Full version: En liten valp!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Chamomille
CITAT (Meriona @ 25-07-2009, 21:44) *
(Vilken frilla!)

Jaa biggrin.gif
smajlizz
Åh så söta valpar! smile.gif
Irene_L
Här ligger Milla och sover i soffan:
[attachment=39785:milla_s_mntuta.jpg]

[attachment=39784:milla_s_mnvaken.jpg]
Men matte....måste du ta kort så du väcker mig???
wub.gif
Sussie F-Flower
Ja, där verkar hon mysa minsann! biggrin.gif
Vad vacker hon är Irene! wub.gif
Alba
Ska man inte få sova ifred....matte du stör.

Åhhhh så fin hon är.
Irene_L
Milla älskar att sitta på trappan och titta på vad som händer utanför trädgården.

[attachment=40129:milla_trappan.jpg]
Oj där går det visst någon!

[attachment=40128:milla_trapp.jpg]
Nu händer det visst något spännande där!
Meriona
Har du sprejat luggen irene? blink.gif Hon liknar lite en sån där egyptisk gravvaktare tycker jag.... Sötnosen! wub.gif
Wilmer
Gel i nacken också giggle.gif så ljuvlig. En sådan lång pussenäsa på sista soffbilden kiss.gif
Irene_L
Ja här spejar vi luggen och nacken varje dag..... flirting.gif giggle.gif

Idag tog jag lite kort på Milla när hon väntar på att husse ska komma hem från jobbet. En del bilder blev lite suddiga för det var sån fart på henne. Här sitter hon på trappan och väntar......och väntar.....:

Åhhhh kommer han inte snart........
[attachment=40344:milla_v_ntar1.jpg]

Men matte...varför dröjer han såååååå:
[attachment=40343:milla_v_ntar2.jpg]

Nu ser jag något där borta.....det är husse...jag viftar lite på svansen så ser han nog mig....
[attachment=40342:milla_v_ntar3.jpg]

Han kommer...han kommer......
[attachment=40341:milla_v_ntar4.jpg]

Matte.......husse kommer.....jippieeeeee
[attachment=40340:milla_v_ntar5.jpg]

Åhhhhhh husse...äntligen är du hemma....jag ääääälskar diiiiig!!!!!
[attachment=40339:milla_v_ntar6.jpg]

anne-li i olofstorp
Ååååååååååå! Hon är ju så söt och fin den lilla......... wub.gif
Meriona
Vilken poppis husse! wub.gif Säkert viftade Irene lite på svansen hon med... yes.gif
Irene_L
CITAT (Meriona @ 13-08-2009, 17:26) *
Vilken poppis husse! wub.gif Säkert viftade Irene lite på svansen hon med... yes.gif

rotfl.gif rotfl.gif
blomkronan
wub.gif Underbart att se din lilla Milla, och tur att ni har en soffa och inte en fotölj, för som hon växer skulle ni inte få plats att sitta giggle.gif
Biggan_
Men oj vad hon har växt lilla Millan sedan jag såg henne sist! Fina bilder på Milla Irene! tummenupp.gif Jag gillar speciellt bildserien där hon väntar på husse!

rotfl.gif Det tror jag också! rotfl.gif
Alba

rotfl.gif ..........tror jag också.
Irene_L
Men det får ni inte se nån bild på... giggle.gif
Chanku
Vilken söt bildserie på Milla när husse kommer hem smile.gif

Hur gammal är Milla nu? Hon ser högre ut än Pixie, men om jag inte minns helt fel så är Milla lite äldre. Pixie har fortfarande kvar en hel del valpfluff på sidorna, däremot har hon tappat ullen på ryggen. Hon har odlat skitsnygga "byxor" också, en tuss högst upp på låret biggrin.gif
Irene_L
Milla är född den 28 mars och hon är rätt hög. När hon var 4 mån var hon 35 cm hög. Det ska bli spännande att se hur stor hon blir!
Chanku
Oj, vilken bjässe biggrin.gif Pixie var ungefär 28.5 cm vid 4 månader. Helt otroligt hur det kan variera inom samma ras smile.gif Får man fråga från vilken kennel Milla kommer från? Pixie kommer från kennel Catoma i Norge, så det blev en bit att åka. Sisådär 130-140 mil ENKEL väg whistling.gif
Irene_L
Ojoj såååå långt du fick åka!!!
Milla kommer från Brimalou´s kennel....utanför Norrköping
Irene_L
Milla sover med kepsen på!!
[attachment=40658:milla_keps.jpg]
Hihi...det är bara jag som busar lite. Milla tittade upp på mig och man såg att hon tänkte: "jaha..matte som håller på igen och tar kort..." Sen somnade hon om. giggle.gif
Chanku
CITAT (Irene_L @ 17-08-2009, 21:20) *
Ojoj såååå långt du fick åka!!!
Milla kommer från Brimalou´s kennel....utanför Norrköping

Blir man kär så blir man wink.gif
Alba
CITAT (Irene_L @ 17-08-2009, 18:17) *
Men det får ni inte se nån bild på... giggle.gif

rotfl.gif
Irene_L
Så här trött blir man när man varit på valpkurs:
[attachment=41500:milla_tr_tt.jpg]
wub.gif
blomkronan
wub.gif
Biggan_
Stackars Milla, hon är ju helt slut! wub.gif
Meriona
Uj det var vässt vad de har kört med lilla Millan! nono.gif Nästa gång får de allt ta det lugnare med lillpluttan... wub.gif
Alba
Oj oj lilla gumman så trött hon är. Det tar på att försöka bli en fin dam på kurs.
Jag tror säkert att matte sov i andra änden av soffan......det var säkert husse som fotade. giggle.gif
Irene_L
Vaaa...jag...vila mig på soffan! d010.gif Det kan jag väl aldrig troooo!! giggle.gif
Gillan
CITAT (Irene_L @ 03-09-2009, 18:36) *
Vaaa...jag...vila mig på soffan! d010.gif Det kan jag väl aldrig troooo!! giggle.gif

Hihi, det kan jag.................men du! Jag är inte lika säker på att du varit lika söt som Millan på bilden, så det räcker så gott med henne whistling.gif
Irene_L
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 18:43) *
Hihi, det kan jag.................men du! Jag är inte lika säker på att du varit lika söt som Millan på bilden, så det räcker så gott med henne whistling.gif

laugh.gif

[attachment=41512:smilie_sova.gif]
diva&hero
Vilka söta bilder!!
Finns det nåt sötare än en bebismage?? wub.gif Förutom ansiktet så klart..
Irene_L
När jag samlar frön från blommorna på altanen ligger Milla och spanar ut mot vägen.

"Undra om det kommer någon snart":
[attachment=41886:milla_spanar.jpg]

"Lite tråkigt är det allt att bara ligga här och inte göra något":
[attachment=41885:milla_spanar2.jpg]

"Åhhhh så tråååååkigt det är":
[attachment=41884:milla_spanar3.jpg]

"Snälla matte...kan vi springa och leka lite istället.....snäääääälla":
[attachment=41883:milla_spanar4.jpg]
Alba
Åhhhhh wub.gif
Meriona
Jag tycker det ser ut som att Milla önskar dina blommor all världens väg, Irene! laugh.gif
zissi
Va´ hon växer! Stora damen! wub.gif
Kajsa i Arvika
Vacker som en dag! wub.gif
Biggan_
CITAT (Irene_L @ 11-09-2009, 22:33) *
När jag samlar frön från blommorna på altanen ligger Milla och spanar ut mot vägen.

"Undra om det kommer någon snart":
[attachment=41886:milla_spanar.jpg]

"Lite tråkigt är det allt att bara ligga här och inte göra något":
[attachment=41885:milla_spanar2.jpg]

"Åhhhh så tråååååkigt det är":
[attachment=41884:milla_spanar3.jpg]

"Snälla matte...kan vi springa och leka lite istället.....snäääääälla":
[attachment=41883:milla_spanar4.jpg]

wub.gif Hon är sååå fin!
Härlig frisyr också i profil! giggle.gif
Irene_L
Igår var vi på en sheltie-träff. Då fick vi testa på hur man gör när man ska lära hunden att söka kantareller. Det var väldigt roligt. Vi var på en fotbollsplan och övade detta. Vi fick lära oss olika steg.

Det vi började med var att ta var sin kantarell i den ena handen och godis i den andra. Sen höll man båda händerna bakom ryggen. Sträckte sen fram handen med svampen och när hunden nosade på den så berömde man och gav godis. Det testade vi på 3 olika ställen på planen. Detta för att hunden sen ska förstå att man kan hitta svamp på olika ställen. Milla var snabb att fatta detta.

Nästa steg var att kasta svampen vid hunden som då ska nosa på den och då få beröm och godis. Här ville Milla gärna ta svampen så jag fick vara snabb att säga bra så fort hon var framme med nosen.

Sedan fick vi träna hunden på att markera. Då skulle vi kasta svampen en bit framför hunden, sätta på den en scharlett ( så hunden förstår att den arbetar), Säga ex leta svamp och när hunden hittade svampen så säger man sitt och när hunden sitter får den beröm och godis. Milla var jätteduktig. Allt det vi fick träna på gick ju lite snabbt. Så här snabbt går man inte fram annars men det var för att vi skulle få lite inblick i hur det gick till.

När vi fikade så gick vi in i stugan som fanns där. Det var sååå skönt att komma in för det var rätt kallt ute. Där fick hundarna springa fritt...ojoj vad kul Milla tyckte att det var att få träffa en massa hundar!!! Så härlig den här rasen är. Det blev inget bråk mellan dom!
Så här trött var Milla sen när vi kom hem:
[attachment=43116:milla_tr_tt.jpg]

Idag gick vi en tur till skogen. Den som ligger nära samhället för nu får man tänka på att älgjakten börjat. Men här var det ingen fara:
[attachment=43115:milla_luktar.jpg]

Jag tränade Milla på att sitta på kommando i skogen. Hon kan ju det så bra inne så det kan ju vara svårt att göra det i skogen men idag gick det jättebra...kul!
Här sitter hon på vägen hem:
[attachment=43114:milla_v_gen.jpg]

Rosmarin
Hon är ju så söt!! wub.gif ... och duktig! yes.gif
Biggan_

Så koncentrerad hon är när hon läser "Dagens nyheter"! smile.gif
Irene_L
När det är hundar på TV så brukar Milla kolla. Idag skulle jag titta på Svt Play, valpskolan på datorn och oj vad Milla blev intresserad av valparna som dök upp på datorn:
[attachment=43527:milla_dator2.jpg]

Sen var hon tvungen att gå ner och kolla om hundarna var där bakom datorn:
[attachment=43526:milla_datorkoll.jpg]

Här lägger hon huvudet lite på sned och lyssnar koncentrerat:
[attachment=43525:milla_datorlyssnar.jpg]

giggle.gif Nu kan hon ju lära sig allt genom att titta på valpskolan på datorn! laugh.gif
Sussie F-Flower
CITAT (Irene_L @ 21-10-2009, 19:41) *
När det är hundar på TV så brukar Milla kolla. Idag skulle jag titta på Svt Play, valpskolan på datorn och oj vad Milla blev intresserad av valparna som dök upp på datorn:
[attachment=43527:milla_dator2.jpg]

Sen var hon tvungen att gå ner och kolla om hundarna var där bakom datorn:
[attachment=43526:milla_datorkoll.jpg]

Här lägger hon huvudet lite på sned och lyssnar koncentrerat:
[attachment=43525:milla_datorlyssnar.jpg]

giggle.gif Nu kan hon ju lära sig allt genom att titta på valpskolan på datorn! laugh.gif

-HERREGUD vad GULLIG hon är!!!
(jag skulle nog bli tandlös om jag var hos dig för jag "biter tänder" varje gång jag ser henne...! laugh.gif
skånepåg
Haha kommer ihåg när jag hitta lite jul låtar med jamande katter, min katt blev helt lyrisk och började jama biggrin.gif
Sen musen på skärmen brukar hon oxå leka med biggrin.gif
Meriona
Men naaaaaah vad söt Milla är, det är inte klokt! Igår blev jag överfallen av en annan sheltie när jag var ute och gick, sonens bästis har en sån och den är lika bedårande den.... wub.gif
Wilmer
CITAT

giggle.gif Toppen!! Du kan plantera om lite blommor medan hon lär sig grunderna tummenupp.gif
Irene_L
Det snöar lite på Milla:
[attachment=44044:milla_sn_ar.jpg]

Igår såg hon snö på marken för första gången. Mums...hon skulle bara äta upp det! giggle.gif
Meriona
Ojoj hoppas hon får uppleva en stor härlig hög med nysnö snart, det är så gulligt när de bara springer runt runt och är glada... wub.gif
Wilmer
wub.gif Lite snö i pann-ruffset.
Aqvakul
CITAT (Irene_L @ 05-11-2009, 22:18) *
Det snöar lite på Milla:
[attachment=44044:milla_sn_ar.jpg]

Igår såg hon snö på marken för första gången. Mums...hon skulle bara äta upp det! giggle.gif

Så vacker hon är.... wub.gif

Igår var jag på fest, men den största behållningen var värdparets jättesöta valp - en korsning mellan Yorkshireterrier och Bichon havanais - och jag som inte ens gillar små hundar... blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon