Full version: Gissa platsen.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
Aqvakul
Berlin?
Myosotis
CITAT (gunsta @ 26-01-2013, 22:58) *
Jag är också inne på den östliga fronten, Estland, Lettland etc ...

Det var min tanke också.

CITAT (Huggorm @ 26-01-2013, 14:51) *
Blir alltid lika glad när den här tråden kommer upp igen smile.gif

yes.gif
Anma
Inte berlin.
Ledtråd 2. Romare.
Myosotis
Den här bilden tog jag redan i december och glömde sen bort att jag skulle lägga upp den här. Orkade inte stanna bilen, i verkligheten lutar inte kyrkan wink.gif

[attachment=74542:k.jpg]
gunsta
London? till Anmas bild
Huggorm
CITAT (gunsta @ 26-01-2013, 23:23) *
London? till Anmas bild

Det stämmer ju med att det är en stad som ändrar sig när man förflyttar sig, och att det är romerskt. Men det känns ändå inte helt rätt, det måste vara långt ut i utkanten i såna fall. Jag var även inne på Budapest, men det känns inte heller helt rätt.
Anma
CITAT (gunsta @ 26-01-2013, 23:23) *
London? till Anmas bild

Japp! Någonstans längs Themsen mellan Westminster och Greenwitch.

Ett av skälen till att jag älskar London så mycket är att alla stadsdelar är så olika varann. Många städer i staden.

CITAT (Huggorm @ 26-01-2013, 23:27) *
Det stämmer ju med att det är en stad som ändrar sig när man förflyttar sig, och att det är romerskt. Men det känns ändå inte helt rätt, det måste vara långt ut i utkanten i såna fall. Jag var även inne på Budapest, men det känns inte heller helt rätt.

Ganska centralt fakiskt. :-)

Bilden är tagen från turistbåten mellan Westminster och Greenwitch
Eva i Skåne
CITAT (Myosotis @ 26-01-2013, 23:20) *
Den här bilden tog jag redan i december och glömde sen bort att jag skulle lägga upp den här. Orkade inte stanna bilen, i verkligheten lutar inte kyrkan wink.gif

[attachment=74542:k.jpg]

Tror att jag har sett detta. Borde jag känna igen Myo?
CillaM
Nånstans i närheten av dig Myo smile.gif Perstorpshållet om jag inte minns fel. Där var det jag körde fel dessutom
Nostalgia
Oderljunga kyrka ? smile.gif
Huggorm
En ledtråd kan nog avläsas på skylten mitt i bilden
Myosotis
CITAT (Nostalgia @ 27-01-2013, 20:03) *
Oderljunga kyrka ? smile.gif

yes.gif
gunsta
Det var svårt smile.gif får man fråga var Oderljunga kyrka ligger ..... Skåne?
Myosotis
Norra Skåne. Norr om Perstorp.
gunsta
CITAT (Myosotis @ 27-01-2013, 23:45) *
Norra Skåne. Norr om Perstorp.

Tack - undrar om jag varit där, måste kolla kartan.
Monarda
Gissa det här då om ni kan! Kommer knappt ihåg själv, det är några år sedan jag var där.

[attachment=74598:IMG.jpg]
Myosotis
Inte bara min kyrka som lutar... wink.gif
gunsta
CITAT (Myosotis @ 28-01-2013, 15:34) *

Jorden är ju faktiskt rund smile.gif
Monarda
CITAT (Myosotis @ 28-01-2013, 15:34) *

Visst är det märkligt. Och åt olika håll dessutom. giggle.gif
Huggorm
Ledtråd: Byggdes av Magnus Gabriel de la Gardie och uppkallades efter hustrun. Nu borde alla som varit med på historialektionerna i skolan åtminstone veta vilken del av landet det är smile.gif
Myosotis
CITAT (gunsta @ 28-01-2013, 15:37) *
Jorden är ju faktiskt rund smile.gif

biggrin.gif Tänkte inte på det. Såklart är det bara husen vid nordpolen som står rakt upp.
Piccante
CITAT (Huggorm @ 28-01-2013, 15:47) *
Ledtråd: Byggdes av Magnus Gabriel de la Gardie och uppkallades efter hustrun. Nu borde alla som varit med på historialektionerna i skolan åtminstone veta vilken del av landet det är smile.gif

Ägs nu av släkten Virgin.
gunsta
Mariedals slott
Monarda
Bra gjort! Men nu blir det svårare.

[attachment=74599:IMG_0006a.jpg]
Rebecca
Någonstans i Halmstad...
Piccante
Halmstads garnison?
Monarda
Ja, en del av den i alla fall. Hette F14 på den tiden jag gick på utbildning där.
Monarda
Väldigt vad allt lutar idag. Var har vi hamnat nu då?

[attachment=74600:IMG_0010a.jpg]
gunsta
Balmoral ????
KRT
Hogwarts smile.gif

Skämt åsido, någonstans uppåt högländerna (Skottland) iaf....
Myosotis
CITAT (KRT @ 28-01-2013, 20:41) *
Hogwarts

biggrin.gif
Monarda
KRT är på rätt spår!
KRT
CITAT (Monarda @ 28-01-2013, 21:43) *
KRT är på rätt spår!

Med högländerna eller Hogwats smile.gif

gunsta
Holyroodhouse
KRT
CITAT (gunsta @ 28-01-2013, 21:54) *
Holyroodhouse

Ja, det måste det vara!
Då var det inte Hogwarts ändå sad.gif
Huggorm
CITAT (KRT @ 28-01-2013, 22:00) *
Ja, det måste det vara!
Då var det inte Hogwarts ändå sad.gif

Är du säker? Någonstans måste ju filmerna vara tagna. Eller är det helt skapat i datorn?
Anma
CITAT (Huggorm @ 28-01-2013, 22:03) *
Är du säker? Någonstans måste ju filmerna vara tagna. Eller är det helt skapat i datorn?

Onödigt vetande:
Bibiloteket i Harry Potter filmerna är en exakt kopia från Trinity Colleges bibliotek i Dublin. De ville filma inne i originalet, men fick nej. Så de fixade ett studiebesök under täckmantel och fotade allt i smyg och byggde en exakt kopia till filmen. De styrande på Trinity var mindre glada, men kunde inget göra.
KRT
CITAT (Anma @ 28-01-2013, 22:24) *
Onödigt vetande:
Bibiloteket i Harry Potter filmerna är en exakt kopia från Trinity Colleges bibliotek i Dublin. De ville filma inne i originalet, men fick nej. Så de fixade ett studiebesök under täckmantel och fotade allt i smyg och byggde en exakt kopia till filmen. De styrande på Trinity var mindre glada, men kunde inget göra.

Undrar varför de inte tillät filmning? Om de var rädda för slitage eller förstörelse, borde de vara nöjda m att de byggde kulisser.... Och tänk så bra reklam, de skulle ju kunna ordna guidade turer smile.gif

Jag tror Hogwarts från stranden är en animation, men delar av filmerna utspelar ju sig utomhus, utanför ett slott.... DET måste vara filmat någonstans, eller?!?!
Anma
CITAT (KRT @ 28-01-2013, 22:48) *
Undrar varför de inte tillät filmning? Om de var rädda för slitage eller förstörelse, borde de vara nöjda m att de byggde kulisser.... Och tänk så bra reklam, de skulle ju kunna ordna guidade turer smile.gif

Jag tror Hogwarts från stranden är en animation, men delar av filmerna utspelar ju sig utomhus, utanför ett slott.... DET måste vara filmat någonstans, eller?!?!

Rolig länk!
Harry Potter film locations
Huggorm
Alnwick Castle skall vara inspelningsplats
Monarda
CITAT (gunsta @ 28-01-2013, 21:54) *
Holyroodhouse

Rätt Gunsta! Så såg det ut i slutet av 70-talet i alla fall, skulle väl tro att det ser lika ut idag.
gunsta
Var är 'vi' nu då?
Monarda
Vilka söta små hus! Får en känsla av att vi är norrut i Sverige?
Gossen Ruda
Jag får en känsla av kyrkstugor!
KRT
Norge, ved en fjord?
Huggorm
Sjöbodar, uppsatta enligt dagens regler för strandskydd?
RibesRubusVitis
Nordingrå kyrkogård
Piccante
Jag tror varken på sjöbod eller kyrkstugor. Jag tror det är ängslador, för de saknar ju fönster.
Gossen Ruda
CITAT (RibesRubusVitis @ 30-01-2013, 20:26) *
Nordingrå kyrkogård

Håller med, stugorna kallas för kyrkstallar.
KRT
Badhytter, fast på norrländskt vis!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon