|
ninnisky
04-09-2009, 17:54
Får jag hänga på också ? Allum åker jag mest under - skulle vara kul att stanna till ! Bettis har jag träffat på ett Odlamöte om jag inte missminner mig
CITAT (ninnisky @ 04-09-2009, 18:54)  Får jag hänga på också ? Allum åker jag mest under - skulle vara kul att stanna till ! Bettis har jag träffat på ett Odlamöte om jag inte missminner mig  HÄRLIGT äntligen någon som kommer ihåg att dom har träffat mig  säger som tidigare hör bara av dig så kan vi ta en fika, alla tre kanske
Jag "känner" mej
CITAT (Bettis @ 04-09-2009, 18:56)  HÄRLIGT äntligen någon som kommer ihåg att dom har träffat mig  säger som tidigare hör bara av dig så kan vi ta en fika, alla tre kanske  Låter helt kanon ju...Flera hugade speckulanter på Allumfika?
Aqvakul
04-09-2009, 20:07
Känn dig själv - så känner du andra....
CITAT (Leia @ 04-09-2009, 16:55)  Jag blir så fnissig av den här tråden... Sitter och undrar om folk inte tror att jag finns för att ingen har träffat mig? Jag som inte har träffat någon av er och ingen har träffat mig-jag kanske inte finns fast jag inte vet om det! Jag ska ta och prata med katten. Katten måste väl veta att jag finns-det är ju jag som håller honom med mat. Annars skulle ju inte han finnas, eller hur blir det nu...
Monica i Nässjö
04-09-2009, 20:32
CITAT (Monica M zon 4 @ 02-09-2009, 12:28)  Jag har träffat KarinSKARA, Christer i Falköping, Airamya, Markus H, Ulrica, och säkert några fler. Och mig, din namne, glömde du. Vi har ju träffats ett par gånger. Men jag erkänner, är ju inte såå aktiv här Och jag har träffat Kerstin z 5-6, Krister i Falköping och Renate.
Monica i Nässjö !  va kul !jag är också Nässjöbo nu mer  fast jag bor ute i Räfsnäs ,hört att många Nässjöbor har varit här ute och badat som barn  i alla fall kul att se någon nästgårds
CITAT (Motti @ 04-09-2009, 22:08)  Monica i Nässjö !  va kul !jag är också Nässjöbo nu mer  fast jag bor ute i Räfsnäs ,hört att många Nässjöbor har varit här ute och badat som barn  i alla fall kul att se någon nästgårds  Då kanske jag ska ta "en sväng" runt dej, nästa gång jag åker dit. Har "min kennel" där.
Monica i Nässjö
04-09-2009, 21:42
CITAT (Motti @ 04-09-2009, 22:08)  Monica i Nässjö !  va kul !jag är också Nässjöbo nu mer  fast jag bor ute i Räfsnäs ,hört att många Nässjöbor har varit här ute och badat som barn  i alla fall kul att se någon nästgårds  Nej, vad roligt! Vi är några stycken här i trakten som har haft lite lokala trädgårdsträffar. En i Anneberg, en i Bodafors och så jag. Du måste vara med nästa gång. Är du med i STASS? Deras möten brukar vi turas om att köra till. Vi har en plats kvar i bilen
Monica i Nässjö
04-09-2009, 21:53
CITAT (pejori @ 04-09-2009, 22:35)  Då kanske jag ska ta "en sväng" runt dej, nästa gång jag åker dit. Har "min kennel" där.  Nu blev jag nyfiken, Nässjöbo och hundägare som jag är. Nu måste du berätta mer. Vilken ras? Var?
CITAT (Monica i Nässjö @ 04-09-2009, 22:53)  Nu blev jag nyfiken, Nässjöbo och hundägare som jag är. Nu måste du berätta mer. Vilken ras? Var? Bodafors, Collie. Hämtade min senaste där och får en till nästa år om allt blir bra.
Monica i Nässjö
04-09-2009, 21:58
CITAT (pejori @ 04-09-2009, 22:55)  Bodafors, Collie. Hämtade min senaste där och får en till nästa år om allt blir bra.  Åh, så spännande! Men då kanske du känner Eva Sandstedt? Hon med den suveräna fröhemsidan.
netaave
04-09-2009, 22:03
Jag har inte träffat någon utom elleave förstås, men bytt fröer och plantor med några, och fåttt grejer av några också. Sen har jag sett Farbror Blå på TV  Vet att det finns iaf en odlait till här på andra sidan sjön men det har aldrig fallit sig så att vi har träffats. Har ingen mönsterträdgård det sätter mitt handikapp stopp för o maken är inte ett skvatt intresserad av mina blommor. Däremot vårdar jag mina krukor o amplar på altanen och får jag säga det själv så är det rätt fint där  Men Elle o jag bjuder så gärna på en fika om ni har vägarna förbi Björklinge och tål ett för det mesta halvstädat hus, nu är det ju ny E4 men den gamla funkar. Ska väl bli ett smyckeparty här i höst också med Elles alster. Den 27e visar hon dessutom sina saker på cafét vid stationen i Tierp.
CITAT (Monica i Nässjö @ 04-09-2009, 22:58)  Åh, så spännande! Men då kanske du känner Eva Sandstedt? Hon med den suveräna fröhemsidan. Känner bara två där uppe, och båda föder upp collie.
CITAT (Bettis @ 04-09-2009, 18:56)  HÄRLIGT äntligen någon som kommer ihåg att dom har träffat mig  säger som tidigare hör bara av dig så kan vi ta en fika, alla tre kanske  Men... vi har ju faktiskt ätit semla ihop hos inläggmakaren ju...
CITAT (netaave @ 04-09-2009, 23:03)  Jag har inte träffat någon utom elleave förstås, men bytt fröer och plantor med några, och fåttt grejer av några också. Sen har jag sett Farbror Blå på TV  Men du och jag har ju troligen träffats en gång i tiden men då var jag bara en liten dagisplutt!
Farbror Blå
05-09-2009, 14:40
CITAT (netaave @ 04-09-2009, 23:03)  Jag har inte träffat någon utom elleave förstås, men bytt fröer och plantor med några, och fåttt grejer av några också. Sen har jag sett Farbror Blå på TV  Vet att det finns iaf en odlait till här på andra sidan sjön men det har aldrig fallit sig så att vi har träffats. Har ingen mönsterträdgård det sätter mitt handikapp stopp för o maken är inte ett skvatt intresserad av mina blommor. Däremot vårdar jag mina krukor o amplar på altanen och får jag säga det själv så är det rätt fint där  Men Elle o jag bjuder så gärna på en fika om ni har vägarna förbi Björklinge och tål ett för det mesta halvstädat hus, nu är det ju ny E4 men den gamla funkar. Ska väl bli ett smyckeparty här i höst också med Elles alster. Den 27e visar hon dessutom sina saker på cafét vid stationen i Tierp. Jag har också sett mej på TV  CITAT (ylvahi @ 04-09-2009, 18:58)  Jag "känner" mej  jag känner mej.. så trött
CITAT (Farbror Blå @ 05-09-2009, 15:40)  Jag har också sett mej på TV  Jag också!
Myosotis
05-09-2009, 15:02
Vad gjorde du på tv? Blir ju nyfiken. Är det du som är Fredrik Reinfeldt?
*Stintan*
05-09-2009, 15:05
CITAT (Myosotis @ 05-09-2009, 16:02)  Vad gjorde du på tv? Blir ju nyfiken. Är det du som är Fredrik Reinfeldt?  Kan jag aldrig tänka mig Farbror Blå har ju humor.
CITAT (MariaS @ 04-09-2009, 23:25)  Men... vi har ju faktiskt ätit semla ihop hos inläggmakaren ju...  jag har även handlat av dig någon alovera (kommer inte ihåg namnet) och dom lever ännu.
anne-li i olofstorp
05-09-2009, 21:10
Jag har varit bortrest några dagar och blir sååååå lycklig att några minns mig så då kan jag kanske fortsätta finnas just som jag är Anne-Li i Olofstorp...
ingrid fuxwall
05-09-2009, 21:28
CITAT (anne-li i olofstorp @ 05-09-2009, 22:10)  Jag har varit bortrest några dagar och blir sååååå lycklig att några minns mig så då kan jag kanske fortsätta finnas just som jag är Anne-Li i Olofstorp... Har man träffat dig så minns man dig ; )) och ditt glada skratt
anne-li i olofstorp
05-09-2009, 21:49
CITAT (ingrid fuxwall @ 05-09-2009, 22:28)  Har man träffat dig så minns man dig ; )) och ditt glada skratt Tack snälla du, du är inte heller någon som försvinner i mängden! Kram
Farbror Blå
05-09-2009, 22:31
CITAT (Myosotis @ 05-09-2009, 16:02)  Vad gjorde du på tv? Blir ju nyfiken. Är det du som är Fredrik Reinfeldt? Tävlingsprogram på TV3
CITAT (Magdis @ 05-09-2009, 15:59)  Jag också!  Jag med
CITAT (anne-li i olofstorp @ 05-09-2009, 22:10)  Jag har varit bortrest några dagar och blir sååååå lycklig att några minns mig så då kan jag kanske fortsätta finnas just som jag är Anne-Li i Olofstorp... Din läckra frilla minns jag också  (Ja, förutom resten av dig då, men den kom ju andra också ihåg  ) CITAT (mojan @ 04-09-2009, 21:17)  Be genast katten regga sig som medlem och skicka ett PM så vi vet att du existerar
Biggan_
06-09-2009, 23:06
CITAT (Aqvakul @ 01-09-2009, 22:35)  Jag har dock stämt träff med en garvad odlait om tio dagar och därefter kanske jag också finns på allvar.   Garvad odlait! Förlåt att jag garvar, men jag kommer att tänka på ett garveri! I alla fall skulle vi odlaiter behöva få garvat våra händer varje höst! Jag tror nog att du finns Aqva! CITAT (silos @ 02-09-2009, 08:03)  Jag har träffat Herkules och AnitaO på hundträff här i min stad. Och de har träffat mig,så vi måste existera  .... och jag har fått fina kuvert av silos! CITAT (Irene_L @ 02-09-2009, 10:50)   Jag har träffat en hel del: Gillan, Dealer, Magdis, Lady Hamilton, malin72, Anki V, ankiironninge, HelenJ, Margith, Blomkronan, Överbölingen, Titti49zon6, wolkenkrabber, Tobb, Emmas matte, Cathis, lämås, Eva 33c, Adrian, Överbölingen, Sollan, NyUtslagenRos och Zissi. Sen har jag pratat i telefon med Alba! Har jag glömt någon som träffat mig ber jag om ursäkt!  .....och jag har fått fröer av Irene!( Måste se om jag inte fotat några av växterna)  ...och massor av stöttning! CITAT (Lilla Birka @ 02-09-2009, 12:26)  Jag har träffat Myosotis, haft sms-kontakt med Aqvakul och Biggan. träffat Miamamma flera gånger och Maria S en gång. Även msn-kontakt med Krolliljan och Vindspel. Alla de som fått växter av mig måste ju också veta att JAG finns! PM-kontakt har vi haft Lilla Birka! Tyvärr blev det inte så att vi träffades den gången! CITAT (Betty @ 02-09-2009, 13:37)  Jag finns jag med, så de så!  Fast jag har inte träffat så värst många av er irl... kanske 15-20 stycken. Men några av dem är inte längre aktiva här och en del är bara in här ibland så jag nämner inga namn. Men jag finns, det har jag t.o.m. papper på.  Jag garanterar att Betty finns! och jag har fått plantor av Betty! CITAT (Magdis @ 02-09-2009, 14:21)  Oooj det är så många! Lady Hamilton, Gillan, Dealer, Irene_L, Wolkenkrabber, Malin_72, Anki V, Ralf, Cathis, Blomkronan, Adrian, Gåsis, bikiv, Pia L, Maggan H, Margith, Anki i Rönninge, Överbölingen, Anders i Roslagen, lämås...ja säkert är det nån fler från mässan också som jag glömt räkna upp. Alphaville har jag träffat också, han var faktiskt och hälsade på mig här hemma förra sommaren. Några jag talat med i telefon men ej träffat IRL är pejori, AnitaO, Eva i Skåne och Farbror Blå. Magdis har jag också haft PM-kontakt med och är säker på att hon finns!
Biggan_
06-09-2009, 23:18
CITAT (Inga från Närke @ 02-09-2009, 17:54)  Har träffat Adrian sedan haft kontakt med några via PM eller mejl det är det enda. Även fått frö + växter från några. Inga har jag fått krolliljor av! CITAT (Red Top @ 02-09-2009, 21:25)  Jag finns!  Även om ingen av er har sett mig, tror jag.  Hemma hos mig finns några av Myosotis fantastiska ägg. Så hon vet nog att jag finns. Och jag vet förstås att hon finns.  Om ni har vägarna till Norduppland är ni välkomna att titta in.  PM:a först, så jag hinner städa.  Men kom inte samtidigt allihop, som jag är fullständigt övertygad om att ni finns: Biggan_, Lady Hamilton, Gillan, Tepa, Grå, Henriks, "Ojva'skoj", Maria S, Wilmer, Eva-Hélène, Skånepåg, Dragon Lady, Skogstroll, Ciczi, amaira, Ingrid Zon3, Olle A, Flaxss, Markus_H, GunillaT, Chamomille, -Mimmi-, Monaxe, Tobb m fl, mfl. Det blir lite trångt då.  Jag är också helt övertygad om att du finns Red Top!  Vi har ju haft flitig kontakt via PM! CITAT (Hej igen @ 02-09-2009, 22:12)  Så klart jag finns ... men hur länge till ... det vete ingen *S* Du vet väl Caprifol... att det nu byggs Sveriges modernaste äldreboende intill min gård .... jesses va stora dumpers som kör fram o tillbaka ... grävskopor, lastbilar mm mm Tur att man e morronpigg och inte störs när de startar vid 6 - 6.30 :-) Är du här i faggorna så kan du väl stanna och säga hej ... huset längst upp, lgh i hörnet mot bygget. Vi har en massa trafik här nu ... alla vill se hur bygget fortskrider.  Hej Netha!
Jag har ju varit och ätit döläcker rosentårta hos Tosan, fick även se rosorna blomma i trädgården CITAT
Biggan_
06-09-2009, 23:30
CITAT (Boxer @ 03-09-2009, 06:12)  Jag finns inte Du finns visst de Boxer! Jag har fått fröer av dej, som blev så här: [attachment=41687:IMG_2262.jpg] Stor vaxklocka [attachment=41688:IMG_2632.jpg] ...och jätteverbena!  så mycket Boxer! CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 09:52)  Jag vet i alla fall att jag finns och jag tar tillfället i akt att tacka alla som faktiskt tror på att jag gör det  ....och Gillan! Vi har ju träffats och du finns absolut!  CITAT (Leia @ 04-09-2009, 16:55)  Jag blir så fnissig av den här tråden... Sitter och undrar om folk inte tror att jag finns för att ingen har träffat mig? Jodå Leia, jag vet att du finns! Jag har ju fått en Dinobok av dej!
Biggan_
06-09-2009, 23:52
Nu har jag gått igenom alla i den här tråden, och många av er som inte är nämnda har jag haft PM-kontakt med! Sedan har jag träffat Stennie och Ciczi både på odlaträffen och nu i våras när Stennie hade växtloppis!  ....och kasam! Chamomille har jag också haft flitig kontakt med och hon botade mitt ryggskott! ( nästan) På odlaträffen träffade jag också många, kommer nog inte ihåg alla, men det var flaxx, Halli, Vickeva, agge=marskattan, Märtha-Linnea, catlady, jakob, Christina i Småland, Lotte i Skåne....tänk vad minnet är kort!  Någon som känner sig bortglömd? Jag har också haft PM-kontakt med många odlaiter som stöttat mej när jag haft det jobbigt!
malin72
07-09-2009, 06:55
visste att det fanns dom jag glömde bort...f-låt österläge och margith var ju 2 till på mässan sen har jag ju odliater som vänner inne i facebook så dom vet jag ju om
Biggan_
07-09-2009, 09:22
 Malin! margith har jag ju glömt! Jag som har fått såååå många fina dahlior tack vare margith! Sorry
officinalis
07-09-2009, 09:33
Jag har inte träffat någon här på forumet vad jag vet. Men här är jag i alla fall
CITAT (officinalis @ 07-09-2009, 10:33)  Jag har inte träffat någon här på forumet vad jag vet. Men här är jag i alla fall  Klart att vi finns, även om man nu inte har träffats eller pratat i luren med folk När det begav sig med hoya-bytartråden fick jag och skickade mängder av sticklingar. Om man nu tror att folk inte finns, och att alla luras för att en person gjort det, så kan vi lägga ner odla totalt. Jag väljer att tro på att folk finns, tills motsattsen bevisats. Alla i påskharen och secret santa finns ju bevisligen också
CITAT (pejori @ 07-09-2009, 11:29)  Klart att vi finns, även om man nu inte har träffats eller pratat i luren med folk När det begav sig med hoya-bytartråden fick jag och skickade mängder av sticklingar. Om man nu tror att folk inte finns, och att alla luras för att en person gjort det, så kan vi lägga ner odla totalt. Jag väljer att tro på att folk finns, tills motsattsen bevisats. Alla i påskharen och secret santa finns ju bevisligen också Jag saknade dig i helgen
CITAT (Bettis @ 07-09-2009, 12:10)  Jag saknade dig i helgen  Hamnade i en renovering...
CITAT (pejori @ 07-09-2009, 12:55)  Hamnade i en renovering...  Stackare  PM:a om du vill ta en fika någon dag
CITAT (Bettis @ 07-09-2009, 13:52)  Stackare  PM:a om du vill ta en fika någon dag  Det ska jag. Nu är jag isolerad, på grund av smitta ett par dagar, men sedan så...
Alphaville
07-09-2009, 19:21
CITAT (Magdis @ 02-09-2009, 14:21)  Oooj det är så många! Lady Hamilton, Gillan, Dealer, Irene_L, Wolkenkrabber, Malin_72, Anki V, Ralf, Cathis, Blomkronan, Adrian, Gåsis, bikiv, Pia L, Maggan H, Margith, Anki i Rönninge, Överbölingen, Anders i Roslagen, lämås...ja säkert är det nån fler från mässan också som jag glömt räkna upp. Alphaville har jag träffat också, han var faktiskt och hälsade på mig här hemma förra sommaren.  Några jag talat med i telefon men ej träffat IRL är pejori, AnitaO, Eva i Skåne och Farbror Blå. Visst har jag träffat Magdis med familj!  En varm sommardag. Tur att det fanns AC i bussen mellan Luleå och Piteå  Jag har även pratat i telefon med några Odliater så visst finns vi
Hej igen
18-10-2009, 20:57
CITAT (Hej igen @ 02-09-2009, 22:27)  Lovar .. iaf så försvann barnens fina stora lekplats redan för ett par veckor sedan ... och hela "fritisbacken" har de grävt upp ... när jag tittar ut ser det inte ut som det gjort senaste 32 åren  [attachment=43497:_ldreboendebygget.jpg]
diva&hero
18-10-2009, 21:07
Känner ingen..
*Stintan*
18-10-2009, 21:23
CITAT (diva&hero @ 18-10-2009, 22:07)  Känner ingen..
... och jag kan ju numera skryta med att jag känner Chamomille!!!!
Alexander-VG-zon3
18-10-2009, 21:35
Känner fler än nödvändigt. **obs skämtar**
 Det var ju verkligen ett roligt skämt.
diva&hero
18-10-2009, 22:04
CITAT (*Stintan* @ 18-10-2009, 22:23)  Tack!
Alexander-VG-zon3
18-10-2009, 22:07
CITAT (Wilmer @ 18-10-2009, 22:55)   Det var ju verkligen ett roligt skämt.  ja det beror ju på hur man tar det. alla kanske inte vill känna 100personer, kanske bara räcker med 1 och då om man nu känner fler än 100 så känner man ju fler än nödvändigt. eller hur ? tillbaka till verkligheten (utan skämt) jag har träffat många från odla och även någon enstaka träffat fler gånger (både privat och inte) och även pratat på telefon/msn flera gånger och även träffat folk fler gånger på träffar/loppis exempel Olle A. men jag kan säga att det är inte många jag KÄNNER. jag känner till dom men jag känner dom inte. den ända jag känner väldigt väl är Markus_H så om det nu är så himla viktigt att veta att han är real så är han det för det kan jag intyga. och resten behöver jag inte ''intyga'' att dom finns för dom har ju redan blivit nämnda här. vet inte om Nina H i NÖ Skåne har blivit uppskriven men hon har jag träffat flera gånger så hon är också ''real''.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|