Full version: En liten valp!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Meriona
Hihi, det är tur att du lagt in bilder, annars kunde man kanske anat att det är en grävling du fått hem? blink.gif

Hon är hur söt som helst, men såklart är det slitsamt med en valp, det förstår jag. Valptiden är ju så kort ändå, hoppas att du orkar utan att få för ont. Och som du säger, allt det roliga och söta är ju en liten värktablett i sej... kompiskram.gif
Alba
Åhhh så vacker hon är.
Jag förstår att det inte är många lugna stunder....annat än när hon sover.
Så duktig hon är som går till dörren när det är kisspaus.
Biggan_
Ett riktigt hjärtegryn är hon, lilla Milla! wub.gif wub.gif wub.gif
Den första tiden är ju himla jobbig. Rumsrena brukar dom bli efter ett tag. Med tanke på det så är ju sommaren bästa tiden att få hem en valp. Värre är det om dom tuggar sönder allt dom kommer åt. Men det är ju så olika med valpar. Somliga är makalösa på att tugga sönder medan andra inte tuggar på annat än dom har lov till.
Ha det så skönt i Pingst med lilla Milla! smiley_small_hug.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Vi ska få åka och titta på den valp mina föräldrar har tingat, för första gången i morgon. Vi har dock räknat med att nuvarande hunden Ronja (Rövardotter) ska sköta mycket av uppfostringen, hon har uppfostrat syrrans hund Casper så att han stannar på gården, inte sticker ut när man öppnar dörren etc. + han försöker ibland härma hennes grisörondans , så hundar lär sig ju ganska bra av varann. Farsan och jag vill att nya hunden ska heta Birk (Borkasson) vilket är bättre än syrrans förslag (Sokrates)
Irene_L
Här har ni en till som gillar Odla! giggle.gif
[attachment=35595:milla_odla.JPG]
wub.gif
Boxer
CITAT (Irene_L @ 29-05-2009, 08:57) *
[attachment=35540:milla_l_ng_n_ra.JPG]
[attachment=35541:milla_l_ng.JPG]
wub.gif

spana in den goa magen! wub.gif

Jag fick inte med bilden, men menar den sista =)
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 30-05-2009, 18:09) *
Här har ni en till som gillar Odla! giggle.gif
[attachment=35595:milla_odla.JPG]
wub.gif

Nemen, pytte! wub.gif
Alba
Nämen.....åhhhhh så gulligt. Hon riktigt lutar sig mot Odla.... .........hihi.
Irene_L
Idag träffade Milla mellansonens schäfer Bianca för första gången. Först tyckte Milla att hon var lite stor och farlig men sen tog nyfikenheten över och hon tyckte att Bianca var såå spännande. Det är så skönt att det första mötet gick så bra!!! tummenupp.gif
[attachment=35657:milla_o_bianka.JPG]
Meriona
OJ Det ser nästan ut som om hon kommer att ha Bianca som IDOL! wub.gif
Wilmer
Iiii, så söt att jag smälter wub.gif På sista bilden syns det hur liten hon är jämfört med Bianca!
Irene_L
Det är skönt med en stooor hundkompis! wub.gif
[attachment=35766:milla_och_bianca.JPG]
Chamomille
Nämen va gulligt! wub.gif wub.gif wub.gif Ujujuj...
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 02-06-2009, 16:50) *

Det ser ju tryggt ut! wub.gif Söta dom är bägge två! wub.gif
Wilmer
Titta på de små valpis tassarna!! Den nöjda minen! wub.gif
malin72
nääääää vad sött wub.gif wub.gif vilken lycka att ha en sån stor vakthund vid sin sida yahoo.gif yahoo.gif hon sover nog väldigt skönt där giggle.gif
Irene_L
Milla tycker det är så roligt med Bianca. Hon blir så glad när Bianca kommer. Här försöker hon få igång henne men Bianca tycker visst att Milla är lite otäck giggle.gif :
[attachment=35946:milla_vill_leka.JPG]
Men dom får inte leka ihop för Bianca är så stor och det är lätt hänt att hon då springer på Milla.

Det är så skönt att Bianca är så snällt. Här har Milla hittat en underbar huvudkudde:
[attachment=35945:milla_vilar_svans.JPG]
wub.gif

Vet ni vad Milla kan nu.....jo "sitt". Innan hon får maten så säger jag sitt och hon sätter sig ner och tittar på mig. Jag säger varsågod och ställer ner matskålen och hon går genast dit och äter. Visst är hon duktig...hon är ju bara 10 veckor!! wub.gif
zissi
bravo.gif bravo Milla!

Vad läraktig du verkar vara....vid denna ringa ålder! Vad månde bliva av dig? wub.gif

Söt som en sockertopp är du ju också! kram1.gif
Snöflinga

Vilka underbara bilder wub.gif Man blir ju alldeles upplöst i hjärttrakten rolleyes.gif
Chamomille
CITAT (Irene_L @ 06-06-2009, 11:10) *
Milla tycker det är så roligt med Bianca. Hon blir så glad när Bianca kommer. Här försöker hon få igång henne men Bianca tycker visst att Milla är lite otäck giggle.gif :
[attachment=35946:milla_vill_leka.JPG]
Men dom får inte leka ihop för Bianca är så stor och det är lätt hänt att hon då springer på Milla.

Det är så skönt att Bianca är så snällt. Här har Milla hittat en underbar huvudkudde:
[attachment=35945:milla_vilar_svans.JPG]
wub.gif

Vet ni vad Milla kan nu.....jo "sitt". Innan hon får maten så säger jag sitt och hon sätter sig ner och tittar på mig. Jag säger varsågod och ställer ner matskålen och hon går genast dit och äter. Visst är hon duktig...hon är ju bara 10 veckor!! wub.gif

wub.gif wub.gif
Wilmer
kiss.gif
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 06-06-2009, 11:10) *

Jätteduktig! wub.gif
Inte så svårt att fostra när dom är så läraktiga!
Betty
Så ljuvliga bilder på Milla och Bianka, man blir ju alldeles kär! wub.gif wub.gif wub.gif
jakob
Oh vad hon är gullig , wub.gif , har ju sett henne lite i din blogg,,men kul att följa henne här för på bloggen kommer jag inte in alltid,,
Jag blir nästaan valpsugen,,fast Ozzie räckerdet är ju liksom fullt ös med en,,,tänk att hon redan är tio veckor,,och kan sitta,,,min käre Ozzie är just nu lite kär i en stor sanktBernads hund,,det går fort,,och är en obeskrivbar glädje att ha hund ,,
smiley_small_hug.gif
DragonLady
CITAT (Irene_L @ 02-06-2009, 16:50) *

Visst smälter ens hjärta när man ser henne wub.gif
Irene_L
thanks.gif för alla goa kommentarer!

Oj vad lång Milla kan bli. giggle.gif Här är jag utanför hennes hage och försöker ta kort på henne!
[attachment=36213:milla_staket.JPG]

Nu har vi köpt en tygbur som vi ska ha i bilen och när vi åker bort. Då känner hon sig trygg när hon har sin egen bur med sig:
[attachment=36212:tygburen.JPG]

Jag håller på att öva med henne korta stunder i buren. Det gäller att ta det försiktigt så hon inte blir skrämd för den. Här ligger hon i den:
[attachment=36211:tygbur.JPG]
Snöflinga

Vilken fin bur rolleyes.gif Sötnosen ser ju ut att trivas riktigt bra med den wub.gif Men får hon plats i den när hon har blivit fullvuxen ?
Irene_L
Det får vi se confused.gif ...dom andra burarna såg så stora ut! Hon ska ju bara ha den i bilen och som sovbur om vi är bortresta.
Biggan_
Hon är jättesöt wub.gif wub.gif wub.gif
Hon har inte försökt "hjälpa" dej att gräva i trädgården?
Alba
Så snygg bur Milla fått.
Åhh så fin hon är....lilla Milla. wub.gif
Gudrun i Göteborg
CITAT (Biggan_ @ 10-06-2009, 15:39) *
Hon är jättesöt wub.gif wub.gif wub.gif
Hon har inte försökt "hjälpa" dej att gräva i trädgården?

Instämmer. Jättesöt. Sååå kramgo.

Min Alfons har hjälpt mig i dag med att gräva. Så nu är det dags att gå runt o plocka tovor som ligger strödda överallt. Kärt besvär.
Irene_L
Ja ojoj vilken fart det är på henne! Hon vill gärna leta svampar i gräsmattan....jag tar bort dom ...hon letar nya .....jag tar bort dom...... Jag vet ju inte om dom är giftiga. Efter ett tag så får hon komma in i hagen. Då äter hon gräs och jord. Jag tror att jag ska gå en kantarellsökarkurs med henne när hon blir större. Hon verkar ha anlag för att söka svamp giggle.gif Ja det är fullt upp! wub.gif
Wilmer
Bingo! Perfekta kantarellhunden tummenupp.gif
Kajsa i Arvika
wub.gif Vilken vacker vovve, de där pepparkornsögonen är ju alldeles underbara!!

Jag har också grävhjälp.. tyvärr aldrig riktigt där jag har tänkt mej.. istället ska han tydligen gräva upp ena stolpen som håller upp balkongen ovanför vår uteplats.. lera måtte smaka väldigt smaskigt... confused.gif
sqrulan
wub.gif Ja vad kan man säga, jag finner inte ord som kan tala om hur söt lilla Milla är! Hon är ju hur underbar som helst, lyckliga dej Irene som har fått tag på en sån sötnos till kompis!
Det är jättekul att följa med hennes utveckling och se alla dina bilder, tack för en stunds njutning! yes.gif
Irene_L
Milla växer och frodas. Hon är så duktig. Nu kommer hon när jag kallar på henne och ropas "hit". Då får hon lite hundgodis....oj vilken fart hon kommer med nu!
[attachment=36498:milla_ute.JPG]
Här sitter hon så fint och väntar på godis wub.gif

Hon gillar att leka med min hand och jag tränar henne på att sluta när jag säger att det räcker. Nu kan hon sluta...hon gillar det inte men förstår....då skäller hon gärna men hon fortsätter inte att bita:
[attachment=36497:milla_handlek.JPG]
Ja det är mycket man ska lära sig när man är en liten valp!

Så här ligger hon ibland när jag sitter vid datorn. Då har jag Milla på det ena knäet och datorn på det andra ..... giggle.gif [attachment=36496:milla_dator.JPG]

Ibland ligger hon på rygg i min famn ....då får jag inte rum med datorn...hihi:
[attachment=36495:milla_famn.JPG]

Aqvakul
Hon är ju bara sååå söt.. wub.gif
Myosotis
wub.gif
Alba
Åhhhh lilla Milla. Så gulliga bilder. Bilden där hon sitter och väntar på godis är ju såååå underbar.
Det är så roligt med chatten att få en daglig rapport från Milla.
Meriona
CITAT (Irene_L @ 17-06-2009, 08:32) *
Milla växer och frodas. Hon är så duktig. Nu kommer hon när jag kallar på henne och ropas "hit". Då får hon lite hundgodis....oj vilken fart hon kommer med nu!
[attachment=36498:milla_ute.JPG]
Här sitter hon så fint och väntar på godis wub.gif

Hon gillar att leka med min hand och jag tränar henne på att sluta när jag säger att det räcker. Nu kan hon sluta...hon gillar det inte men förstår....då skäller hon gärna men hon fortsätter inte att bita:
[attachment=36497:milla_handlek.JPG]
Ja det är mycket man ska lära sig när man är en liten valp!

Så här ligger hon ibland när jag sitter vid datorn. Då har jag Milla på det ena knäet och datorn på det andra ..... giggle.gif [attachment=36496:milla_dator.JPG]

Ibland ligger hon på rygg i min famn ....då får jag inte rum med datorn...hihi:
[attachment=36495:milla_famn.JPG]

Nämen sicken gosig liten mage! wub.gif
Biggan_
Suck!!!!! Hon är så söt! wub.gif wub.gif wub.gif
Ge henne en midsommarkram och puss på nosen från mej! kiss.gif
pejori
Måste du visa alla dessa valpbilder på milla??? giggle.gif giggle.gif giggle.gif
Nu är jag ju ingen dvärgcollie-människa, men bildmässigt är dom lika crying.gif
Jag har collie så det räcker, men visst suger det i valptarmen när man ser Milla. whist.gif
"min" uppfödare är beräknad med bäbbar den 5:e juli...så jag får ta timew out tills suget går över... dunno.gif

Dom är ju sååå goda!!!!! crying.gif
Gillan
Men Irene!!! Vilka bilder du visar på erat "nya" barn wub.gif .................Hon är ju bara för underbar wub.gif wub.gif wub.gif

Grattis Milla till de bästa föräldrar du kunde få smiley_small_hug.gif
zissi
Vet ni, jag har gått och blivit kär........kär på riktigt! wub.gif wub.gif

Var till Irene och Milla i går på en fika och det lilla underverket var bland det sötaste jag sett. Så underbart len, mjuk, söt, sprallig osv...... Jag hade så svårt att slita mig, gav henne "hejdåpusspånosen" massor med gånger innan jag väl kom iväg.

Men jag hade nog glömt bort lite hur intensivt det var att ha valp, men även hur OTROLIGT UNDERBART det är också. Det är något magiskt med dem.... kram1.gif

[attachment=36901:Milla_12...kad_r_tt.JPG]
Meriona
Ojoj vad ni gottade er då, jordgubbar och glass! Hoppas lilla Milla fick smaka! wub.gif kram1.gif
Irene_L
CITAT (zissi @ 24-06-2009, 16:26) *
Vet ni, jag har gått och blivit kär........kär på riktigt! wub.gif wub.gif

Var till Irene och Milla i går på en fika och det lilla underverket var bland det sötaste jag sett. Så underbart len, mjuk, söt, sprallig osv...... Jag hade så svårt att slita mig, gav henne "hejdåpusspånosen" massor med gånger innan jag väl kom iväg.

Men jag hade nog glömt bort lite hur intensivt det var att ha valp, men även hur OTROLIGT UNDERBART det är också. Det är något magiskt med dem.... kram1.gif

[attachment=36901:Milla_12...kad_r_tt.JPG]

giggle.gif Ja där var vi visst!
Det var mums med jordgubbar och grädde. Ännu får inte Milla något sånt...hon bryr sig inte om det vi äter och jag tycker det är bra så länge det går.

Ja det är full rull här...det är tur att hon ibland sover på min arm när jag ligger och vilar mig på soffan! Det är underbart att ligga och "snosa" i hennes päls. wub.gif
Kajsa i Arvika
Oj så läckert... både det du har på bordet och det du har i famnen Irene.. wub.gif Ser ut som att hon knappt kan bärga sej innan hon får hjälpa dej med att gräva nya hål.. giggle.gif
Alba
Hon är ju världens.....åh vad jag skulle vilja snusa i den ulliga pälsen.

Ge Milla en stor kram från mig.
Pius
Vad roligt med en valp och så bra att du dokumenterar allt hon tar sig för, det blir ju som en liten manual för såna som jag som inte vet så mycket om hundar.

Jag har kollat in din blogg och lagt in en länk på min så jag kan hålla mig uppdaterad om vad som händer.

Pius blomma.gif

http://www.piusochco.blogspot.com/
Irene_L
Idag lyckades jag ta kort Milla när hon står upp. Hon har fått sååå långa ben:
[attachment=36948:milla_24_juni.jpg]
Jag lyckades också ta kort när hon låg en liten stund i stolen:
[attachment=36947:milla_solstol.jpg]

Sen gick vi ut i skogen en stund. Där fick hon vara lös för första gången. När hon stannade kvar på ett ställe och inte kom efter mig så sprang jag iväg en bit och då kom hon snabbt efter mig. Då fick hon lite leverpastej...mums tyckte hon. Jag försökte gömma mig också men det lyckades jag inte. Hon lärde sig snabbt att ha koll på mig! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon