Full version: Dagens blommbild 2009
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Gunilla T
Kanske var tanken med tråden att visa aktuella bilder men visst kan det vara trevligt att drömma tillbaka också, snart är de ju här igen yes.gif

[attachment=42702:DSC001880001.JPG]

Paeonia x hybrida - herrgårdspion

[attachment=42703:DSC002330001.JPG]

Meconopsis betonicifolia - blå bergsvallmo
tepa
Hej

Nu håller Höstsilveraxen på att slå ut ! Jag blev lite besviken i fjol somras. Jag köpte den då och den ville inte glädja mig med några blommor på hösten. Men nu gör den det ! Vissa växter behöver väl lite tid på sig.

Hälsn Tepa
DragonLady
CITAT (blomkronan @ 02-10-2009, 09:07) *
DragonLady vilka fina bilder och växter. tummenupp.gif
Vad har du för kamera?

själv har jag bara mobilen att fota med sad.gif

thanks.gif Jag köpte en Cannon IXUS 110 IS och är jättenöjd med den än så länge yes.gif
http://www.canon.se/For_Home/Product_Finde...10_IS/index.asp
blomkronan
Jag bara ÄLSKAR yahoo.gif den här tråden wub.gif
såååååå mycket fina blommor ni har. Höstsilverax har jag aldrig sett tidigare... tummenupp.gif

ett par bilder från mig smile.gif

Röd opium valmo
[attachment=42762:DSC02980.JPG]

Blå tistellboll
[attachment=42763:DSC02957.JPG]

CITAT (DragonLady @ 03-10-2009, 22:02) *
thanks.gif Jag köpte en Cannon IXUS 110 IS och är jättenöjd med den än så länge yes.gif
http://www.canon.se/For_Home/Product_Finde...10_IS/index.asp

tummenupp.gif Cannon IXUS serien verkar vara en kamera för mig... santa.gif
Skruttis
CITAT (tepa @ 03-10-2009, 21:52) *
Hej

Nu håller Höstsilveraxen på att slå ut ! Jag blev lite besviken i fjol somras. Jag köpte den då och den ville inte glädja mig med några blommor på hösten. Men nu gör den det ! Vissa växter behöver väl lite tid på sig.

Hälsn Tepa

Den är ju bara så snygg! yahoo.gif

Köpte min planta i år så jag får nog vänta tills nästa höst med att få se den blomma.
tepa
CITAT (tepa @ 03-10-2009, 20:52) *
Hej

Hälsn Tepa

Hej

Såhär vackra är Höstsilveraxen och Oktoberstormhatten nu.

Hälsn Tepa
Wilmer
Det gör väl inget att det smyger in dröm-bilder också tummenupp.gif

Höstsilveraxet är dö-läckert!! Jag köpte från Odla för några år sedan, det mörka, men det envisas med att vara grönt och inte blommar det heller. I våras köpte jag en ny, mörk, den första blomman tog sniglarna och åt upp, den andra börjar blomma nu bravo.gif

Annars blommar mest dahlior och fuchsior nu.

oktober dahlia.jpg

200cm hög.jpg

Just det, den här som jag inte vet namnet på blommar också för fullt.

CITAT (blomkronan @ 02-10-2009, 09:07) *
DragonLady vilka fina bilder och växter. tummenupp.gif
Vad har du för kamera?

själv har jag bara mobilen att fota med sad.gif

Min gula fuschia, dålig bild men fin blomma smile.gif
[attachment=42694:DSC02854.JPG]

Den här fick komma med för den var så liten...
självsådd tagetes tittar fram hitta den igår!
[attachment=42695:DSC03066.JPG]

Här är min älsklings tagetes den har blommar hela sommaren och fortfarande
Det är bara EN planta.... bakom står en orange som inte växte lika mycket.
nästa år ska jag plantera dom bredvid varandra istället... har ju sparat massor med frön smile.gif
[attachment=42696:DSC03045.JPG]

Du har inga sniglar förstår jag med tagetes... Har glömt bort att man kan odla dem happy.gif
Gunilla T
Den sista entusiasten Gentiana sino - ornata som inte ger upp trots många frostnätter

[attachment=43146:DSCN12170001.JPG]
Fny
dagens bild från mig är ett foto som jag även visade upp i avdelningen för rosor: det är min lilla mutant! Vi förväntade oss vita rosor (eftersom moderplantan har sådana), men denna lilla ros blev i stället rosa-orange-gul! =) Nu ska jag bara få den att överleva vintern...
mutanten

MariaS
Tänkte bidra med några bilder från idag, på växter som inte förstått att det är höst nu....

[attachment=43212:Dsc00653.jpg][attachment=43213:Dsc00654.jpg]

Kan också nämna att höstkragen är fullsållad med knoppar just nu!
Lady Hamilton
Mina "frö plantor" är ff på G Men snart är det slut med att ta frön i år
[attachment=43255:DSCN3322_kopiera.jpg]
[attachment=43256:DSCN3323_kopiera.jpg]
Chamomille
En bild på den absolut minsta Ipomoean jag har sett. Samsas snällt med Prinsessan Diana wub.gif

[attachment=43270:Mini_Ipomoea.jpg]
Wilmer
CITAT (Fny @ 15-10-2009, 11:50) *
dagens bild från mig är ett foto som jag även visade upp i avdelningen för rosor: det är min lilla mutant! Vi förväntade oss vita rosor (eftersom moderplantan har sådana), men denna lilla ros blev i stället rosa-orange-gul! =) Nu ska jag bara få den att överleva vintern...
mutanten

Sicken sötnos tummenupp.gif
RitRat
CITAT (Chamomille @ 16-10-2009, 20:02) *
En bild på den absolut minsta Ipomoean jag har sett. Samsas snällt med Prinsessan Diana wub.gif
[attachment=43270:Mini_Ipomoea.jpg]

Fjäderstjärnvinda!!! Den är bedårande.
Tyvärr skräpar den rätt så mycket, jag hade en på glasverandan och fick sopa upp vissna blommor hela tiden.
Tulipanaros
Hösten bjuder också på vacker blomning -- här en enkelblommig aster.

aster.jpg

Fny
vilken vacker bild!
zissi
Balkongen är tömd på sommarblommor för den här säsongen. Den här lilla fuchsian blev den sista att plockas in, innan allt komposterbart vräktes ner i sopsäckar.
Nu är det höst, på riktigt! Lite vemodigt, men samtidigt härligt att få börja planera för 2010 års balkongodling. Lite annat smått och gott, som jul och så, kommer väl därimellan men sen så.... yahoo.gif
[attachment=43308:H_st_p__...rminskad.JPG]
blomkronan
Vad fina bilder ni visar smile.gif

Min Törnrosas kjortel (frösådd i våras) har börjat blomma igen... står nu i vardagsrummet sedan en månad tillbaka, den har bott i trädgården i en liten kruka hela sommaren.
[attachment=43309:DSC03165.JPG]

tepa
Hej

Visar en par bilder på mina Tidlösa, som just har slagit och är på väg att slå ut.

Hälsn Tepa

Meriona
Ohh lika fina blombilder har ni tagi allihop, man blir så glad av den här tråden! wub.gif
Irene_L
Nu är det inte mycket som blommar i min trädgård men några blommor har inte gett upp fastän det varit frost en massa nätter.
Den här limegröna tobaken har blommat hela sommaren och börjar se lite sliten ut men jag hoppas att fröna ska mogna för den ska jag absolut så nästa år igen:
[attachment=43342:tobak_lime.jpg]

Den blå axlobelian blommar och blommar och blommar......
[attachment=43341:bl__axlo...ia_17_kt.jpg]

Sen har vi ju höstens blomma...kärleksörten:
[attachment=43339:k_rleks_rt.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon