Full version: En liten valp!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Irene_L
Saknaden efter Morris är sååå stor så nu har vi bestämt oss för att skaffa en ny hund att älska. Det blir samma ras som Morris, Shetland sheepdog men en tik istället. Idag var vi och hälsade på valparna. Dom är bara 2 veckor gamla så vi fick inte röra dom. Men tikmamman var helt underbar och sååå gosig.
[attachment=33203:valpar.JPG]
Hon är ljusare än Morris och valpen vi ska ha blir troligen också ljus.
Här håller uppfödaren upp "våran" valp wub.gif
[attachment=33202:valp.JPG]

Åhh det var så underbart att kela med tikmamman. Det är en underbar ras! wub.gif
Sussie F-Flower
Åhh, vad härligt Irene!!!! kram2.gif yahoo.gif
Vad skönt att ni har kunnat fattat det beslutet... wub.gif
Nu har du mycket positivt att se fram emot. Ett nytt litet liv... wub.gif
Lady Hamilton
smiley_small_hug.gif Åh! Vad härligt blush.gif och vilken "söting" wub.gif som kommer att bli Morris "lillasyster"
*Stintan*
GRATTIS! wub.gif

Kan tänka mig att du önskar att veckorna går fort nu flirting.gif
Lady Hamilton
Och Irene? Bara så du vet så kräver vi att du visar nya bilder efter varje besök som ni har gjort hos valpen giggle.gif på så vis får även vi "deltaga"
Irene_L
Jadå det kommer bilder från varje besök. Nu kommer det dröja 2 veckor till nästa besök!!
Vi har redan bestämt hennes namn. Hon kommer få heta Milla wub.gif
Biggan_
Så härligt Irene, och något att se fram emot!
Underbart söt och vilket fint namn! Milla! wub.gif
Alba
Grattis till lilla Milla.

Jag är kär wub.gif åhhhhh vilken underbar liten tjej. Med så vacker mamma kommer hon att bli en riktig skönhet.
Visst är det underbart att veta att hon snart är hemma hos er. Du kommer inte att få tid med Odla.........men vi är här och väntar tills du har 5 minuter över.

smiley_small_hug.gif
Chamomille
Åh va roligt! Va söt hon är. Och Milla... wub.gif
pejori
CITAT (Irene_L @ 12-04-2009, 13:43) *
Saknaden efter Morris är sååå stor så nu har vi bestämt oss för att skaffa en ny hund att älska. Det blir samma ras som Morris, Shetland sheepdog men en tik istället. Idag var vi och hälsade på valparna. Dom är bara 2 veckor gamla så vi fick inte röra dom. Men tikmamman var helt underbar och sååå gosig.
[attachment=33203:valpar.JPG]
Hon är ljusare än Morris och valpen vi ska ha blir troligen också ljus.
Här håller uppfödaren upp "våran" valp wub.gif
[attachment=33202:valp.JPG]

Åhh det var så underbart att kela med tikmamman. Det är en underbar ras! wub.gif

Åhh så roligt!!! yahoo.gif
Är verkligen glad för din skull. tummenupp.gif
Tanken föresvävade mej, men jag vågade inte riktigt nämna det. blush.gif
Visst är saknaden efter den som lämnat en stor, men jag har alltid fått bra tröst och hjälp av en ny kompis. blush.gif
Verkligen lycka till med lillan... rose.gif
Gunilla T
Så roligt för er..och liten Milla får ett bra hem.
zaaritha
Lycka till!
Jag bävar inför Tessis sista levnadsdag!
Kanske vi bör skaffa en ny hund----direkt?
Det gjorde vi m katterna--när Ville dog!
Då hade vi nå´t att "ta hand om" o sorgen fick vika tillbaka!
Anki på Öland
Grattis! Lycka till med den lilla!!
Anki
zissi
Grattis till lilla Milla wub.gif wub.gif
Susanna
Grattis Irene! Hon är jättefin!!

Zaarita - varför inte skaffa en valp nu, så blir övergången mjuk och den nya hunden kan lära av den gamla.
SannaLasso
Vilken jättesöt valp! Mamman ser också fin ut. Shelties är oftast helt underbara hundar.

Lustigt att se tre stora feta syskon och sen den där lilla lilla. En väninnna hade också sheltievalpar där en var så mycket mindre än de andra. Den lilla valpen fick heta "Lilla My" och blev mycket lik ToveJansonfiguren, den smartaste och tuffaste av alla. tongue.gif
short
Ett jättestort GRATTIS rose.gif

Min första egna hund var just en Sheltie. Då allafall kallades dom ofta för "Dvärgcollie".
En jättehärlig hund o min allra bästa kompis. Han blev nästan 12 år, jag var 9 år när jag fick honom
så vi växte upp tillsammans. Ojojoj...det var lääänge sen. Mycket har jag glömt, men aldrig dom djur jag haft genom livet.

Nu är visserligen eran valp redan född o inte fyller den år än heller...men ändå.... hbd.gif
Krolliljan
Grattis, grattis smile.gif till lilla Milla. wub.gif
Monaxe
Jättekul Irene!

Jag förstår att saknaden efter Morris blev för svår, och precis som Pejori säger så föresvävade denna iden mej, men jag vågade inte heller säga något. Det är ju så olika hur man tycker i denna frågan...

Enda utvägen när jag förlorat någon av mina hundar har varit att ta hem en annan som man kan slösa sin kärlek på och få någonting annat att tänka på. Bara att veta att det där tassandet på golvet verkligen ÄR en hund igen och inte bara massa "hörvillor" gör allting så mycket lättare...

Man glömmer ju inte den som lämnat, men man får en annan att ta hand om och skapa nya minnen tillsammans med.

Jättegrattis till dej Irene, och kram både till dej och Milla! Ljuvligt gulligt namn förresten tummenupp.gif

Väntar ivrigt på mer foton av sötnosen...
blomkronan
Va, glad jag blev för din skull när jag hitta tråden... yahoo.gif
Roligt för er att ni tog belutet att skaffa en liten kamrat så snabbt wub.gif
Många är rädda för det, rädda för att man ska jämföra...
Med en liten tjej kommer ni få uppleva många andra härliga stunder wub.gif

GRATTIS... veckorna går fort smile.gif snart är hon hemma hos er...
Nanashi
Vad otroligt söta valparna är!

Grattis! Hoppas att tiden går fort så att ni snart har er valp hos er!
DragonLady
Underbart Irene, jag glädjs med dig smiley_small_hug.gif söt som socker är hon, och Milla är ett underbart fint namn på henne yes.gif

För min del var det också helt rätt att skaffa en ny bäbis o slösa sin kärlek o tid på.
Min älskade pyllekatt gick bort på påsk förra året och mitt hjärta gick i bitar, den 13 april, ett år idag föddes mitt nya lilla ljus Hera wub.gif det var lite berg o dalbana med känslorna i början, gråt o skratt om vart annat och hon hjälpte mig igenom sommaren med sin oändliga kärlek.
Wilmer
Grattis Irene! Jag hade gjort likadant, tänk att det fanns en kull som väntade runt hörnet wub.gif . Tänk så livet svänger hit och dit. Jag är faschinerad, är de stora och små korvarna från samma kull w00t.gif . Tänk, snart får du mysa med den lilla också, men mamma ser gosbar ut hon också. smiley_small_hug.gif
Irene_L
thanks.gif för alla goa kommentarer!

Ja det är från samma kull...tänk att det kan bli så olika!

Ja tikmamman gosade jag en massa med. Hon var sååå underbar. Samma milda fina ögon som Morris hade. Då hon satt i mitt knä och tittade upp på mig var hon sååå lik Morris så då kom det en tår.
Åhh det ska bli såå underbart med en liten valp här igen. Det är så tomt nu!
Wilmer
kompiskram.gif Jag blir rörd och får en tår i ögat bara jag tänker på vad mysigt ni kommer få det giggle.gif
karlsdal
Grattis till lilla sötnosen!

Jag har två sheltie-pojkar. Bilder finns på mina hemsidor..
Chamomille
CITAT (Irene_L @ 13-04-2009, 10:45) *
Då hon satt i mitt knä och tittade upp på mig var hon sååå lik Morris så då kom det en tår.
Åhh det ska bli såå underbart med en liten valp här igen. Det är så tomt nu!

Va rörande. Får en tår själv sad.gif smile.gif Lycka till med lilla Milla!
Föresten... Hur stora blir dom? I knät? Jag trodde dom var stooora!
karlsdal
CITAT (Chamomille @ 14-04-2009, 13:12) *
Va rörande. Får en tår själv sad.gif smile.gif Lycka till med lilla Milla!
Föresten... Hur stora blir dom? I knät? Jag trodde dom var stooora!

"Idealhöjd Hanhund 37 cm
Idealhöjd Tik 35,5 cm
Avvikelse med mer än +/- 2,5 cm från dessa idealhöjder är absolut inte önskvärt." http://www.sssk.org/
Pote2illa
[size="4"][/size] Lycka till med den nya familjemedlemmen!

Jag är gammal nu och som alla i min ålder försvinner vänner och bekanta undan för undan. Jag har bestämt mig för att inte skaffa husdjur med tanke på att det inte finns någon i min närhet, som kan hjälpa till med rastning och annat, om jag skulle bli sjuk om så bara för några dagar.

Passa på och njut för fulla muggar! yahoo.gif Försök hinna med att skriva dagbok och fotografera!
Chamomille
CITAT (karlsdal @ 14-04-2009, 13:24) *
"Idealhöjd Hanhund 37 cm
Idealhöjd Tik 35,5 cm
Avvikelse med mer än +/- 2,5 cm från dessa idealhöjder är absolut inte önskvärt." http://www.sssk.org/

Ja haa. Tänk va jag har lurat mig själv som har trott att de är stora som en Collie. Där ser man smile.gif
Betty
Grattis och lycka till med lilla Milla! Så ljuvlig liten valp! wub.gif
Kitti
Vilken underbar liten valp! Stort grattis och lycka till med lilla Milla. Jag fick hem mina lilla valp förra torsdagen så jag vet vad som väntar dig!! Massor med jobb, sylvassa tänder, kisspölar på golvet MEN allt detta uppvägs av en ullig mjuk valp i famnen! Det finns inget som slår det.
Man kan följa min valp på www.mitsu.se
Cathis
Så underbart Irene smiley_small_hug.gif Grattis till den lilla gosingen wub.gif

Ville inte heller föreslå en ny vovve innan, det kan vara väldigt känsligt.
Solander
Å så gullig, man får gratulera så mycket. Själv har vi en liten rhodesian kille på 12 veckor som äntligen blivit rumsren. yahoo.gif
Inget är så härligt som valptiden, dom är ju så gosig och söt. Men som Kitti säger är det också en hel del jobb och mycket passande.

Vi har haft en "paus" på 1 1/2 år sen våran förra hund gick bort och det är inte förrän nu som vi kände att tiden var mogen att skaffa en ny.

Så ett stort grattis och lycka till med lilla Milla smile.gif
kicki.p
Stort grattis till lilla Milla! Vilket underbart namn! Så mjukt som pälsen.
Lyckokramar
Irene_L
Nu har vi varit och hälsat på Milla och de andra valparna wub.gif Först var dom lite försiktiga eftersom dom inte kände igen våran doft. Idag fick vi hålla Milla...så underbar hon är! wub.gif
[attachment=33849:milla1.JPG] [attachment=33848:milla2.JPG]

Sen när vi satte tillbaks henne i valplådan var hon så trött men hon skulle inte lägga sig ner giggle.gif Så hon satt och slumrade....hihi:
[attachment=33847:milla_sover.JPG]

Nu märktes det att hon var modigare. Det märktes att hon kände igen våran doft. Nu kom hon fram när vi satt vid valplådan:
[attachment=33846:milla_kl_ttrar.JPG]

Här är hon med sina syskon. Det är Milla till vänster:
[attachment=33845:milla_med_syskon.JPG]

Här har hon precis diat. Det är hon i mitten!
[attachment=33844:milla__ter.JPG]

Ojoj så trött man blir av besök:
[attachment=33843:milla_so...liggande.JPG]

Om 2 veckor ska vi hälsa på igen! wub.gif
Chamomille
Åh... Nämen jösses wub.gif yahoo.gif Va gulliga. Lycka till med nya kompisen sen smile.gif Önskar Millan.. smile.gif
Alba
Åhhhhh.........så söta de är. Vilken lycka att få hålla i Milla.....hon är ju såååå underbar.
Lilla Milla.......snart är hon hos er.
Wilmer
Lille bebishunden, äta sova bara vara söt wub.gif . Två veckor, ojojoj, långa veckor smiley_small_hug.gif
skånepåg
Nahw så söta de små valparna är, så gulligt, mycket kärlek där biggrin.gif
Kajsa i Arvika
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif Två veckor går fort!! och tröttnar man kan man alltid räkna timmar, minuter och sekunder.... yes.gif Det förslår liksom bättre... biggrin.gif
Biggan_
Så söt hon är, eran Milla! wub.gif

pejori
Tror jag ska skriva till odla-ledningen och be dom förbjuda bäbbe-bilder. rtfm.gif rtfm.gif
Det suger våldsamt i valp-tarmen, när jag ser milla. help.gif
Som colliegalning är det svårt att stå emot sådana bilder, och min huligans förra ägare, väntar valpar!!! help.gif help.gif
Jag ska inte ha valp jag ska inte ha valp jag ska inte ha valp..... wub.gif sos.gif duh.gif
Meriona
Himmel å jösses så söta de är, särskilt Milla förstås! wub.gif
Men så mörka valparna är, blir de ljusare sedan eller finns det även Sheltisar som är mörka? Har en bekant som har en, men den är mycket ljusare (som Millas Mamma) och så ser de ut som jag sett hittills? confused.gif
Irene_L
Milla blir nog ljus som sin mamma. Men en sheltie som är sobel....som Millas färg kallas kan ha inslag av mörka nyanser. Morris hade det...han var väldigt mörk på ryggen. Sen finns det tre-färgade sheltie. Dom är svart, vit och beigh. Det finns också en färg som kallas blue merle. En sån har jag aldrig sett i verkligheten. Jag är mest svag för Sobel....så klart! giggle.gif wub.gif

Alla valparna i denna kull är sobel.
Meriona
Aha, återigen får man lära sig nått nytt! - tack Irene! wub.gif
Ojoj, hur många gånger per dag går du och tittar på bilderna? shy.gif
Krolliljan
Oh så söt hon är. wub.gif
Irene_L
På eftermiddagen var jag och hälsade på Milla igen. Imorgon är hon 6 veckor. Hon är sååå fin! wub.gif Idag var det inte lätt att fota henne. Det var full fart. Det blev många kort där det bara syns en bit på henne......hihi. Men några lyckades jag med i alla fall som tur är.
Det finaste man har ställer man på bordet giggle.gif
[attachment=34377:milla_p_bord.JPG]

Några kort när hon är på golvet:
[attachment=34378:milla_golv.JPG]
[attachment=34376:milla_kl_ttr.JPG]
[attachment=34375:milla_tittar_upp.JPG]

En närbild:
[attachment=34374:milla_n_ra.JPG]

Oj det är jobbigt med besök:
[attachment=34373:milla_vilar.JPG]

Söndagen den 24 maj får hon komma hem till oss. Det ska bli underbart!!! wub.gif
pianja
CITAT (Pote2illa @ 14-04-2009, 14:21) *
[size="4"][/size] Jag är gammal nu och som alla i min ålder försvinner vänner och bekanta undan för undan. Jag har bestämt mig för att inte skaffa husdjur med tanke på att det inte finns någon i min närhet, som kan hjälpa till med rastning och annat, om jag skulle bli sjuk om så bara för några dagar.

Passa på och njut för fulla muggar! yahoo.gif Försök hinna med att skriva dagbok och fotografera!

Vad ledsen jag blir när jag läser det. Det är inte bra att vara ensam. Särskilt om man är van vid att ha något husdjur. En vuxen katt från något hem? Hamster? Usch, nu lägger jag mig i. sick.gif Du är säkerligen helt kapabel att fatta dina egna beslut. *slår mig själv på fingrarna*

Jag vill också önska dig lycka till med valpen Irene_L. Hon är underbar! wub.gif Har själv aldrig haft hund men är väldigt sugen. Katter har jag dock. Det är sorgligt när de blir gamla och dör. Skaffade själv två pojkar när jag fick avliva gammelkattan. Vill aldrig mer hamna i situationen att jag står utan katt. Huset blir så tomt då.
Alphaville
Men... wub.gif En sån liten fin vovve. Kunde inte bli bättre 000.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon