Full version: Solstorms busfrön
Sidor: 1, 2, 3, 4
Lady Hamilton
Nu har jag frågat Google å han sa att det inte var Dunört angel_not.gif
Dito Verde
CITAT (Lady Hamilton @ 31-03-2009, 22:31) *

Sa han vad det var då?
Maggan H
Men Anki, vilka fina plantor du får upp! bravo.gif Ingen av mina Solstormar har grott! -cry-.gif
Rosmarin
CITAT (Maggan H @ 01-04-2009, 08:31) *
Men Anki, vilka fina plantor du får upp! bravo.gif Ingen av mina Solstormar har grott! -cry-.gif

Inte mina heller. no.gif . Kan tvåan vara någon sorts Nattljus?
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 31-03-2009, 22:31) *

Jag säger som Dito Verde…….Sa han vad det va?

CITAT (Maggan H @ 01-04-2009, 08:31) *

CITAT (Rosmarin @ 01-04-2009, 10:00) *
Inte mina heller. no.gif . Kan tvåan vara någon sorts Nattljus?

Att det inte grott i så många krukor gör mig lite orolig. Det var därför jag började fundera åt dunörtshållet. Jag har bara en och jag har ju under några veckor kastat kärleksfulla blickar på några småbjörkar som jag trodde var rosa stormhattar så jag är ju lite ”bränd”.

Nattljus…. Kanske, men de jag sått tidigare har haft mycket större frön och de ser absolut inte ut som de OENOTHERA macrocarpa som jag sått i år.

/Anki
Lady Hamilton
CITAT (Dito Verde @ 31-03-2009, 22:46) *
Sa han vad det var då?

Jo han sa att Solstorm själv sleep.gif skulle få avslöja vad det är för växt............
Solstorm
För några veckor sedan satta jag in tvåan i kylen. Idag har jag tagit ut dem. Så kan ju ni andra också göra som har haft dem kallt.

Jag har aldrig prövat att så dem i kruka förr, de har självsått sig ute. Med tanke på den enorma mängd frön de har så är det ju egentligen inte vrålmånga som har blivit plantor av ute. Jag har sett lite olika budskap när jag tittat på såsidor. Ibland står det att de gror lätt, ibland står det att de gror ojämnt och kan ta lång tid på sig. Bara på ett enda ställe har jag sett att man kan pröva med att köldbehandla dem om de tar lång tid på sig. Vi får väl se hur det går. Tur att de har grott hos några i alla fall. Jag har bett google meddela att det inte är dunört biggrin.gif

Tråkigt att några varken fått ettan eller tvåan att gro. Ni får väl så black prince istället, det borde vara ett säkert kort.
Rosmarin
Ja men Black Prince har grott minsann här hos mig tummenupp.gif . Tre svarta prinsar har jag nu som är kraftiga och fina. Bland mina 140 andra tomatplantor... whist.gif Det råkade visst bli lite många i år ninja.gif .
Kajsa i Arvika
Håller på med en liten miniinventering och kan bara konstatera att det inte har grott ett smack i Solstorms byttor, men av storleken att döma på tobaken så e jag nog lika glad för det.. och gubben också som sluppit undan 10 liters hinkarna i köket med blotta förskräckelsen än så länge! laugh.gif

Hur ser era ut? Den där blanka fina bladrosetten som ni trodde var Dunört först såg fasligt bekant ut men mitt teflonminne förbjuder mej att komma med en gissning.. g.gif

Ser fram emot Black Prince.. Den tror jag nog ska lyckas iaf...
Anki V
Tobaken får inte plats under lysrören längre så den börjar lida lite brist på ljus. I fönstren är det tyvärr fullt.

Jag hade en tanke om att det snart skulle gå att ställa ut den dagtid men idag har det varit -0,2 som varmast.

[attachment=32906:001__Large_.JPG]

/Anki
Rosmarin
CITAT (Kajsa i Arvika @ 08-04-2009, 17:19) *
Håller på med en liten miniinventering och kan bara konstatera att det inte har grott ett smack i Solstorms byttor, men av storleken att döma på tobaken så e jag nog lika glad för det.. och gubben också som sluppit undan 10 liters hinkarna i köket med blotta förskräckelsen än så länge! laugh.gif

Hur ser era ut? Den där blanka fina bladrosetten som ni trodde var Dunört först såg fasligt bekant ut men mitt teflonminne förbjuder mej att komma med en gissning.. g.gif

Ser fram emot Black Prince.. Den tror jag nog ska lyckas iaf...

Det ser likadant ut hos mig som hos dig. Dvs ingenting.

Vad tror du Solstorm? Ska man ge dem lite tid till eller är det kört? Tvåan har stått i kylen ett tag och jag tog ut den då du skrev att vi kunde göra det. Men inget händer. no.gif
Solstorm
Är det någon som har någon planta från frö nummer 2 tro? Hos mig har de inte grott. Det retar mig lite att jag lade ner sådan tid på att tröska rent de där yttepytte små eländiga fröna som inte ville gro. Ska jag tala om vad det var som inte grodde?
Rosmarin
CITAT (Solstorm @ 08-05-2009, 21:32) *
Är det någon som har någon planta från frö nummer 2 tro? Hos mig har de inte grott. Det retar mig lite att jag lade ner sådan tid på att tröska rent de där yttepytte små eländiga fröna som inte ville gro. Ska jag tala om vad det var som inte grodde?

Ja tack! yes.gif
Solstorm
Det var frön av vit strandveronika som inte ville sig någonstans.

Anki V
Men hallå där……är det som jag så ömt vårdar inte Solstorm busfrö II ohmy.gif ?
[attachment=34482:025__Large_.JPG]

/Anki
Maggan H
Inte är det björkar i alla fall, Anki! giggle.gif Och det ser visst ut som riktigt fina plantor av något fin växt!
Anki V
Jag tog och frågade Googel jag med och han höll med om att bladen var väldigt lika strandveronikans även om han inte kunde vara helst säker.

Bilden har jag lånat från www.tynningplanteskule.no/Images/Plantebilder

/Anki
Solstorm
Jag tycker nog att de har lite spetsigare blad hos mig. Å andra sidan så har jag bara sett dem växa ute, de kanske ser lite annorlunda ut när de har vuxit inne under optimala förhållanden. Jag har inte sett att den har stuckit fram ännu, fast den kanske bara är dold av ogräs blush.gif Jag ska titta när det är ljust, när den kommer fram ska jag ta en bild på den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon