Sidor: 1, 2, 3, 4
Lady Hamilton
[attachment=24986:_.jpg]

Nedräkningen har börjat tummenupp.gif
Älvsjömässan

(har nu lagt in en bild så ni ser datumen)
Christer i Falköping
Denna gången skall jag upp dit. Inte så mycket för att handla kanske, men för att träffa er andra på forumet.
Christer.
Pia L
Och om vi kommer iväg här så gör vi nog tvärtom.
blomkronan
CITAT (Lady Hamilton @ 05-09-2008, 17:48) *
Älvsjömässan

Vilken skön musik rotfl.gif
Cathis
Härligt bravo.gif Jag har redan bokat in helgen blush.gif
titti49zon6
Kommer nog.......vill så gärna träffa igen kram2.gif
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 05-09-2008, 17:48) *
Älvsjömässan

rotfl.gif rotfl.gif Tur vi har dig som håller ordning på oss kompiskram.gif

CITAT (titti49zon6 @ 05-09-2008, 20:52) *
Kommer nog.......vill så gärna träffa igen kram2.gif

Inget "nog" nu titti, klart vi måste ses åtminstonde en gång om året smiley_small_hug.gif
Helen i Piteå Zon 5
Ja, även jag är nog på gång våren -09 yes.gif
skogstroll
det var till att börja tidigt, själv tycker jag hösten är den vackraste årstiden smile.gif
Överbölingen
Jo men visst, mae råkes!
Margith
Ja, det är tur att vi har Lady Hamilton, som påminner oss om livets väsentligheter smiley_small_hug.gif
Men, tom jag tycker att det är liiiiite tidigt att boka flygbiljetter och hotellrum redan nu a0a.gif.

Självklart ses vi till våren, kan man förresten få önska en Odla-middag på lördag-kväll?

malin72
bravo.gif ladyn med koll tummenupp.gif
jo Margith visst kan man önska en odla middag på lö kväll giggle.gif
då ses vi snart då alla yahoo.gif yahoo.gif nu fick man något att se fram emot igen thanks.gif och självklart så ska ni andra som står komma jihoooo ska bli så härligt att träffa alla igen och er man inte fått chansen till ännu blush.gif
Margith
CITAT (malin72 @ 06-09-2008, 16:48) *
jo Margith visst kan man önska en odla middag på lö kväll giggle.gif

Jag brukar säga åt min son att önska kan man alltid, vad man sen verkligen får, det är en helt annan sak -cry-.gif Rimligtvis borde det gälla, inte bara för söner, utan även för gamla mammor? crying.gif
HelenN
Jag kommer osså.........ska shoppa en hel del och träffa er!!!
HelenJ
Jag hoppas också kunna åka upp, ska snacka med syrran i Bromsten redan nu och se till att jag kan bo där den helgen.

Ska bli så kul att träffa alla odlaiter!
Lady Hamilton
CITAT (Margith @ 06-09-2008, 14:38) *
Ja, det är tur att vi har Lady Hamilton, som påminner oss om livets väsentligheter smiley_small_hug.gif
Men, tom jag tycker att det är liiiiite tidigt att boka flygbiljetter och hotellrum redan nu a0a.gif .

Självklart ses vi till våren, kan man förresten få önska en Odla-middag på lördag-kväll?

Varför jag redan nu startade upp en nedräkningstråd är av ren EGOISM naughty.gif .............vill ju få träffa så många som möjligt av er blush.gif
ingen av er andra skall kunna komma och säga att "Oj! Hade jag vetat tidigare vilket datum det var hade jag kunnat söka ledigt, men nu är det tyvärr försent.........."

Så nu ALLIHOPA sök semester, ta ut föräldra dagar eller ta tjänstledigt! Så kan vi ALLA träffas på mässan kompiskram.gif yahoo.gif
hur sent ni sedan köper resebiljetter eller bokar hotellrum är upp till var och en........i värsta fall får väll de som ej har fått tag i husrum "campa" inne i utställningslokalen....... whist.gif ....det finns ju växthus och hängmattor där inne............ ninja.gif
Sussie F-Flower
Om det blir så att det stämmer för mig, och att även jag skulle kunna åka med, vore det okay för er alla andra att ha med en nykomling i gänget då?

Vill väldigt gärna vara med... wub.gif
(Väntar på antagande ifrån Österåsens Hälsohem, vet ej när det blir ännu...)
Mvh. S.
Gillan
CITAT (Sussie F-Flower @ 06-09-2008, 23:52) *
Om det blir så att det stämmer för mig, och att även jag skulle kunna åka med, vore det okay för er alla andra att ha med en nykomling i gänget då?

Mvh. S.

Självklart! Alla är välkomna, nya som gamla kompiskram.gif . Visst, vi är några som redan känner varandra, en del av oss har "bara" setts någon gång, andra har kontakt med varandra hela tiden ......och på den vägen är det. Lite hit och lite dit alltså smiley_small_hug.gif
Wilmer
Jag är väldigt sugen, har aldrig varit där. rolleyes.gif
Lady Hamilton
Håller tummarna för att de flesta skall kunna komma med nästa år tummenupp.gif ................
ingen kan i allafall säga att det inte visste i tid...............
Frideborg
Hej Ladyn!
Det här är verkligen positivt tänkt!!!!
Just vad vi behöver bli påminda om. Arbetar du på mässan?
mvh Birgitta W tummenupp.gif
Frideborg
Hej alla glada o förväntansfulla mässbesökare!
Jag håller med om att det känns bra med någon som håller koll på tiden.
Tycker att det känns positivt att läsa om det.Bra Lady Hamilton! tummenupp.gif
mvh Birgitta W
Lady Hamilton
thanks.gif
Peterlina
Lyllos mig som bor i Älvsjö. smile.gif
Ingrid Zon3
Haha, och jag som tänkte höra om någon vet om den ska vara i Älvsjö nästa år också. Annars är väl Kista-mässa snart klart och det är på gångavstånd från mig (iaf på väg till mässan smile.gif)

Jag skulle tycka det va jättekul att träffa odla-folk i verkligheten. Men jag har inte uppskattat mässan senaste åren. Tycker det är för mycket krimskrams och för lite växter. Och det beror väl delvis på att den ligger för tidigt på säsongen.

Men man kanske kan få va med ändå?
Lady Hamilton
CITAT (Ingrid Zon3 @ 12-09-2008, 21:12) *
.......Men man kanske kan få va med ändå?........

Naturligtvis kompiskram.gif ALLA får vara med, ju fler desto roligare tummenupp.gif
Irene_L
Det som är bäst med hela mässan är träffen med alla trevliga Odlaiter kompiskram.gif
Jag kommer på lördagen...vilda hästar kan inte hålla mig ifrån att få träffa er alla kram1.gif
Magdis
Jag SKA dit, så är det bara!! laugh.gif Frågan är bara om jag ska lägga in om semester eller förlita mig på att jag kan lägga ledig helg där. Eftersom jag bara jobbar 50% så är det inte så svårt att få ihop flera lediga dagar i följd och de brukar inte vara omöjliga med att låta en få sin vilja fram heller.
Jag längtar redan!!
Maggan H
Och även jag ska verkligen försöka ta mig dit nästa år! Vad jag vet finns inget annat inbokat, och kommer det nåt nu så är det försent, för jag SKA till Älvsjö o träffa alla, nya som gamla nästa år! Gud vad jag längtar redan!
Lady Hamilton
smiley_small_hug.gif Så skall det låta Irene L, Maggan o Magdis!! yahoo.gif
Kommer "något annat" på tal så gäller denna rtfm.gif
Pia L
Vet någon vilken dag mässan öppnar för allmänheten? Vi tänkte åka dit torsdag eller fredag om det är öppet då.
Magdis
26-29 mars är mässan tydligen, borde ju vara en torsdag-söndag va? Funderar på att ta extra ledigt den här gången och åka ner tidigt på fredag morgon och hem måndag. Då hinner man ha lite mer skoj i storstan som ju faktiskt var min hemstad en gång i tiden. flirting.gif
Gåsis
Jag ska oxå ner och mässa, det var ju så trivsamt förra året som var min premiär. Träffa trevliga odlaiter och göra fynd som man inte ens kunde ana att man behövde. Lördag och söndag får nog bli mina mässdagar och sen fredag för lite övrig shopping.

/Åsa
malin72
bravo.gif wooooow tänk att ha något att längta till i den kyliga hösten yahoo.gif yahoo.gif ca 190 dagar kvar och dom ska ju ändå bestå av "lite" sådder och annat skojj (som tex julen) whist.gif Ladyn whist.gif whist.gif Har du koll på den dunno.gif a0a.gif
sen lite trevligt prat i chatten sen lite annat där till sen POFF så är vi där och tjattrar med varann och har super trevligt.... g.gif undrar om jag ska ställa skyltar vid flera bord ENBART ODLIATER rtfm.gif giggle.gif
efter det en middag i trevlig anda där man kan få höra allt man missat på mässan unsure.gif vaddå hittade ni sånna dunno.gif äsch jag fann bara gröna odla vänner help.gif jaha då måste man alltså kanske dit en dag till sen duh.gif
ses där sen då vänner....snart kommer middags tråd och räkningen om hur många som vill ses på fika och eftersnack 000.gif
Lady Hamilton
CITAT (malin72 @ 15-09-2008, 22:48) *
........ yahoo.gif yahoo.gif ca 190 dagar kvar och dom ska ju ändå bestå av "lite" sådder och annat skojj (som tex julen) whist.gif Ladyn whist.gif whist.gif Har du koll på den dunno.gif a0a.gif ...............

Självklart giggle.gif om du undrar är det bara att kolla längst ner i min signatur....just i dag är det 99 dagar kvar santa.gif
malin72
CITAT (Lady Hamilton @ 15-09-2008, 22:53) *
Självklart giggle.gif om du undrar är det bara att kolla längst ner i min signatur....just i dag är det 99 dagar kvar santa.gif

a0a.gif klart jag vet att du har koll tummenupp.gif Ladyn med kollen på allt viktigt, brukar kolla då och då för att se om jag börjar få panik till att börja köpa klappar laugh.gif
Monaxe
Den här gången MÅSTE jag följa med!!! Får kolla samåkningsmöjligheter och boende möjligheter.
Vill ju så gärna träffa er alla, en del har jag ju träffat IRL men alla ni andra!!!

Tack för påminnelsen Ladyn!!!
Magdis
Jag satt och kollade på SAS bokning ikväll och var nära att boka in flygningen redan nu men lyckades hålla mig. Kanske man ska kolla med chefen först att det är grönt och att hon är med på att jag vill ha ledigt då? giggle.gif
Heda
Alltså....med risk för att bli lynchad, jag är trött på Trädgårdsmässan.....tycket att det bara är en massa prylar! Var är alla växter?!?! Det enda roliga är om man vill köpa en massa billiga lökar (som man aldrig kan vara säker på vad det är) av holländare och annat löst folk. Jag tycker bara att det är dyrt och tråkigt! Usch va tråkigt det känns att det har blivit så!! -cry-.gif

Är det bara jag som känner så?!

//Heda
mollys_matte
CITAT (Heda @ 17-09-2008, 20:02) *
Det enda roliga är om man vill köpa en massa billiga lökar (som man aldrig kan vara säker på vad det är)

//Heda

Det där håller jag med om.. att man inte kan vara säker på vad det är...
När alla liljor jag köpte har blommat nu i sommar så var typ 17 av 20 likadana.. fast jag noga valde ut olika.
Så inga lökar för mig denna gången.

Hade med sambon i våras på min mässpremiär.
Han var till att börja med mycket skeptisk... men trots onte i fötterna och mina förslag att han skulle sätta sig och vila så skulle han absolut gå med hela tiden, för att inte missa nåt... Och på vägen hem fick jag ett motvilligt erkännade om att det ju faktiskt var riktigt trevligt, Men att vi nästa gång ska åka upp TVÅ dagar och bo kvar...
Snacka om att jag fick glädje fnatt! kompiskram.gif
Heda
Men saknar ni inte växterna?!? Senaste åren, i år struntade jag faktiskt i att åka, tycker jag att jag redan hade sett det mesta i trädgårdstidningarna och på nätet. Det är ju bara prylar och gräsklippare! Ok, lite julrosor och orkidéer och en och annan ros....men ändå!! Det är stenläggning och ekfat och fröpåsar från LN....var är växterna!?!? I våras struntade jag i att åka för att det kändes inte som att det var värt pengarna...

Det känns tråkigt -cry-.gif jag vill ju se fram emot att åka på mässa.....som jag gjorde förut.

Nu skulle jag hellre lägga pengarna på en helg till olika plantskolor. Prylar kan jag kolla på på nätet! Så får det nog bli för mig våren 2009! Några turer till plantskolor lite längre bort, de flesta har ju plantlista på nätet! Skulle vilja besöka Åbergs utanför Ystad och den där utanför Enköping (vad heter den nu?) och Tyrups örtagård (eller heter det Tirup??)Eller också sparar jag pengarna till att kunna köpa/bygga växthus! Tror inte att det blir någon mässa för mig 2009 heller.....OM jag skulle åka så vore det för att träffa några av er... kram1.gif mina interaktiva cyber växtpolare!! För NI är ju allt annat än tråkiga smile.gif

//Heda
Lady Hamilton
Nu börjar jag fundera g.gif är det verkligen den stora Trädgårdsmässan i Älvsjö som ni talar om?
Jag i varjefall hittade en MASSA växter och fröer i lämplig uppblandning av tillbehör redskap m.m. yes.gif
Rihane
Det kan gå stå i mässor. Man kan dom på något sätt och då är det bättre att göra uppehåll.

Känner mig riktigt bortskämd, för två minuter bort går ett tåg som efter tio minuter stannar vid mässan. Mycket smidigare än att ta bilen....

Hade heller inga problem att hitta växter, fröer och allt möjligt.
Inte heller på Sollentunamässan som var en månad tidigare och kallare.
Gillan
Ouisch så ambivalent jag blir sleeping.gif ( fortsättning kanske följer........... )
Gillan
CITAT (Gillan @ 18-09-2008, 22:38) *
Souisch så ambivalent jag blir sleeping.gif ( fortsättning kanske följer........... )

Ja, vad menade jag egentligen med det där giggle.gif ...................hrmm.........joo...............att det beror ju till stor del på vad man vill ha ut av mässan g.gif . Åker man dit enbart för att se på växter kan jag nog kanske ev, (fast samtidigt inte), förstå att det blir lite av ett antiklimax. Det finns ju hur mycket växter och fröer som helst ( av alla de slag ), samtidigt som det finns lika mycket "grejor" som helst. Det heter ju faktiskt Trädgårdsmässa och i en trädgård finns ju sååå mycket mer än bara växter...........gräsklippare, växthus, fisk, dammar, utemöbler, osv..............................och framför allt....................Vänner och likasinnade!! Och det är ju den stora pricken över I:et i Älvsjö!!!!! yahoo.gif bravo.gif smiley_small_hug.gif ( så ni som har en motsatt erfarenhet får nog ge mässan en ny chans giggle.gif )
Pia L
När vi åker ner för att strosa där på fredagen så är det mycket för att hitta nya idéer, och naturligtvis köpa lökar, även om dom är i fel färger.
Vi vill ha massor av både liljor och irisar så det är inga problem att hitta, sen hittar man säkert något nytt och spännande också som kan passa in i nya trädgården.
Irene_L
CITAT (Gillan @ 19-09-2008, 05:59) *
Ja, vad menade jag egentligen med det där giggle.gif ...................hrmm.........joo...............att det beror ju till stor del på vad man vill ha ut av mässan g.gif . Åker man dit enbart för att se på växter kan jag nog kanske ev, (fast samtidigt inte), förstå att det blir lite av ett antiklimax. Det finns ju hur mycket växter och fröer som helst ( av alla de slag ), samtidigt som det finns lika mycket "grejor" som helst. Det heter ju faktiskt Trädgårdsmässa och i en trädgård finns ju sååå mycket mer än bara växter...........gräsklippare, växthus, fisk, dammar, utemöbler, osv..............................och framför allt....................Vänner och likasinnade!! Och det är ju den stora pricken över I:et i Älvsjö!!!!! yahoo.gif bravo.gif smiley_small_hug.gif ( så ni som har en motsatt erfarenhet får nog ge mässan en ny chans giggle.gif )

Visst är det så Gillan! yes.gif Den härliga Odlaitträffen är verkligen pricken över i....det som man ser fram mot. kompiskram.gif Sen hittar jag alltid en massa att köpa som förgyller min trädgård. Och vi får absolut inte glömma....på träffen får man en maaaaassa växter av goa Odlavänner och kan också ge bort växter som någon annan gärna vill ha tummenupp.gif
Alba
Jag har ju aldrig besökt mässan men har ju fått ta del av massor av foton som ni delger oss andra.

Min tanke är ju att är det inte mångfalden som gör mässan.
Växter, fröer, lökar och dekorationer för trädgården.

Jag skulle då bli besviken om jag tex bara hittar växter och inga dekorationer alls och tvärtom.

Ofta är det väl också så att man har enorma förväntningar utifrån vad man hört av andra. Man förstorar själv upp allt och tror att det är enormt och uppfylls då inte förväntningarna blir man sååå besviken.
Men det beror mer på den egna inställningen tror jag.
Magdis

Ja, jag som nästan enbart åkte dit för att träffa Odlait-vänner shy.gif blev ju inte besviken på mässan, vad gäller växtutbudet så räckte det åt mig för jag köpte nästan ingenting ändå. giggle.gif Nu till kommande mässa så känner jag samma sak som förra året, det jag ser fram emot mest är att träffa Odlaiter. yahoo.gif
titti49zon6

Håller med, jag tycker att jag hittar nog med både växter och fröer.....hihi, jag brukar ha övervikt på flyget eller åtminstone en lapp med "HEAVY WEIGHT" på resväskan hem giggle.gif
egentligen åker jag nog ner på mässan för att få inspiration och för att träffa alla underbara Odlaiter .......att träffa er och sitta och pladdra över en kopp kaffe om dittan och dattan ( inte bara trädgård) är ju jätteskoj och det lever jag länge på...kanske nästan ett helt år, sen är det dags för påfyllning whist.gif
Ni som inte har varit med på våra träffar har missat mycket skoj och trevlig samvaro, både fikastunden och middagen är nog mässans höjdpunkter

Såååååå, när trådarna för anmälan dyker upp hoppas jag att det är ännu fler som hakar på......vi syns i Älvsjö till våren (om jag tinat fram yahoo.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon