|
Jag testade med aircondision-städning i somras, men det gick inge bra. Allt damm la sig under soffan ju
Här kör vi kattmetoden. Lägger sig fin-fint under dörrar och möbler. Ingen som ser sånt
E de h'ä klubben för inbördes beundran
CITAT (Motti @ 02-09-2009, 22:30)  E de h'ä klubben för inbördes beundran  Vill du va me
Annars får alla bära solglasögon, så syns ingenting.
Hannele
02-09-2009, 21:33
CITAT (pejori @ 01-09-2009, 22:01)  Tror det är jag som skrämt bort alla jag träffat IRL.  Kanske jag också För inte många av dem kvar här.
CITAT (Motti @ 02-09-2009, 22:30)  E de h'ä klubben för inbördes beundran  Har du inte märkt det föränn nu??? Därför alla häckar här ju. På odla alltså.  CITAT (Hannele @ 02-09-2009, 22:33)  Kanske jag också För inte många av dem kvar här. Nä. Det är många som är borta av dom som fanns när jag började här.
Inte utan att man känner sig som en maskros då  Men all sin da !man får väl växa in i trädgården som trädgårdsmästaren sa.
CITAT (Motti @ 02-09-2009, 22:36)  Inte utan att man känner sig som en maskros då  Men all sin da !man får väl växa in i trädgården som trädgårdsmästaren sa. Där är du väl redan välrotad nu...
Lilla Birka
02-09-2009, 21:48
[q CITAT (Hej igen @ 02-09-2009, 22:27)  Lovar .. iaf så försvann barnens fina stora lekplats redan för ett par veckor sedan ... och hela "fritisbacken" har de grävt upp ... när jag tittar ut från köksfönstren ser det inte ut som det gjort senaste 32 åren  Bygger de nytt NU, när sta´n snart ska flyttas???
Titti har jag ju träffat också!! Hur kunde jag glömma!!! måste kanske skylla på att jag har svimfärdigt ont i axeln, den är inflammerad och idag fick jag via röntgen reda på att den är förkalkad. Tobb och Mamma Mattsson har jag också träffat.
Hej igen
02-09-2009, 21:57
CITAT (Lilla Birka @ 02-09-2009, 22:48)  [q Bygger de nytt NU, när sta´n snart ska flyttas??? Så klart de gör ..och allt som byggts senaste åren och alla nya etableingar som t,.ex Kapp Ahl som öppnar i mars 2010 ... allt hamnar i öster.. medans ´den nya staden skulle hamna i nordväst.
CITAT (Magdis @ 02-09-2009, 22:56)  Titti har jag ju träffat också!! Hur kunde jag glömma!!! måste kanske skylla på att jag har svimfärdigt ont i axeln, den är inflammerad och idag fick jag via röntgen reda på att den är förkalkad. Tobb och Mamma Mattsson har jag också träffat. Aj vad ont! Inte lätt med småfolk i huset och en kass axel inte.
Förkalkad axel är inte att leka med !oj vilken smärta  har två sådana.men man lär sig vad som är vettigt att göra så småningom,inte puttsa alla fönster på en gång tex.
CITAT (Motti @ 02-09-2009, 23:07)  Förkalkad axel är inte att leka med !oj vilken smärta  har två sådana.men man lär sig vad som är vettigt att göra så småningom,inte puttsa alla fönster på en gång tex. Putsa fönster ligger ljusår borta för mig just nu, jag kan inte röra på någon del av kroppen utan att axeln rubbas nån millimeter och då vrålar jag av smärta. Jag skriver med en hand nu. Jag kan inte klä på mig själv.
Jo jag vet hur jäkla ont det kan göra !första gången jag fick riktigt förbannat ont fick gubben köra in mig på akuten !jag trodde jag dog,värre än att föda barn nästan
CITAT (Motti @ 02-09-2009, 23:17)  Jo jag vet hur jäkla ont det kan göra !första gången jag fick riktigt förbannat ont fick gubben köra in mig på akuten !jag trodde jag dog,värre än att föda barn nästan  värre än både barnafödande och njursten, nu har jag testat alltihop
Hoppas verkligen du får bukt med det !de opererar ju inte i första tagen nu för tiden.Jag har haft mitt i nio år nu !Den där så kallade förkalkningen är igentligen mjuk och det är väl när den flyttar på sig man får så gruveligt ont.Känner verkligen med dig
Eva-Helene
02-09-2009, 23:07
Kajsa i Arvika har jag pratat o chattat med, så hon finns! Tosan har jag hälsat på o talat med i telefon, så hon finns! Myosotis finns, det vet jag! Annars skulle jag inte ha ett av hennes ägg och inte heller några andra saker hon skickat mig Steven&Gustav finns kikki finns också! Markus_H finns! Både här o "nån-annan-stans" Grå finns alldeles säkert!
DragonLady
03-09-2009, 01:29
Jag finns oxå ... har bara träffat Monaxe så hon finns oxå..  sedan vet jag att det finns fler som finns som jag gjort "affärer" med
Aqvakul
03-09-2009, 06:13
CITAT (Boxer @ 03-09-2009, 06:12)  Jag finns inte Klart du finns, vem sköter annars kyrkogården?
Irene_L
03-09-2009, 07:10
CITAT (Magdis @ 02-09-2009, 23:10)  Putsa fönster ligger ljusår borta för mig just nu, jag kan inte röra på någon del av kroppen utan att axeln rubbas nån millimeter och då vrålar jag av smärta. Jag skriver med en hand nu. Jag kan inte klä på mig själv. Ajaj vännen...stackars dig!  Jag lider med dig! Jag har haft frozen shoulder så jag vet hur fasanfull värken är. Med den har en bra prognos så den är jag bra från!
CITAT (Magdis @ 02-09-2009, 23:22)  värre än både barnafödande och njursten, nu har jag testat alltihop Har du testat förkylning??
CITAT (Ralf @ 03-09-2009, 08:17)  Har du testat förkylning??
Gossen Ruda
03-09-2009, 07:31
TYvärr är det bara män som drabbas av dom värsta förkylningarna.
CITAT (andersen @ 02-09-2009, 17:49)  Jag är helt säker på att jag finns,har varit med sedan 1900talet på det gamla forumet,är dock lite osäker på årtalet,och kan inte längre hitta det gamla forumet,för visst fanns det en länk förut här på odla eller? Hade den här länken i mina gamla favoriter - Odla från 1998... - klicka tex på den första från dec -98 så kommer du till Odlas dåvarande första sida. Därifrån kan du klicka vidare till forumet. Vilka minnen!
Aqvakul
03-09-2009, 08:05
CITAT (Berith @ 03-09-2009, 09:03)  Vilka minnen!  Åh ljuva ungdom...
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 08:31)  TYvärr är det bara män som drabbas av dom värsta förkylningarna.  Värsta?  Finns det olika grader av förkylningar?.
CITAT (Ralf @ 03-09-2009, 09:07)  Värsta?  Finns det olika grader av förkylningar?.  Mäns och kvinnors  Gissa om det blir riktigt illa när männen sen får kvinnornas förkylning...
CITAT (Aqvakul @ 03-09-2009, 09:05)  Åh ljuva ungdom...  Fast jag vet egentligen inte vad det var som gjorde att jag fastnade för Odla då. Hela internet var ju nytt för mej, och det var nog första forumet också tror jag. Antar att det var nyvunna trädgårdsintresset som gjorde det, och stämningen och folket!  Man ser iaf att bröderna Carlsson var aktiva bland oss andra då.
caprifol
03-09-2009, 08:47
CITAT (Hej igen @ 02-09-2009, 22:12)  Så klart jag finns ... men hur länge till ... det vete ingen *S* Du vet väl Caprifol... att det nu byggs Sveriges modernaste äldreboende intill min gård .... jesses va stora dumpers som kör fram o tillbaka ... grävskopor, lastbilar mm mm Tur att man e morronpigg och inte störs när de startar vid 6 - 6.30 :-) Är du här i faggorna så kan du väl stanna och säga hej ... huset längst upp, lgh i hörnet mot bygget. Vi har en massa trafik här nu ... alla vill se hur bygget fortskrider.  Men HEEEJ Netha! Vad roligt! Nej, ingen av oss vet hur länge vi finns (och tur är väl det), men det är skönt att se att din sjukdom inte slagit ned dig helt! Jag kommer upp varje sommar (och ibland en kort vinterhelgsväng med ishotellbesök m m) så jag tar dig nog på orden nästa sommar! Till er andra här i tråden: ber om ursäkt för att detta är vad som kan anses som OT och riktat direkt till Netha, men eftersom hon i annan tråd skrev att hon avreggar sig når hon kanske inte ett PM. Någon mailadress har jag inte.
CITAT (Boxer @ 03-09-2009, 06:12)  Jag finns inte Äsch, nu är du bara fånig, men vem du är IRL, deeet kanske ingen vet? Och kanske aldrig får reda på? Jag vet i alla fall att jag finns och jag tar tillfället i akt att tacka alla som faktiskt tror på att jag gör det Jag har träffat många av er IRL och ni vet vilka ni är, men det i sig är ju ingen garanti för att ni inte har fler än ett "Nick" här? Hur ska man kunna lita på det? Det kan man inte, men man kan bestämma sig för att lita på att de människor man träffar och pratar med, är vilka de utger sig för att vara Jag tycker inte om att namnge personer vid namn när det gäller att "lita på", men ni är många...................det kan jag garantera  .....................tom de flesta av er
Myosotis
03-09-2009, 09:15
CITAT (Boxer @ 03-09-2009, 06:12)  Jag finns inte Klart du gör!  CITAT (Magdis @ 02-09-2009, 23:10)  Putsa fönster ligger ljusår borta för mig just nu, jag kan inte röra på någon del av kroppen utan att axeln rubbas nån millimeter och då vrålar jag av smärta. Jag skriver med en hand nu. Jag kan inte klä på mig själv.  Så där kan du ju inte ha det!
jag har inte träffat någon annan från forumet irl men jag lovar, jag är inget troll! =) Möjligen ett litet skogsrå, men absolut inget troll! Och vem vet, kanske jag stöter på någon av er på trädgårdsmässan i Taxinge i helgen? =)
Jag kom just på!!! Vi som inte träffat Gillan har ju iaf sett henne live På TV!
CITAT (Berith @ 03-09-2009, 10:31)  Jag kom just på!!! Vi som inte träffat Gillan har ju iaf sett henne live På TV!  Japp! Vad jag än tycker om inslaget i sig så finns jag  ...........( dock 20 kg lättare och med bra mycket längre hår ).  ............Men det är ff ingen garanti för att jag inte skulle kunna ha fler än ett "Nick" här? Och lura vem som helst till vad som helst! Nu avskyr jag allt som har med lurendrejeri att göra, men huuur ska ni kunna veta att jag bara är den jag utger mig för att vara??? Ni kan bara lita på mitt ord och det är så jag också får göra när det gäller er
Red Top
03-09-2009, 10:27
CITAT (ninnisky @ 02-09-2009, 22:07)  Ja, nu åker vi... Jag tar en liten sväng söderut och plockar upp Gossen Ruda och sen norröver tar jag Pejori, Monaxe, Anneli i Olofstorp och sist Olle A. Är ni beredda Red Top - jag är suverän på att städa...    Var tog ni vägen allihop. Sitter här troget och väntar på PM. Måste tyvärr avvika för att åka till byn och proviantera. När jag kommer tillbaka sätter jag mig här och väntar igen.
Inga från närke vet mitt efternamn.
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 11:18)  Japp! Vad jag än tycker om inslaget i sig så finns jag  ...........( dock 20 kg lättare och med bra mycket längre hår ).  ............Men det är ff ingen garanti för att jag inte skulle kunna ha fler än ett "Nick" här? Och lura vem som helst till vad som helst! Nu avskyr jag allt som har med lurendrejeri att göra, men huuur ska ni kunna veta att jag bara är den jag utger mig för att vara??? Ni kan bara lita på mitt ord och det är så jag också får göra när det gäller er  Puh!  Blev lite orolig där ett tag, att det var en hemlis. Finns kanske kvar i nåt TV-arkiv, och som man kan plocka fram när tvivlet sätter in?
*Stintan*
03-09-2009, 10:39
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 11:18)  Japp! Vad jag än tycker om inslaget i sig så finns jag  ...........( dock 20 kg lättare och med bra mycket längre hår ).  ............Men det är ff ingen garanti för att jag inte skulle kunna ha fler än ett "Nick" här? Och lura vem som helst till vad som helst! Nu avskyr jag allt som har med lurendrejeri att göra, men huuur ska ni kunna veta att jag bara är den jag utger mig för att vara??? Ni kan bara lita på mitt ord och det är så jag också får göra när det gäller er  Vi vet ju också att det tyvärr finns många här som faktiskt har fler än ett nick.
CITAT (Red Top @ 03-09-2009, 11:27)  Sorry. Sorken har ätit upp Busters kabel, så jag är tvungen att leta reda på var  Kommer nästa gång istället
blomkronan
03-09-2009, 11:11
TV kändis  Jag me... jag har suttit i publiken vid inspelningen av spårlöst försvunnen och big broder... såg ni mig  CITAT (MariaS @ 03-09-2009, 11:56)  Sorry. Sorken har ätit upp Busters kabel, så jag är tvungen att leta reda på var  Kommer nästa gång istället  Oj håller du på fortfarande.... eller har du inte börjat  svårt att slita sig från datorn
CITAT (blomkronan @ 03-09-2009, 12:11)  TV kändis  Jag me... jag har suttit i publiken vid inspelningen av spårlöst försvunnen och big broder... såg ni mig  Oj håller du på fortfarande.... eller har du inte börjat  svårt att slita sig från datorn  Wilmer ringde ju och avbröt! Sen var det ju en massa intressanta inlägg som jag var tvungen att läsa och nu är det snart lunch...
blomkronan
03-09-2009, 11:21
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2009, 11:39)  Vi vet ju också att det tyvärr finns många här som faktiskt har fler än ett nick. Det där med flera nick... kan jag inte förstå  finns ju ingen anledning till att strula till det för sig själv!!!??? JA, ja det finns väll dom som tycker det är roande... Själv håller jag mig till mig... lär och läser tillsammans med mina nätvänner. CITAT (MariaS @ 03-09-2009, 12:12)  Wilmer ringde ju och avbröt! Sen var det ju en massa intressanta inlägg som jag var tvungen att läsa och nu är det snart lunch...  Så kan det gå... när man skaffar sig en massa vänner
Jan Lindgren
03-09-2009, 11:37
Hej! De närmaste två helgerna så har nordöstra Skåne sk bodagar. Jag kommer att befinna mig på Denningarums gård för att guida bland växterna. www.denningarumsgard.nu www.bodagar.nu Är det någon som betvivlar min existens så är ni mycket välkomna att kontrollera. ( Jag tvivlar ibland på att jag existerar eftersom Eniro inte vill ha mig med. Det orsakar då och då problem när folk ska besöka mig. MVH Jan Lindgren
Meriona
03-09-2009, 14:45
CITAT (Jan Lindgren @ 03-09-2009, 12:37)  Hej! De närmaste två helgerna så har nordöstra Skåne sk bodagar. Jag kommer att befinna mig på Denningarums gård för att guida bland växterna. www.denningarumsgard.nu www.bodagar.nu Är det någon som betvivlar min existens så är ni mycket välkomna att kontrollera. ( Jag tvivlar ibland på att jag existerar eftersom Eniro inte vill ha mig med. Det orsakar då och då problem när folk ska besöka mig. MVH Jan Lindgren Det såg verkligen trevligt ut Jan! Jag ska till skåne om TRE helger, det var väl typiskt då!
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 09:52)  Äsch, nu är du bara fånig, men vem du är IRL, deeet kanske ingen vet? Och kanske aldrig får reda på? Jag vet i alla fall att jag finns och jag tar tillfället i akt att tacka alla som faktiskt tror på att jag gör det Jag har träffat många av er IRL och ni vet vilka ni är, men det i sig är ju ingen garanti för att ni inte har fler än ett "Nick" här? Hur ska man kunna lita på det? Det kan man inte, men man kan bestämma sig för att lita på att de människor man träffar och pratar med, är vilka de utger sig för att vara Jag tycker inte om att namnge personer vid namn när det gäller att "lita på", men ni är många...................det kan jag garantera  .....................tom de flesta av er  Jag skulle bli mycket förvånad om jag skulle skicka ett brev till dej och namnet och adressen var någon annans Då skulle jag nog tro på troll förståss Kan man inte lita på åtminstånde flertalet här, och råden man får, bör man nog lägga ner sin odlanärvaro.
CITAT (pejori @ 03-09-2009, 16:04)  Jag skulle bli mycket förvånad om jag skulle skicka ett brev till dej och namnet och adressen var någon annans Då skulle jag nog tro på troll förståss Kan man inte lita på åtminstånde flertalet här, och råden man får, bör man nog lägga ner sin odlanärvaro.  Och jag skulle bli vääääldigt förvånad om jag ringde dig och det skulle visa sig att du inte är du utan nån annan  ...............  . Håller för övrigt med dig! Jag väljer att tro på folk så länge inget annat har bevisats. Och vad mig beträffar har det bara hänt en endaste gång under alla år jag florerat här. I alla fall vad jag vet och det jag inte vet har jag inte ont av
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|