Full version: Dagens Hundbild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Samsara
Nytt år, nya bilder och varför inte göra en ny tråd då?

Här kommer vinterhälsning från Isak, dock sitter han fint i bilen med sitt egna bilbälte på sig smile.gif

[attachment=46421:DSC00149.JPG]
zissi
Tack för hälsningen Samsara och Isak. Vilken liten goding du har wub.gif och så fint han sitter i sitt bälte.

Här en lite hälsning från "prinsen på ärten" Amigo. Efter mycket bus i snön är det skönt att få bädda själv med den grå älsklingsfilten.
[attachment=46433:prinsen_...rminskad.JPG]
Ingela i Segersberg
Sååå söööt!!! wub.gif
Irene_L
wub.gif Åhhh underbart!

Nu vågar jag inte ha Milla lös när vi går på promenad eftersom hon precis har börjat löpa för första gången. Jag vet ju inte hur hon är när hennes hormoner rusar. Som tur är så har jag ett flexikoppel som jag kan använda. Då kan hon ju springa rätt fritt ändå. Här har hon sprungit upp på en liten kulle:

"Vad kan det vara här bakom tro?"

"Matte...kan du inte komma så går vi den här vägen istället?"
Meriona
Vilka finfina bilder på vovvarna! wub.gif
Irene, inte klättrade du över den där snödrivan väl? blink.gif
Irene_L
giggle.gif Nej...hon fick komma tillbaks till mig!
kasam
Vilka goa hundar!!!

Ja, och Irene, förutom söt Milla (såklart), så vilket vackert landskap du visar. Det är ett härligt ljus i bilderna. Ja, väldigt lockande för mig som traskar runt här i Malmö.

Flexikoppel är fantastiskt, tycker jag. Koll på hunden, men hon/han kan ändå få viss frihet. Viggo har redan förbrukat ett, då han misstog det för en tuggleksak...

takstigen
[attachment=46446:247057_SMALL01.JPG]
herkules
CITAT (takstigen @ 22-01-2010, 12:59) *
[attachment=46446:247057_SMALL01.JPG]

det där såg skönt ut! smile.gif
tigrella

söt vän

Myosotis
wub.gif
zissi
Så söta era hundar är wub.gif

Jag har varit och klippt Amigo i veckan. Skickar med bilder före/efter förvandlingen. Trodde han skulle frysa nu när inte kylan ger med sig men han är så glad i snö och är alldeles vild ute i snön. Vill inte gå in när jag tycker det är dags.
[attachment=46708:julblomm...ig_Amigo.JPG] [attachment=46709:julblomm...ende_bra.JPG]
Irene_L
Vad fin Amigo blev! tummenupp.gif

Milla hälsar att hon tycker han är en tjusig kille! giggle.gif Vi får träffas sen när hon slutat löpa!
Meriona
Nämen! Det blev nästan bara en halv Amigo kvar! innocent.gif Men vad fin han blev! wub.gif
Inga från Närke
Lite bilder på Nemo

[attachment=46777:2010_01_...o_bild_1.JPG] Vad kan det vara här under tro?
[attachment=46778:2010_01_...o_bild_2.JPG] Matte jag hittade inget mer än en massa snö.
zissi
Vilken goding Inga wub.gif Visst är det en dvärgpudel du har?
Gudrun i Göteborg
[attachment=46786:Sn_hunden.jpg]

Jobbigt att gå promenad ju.

Äsch nu blev det två Alfons sad.gif
Anki på Öland
Här är en som tycker det är dags att gå ut i snön nu!

[attachment=46807:100202.jpg]

Anki
Ingela i Segersberg
CITAT (Anki på Öland @ 02-02-2010, 10:09) *
Här är en som tycker det är dags att gå ut i snön nu!

[attachment=46807:100202.jpg]

Anki

wub.gif wub.gif wub.gif
Inga från Närke
CITAT (zissi @ 01-02-2010, 19:56) *
Vilken goding Inga wub.gif Visst är det en dvärgpudel du har?

Han är inte renrasig 75 % dvärgpudel och 25 % puli. Men han liknar mest pudel har lite bredare nos och är nog lite högre och bredare men inte mycket. Vi klipper honom i alla falla som en pudel.
herkules
CITAT (Inga från Närke @ 01-02-2010, 17:22) *
[attachment=46778:2010_01_...o_bild_2.JPG] Matte jag hittade inget mer än en massa snö.

finaste nemo! wub.gif
Inga från Närke
CITAT (herkules @ 02-02-2010, 18:03) *
finaste nemo! wub.gif

Tack för det. Är inte ofta jag får bra bilder för han är aldrig stilla.
Inga från Närke
Lite färska bilder på Nemo
[attachment=46913:2010_02_...ill_leka.JPG] Husse kolla [attachment=46914:2010_02_...v_bild_5.JPG] Titta nu gräver jag ner lekringen
Meriona
CITAT (Inga från Närke @ 06-02-2010, 19:46) *
[attachment=46913:2010_02_...ill_leka.JPG] Husse kolla [attachment=46914:2010_02_...v_bild_5.JPG] Titta nu gräver jag ner lekringen

... och nästan dig själv också Nemo! giggle.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (Inga från Närke @ 06-02-2010, 19:46) *

Vilken härlig hund du är, Nemo. wub.gif
kasam
Kul tråd!

Ovanligt fast o tålig snöboll? Eller ett försiktigt grepp av Viggo?
Nä, under snölagret döljer sig en gummiboll...
Kasta, hämta, kasta, hämta osv osv osv. Ja, ni vet....
I snön... kasta, gräva upp, hämta, kasta, gräva upp, hämta...
Biggan_
Underbara vinterbilder på era vovvar!
...och jag har förälskat mej i Viggos ögon! wub.gif

Ingela i Segersberg
Här är en till som förälskat sig. wub.gif
Myosotis
ja, visst är det något speciellt med den där blicken! wub.gif
Irene_L
Vilka underbara bilder ni bjuder på! wub.gif

Milla gillar snön!! När vi är ute på promenad brukar jag sparka iväg snökocker som hon sedan jagar efter. Hon älskar det! Jag har fortfarande flexikopplet på henne. (det ser lite tokigt ut på korten..det är inte jag som drar i henne utan det ser ut så där..hihi)

"Åhhh nu ska jag bara försöka få tag i den här kalla saken"

"Trallalaaaa....här kommer jaaaaaag!"

"Titta jag springer så fort så kopplet hinner inte med"

Men ni ska inte tro att hon kissar något på promenaden. Nix.... inte min lilla dam! Men så fort vi kommer in i trädgården sätter hon sig och kissar!

"Men matte...lite kan jag väl få vara ifred för den där kameran!"

Min lilla tokfia...hihi!! wub.gif
Ingela i Segersberg
Milla är såå söt! wub.gif
zissi
CITAT (Irene_L @ 09-02-2010, 17:11) *
Men ni ska inte tro att hon kissar något på promenaden. Nix.... inte min lilla dam! Men så fort vi kommer in i trädgården sätter hon sig och kissar!

Milla är ju en mycket klok liten dam kram1.gif .... klart hon hört talas om guldvatten 1+9. Blir perfekt nu när snön snart smälter tummenupp.gif
Biggan_
CITAT (zissi @ 09-02-2010, 22:21) *
Milla är ju en mycket klok liten dam kram1.gif .... klart hon hört talas om guldvatten 1+9. Blir perfekt nu när snön snart smälter tummenupp.gif

giggle.gif

Härliga vinterbilder på Milla, en mycket söt ung dam tycker jag! wub.gif
Irene_L
Åhhh thanks.gif alla! Jag tycker också hon är söt wub.gif ...fast jag är ju lite partisk! giggle.gif

Zissi...jaaaa... det är ju därför hon helst kissar i trädgården! Att jag inte tänkt på det! giggle.gif ...
Irene_L
Tänk att det kan vara sååå kul med en tomkartong! Jag brukar lägga i lite hundgodis i den tomma kartongen och sen stänga till locket. Sen får Milla försöka komma åt godiset och hon tycker det är så kul!
"Finns det något godis kvar trooo?"

"Nähä, inget godis! Jag får väl tugga lite på pappret då!"

"Hmmm, ett lyckat arbete ännu en gång!"
Ja hos oss blir inte kartongerna långlivade...hihi! Toa- och hushållsrullar är också toppen att vika ihop ytterkanterna med godis i.
zissi
Irene: Milla ser verkligen nöjd ut över resultatet wub.gif Duktig flicka bravo.gif

Just nu ligger det en tom kartong som varit krossade tomater i här på kontorsmattan, inte hel förstås utan i tusen bitar...nästan. Det är resultatet av Amigos arbete i går. Finns det någon här som vet hur man tränar älsklingarna att plocka upp efter sig? confused.gif giggle.gif Ryggen är så stel sweatingbullets.gif
Myosotis
CITAT (zissi @ 15-02-2010, 13:08) *
Finns det någon här som vet hur man tränar älsklingarna att plocka upp efter sig?

Det borde väl funka, det finns sopsorteringshundar som plockar upp föremål och lägger dem i olika behållare. Har läst att de är klickertränade.
blomsterrabatten
Guud vilka gulliga hundar här kommer en bild på min Bordercollie Trixa. Henne vallar jag får med och kör agility med!
På bilden vallar hon fåren!=)
Meriona
Oj vilken blick! Jag fick plötsligt en konstig känsla av att jag borde springa nånstans.... flirting.gif Till höger kanske?
Inga från Närke
Vilka fina bilder på Millan och Trixa.
Trixa är lite lik min dotters Rocky
[attachment=47318:2006_06_...y_bild_4.jpg]
CurlySue
Här är prinsessan på ärten.
[attachment=47337:smulankudde.bmp]
Myosotis
CITAT (blomsterrabatten @ 18-02-2010, 11:18) *
...här kommer en bild på min Bordercollie Trixa...

Oj vad bra du lyckades fånga den där blicken!! w00t.gif Bordercollie är så häftiga.
Irene_L
Nu har jag lärt mig att filma med min kamera och lägga in filmen på Youtube. Här får ni se Milla när hon står i fönstret och tittar på husse när han skottar snö. Klicka på länken här under så ser du filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=KiQECOvdwgM

Det är första filmen jag satt in på Youtube så jag är så stolt! Den är lite ljus ibland men det är så starkt ljus genom fönstret! Ni kan i alla fall få se hur Milla ser ut i verkligheten!
anne-li i olofstorp
Såååå fin hon är!!! smiley_small_hug.gif
Myosotis
Söt hon är wub.gif Och så vuxen hon har blivit, hon var ju liten valp alldeles nyss!
Ingela i Segersberg
wub.gif wub.gif wub.gif
zissi
kompiskram.gif bravo.gif wub.gif tummenupp.gif
Biggan_
wub.gif oh Milla, nu har du blivit filmstjärna också! wub.gif
...ser fram emot uppföljaren Irene! yes.gif
Inga från Närke
Vilken filmstjärna Millan är men hon såg lite förlägen ut tyckte jag.

Bifogar lite nytagna bilder på Nemo
[attachment=47465:2010_02_...n_bild_1.JPG][attachment=47466:2010_02_...d_bild_1.
JPG]

Myosotis

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon