|
Nu blir jag ju ännu mer osäker - ska jag hålla med dej eller säga emot?
Gossen Ruda
06-10-2009, 07:23
Med risk för att komma med ytterligare en kärra sand till sandlådan.
Nauti, du är inte bättre än andra här. Som jag skrev och som du har undvikit att kommentera så började du din närvaro här på Odla med att gå in och tramsa sönder en tråd om recept på kötträtter och sen har du gjort om liknande saker. Eftersom dom flesta här inte är veganer eller vegetarianer så kommer dina inlägg bara att reta upp folk. Du får faktiskt delvis ta på dig skulden själv.
Efter att ha kollat mina inlägg här så tycker jag inte att jag varit nedlåtande mot dig eller dom flesta andra här. Jag är dock starkt kritisk till Djurens rätt och dess stödtrupper. Jag är mycket väl medveten att det bland medlemmarna finns trevliga personer som bara vill djuren väl men i andra änden av skalan finns militanta veganer som helt tar lagen i sina egna händer. Så länge inte dom trevliga personerna ser till att slänga ut dom otrevliga får dom acceptera att alla behandlas lika, dvs som dom värsta.
*Stintan*
06-10-2009, 07:27
CITAT (Berith @ 06-10-2009, 07:50)  Nu blir jag ju ännu mer osäker - ska jag hålla med dej eller säga emot?  Tycker du att vi behöver fler ryggdunkare? Den här tråden är patetisk!
Ja men du som verkar så säker Stintan, kan inte du hjälpa mej då? Jag vet inte när jag ska hålla med en person, eller bara hålla med personens åsikter. Jag vet inte när jag ska säga att personen är allt det där som tex Ruda får höra här, eller när jag ska säga att det bara är åsikterna som är skit.
Jag är iofs säker på en sak, och det är att det är skitdåligt av Nauti att lägga ut ett PM här, även om det bara är nån mening ur PMet. Är det bara jag som tycker så? Är det så att ni som föreslår att Nauti ska anmäla det till admin tycker det är ok att göra så?
Det står ju faktiskt så här när man reggar sej (ja, jag vet att det påpekats i flera trådar tidigare): "- Brott mot PUL. Intrång i annans privatliv. T.ex. adresser, telefonnummer och e-postadresser. Det innebär bland annat att du under inga omständigheter i Forum eller Album får lägga ut kopior av e-postmeddelanden eller personliga meddelanden från tjänstens interna meddelandetjänst (PM) som du fått från annan medlem eller utomstående om du inte har dennes uttryckliga tillstånd att publicera materialet."
Chamomille
06-10-2009, 07:49
CITAT (Berith @ 06-10-2009, 08:40)  Det står ju faktiskt så här när man reggar sej (ja, jag vet att det påpekats i flera trådar tidigare): "- Brott mot PUL. Intrång i annans privatliv. T.ex. adresser, telefonnummer och e-postadresser. Det innebär bland annat att du under inga omständigheter i Forum eller Album får lägga ut kopior av e-postmeddelanden eller personliga meddelanden från tjänstens interna meddelandetjänst (PM) som du fått från annan medlem eller utomstående om du inte har dennes uttryckliga tillstånd att publicera materialet." Just precis så ligger det till Nauti.
havtorn1
06-10-2009, 07:50
Kärringen R skickar många PM när jag som ny reggade mig fick jag direkt PM från honom det fick också mina vänner. Sådana kärringar förstör forum.
Chamomille
06-10-2009, 07:57
CITAT (havtorn1 @ 06-10-2009, 08:50)  Kärringen R skickar många PM när jag som ny reggade mig fick jag direkt PM från honom det fick också mina vänner. Sådana kärringar förstör forum. Det verkar ha hunnits med mycket på dina få minutrar som medlem
*Stintan*
06-10-2009, 07:59
CITAT (Berith @ 06-10-2009, 08:40)  Ja men du som verkar så säker Stintan, kan inte du hjälpa mej då? Jag vet inte när jag ska hålla med en person, eller bara hålla med personens åsikter. Jag vet inte när jag ska säga att personen är allt det där som tex Ruda får höra här, eller när jag ska säga att det bara är åsikterna som är skit.
Jag är iofs säker på en sak, och det är att det är skitdåligt av Nauti att lägga ut ett PM här, även om det bara är nån mening ur PMet. Är det bara jag som tycker så? Är det så att ni som föreslår att Nauti ska anmäla det till admin tycker det är ok att göra så?
Det står ju faktiskt så här när man reggar sej (ja, jag vet att det påpekats i flera trådar tidigare): "- Brott mot PUL. Intrång i annans privatliv. T.ex. adresser, telefonnummer och e-postadresser. Det innebär bland annat att du under inga omständigheter i Forum eller Album får lägga ut kopior av e-postmeddelanden eller personliga meddelanden från tjänstens interna meddelandetjänst (PM) som du fått från annan medlem eller utomstående om du inte har dennes uttryckliga tillstånd att publicera materialet." Sorry Berith men jag kan inte hjälpa dig med ditt problem. Bortsett från att även jag tycker att det är skitdåligt att lägga ut PM eller delar därav i trådarna och dessutom namnge avsändaren, så fattar jag inte vad det var i just den utlagda meningen som var så hemskt.
Gossen Ruda
06-10-2009, 08:01
CITAT (Chamomille @ 06-10-2009, 08:57)  Det verkar ha hunnits med mycket på dina få minutrar som medlem  Jo, det var raskt marscherat.
CITAT (Berith @ 06-10-2009, 08:40)  Jag är iofs säker på en sak, och det är att det är skitdåligt av Nauti att lägga ut ett PM här, även om det bara är nån mening ur PMet. Är det bara jag som tycker så? Är det så att ni som föreslår att Nauti ska anmäla det till admin tycker det är ok att göra så? Jag reagerade starkt när jag såg pm:et. För mig är det inte okej att lägga ut pm - oavsett om det nu står i reglerna eller inte och här står det i reglerna. Det är bara nåt man aldrig gör.
CITAT (*Stintan* @ 06-10-2009, 08:59)  Sorry Berith men jag kan inte hjälpa dig med ditt problem.
Bortsett från att även jag tycker att det är skitdåligt att lägga ut PM eller delar därav i trådarna och dessutom namnge avsändaren, så fattar jag inte vad det var i just den utlagda meningen som var så hemskt. Tack iaf att du försökte. Ska kolla noga hur/vad du skriver så jag kanske kan få lite tips på hur jag ska göra.
CITAT (flaxss @ 05-10-2009, 19:31)  /.../
nu ligger alla korten framme och så kan alla se vilken person du är. och jag tror dom flesta förstår varför jag känner som jag gör mot dig. Men om du nu tycker så illa om Ruda, varför väljer du då att diskutera med honom? I den här tråden var det du som först citerade Ruda och kommenterade hans inlägg.
CITAT (havtorn1 @ 06-10-2009, 08:50)  Kärringen R skickar många PM när jag som ny reggade mig fick jag direkt PM från honom det fick också mina vänner. Sådana kärringar förstör forum. Vem är Kärringen R? Finns ju flera R här, även om jag inte hittat en enda kärring.
herkules
06-10-2009, 08:13
CITAT (Gossen Ruda @ 06-10-2009, 08:23)  Så länge inte dom trevliga personerna ser till att slänga ut dom otrevliga får dom acceptera att alla behandlas lika, dvs som dom värsta. du kan inte ta ansvar från några människor och lägga det på andra, eller? jag tänker iaf inte finna mig i att kallas eller behandlas illa för att andra människor inte beter sig såsom du tycker att man ska bete sig. vände på orden - skrev för många inte
*Stintan*
06-10-2009, 08:16
CurlySue
06-10-2009, 08:34
CITAT (*Stintan* @ 05-10-2009, 15:29)  Jag håller med dig och jag tycker mig märka mer och mer att samma "oskrivna" regler tydligen inte gäller för alla. Är man det minsta provokativ eller politiskt inkorrekt eller t.o.m. har en lite avvikande åsikt så jagas det i flock. Det går knappt att diskutera någonting på Odla längre för att folk ska styra hur och vad andra ska skriva och tycka.
Hur man kan sitta och i den här tråden t.ex. ta åt sig personligen av vad någon annan tycker begriper jag inte alls. Den enda som i negativa ordalag blivit utpekad personligen här är ju Ruda. Ändå är det han som får skiten.
Kanske dags för många att lära sig skilja på sak och person. Bra att fler än jag reagerar på hur drevet kan gå här inne.
*Stintan*
06-10-2009, 08:34
CITAT (Berith @ 06-10-2009, 09:07)  Tack iaf att du försökte. Ska kolla noga hur/vad du skriver så jag kanske kan få lite tips på hur jag ska göra. Gör det du men hade jag haft några tips till dig så hade jag inte sagt att jag inte kunde hjälpa dig. Det finns säkert tips på närmre håll som passar dig bättre än det jag skriver. Fast jag är rätt övertygad om att du inte behöver några tips överhuvudtaget för att veta hur du ska göra.
Alexander-VG-zon3
06-10-2009, 08:59
CITAT (Rose @ 06-10-2009, 09:07)  Men om du nu tycker så illa om Ruda, varför väljer du då att diskutera med honom? I den här tråden var det du som först citerade Ruda och kommenterade hans inlägg. varför diskuterar du med/om gossen ruda? varför diskuterar du med mig ? varför diskuterar du i denna tråd ? varför jag reagerar som jag göre kommer du säkert aldrig förstå.
Gossen Ruda
06-10-2009, 09:02
Jag är så van vid att bli personligt påhoppad att jag knappt reagerar på det längre. I den här tråden var der Aqvakul som startade drevet. CITAT (Aqvakul @ 04-10-2009, 19:27)  Ruda, ibland skäms jag över att tillhöra samma årgång som du. SNACKA OM PROVOKATION! 
Chamomille
06-10-2009, 09:06
CITAT (flaxss @ 06-10-2009, 09:59)  varför diskuterar du med/om gossen ruda? varför diskuterar du med mig ?
varför diskuterar du i denna tråd ? Var det dig själv du frågade?
Alexander-VG-zon3
06-10-2009, 09:09
CITAT (Berith @ 06-10-2009, 06:47)  Jag blir alltid så förvirrad av såna här trådar....  Jag vet aldrig vilken grupp jag tillhör! Jag skulle aldrig nånsin komma på tanken att använda päls. Jag är inte emot djuruppfödning där djuren mår bra. Jag gillar Ruda. Jag gillar inte när en del drar upp sin "avvikelse" för att få sympatier på nån annans bekostnad. Jag vänder aldrig kappan efter vinden som ett par odlare här alltid gör. Jag hoppas att jag aldrig ska komma på tanken att bli så barnslig att jag kör med "h*n sa - jag sa" av någon anledning. Vem är jag??  ja vem är du, kanske ska du ta dagen till att fundera ut det ( obs detta är/va inget elakt menat). tycker det är töntigt att skriva att du måste till höra någon grupp. ja vilken grupp tillhör jag ? ingen. varför måste du tillhöra en grupp ? ska vi ha en Gossen ruda grupp där han är högsta tuppen (hönset), och så en annan grupp som heter flaxss ( alla sexgalningar och andra med avvikande beteende kan vara med här). sedan kan vi ha en grupp som heter nauti där alla veganer och vegetarianer är med i. sedan kan vi ha den ''allmänna gruppen''. sedan kan vi alla dessa grupper träffas varje söndag kl 3 och leka i sandlådan och små fajtas ( obs vuxen måste närvara alltid!). nu var detta inte på allvar och jag hoppas ingen tar illa vid såfall kan ni väl berätta det. CITAT (Chamomille @ 06-10-2009, 10:06)  Var det dig själv du frågade? vilken grupp vill du tillhöra ? gossen rudas kanske ? och vad gör du i denna tråden ? mer än att vara löjlig dig? OBS ironi
Chamomille
06-10-2009, 09:11
CITAT (flaxss @ 06-10-2009, 10:09)  vilken grupp vill du tillhöra ? gossen rudas kanske ?  Du är för rolig.
Alexander-VG-zon3
06-10-2009, 09:12
CITAT (Chamomille @ 06-10-2009, 10:11)   Du är för rolig. ja eller hur, när trådarna blir intressanta och roliga så kommer cChamomille in. ironi igen.
Orkidétjuven
06-10-2009, 09:14
Haha. Kan jag få ha en egen grupp med?
Alexander-VG-zon3
06-10-2009, 09:15
*Stintan*
06-10-2009, 09:19
Jaa tack jag vill gärna vara i Rudas grupp. Och Chamomilles! Men är dom med i samma...?  För visst är det väl lite gruppkänsla här, det kan väl inte bara vara jag som känner av det?
CITAT (flaxss @ 06-10-2009, 09:59)  varför diskuterar du med/om gossen ruda? varför diskuterar du med mig ?
varför diskuterar du i denna tråd ?
varför jag reagerar som jag göre kommer du säkert aldrig förstå. För att detta är ett diskussionsforum.
CurlySue
06-10-2009, 09:39
ett förslag: Alla vi som inte tillhör någon grupp, vi kan väl ha en egen grupp?? Vilka är med?
Piccante
06-10-2009, 09:48
CITAT (Nauti @ 05-10-2009, 22:51)  Jag tycker att han är provocerande mer eller mindre hela tiden. Det är alltid någon som han ger en känga eller alltid någon gliring som slinker med. Tänkte bara lägga ut ett trevligt PM som jag fick angående någonting(har ingen aning om vad). Förstår inte riktigt syftet med PM:et heller men jag tyckte det var löjligt och lågt så jag känner ett visst behov av att lägga upp det här: Har gossen ruda en massa anhängare här på forumet som känner sig tvungna att försvara honom direkt han får kritik? Skall man behöva få PM där någon förklarar för mig att jag är ogillad här på forumet bara för att jag råkar ogilla gossen rudas provocerande inlägg?Vad är det som är så djävla svårt med att låta bli att vara nedlåtande och provocerande hela tiden? Ibland är odla bara drygt(uteslutande p.g.a. gossen ruda i mitt fall) och jobbigt att spendera tid på. Kanske dags för en paus igen  Hade detta varit på Lunartorm och ingen på forumet hade varit över 17 år så hade jag bara skrattat åt det och glömt det. Att "vuxna" människor kan bära sig så patetiskt åt? Iofs så hade jag nästa varit lite stolt på något märkligt sätt om en msn-gupp ägnade sig åt att diskutera mig på fritiden för så värst spännande och innehållsrikt liv tycker jag inte själv att jag har. Hade känt mig som värsta kändis då
*Stintan*
06-10-2009, 09:52
Vaddå som ingen annan får vara med i?  Menar du att det finns grupper här som inte vill ha med vissa medlemmar...??  Nu får jag kanske på pälsen, för att inte gå för långt från trådens ursprungsfråga...
Gossen Ruda
06-10-2009, 10:04
CITAT (Berith @ 06-10-2009, 10:55)  Vaddå som ingen annan får vara med i?  Menar du att det finns grupper här som inte vill ha med vissa medlemmar...??  Nu får jag kanske på pälsen, för att inte gå för långt från trådens ursprungsfråga...  Det var längesen trådens ursprungsfråga var på tapeten. Kuckelikuuuuuuuu.
Jo men visst var det väl lite roligt det där - att få på pälsen - i den här tråden?
Alexander-VG-zon3
06-10-2009, 10:30
CITAT (Rose @ 06-10-2009, 10:29)  För att detta är ett diskussionsforum. som du kanske märkte är det inge lätt fråga att besvara hur man känner och reagerar.
Aqvakul
06-10-2009, 10:33
CITAT (Gossen Ruda @ 06-10-2009, 10:02)  Jag är så van vid att bli personligt påhoppad att jag knappt reagerar på det längre. I den här tråden var der Aqvakul som startade drevet. Jag uttryckte min åsikt, att du försökte (lyckades, visade det sig) att provocera fram ett gräl. Jag startar inga drev. Jag ingår inte i några grupper. Jag står personligen för allt jag skriver, även det som jag kan ångra i efterhand. Jag har definitivt ingen extrem åsikt i djurrättsfrågan. Jag tycker bara att man ska hyfsa debatten och att man har rätt att ryta till när man tycker att det behövs.
*Stintan*
06-10-2009, 10:53
CITAT (Berith @ 06-10-2009, 10:55)  Vaddå som ingen annan får vara med i?  Menar du att det finns grupper här som inte vill ha med vissa medlemmar...?? Nu får jag kanske på pälsen, för att inte gå för långt från trådens ursprungsfråga...  Du är rolig du Berith med dina tolkningar  begriper inte hur du bär dig åt ibland men dina tolkningar dom får stå för dig. Jag har skapat en enmansgrupp ju (dvs jag vill inte vara med i någon grupp alls). Jag tycker att grupperingar av det här slaget är obehagliga! För övrigt så tror jag att just människors olika tolkningar av det som skrivs är själva roten till allt tjafs. Min tolkning kanske inte alls är rätt och kanske skulle vi lite till mans fråga oftare istället för att genast gå i taket över något som kanske inte alls är som vi tror. Rudas första inlägg i den här tråden är ett typexempel där många tolkade det han skrev helt olika eller så hakade man bara på den första reaktionen vilket inte heller är en helt ovanlig företeelse. Själv såg jag inget provocerande alls i just det inlägget av Ruda. Och eftersom jag inte gjorde det så såg Aquas svar väldigt provokativt ut i mina ögon. Jag tycker att ibland skriver någon väldigt vettigt och klokt i en tråd eller ett inlägg och sedan i en annan tråd/annat inlägg så kläcker samma person ur sig något dumt. Tror det gäller de flesta av oss. Tror inte heller att någon vill enbart illa så för mig skulle det kännas väldigt konstigt att döma ut någon för tid och evighet, att spy galla eller vara spydig så fort vederbörande yttrar sig.
*Stintan*
06-10-2009, 11:04
CITAT (Aqvakul @ 06-10-2009, 11:33)  Jag uttryckte min åsikt, att du försökte (lyckades, visade det sig) att provocera fram ett gräl. Jag startar inga drev. Jag ingår inte i några grupper. Jag står personligen för allt jag skriver, även det som jag kan ångra i efterhand. Jag har definitivt ingen extrem åsikt i djurrättsfrågan. Jag tycker bara att man ska hyfsa debatten och att man har rätt att ryta till när man tycker att det behövs. Frågan är om din tolkning av Rudas inlägg var rätt? Eller förutsätter du bara att allt Ruda säger gör han för att provocera. Kan aldrig du ha fel i dina tolkningar? Det var faktiskt ditt inlägg som gjorde att andra hakade på och som startade drevet. Hepp, hepp, hepp, magistern! Hur skulle det vara om du inte tog med dig jobbet hem eller åtminstone inte tog med dig det till Odla.
Aqvakul
06-10-2009, 11:17
CITAT (*Stintan* @ 06-10-2009, 12:04)  Frågan är om din tolkning av Rudas inlägg var rätt? Eller förutsätter du bara att allt Ruda säger gör han för att provocera. Kan aldrig du ha fel i dina tolkningar?
Det var faktiskt ditt inlägg som gjorde att andra hakade på och som startade drevet.
Hepp, hepp, hepp, magistern! Hur skulle det vara om du inte tog med dig jobbet hem eller åtminstone inte tog med dig det till Odla. Man kan aldrig vara säker på att man gör rätt, iaf i min värld. Att andra hakade på kan ju berott på att de tyckte likadant. Annars var mitt inlägg riktat till gossen Ruda, som jag faktiskt tror att jag i det stora hela har en vettig relation till.
CITAT (*Stintan* @ 06-10-2009, 10:52)  I min GRÅ-grupp (systergrupp till IRA) får ingen vara med, så där kan du bli med om du vill
ängsvädd
06-10-2009, 11:19
CITAT (*Stintan* @ 06-10-2009, 12:04)  Frågan är om din tolkning av Rudas inlägg var rätt? Eller förutsätter du bara att allt Ruda säger gör han för att provocera. Kan aldrig du ha fel i dina tolkningar?
Det var faktiskt ditt inlägg som gjorde att andra hakade på och som startade drevet.
Hepp, hepp, hepp, magistern! Hur skulle det vara om du inte tog med dig jobbet hem eller åtminstone inte tog med dig det till Odla. Har inte aquakul samma rätt som alla andra att säga vad han tycker o känner?
CITAT (flaxss @ 06-10-2009, 11:30)  som du kanske märkte är det inge lätt fråga att besvara hur man känner och reagerar. Fast är det inte så att din reaktion främst kom p g a vem som skrev än p g a vad som skrevs?
*Stintan*
06-10-2009, 11:24
CITAT (ängsvädd @ 06-10-2009, 12:19)  Har inte aquakul samma rätt som alla andra att säga vad han tycker o känner? Har jag påstått något annat? Hur läser du inlägg egentligen? CITAT (Grå @ 06-10-2009, 12:18)  I min GRÅ-grupp (systergrupp till IRA) får ingen vara med, så där kan du bli med om du vill 
CITAT (*Stintan* @ 06-10-2009, 11:53)  Jag tycker att ibland skriver någon väldigt vettigt och klokt i en tråd eller ett inlägg och sedan i en annan tråd/annat inlägg så kläcker samma person ur sig något dumt. Tror det gäller de flesta av oss. Tror inte heller att någon vill enbart illa så för mig skulle det kännas väldigt konstigt att döma ut någon för tid och evighet, att spy galla eller vara spydig så fort vederbörande yttrar sig.
*Stintan*
06-10-2009, 11:26
CITAT (Rose @ 06-10-2009, 12:23)  Fast är det inte så att din reaktion främst kom p g a vem som skrev än p g a vad som skrevs? En bra fråga som alla borde ställa sig.
Piccante
06-10-2009, 11:26
CITAT (Gossen Ruda @ 04-10-2009, 19:42)  Tyvärr är det ingen skillnad på sakerna, dom som är emot pälsfarmarna är antingen med i angreppen på farmerna eller applåderar dessa angrepp. För mig är problemen med utsläppta minkar större än farmerna i sig. Jag vet inte hur stort tolkningsutrymme denna mening lämnar? Jag tycker iaf att det är ganska uppenbart vad Rudan menar. Det roliga i sammanhanget är att jag känner en vegetarian och djurrättsförespråkare som var fly förbannad så det kokade över när en anonym grupp släppte ut minkar från en farm och h*n fick alla sina dvärghöns slaktade av minkar!  ( Och jo man kan vara vegetarian och ha höns. Höns är bra om man vill odla ekologiskt hemma och få bra gödsel och vegetarianer äter ägg men vill inte äta upp sina husdjur).
Alexander-VG-zon3
06-10-2009, 11:30
CITAT (Rose @ 06-10-2009, 12:23)  Fast är det inte så att din reaktion främst kom p g a vem som skrev än p g a vad som skrevs? går du tillbaka i tråden så är det rätt uppenbart att jag INTE gillade att dra alla över en kant och jag håller med Aqvakul tyckte bägge gossen rudas inlägg var provocera (exempel det först som skrevä är jag skriver INTE på, man kan formulera sig bättre). sedan att gossen ruda drar upp mig i tråden är väl en annan sak. därefter så skriver han provocerande till Monaxe och säger att jag ska gå lägga mig. fortsättningen därefter är väl solklart?
”Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga?” Tycker detta citat från bibeln stämmer väl in på den här diskussionen.
ängsvädd
06-10-2009, 11:39
CITAT (Rose @ 06-10-2009, 12:23)  Fast är det inte så att din reaktion främst kom p g a vem som skrev än p g a vad som skrevs? Det tror jag knappast - flaxss blev ku kallad för flaxxe-ponken, ombedd att han skulle gå o lägga sig mm av ruda. Ruda har även skrivt: titta vad katten har släpat in när flaxss skrev ett inlägg.
Alexander-VG-zon3
06-10-2009, 11:51
CITAT (Rose @ 06-10-2009, 12:38)  ”Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga?” Tycker detta citat från bibeln stämmer väl in på den här diskussionen. ja om vi nu går tillbaka till MIG igen. ja den kan nog stämma in bra både på mig och på andra och gossen ruda ibland. även du Rose. men varför jag beter mig som jag gör har ju sina orsaker. tror du på fullaste allvar att jag var så här mot gossen ruda i början. nej att jag är arg, sårad, retad har sin början. har den sitt slut inte vet jag. jag har mina under tryckta känslor och gossen ruda är högfärdig(rädd att tappa ansiktet kanske).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|