Full version: Dagens Hundbild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Fenja
Åh vilken fin liten Anton! Vilka underbara små ögon wub.gif
Mvh
Fenja
Kajsa i Arvika
Mårris har badat.. *S*

[attachment=53604:Bl_t_m_rris.jpg]
Myosotis
Så fin han är!
Inga från Närke
Lite nytagna bilder på Nemo

[attachment=54141:2010_06_...tenapp_1.JPG][attachment=54142:2010_08_18_Nemo_2.JP
G]

Bild 1 Hittat grannens pojkes napp. Bild 2 Här har det varit trädgårdsarbete med plantering av ben, kolla nosen.
Bengalow
Herreje så fin han är Nemo!!! Jag skulle vilja säga att han är en direkt kopia av vår Ouzo, men kanske lite mindre. Väger han 5 kilo?
Myosotis
CITAT (Inga från Närke @ 19-08-2010, 22:31) *
Bild 1 Hittat grannens pojkes napp.

laugh.gif wub.gif
Inga från Närke
CITAT (Bengalow @ 19-08-2010, 22:39) *
Herreje så fin han är Nemo!!! Jag skulle vilja säga att han är en direkt kopia av vår Ouzo, men kanske lite mindre. Väger han 5 kilo?

Hej Bengalow

Han pendlar mellan 7,5 - 8 kg. Jo lite likhet finns efter de bilder du har lagt in, just nu är han lite för långhårig trots att vi tycker han är gulligare så, men det är jobbigare att hålla ordning på. Ska nog nästa vecka till "frissan" med honom, hon klipper både mig och Nemo. Brukar göra det själv ockå men den klipparen jag har är en billig sak och den biter inte när det är så långt.

Hoppas att Ouzo mår bra nu efter olyckan. Hur går det med kontakten med andra hundar?

CITAT (Myosotis @ 20-08-2010, 09:23) *
laugh.gif wub.gif

Jo han sprang en hel eftermiddag med denna nappen i munnen och vi fick inte röra den, sedan helt plötsligt var den borta så han har förmodligen grävt ner den i trädgården någonstans.
Myosotis
CITAT (Inga från Närke @ 20-08-2010, 11:50) *
Jo han sprang en hel eftermiddag med denna nappen i munnen och vi fick inte röra den...

giggle.gif
Kullatorpet
CITAT (Samsara @ 21-01-2010, 11:05) *
Nytt år, nya bilder och varför inte göra en ny tråd då?

Här kommer vinterhälsning från Isak, dock sitter han fint i bilen med sitt egna bilbälte på sig smile.gif

[attachment=46421:DSC00149.JPG]

Bra tråd tummenupp.gif Sänder här en bild på min bärplockande kelpie, här är det björnbär men det går lika bra med hallom & blåbär. Svamp går också bra,men dom vill ju vi ha giggle.gif
IMG_0517.jpg

Katie
Bidrar med två av de senast tagna bilderna på mina vandaler.

Den första är på mig, Kate (3½år) & Dumdum (11år).
[attachment=54232:Kopia_av_IMG_0987.JPG]
Hundarna används dagligen i arbete här på gården. Gamle Dumdum (han heter egentligen Bamse) är jag 'elak' nog och stoppar. Han får inte jobba lika mycket som den yngre damen. Han har svårt för detta då han är en riktig arbetsnarkoman.
"Matte är ibland den elakaste och värsta matten på jorden. Hon låter inte Dumdum jobba så mycket som han vill och till råga på allt så vill människan kramas ibland också."

Visst ser han ut att njuta av att bli kramad. whistling.gif
[attachment=54233:Kopia_av_IMG_0988.JPG]
Har man varit så duktig som han var den dagen så är det bara att gilla läget. Matte blir kramig då.

Som tur är så är Kate tvärtemot Dumdum. Hon älskar att bli kramad, buren, sitta i knät mm. Hade hon fått så hade hon levt sitt liv innanför mina kläder. Allt för att vara så nära matte som möjligt. kram1.gif
Bengalow
I morse lämnade vi Ouzo till "hundtandläkaren". Han hade bitit av eller skadat en av framtänderna, så att den gått av på mitten. Eftersom pulpan var synlig, fick vi rådet att dra ut tanden.
I middags fick han komma hem igen, darrade i hela kroppen efter narkosen, och svansen hängde nere vid golvet. Nu ligger han och vilar sig. Hoppas att han inte har ont - dom kan ju inte berätta!

Inga från Närke
CITAT (Bengalow @ 26-08-2010, 15:43) *
I morse lämnade vi Ouzo till "hundtandläkaren". Han hade bitit av eller skadat en av framtänderna, så att den gått av på mitten. Eftersom pulpan var synlig, fick vi rådet att dra ut tanden.
I middags fick han komma hem igen, darrade i hela kroppen efter narkosen, och svansen hängde nere vid golvet. Nu ligger han och vilar sig. Hoppas att han inte har ont - dom kan ju inte berätta!

Stackars Ouzo. Jo när olyckan är framme så är den. Hoppas det går bra. Just på den bilden är han väldigt lik Nemo med det lilla grå vid munnen det har Nemo också och på frambenen och tassarna.
Nemo hälsar, har tagit sig ett dopp i sin pool idag och i tisdags var han och tränade för sin avsaknad av höftkula på höger bakben. Vi brukar göra det ungefär var 5-te vecka och i tisdags kollade även vetrinären Anna över att det verkade bra och det var bara lovord som tur var.
Just nu ute och hjälper husse med att jaga gräsklipparen + bollen.
Fenja
En av våra avkommor, Loke, har blivit stolt pappa till en kull om sex valpar, tre av varje kön. Mamman är en siberian husky.

Mvh
Fenja
Gertie
Åh, ljuvliga valpar. wub.gif
jakob
Här ibland alla ljuvliga hundar måste jag ju bjuda på mina två godingar..[attachment=54395:DSC06970__Small_.JPG]
Det är bara bus,,
men mycket GOs med![attachment=54396:DSC06930...all___2_.JPG]
Pia L
Barnvakten Weechee, inte direkt vad man tänker på när man hör "som hund & katt"

jag var tvungen att ta bort bilderna, dom blev alldeles för stora så man fick skrolla både sidledes och upp och ner :-(
Anki på Öland
Vildingarna stod stilla ett litet ögonblick smile.gif

Raija
[attachment=54664:100903.jpg]

Ozzi
[attachment=54665:100903_4.jpg]

Anki
Pia L
Såååå härliga Anki, som en förvuxen Weechee ;-)
Gertie
ÅÅÅh; Anki, de är underbara. wub.gif
Bettis
En liten bild på min yngsta hund som ställdes ut i Tvååker i våras..
Monica i Nässjö
[attachment=54672:za.jpg]
Jasså, hade du precis bäddat den här sängen?

[attachment=54673:zb.jpg]
Förlåt för att jag stökade ner den då. Nu skäms jag.
blomkronan
Gud vad härliga valpar Fenja, grattis smile.gif
Anki på Öland är Raija en laso hapso? påminner om min Shaggy wub.gif

Jag måste få visa vad Shaggy valde att lägga sig, då jag var ute i trädgården och höströjde här om dagen.
Han är sååå go min lilla "trädgårdstomte" wub.gif
[attachment=55000:shaggy_kn_ppisen.JPG]
Mitt i lådan med tomatplanter giggle.gif
Anki på Öland
CITAT (blomkronan @ 19-09-2010, 20:35) *
.............Anki på Öland är Raija en laso hapso? påminner om min Shaggy wub.gif............

Nej, tibetansk terrier - men lika i alla fall smile.gif
Anki
Najsan
[attachment=55431:15.jpg]

En bild på mitt gullhjärta...
Myosotis
wub.gif Vilken söt blick...
Irene_L
Milla vilar sitt huvud på soffans armstöd:

[attachment=55610:milla_ram.jpg]

wub.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (Irene_L @ 16-10-2010, 12:01) *
Milla vilar sitt huvud på soffans armstöd:

[attachment=55610:milla_ram.jpg]

wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif
Monica i Nässjö
Zelda på rallylydnadstävlingen i Borås idag. Vi fick 75 poäng och blev godkända. Två tävlingar till med minst 70 poäng och vi blir uppflyttade en klass smile.gif

[attachment=55623:Zelda.jpg]
Minimika
Lillprinsen Kung Keno i somras.

[attachment=55633:IMGP5465.jpg]
Noak
[attachment=55806:bilbo_f_r.JPG]

Även om man blev relegerad från vallningskursen så gillar man får...
Katie
CITAT (Noak @ 24-10-2010, 16:08) *
[attachment=55806:bilbo_f_r.JPG]
Även om man blev relegerad från vallningskursen så gillar man får...

Fin bild (BC-galning som man är naughty.gif ).

Måste bara fråga, även om det inte hör till tråden, av vilken anledning blev hunden relegerad från kursen?? Måste varit ganska bra jobbat för att lyckas bli avhyst. flirting.gif
Noak
Han var alldeles för hård, klarar inte av att valla- vill bara jaga (och tyvärr bita). Ett par av hans syskon har tydligen också denna defekt... Dessutom trivdes han inte alls med att vara med andra hanhundar, speciellt collies. Så vallningen sprack, men Bilbo är kvar.
Men sedan vi fick honom kastrerad är han en jättefin hund, fast han har lätt för att bli tjock. Redan innan kastreringen vägde han 30 kg, så han är rätt stor för att vara BC.
Katie
Mina aliens. naughty.gif
[attachment=55963:Kopia_av_IMG_1454.JPG]
Inga från Närke
Nemo korsning mellan Pudel och Puli med kompisen Alvar korsning mellan Chiwawa och Jack Russel. Lite suddigt p.g.a. lekandet.
[attachment=56181:Nemo_m_k...en_Alvar.JPG]
Anki på Öland
Från dagens promenad....

[attachment=56227:4.jpg]
[attachment=56228:11.jpg]
[attachment=56229:16.jpg]

Anki
Ingela i Segersberg
Vilka härliga bilder på dina hundar, Anki. wub.gif
Fenja
CITAT (Anki på Öland @ 11-11-2010, 15:28) *
Från dagens promenad....

[attachment=56227:4.jpg]
[attachment=56228:11.jpg]

Anki

Jag gillar särskilt den sista bilden, hunden ser ut att flyga! Jag är lite avundsjuk på dina strövområden, något sådant finns inte här.
Mvh
Fenja
Anki på Öland
CITAT (Fenja @ 12-11-2010, 14:14) *
Jag gillar särskilt den sista bilden, hunden ser ut att flyga! Jag är lite avundsjuk på dina strövområden, något sådant finns inte här.
Mvh
Fenja

Åkrarna vid vattnet funkar bara höst och vinter - övrig tid är dom fulla av bönder eller turister.....

ps hon är nog min lilla flygande hund....
[attachment=56238:hundar_8.jpg]
skånepåg
En av min pappas hundar ^^
Myosotis
CITAT (Anki på Öland @ 11-11-2010, 15:28) *

w00t.gif Så söt!! Flygande hund wub.gif
blomkronan
Anki. Vad härligt för dina hundar att dom kan få rusa av sig så... smile.gif

Jag lyckades yahoo.gif
[attachment=56247:shaggy.JPG]
ett kort på Shaggy utan att han tittar bort eller rullar sig i något giggle.gif
Myosotis
yaay.gif Grattis! Är det första gången han är stilla på ett kort? Drogade du honom? crazy.gif Söt är han i alla fall.
evelina
Här kommer bild ifrån augusti, hela sommaren blev det kvällbad med oss.

Hugo

IMG_1684.JPG

Rudolf börjar och simma i luften giggle.gif

IMG_1686.JPG

Irene_L
Idag tog jag ett så gulligt kort på Milla när hon tittar ut genom hallfönstret!

[attachment=56337:milla_i_...tret_ram.jpg]
Anki på Öland
Här sitter jag bra - nära till mattes dator där glaset med jordnötter står så kan jag sno dom snabbt som ögat när matte reser sig och glömmer ställa bort dom......

[attachment=56472:101121.jpg]

Anki
Anki på Öland
Det finns dom som älskar snön i alla fall.....

[attachment=56602:101130_9.jpg]

Irene_L
Härliga bilder!

Här står Milla och tittar ut:
[attachment=56656:milla_f_nstret_ram.jpg]

Det här är Millas favoritplats! Här har hon bra koll på om det kommer någon!
Ljusstaken har jag satt fast med sån där klet som man sätter upp affischer med så inte Milla ska kunna dra ner den av misstag!
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 30-11-2010, 12:14) *
Det finns dom som älskar snön i alla fall.....

Dom ser ut att ha hur kul som helst!
Det bästa är att dom är rena när dom kommer in!

CITAT (Irene_L @ 03-12-2010, 16:08) *
Här står Milla och tittar ut:

Så vacker hon är! wub.gif
Anki på Öland
CITAT (Biggan_ @ 03-12-2010, 17:28) *
Dom ser ut att ha hur kul som helst!
Det bästa är att dom är rena när dom kommer in!......

Och det blir rent inne för när snön som fastnar i pälsen smälter är golvet blött och då måste man ju torka upp det.... wink.gif
Biggan_
CITAT (Anki på Öland @ 03-12-2010, 20:33) *
Och det blir rent inne för när snön som fastnar i pälsen smälter är golvet blött och då måste man ju torka upp det.... wink.gif

Ja alltid är det nån hake! yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon