Full version: Gissa platsen.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
ninnisky
CITAT (Eva i Skåne @ 18-07-2013, 14:14) *
Nu har jag en bild ni får gissa på så jag dammar av tråden smile.gif

[attachment=77558:059__800x541_.jpg]

Så roligt att du dammat av denna tråden - den gillar jag smile.gif Lite japansk/koreansk stil på byggnaderna, men ändå inte - för i dessa länder och även Kina dekorerar man sina tak med både drakar och andra monster. Tror helt enkelt att det är någonstans inte så långt bort !
Eva i Skåne
Det är inte från Asien Ninnisky. Det lovar jag smile.gif Jag är inte särskilt berest
Noak
Dragongate?
Aqvakul
"Yangtorp" i Hörby kommun på vägen mellan Vollsjö och Forsakar..

En "karismatisk" polsk buddist lockade Frida i ABBA att sats 50 mille på projektet som nu står och förfaller..

Jag var där på en "kick-off för 8 -10 år sen. Mitt bestående minne var en platstol som vek sig i värmen under undertecknads tyngd...
Eva i Skåne
Kunde du inte hållit igen lite AQ rolleyes.gif Nu blev det ju avslöjat så snabbt.

Jag hade inte hört talas om stället, men brorsan bor ju i dom trakterna så han visade oss det i veckan.
Dock är det under renovering nu...
Otroligt att svänga in på en grusväg på Österlen och mötas av detta stora tempel

[attachment=77569:037__800x600_.jpg]

[attachment=77570:047__800x600_.jpg]

[attachment=77571:048__800x600_.jpg]
ninnisky
CITAT (Eva i Skåne @ 18-07-2013, 16:11) *
Det är inte från Asien Ninnisky. Det lovar jag smile.gif Jag är inte särskilt berest

Det var ju från "inte så långt bort" bort, hi hi! Precis som jag trodde smile.gif
Myosotis
Men alltså aq!! rolleyes.gif Måste du vara så snabb? Nu letade jag ju fram den här smilien i onödan. [attachment=77584:Schulbank.gif] Jag fick inte säga nåt men jag hade tänkt säga "jag vet, jag vet" i alla fall... flirting.gif
Innan Eva berättade hade jag aldrig hört talas om platsen.
Monarda
Den här då?
[attachment=77602:SAM_0784.jpg]
Huggorm
Linnéträdgården i Uppsala
Monarda
Härligt ställe! Får hitta något svårare till nästa gång.
gunsta
Var ligger detta hus? - extra 'poäng' om man vet vad huset heter.
Eva i Skåne
Jag tiger som muren wink.gif
gunsta
CITAT (Eva i Skåne @ 20-07-2013, 14:30) *
Jag tiger som muren wink.gif

rolleyes.gif
gunsta
Jag fortsätter med en 'hjälpbild' - var finns denna figur? smile.gif
Huggorm
Det där är en typiskt örebroare, det är så dom ser ut där whistling.gif
RibesRubusVitis
Heter det något annat än kvarteret Anden? (På Wadköpingsvägen)
gunsta
Örebro - alldeles riktigt - Pauvres Honteux tänkte jag på - men det kanske gäller sällskapet som driver huset, I vart fall stod det namnet på en skylt utanför huset. Jag är den första att erkänna att jag kan ha fel - om så så ber jag ödmjukast om ursäkt smile.gif.
RibesRubusVitis
Letade på adressen där de två gamla husen och ett nybyggt nyligen inrättades för Karin och Anna Cederbergs Stiftelse, som kanske har till syfte att stödja ”pauvres honteux”. Sådana finns i många städer och betyder fina damer som sett bättre dagar och nu har svårt att försörja sig…
gunsta
CITAT (RibesRubusVitis @ 21-07-2013, 23:00) *
Letade på adressen där de två gamla husen och ett nybyggt nyligen inrättades för Karin och Anna Cederbergs Stiftelse, som kanske har till syfte att stödja ”pauvres honteux”. Sådana finns i många städer och betyder fina damer som sett bättre dagar och nu har svårt att försörja sig…

Jo så mycket har jag klart för mig att huset är till för 'fattiga' smile.gif
Monarda
Skulle bli förvånad om ni klarar den här:

[attachment=77677:DSC_0247.jpg]
Kryddan03
CITAT (Monarda @ 24-07-2013, 23:22) *
Skulle bli förvånad om ni klarar den här:

[attachment=77677:DSC_0247.jpg]

Åsens kapell i Älvdalens församling, Norra Dalarnas kontrakt i Västerås stift.
RibesRubusVitis
Jag blev då både förvånad och imponerad. Testade länge själv med en massa fyndiga sökord. Tjusigt!
Monarda
CITAT (Kryddan03 @ 25-07-2013, 01:34) *
Åsens kapell i Älvdalens församling, Norra Dalarnas kontrakt i Västerås stift.

Men dra på trissor! Byggt 1729 kan jag väl tillägga.
Monarda
Var kan det här vara då?
[attachment=77789:DSC_0360.jpg]
Piccante
CITAT (Monarda @ 30-07-2013, 18:34) *
Var kan det här vara då?
[attachment=77789:DSC_0360.jpg]

Kalmar?
Monarda
Nix!
Bengalow
Malmö/Limhamn?
Monarda
Nej, inte det heller.
Monarda
Lite hjälp på traven. Denna byggnad finns på samma ställe.
[attachment=77822:DSC_0359.jpg]
Klint
Karlstad
Monarda
Nej, inte det heller. Ligger i Södermanland.
Huggorm
Det måste väll vara Nyköping?
Monarda
Det måste det! tummenupp.gif
Monarda
Nu tycker jag vi blåser liv i den här tråden igen. Ni måste väl ha en massa semesterbilder att visa.
Var hittar man den här vackra fontänen?
[attachment=79003:snigel_006a.jpg]
Huggorm
Bra tänkt att maskera skylten men man ser ju fortfarande att det står "Langos". Det säger dock ingenting eftersom det verkar vara något slags exotisk snabbmat som säljs över hela Världen. Statyn däremot ser ju ut att vara från Dalarna, och mycket riktigt verkar den stå i Rättvik.
Huggorm
Väldigt trevligt initiativ att plocka fram den här tråden förresten
Monarda
Huggorm är på hugget som vanligt! Visst är det Rättvik och mitt klantiga försök att maskera langosskylten kom sig av att jag i en annan tråd nämnde att jag aldrig ätit langos men nu skulle ta chansen på Rättviks marknad. ninja.gif
Stanna och titta på den här om ni passerar Rättvik, den är verkligen superfin.
gunsta
CITAT (Monarda @ 13-10-2013, 09:36) *
Huggorm är på hugget som vanligt! Visst är det Rättvik och mitt klantiga försök att maskera langosskylten kom sig av att jag i en annan tråd nämnde att jag aldrig ätit langos men nu skulle ta chansen på Rättviks marknad. ninja.gif
Stanna och titta på den här om ni passerar Rättvik, den är verkligen superfin.

Ha - synd att jag inte hann före - langos tog jag det på smile.gif
gunsta
I vilken stad finns detta hus? Huset ödelades för några år sedan i en stor brand.
hattstugan

Gävle
Huggorm
En minut, lycka till att försöka tävla med den tummenupp.gif
gunsta
Nja - inte riktigt Gävle smile.gif
hattstugan

Attans då wacko.gif
Piccante
Piteå?
Huggorm
CITAT (Piccante @ 13-10-2013, 23:16) *
Piteå?

Tror jag är för långt norrut, med tanke på träden
Piccante
CITAT (Huggorm @ 13-10-2013, 23:17) *
Tror jag är för långt norrut, med tanke på träden

Jag läste på skylten på taket och där står -ITE ST---- sen skymmer träden resten rolleyes.gif
Men Pite Stadshotell ser inte ut så.
gunsta
smile.gif - Rätt tänkt - men det finns andra Stadshotell
Piccante
Eskilstuna?
gunsta
CITAT (Piccante @ 13-10-2013, 23:30) *
Eskilstuna?

yaay.gif BINGO
Monarda
Jag har ju redan avslöjat på annat ställe att jag varit i Stockholm i helgen. Men var? Bild från mitt fönster, extra poäng om du kan namnet på hotellet.
[attachment=80214:046.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon