Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
pimpim2
Jag ligger på -3,8 kg sen nyår. Det känns kanon!
Anki V
CITAT (pimpim2 @ 05-02-2010, 17:02) *
Jag ligger på -3,8 kg sen nyår. Det känns kanon!

Bra gjort! bravo.gif Här är det bara -2,1 men bättre än inget yes.gif

/Anki
Anki V
-1,4! tummenupp.gif

Jag ska nog bara väga mig var annan vecka. Förra veckan var det 0-resultat och den här 1,4.

/Anki
Aqvakul
Oförändrat!
Eva i Höga
CITAT (Aqvakul @ 12-02-2010, 07:44) *
Oförändrat!

Dito
pimpim2
Men vad är det här? Jag har också en vecka utan förändring.
4:an
0.4 kg ner...knäet är bättre och jag har kunnat träna normalt...håller med Red Top mindre portioner är lösningen (bara man kunde tänka det när man sitter där vid bordet) ....skillnad på teori och praktik för min del.... naughty.gif
Aqvakul
Vet att det inte är fredag idag - men jag måste ändå glatt rapportera att för första gången på snart tre år så kunde jag använda innersta hålet i livremmen.
Red Top
CITAT (4:an @ 12-02-2010, 18:03) *
0.4 kg ner...knäet är bättre och jag har kunnat träna normalt...håller med Red Top mindre portioner är lösningen (bara man kunde tänka det när man sitter där vid bordet) ....skillnad på teori och praktik för min del.... naughty.gif

Det var därför jag alltid åt på en mindre tallrik. giggle.gif Det är lättare att lura ögat än man tror. kompiskram.gif

Grattis Aq! bravo.gif Visst känns det skönt.
Anki V
CITAT (Aqvakul @ 17-02-2010, 14:09) *
Vet att det inte är fredag idag - men jag måste ändå glatt rapportera att för första gången på snart tre år så kunde jag använda innersta hålet i livremmen.

Jättestort grattis blomma.gif

Själv "bävar" jag inför vägningen i morgon....fettisdagen lär väl ha satt vissa spår.

/Anki
Aqvakul
96 cm = - 2 (totalt - 6) yahoo.gif
Red Top
bravo.gif blomma.gif

Tänk på det när du glassar runt på stranden i Las Palmas. kompiskram.gif
Anki V
+2 hg.........djävla semla -cry-.gif

/Anki
Aqvakul
CITAT (Red Top @ 19-02-2010, 05:53) *
bravo.gif blomma.gif

Tänk på det när du glassar runt på stranden i Las Palmas. kompiskram.gif

min apperation lär knappast ge upphov till några lystna blickar... giggle.gif
Red Top
CITAT (Aqvakul @ 19-02-2010, 07:04) *

Man vet aldrig. flirting.gif
Eva i Höga
CITAT (Aqvakul @ 19-02-2010, 07:04) *

Säg inte det, med den självkänslan du säkert utstrålar efter alla minskade cm så .......
Anma
- 0,2. Helt otroligt då vi äter ute nästan varje dag just nu.
Monarda
- 6 kg sedan nyår sweatingbullets.gif, men det är fasligt vad magfläsket sitter fast! ranting.gif
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 19-02-2010, 06:29) *
96 cm = - 2 (totalt - 6) yahoo.gif

Tråden tycks ha avstannat, men jag hoppas att ni inte gett upp era ambitioner. Själv hade jag ett bakslag i samband med veckan i Las Palmas, men nu är jag på rätt väg igen. Jag är faktiskt inte särskilt restriktiv i min mathållning, utan försöker bara hålla igen lite på det mest onyttiga. Morgonens mätning visade 94 cm (totalt - 8 cm). Tyvärr är det väl så att "aptiten växer medan man äter". Jag tycker att jag kan bli mycket smalare och vill helst under 90 cm. Brukar aldrig gå upp under sommarhalvåret, så tiden är rätt för att fortsätta "avsmalningen". Jag har ingen aning om vad jag gått ner i vikt, men vet sen tidigare att 1 cm brukar motsvara ett knappt kilo.
Anma
Jag har gått ner ett par kilo, men la hela projektet på hyllan då det hände en massa jobbiga saker, till exempel en nära anhörig som nästan dog. Men nu efter en lägre tid på sjukhus är person ne hemma igen, inte frisk men på väg att tillfriskna. smile.gif
Jag har hela tiden tänkt på att inte äta så mycket sött, men det har blivit en hel del snabbmat sista tiden.

Men men, jag är fortfarande rökfri och extra kilorna kommer att försvinna så småningom.
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 22-04-2010, 07:54) *
Morgonens mätning visade 94 cm (totalt - 8 cm).

Grattis! blomma.gif Du är ju på god väg ner mot 90!
Biggan_
CITAT (Anma @ 22-04-2010, 11:36) *
Jag har gått ner ett par kilo, men la hela projektet på hyllan då det hände en massa jobbiga saker, till exempel en nära anhörig som nästan dog. Men nu efter en lägre tid på sjukhus är person ne hemma igen, inte frisk men på väg att tillfriskna. smile.gif
Jag har hela tiden tänkt på att inte äta så mycket sött, men det har blivit en hel del snabbmat sista tiden.

Men men, jag är fortfarande rökfri och extra kilorna kommer att försvinna så småningom.

Det är aldrig försent att ta nya tag! Lite trädgårdsarbete och sköna promenader i sommar kan hjälpa till! Huvudsaken är att du fortfarande är rökfri trots allt jobbigt du gått igenom! Strongt Anma! kompiskram.gif
Eva i Höga
Är inte noga med varken mätning eller vägning men minskningen är ca 4 kg sen nyår och det märks tydligt på kläder och när jag tittar mig i spegeln. Nu är det hur mycket som helst på jobbet så man hinner inte stoppa i sig nåt extra och de fettbildande sakerna man gottar sig med på helgen skadar inte längre. Det känns så skönt!
Aqvakul
"Av barn och fyllhundar får man höra sanningen"

Barnbarnet konstaterade just att "mamma och morfar har stora magar"och då hör det till saken att min dotter är höggravid...

Så mycket var den värd, min stolthet över ett krympande midjemått..
Inga från Närke
Brukar inte skriva i denna tråden men efter ett besök hos diabetessköterskan konstaterade hon att jag hade gått ner 5 kg på 2 månader. Har tyckt att mina nya inköpta jeans inte sitter lika bra och där kan vara orsaken. Behöver en storlek mindre.

Som ni förstår har jag fått Typ 2 diabetes men inte så mycket att jag behöver tabletter utan bara ska tänka på kosten än så länge och det har jag då försökt att göra men det är svårt. Värdena ligger mellan 6-7,6 och det var hon nöjd med.
Eva i Höga
Kämpa på med kosten Inga så du klarar din diabetes! trostar.gif Och visst kan det väl vara kul med nya jeans?!
Vill väcka liv i den här tråden...sommaren kom och tråden dog!!! flirting.gif Jag vill berätta om ett beslut jag tog delvis inspirerad av denna tråd och det är att jag för tre veckor sedan gick med i viktväktarna...det är tufft men ganska kul!! På tre veckor har jag gått ner 3.5 kg och är jättestolt...konceptet fungerar och det känns tryggt att det är så beprövat...någon mer här som viktväktar???
Aqvakul
Tyvär innebar senare delen av sommaren ett bakslag för mig. Jag blev plötsligt väldigt hungrig på det mesta och framförallt på det mest onyttiga. Nu har jag återkommit till vardagslunken och har vänt utvecklingen på rätt håll.
Samma här! Bakslagen haglade och något måste göras! Jag och min dotter gör detta tillsammans och det känns bra....
Aqvakul
Man måste ha viljan, ett mål och support...
Blomfrun
-21 kg sedan 1 juni 2009. Nu är det bara några kilon kvar innan jag är nöjd. Har en del gamla klassiska plagg av hög kvalite som jag vill komma i.
Överbölingen
Rent gravalvarllgt.Tufft!

Skummade tråden lite och är klart impad.
Min forna matchvikt var 68 kg (är en liten skit). På den tiden var jag officer och hade en ambition att klara lite krav. I våras vägde jag nästan 80 kg.
Utan några som helst bantningsmetoder så har jag med insikt om vad en glad pensionär behöver från april till idag hamnat på 73,6 kg. Då har vi ändå gått över till stekning i riktigt smör eller olivolja. 5.6 kg+ anser jag acceptabelt. Med tanke på min ålder. Slutade jag med en eller annan bärs så skulle jag behöva köpa nya brallor. Och pensionen är lite klen.

Varje gång jag känner hungerkänslor tänker jag: Nu bantar jag lite!

Tävlar bara med mig själv. Sonhustrun från Lule kallar "påfyllning för att det är gott" för chosätning. Ta aldrig om!
Motti
Jag fick för mig att väga mig i dag !jösses jag hade gått ner 2,3 kilo jättebra ju.Saken är den !sen vi flyttade ut på landet så ska gubben ha matlådor med sig,ja då det blir mycket Pasta och ris = kolhydrater,så jag gick upp fyra kilon på några månader,nu har jag intagit Potatisen igen pressad såfdan ninja.gif utan sås,mycket egen odlat också.Äter aldrig fika eller godis,nja en gång i månaden kanske.Pasta och ris blir man fet av om man inte bränner en himmla massa fet och kolhydrater.Äta lite och ofta är väldigt svårt om man mår pyton på morgonen och får tvinga i sig en macka.Grattis till alla er som lyckats gå ner så mycket i vikt bravo.gif
Vill lyfta upp tråden igen och höra lite mer hur det har gått....? Har tagit tag i mig själv och mina viktminskningstankar och började i augusti på viktväktarna. Det har gett ett resultat fram till idag på
-10.4 kg. Jag är jätteglad!!! yahoo.gif har minskat från storlek 48 i byxor till 42! Vill gärna höra hur det går för er andra...!
Anma
CITAT (Anma @ 22-04-2010, 10:36) *

Står väl och stampar på samma fläck som här i april. Väger nu 77 vilket är ca -5 kg totalt detta år. Om jag fortsätter i denna takt når jag målvikten 2013 eller nåt. giggle.gif
Anki V
+-0 sedan tråden skapades......Det kom en sommar med god mat och dryck i vägen för viktnedgången innocent.gif .

I kväll ska jag på födelsedagskalas men i morgon ska det bli andra bullar whistling.gif !

/Anki
Biggan_
CITAT (Anki V @ 07-11-2010, 11:20) *
+-0 sedan tråden skapades......Det kom en sommar med god mat och dryck i vägen för viktnedgången innocent.gif .

I kväll ska jag på födelsedagskalas men i morgon ska det bli andra bullar whistling.gif !

/Anki

...och sedan kommer julen! angel_not.gif
Anki V
CITAT (Biggan_ @ 07-11-2010, 11:38) *
...och sedan kommer julen! angel_not.gif

Precis yes.gif

a0a.gif
/Anki
Monarda
Jag gick ner 8 kilo från januari till juni och sen kom semestern och med den + 3 kg, som fortfarande sitter kvar.
Största problemet för min del är magfläsket som sitter som cement.
Det viktiga är att fortsätta kämpa och börja om! sweatingbullets.gif och att inte se en tillfällig viktökning som ett misslyckande....!
Fortsätter att rapportera i a f för min egen skull att sätta press på mig själv....totalt ner 14.2 kg nu...väger nu 78.3 kg..... yahoo.gif smiley_small_hug.gif kram till mig själv och min hälsa...
Aqvakul
CITAT (4:an @ 20-11-2010, 14:58) *
Fortsätter att rapportera i a f för min egen skull att sätta press på mig själv....totalt ner 14.2 kg nu...väger nu 78.3 kg..... yahoo.gif smiley_small_hug.gif kram till mig själv och min hälsa...

kompiskram.gif yaay.gif
Christa
Kollar ni bara på vågen eller kollar ni om ni går ner i fettvikt eller muskelmassa?
Aqvakul
Jag kollar bara midjemåttet - vilket är en enkel och bra indikation på framgång...
Anki på Öland
CITAT (4:an @ 20-11-2010, 14:58) *

Jättegrattis!

CITAT (Christa @ 20-11-2010, 15:23) *
Kollar ni bara på vågen eller kollar ni om ni går ner i fettvikt eller muskelmassa?

Vad spelar det för roll när man vill gå ner i vikt och har en del att ta av!
Jag tränar ganska mycket så muskelmassan är inga problem...ser till att maten jag äter är bra mat! I o m att jag tränar kampsport (taekwondo och hapkido) är det mycket fysträning och styrketräning...jag har gått med i viktväktarna och lärt mig mycket om vad som är en vettig portion helt enkelt! giggle.gif
Christa
CITAT (Anki på Öland @ 20-11-2010, 15:28) *
Jättegrattis!
Vad spelar det för roll när man vill gå ner i vikt och har en del att ta av!

Det är väl fettet man vill ha bort? Musklerna är ju bra att ha.

absolut är det fettet som skall bort! Är glad för idag var jag och köpte en klänning i storlek M och det
har inte hänt sedan mitten av 80-talet!! flirting.gif
Christa
CITAT (4:an @ 20-11-2010, 16:35) *
absolut är det fettet som skall bort! Är glad för idag var jag och köpte en klänning i storlek M och det
har inte hänt sedan mitten av 80-talet!! flirting.gif

tummenupp.gif

Ja då har man ju fått lön för mödan och du som tränar har ju goda chanser att inte dra iväg igen. När jag gick ner så ångrade jag att jag inte sparat mer av mina urvuxna kläder. Trodde ju aldrig att jag skulle bli så här smal igen.
Det är väl ett härligt problem!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon