|
Full version: En liten valp!
Meriona
29-05-2009, 08:45
Hihi, det är tur att du lagt in bilder, annars kunde man kanske anat att det är en grävling du fått hem? Hon är hur söt som helst, men såklart är det slitsamt med en valp, det förstår jag. Valptiden är ju så kort ändå, hoppas att du orkar utan att få för ont. Och som du säger, allt det roliga och söta är ju en liten värktablett i sej...
Åhhh så vacker hon är. Jag förstår att det inte är många lugna stunder....annat än när hon sover. Så duktig hon är som går till dörren när det är kisspaus.
Biggan_
29-05-2009, 09:41
Ett riktigt hjärtegryn är hon, lilla Milla! Den första tiden är ju himla jobbig. Rumsrena brukar dom bli efter ett tag. Med tanke på det så är ju sommaren bästa tiden att få hem en valp. Värre är det om dom tuggar sönder allt dom kommer åt. Men det är ju så olika med valpar. Somliga är makalösa på att tugga sönder medan andra inte tuggar på annat än dom har lov till. Ha det så skönt i Pingst med lilla Milla!
Åsa, mälardalen zon 2
29-05-2009, 20:36
Vi ska få åka och titta på den valp mina föräldrar har tingat, för första gången i morgon. Vi har dock räknat med att nuvarande hunden Ronja (Rövardotter) ska sköta mycket av uppfostringen, hon har uppfostrat syrrans hund Casper så att han stannar på gården, inte sticker ut när man öppnar dörren etc. + han försöker ibland härma hennes grisörondans , så hundar lär sig ju ganska bra av varann. Farsan och jag vill att nya hunden ska heta Birk (Borkasson) vilket är bättre än syrrans förslag (Sokrates)
Irene_L
30-05-2009, 17:09
Här har ni en till som gillar Odla! [attachment=35595:milla_odla.JPG]
CITAT (Irene_L @ 29-05-2009, 08:57)  [attachment=35540:milla_l_ng_n_ra.JPG] [attachment=35541:milla_l_ng.JPG]  spana in den goa magen!  Jag fick inte med bilden, men menar den sista =)
Biggan_
30-05-2009, 18:26
CITAT (Irene_L @ 30-05-2009, 18:09)  Här har ni en till som gillar Odla! [attachment=35595:milla_odla.JPG]  Nemen, pytte!
Nämen.....åhhhhh så gulligt. Hon riktigt lutar sig mot Odla.... .........hihi.
Irene_L
31-05-2009, 20:40
Idag träffade Milla mellansonens schäfer Bianca för första gången. Först tyckte Milla att hon var lite stor och farlig men sen tog nyfikenheten över och hon tyckte att Bianca var såå spännande. Det är så skönt att det första mötet gick så bra!!! [attachment=35657:milla_o_bianka.JPG]
Meriona
31-05-2009, 20:53
OJ Det ser nästan ut som om hon kommer att ha Bianca som IDOL!
Iiii, så söt att jag smälter  På sista bilden syns det hur liten hon är jämfört med Bianca!
Irene_L
02-06-2009, 15:50
Det är skönt med en stooor hundkompis! [attachment=35766:milla_och_bianca.JPG]
Chamomille
02-06-2009, 15:58
Nämen va gulligt!  Ujujuj...
Biggan_
02-06-2009, 23:24
CITAT (Irene_L @ 02-06-2009, 16:50)  Det är skönt med en stooor hundkompis! [attachment=35766:milla_och_bianca.JPG] Det ser ju tryggt ut!  Söta dom är bägge två!
Titta på de små valpis tassarna!! Den nöjda minen!
Irene_L
06-06-2009, 10:10
Milla tycker det är så roligt med Bianca. Hon blir så glad när Bianca kommer. Här försöker hon få igång henne men Bianca tycker visst att Milla är lite otäck  : [attachment=35946:milla_vill_leka.JPG] Men dom får inte leka ihop för Bianca är så stor och det är lätt hänt att hon då springer på Milla. Det är så skönt att Bianca är så snällt. Här har Milla hittat en underbar huvudkudde: [attachment=35945:milla_vilar_svans.JPG] Vet ni vad Milla kan nu.....jo "sitt". Innan hon får maten så säger jag sitt och hon sätter sig ner och tittar på mig. Jag säger varsågod och ställer ner matskålen och hon går genast dit och äter. Visst är hon duktig...hon är ju bara 10 veckor!!
 bravo Milla! Vad läraktig du verkar vara....vid denna ringa ålder! Vad månde bliva av dig? Söt som en sockertopp är du ju också!
Snöflinga
06-06-2009, 21:16
Vilka underbara bilder  Man blir ju alldeles upplöst i hjärttrakten
Chamomille
07-06-2009, 14:22
CITAT (Irene_L @ 06-06-2009, 11:10)  Milla tycker det är så roligt med Bianca. Hon blir så glad när Bianca kommer. Här försöker hon få igång henne men Bianca tycker visst att Milla är lite otäck  : [attachment=35946:milla_vill_leka.JPG] Men dom får inte leka ihop för Bianca är så stor och det är lätt hänt att hon då springer på Milla. Det är så skönt att Bianca är så snällt. Här har Milla hittat en underbar huvudkudde: [attachment=35945:milla_vilar_svans.JPG] Vet ni vad Milla kan nu.....jo "sitt". Innan hon får maten så säger jag sitt och hon sätter sig ner och tittar på mig. Jag säger varsågod och ställer ner matskålen och hon går genast dit och äter. Visst är hon duktig...hon är ju bara 10 veckor!! 
Biggan_
09-06-2009, 11:04
CITAT (Irene_L @ 06-06-2009, 11:10)  Vet ni vad Milla kan nu.....jo "sitt". Innan hon får maten så säger jag sitt och hon sätter sig ner och tittar på mig. Jag säger varsågod och ställer ner matskålen och hon går genast dit och äter. Visst är hon duktig...hon är ju bara 10 veckor!!  Jätteduktig! Inte så svårt att fostra när dom är så läraktiga!
Oh vad hon är gullig ,  , har ju sett henne lite i din blogg,,men kul att följa henne här för på bloggen kommer jag inte in alltid,, Jag blir nästaan valpsugen,,fast Ozzie räckerdet är ju liksom fullt ös med en,,,tänk att hon redan är tio veckor,,och kan sitta,,,min käre Ozzie är just nu lite kär i en stor sanktBernads hund,,det går fort,,och är en obeskrivbar glädje att ha hund ,,
DragonLady
10-06-2009, 11:15
CITAT (Irene_L @ 02-06-2009, 16:50)  Det är skönt med en stooor hundkompis! [attachment=35766:milla_och_bianca.JPG] Visst smälter ens hjärta när man ser henne
Irene_L
10-06-2009, 13:03
 för alla goa kommentarer! Oj vad lång Milla kan bli.  Här är jag utanför hennes hage och försöker ta kort på henne! [attachment=36213:milla_staket.JPG] Nu har vi köpt en tygbur som vi ska ha i bilen och när vi åker bort. Då känner hon sig trygg när hon har sin egen bur med sig: [attachment=36212:tygburen.JPG] Jag håller på att öva med henne korta stunder i buren. Det gäller att ta det försiktigt så hon inte blir skrämd för den. Här ligger hon i den: [attachment=36211:tygbur.JPG]
Snöflinga
10-06-2009, 13:28
Vilken fin bur  Sötnosen ser ju ut att trivas riktigt bra med den  Men får hon plats i den när hon har blivit fullvuxen ?
Irene_L
10-06-2009, 13:42
Det får vi se  ...dom andra burarna såg så stora ut! Hon ska ju bara ha den i bilen och som sovbur om vi är bortresta.
Biggan_
10-06-2009, 14:39
Hon är jättesöt Hon har inte försökt "hjälpa" dej att gräva i trädgården?
Så snygg bur Milla fått. Åhh så fin hon är....lilla Milla.
Gudrun i Göteborg
11-06-2009, 17:46
CITAT (Biggan_ @ 10-06-2009, 15:39)  Hon är jättesöt Hon har inte försökt "hjälpa" dej att gräva i trädgården? Instämmer. Jättesöt. Sååå kramgo. Min Alfons har hjälpt mig i dag med att gräva. Så nu är det dags att gå runt o plocka tovor som ligger strödda överallt. Kärt besvär.
Irene_L
11-06-2009, 18:20
Ja ojoj vilken fart det är på henne! Hon vill gärna leta svampar i gräsmattan....jag tar bort dom ...hon letar nya .....jag tar bort dom...... Jag vet ju inte om dom är giftiga. Efter ett tag så får hon komma in i hagen. Då äter hon gräs och jord. Jag tror att jag ska gå en kantarellsökarkurs med henne när hon blir större. Hon verkar ha anlag för att söka svamp  Ja det är fullt upp!
Bingo! Perfekta kantarellhunden
Kajsa i Arvika
12-06-2009, 07:55
 Vilken vacker vovve, de där pepparkornsögonen är ju alldeles underbara!! Jag har också grävhjälp.. tyvärr aldrig riktigt där jag har tänkt mej.. istället ska han tydligen gräva upp ena stolpen som håller upp balkongen ovanför vår uteplats.. lera måtte smaka väldigt smaskigt...
sqrulan
12-06-2009, 10:12
 Ja vad kan man säga, jag finner inte ord som kan tala om hur söt lilla Milla är! Hon är ju hur underbar som helst, lyckliga dej Irene som har fått tag på en sån sötnos till kompis! Det är jättekul att följa med hennes utveckling och se alla dina bilder, tack för en stunds njutning!
Irene_L
17-06-2009, 07:32
Milla växer och frodas. Hon är så duktig. Nu kommer hon när jag kallar på henne och ropas "hit". Då får hon lite hundgodis....oj vilken fart hon kommer med nu! [attachment=36498:milla_ute.JPG] Här sitter hon så fint och väntar på godis Hon gillar att leka med min hand och jag tränar henne på att sluta när jag säger att det räcker. Nu kan hon sluta...hon gillar det inte men förstår....då skäller hon gärna men hon fortsätter inte att bita: [attachment=36497:milla_handlek.JPG] Ja det är mycket man ska lära sig när man är en liten valp! Så här ligger hon ibland när jag sitter vid datorn. Då har jag Milla på det ena knäet och datorn på det andra .....  [attachment=36496:milla_dator.JPG] Ibland ligger hon på rygg i min famn ....då får jag inte rum med datorn...hihi: [attachment=36495:milla_famn.JPG]
Aqvakul
17-06-2009, 07:34
Hon är ju bara sååå söt..
Myosotis
17-06-2009, 08:19
Åhhhh lilla Milla. Så gulliga bilder. Bilden där hon sitter och väntar på godis är ju såååå underbar. Det är så roligt med chatten att få en daglig rapport från Milla.
Meriona
17-06-2009, 18:47
CITAT (Irene_L @ 17-06-2009, 08:32)  Milla växer och frodas. Hon är så duktig. Nu kommer hon när jag kallar på henne och ropas "hit". Då får hon lite hundgodis....oj vilken fart hon kommer med nu! [attachment=36498:milla_ute.JPG] Här sitter hon så fint och väntar på godis Hon gillar att leka med min hand och jag tränar henne på att sluta när jag säger att det räcker. Nu kan hon sluta...hon gillar det inte men förstår....då skäller hon gärna men hon fortsätter inte att bita: [attachment=36497:milla_handlek.JPG] Ja det är mycket man ska lära sig när man är en liten valp! Så här ligger hon ibland när jag sitter vid datorn. Då har jag Milla på det ena knäet och datorn på det andra .....  [attachment=36496:milla_dator.JPG] Ibland ligger hon på rygg i min famn ....då får jag inte rum med datorn...hihi: [attachment=36495:milla_famn.JPG] Nämen sicken gosig liten mage!
Biggan_
17-06-2009, 22:17
Vet ni, jag har gått och blivit kär........kär på riktigt! Var till Irene och Milla i går på en fika och det lilla underverket var bland det sötaste jag sett. Så underbart len, mjuk, söt, sprallig osv...... Jag hade så svårt att slita mig, gav henne "hejdåpusspånosen" massor med gånger innan jag väl kom iväg. Men jag hade nog glömt bort lite hur intensivt det var att ha valp, men även hur OTROLIGT UNDERBART det är också. Det är något magiskt med dem.... [attachment=36901:Milla_12...kad_r_tt.JPG]
Meriona
24-06-2009, 17:03
Ojoj vad ni gottade er då, jordgubbar och glass! Hoppas lilla Milla fick smaka!
Irene_L
24-06-2009, 18:42
CITAT (zissi @ 24-06-2009, 16:26)  Vet ni, jag har gått och blivit kär........kär på riktigt! Var till Irene och Milla i går på en fika och det lilla underverket var bland det sötaste jag sett. Så underbart len, mjuk, söt, sprallig osv...... Jag hade så svårt att slita mig, gav henne "hejdåpusspånosen" massor med gånger innan jag väl kom iväg. Men jag hade nog glömt bort lite hur intensivt det var att ha valp, men även hur OTROLIGT UNDERBART det är också. Det är något magiskt med dem.... [attachment=36901:Milla_12...kad_r_tt.JPG]  Ja där var vi visst! Det var mums med jordgubbar och grädde. Ännu får inte Milla något sånt...hon bryr sig inte om det vi äter och jag tycker det är bra så länge det går. Ja det är full rull här...det är tur att hon ibland sover på min arm när jag ligger och vilar mig på soffan! Det är underbart att ligga och "snosa" i hennes päls.
Kajsa i Arvika
25-06-2009, 12:37
Oj så läckert... både det du har på bordet och det du har i famnen Irene..  Ser ut som att hon knappt kan bärga sej innan hon får hjälpa dej med att gräva nya hål..
Hon är ju världens.....åh vad jag skulle vilja snusa i den ulliga pälsen.
Ge Milla en stor kram från mig.
Vad roligt med en valp och så bra att du dokumenterar allt hon tar sig för, det blir ju som en liten manual för såna som jag som inte vet så mycket om hundar. Jag har kollat in din blogg och lagt in en länk på min så jag kan hålla mig uppdaterad om vad som händer. Pius http://www.piusochco.blogspot.com/
Irene_L
25-06-2009, 15:57
Idag lyckades jag ta kort Milla när hon står upp. Hon har fått sååå långa ben: [attachment=36948:milla_24_juni.jpg] Jag lyckades också ta kort när hon låg en liten stund i stolen: [attachment=36947:milla_solstol.jpg] Sen gick vi ut i skogen en stund. Där fick hon vara lös för första gången. När hon stannade kvar på ett ställe och inte kom efter mig så sprang jag iväg en bit och då kom hon snabbt efter mig. Då fick hon lite leverpastej...mums tyckte hon. Jag försökte gömma mig också men det lyckades jag inte. Hon lärde sig snabbt att ha koll på mig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|