Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 05-10-2009, 15:43) *
Självklart var det sista ett påstående och Rudas förtäckta åsikt (medvetet överdriven för att provocera lite), men att göra något annat än skratta åt det kan man ju inte eftersom det inte finns mycket sanning i det påståendet. Att någon kan sitta och ta åt sig personligt och tycka att det är lågt fattar jag inte.

Vi människor är nog ganska olika. Om någon skojade och gjorde narr av en hjärtefråga som jag verkligen brann för, så skulle jag visst ta illa vid mig och kunna bli både ledsen och sårad. (Medan annat som jag är mindre engagerad i, kan gå mitt hjärta förbi)
Gunilla T
CITAT (*Stintan* @ 05-10-2009, 15:29) *
Jag håller med dig och jag tycker mig märka mer och mer att samma "oskrivna" regler tydligen inte gäller för alla. Är man det minsta provokativ eller politiskt inkorrekt eller t.o.m. har en lite avvikande åsikt så jagas det i flock. Det går knappt att diskutera någonting på Odla längre för att folk ska styra [b]hur och vad andra ska skriva och tycka. [/b]Hur man kan sitta och i den här tråden t.ex. ta åt sig personligen av vad någon annan tycker begriper jag inte alls. Den enda som i negativa ordalag blivit utpekad personligen här är ju Ruda. Ändå är det han som får skiten.

Kanske dags för många att lära sig skilja på sak och person.

Just nu är det du som talar om får andra vad de får känna!!

Känslor är aldrig fel - vi känner det vi känner och det är vår absoluta rätt här i livet.
Piccante
Eftersom Ruda uttalade sig något svepande om vilka det är som skriver på den namninsamling Nauti länkade till så kan det vara intressant att se vilket syfte den har.

Från djurensratt.se
CITAT
I Sverige är det ännu tillåtet att föda upp och döda djur för deras pälsars skull. Flera länder, som Storbritannien och Österrike, har infört förbud mot pälsdjursfarmning av etiska skäl. Kroatien är på väg att göra det.

När Sverige går till val i september 2010 ska vi ha gjort pälsdjursuppfödningen till en valfråga. Fram till i maj 2010 kommer Djurens Rätt att samla in minst 100 000 namnunderskrifter för att visa att vi är många som vill förbjuda pälsfarmningen. Skriv under namninsamlingen och tipsa andra att göra detsamma.

De som i skydd av mörkret släpper ut mnkar och bränner upp Scan-lastbilar brukar enbart vara intresserade av utomparlamentarisk kamp och bryr sig sällan om att driva frågor politiskt. Denna kampanj har ju som uttalat syfte att skapa debatt inför valet 2010.
Myosotis
CITAT (Rose @ 05-10-2009, 14:28) *
Jag förstår inte. Varför ska Ruda be om ursäkt för sin åsikt som inte riktades mot någon speciell? Har han inte lika rätt till sin åsikt som alla andra? Jag struntar i om Ruda är "känd" för sina provokativa inlägg eller inte. Tycker det blir så fel när plötsligt en åsikt liksom inte får framföras på grund av att den anses fel.

Jag är emot att släppa ut minkar och jag är emot djurplågeriet i pälsfarmarna.
Gossen Ruda är emot att släppa ut minkar och för djurplågeriet i pälsfarmarna.
Du är kristen och jag är inte kristen.

Allt detta är åsikter. Även om jag inte delar din åsikt kan jag respektera den. Men hur skulle du känna om någon t.ex. skrev att alla kristna är pedofiler? Bara för att det finns enstaka präster som förgriper sig på barn kan man väl inte utgå ifrån att du också är en sån? Då kanske du förstår hur det känns när man först skriver att man har skrivit på namninsamlingen och sedan får höra att man är en sån som släpper ut minkar, det är helt enkelt inte sant!

CITAT (Rose @ 05-10-2009, 14:55) *
Men hur kan man bli personligen kränkt av nåt sånt? Jag är kristen och Rudans åsikt om kristna är ju ganska klar. Men inte blir jag personligt kränkt av det...

Kränkt och kränkt, men jag vill inte att folk ska tro något sådant om mig för att jag alltid i första hand värnar om de vilda fåglarna.

CITAT (*Stintan* @ 05-10-2009, 15:29) *
Jag håller med dig och jag tycker mig märka mer och mer att samma "oskrivna" regler tydligen inte gäller för alla. Är man det minsta provokativ eller politiskt inkorrekt eller t.o.m. har en lite avvikande åsikt så jagas det i flock. Det går knappt att diskutera någonting på Odla längre för att folk ska styra hur och vad andra ska skriva och tycka.

Hur man kan sitta och i den här tråden t.ex. ta åt sig personligen av vad någon annan tycker begriper jag inte alls. Den enda som i negativa ordalag blivit utpekad personligen här är ju Ruda. Ändå är det han som får skiten.

Kanske dags för många att lära sig skilja på sak och person.

Får jag inte säga vad jag tycker?! Vem är det som sätter upp regler nu?! unsure.gif
Rose
CITAT (Myosotis @ 05-10-2009, 16:18) *
Men hur skulle du känna om någon t.ex. skrev att alla kristna är pedofiler? Bara för att det finns enstaka präster som förgriper sig på barn kan man väl inte utgå ifrån att du också är en sån? Då kanske du förstår hur det känns när man först skriver att man har skrivit på namninsamlingen och sedan får höra att man är en sån som släpper ut minkar, det är helt enkelt inte sant!
Som jag sagt nu flera gånger, jag blir inte personligen kränkt eller sårad av såna generella uttalanden. Däremot om nån sa att jag är pedofil för att jag är kristen skulle jag bli det.

Jag kan inte föreställa mig hur jag skulle må om jag lät allas generella åsikter i olika frågor påverka mig på det viset, särskilt när det är nån jag inte känner som gör uttalandet. Vore nåt helt annat om det var en vän eller arbetskamrat.

Med detta har jag sagt mitt.
ängsvädd
CITAT (*Stintan* @ 04-10-2009, 23:42) *
Om du bara är ute efter att ge mig kritik för något så försök hitta något annat för det finns ingen generalisering alls i det jag skrev, tvärtom. Generaliseringen står du själv för.
Jag påstår åtminstone inte att dom som inte tänker som en själv är mer eller mindre hjärndöda, som vissa andra här gör om än i förtäckta ordalag.

Jag tycker det är du som kritiserar andra.

CITAT (*Stintan* @ 05-10-2009, 15:43) *
Självklart var det sista ett påstående och Rudas förtäckta åsikt (medvetet överdriven för att provocera lite), men att göra något annat än skratta åt det kan man ju inte eftersom det inte finns mycket sanning i det påståendet. Att någon kan sitta och ta åt sig personligt och tycka att det är lågt fattar jag inte.

Det är inte alla som känner till att djurens rätt inte stödjer utsläpp av minkar . djurens rätt blir ofta beskyllda för det.
gnon49
Tyvärr spiller negativa rubriker om vad en del djurrättsaktivister har för sig över på andra liknande organisationer som verkligen engagerar sig mycket för djuren. Ofta är ju namnen likartade och man drar alla över en kam. Ruda framför lite kärvt sin åsikt och han fick verkligen svar på tal. Det visar på ett engagemang
mot pälsdjursuppfödning som är ärlig och verkligen en hjärtefråga. Vi uttrycker våra åsikter lite olika. Det är det som skapar debatt. Känner man sig provocerad så glöder man för sin uppgift. Och det är bra.
Gossen Ruda
Nu får det väl bli någon jävla ordning här. ranting.gif ranting.gif ranting.gif

VAR har jag skrivit att jag är för pälsfarmning?????????????????? Jag är varken för eller mot, jag tycker bara att det eventuella problemet är helt underordnat problemet med utsläppta minkar. Beträffande det jag skrev om dom som är emot pälsdjur så var det en något dålig beskrivning av Djurens rätt och då dom mer aktiva. Skillnaden mellan dom och minkutsläpparna är marginell, ungefär som mellan Sinn fein och IRA. Det kan säkert finnas en handfull djurensrättare som är emot minkutsläppning men många är dom nog inte.

Sätter man sitt namn på listan hos Djurens rätt så kommer man mer eller mindre att uppmuntra minkutsläpparna. Dom ser hur många som vill ha bort farmerna och tar det som intäkt för sina kriminella handlingar trots att många som skrivit på är emot utsläppningen. Tyvärr tänker inte kriminella som andra.

Mitt inlägg var inte det minsta provokativt, fast en del tycks läsa mina inlägg som fan läser bibeln, jag villa bara fästa uppmärksamheten på att det vackra myntet har en baksida också. Skaffa fram en lista som är emot pälsfarmning och som samtidigt kräver långa fängelsestraff för minkutsläpparna så kan jag börja fundera på en påskrivning. Fast den listan lär aldrig finnas hos Djurens rätt.

Till sist har vi det lilla lilla problemet med flaxxe-ponken. Som tar alla möjligheter att gå till angrepp mot mig, alltid personliga såna. Gå tillbaka i tråden och titta på hans inlägg så ser ni själva. Nu sjunker jag inte så lågt att jag ger tillbaka med samma mynt för då kommer nog fler fönsterrutor att pangas. Nu vet jag att det är inte bara jag som drabbas här på forumet, det finns fler. Något större problem är det dock inte, ungefär som en enveten fluga. Fram med flugsmällan.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 05-10-2009, 16:48) *
Till sist har vi det lilla lilla problemet med flaxxe-ponken. Som tar alla möjligheter att gå till angrepp mot mig, alltid personliga såna. Gå tillbaka i tråden och titta på hans inlägg så ser ni själva. Nu sjunker jag inte så lågt att jag ger tillbaka med samma mynt för då kommer nog fler fönsterrutor att pangas. Nu vet jag att det är inte bara jag som drabbas här på forumet, det finns fler. Något större problem är det dock inte, ungefär som en enveten fluga. Fram med flugsmällan.

det samma lille gosse barnet sleep.gif wink.gif angriparen först som va och är och varit är DU sen 10trådar tillbaka.

vi ska nog istället titta på ditt inlägg, det v ar som vanligt du som började.

eller blev du sur nu för att jag genomskådade dig? 8vilket jag ifösrig gjort för ett bra tag sen) var det därför som jag skulle gå och lägga mig som du så trevligt uttryckte det?
Grå
Nu ...

blablablablablablabla

... flugsmällan.

Varför tar du alltid på dig offerlakanet när du får lite pisk?
ängsvädd
...
Det kan säkert finnas en handfull djurensrättare som är emot minkutsläppning men många är dom nog inte.
.....

Rena spekulationer.
Aqvakul
VAR har jag skrivit att jag är för pälsfarmning?????????????????? Jag är varken för eller mot, jag tycker bara att det eventuella problemet är helt underordnat problemet med utsläppta minkar.

Väldigt ologiskt resonemang! Om vi avskaffar farmerna så lär det inte heller bli några utsläppta minkar....
Gunilla T
[quote name='Gossen Ruda' date='05-10-2009, 16:48' post='1099232']
Nu får det väl bli någon jävla ordning här. ranting.gif ranting.gif ranting.gif

Sätter man sitt namn på listan hos Djurens rätt så kommer man mer eller mindre att uppmuntra minkutsläpparna. Dom ser hur många som vill ha bort farmerna och tar det som intäkt för sina kriminella handlingar trots att många som skrivit på är emot utsläppningen. Tyvärr tänker inte kriminella som andra.

]
Mera spekulationer..
Aqvakul
Mitt inlägg var inte det minsta provokativt, fast en del tycks läsa mina inlägg som fan läser bibeln...

Visst var det det, när du påstod att alla som är mot pälsdjursuppfödning är för militanta aktioner mot farmerna. Vilket trams!

Till sist har vi det lilla lilla problemet med flaxxe-ponken.

Vad är det för förskräcklig härskarteknik du använder för att försöka "förminska" en annan odlait?

andersen
Det är synd att det tas med sig gammal skåpmat till andra trådar.
ängsvädd
CITAT (Aqvakul @ 05-10-2009, 17:01) *
Väldigt ologiskt resonemang! Om vi avskaffar farmerna så lär det inte heller bli några utsläppta minkar....

Precis vad jag tänkte.

Stoppa minkfarmerna även av naturskyddsskäl - minkarna gör stor skada på fågellivet.

Jag tycker naturvårdsverket och naturskyddsföreningen skulle kräva stopp för minkfarmer av naturskyddsskäl!
*Stintan*
CITAT (Gunilla T @ 05-10-2009, 15:58) *
Just nu är det du som talar om får andra vad de får känna!!

Känslor är aldrig fel - vi känner det vi känner och det är vår absoluta rätt här i livet.

Om du tar det så får det stå för dig d.v.s. då är det din åsikt men inte min. Hur skulle jag kunna tala om vad andra får känna???Det faller ju på sin egen orimlighet. Det är väl klart att folk får känna vad dom vill för mig, men hur ska man kunna föra en diskussion med någon om den personen tar illa upp och tar allt som sägs personligt utan att någon pekat ut just den personen.
Jag kanske har fel men jag trodde att man ventilerade åsikter och inte personer när man diskuterar en sån här fråga som tråden handlar om. Precis som er andra så måste ju även jag få säga min åsikt.

För att förtydliga: Jag har inte pekat ut någon enskild person i mina inlägg, har inte avsett någon specifik person. Jag har sagt min åsikt om hur jag upplever att det är men det är tydligen inte acceptabelt för då blir jag utpekad och får personlig kritik ajabaja på mig. Alla råkar inte ut för detta, utan det gör bara dom som vågar sticka ut hakan lite.
Solstorm
Naturligtvis är det vettlöst att släppa lös minkarna, det tror jag de flesta är överens om. Finns här någon som tycker att det är bra att släppa lös minkarna?

Ska minkarna i Sverige utrotas? Är de mindre skyddsvärda än andra rovdjur? whist.gif (Åker jag på däng nu tro?)
andersen
CITAT (Solstorm @ 05-10-2009, 17:53) *
Naturligtvis är det vettlöst att släppa lös minkarna, det tror jag de flesta är överens om. Finns här någon som tycker att det är bra att släppa lös minkarna?

Ska minkarna i Sverige utrotas? Är de mindre skyddsvärda än andra rovdjur? whist.gif (Åker jag på däng nu tro?)

Ja vilda minkar skall utrotas, dom är mindre skyddsvärda än andra rovdjur pga att dom ej hör hemma här i vår natur.
*Stintan*
CITAT (Myosotis @ 05-10-2009, 16:18) *
Jag är emot att släppa ut minkar och jag är emot djurplågeriet i pälsfarmarna.
Gossen Ruda är emot att släppa ut minkar och för djurplågeriet i pälsfarmarna.
Du är kristen och jag är inte kristen.

Allt detta är åsikter. Även om jag inte delar din åsikt kan jag respektera den. Men hur skulle du känna om någon t.ex. skrev att alla kristna är pedofiler? Bara för att det finns enstaka präster som förgriper sig på barn kan man väl inte utgå ifrån att du också är en sån? Då kanske du förstår hur det känns när man först skriver att man har skrivit på namninsamlingen och sedan får höra att man är en sån som släpper ut minkar, det är helt enkelt inte sant!

Kränkt och kränkt, men jag vill inte att folk ska tro något sådant om mig för att jag alltid i första hand värnar om de vilda fåglarna.

Får jag inte säga vad jag tycker?! Vem är det som sätter upp regler nu?! unsure.gif

Va? Vad för regler sätter jag upp? Åsikter och tankar är vad jag skrev, inget annat. Det har vi precis samma rätt till.
ängsvädd
CITAT (andersen @ 05-10-2009, 17:58) *
Ja vilda minkar skall utrotas, dom är mindre skyddsvärda än andra rovdjur pga att dom ej hör hemma här i vår natur.

De ska iaf hållas på en sådan nivå vad gäller antalet att de inte utrotar våra sjöfågelarter bl a.

Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 05-10-2009, 17:04) *
Vad är det för förskräcklig härskarteknik du använder för att försöka "förminska" en annan odlait?

Ingen alls, bara ett påpekande att flaxxe-ponken har satt i system att alltid angripa mig och någon annan här på forumet. Ofta har han inget annat att komma med och sällan handlar det om trådens innehåll. Jag kommer att kalla honom för flaxxe-ponken tills han slutar med dumheterna. Jag har slutat att kommentera honom och hans överdrifter och då kanske han tror att det är fritt fram, så är det inte.

Vad beträffar minkarna så borde dom utrotas tillsammans med dom som släpper ut dessa. Exakt hur utrotandet skall gå till kan diskuteras.

Förresten såg jag ett inslag i Rapport nyss. Havet är förorenat av en massa småpartiklar bl.a. från syntetiska material. Sånt som exempelvis fuskpälsar tillverkas av. Miljöfrågan är inte lätt.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 05-10-2009, 18:39) *
Ingen alls, bara ett påpekande att flaxxe-ponken har satt i system att alltid angripa mig och någon annan här på forumet. Ofta har han inget annat att komma med och sällan handlar det om trådens innehåll. Jag kommer att kalla honom för flaxxe-ponken tills han slutar med dumheterna. Jag har slutat att kommentera honom och hans överdrifter och då kanske han tror att det är fritt fram, så är det inte.

Vad beträffar minkarna så borde dom utrotas tillsammans med dom som släpper ut dessa. Exakt hur utrotandet skall gå till kan diskuteras.

Förresten såg jag ett inslag i Rapport nyss. Havet är förorenat av en massa småpartiklar bl.a. från syntetiska material. Sånt som exempelvis fuskpälsar tillverkas av. Miljöfrågan är inte lätt.

När blir du vuxen, Rudis-ponken... naughty.gif
Rose
CITAT (Aqvakul @ 05-10-2009, 18:52) *

Inte snällt kalla nån för rudis sad.gif
Aqvakul
CITAT (Rose @ 05-10-2009, 18:54) *
Inte snällt kalla nån för rudis sad.gif

Nej inte snällt alls!
Men ända sen jag började på Odla så har Gossen Ruda mobbat flaxss. Nu har han mage att påstå att det är flaxss som mobbar honom.
Det kan inte vara fel att Gossen Ruda någon gång får smaka lite på sin egen medicin.
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 05-10-2009, 19:01) *
Nej inte snällt alls!
Men ända sen jag började på Odla så har Gossen Ruda mobbat flaxss. Nu har han mage att påstå att det är flaxss som mobbar honom.
Det kan inte vara fel att Gossen Ruda någon gång får smaka lite på sin egen medicin.

Du har inte varit med så länge så du har inte hela historien. Jag mobbar inte flaxx men ett tag försökte jag få honom att sluta ljuga och överdriva, som han i vädertråden har erkänt att han gör. Vad han håller på med nu det är hela tiden hålla med andra som på något sätt kritiserar mig, gå tillbaka och titta på hans inlägg efter ditt där du felaktigt påstod att jag provocerar. Hur skulle jag kunna mobba honom om jag inte besvarar hans påhopp? Eller är det det du kallar att mobba?
Nauti
CITAT (Markus_H @ 05-10-2009, 15:46) *
Även om jag inte sympatiserar med djurens rätt (inte längre iaf) för jag tycker de har bytt fokus från djurskyddsarbete till veganism, så sympatiserar jag med deras kampanj i denna fråga.
Knepigt, Det är en del veganer som går ur djurens rätt p.g.a. att de mer och mer går från att vara en djurrättsorganisation till att vara en djurskyddsorganisation.

Resten som ni skrivit orkar jag inte läsa igenom. Det är precis det här gossen ruda sysslar med. Går in och provocerar och förstör trådarna. Sedan kommer han med någon snorkig kommentar, därefter skriver han ingenting mer i tråden. Nu sitter han säkert och läser tråden och ser hur den utvecklats och känner sig väldigt nöjd. Det är ju trots allt det han sysslar med.

Riktigt ledsamt att en person skall få förstöra på forumet på det här viset.
andersen
CITAT (Nauti @ 05-10-2009, 19:13) *
Knepigt, Det är en del veganer som går ur djurens rätt p.g.a. att de mer och mer går från att vara en djurrättsorganisation till att vara en djurskyddsorganisation.

Resten som ni skrivit orkar jag inte läsa igenom. Det är precis det här gossen ruda sysslar med. Går in och provocerar och förstör trådarna. Sedan kommer han med någon snorkig kommentar, därefter skriver han ingenting mer i tråden. Nu sitter han säkert och läser tråden och ser hur den utvecklats och känner sig väldigt nöjd. Det är ju trots allt det han sysslar med.

Fast jag tycker att det du skriver är orättvist,är det så att man tycker att gossen ruda är provocerande så skriv det då i samband med inlägget som du anser är provocerande.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 05-10-2009, 19:08) *
Du har inte varit med så länge så du har inte hela historien. Jag mobbar inte flaxx men ett tag försökte jag få honom att sluta ljuga och överdriva, som han i vädertråden har erkänt att han gör. Vad han håller på med nu det är hela tiden hålla med andra som på något sätt kritiserar mig, gå tillbaka och titta på hans inlägg efter ditt där du felaktigt påstod att jag provocerar. Hur skulle jag kunna mobba honom om jag inte besvarar hans påhopp? Eller är det det du kallar att mobba?

HELA HISTORIEN ? ursäkta mitt hårda språk flossen luden.

ge dig, ska vi lägga alla korten på bordet så kan folk läsa denna tråd där du beter dig riktigt otrevligt och illa och sårande, här gott folk LÄS vart det helade började och det började med GOSSEN RUDA. kan tilläggas att jag inte än fått någon ursäkt.

börjar här (läs hela men det händer på sidan 6) det som skrevs på sidan 6 har gjort att jag är så ''himla'' dum mot gossen ruda som han kallar det.
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...RONI&st=100

en annan tråd

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...=IRONI&st=0

läs och begrunda det visar klart och tydligt vilken person gossen ruda är.

varför tar du upp vädertråden? ursäkta men jag hänger inte med? tål du inte lite skoj i en simpel vädertråd ?

sist så skrev du att jag var en lögnare och allt i en annan väder relaterad tråd.

nu ligger alla korten framme och så kan alla se vilken person du är. och jag tror dom flesta förstår varför jag känner som jag gör mot dig.
ängsvädd
CITAT (andersen @ 05-10-2009, 19:28) *
Fast jag tycker att det du skriver är orättvist,är det så att man tycker att gossen ruda är provocerande så skriv det då i samband med inlägget som du anser är provocerande.

Ja, men det är ju det nauti vill undvika - att gå i diskussion med gossen om detta. Hon orkar ju inte med de inläggen.

Förlåt nauti, om jag fattat fel - men jag tycker inte att det var ett dugg orättvist att skriva som du gjorde iaf - jag förstår dig.
Gossen Ruda

Möjligen kommer jag ihåg fel men började inte du här på Odla med att gå in i en tråd som handlade om recept på kötträtter och tramsa sönder den med vegansnack?
Myosotis
CITAT (flaxss @ 05-10-2009, 19:31) *
...och jag tror dom flesta förstår varför jag känner som jag gör mot dig.

Jadå, det gör jag i alla fall. Jag minns de diskussionerna mycket väl, det var inte alls så länge sen för jag var medlem då. Visst fanns det en tråd som blev borttagen också? Detta har ingenting med tråden att göra längre, hoppas att vi nu kan sluta tramsa och återgå till ämnet. Stor kram till dig, Linus. smiley_small_hug.gif

...Sätter man sitt namn på listan hos Djurens rätt så kommer man mer eller mindre att uppmuntra minkutsläpparna. Dom ser hur många som vill ha bort farmerna och tar det som intäkt för sina kriminella handlingar trots att många som skrivit på är emot utsläppningen. Tyvärr tänker inte kriminella som andra...

Okej, det var ett argument som jag inte hade tänkt på. Det skulle kunna vara så vissa djurrättsaktivister resonerar.

Fram med flugsmällan.

nono.gif mad.gif thumbdown.gif Lägg av nu.
Solstorm
Kommer någon ihåg vad tråden handlade om?
Piccante
CITAT (Solstorm @ 05-10-2009, 20:19) *
Kommer någon ihåg vad tråden handlade om?

om en namninsamling mot pälsdjursuppfödning.
Meriona
CITAT (Markus_H @ 05-10-2009, 15:46) *
Jag tar absolut avstånd ifrån våld och förstörelse och allt vad Djurens befrielsefront, AFA och andra gör.
Även om jag inte sympatiserar med djurens rätt (inte längre iaf) för jag tycker de har bytt fokus från djurskyddsarbete till veganism, så sympatiserar jag med deras kampanj i denna fråga.

Tack Markus, just detta var orsaken till att jag lämnade Djurens Rätt efter många herrans år av medlemskap. Jag som gick med i NSMPD före många av er var födda, såg föreningen utvecklas till hetsjakt på oss som åt kött, ett tag skulle tillochmed råttan tas bort från loggan för att den del medlemmar ansåg den väcka anstöt. Då jäklar blev jag sur! Och inte fick jag några vettiga svar på mina förfrågningar till informationsansvariga heller, de höll med om att det var vegetarian/vegan-orienterad föreningen kommit till att bli, så då tackade jag för mig och bytte förening, Djurskyddet gör ungefär samma saker, det funkar för mig.

Förresten ska jag tillägga att jag inte har nåt emot varken veganer eller vegetarianer (Myosotis fick mig att äta vegetarisk mat en hel helg utan att dö smiley_small_hug.gif ), gott var det dessutom, men jag vill inte vara med i en förening där jag som äter kött anklagas för att vara mördare.
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 05-10-2009, 18:52) *

Kanske när du också blir det? Det där var ett av dina sämsta inlägg/påhopp. Fast nu tillbaka till pälsarna.
Monaxe
CITAT (Gossen Ruda @ 05-10-2009, 20:42) *
Kanske när du också blir det? Det där var ett av dina sämsta inlägg/påhopp. Fast nu tillbaka till pälsarna.

Har du ensamrätt till påhopp gossen?

Varje du får kritik efter att du uttalat dig mer eller mindre dramatiskt/provocerande i olika trådar och i olika ämnen, så gapar du att svaren du får är provokation....

Om man slänger ur sig härskna och provocerande kommentarer får man ju finna sig i att få härskna och provocerande kommentarer tillbaka....
ängsvädd
.....

Vad är det för skillnad på djurrättsorganisation och djurskyddsorganisation?
Gossen Ruda
CITAT (Monaxe @ 05-10-2009, 21:04) *
Har du ensamrätt till påhopp gossen?

Varje du får kritik efter att du uttalat dig mer eller mindre dramatiskt/provocerande i olika trådar och i olika ämnen, så gapar du att svaren du får är provokation....

Om man slänger ur sig härskna och provocerande kommentarer får man ju finna sig i att få härskna och provocerande kommentarer tillbaka....

Snälla Monaxe, det var du som först kom med hänsyftningar till provokation när du undrade om mitt andranamn var provokation. Jag har inte varit medvetet provokativ men givetvis är det så att om jag skriver något som någon annan inte accepterar så kan det uppfattas som provokativt, men det är den personen som i så fall skapar provokationen. Jag skriver inlägg efter vad jag själv tycker och anser, inte vad jag tror att andra inte gillar.

Tyvärr så har det i den här tråden blivit som i så många andra, istället för att diskutera sakfrågan så angriper man den som kommer med en avvikande åsikt. Jag försöker hålla mig till ämnet men när tillräcklligt många hackat på mig, inte på mina åsikter, kan det hända att även jag trampar över gränsen.
smörblomma
Odla sandlåda rotfl.gif
Grå
*sitter på bästa platsen i salongen med en gigantisk tunna popcorn och bara njuter* 000.gif
*Stintan*
CITAT (Grå @ 05-10-2009, 22:01) *
*sitter på bästa platsen i salongen med en gigantisk tunna popcorn och bara njuter* 000.gif

giggle.gif
Nauti
CITAT (andersen @ 05-10-2009, 19:28) *
Jag tycker att han är provocerande mer eller mindre hela tiden. Det är alltid någon som han ger en känga eller alltid någon gliring som slinker med.

Tänkte bara lägga ut ett trevligt PM som jag fick angående någonting(har ingen aning om vad). Förstår inte riktigt syftet med PM:et heller men jag tyckte det var löjligt och lågt så jag känner ett visst behov av att lägga upp det här:
CITAT
nu är det så här att jag har en del odla-medlemmar på msn, och det är nog inte bara Ruda som ogillar dig.. ... försök o håll dig till sak
Har gossen ruda en massa anhängare här på forumet som känner sig tvungna att försvara honom direkt han får kritik? Skall man behöva få PM där någon förklarar för mig att jag är ogillad här på forumet bara för att jag råkar ogilla gossen rudas provocerande inlägg?

Vad är det som är så djävla svårt med att låta bli att vara nedlåtande och provocerande hela tiden? Ibland är odla bara drygt(uteslutande p.g.a. gossen ruda i mitt fall) och jobbigt att spendera tid på. Kanske dags för en paus igen sad.gif
ängsvädd
CITAT (Nauti @ 05-10-2009, 22:51) *
Jag tycker att han är provocerande mer eller mindre hela tiden. Det är alltid någon som han ger en känga eller alltid någon gliring som slinker med.

Tänkte bara lägga ut ett trevligt PM som jag fick angående någonting(har ingen aning om vad). Förstår inte riktigt syftet med PM:et heller men jag tyckte det var löjligt och lågt så jag känner ett visst behov av att lägga upp det här:
Har gossen ruda en massa anhängare här på forumet som känner sig tvungna att försvara honom direkt han får kritik? Skall man behöva få PM där någon förklarar för mig att jag är ogillad här på forumet bara för att jag råkar ogilla gossen rudas provocerande inlägg?

Vad är det som är så djävla svårt med att låta bli att vara nedlåtande och provocerande hela tiden? Ibland är odla bara drygt(uteslutande p.g.a. gossen ruda i mitt fall) och jobbigt att spendera tid på. Kanske dags för en paus igen sad.gif

Usch vilket otäckt pm - försök att ignorera det - mobbing kallas det. Du har vänner på forumet - var så säker smile.gif Låt inte sådana människor skrämma bort dig från forumet - du har lika stor rätt som alla andra att vara här. Jag tycker du startar jättebra trådar. smiley_small_hug.gif
Monaxe
felskrivet
ängsvädd
CITAT (Monaxe @ 05-10-2009, 23:07) *
felskrivet

Synd att du tog bort ditt inlägg - det innehöll ett bra förslag - att skicka pm:et till admin så de får bedöma om innehållet är lämpligt eller inte.
Monaxe
CITAT (ängsvädd @ 05-10-2009, 23:20) *
Synd att du tog bort ditt inlägg - det innehöll ett bra förslag - att skicka pm:et till admin så de får bedöma om innehållet är lämpligt eller inte.

Ja jag vet, backade i sista minuten...blir så trött på alla som håller på att skicka PM bakom ryggen på varandra, och sedan försöker ge sken av att det är i all välmening...fast många av dessa PM är egentligen bara i syfte att "uppfostra" till rätt tänkade och tyckande här på Odla, eller för att skrämmas.

Nu har jag väl bäddat för att få PM jag oxå...

Skicka de PM som känns obehagliga eller tom hotfulla, till adm, för bedömning.
Rose
Det är lätt att se andras brister. Mycket svårare och kanske även skrämmande att börja titta på sina egna. yes.gif
Berith
Jag blir alltid så förvirrad av såna här trådar.... unsure.gif Jag vet aldrig vilken grupp jag tillhör!

Jag skulle aldrig nånsin komma på tanken att använda päls. Jag är inte emot djuruppfödning där djuren mår bra. Jag gillar Ruda. Jag gillar inte när en del drar upp sin "avvikelse" för att få sympatier på nån annans bekostnad. Jag vänder aldrig kappan efter vinden som ett par odlare här alltid gör. Jag hoppas att jag aldrig ska komma på tanken att bli så barnslig att jag kör med "h*n sa - jag sa" av någon anledning.

Vem är jag?? -cry-.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 06-10-2009, 06:47) *
Jag gillar inte när en del drar upp sin "avvikelse" för att få sympatier på nån annans bekostnad. Jag vänder aldrig kappan efter vinden som ett par odlare här alltid gör.

Vad är detta för halvkvädna visor. Om du vill anklaga några odlaiter, så vågar du väl säga det rent ut till dem de gäller... eller?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon