Full version: Dagens Hundbild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Irene_L
Milla älskar snön och att springa lös...det är livet! Igår passade jag på att filma henne! Ibland har jag lite svårt att hinna med! Hon tycker det är så roligt när jag går mot henne och låtsas att jag ska ta henne. Då rusar hon iväg igen!

http://www.youtube.com/watch?v=jzxAh9zwicU

Ja hon är härlig min lilla Milla! En riktigt glad hund!
Biggan_
Så härligt att se att hon blivit så frisk i sina ben!
Hon är jättefin Irene! wub.gif
omk
Ojojoj, sicket litet charmtroll !!! wub.gif
Och vilken energi !! Man blir ju helt utmattad själv ... sweatingbullets.gif
blomkronan
CITAT (Irene_L @ 08-12-2010, 10:54) *
Milla älskar snön och att springa lös...det är livet!

Vad härligt att se wub.gif Hon är dig så trogen oxå, det är inte många meter hon springer förens hon vänder.

CITAT (Myosotis @ 12-11-2010, 18:23) *
yaay.gif Grattis! Är det första gången han är stilla på ett kort? Drogade du honom? crazy.gif Söt är han i alla fall.

Ja han var nog lite drogad giggle.gif av hästarnas närvaro!

Jag fick ett kort till på honom i veckan, där han var minde söt...
[attachment=56743:shaggy_tomte.JPG]
Det är det fulaste jag har sett!! rotfl.gif
Irene_L
Ja ute när hon är lös kan det vara full fart men hon är så duktig och springer inte så långt! Det är så skönt att hennes ben är ok!
Här inne kan hon vara en riktig soffpotatis! Förut när jag låg och vilade på soffan sov hon sååå gott på min arm! Myyyysigt! wub.gif

Blomkronan...kul kort! tummenupp.gif Ser ut som han har tomteskägg! Nu fattas bara tomtemössan giggle.gif

blomkronan
Fixat...
[attachment=56744:shaggy_tomte_2.JPG]
Irene_L
wub.gif Perfekt!!! giggle.gif
Biggan_
CITAT (blomkronan @ 09-12-2010, 09:20) *
Fixat...
[attachment=56744:shaggy_tomte_2.JPG]

Pricken över i giggle.gif
omk
Vete katten (!) om jag skulle vilja ha besök av DEN tomten; han ser ju rent "sinnesrubbad" ut ... fear.gif
Men han har fint skägg !! biggrin.gif
Och gullig nos ... "Pussvänlig" ...
Irene_L
Just nu fäller Milla massor och hundhår ligger överallt i huset så idag borstade jag igenom den ordentligt och fick bort mycket päls som var löst! Det är ju lite synd att hon fäller just nu men det är inget att göra.

På den översta bilden ser ni vad päls som hade lossat! Hon är inte så förtjust i att bli borstad och mest rädd är hon om sin svans. Men hon är duktig ändå och står ut med borstningen. Vi får ha lite viljornas kamp för hon är inte pigg på att stå still men jag vinner...hihi!
På den undre vänstra bilden är hon färdigborstad. Oj mycket har förvunnit av henne!
På den högra bilden kan ni se hur trött hon blev efteråt. Hon somnade utan att lägga ner huvudet!
evelina
Så fin hon blev. Jag hade en väninna som hade en collie och hon stickade en fin tröja av hundens hår.
zissi
CITAT (Irene_L @ 22-12-2010, 12:57) *
Just nu fäller Milla massor och hundhår ligger överallt i huset så idag borstade jag igenom den ordentligt och fick bort mycket päls som var löst! Det är ju lite synd att hon fäller just nu men det är inget att göra.
På den översta bilden ser ni vad päls som hade lossat! Hon är inte så förtjust i att bli borstad och mest rädd är hon om sin svans. Men hon är duktig ändå och står ut med borstningen. Vi får ha lite viljornas kamp för hon är inte pigg på att stå still men jag vinner...hihi!
På den undre vänstra bilden är hon färdigborstad. Oj mycket har förvunnit av henne!
På den högra bilden kan ni se hur trött hon blev efteråt. Hon somnade utan att lägga ner huvudet!

Otroligt så mycket hår du borstat bort från henne och så härligt trött hon ser ut på sista bilden wub.gif

I somras berättade en kvinna för mig att hon stickat 7 tröjor och några andra plagg också av pudelpälsen från hennes pudel (14 år) som hade gått för några år sedan. Blev tydligen väldigt fint garn av pudel. Vad ska det inte då bli av shelti-hår wink.gif ? Dags för nya fräscha pysselidéer kanske Irene giggle.gif kompiskram.gif
Anki på Öland
Hade spunnit garn och stickat nästan färdigt en långkofta av mina hundars päls när stickningen "råkade" ligga kvar i ett rum där valpar var...... det blev bara trasigt trassel av alltihopa sad.gif
cato
Vad passar bättre dagen före julafton än detta.
God Jul till alla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon