|
Christina i Taxinge~
13-01-2009, 22:21
I mitten av november 2007 slutade jag röka - halleluja! Nu, lite drygt ett år senare har jag gått upp ungefär 11 kg i vikt..... Jag avskyr vartenda kilo!!! Sen råkade jag se att nu finns det bl a fettceller att köpa i form av gosedjur?! Sanslöst! GosedjurNu vill jag bli av med mitt överskottsfett - kan vi hjälpas åt????????? Nån mer som vill....? Låt oss använda den här tråden för uppmuntran så att hektona försvinner! Jag kommer inte att använda nån "metod" för jag är alldeles för bekväm att hålla koll på vad/när man får äta. Istället ska jag äta sån mat jag alltid äter, men mindre portioner och mera regelbundet. Försöka röra på mig mer än nu dessutom. Jag tänker inte tala om för er vad jag väger, men jag lovar tala om varje gång jag minskat i vikt! Nu kör vi!
Kajsa i Arvika
13-01-2009, 22:55
Jag hänger på Christina...  gillar inte hellre xtrabagage, dessutom har jag börjat få känning av ett knä och det är inte roligt.. Behöver kunna böja på mej i jobbet (och annars också för den delen..)
Hänger på jag oxå!!
Måste bli av med de extra kilon som snusstoppet har orsakat mej.
Hur ska man äta för att få en bra viktminskning utan att livet blir grått av tristess? Keso är väl gått, men lite variation hade varit bra...
Huggorm
13-01-2009, 23:10
Om man odlar sina grönsaker själv så smakar dom nog lite godare
Kajsa i Arvika
13-01-2009, 23:30
Jag är fd VV och har en drös med faktiskt ganska smaskiga recept därifrån... Löksoppa med varma smörgåsar t ex... låter la inte så illa..  Delar gärna med mej i den här tråden..
Ja, jättegärna! Jag har några vw recept jag oxå, men de är ganska till åren.
Har mest försökt mej på pulverdiet de senaste åren, så som Cambridge och extraVaganza, men det funkar inte, blir bara sjuk av den sortens extrema bantning. Så gärna lite goa recept...
Jag är med. Tror också på allsidig mat utan extrema dieter, och promenader/stavgång, när det blir lite ljusare om kvällarna i alla fall. Stegräknare är bra, man går fler steg på jobbet än man tror!
Aqvakul
14-01-2009, 07:47
Jag är med! Blir allmänt lite mindre och nyttigare och mer motion förstås. Är inte mycket för att väga mig - kommer att rapportera minskat midjemått!!
160kvm stort hus
14-01-2009, 08:51
Hej! Jag är gärna med! Har en hel del extrakilon som jag släpar på. Ska snart göra ivf och då ökar chansen att lyckas om jag lossar några pannor.
Gillar inte heller svält-dieter, ät inget bröd-dieter eller ät bara bananer-dieter.
Tanken är att öka motionen och äta lite mer enligt tallriksmodellen.
Hittade en bra sida på internet igår, den går ut på att man ska äta som vanligt och gå bort kilorna. tappa.se om någon är intresserad. Har inte betalversionen utan jag testar bara gratisversionen än så länge.
Har en hel del goda nyttiga recept som jag gärna delar med mig av.
Mvh kakan
Christa
14-01-2009, 09:44
Jag har inte fått någon större respons på min tråd om medicinskt pussel. Så är det när jag pratar med människor också.
Jag brukar säga att kan jag inte övertyga någon annan så har jag i alla fall nytta av det själv.
Kunskapen som mitt medicinska pussel har gett mig har gjort att jag gått ner 15 kg och har fullständig kontroll över min vikt.
Jag sover som en stock på nätterna vilket jag inte gjorde tidigare.
Jag slipper backa nerför alla trappor. Nu har jag aldrig ont i knäna mer vad jag än gör.
Jag slipper besvärande hosta i samband med förkylning och de går över på en vecka.
Jag slipper mina vinterdepressioner.
Jag har inga värmevallningar (klimakteriet) längre. Tidigare åkte tröjan av och på hela tiden.
Min tinnitus kommer bara vid enstaka tillfällen. Tidigare var den en plåga.
Plus en hel del till som blivit bättre.
Gossen Ruda
14-01-2009, 10:36
Kan rekommendera metoden att äta lite mindre av allt och röra sig lite mer. Det har hjälpt mig att tappa ett par kilo per år. Ingen extrem diet, bara kolla vad man äter och ta bort lite över hela linjen. Jag har fortfarande socker i teet, fast lite mindre, och har inte tagit bort allt fett, tar bara lite mindre på mackorna, osv. Tänk på att man KAN kosta på sig en bakelse eller något annat gott då och då, det blir man inte fet av.
CITAT (Gossen Ruda @ 14-01-2009, 10:36)  Tänk på att man KAN kosta på sig en bakelse eller något annat gott då och då, det blir man inte fet av. Tack för de orden!
160kvm stort hus
14-01-2009, 11:27
Låter som en sund inställning gossen. Hittade en diet på internet som kanske kan vara värt att testa.... Morgon: 1 kokt ägg och ett glas vitt vin Lunch: 2 Kokta ägg och två glas vitt vin Middag: 3 Kokta ägg och tre glas vitt vin... Man lär väl gå ner ett par kilo men men....
Aqvakul
14-01-2009, 11:30
CITAT (160kvm stort hus @ 14-01-2009, 11:27)  Låter som en sund inställning gossen. Hittade en diet på internet som kanske kan vara värt att testa.... Morgon: 1 kokt ägg och ett glas vitt vin Lunch: 2 Kokta ägg och två glas vitt vin Middag: 3 Kokta ägg och tre glas vitt vin... Man lär väl gå ner ett par kilo men men.... Vätskedrivande - mkt effektivt för att gå ner några kilo om man behöver komma i festblåsan till ett viktigt bröllop t.ex. ... men absolut inte nyttigt...
CITAT (Aqvakul @ 14-01-2009, 11:30)  Vätskedrivande - mkt effektivt för att gå ner några kilo om man behöver komma i festblåsan till ett viktigt bröllop t.ex. ... men absolut inte nyttigt... Men tänk vad kul man har under tiden! Angående ditt tips gossen, tycker det låter helt ok, förutom att ett par kilo om ÅRET inte är något alternativ, iaf inte för mig. Det skulle innebära 5 år för mig att få bort mina oönskade sluta snusa kilo! Nej, lite snabbare takt vill jag allt ha.....
Maggan H
14-01-2009, 12:06
Men många av er har ju gjort er av med ert nikotinberoende i alla fall, och det är jättebra gjort! Det kan vara värt att framhålla och gör också att man kan godkänna lite extra vikt, i alla fall det första året. Sen är det dags att ta itu med det, och för mig har Gi varit absolut bäst. Inget räknande på kalorier eller tabeller att hålla reda, det är faktiskt bara att ta bort kolhydrater. De finns i allt vitt: ljust bröd, potatis, vanligt ris o pasta och socker, framför allt. Kan ni minska eller ta bort en del av detta så kommer det omgående att visa sig på vågen, jag lovar!
Anki på Öland
14-01-2009, 12:45
CITAT (Maggan H @ 14-01-2009, 12:06)  Men många av er har ju gjort er av med ert nikotinberoende i alla fall, och det är jättebra gjort! Det kan vara värt att framhålla och gör också att man kan godkänna lite extra vikt, i alla fall det första året. Sen är det dags att ta itu med det, och för mig har Gi varit absolut bäst. Inget räknande på kalorier eller tabeller att hålla reda, det är faktiskt bara att ta bort kolhydrater. De finns i allt vitt: ljust bröd, potatis, vanligt ris o pasta och socker, framför allt. Kan ni minska eller ta bort en del av detta så kommer det omgående att visa sig på vågen, jag lovar!  Håller med dig! Och börjar man sen titta på innehållsförteckningarna av maten för att kolla om det finns socker i blir man först ganska chockad över att det finns i allt..... sen börjar man upptäcka alla äckliga tillsatser också och kan undvika dom och det gör att det man äter blir ännu nyttigare ANki
Sussie F-Flower
14-01-2009, 12:49
CITAT (160kvm stort hus @ 14-01-2009, 11:27)  Låter som en sund inställning gossen. Hittade en diet på internet som kanske kan vara värt att testa.... Morgon: 1 kokt ägg och ett glas vitt vin Lunch: 2 Kokta ägg och två glas vitt vin Middag: 3 Kokta ägg och tre glas vitt vin... Man lär väl gå ner ett par kilo men men.... Ja, det skulle vara nå't det!!! Lät häftigt! Jag känner också att jag skulle vilja vara med här. (inte pga. DEN dieten!  ) Definitivt så skulle jag behöva gå ner lite kilon... men jag har ju inte tillräckligt med "djäklaranamma" just nu... Känner mig inte riktigt sporrad men det kanska jag kan bli av ER  . För min del så är det nog att jag ska börja att äta samt att börja motionera igen. Det duger inte att slöa halva tiden för att sedan göra stora ryck med veden. Det är bara skadligt... Jag har inte slutat rökt, ännu. Men det är meningen att jag ska, framöver våren när jag ska in på hälsohem för att lära mig att få bättre "vanor" i mitt liv. ( tänk om jag går upp 10 kg till efter det då...?) Sussie.
karlsdal
14-01-2009, 12:51
Gossen har en bra inställning tycker jag. Sen kan man ju öka motionen efter sitt eget behov om man vill att det ska gå snabbare. Införskaffa en stegmätare också. Jag måste leta upp min och kolla hur mycket jag går på jobbet, får nog en hel del "gratis"-motion där som jag inte tänker på. Det värsta tycker jag är självdiciplinen. Jag har ingen.
Är det inte så också (när man äter lite mindre och motionerar mer, inte går på någon diet... ) att det går ganska långsamt i början och tar ett tag innan man ser resultat? Kroppen måste ju vänja sig vid att röra på sig.
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 13-01-2009, 22:21)  I mitten av november 2007 slutade jag röka - halleluja! Nu, lite drygt ett år senare har jag gått upp ungefär 11 kg i vikt..... Jag avskyr vartenda kilo!!! Sen råkade jag se att nu finns det bl a fettceller att köpa i form av gosedjur?! Sanslöst! GosedjurNu vill jag bli av med mitt överskottsfett - kan vi hjälpas åt????????? Nån mer som vill....? Låt oss använda den här tråden för uppmuntran så att hektona försvinner! Jag kommer inte att använda nån "metod" för jag är alldeles för bekväm att hålla koll på vad/när man får äta. Istället ska jag äta sån mat jag alltid äter, men mindre portioner och mera regelbundet. Försöka röra på mig mer än nu dessutom. Jag tänker inte tala om för er vad jag väger, men jag lovar tala om varje gång jag minskat i vikt! Nu kör vi! Har du funderat på någon speciell diet? Köra VVs eller testa något annat som Annika Dahlqvists kolhydratfattiga diet? Eller något annat? Jag är en fd VVmedlem som inser att på mig funkar inte deras matförslag. Alldeles för mycket grönt med uppkörd mage som följd. Under en tid nu så har jag kört en variant på Dr. Annika Dahlqvists diet. Det funkar och det känns bra, mättnad och inget matsug. http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/Bara att minska sina portioner och öka på aktiviteter som promenader/jogga osv kan göra hela skillnaden.
Christina i Taxinge~
14-01-2009, 13:05
Jahaja, detta är första dagen på resan mot ett lättare liv! Min lunch bestod av kokt torsk + potatis + gräslökssås + en bit mörkt brytbröd + vatten + rivna morötter..........såååååå gott! Dessutom 2 km promenad. Som jag skrivit i sluta-röka-tråden tidigare: jag kommer att äta den mat som jag alltid ätit, bara lite mindre och dessutom försöka röra på mig mer än hittills. Sen får vi se hur det går! Men har man lyckats sluta röka vore det väl 17 om man inte ska ha karaktär nog att gå ner lite i vikt också! Kul att vi är några stycken som kan peppa varandra av & till!
stennie
14-01-2009, 13:13
Jag hänger också gärna på, jag behöver peppas lite jag med..slutade snusa för 2,5 år sedan hade då redan 5 kilos övervikt, la på 5 till så nu sitter man här med sina 10 kilo. hade så smått börjat gå ner lite innan jul  ...men...så kom julen och vips så var alla kilona där igen Nu åker sambon och jag på semester i 5 veckor och det ska bli mycket promenerande under semestern, så jag hoppas att det ska börja röra sig åt rätt håll!
 det är inte det man äter mellan jul och nyår som är så farligt utan det man äter mellan nyår och jul.....
160kvm stort hus
14-01-2009, 13:38
Ha ha, bra sagt embees..
Va duktiga alla är som slutat röka!! Ni borde ge er själva en stor klapp på ryggen!
Usch, idag blev det onyttig Gyllene måsen mat, men i morgon så.
Jag får kompensera det med en lång prommis i backarna hemma.
Ska även leta upp stegräknaren, målet för mig är minst 10000 och helst 15000steg per dag. Har tyvärr ett stillasittande arbete så där får jag inte mycket "gratis" motion.
Denna tråd hade jag missat (överskriften är ju lite suddig  ) men jag hänger gärna på efter min brutna fot när jag satt still i flera månader och slutat röka så ska jag säga att det är många kilon som ska bort. Igår var jag och köpte en Crosstrainer så den ska skruvas ihop idag sedan är det bara att sätta igång  så jag hänger också på här för peppning
Vad kul att så många känner sig inspirerade, kan det bero på alla helger som vi just haft  ? Min lediga dag får anses som förlorad: en sund frukost bestående av ett hårdkokt ägg samt en knäckemacka följdes av en semla som makens chef hade med sig när han kom hem på besök idag. Chefen kom på besök pga att maken varit sjukskriven i drygt 2 månader efter att ha skadat handen i en sågolycka. Mycket trevligt initiativ av arbetsgivaren, och inte kunde jag neka att äta semla som han köpt med sej.... Har också gått en hyfsat lång promenad med hunden idag, så helt förstörd är väl inte dagen. Nya friska tag tas dock till i morgon. Ska ta med mig en bit lax och sallad till lunch.
Jag kokar fisk till middag.Inte steker. Kokt pressad potatis till. (Och tyvärr en mycket fet romsås som var på extrapris i lördags. Måste ju bara ätas upp...  innan den blir dålig.)
Farbror Blå
14-01-2009, 17:41
Har inga som helst besvär med vikten, 180 cm ca 70 kg, dvs två kilo tyngre än när jag mönstrade för typ fjorton år sen. DOCK! Många tänker på allt fett som "gosar sej fast" på utsidan, vi får heller inte glömma det vi inte ser, det som kan stoppa till i våra inre kanaler när vi äter dumheter.
Många tror att vi smala kan "äta vad som helst" utan att det betalar sej. Jag är med, inte med viktminskning, men gärna mer råd, tips, glada hejarop och recept. DESSUTOM behöver jag komma i form, för att motverka den inre igenslamningen.!
BRAVO till er som skippat nikotinet!
Kajsa i Arvika
14-01-2009, 18:55
Min sambo har packat ner alla kokböcker...  Hade hoppats på att hitta nåt gott.. Det där med bröd är inte helt fel.. märker direkt resultat när jag undviker bröd under ett par dagar.. Man känner sej inte alls lika "uppblåst".. Men pasta och potatis har jag svårt att avstå från..
Här kommer rekommendationer för viktkontroll,det handlar om hur många steg du behöver ta för att hålla vikten.
Kvinnor
18-40 År:12 000 40-50 År:11 000 50-60 År:10 000 60- 8 000
Män
18-50 År: 12 000 50- 11 000
Hmm män över 50 måste gå 1000 steg fler än kvinnor över 50,,,intressant undrar varför,,,kanske sämre ämnesomsättning
Jag hänger också på eftersom jag behöver lite stöd nu för att komma igång igen. Det gick så himla bra….I september lovade jag mig själv att jag skulle gå ner 10 kg. 8 december hade jag gått ner nära 7 enbart genom att äta mindre och dra ner på fett och kolhydrater. I stället för två potatisar tog jag en och i stället för vispgrädde smaksatte jag såsen med matlagningsgrädde. Att steka mat i fett var bannlyst. Promenad till och från jobbet gav en timmes motion om dagen. Sen kom julen och från mitten av december till nu i veckan har jag haft dispens och fått äta både potatisgratäng och fikabröd + ta bussen till jobbet  . Två kilo upp säger vågen. I måndags var dispensen slut men milde tid vad det känns tungt att börja om igen  . /Anki
Christina i Taxinge~
14-01-2009, 21:06
CITAT (Bettis @ 14-01-2009, 14:03)  Igår var jag och köpte en Crosstrainer så den ska skruvas ihop idag sedan är det bara att sätta igång  så jag hänger också på här för peppning  Bettis, berätta vad du tycker om cross trainern när du börjat använda den!!!! Jag har fått löfte av en jobbarkompis att köpa hennes nästan nya CT om jag vill. Hon tycker inte det är kul att använda den...... Imorgon efter jobbet ska jag handla helgmaten. Det gör jag alltid på torsdagkvällar. Det blir kyckling på lördag, men vad ska vi äta på söndag....?
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 14-01-2009, 21:06)  Imorgon efter jobbet ska jag handla helgmaten. Det gör jag alltid på torsdagkvällar. Det blir kyckling på lördag, men vad ska vi äta på söndag....?  Lax + potatismos på lättmjölk och smaksatt med gräslök. Till det så brukar jag servera sparris och en god (mager) citronsås. Till all mat här hemma serveras också morotstavar att gnaga på. Potatismoset är mycket godare än det låter….en riktig favorit hos mig. /Anki
Christina i Taxinge~
14-01-2009, 21:39
Åååå, va´ gott det låter med potatismos & gräslök! Kanske, kanske.......
Gossen Ruda
14-01-2009, 21:55
Vill bara förtydliga att jag har inte gjort några större förändringar trots att jag gått ner ett par kg per år. 4 skivor bröd när jag tidigare åt 5-6, 2,5 hg potatis till middagen istället för 3 osv. Skär man ner mer går det givetvis fortare men bara en liten förändring ger resultat. Att vrålbanta utan att förändra kosthållet i stort tror jag är meningslöst för man går upp igen. Alla dessa olika dieter tror jag är strunt och en del förmodligen farliga, mycket fett exempelvis.
CITAT (Gossen Ruda @ 14-01-2009, 21:55)  Vill bara förtydliga att jag har inte gjort några större förändringar trots att jag gått ner ett par kg per år. 4 skivor bröd när jag tidigare åt 5-6, 2,5 hg potatis till middagen istället för 3 osv. Skär man ner mer går det givetvis fortare men bara en liten förändring ger resultat. Att vrålbanta utan att förändra kosthållet i stort tror jag är meningslöst för man går upp igen. Alla dessa olika dieter tror jag är strunt och en del förmodligen farliga, mycket fett exempelvis. Du har helt rätt när du säger att de måste få ta tid. Inte gick man upp 10 kg på en månad, varför förväntas man då gå ner lika mycket på en diet under en månad. Faran vid snabbantningar är att om man ger upp så återhämtar kroppen med råge det man har gått ner. Minskar man i stället lite varje dag och rör på sig, så kommer man så småningom ner i sin önskevikt. Så tänker jag och gör just nu. Förhoppningsvis lägger man sig till med bättre vanor under tiden.
Från och med nu så blir det vägning varje onsdag och redovisning i den här tråden......Det vore väl sjutton om inte motivationen skulle infinna sig då! 5 hg i veckan är en rimlig målsättning vilket skulle betyda att jag är i mål till mässan /Anki
Christina i Taxinge~
14-01-2009, 22:34
CITAT (Anki V @ 14-01-2009, 22:27)  Från och med nu så blir det vägning varje onsdag och redovisning i den här tråden......Det vore väl sjutton om inte motivationen skulle infinna sig då! 5 hg i veckan är en rimlig målsättning vilket skulle betyda att jag är i mål till mässan /Anki Ååååå.....då skulle inte jag komma till mässan förrän om ett par år! Men vi ska ha ögonen på dig - nu får du upp till bevis!
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 14-01-2009, 22:34)  Ååååå.....då skulle inte jag komma till mässan förrän om ett par år! Men vi ska ha ögonen på dig - nu får du upp till bevis!  Tusen tack...  Det där var precis vad jag behövde. Tjurig som synden och aldrig klarat att säga nej till en utmaning. Nu ska jag leta reda på något i frysen som jag kan använda i matlåda i morgon och inte utnyttja lunchrestaurangens feta, oljiga pastaalternativ. Skulle inte vi som vill gå ner i vikt välja var sin dag att redovisa sin viktnedgång här? Det spelar ju ingen roll hur mycket man vill gå ner……det behöver vi inte berätta och vad vi har för målvikt kan också vara en privat angelägenhet. /Anki
Christina i Taxinge~
15-01-2009, 12:55
Vatten + strömming + potatismos + rivna morötter + promenad = min lunch idag! Jag börjar redan känna mig smaaaaal!
Maggan H
15-01-2009, 13:34
CITAT (Anki V @ 14-01-2009, 22:42)  Tusen tack...  Det där var precis vad jag behövde. Tjurig som synden och aldrig klarat att säga nej till en utmaning. Nu ska jag leta reda på något i frysen som jag kan använda i matlåda i morgon och inte utnyttja lunchrestaurangens feta, oljiga pastaalternativ. Skulle inte vi som vill gå ner i vikt välja var sin dag att redovisa sin viktnedgång här? Det spelar ju ingen roll hur mycket man vill gå ner……det behöver vi inte berätta och vad vi har för målvikt kan också vara en privat angelägenhet. /Anki Med risk att 'förlora' är jag med, Anki! Varje torsdag ska jag försöka komma ihåg att skriva in min upp/nergång här! Det värsta är att jag jobbar som kokerska så jag måste ju provsmaka än det ena än det andra, och har man börjar smaka så är det lätt att mer åker i munnen.... Samtidigt vet jag ju vad jag ska undvika, i förfjol gick jag ner 8 kg men har sen slarvätit upp 4 av dom, så jag vet att jag kan. Men jag ÄLSKAR choklad!
Christina i Taxinge~
16-01-2009, 18:10
Heja på, Maggan & Anki!!!!!! Eftersom det är fredag låtsas jag inte om att jag har stor mage - så gör jag alltid på fredagar..... Har lyckats äta en rejäl pajbit + en glasstrut till efterrätt + 2 glas vitt vin och i kylskåpet väntar en semla (med klutt)....... Imorgon börjar jag banta igen!
anne-li i olofstorp
16-01-2009, 23:40
Hej vänner! Jag är med! Mitt blodsocker låg i höstas på 17!!! (det skall vara under 6 coh 20 är lika med koma) så jag är tvungen. Kopmmer att köra lchf! Alltså enligt Annica Dahlqvist. Låg kolhydrat, mer fett. (men vettiga fetter) Har fått en del bra recept som jag kan dela med mig av. Det kommer om ni vill..... Måste så småningom sluta röka också, bara inte just nu kraften räcker inte till.... Måste också börja träna, men jag har varit förkyld i 4 månader nu, beroende på att kroppen bara orkar jobba med sockret, och inte kan ta hand om andra "oväsentliga" saker....... Kram Anne-Li
Sussie F-Flower
16-01-2009, 23:51
CITAT (anne-li i olofstorp @ 16-01-2009, 23:40)  Hej vänner! Jag är med! Mitt blodsocker låg i höstas på 17!!! (det skall vara under 6 coh 20 är lika med koma) så jag är tvungen. Kopmmer att köra lchf! Alltså enligt Annica Dahlqvist. Låg kolhydrat, mer fett. (men vettiga fetter) Har fått en del bra recept som jag kan dela med mig av. Det kommer om ni vill..... Måste så småningom sluta röka också, bara inte just nu kraften räcker inte till.... Måste också börja träna, men jag har varit förkyld i 4 månader nu, beroende på att kroppen bara orkar jobba med sockret, och inte kan ta hand om andra "oväsentliga" saker....... Kram Anne-Li Hehehe, låter nästan som att det var mig du beskrev....  Fast mitt blodsocker är inte så högt!!! Komma igång med träning, sluta röka, äta bra för att få en bättre hälsa och ett mer harmoniskt liv.... Det är inte bara det heller.... Då får vi hjälpas åt att puscha (hur fasen stavas det...?) varandra ordentligt!
godanro
CITAT (Anki V @ 14-01-2009, 22:27)  Från och med nu så blir det vägning varje onsdag och redovisning i den här tråden......Det vore väl sjutton om inte motivationen skulle infinna sig då! 5 hg i veckan är en rimlig målsättning vilket skulle betyda att jag är i mål till mässan /Anki Jag hänger också på. Bra att ha något som sporrar mig. Ska köpa en ny våg där hektona visas. Jag slutade röka för ca två år sedan och har ingen längtan efter det men jag kan inte skylla vikten på det. Har blivit mycket latare och rör väldigt lite på mig. Äter alldeles för lite och för långt mellan måltiderna. Ja du såg rätt. För lite mat gör att kroppen går på sparlåga. Har tidigare gått ner 25 kilo och det enda jag gjorde då var att jag gick 2 tim om dagen och för varje kilo jag gick ner så blev jag gladare och gladare vilket gjorde allt lättare. Sen gick det av bara farten. Håller tummarna för oss
Christina i Taxinge~
CITAT (anne-li i olofstorp @ 16-01-2009, 23:40)  Hej vänner! Jag är med! Mitt blodsocker låg i höstas på 17!!! (det skall vara under 6 coh 20 är lika med koma) så jag är tvungen. Kopmmer att köra lchf! Alltså enligt Annica Dahlqvist. Låg kolhydrat, mer fett. (men vettiga fetter) Har fått en del bra recept som jag kan dela med mig av. Det kommer om ni vill..... Måste så småningom sluta röka också, bara inte just nu kraften räcker inte till.... Måste också börja träna, men jag har varit förkyld i 4 månader nu, beroende på att kroppen bara orkar jobba med sockret, och inte kan ta hand om andra "oväsentliga" saker....... Kram Anne-Li Du får gärna ge recept på vettiga maträtter när man är i bantarläge som vi är! Vet inte om det kanske bör läggas in i Recept-avdelningen.....? Isåfall kan du väl hänvisa dit när det är gjort. Hoppas du får kraft att sluta röka framöver!
anne-li i olofstorp
16-01-2009, 23:55
Tack! Redan sporrad! Nejdå, jag lägger in recepten här---- Måste bara samla mig! I morgon!!!! Ja du. Puscha??? spelar ingen roll hur det stavas, bara vi gör det....
Christina i Taxinge~
17-01-2009, 00:06
CITAT (godanro @ 16-01-2009, 23:51)  Jag hänger också på. Bra att ha något som sporrar mig. Ska köpa en ny våg där hektona visas. ...en ny våg där hektona visas.... Du var mig en ambitiös rackare! Nååå, vilken dag i veckan tänker du redovisa "bortfallet"?! Nä, jag skojar bara! Men nu var det väl 17 om vi inte ska lyckas vända trenden åt det smalare/hälsosammare hållet när vi blivit så många! Imorgon ska jag ta en lååååångpromenad som kompensation för semlan jag åt tidigare ikväll.....
godanro
17-01-2009, 00:16
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 17-01-2009, 00:06)  ...en ny våg där hektona visas.... Du var mig en ambitiös rackare! Nååå, vilken dag i veckan tänker du redovisa "bortfallet"?! Nä, jag skojar bara! Men nu var det väl 17 om vi inte ska lyckas vända trenden åt det smalare/hälsosammare hållet när vi blivit så många! Imorgon ska jag ta en lååååångpromenad som kompensation för semlan jag åt tidigare ikväll.....  Ja man ska skynda långsamt och inte
godanro
17-01-2009, 00:28
CITAT (godanro @ 17-01-2009, 00:16)  Ja man ska skynda långsamt och inte  Vi får inte glömma bort att vi ska ha roligt på vägen  Natti:d010: och sov i godan ro.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|