Sidor: 1, 2, 3, 4
Gita
CITAT (Aqvakul @ 24-01-2010, 13:41) *
Speciesism är ett uttryck liknande rasism/sexism och menas att vi diskriminerar/behandlar andra arter sämre än vår egen...

Tack! Det sägs ju att man bör lära sig något nytt varje dag och nu är det avklarat för idag.
Gita
*Stintan*
CITAT (Nauti @ 24-01-2010, 13:45) *
http://sv.wikipedia.org/wiki/Speciesism
http://en.wikipedia.org/wiki/Speciesism
Mm, jag rör mig bara i vegankretsar tongue.gif Den enda person jag känner som är vegan är min flickvän tongue.gif

Du läser väl eller är du självlärd?
KURT
CITAT (Jonny @ 24-01-2010, 11:39) *
Just precis....Kan våga mig säga att det knappast finns någon på detta forumet som har haft mera kontakt med Varg än undertecknade.....ett fantastiskt facinerandes djur på många sätt....och nu när jag...gjenom min lärdom om djurarten vill ha en förvaltning av stammen...då är man inte bara en varghatare.....man sitter tydligen och tvättar bort blodstänket från sin bruna skjorta...... totalt kemisk ren för empatiska tankar och misshandlar mina barn med att säga att vargen är farlig......att ens komma på tanken.....det blir ungefär som att absolut alla veganer släpper ut minkar tuttar eld på bilar och är allmänt millitanta....undrar på...det måste finnas nån nazistisk vegan i detta land....bara 1....så man kan dra slutsatsen menar jag......

Du har alltså också kontroll på vilken "kontakt" med varg övriga 25470 medlemmar har haft? Men det är ju bara synd att din "kontakt" med varg inte har lett till någon bestående kunskap om varg.
dahla
CITAT (Nauti @ 24-01-2010, 10:46) *
Men specieister är de allihopa.

Menar du nu på fullt allvar att alla jägare är det? Tänk dig för nu när du lämnar ditt svar.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 24-01-2010, 13:27) *
Tro nu inte att jag håller med Vitavargen i sak, men man får faktiskt ha en avvikande åsikt utan att behöva bli kallad ohyra. Är det inte det som kallas demokrati och åsiktsfrihet?
Kan tillägga att jag inte kan förstå vad varghat och invandrarfientlighet har med varann att göra.
Gita

Så du menar att det är ok att kalla andra för nazistsympatisörer och rasister men inte för ohyra? I såfall är det en märklig åsiktsfrihet.
gnon49
Personer som ansluter sig till detta parti kommer säkert från hela den politiska skalan. Från höger till vänster.
Att indela personer i goda eller onda, beroende på var i den politiska skalan man befinner sig är att se världen med skygglappar. Det är agerandet, inte politiska åsikter som kan diskuteras, när det gäller en del jägares attityd till vargjakt. Inget annat.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 24-01-2010, 15:00) *
Så du menar att det är ok att kalla andra för nazistsympatisörer och rasister men inte för ohyra? I såfall är det en märklig åsiktsfrihet.

Men gjorde han/hon det, dvs kallade någon för rasist eller nazist, i så fall har jag missat det, det är naturligtvis inte OK. Däremot får man mycket väl säga att någons åsikter eller uttalande är rasistiska /nazistiska utan att behöva bli kallad ohyra.Viktigt att skilja sak och person åt.!
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 24-01-2010, 16:07) *
Men gjorde han/hon det, dvs kallade någon för rasist eller nazist, i så fall har jag missat det, det är naturligtvis inte OK. Däremot får man mycket väl säga att någons åsikter eller uttalande är rasistiska /nazistiska utan att behöva bli kallad ohyra.Viktigt att skilja sak och person åt.!
Gita

Det har haglat sådana uttalanden riktade direkt till personer i diverse trådar så jag förstår att dahla tappade humöret.
vitavargen
CITAT (Gita @ 24-01-2010, 16:07) *
Gita

Du har rätt i mycket.

Vi känner ingen här. Det är de texter som skrivs här som bedöms som si eller så. Efter texterna kan du placera nån politisk.

Men det finns en uppfaattning som tycker att det är OK att kasta sk*t på andra, men man får inte placera en text politiskt. Jag tyckr det är mycket felaktigt och det borde vara tvärtom.

( Jag kan bara säga det samma när det gäller din stil, för det är en del som du säger och jag kan inte stödja. Men jag tycker att du har en fin egen stil att bemöta andra.)
Gossen Ruda
Vitavargen, kan du garantera att du aldrig tidigare använt signaturen rahmat2?
gnon49
Under plenisalen finns skjutbanan där riksdagsledamöter kan få sin jägarexamen på betald arbetstid. Jaja, jag som trodde att Rödluvan o vargen var en saga. Att dom fanns i verkligheten under riksdagshuset hade jag ingen aaaning om. whistling.gif
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 24-01-2010, 20:06) *
Under plenisalen finns skjutbanan där riksdagsledamöter kan få sin jägarexamen på betald arbetstid. Jaja, jag som trodde att Rödluvan o vargen var en saga. Att dom fanns i verkligheten under riksdagshuset hade jag ingen aaaning om. whistling.gif

Ja snacka om lobbyism från jägareförbundet. Bedrövligt!

Men jägaren Anders Borg har kanske inflytande.
dahla
Reglerna för ledamöterna utgår från att de arbetar med sitt uppdrag 365 dagar om året. När en ledamot är sjuk eller föräldraledig minskas arvodet i stort sett enligt samma regler som för statsanställda, men beräknat på sju dagars arbetsvecka.

Tycker ni inte att dom ska få göra någonting utöver att jobba dygnet runt??? Får man inte ha vilken hobby som helst om man är politiskt aktiv på hög nivå?
Jonny
CITAT (KURT @ 24-01-2010, 14:26) *
Du har alltså också kontroll på vilken "kontakt" med varg övriga 25470 medlemmar har haft? Men det är ju bara synd att din "kontakt" med varg inte har lett till någon bestående kunskap om varg.

Med bakgrund av vad jag läser här av komentarer så är det mycket troligt ja.....Vi kan väl börja med dig då...du verkar vara väl bevandrat i Vargens liv och leverne.....Hur är det nu.....vart har du fått dina kunnskaper???
Anma
Jag är nog med stor sannolikhet den enda som mött varg i tätort på detta forum. Det kan man kalla närkontakt, fem meter ifrån.yes.gif
Red Top
tummenupp.gif Och du lever fortfarande. giggle.gif smiley_small_hug.gif
Freyas
CITAT (dahla @ 24-01-2010, 20:17) *
Reglerna för ledamöterna utgår från att de arbetar med sitt uppdrag 365 dagar om året. När en ledamot är sjuk eller föräldraledig minskas arvodet i stort sett enligt samma regler som för statsanställda, men beräknat på sju dagars arbetsvecka.

Tycker ni inte att dom ska få göra någonting utöver att jobba dygnet runt??? Får man inte ha vilken hobby som helst om man är politiskt aktiv på hög nivå?

Oj så synd det plötsligt är om ledamöterna! Särskilt efter att deras nya hobby "att döda" begränsades till att enbart få skjuta sönder 28 vargar ... kan ju inte räckt till alla menar jag.
Freyas
CITAT (Gossen Ruda @ 22-01-2010, 07:52) *
Inget bottennapp, bara ett påpekande att ursprungsinlägget inte var så genomtänkt...

Eftersom en del av halva befolkningen inte tycks förstå metaforen jag använde mig av i ett tidigare inlägg, tänkte jag förtydliga den lite.

För det första talar jag i mitt tidigare inlägg om män i allmänhet, alltså om män betraktade som en stor grupp. Och jag menar att det är männen i allmänhet som alltså har präglat manlighetssymbolen nummer ett - penisen - (alltså den kroppsdel som först och främst gör honom olik kvinnan naughty.gif ) till en symbol för makt, och detta har männen gjort genom att han historien igenom har kuvat den delen av befolkningen som saknar penis, dvs. kvinnan, och undanlåtit henne mänskliga rättigheter såsom rätten till sin egen kropp och avfärdat hennes intellektuella förmåga (som nu ännu en gång flirting.gif ). Historien igenom har alltså den delen av befolkningen som har penis roffat åt sig rätten att bestämma - vilket ju är en fråga om makt, eller hur... naughty.gif Det andra könet har inte haft någon röst eller rösträtt förrän helt nyligen.

Att det sedan bland den delen av befolkningen som har penisar har funnits dem som har lite större apparater och dem som har lite mindre apparater är ungefär så som det där med tupparna... vissa har större kam och andra har lite mindre kam... det har ni väl lagt märke till, eller hur ... 000.gif ... men alla tuppar vill ju stå högst uppe på gödselstacken! yes.gif

Det där med tuppkammar är ju också lite som med ägodelar. Ju mer kam man har desto mäktigare är man. giggle.gif Därför tycks männen historien igenom konkurrerat i fråga om storlek! Denna konkurrens, eller med andra ord; denna kamp om makt har inneburit att männen i allmänhet i mycket högre utsträckning än kvinnan, (som ägnat sig åt att skapa liv och vårda det ömt) har ägnat sig åt att våldföra sig på livet och åt att utplåna det. Som nu ännu en gång jägarna ... thumbdown.gif nono.gif no.gif

Dessutom kan det där med makt också handla om egendom... Och penisen är ju var mans egendom! (stackars oss kvinnor! -cry-.gif Någon här på odla tolkade mina tidigare ord som freudianska - ha - det var ju Freud som myntade begreppet penisavund! så nog måste vi kvinnor vara avundsjuka på er män, eller? Vad säger ni mina medsystrar??? yahoo.gif )

Nåå, vad skrev jag i mitt tidigare inlägg egentligen?
Jag skrev ju: (citat:) Personligen blir jag allt mer övertygad om att de som har dödandet som hobby försöker hävda sig, känna sig stora, starka och mäktiga pga att de har små penisar.

Inte så svårt att förstå nu längre, va? flirting.gif
Gossen Ruda
CITAT (Freyas @ 25-01-2010, 08:06) *
Inte så svårt att förstå nu längre, va? flirting.gif

Det var någorlunda lätt att förstå innan du förklarade, nu blev det helt snurrigt. Jag har i stort sett slutat med psykoanalys av andra människor, du borde nog följa mitt exempel. Möjligen kan det finnas någon sanning i dina teorier men jag har svårt att finna något, det liknar mest nån sorts skitsnack. Dessutom förklarar det inte varför många av jägarna var kvinnor. Rudan är fö normalutrustad.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2010, 08:38) *
Det var någorlunda lätt att förstå innan du förklarade, nu blev det helt snurrigt. Jag har i stort sett slutat med psykoanalys av andra människor, du borde nog följa mitt exempel. Möjligen kan det finnas någon sanning i dina teorier men jag har svårt att finna något, det liknar mest nån sorts skitsnack. Dessutom förklarar det inte varför många av jägarna var kvinnor. Rudan är fö normalutrustad.

Intressant, har du någon uppgift på hur många kvinnor som jagade varg de två dagar jakten pågick? Eller tror du bara att det var många?
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 25-01-2010, 09:27) *
Intressant, har du någon uppgift på hur många kvinnor som jagade varg de två dagar jakten pågick? Eller tror du bara att det var många?

Dessvärre. Det var dock en som intervjuades i TV och sen läste jag någon uppgift om att det fanns fler. Inga exakta tal tyvärr.
dahla
CITAT (*Stintan* @ 25-01-2010, 09:27) *

Det är väl 15% av jägarna som är kvinnor i hela Sverige. Troligtvis var det således cirka 15% tjejer som även jagade varg.

Killarna är inte värst när det gäller det här med vargen...

CITAT
Sveriges kvinnliga hamiltonstövarägare, finskstövarägare, beagleägare och jämthundsägare kräver att minst 107 vargar skjuts i vinter. Detta för att vargstammen ska bestå av max 210 individer.

Jägarkvinnorna har skickat en skrivelse till Naturvårdsverket samt berörda ministrar. De anser att det antal vargar som ska skjutas under vintern 2009–2010 måste sättas i relation till det av regeringen och riksdagen beslutade taket för antal frilevande vargar och målet för antalet vargföryngringar i Sverige.

”För att Riksdagens beslut ska efterföljas så krävs det en avskjutning på minst 107 vargar under vintern 2009–2010. För att etappmålet för antalet föryngringar ska bibehållas så krävs det att åtta föryngringar eller hela flockar elimineras”, skriver jägarkvinnorna.

Viltskadecenters fakta

De menar att Viltskadecenters slutgiltiga statusrapport 2008–2009 kan användas som underlag för en beräkning av nuläget för vargstammens storlek.

”Om man utgår från Viltskadecenters underlag och analyserar varje enskild familjegrupp och revirhävdande par så kommer man med stor säkerhet fram till 28 föryngringar sommaren 2009”, framförs i skrivelsen.

Kvinnorna menar att man utifrån Viltskadecenters redovisade fakta kan beräkna vargstammens storlek vintern 2009–2010 före avskjutning till 317 individer. Därför framhåller de att 107 vargar ska skjutas under vinterns jakt.

källa: http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/S...kjuts-i-vinter/
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2010, 09:42) *
Dessvärre. Det var dock en som intervjuades i TV och sen läste jag någon uppgift om att det fanns fler. Inga exakta tal tyvärr.

Och det är många?

Undrar om de är hermafroditer ninja.gif
Freyas
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2010, 08:38) *
Rudan är fö normalutrustad.

Oh, snälla "Rudan"... min "förklaring till tidigare inlägg" var absolut inget personligt angrepp! Därför betonade
jag särskilt att det handlar om "MÄN I ALLMÄNHET, DVS. MÄN BETRAKTAD SOM GRUPP BESTÅENDE AV ca HÄLFTEN AV JORDENS BEFOLKNING".
Sålunda finns det ingen som helst anledning till ett personligt försvar!

Innehållet i min text är egentligen en väldigt entydigt och enkelt och inte alls någon djuppsykologisk analys.

Jag hoppas att du (och alla andra) ser humorn bakom allvaret - eller snarare; allvaret bakom humorn - i texten???? smile.gif
Gossen Ruda
Det är tråkigt när debatter hamnar mellan knäna och midjan, det brukar betyda att vettiga argument sakns. Det är så lätt för den kvinnliga delen av befolkningen att när man skall sabla ner män eller delar av dessa att hänvisa till penisförlängare, prestationsångest, mindervärdeskomplex eller annat åt det hållet. Det förkommer givetvis liknande dåliga argument åt andra hållet. Håll er till ämnet, vargjakten, och försök inte med djuplodande psyloanalytiska studier om drifterna bakom för det vet ni inte ett skit om. Tror gör man bäst i kyrkan.
dahla
Om jag skulle fälla en glad kommentar om att vargförespråkande kvinnor är stora och slappa i underlivet och använder hatet mot jägare som en ursäkt för det skulle det ses som sexistiskt och helt fel... men en kvinna kan absolut skämta om motsatsen utan att det är sexistiskt och förnedrande mot män... märkligt!
ängsvädd
CITAT (dahla @ 25-01-2010, 11:05) *
Om jag skulle fälla en glad kommentar om att vargförespråkande kvinnor är stora och slappa i underlivet och använder hatet mot jägare som en ursäkt för det skulle det ses som sexistiskt och helt fel... men en kvinna kan absolut skämta om motsatsen utan att det är sexistiskt och förnedrande mot män... märkligt!

Det beror ju på att kvinnan är förtryckt. Olika mycket i olika delar av världen. Lägre löner här.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2010, 11:00) *
Det är tråkigt när debatter hamnar mellan knäna och midjan, det brukar betyda att vettiga argument sakns. Det är så lätt för den kvinnliga delen av befolkningen att när man skall sabla ner män eller delar av dessa att hänvisa till penisförlängare, prestationsångest, mindervärdeskomplex eller annat åt det hållet. Det förkommer givetvis liknande dåliga argument åt andra hållet. Håll er till ämnet, vargjakten, och försök inte med djuplodande psyloanalytiska studier om drifterna bakom för det vet ni inte ett skit om. Tror gör man bäst i kyrkan.

Ähh förstår inte varför du tar så illa upp. Freyas inlägg var ju skrivet med humor det borde till och med du insett och kunna le åt.
Livet blir lite roligare om man kan skratta åt saker istället för att sura. flirting.gif
Freyas
CITAT (*Stintan* @ 25-01-2010, 11:10) *
Ähh förstår inte varför du tar så illa upp. Freyas inlägg var ju skrivet med humor det borde till och med du insett och kunna le åt.
Livet blir lite roligare om man kan skratta åt saker istället för att sura. flirting.gif

Tack, Stintan. Tydligen kunde endast en kvinna förstå humorn i mitt inlägg!
Om det faktum skulle jag verkligen kunna dra psykologiska växlar om mannen i allmänhet ...
om jag skulle vilja a0a.gif
PS. Inte ens "tupparna" brukar ta illa vid sig"
Gossen Ruda
Det är lite svårt att förstå humorn i ett sådant inlägg, speciellt i den här debatten som närmast liknar ett skyttegravskrig.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2010, 12:04) *
Det är lite svårt att förstå humorn i ett sådant inlägg, speciellt i den här debatten som närmast liknar ett skyttegravskrig.

Torrboll flirting.gif
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2010, 12:04) *

ta det inte så allvarligt, det är ju bara några vargar det handlar om
dahla
CITAT (herkules @ 25-01-2010, 12:07) *
ta det inte så allvarligt, det är ju bara några vargar det handlar om

Skönt att du äntligen börjar inse det... dom finns ju i tiotusental bara några tiotals mil från den svenska gränsen i norr...låt oss värna om alla dom friska vargarna där nu istället.

herkules
CITAT (dahla @ 25-01-2010, 12:26) *
Skönt att du äntligen börjar inse det...

så det säger du ...

det är väl bra med ett varghatarparti, på tiden att de visar upp sig och bekänner färg tänker jag.
vitavargen
CITAT (Freyas @ 22-01-2010, 07:16) *
Personligen blir jag allt mer övertygad om att de som har dödandet som hobby vill hävda sig och känna sig stora, starka och mäktiga pga att de råkar ha små penisar!

bravo.gif

Det här är årets(2010) bästa inlägg, när det gäller vargslakten.
dahla
skitkul ifall man är fem år till sinnet kanske...
Freyas
CITAT (dahla @ 25-01-2010, 16:38) *

Ja du lille dahla.. du förstår, ju äldre och mer vis man blir, desto yngre och yngre blir man till sinnet ... flirting.gif
Jonny
CITAT (dahla @ 25-01-2010, 16:38) *

Det är svårt att iblandt inte riva sig med och komma ned på det låga nivået vissa har...iblandt lyckas man iblandt inte...poenget är att om man sänker sig ned på den nivåen så har man förlorat...ty där har dom en mycket större erfarenhet rotfl.gif
Freyas
CITAT (Jonny @ 26-01-2010, 08:53) *
Det är svårt att iblandt inte riva sig med och komma ned på det låga nivået vissa har...iblandt lyckas man iblandt inte...poenget är att om man sänker sig ned på den nivåen så har man förlorat...ty där har dom en mycket större erfarenhet rotfl.gif

Jag instämmer fullständigt yes.gif Det gäller bara definiera ordet "dom" - och det kan bli lite kinkigt eller hur! flirting.gif

Fast jag måste ju tillägga att för mig har inte mitt skrivande i detta forum handlat om någon tävlan! no.gif
matise
Vad gäller varghatare så är min inställning till dom densamma som till t.ex rasister.
Även om alla vargarna försvann ifrån sverige idag, varenda en som i ett trollslag, så skulle dessa människor ändå fortsätta att hata.
Dom skulle bara vända sitt mörker och hat mot något annat.
Mot andra djur eller människor.

Bara för att föremålet för en människas hat försvinner gör inte att hatet försvinner, det ändrar bara form.
En hatande människa blir inte harmonisk och lugn och går och ler och plockar blommor bara för att den inbillade hotbilden försvinner...

En hatande människa är och förblir en förlorare här i världen.
Red Top
Jag tror dessvärre att du har rätt Matise. kompiskram.gif
Gossen Ruda
Finns det plats för gråskalor i er värld eller skall mänskligheten delas in i vargälskare och varghatare?
dahla
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2010, 09:48) *
Finns det plats för gråskalor i er värld eller skall mänskligheten delas in i vargälskare och varghatare?

Den frågan har jag ställt migså många gånger... jag vill ha varg i Sverige men är för jakt på just varg... vart hamnar jag då? Är jag en "hatare" då?

Nää.. det där med "hat" kommer alltid från bombvänstern när argumenten tryter och man vill svärta den andra parten...
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2010, 09:48) *

Funderade faktiskt lite i samma tankebanor. Vad är en varghatare? Räcker det med att man inte vill ha varg just där man bor och kanske har sin utkomst?
Jonny
CITAT (*Stintan* @ 27-01-2010, 10:13) *
Funderade faktiskt lite i samma tankebanor. Vad är en varghatare? Räcker det med att man inte vill ha varg just där man bor och kanske har sin utkomst?

En "varghatare" till här.....okej...nu handlar iofs denna tråd om ett parti...där man kanske lättare kan säga att "hatet" är lite större än gjenomsnittet...Men igjen benas det ner till att om man vill ha den minsta lilla styring på vargstammen så är man ju en Varghatare av värsta sorten.....
Gunilla T
CITAT (dahla @ 27-01-2010, 10:11) *
Den frågan har jag ställt migså många gånger... jag vill ha varg i Sverige men är för jakt på just varg... vart hamnar jag då? Är jag en "hatare" då?

Nää.. det där med "hat" kommer alltid från bombvänstern när argumenten tryter och man vill svärta den andra parten...

Människan har ett behov av att förenkla en verklighet som kan vara komplex - där fyller våra fördomar och generaliseringar en stor funktion. Att sätta etiketter på folk med avvikande åsikter är inte särskilt konstruktivt i en debatt - syftet är att nedvärdera.

Du använder ju själv samma retorik - "bombvänstern"....
*Stintan*
CITAT (Jonny @ 27-01-2010, 10:22) *
En "varghatare" till här.....okej...nu handlar iofs denna tråd om ett parti...där man kanske lättare kan säga att "hatet" är lite större än gjenomsnittet...Men igjen benas det ner till att om man vill ha den minsta lilla styring på vargstammen så är man ju en Varghatare av värsta sorten.....

Förmodligen är det så i det nya "varghatar"partiet men i övrigt tycker jag att diskussionerna är rätt onyanserade men det blir väl lätt så när kontroversiella ämnen diskuteras.
dahla
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2010, 10:31) *
Du använder ju själv samma retorik - "bombvänstern"....

Exakt, men jag hatar inte...
Jonny
CITAT (*Stintan* @ 27-01-2010, 10:34) *
Förmodligen är det så i det nya "varghatar"partiet men i övrigt tycker jag att diskussionerna är rätt onyanserade men det blir väl lätt så när kontroversiella ämnen diskuteras.

Ja det verkar inte bättre...Nyanserna försvinner...svart eller vitt....Vad som är lite märkligt är att det finns inte många innlägg där det basuneras ut att man ska utrota vargen...men väldans många där man menar att man gör det...Jag har vapen...altså bor jag ta på mig den skulden jag borde känna för att vandringsduvan i USA blev utrotad....såklart.......lite längre ned på skalan så ska jag vist ha taskigt utvecklad könsorgan oxå.....trots den minimala storleken så bör jag för den sakens skuld ta på mig ansvaret för alla voldtäkter som händer...eller har händt i denna världen...allt sexistiskt kvinnoförtryck är av vita män i min åldergrupp....där hamnade man i ett bås till.......När man ser alla mer eller mindre löjliga påhopp....och en själv gång efter gång blir framställt som en varghatare..då kan man undra......undra över om Skjut,Tig,Gräv hadde fungerat bättre än att aldrig nå fram med ett endaste argument.....nä...anarki ligger inte för mig.........
Freyas
CITAT (Jonny @ 27-01-2010, 10:56) *
Ja det verkar inte bättre...Nyanserna försvinner...svart eller vitt....Vad som är lite märkligt är att det finns inte många innlägg där det basuneras ut att man ska utrota vargen...men väldans många där man menar att man gör det...Jag har vapen...altså bor jag ta på mig den skulden jag borde känna för att vandringsduvan i USA blev utrotad....såklart.......lite längre ned på skalan så ska jag vist ha taskigt utvecklad könsorgan oxå.....trots den minimala storleken så bör jag för den sakens skuld ta på mig ansvaret för alla voldtäkter som händer...eller har händt i denna världen...allt sexistiskt kvinnoförtryck är av vita män i min åldergrupp....där hamnade man i ett bås till.......När man ser alla mer eller mindre löjliga påhopp....och en själv gång efter gång blir framställt som en varghatare..då kan man undra......undra över om Skjut,Tig,Gräv hadde fungerat bättre än att aldrig nå fram med ett endaste argument.....nä...anarki ligger inte för mig.........

ja, nyanserna försvinner om man INTE FÖRSTÅR humorn i vissa inlägg, utan gör allvar av humorn som ovan citat visar.
flirting.gif säger Freyas som gör ett återbesök på tråden flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon