Full version: En liten valp!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
DragonLady
CITAT (Irene_L @ 08-05-2009, 19:14) *
En närbild:
[attachment=34374:milla_n_ra.JPG]

Söt som en hel sockerskål wub.gif det är tufft o gå hem utan henne help.gif men snart Irene.. snart får du ta henne under armen o åka hem yahoo.gif
Cathis
Irene, hon är underbar, så otroligt sööt wub.gif
blomkronan
Härligt att få hälsa på henne idag wub.gif
Ägna dagarna i trädgården så glömmer du bort att tiden går sakta... snart är Milla hos dig smile.gif
smiley_small_hug.gif
Alba
Lilla Milla........så underbar. Nu ser man verkligen skillnad.....så stor hon blivit.
Tänk att du snart har henne hemma hos dig.
Kajsa i Arvika
wub.gif Så vansinnigt ljuvlig!! Ser ut att bli en bestämd liten dam.... sova i mattes säng, ha egen matplats vid bordet... giggle.gif
Irene_L
Ja det verkar vara en riktigt envis liten tjej giggle.gif Hihi...det passar mig. Jag ska visst vara envis jag också giggle.gif Jag har bara haft envisa hundar....underbara och envisa wub.gif
Wilmer
Ojojoj wub.gif
Snöflinga

Hon är för söt lilla milla kiss.gif Särskilt på tredje kortet där hon ler så sött rolleyes.gif
Meriona
När kommer hon Irene, när kommer hon!? wub.gif unsure.gif
Irene_L
På söndag, på söndag!!! yahoo.gif yahoo.gif
wub.gif
Meriona
Oiiiiiiiih! Lyckliga du! bravo.gif yaay.gif blomma.gif blomma.gif rose.gif smiley_small_hug.gif

Du lägger väl in en bild på lilla Milla när hon kommit till ro?
Irene_L
Jadå...det kommer att komma en massa bilder på Milla. Hon kommer ju vara min finaste blomma! yes.gif wub.gif
Sussie F-Flower
Antar att du har börjat din stora nedräkning redan, precis som barnen, inför julen... laugh.gif

Blir alldeles rörd när jag läser i tråden (har inte läst på ett tag...) och kan inte låta bli att tänka på hur jobbigt det var för bara några veckor sedan...
Åsså nu då... detta lilla yrväder... wub.gif hon är ju bara fööör söööt wub.gif . Tänk vad många busiga och mysiga stunder ni har framför er nu!
Är verkligen glad för din skull. kram2.gif
Wilmer
Ååå, så härligt!!! Barnkammaren inredd kram1.gif ?
Irene_L
Nu har jag varit och handlat lite till Milla. Det blev ett rött halsband och ett rött koppel. Några leksaker följde också med hem.
[attachment=35011:koppel_mm.JPG]
*Stintan*
Va myyyysigt, nästan så att jag blir lite avundsjuk wub.gif men jag har ju redan en sötis wub.gif

Tiden brukar gå så fort men såna här väntedagar känns ju jättelånga och vi andra kan sitta här och vänta på en massa gulliga bilder av ditt nyförvärv.
kompiskram.gif
stennie
Bara 4 dagar kvar, Irene_L..... tummenupp.gif
Wilmer
Nu kan man nästan säga att det är en dag kvar.. Två nätter.. Kan du sova gott eller studsar du runt i förväntan?
Irene_L
Jaaaa nu är det inte lång kvar...jippie!! Här hemma håller jag på och plocka bort en del grejer som en valp kan tänkas vilja tugga på. Ojoj vad grejer man har! giggle.gif

Idag har Milla varit till veterinären och blivit kollad, chipmärkt och ögonlyst och allt var bara toppen bra! yahoo.gif
zissi
Idag har Milla varit till veterinären och blivit kollad, chipmärkt och ögonlyst och allt var bara toppen bra! yahoo.gif
[/quote]

tummenupp.gif bravo.gif yahoo.gif kiss.gif rose.gif yes.gif laugh.gif tongue.gif biggrin.gif smile.gif så skönt att allt var bra med lilla prinsessan!! Snart, snart..........
Alba
1 dag kvar.........förstår om du räknar timmarna nu.

Så bra att allt gick så bra hos veterinären.
Meriona
Jag tror att Irene har fullt upp nu att bädda och städa och fixa och dona inför den stora tilldragelsen imorgon! wub.gif
Irene_L
Det stämmer precis Meriona....nu har vi fixat lite här hemma så att det ska bli bra för Milla när hon kommer hem till oss. Vi har gjort en hage precis utanför altanen så det ska vara lätt att gå ut med henne på kisspauser:
[attachment=35209:millas_hage.JPG]
Hagen är långsmal eftersom vi backar upp med bilen där vid sidan när vi ska åka iväg. Så då gick det inte att göra större. Sen är det dubbla kompostnät längst fram som man öppnar åt varje håll, så vi lätt kan gå ur hagen utan att behöva klättra.

Idag köpte jag en mysig fleecepläd som hon ska få ha i sin bädd:
[attachment=35208:millas_b_dd.JPG]
Här har jag också satt upp kompostnät.Jag tycker det är skönt att veta var hon är under natten. Sen är det inget kompostnät vid min säng. Det är för att jag lätt ska kunna ta ner min hand och klappa henne om hon blir orolig. Sen kommer jag att lägga ut tidningar runt bädden om hon behöver kissa. Ja man får försöka göra så mycket så möjligt för att underlätta...... giggle.gif

Nu är det inte långt kvar.....imorgon kl 11.00 är det dags! yahoo.gif
Sussie F-Flower
kram2.gif
Alba
Jag blir rörd när jag läser om dina omsorger för lilla Milla. Hon kunde inte få ett bättre hem än hos er.
Jag ska tänka på er i morgon kl 11........och du.....ge Milla en kram från mig också.
malin72
åhhhhhhh vad mysigt Irene wub.gif nu när jag sitter här så sent är det snart dags för dig att hämta hem henne wub.gif lycka till med allt imorgon eller snarare senare idag giggle.gif smiley_small_hug.gif
Meriona
Ooh så fint du gjort åt henne Irene! wub.gif
Nu är det mindre än 2 timmar kvar.... sweatingbullets.gif
WillyW
Mycket trevlig ras! Har Själv Rottis (tredje nu) men bra val och lycka till!
Kajsa i Arvika
Nu har nog lilla Milla landat!! wub.gif har ni gosat mycket idag? giggle.gif
Irene_L
Äntligen har vi fått hem Milla. Resan hem från uppfödaren gick bra men hon ville helst inte ligga ner utan skulle klättra på mig hela tiden. Men hon har en envis matte som hela tiden tog ner henne så till slut la hon sig ner i mitt knä och somnade. Sen när vi kom hem kissade hon i den lilla hagen och sen gick hon runt inne och luktade överallt. Hon fick sen sin mat och den åt hon upp direkt...duktig tjej!
Här somnade hon på golvet:
[attachment=35285:milla_sover_golv.JPG]
Man blir trött av att komma till ett nytt ställe...hihi.

Soffan måste man provsitta lite:
[attachment=35284:Milla_i_soffan.JPG]

En utebild i hagen:
[attachment=35283:milla_hage.JPG]

Det är skönt att sova i famnen:
[attachment=35282:milla_famn.JPG]

Åhhhh det är underbart att ha en liten valp att gosa med! wub.gif

anne-li i olofstorp
Så himla gott!
Jag har tänkt på er hela dagen, och nästan varit lika förväntansfull som du.....
Nåja, nästan i alla fall.....
Lycka till! hoppas natten också blir lugn. Hon verkar ju trygg och stabil den lilla.....
Kram
Meriona
Men dudane då! wub.gif wub.gif Himmel vilken hjärtekrossare!

Hon ser ut att funnit sig väl tillrätta redan! bravo.gif tummenupp.gif Men undra på det med det mottagandet! yahoo.gif thanks.gif

Stort grattis till matte-lyckan! yaay.gif yaay.gif

Aqvakul
Lycka till med lilla underbara Milla. Jag hoppas att hon kommer att skänka er lika mycket glädje som Morris! kompiskram.gif
zissi
Oj, så söt hon är wub.gif
Nu får man gratulera på riktigt till den nya familjemedlemmen blomma.gif GRATTIS!! kram1.gif
Såg en liten skymt av den lilla runda valpmagen.... sååå gulligt! Tänk om medelålders människomagar kunde va´ lika gulliga giggle.gif
Alba
Åhhhhhh ......hon är ju sååå underbar. Vilken fantastisk liten tjej ni fått.
Snöflinga
Hon är sååå söt lilla milla wub.gif Undrar om hon sover sött i sin fina säng inatt ... eller om hon vaknar på mattes arm tongue.gif
Sussie F-Flower
Herregud vilken liten sötnos ni har fått hem... wub.gif och vilken vit och ren päls!!!
Ett stort Grattis blomma.gif till den nya flockmedlemmen. Önskar Er ALL lycka tillsammans! kompiskram.gif
DragonLady
Söt som en hel socker fabrik wub.gif
blomkronan
wub.gif Äntligen... yahoo.gif
Va fint du hade fixat till henne smile.gif

Grattis Irene smiley_small_hug.gif och familj
Wilmer
Du är toppen Irene med dina omsorger om lillan! Tänk att du till och med har hunnit lägga in bilder här åt oss så vi kan följa Millans första dag i nya flocken wub.gif Mycket mys, hoppas hon finner sig väl till rätta.
titti49zon6
Oh, så söt lilla Millan är kompiskram.gif och såååå fint du/ni har ordnat åt henne
Hoppas att natten varit bra för er alla, det tar ju lite tid att vänja sig vid ny säng d010.gif
En kram till Millan från mig, hihi, du kan få dela den med Millan smiley_small_hug.gif
Irene_L
thanks.gif för grattisar och kramar!

Jo natten har varit jättebra. Jag fick byta till en mindre bädd för den stora blev alltför stor för henne. Då blev hon tryggare. Vid 02.00 vaknade hon till men då höll jag bara ner handen ett tag så då somnade hon om. Vid 05.00 gick hon upp och kissade på tidningarna som ligger runt bädden.....sen kröp hon ihop i bädden och somnade om ...jag klappade henne lite bara. Vid 06.00 vaknade hon när mannen gick upp men somnade om igen när jag höll ner handen vid henne. Sen vaknade hon vid 06.45 av väckarklockan och då var hon så pigg och gosig wub.gif Nu ligger hon och sover i soffan och jag passar på att sitta här yes.gif
malin72
CITAT (Irene_L @ 25-05-2009, 08:20) *
thanks.gif för grattisar och kramar!

Jo natten har varit jättebra. Jag fick byta till en mindre bädd för den stora blev alltför stor för henne. Då blev hon tryggare. Vid 02.00 vaknade hon till men då höll jag bara ner handen ett tag så då somnade hon om. Vid 05.00 gick hon upp och kissade på tidningarna som ligger runt bädden.....sen kröp hon ihop i bädden och somnade om ...jag klappade henne lite bara. Vid 06.00 vaknade hon när mannen gick upp men somnade om igen när jag höll ner handen vid henne. Sen vaknade hon vid 06.45 av väckarklockan och då var hon så pigg och gosig wub.gif Nu ligger hon och sover i soffan och jag passar på att sitta här yes.gif

men nääää vad gossigt...åh en trygg hand är guld värd wub.gif snuttan vad fin hon är då wub.gif wub.gif pussa på henne från mig bravo.gif
Biggan_
Grattis och Lycka Till med lilla Milla! blomma.gif
Hon är ljuvligt söt! wub.gif wub.gif wub.gif
smiley_small_hug.gif

Meriona
CITAT (Irene_L @ 25-05-2009, 08:20) *
Nu ligger hon och sover i soffan och jag passar på att sitta här yes.gif

Hihi Irene sitter kanske kvar där ännu? kompiskram.gif
Vad gulligt att hon redan känner sig tryggad av din hand, det är ju fantastiskt! blomma.gif
Bettis
Men Irene GGGGUUUUDDDDD så SÖÖÖÖT wub.gif wub.gif lycka till yes.gif
Biggan_
Irene,hur går det med lilla Milla? dunno.gif
Irene_L
Det går jättebra med Milla men ojoj vilket passande det är. Hon sover fortfarande bra....vaknar ibland men somnar om när jag håller handen på henne. Nu försöker hon bita mig i handen och vill leka men lugnar ner sig rätt snabbt och somnar om. Idag sov vi till 7.45. Sen tog jag ut henne och hon kissade men inget bajs så jag tog in henne och efter en liten stund sprang hon mot ytterdörren och då tog jag ut henne igen och hon bajsade. Men det är inte alltid det lyckas så det blir en hel del pölar inne också giggle.gif Hon äter såå bra. Äter upp allt på en gång! tummenupp.gif
Igår visade hon sin envishet. I hagen har hon hittat lite jord och där gräver hon för fullt. Jag tog bort henne och då for hon som en raket till ett annat ställe och började gräva där. Jag tog bort henne och hon for till det första stället. Så höll vi på ett tag. Till slut tog jag upp henne och hon var som en liten piraya. Men till slut lugnade hon ner sig....men jag var helt slut sweatingbullets.gif giggle.gif
Här ligger hon så fint på mattan:
[attachment=35543:milla_matta.JPG]
[attachment=35542:Milla_lek.JPG]
Det är så kul att se henne. Hon leker för fullt och sen plötsligt gäspar hon och bums somnar hon. När hon sover får jag vila mig lite. När hon visar att hon blir så där trött brukar jag ta henne och vi lägger oss på soffan. Där somnar hon på min arm och jag får vila min kropp lite. Den reagerar på att ha en valp. Men det uppväger all lycka att ha henne här!! wub.gif
Hihi...hon kan bli riktigt låååång:
[attachment=35540:milla_l_ng_n_ra.JPG]
[attachment=35541:milla_l_ng.JPG]
wub.gif
Betty
Åh så mysigt ni har det tillsammans och så vacker hon är lilla Milla! wub.gif
malin72
CITAT (Irene_L @ 29-05-2009, 08:57) *
[attachment=35540:milla_l_ng_n_ra.JPG]

men åhhhhhhhh blir gosse sjuk wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon