|
Full version: En liten valp!
DragonLady
08-05-2009, 21:49
CITAT (Irene_L @ 08-05-2009, 19:14)  En närbild: [attachment=34374:milla_n_ra.JPG] Söt som en hel sockerskål  det är tufft o gå hem utan henne  men snart Irene.. snart får du ta henne under armen o åka hem
Irene, hon är underbar, så otroligt sööt
blomkronan
08-05-2009, 22:10
Härligt att få hälsa på henne idag Ägna dagarna i trädgården så glömmer du bort att tiden går sakta... snart är Milla hos dig
Lilla Milla........så underbar. Nu ser man verkligen skillnad.....så stor hon blivit. Tänk att du snart har henne hemma hos dig.
Kajsa i Arvika
09-05-2009, 12:16
 Så vansinnigt ljuvlig!! Ser ut att bli en bestämd liten dam.... sova i mattes säng, ha egen matplats vid bordet...
Irene_L
09-05-2009, 13:04
Ja det verkar vara en riktigt envis liten tjej  Hihi...det passar mig. Jag ska visst vara envis jag också  Jag har bara haft envisa hundar....underbara och envisa
Ojojoj
Snöflinga
10-05-2009, 17:06
Hon är för söt lilla milla  Särskilt på tredje kortet där hon ler så sött
Meriona
20-05-2009, 08:28
När kommer hon Irene, när kommer hon!?
Irene_L
20-05-2009, 08:30
Meriona
20-05-2009, 08:51
Irene_L
20-05-2009, 08:58
Jadå...det kommer att komma en massa bilder på Milla. Hon kommer ju vara min finaste blomma!
Sussie F-Flower
20-05-2009, 09:14
Antar att du har börjat din stora nedräkning redan, precis som barnen, inför julen... Blir alldeles rörd när jag läser i tråden (har inte läst på ett tag...) och kan inte låta bli att tänka på hur jobbigt det var för bara några veckor sedan... Åsså nu då... detta lilla yrväder...  hon är ju bara fööör söööt  . Tänk vad många busiga och mysiga stunder ni har framför er nu! Är verkligen glad för din skull.
Ååå, så härligt!!! Barnkammaren inredd  ?
Irene_L
20-05-2009, 12:09
Nu har jag varit och handlat lite till Milla. Det blev ett rött halsband och ett rött koppel. Några leksaker följde också med hem. [attachment=35011:koppel_mm.JPG]
*Stintan*
20-05-2009, 12:25
Va myyyysigt, nästan så att jag blir lite avundsjuk  men jag har ju redan en sötis Tiden brukar gå så fort men såna här väntedagar känns ju jättelånga och vi andra kan sitta här och vänta på en massa gulliga bilder av ditt nyförvärv.
stennie
20-05-2009, 15:10
Bara 4 dagar kvar, Irene_L.....
Nu kan man nästan säga att det är en dag kvar.. Två nätter.. Kan du sova gott eller studsar du runt i förväntan?
Irene_L
22-05-2009, 18:02
Jaaaa nu är det inte lång kvar...jippie!! Här hemma håller jag på och plocka bort en del grejer som en valp kan tänkas vilja tugga på. Ojoj vad grejer man har! Idag har Milla varit till veterinären och blivit kollad, chipmärkt och ögonlyst och allt var bara toppen bra!
1 dag kvar.........förstår om du räknar timmarna nu.
Så bra att allt gick så bra hos veterinären.
Meriona
23-05-2009, 17:55
Jag tror att Irene har fullt upp nu att bädda och städa och fixa och dona inför den stora tilldragelsen imorgon!
Irene_L
23-05-2009, 19:37
Det stämmer precis Meriona....nu har vi fixat lite här hemma så att det ska bli bra för Milla när hon kommer hem till oss. Vi har gjort en hage precis utanför altanen så det ska vara lätt att gå ut med henne på kisspauser: [attachment=35209:millas_hage.JPG] Hagen är långsmal eftersom vi backar upp med bilen där vid sidan när vi ska åka iväg. Så då gick det inte att göra större. Sen är det dubbla kompostnät längst fram som man öppnar åt varje håll, så vi lätt kan gå ur hagen utan att behöva klättra. Idag köpte jag en mysig fleecepläd som hon ska få ha i sin bädd: [attachment=35208:millas_b_dd.JPG] Här har jag också satt upp kompostnät.Jag tycker det är skönt att veta var hon är under natten. Sen är det inget kompostnät vid min säng. Det är för att jag lätt ska kunna ta ner min hand och klappa henne om hon blir orolig. Sen kommer jag att lägga ut tidningar runt bädden om hon behöver kissa. Ja man får försöka göra så mycket så möjligt för att underlätta...... Nu är det inte långt kvar.....imorgon kl 11.00 är det dags!
Sussie F-Flower
23-05-2009, 19:48
Jag blir rörd när jag läser om dina omsorger för lilla Milla. Hon kunde inte få ett bättre hem än hos er. Jag ska tänka på er i morgon kl 11........och du.....ge Milla en kram från mig också.
Meriona
24-05-2009, 08:21
Ooh så fint du gjort åt henne Irene! Nu är det mindre än 2 timmar kvar....
Mycket trevlig ras! Har Själv Rottis (tredje nu) men bra val och lycka till!
Kajsa i Arvika
24-05-2009, 16:06
Nu har nog lilla Milla landat!!  har ni gosat mycket idag?
Irene_L
24-05-2009, 18:34
Äntligen har vi fått hem Milla. Resan hem från uppfödaren gick bra men hon ville helst inte ligga ner utan skulle klättra på mig hela tiden. Men hon har en envis matte som hela tiden tog ner henne så till slut la hon sig ner i mitt knä och somnade. Sen när vi kom hem kissade hon i den lilla hagen och sen gick hon runt inne och luktade överallt. Hon fick sen sin mat och den åt hon upp direkt...duktig tjej! Här somnade hon på golvet: [attachment=35285:milla_sover_golv.JPG] Man blir trött av att komma till ett nytt ställe...hihi. Soffan måste man provsitta lite: [attachment=35284:Milla_i_soffan.JPG] En utebild i hagen: [attachment=35283:milla_hage.JPG] Det är skönt att sova i famnen: [attachment=35282:milla_famn.JPG] Åhhhh det är underbart att ha en liten valp att gosa med!
anne-li i olofstorp
24-05-2009, 18:49
Så himla gott! Jag har tänkt på er hela dagen, och nästan varit lika förväntansfull som du..... Nåja, nästan i alla fall..... Lycka till! hoppas natten också blir lugn. Hon verkar ju trygg och stabil den lilla..... Kram
Meriona
24-05-2009, 18:50
Aqvakul
24-05-2009, 18:53
Lycka till med lilla underbara Milla. Jag hoppas att hon kommer att skänka er lika mycket glädje som Morris!
Oj, så söt hon är Nu får man gratulera på riktigt till den nya familjemedlemmen  GRATTIS!! Såg en liten skymt av den lilla runda valpmagen.... sååå gulligt! Tänk om medelålders människomagar kunde va´ lika gulliga
Åhhhhhh ......hon är ju sååå underbar. Vilken fantastisk liten tjej ni fått.
Snöflinga
24-05-2009, 20:51
Hon är sååå söt lilla milla  Undrar om hon sover sött i sin fina säng inatt ... eller om hon vaknar på mattes arm
Sussie F-Flower
24-05-2009, 21:22
Herregud vilken liten sötnos ni har fått hem...  och vilken vit och ren päls!!! Ett stort Grattis  till den nya flockmedlemmen. Önskar Er ALL lycka tillsammans!
DragonLady
24-05-2009, 21:45
Söt som en hel socker fabrik
blomkronan
24-05-2009, 22:00
 Äntligen... Va fint du hade fixat till henne  Grattis Irene  och familj
Du är toppen Irene med dina omsorger om lillan! Tänk att du till och med har hunnit lägga in bilder här åt oss så vi kan följa Millans första dag i nya flocken  Mycket mys, hoppas hon finner sig väl till rätta.
titti49zon6
25-05-2009, 07:06
Oh, så söt lilla Millan är  och såååå fint du/ni har ordnat åt henne Hoppas att natten varit bra för er alla, det tar ju lite tid att vänja sig vid ny säng En kram till Millan från mig, hihi, du kan få dela den med Millan
Irene_L
25-05-2009, 07:20
 för grattisar och kramar! Jo natten har varit jättebra. Jag fick byta till en mindre bädd för den stora blev alltför stor för henne. Då blev hon tryggare. Vid 02.00 vaknade hon till men då höll jag bara ner handen ett tag så då somnade hon om. Vid 05.00 gick hon upp och kissade på tidningarna som ligger runt bädden.....sen kröp hon ihop i bädden och somnade om ...jag klappade henne lite bara. Vid 06.00 vaknade hon när mannen gick upp men somnade om igen när jag höll ner handen vid henne. Sen vaknade hon vid 06.45 av väckarklockan och då var hon så pigg och gosig  Nu ligger hon och sover i soffan och jag passar på att sitta här
malin72
25-05-2009, 07:27
Biggan_
25-05-2009, 11:33
Meriona
25-05-2009, 11:49
CITAT (Irene_L @ 25-05-2009, 08:20)  Nu ligger hon och sover i soffan och jag passar på att sitta här  Hihi Irene sitter kanske kvar där ännu? Vad gulligt att hon redan känner sig tryggad av din hand, det är ju fantastiskt!
Men Irene GGGGUUUUDDDDD så SÖÖÖÖT  lycka till
Biggan_
28-05-2009, 23:40
Irene,hur går det med lilla Milla?
Irene_L
29-05-2009, 07:57
Det går jättebra med Milla men ojoj vilket passande det är. Hon sover fortfarande bra....vaknar ibland men somnar om när jag håller handen på henne. Nu försöker hon bita mig i handen och vill leka men lugnar ner sig rätt snabbt och somnar om. Idag sov vi till 7.45. Sen tog jag ut henne och hon kissade men inget bajs så jag tog in henne och efter en liten stund sprang hon mot ytterdörren och då tog jag ut henne igen och hon bajsade. Men det är inte alltid det lyckas så det blir en hel del pölar inne också  Hon äter såå bra. Äter upp allt på en gång! Igår visade hon sin envishet. I hagen har hon hittat lite jord och där gräver hon för fullt. Jag tog bort henne och då for hon som en raket till ett annat ställe och började gräva där. Jag tog bort henne och hon for till det första stället. Så höll vi på ett tag. Till slut tog jag upp henne och hon var som en liten piraya. Men till slut lugnade hon ner sig....men jag var helt slut Här ligger hon så fint på mattan: [attachment=35543:milla_matta.JPG] [attachment=35542:Milla_lek.JPG] Det är så kul att se henne. Hon leker för fullt och sen plötsligt gäspar hon och bums somnar hon. När hon sover får jag vila mig lite. När hon visar att hon blir så där trött brukar jag ta henne och vi lägger oss på soffan. Där somnar hon på min arm och jag får vila min kropp lite. Den reagerar på att ha en valp. Men det uppväger all lycka att ha henne här!! Hihi...hon kan bli riktigt låååång: [attachment=35540:milla_l_ng_n_ra.JPG] [attachment=35541:milla_l_ng.JPG]
Åh så mysigt ni har det tillsammans och så vacker hon är lilla Milla!
malin72
29-05-2009, 08:43
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|