|
Utlandsresor har tydligen en del fått via soc för att hälsa på släkten varför ska inte då en psoriasissjuk svensk få samma hjälp http://www.dn.se/opinion/debatt/journalist...drarna-1.627362
CITAT (*Stintan* @ 18-11-2009, 18:55)  Oj vad jag önskar att du satt i min soffa och fick smaka på min havregrynsgröt! Det är faktiskt inte fråga om att arbeta si eller så. Var glad att du kan arbeta! -Har man t.ex. psoriasis över hela kroppen så kan en solresa lindra väldigt mycket. Varför tror du att dessas resor skulle jämställas med dina semesterresor? Jag jämför nu inte ett dugg med mina resor, jag är inte speciellt lågavlönad och har råd att resa i princip dit jag vill. Jag jämför med alla de som trots heltidsarbeten aldrig någonsin får råd med en utlandsresa, de är inte så ovanliga. Gita
*Stintan*
18-11-2009, 20:50
CITAT (Gita @ 18-11-2009, 20:15)  Jag jämför nu inte ett dugg med mina resor, jag är inte speciellt lågavlönad och har råd att resa i princip dit jag vill. Jag jämför med alla de som trots heltidsarbeten aldrig någonsin får råd med en utlandsresa, de är inte så ovanliga. Gita Ingen som lever på socialbidrag har möjlghet att ens tänka tanken på att resa utomlands.
Hoppas jag gjort rätt nu med min bankdosa  Vill du kolla sen Pejjan o se om det kommit in nåt eller om jag klantat bort mig? Jag vill så gärna att din väninna ska få unna sig nåt extra. Men vill hon använda pengarna till nåt nyttigare så är det ju såklart okej
CITAT (Magdis @ 18-11-2009, 21:06)  Hoppas jag gjort rätt nu med min bankdosa  Vill du kolla sen Pejjan o se om det kommit in nåt eller om jag klantat bort mig? Jag vill så gärna att din väninna ska få unna sig nåt extra. Men vill hon använda pengarna till nåt nyttigare så är det ju såklart okej  Dom är inne och kommer till andvändning. Tackar så mycket
Hoppas hon återhämtar sig snart nu också. Är hon inlagd så borde hon kunna få intyg från dietist att hon ska få näringsdrycker på recept när hon kommer hem. Det behöver hon säkert. Jag hoppas verkligen det reder upp sig för henne nu, det ser ju ut att ljusna lite iaf tack vare dig.
Farbror Blå
18-11-2009, 22:25
Läser först nu tråden och förfasas jag, som alla andra tidigare.
I vår värld är det lätt att peka finger.
JAså, du fick lungcancer av ditt rökande? Trist, du skulle inte ha rökt så mycket..
Skrumplever? Tacka för det som du druckit..
Inga pengar? jaha, har du slösat?
När INGET av det där egentligen har nån betydelse! Det r lätt för oss att säga om andra, eller för den skull om oss själva.
Det förändrar dock inte det faktum att kvinnan NU behöver hjälp!
Jag vill vara med och stödja henne på något vis, jag har inte mycket pengar över, men rejält mycket mer än hon.
Pejor, hur hjälper vi henne på bästa sätt? Finns det nån av fordringsägarna vi kan hjälpa till att "betala bort"?
Har fått till bra uppgörelser med alla fordringsägarna. Nu är det "bara" CSN kvar. Nu ska vi fixa hennes "Nya vintergarderob" när hon bli utskriven från sjukhuset. Det blev ett litet "bakslag" i positiv bemärkelse, när hon fick veta hur det gått. Så hon kom inte hem idag, som väntat utan skrivs hem i morgon istället, när nerverna hamnat på plats igen.
CITAT (Magdis @ 18-11-2009, 22:00)  Hoppas hon återhämtar sig snart nu också. Är hon inlagd så borde hon kunna få intyg från dietist att hon ska få näringsdrycker på recept när hon kommer hem. Det behöver hon säkert. Jag hoppas verkligen det reder upp sig för henne nu, det ser ju ut att ljusna lite iaf tack vare dig.  Dom näringsdryckerna ska hon få utskrivna och ska dricka dom till maten, så hon får upp värdena. Får man upp dom, mår man mycket bättre, blir piggare, orkar ta tag i sitt liv igen och orka få tillbaka självkänslan och självförtoendet. Kort sagt, att orka ta tillbaka sitt mäniskovärde igen.
ängsvädd
18-11-2009, 22:59
Hur mycket är CSN-skulden på?
CITAT (pejori @ 18-11-2009, 22:59)  Dom näringsdryckerna ska hon få utskrivna och ska dricka dom till maten, så hon får upp värdena. Får man upp dom, mår man mycket bättre, blir piggare, orkar ta tag i sitt liv igen och orka få tillbaka självkänslan och självförtoendet. Kort sagt, att orka ta tillbaka sitt mäniskovärde igen.  Absolut! Det akuta nu är att få upp henne ur det svarta hålet och orka börja om på ny kula. Hoppas det löser sig med blodsugarCSN.
CITAT (ängsvädd @ 18-11-2009, 22:59)  Hur mycket är CSN-skulden på? 320000 CITAT (Magdis @ 18-11-2009, 23:03)  Absolut! Det akuta nu är att få upp henne ur det svarta hålet och orka börja om på ny kula. Hoppas det löser sig med blodsugarCSN. Ska bli mycket intressant att se, om Göran Hägglund behagar svara på¨mitt brev.
ängsvädd
18-11-2009, 23:08
Det finns fonder och stipendier för ensamstående kvinnor. Man kan googla, hittade inte någon riktigt bra fond eller stiftelse nu.
Här är en, men det ska främst vara för bildade kvinnor.
Stiftelsen Alma Detthows Hjälpfond 08-663 99 16 www.detthowsfond.com För i behov varande ensamstående kvinnor, företrädesvis ur de bildade klasserna, med taxerad inkomst under 150.000 kr. Ansökan när som helst under året på särskild blankett.
CITAT (ängsvädd @ 18-11-2009, 23:08)  Det finns fonder och stipendier för ensamstående kvinnor. Man kan googla, hittade inte någon riktigt bra fond eller stiftelse nu.
Här är en, men det ska främst vara för bildade kvinnor.
Stiftelsen Alma Detthows Hjälpfond 08-663 99 16 www.detthowsfond.com För i behov varande ensamstående kvinnor, företrädesvis ur de bildade klasserna, med taxerad inkomst under 150.000 kr. Ansökan när som helst under året på särskild blankett. Tackar för det tipset...
Farbror Blå
18-11-2009, 23:20
CITAT (pejori @ 18-11-2009, 23:08)  320000 Ska bli mycket intressant att se, om Göran Hägglund behagar svara på¨mitt brev.  ¨ Jag skrev till honom flrut, hela socialutskottet faktiskt. Han svarade via sin stabschef, den som däremot svarade själv, var fd minister Ylva Johansson, som skrev ett personligt mejl och tackade för mina idéer. ( annat fall )
CITAT (Farbror Blå @ 18-11-2009, 23:20)  ¨
Jag skrev till honom flrut, hela socialutskottet faktiskt. Han svarade via sin stabschef, den som däremot svarade själv, var fd minister Ylva Johansson, som skrev ett personligt mejl och tackade för mina idéer. ( annat fall ) Jag skickade det till honom och hans pressekreterare tror jag det var. Petra Kjellarson hette hon visst.
Farbror Blå
18-11-2009, 23:27
Jg kan också tycka att dte finns många andra i samhället som har det svårt och behöver hjälp å inte har råd med solresor, bla bla bla
Men det var inte det DEN HÄR tråden handlade om , om jag får be.
Kan vi i fortsättningen hålla den ren till oss dom vill hjälpa till, elelr som har direkta frågor om hur vi KAN hjälpa?
Please?
CITAT (Farbror Blå @ 18-11-2009, 23:20)  ¨
Jag skrev till honom flrut, hela socialutskottet faktiskt. Han svarade via sin stabschef, den som däremot svarade själv, var fd minister Ylva Johansson, som skrev ett personligt mejl och tackade för mina idéer. ( annat fall ) Blir man inte anmäld för "mailbombning" om man skickar till alla?
Ännu en hurfunkardet-fråga...  Deltar även personen det gäller i såna här förhandlingar, eller är det bara saneraren som tar tag i det? Tänker mej att det är positivt om personen själv är med och presenterar sej och sin situation, och förklarar hur det blivit som det blivit tex. Det borde ju också stärka självförtroendet.
CITAT (Farbror Blå @ 18-11-2009, 22:25)  Läser först nu tråden och förfasas jag, som alla andra tidigare.
I vår värld är det lätt att peka finger.
JAså, du fick lungcancer av ditt rökande? Trist, du skulle inte ha rökt så mycket..
Skrumplever? Tacka för det som du druckit..
Inga pengar? jaha, har du slösat? När INGET av det där egentligen har nån betydelse! Det r lätt för oss att säga om andra, eller för den skull om oss själva.
Det förändrar dock inte det faktum att kvinnan NU behöver hjälp!
Jag vill vara med och stödja henne på något vis, jag har inte mycket pengar över, men rejält mycket mer än hon.
Pejor, hur hjälper vi henne på bästa sätt? Finns det nån av fordringsägarna vi kan hjälpa till att "betala bort"?
Gissar att ditt inlägg var riktat direkt till mig så: 1) Jag tar mig rätten att svar på vad jag vill och delta i alla trådar jag vill. Glöm inte att det här är ett öppet forum. 2) Betr. socialbidrag så skall det vara ett skyddsnät, inget annat, utlandsresor ingår inte i basbehovet. Bidraget skall vara lika för alla och följa bestämda normer, det skall inte bli något slag godtycke och inte heller att den som har en stark talesman skall kunna få förmåner. 3) Jag är inte säker på att Odls forum är den rätta platsen för privata insamlingar (under anonymitetens skydd). Är det förenligt med forumreglerna? 4) Visst är det synd om kvinnan i den här historien, men varken socialbidragsnorm eller fribelopp hos KF förorsakar svält. Beloppen räcker till både mat och skor. Sen att hon väljer att prioritera vissa långivare är heltokigt (och också oetiskt, det är kronofogdens sak att fördela de medel som finns) och på den punkten behöver hon säkert hjälp. Gita Ja ja, en del av er blir säkert provocerade av min syn påp saken, men det är viktigt hur andras pengar(både skatter och fordringar) hanteras och fördelas. CITAT (Farbror Blå @ 18-11-2009, 23:27)  Jg kan också tycka att dte finns många andra i samhället som har det svårt och behöver hjälp å inte har råd med solresor, bla bla bla Men det var inte det DEN HÄR tråden handlade om , om jag får be.
Kan vi i fortsättningen hålla den ren till oss dom vill hjälpa till, elelr som har direkta frågor om hur vi KAN hjälpa?
Please? Detta var inlägget som jag menade att citera, det blev i hastigheten fel. Gita
netaave
19-11-2009, 09:56
CITAT (pejori @ 18-11-2009, 23:33)  Blir man inte anmäld för "mailbombning" om man skickar till alla? Nej det kan man inte *S* och dom är skyldiga att svara har jag läst någonstans, däremot tror jag inte dom uttalar sig i enskilda ärenden.
CITAT (Gita @ 19-11-2009, 09:32)  1) Jag tar mig rätten att svar på vad jag vill och delta i alla trådar jag vill. Glöm inte att det här är ett öppet forum. Rätten att svara har du, det är det nog ingen som säger emot. Dock kan man göra ett val att avstå från att kommentera och visa hänsyn till trådskaparen och deras avsikt med tråden. Dom flesta människor har inga problem med att visa sån hänsyn.
CITAT (Rose @ 19-11-2009, 10:05)  Rätten att svara har du, det är det nog ingen som säger emot. Dock kan man göra ett val att avstå från att kommentera och visa hänsyn till trådskaparen och deras avsikt med tråden. Dom flesta människor har inga problem med att visa sån hänsyn. Att hjälpa en medmänniska är naturligtvis behjärtansvärt, men varför i all världen lägga ut en sådan här tråd på nätet, om man inte vill ha synpunkter? Enbart för att få applåder? Nu har det tydligenockså skickats ut PM där man vill ha pengar. Eftersom jag inte har en aning om vem som döljer sig bakom en signatur så skulle det ju lika gärna vara någon som tycker sig hittat på ett smart sätt att förstärka den egna julklappskassan. Observera att jag nu varken TROR eller PÅSTÅR att det i det här fallet ÄR så, utan att det skulle kunna vara så. Gita
Gunilla T
19-11-2009, 10:51
CITAT (Gita @ 19-11-2009, 09:32)  Gissar att ditt inlägg var riktat direkt till mig så: 1) Jag tar mig rätten att svar på vad jag vill och delta i alla trådar jag vill. Glöm inte att det här är ett öppet forum. 2) Betr. socialbidrag så skall det vara ett skyddsnät, inget annat, utlandsresor ingår inte i basbehovet. Bidraget skall vara lika för alla och följa bestämda normer, det skall inte bli något slag godtycke och inte heller att den som har en stark talesman skall kunna få förmåner. 3) Jag är inte säker på att Odls forum är den rätta platsen för privata insamlingar (under anonymitetens skydd). Är det förenligt med forumreglerna? 4) Visst är det synd om kvinnan i den här historien, men varken socialbidragsnorm eller fribelopp hos KF förorsakar svält. Beloppen räcker till både mat och skor. Sen att hon väljer att prioritera vissa långivare är heltokigt (och också oetiskt, det är kronofogdens sak att fördela de medel som finns) och på den punkten behöver hon säkert hjälp. Gita Ja ja, en del av er blir säkert provocerade av min syn påp saken, men det är viktigt hur andras pengar(både skatter och fordringar) hanteras och fördelas. Detta var inlägget som jag menade att citera, det blev i hastigheten fel. Gita Gita, jag har inte uppfattat pejoris tråd som någon "tiggartråd" utan en fråga om tips som kan vara användbara för att kunna hjälpa kvinnan. Alltför många lever nog i den villfarelsen att här i Sverige har vi ett väl fungerande skyddsnät så ingen behöver fara illa - vi behöver nog påminnas ibland om att maskorna i skyddsnätet har fått stora hål. Världen idag lider knappast brist på intellektuella och rationellt tänkande individer, sådant förhållningssätt till omvärlden och medmänniskor ser vi överallt, motsatsen, den som prejori representerar blir allt mer sällsynt. När det gäller normen på försörjningsstöd så är detta föreskrifter som kommunerna är skyldiga att följa och gäller lika i alla kommuner. Detta är en lägsta nivå som inte får underskridas, däremot är det upp till varje kommun (och en skyldighet) att utforma biståndet så att det stärker individens resurser att leva ett självständigt liv. Bistånd från socialtjänsten är så mycket mera än kronor och ören. Ett stort behov har alltid varit att hitta och utse kontaktpersoner (som du kallar talesmän) till människor som av olika skäl inte kan eller orkar tala för sig själv. Går bra att anmäla sitt intresse om man vill göra en liten insats för någon människa
ängsvädd
19-11-2009, 12:35
CITAT (pejori @ 18-11-2009, 23:08)  320000 ..... Oj, det är mycket. Ska se om jag hittar fler fonder o stiftelser för ensamstående kvinnor. Du gör en fantastisk insats för din vän - jag fortsätter envist att hävda att du räddat livet på henne - hon skulle ha svultit ihjäl annars!
Det viktigaste är ju att få bort alla andra skulder och bli av med KF, då borde hon ha råd att betala csn trots sin låga inkomst.
ängsvädd
19-11-2009, 12:50
Du kan googla på fond stiftelse ensamstående kvinn* och den kommun hon bor i, och län samt landskap. Det finns många stiftelser/fonder som är lokala, endast för dem som är skrivna inom ett visst område. Här är några länkar med stiftelser/fonder du kanske kan ha nytta av: http://www.fredrikabremer.se/artikel.asp?strukturid=16http://www.helhetsdoktorn.nu/fond.htmhttp://ggtest.info/swe/search_result_hitlist.php?hitid=7
Tackar för tips och råd som kommit in under dagen. Nya bra fonder att ansöka hos. Ser att det hänt saker och visst har alla rätt att uttrycka sin åsikt. Min avsikt med tråden, var varken att "tigga" eller att på något sätt "sko mej själv" Trådens avsikt var att, få hjälp med hur man gör när man startar en fond. Det svaret kom fort, nämligen öppna ett konto. Det kan jag och svårare var det inte. Fondens avsikt var, att få in kapital, för att kunna erbjuda, som Ralf sa 10% till fodringsägarna, Inte att dryga ut min egen kassa. Jag lyckades med den biten. Jag fick också tips på, avskrivningar på studielån, som jag inte visste om. Jag har fått många bra länkar att studera och ta hjälp av. Jag är inte ute efter varken medlemarnas pengar för egen vinnings skull, då jag klarar mig på dom inkomster jag har, eller deras hurrarop. Jag Var/är ute efter deras kunnande och erfarenheter!!!!!
En julklapp behöver jag inhandla till mitt barnbarn och den är gjord. Man kan se på livet på två sätt, antingen använder man sina egna erfarenheter till något gott, då man inte vill att andra ska råka illa ut eller falla igenom skyddsnätet. Eller så blir man bitter (antingen för att man farit illa eller för att man inte gjort det) och då väljer att anse att en hjälpande hand är ett försök att själv tjäna "snabba pengar." eller att ingen ska få något gratis som jag har fått kämpa så för. Jag anser att en sådan kommentar är kränkande, inte för egen del, men för alla som är beroende av en hjälpande hand. Jag blir säkert utnyttjad när jag ställer upp för en medmänniska, men jag väljer att bli utnyttjad, före att se en människa falla igenom skyddsnätet och lida. Jag hoppas att den som har den människosynen att "jag blir säkert bara utnyttjad" aldrig ska hamna i den situationen, att man blir beroende av medmänniskors välvilja. För har medmänniskorna då samma synsätt, blir det både kallt och ensamt på botten av isvaken, när isen brister under dom. Jag väljer att fortsätta att använda mina erfarenheter och kunskaper, för att hjälpa andra som har det sämre ställt en jag har. Och för mina vänner kämpar jag ännu hårdare, inte för att få något i gengäld, utan för att jag vill mina vänner gott i livet.
ängsvädd
19-11-2009, 22:04
Jag tycker du gör en jättebra insats för din vän Pejori Vore kul att få lite kontinuerliga rapporter om hur det går. Exvis om du lyckats få några pengar ur någon fond.
Farbror Blå
19-11-2009, 22:31
CITAT (Gita @ 19-11-2009, 10:28)  Att hjälpa en medmänniska är naturligtvis behjärtansvärt, men varför i all världen lägga ut en sådan här tråd på nätet, om man inte vill ha synpunkter? Enbart för att få applåder? Nu har det tydligenockså skickats ut PM där man vill ha pengar. Eftersom jag inte har en aning om vem som döljer sig bakom en signatur så skulle det ju lika gärna vara någon som tycker sig hittat på ett smart sätt att förstärka den egna julklappskassan. Observera att jag nu varken TROR eller PÅSTÅR att det i det här fallet ÄR så, utan att det skulle kunna vara så. Gita JAG har uppmanat flera av mina vänner på odla att läsa denna tråd, det är DET PMet du yrar om. Å det där me applåder, det var lågt! Här har Pejori gjort ett jättejobb och ville ha stöd av oss och förslag. Flera har också kommit med bra sådana. fy ! Å spar du dina synpunkter. Vi andra vill koncentrera oss på frågan HUR gör vi bäst för att hjälpa en medmänniska, en granne, en god vän, inte sitta å läsa om vad folk tycker om detta.
*Stintan*
19-11-2009, 22:38
CITAT (ängsvädd @ 19-11-2009, 22:04)  Jag tycker du gör en jättebra insats för din vän Pejori Vore kul att få lite kontinuerliga rapporter om hur det går. Exvis om du lyckats få några pengar ur någon fond. Jodå.. jag har skickat till den första du länkade till idag. Där ser det riktigt hoppfullt ut, då alla kriterier var uppfyllda. Dom andra du länkade till, har jag inte hunnit titta på ännu, men ska ta den biten i morgon.
Fantastiskt jobb du gör Pejjan  . Önskar jag hade samma energi
Sussie F-Flower
19-11-2009, 23:07
CITAT (pejori @ 19-11-2009, 22:45)  Jodå.. jag har skickat till den första du länkade till idag. Där ser det riktigt hoppfullt ut, då alla kriterier var uppfyllda. Dom andra du länkade till, har jag inte hunnit titta på ännu, men ska ta den biten i morgon.  Pejjan! Du gör en JÄTTESTOR OCH SUPERBRA INSATS!!! En STOR eloge för ditt gedigra arbete! Herregud vilka kapaciteter du har!!! Hoppas att ALLT kommer att lösa sig för Din vän! Önskar att jag hade haft dig vid min sida för 1-2 år sedan... Jättekramar till DIG!
Hoppas bara att tjejen det gäller också är med aktiv i det här.  Ditt självförtroende och jäklaranamma kan nog få henne upp ett par pinnhål om hon är med och pratar för sej i dom olika situationerna. När ni formulerar ansökningar tex, eller tar kontakt med olika myndigheter. Och jag hoppas verkligen också att hon är med och läser den här tråden du skapat för hennes skull!
*Stintan*
20-11-2009, 09:34
CITAT (Berith @ 20-11-2009, 06:14)  Hoppas bara att tjejen det gäller också är med aktiv i det här.  Ditt självförtroende och jäklaranamma kan nog få henne upp ett par pinnhål om hon är med och pratar för sej i dom olika situationerna. När ni formulerar ansökningar tex, eller tar kontakt med olika myndigheter. Och jag hoppas verkligen också att hon är med och läser den här tråden du skapat för hennes skull!  Undrar om du förstått vad det är fråga om
CITAT (*Stintan* @ 20-11-2009, 09:34)  Undrar om du förstått vad det är fråga om  Hur menar du nu...?
Myosotis
20-11-2009, 10:26
Om det är svårt att hitta fonder på nätet kan det vara värt att kolla på biblioteket. För några år sedan lånade jag en stor bok med en massa fonder, de flesta helt okända och aldrig utnyttjade, det var nog ingen som hade tittat i den boken på många år. Fråga om de har en sådan eller kan fjärrlåna den.
ängsvädd
20-11-2009, 11:17
CITAT (Myosotis @ 20-11-2009, 10:26)  Om det är svårt att hitta fonder på nätet kan det vara värt att kolla på biblioteket. För några år sedan lånade jag en stor bok med en massa fonder, de flesta helt okända och aldrig utnyttjade, det var nog ingen som hade tittat i den boken på många år. Fråga om de har en sådan eller kan fjärrlåna den. Jättebra tips
hittade en gammal länk från förra året där Herkules svarat på en tråd- Tackar för den http://www.stiftelser.lst.se/StiftWeb/SSearch.aspxHar skrivit 20 ansökningar till idag... håll tummarna.
ängsvädd
20-11-2009, 11:37
CITAT (pejori @ 20-11-2009, 11:34)  hittade en gammal länk från förra året där Herkules svarat på en tråd- Tackar för den http://www.stiftelser.lst.se/StiftWeb/SSearch.aspxHar skrivit 20 ansökningar till idag... håll tummarna.  Bra jobbat  Något bör ju ge napp iaf. Himla spännande det här
Insisterar lite envist...  CITAT (Berith @ 20-11-2009, 06:14)  Hoppas bara att tjejen det gäller också är med aktiv i det här.  Ditt självförtroende och jäklaranamma kan nog få henne upp ett par pinnhål om hon är med och pratar för sej i dom olika situationerna. När ni formulerar ansökningar tex, eller tar kontakt med olika myndigheter. Och jag hoppas verkligen också att hon är med och läser den här tråden du skapat för hennes skull!  pejori - hur ligger det till med det här?
*Stintan*
20-11-2009, 11:46
CITAT (Berith @ 20-11-2009, 10:05)  Hur menar du nu...?  Precis det jag skrev. Pejori vet säkert vad som är bäst för vännen just nu utan att vi skriver henne på näsan.
CITAT (*Stintan* @ 20-11-2009, 11:46)  Precis det jag skrev. Pejori vet säkert vad som är bäst för vännen just nu utan att vi skriver henne på näsan. Men jag skriver henne inte det på näsan! Jag tycker bara att tjejen det berör ska vara med och prata i det hela. Har jag fel i det? Vet hon om den här tråden över huvud taget??
*Stintan*
20-11-2009, 11:58
CITAT (Berith @ 20-11-2009, 11:50)  Men jag skriver henne inte det på näsan! Jag tycker bara att tjejen det berör ska vara med och prata i det hela. Har jag fel i det?
Vet hon om den här tråden över huvud taget??
Vad har vi med det att göra?
CITAT (*Stintan* @ 20-11-2009, 11:58)  Vad har vi med det att göra? Hur tror ni att hon känner sej när pejori berättar det här? Om hon inte vet om det från början... Och om det gällde mej, om en kompis försökte samla in pengar till mej, skulle jag absolut vilja veta om det.
*Stintan*
20-11-2009, 12:15
CITAT (Berith @ 20-11-2009, 12:09)  Hur tror ni att hon känner sej när pejori berättar det här? Om hon inte vet om det från början...
Och om det gällde mej, om en kompis försökte samla in pengar till mej, skulle jag absolut vilja veta om det. Varför tror du överhuvudtaget att Pejori skulle gå bakom ryggen på vännen? Du får ursäkta men ibland undrar jag vad du tror om folk egentligen.
CITAT (*Stintan* @ 20-11-2009, 12:15)  Varför tror du överhuvudtaget att Pejori skulle gå bakom ryggen på vännen? Du får ursäkta men ibland undrar jag vad du tror om folk egentligen. Jag skrev ju så här förut: CITAT (Berith @ 20-11-2009, 06:14)  Hoppas bara att tjejen det gäller också är med aktiv i det här.  Ditt självförtroende och jäklaranamma kan nog få henne upp ett par pinnhål om hon är med och pratar för sej i dom olika situationerna. När ni formulerar ansökningar tex, eller tar kontakt med olika myndigheter. Och jag hoppas verkligen också att hon är med och läser den här tråden du skapat för hennes skull!  Hur sjutton kan du få det till jag tror pejori går bakom ryggen på henne?? Jösses människa...
ängsvädd
20-11-2009, 12:39
CITAT (Berith @ 20-11-2009, 12:09)  Hur tror ni att hon känner sej när pejori berättar det här? Om hon inte vet om det från början...
Och om det gällde mej, om en kompis försökte samla in pengar till mej, skulle jag absolut vilja veta om det. Jag tror hon blir överlycklig när hon får veta det - det skulle jag bli iaf om en vän räddat livet på mig
Chamomille
20-11-2009, 17:57
Tack du/ni som sabbade hela tråden. Präktiga människor. Som inte vet hur det är att gå hungrig en dag i sitt liv. Skämmes bannemig era djävlar! Heja Pejjan!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|