Full version: Frost på gång?
Sidor: 1, 2, 3, 4
Gunilla T
Neej....
Alexander-VG-zon3
däremot skulle man kunna täcka växten (bladen/blommorna) med grön vinterväv. så skyddas dom och håller sig finare ett tag till, men att täcka marken hjälper inte så mycket. frost dödar vid kontakt.
Stellina
På så vis.. Då får man verkligen vara förutseende. Man lär sig för varje år, har bara varit trädgårdsägare i 1,5 år ännu men tillslut blir jag oxå veteran = )
kerstin z5-6
Kom 1 dm snö melan 06 -12 idag ..och den ligger kvar än ..sad.gif
fuchsian
herre jesser Kerstin, bor du på nordpolen? Man får en skrämselhicka av när det nalkas snö, men är det inte för tidigt? ta inte illa upp av mina ord, blev bara så paff!!!! confused.gif Ett par frostnätter har jag haft och lite minus, men just nu +8.4, men snö, det väntar jag inte än, hoppas jag. ..Fuchsian....
Alexander-VG-zon3
usch kerstin det hade jag inte alls velat ha, hoppas det smälter bort, för du verkar inte vilja ha det kvar?

klart.se säger det ska snöa på torsdag i nord/östra skåne och snöblandat här i södra vg samma dag.
kerstin z5-6
Det ligger kvar, man får vara glad, idag är det den 14 okt..förra året kom snön 5-6 okt och låg kvar till senare delen april..
Håhå jaja.. Tur man kan så i januari smile.gif
men Fina krukor med ljung och andra höst arr.. glöm det här..de täcks av snö inom 2 veckor, det är lite trist
Taraxacum
I Uppsala har jag skrapat bilen ett par gånger fördrygt två veckor sedan. Det är lite kallare än normalt för årstiden. Helgen som kommer tänkete jag ge mig på äppelträden trots att det inte är JAS. I minusgrader är det ju inte så trevligt, men med något över 0 och sol, är det en trevlig sysselsättning.
Kajsa
CITAT (kerstin z5-6 @ 14-10-2010, 16:12) *
Kom 1 dm snö melan 06 -12 idag ..och den ligger kvar än .. sad.gif

Hua Kerstin, är det inte lite tidigt ?
I Västerås har vi haft flera frostnätter i rad och inatt blir det också kallt.
Är klar med det mesta i trädgården, bara löven kvar nu.
kerstin z5-6
helt normalt..tyvärr så är det att bo i nordpolen wink.gif
Crazy4Flowers
Här blir det kallt inatt, redan -2 brrr, kerstin 5-6 är värst förståss med snö och allt.
Olle A
Nu visar termometern +2,3 grader och det är vitt och frostigt i gräset. I morse var det +5 grader, annars har vi här i södra Bohuslän haft frost varje natt ett tag. Fortsätter det så känns det inte helt orimligt att det kan komma lite snö också, även om den inte lär ligga särskilt länge.

Olle
Alexander-VG-zon3
-2,4c inatt, agapanthusen har nu frusit i bladen (äntligen). några fikon som inte hunnit med i vädret har (äntligen) fällt bladen.
malcolm
Nollgradigt i Sthlm:s södra förorter inatt, +5,5°C nu
fuchsian
Lite kylslaget och enstaka minusgrader på natten, men annars har det varit en solig och vacker höstvecka hos mig. ....Fuchsian....
Crazy4Flowers
Imorse var det snö inte mycket men det är helt vitt här nu. Grävde ner lite mera lök idag och måste försöka få ner dom sista imorgon.
Solstorm
Minus 5 i södra Bohuslän nu. Sedan ska det bli milt ett tag igen. Skönt!
Olle A
Några mil norrut är det -3,8 grader nu.

Olle
Solstorm
Nu är här bara -1. Det ändrar sig snabbt.
Sofia H
-5,5 grader här hos mig, och ca 5 cm snö som kom i förrgår kväll. Då var det ett riktigt busväder, men det klarnade upp på förmiddagen igår. Strålande sol har vi nu!
Laura
Det snöar här i norra Halland... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon