Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 17-02-2010, 21:11) *
hon kommer igen i super gn

Då är hon gjord av stål...
Aqvakul
Anjas fall..
Anma
Jag ska inte titta för då går det åt pipan. Byter kanal precis när Anja ska köra, första jag ser från OS och då faller hon illa. Så nu är det sluttittat för min del.
Hej igen
CITAT (Aqvakul @ 17-02-2010, 19:39) *
Såg ni hennes hemska fall på träningen i dag? Stackars otursförföljda Petra! trostar.gif

Ännu en arrangörsmiss! Nog hade vi i Sverige kunnat ordna detta bättre?

Ja fy så trist. sad.gif Visst sjutton hade Sverige kunnat ordna detta bättre ...
Vancouver har alldeles för många missar tycker jag. thumbdown.gif

Och så föll Anja ... usch ... tårar ... jag höll på henne fastän jag inte alls gillar störtlopp... och sen var det ju en tidigare som också föll riktigt ,otäckt.
Nu vågar jag nog inte se fler såna.

Och nu hör jag om en till arrangörsmiss ... ska detta OS bli hågkommet för alla sina missar.
Jönsson och Falk och kanske fler hade stavarna på fel sida om startpinnen ... men herregud .. de har ju funktionärer som ska se till att allt går rätt till.
Ja ja ... nu har de en varning ... sad.gif
Hej igen
Majdic ... vilken kämpe! tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Hej igen @ 17-02-2010, 21:52) *
Majdic ... vilken kämpe! tummenupp.gif

Helt underbart!! wub.gif
Hej igen
Olsson och Pajala till semifinal. tummenupp.gif
Hej igen
F...n Jönsson sad.gif
Aqvakul
CITAT (Hej igen @ 17-02-2010, 22:49) *
F...n Jönsson sad.gif

Han var verkligen ett av våra största guldhopp.. crying.gif
Hej igen
Anna O ... sååå synd ... men samtidigt unnar man Majdic bronset. smile.gif
Aqvakul
CITAT (Hej igen @ 17-02-2010, 22:56) *
Anna O ... sååå synd ... men samtidigt unnar man Majdic bronset. smile.gif

yes.gif
Överbölingen
Så klart att jag betittar OS. Men inte längre än till kl 23.25 för då blir det MACH. Jag är ju en sån jäkla nostalgiker. Och sedan blir det en och annan paus.
Och förresten vet ni vad som hände nyss? Jo, snuset tog slut. Jag sneglade åt höger. Igen, igen och igen. Där stod jaktryggsäcken.
Jag brukar ju se till att inte bli snuslaus. Grävde ner i botten. Tji. Öppnade överlevnadsfacket. Tändstickor i pastpåse, chokladkaka, extra hörsnäcka till radion, papper och penna, blodstoppare, plåster, elastisk binda, 6 resaervbatterier till älgprataren och 2 OBRUTNA DOSOR MED LIVSELEXIR.

I will survive
Hej igen
Liiite skadeglad är jag (el eg myyycket) ...
Ryssarna snodde guld o silver och Northug (storkäften) fick nöja sig med bronspeng. biggrin.gif
sqrulan
duh.gif Stackars Anja, hon låg ju så bra till ett OS silver! Det verkade vara ett livsfarligt störtlopp med många fall och olyckor.
Majdic som åkte av rakt ner i skogen under dagen är nog min hjälte! tummenupp.gif
Berith
Bra jobbat curlinggängen! tummenupp.gif

Hade det inte varit bättre att lägga störtloppet som sista gren och dom mer lugna åken först? För att spara skadorna till sist... g.gif
Aqvakul
störtloppet är väderkänsligast, så det måste finnas utrymme för reservdagar...
Klura
CITAT (Myosotis @ 15-02-2010, 20:14) *
Det går utmärkt att lyssna på P1, jag tycker att det just nu har varit ännu mer bra program än vanligt, så man får ta med sig radion ut när man ska göra rent hos hönsen...

Tack för tipset. Ska ratta in den i natt.
Det jag blir mest grinig över nu när jag kör nätter är att inte få lyssna på Karlavagnen.
Så här står det på sr.se. Fyyy vad sur jag blir, tycker det är skandal.
Inget Karlavagnen under OS!
Under OS-veckorna tar Karlavagnen upphåll i FM-radion. Vi är tillbaka igen den 1 mars!
Aqvakul
Helena Jonsson underpresterar igen, tyvärr.. Det är inte lätt att vara favorit i sitt första OS...
Hej igen
CITAT (Aqvakul @ 18-02-2010, 19:50) *
Helena Jonsson underpresterar igen, tyvärr.. Det är inte lätt att vara favorit i sitt första OS...

Måste vara pressen som sätter nerverna i dallring ... med tanke på bommarna. sad.gif
aanderss
anja leder
Aqvakul
Anja tar brons - en riktig BRAGD!
yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Hej igen
CITAT (Aqvakul @ 18-02-2010, 22:18) *

tummenupp.gif blomma.gif
aanderss
YES
*Stintan*
Fantastiskt efter den vurpan!
Hej igen
Björn Ferry ... som jag hoppades ... men ... 3 bommar sad.gif
sqrulan
bravo.gif Ja det var kul för Anja!!! Men vad hände med Björn Ferry och Helena Jonsson kan man ju undra, det var synd!
Simplicity
CITAT (Aqvakul @ 18-02-2010, 22:18) *

Vicket kraftpaket hon är!
Påminner lite om en säl då hon kastar sig så där...

Hennes muskler måste ha skyddat henne väl i vurpan.
Gossen Ruda
Hon är ganska välpolstrad, ingen benget mao. biggrin.gif
Aqvakul
Stark som en oxe och envis som en get! wub.gif
Meriona
Jätteduktigt gjort! yahoo.gif

Men varför blir folk så upprörda när man säger att man inte tittar på OS, jag blir idiotförklarad av minst en person varje dag när jag säger att jag inte såg det eller det loppet. MÅSTE man titta? -cry-.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 19-02-2010, 13:41) *

Men varför blir folk så upprörda när man säger att man inte tittar på OS, jag blir idiotförklarad av minst en person varje dag när jag säger att jag inte såg det eller det loppet. MÅSTE man titta? -cry-.gif

Absolut inte! kompiskram.gif
Meriona
Va bra, för folk får för sig att man är EMOT fenomenet OS bara för att man inte tittar, och så är det inte alls. Jag är bara inte särskilt intresserad av att titta på skidåkning och sånt. Hade det varit tävlingar med tolkning efter häst, däremot, då hade jag tittat! wub.gif
Biggan_
Fantastiskt gjort av Anja! Vilken tjej! tummenupp.gif
Jag såg en av de roligaste hockeymatcherna i mitt liv i natt! Canada-Schweiz! Vilket ös, vilken spänning, vilken dramatik!
xlxl67

Tycker det är skönt med mskor som gör sina egna saker istället för att följa ngt för sakens skull.
Jag har inte tittat på OS sen 10 år tillbaka. Har helt enkelt tröttnat på doping och för att jag har följt mängder med os/vm av alla de slag under 70-80-talet. Har tappat intresset o är glad för det men kikar ju in i tidningarna så hänger med lite ivf smile.gif
Simplicity
CITAT (xlxl67 @ 19-02-2010, 14:45) *
Tycker det är skönt med mskor som gör sina egna saker istället för att följa ngt för sakens skull.
Jag har inte tittat på OS sen 10 år tillbaka. Har helt enkelt tröttnat på doping och för att jag har följt mängder med os/vm av alla de slag under 70-80-talet. Har tappat intresset o är glad för det men kikar ju in i tidningarna så hänger med lite ivf smile.gif

Jag kollar inte heller.

Skyller på att jag är totalt osportslig! tongue.gif

Men jag beundrar deras bedrifter.. de är ju verkligen supermänniskor...
badabing
Jag tittar på OS naughty.gif
Aqvakul
CITAT (badabing @ 19-02-2010, 15:24) *
Jag tittar på OS naughty.gif

Jag med - men absolut inte på allt och inte på nätterna...
Gillan
CITAT (Aqvakul @ 19-02-2010, 16:42) *
Jag med - men absolut inte på allt och inte på nätterna...

Hrrm, är det nåt fel att titta på nätterna eller?? angel_not.gif

Nu har jag sett all konståkning som visats hitintills. Eftersom jag spelar in så mycket jag kan så har det inte varit lätt. Man får vara en baddare på att pendla mellan SVT och Eurosport för att få det att gå ihop sweatingbullets.gif , men det är det värt. Sova får man göra både före och efter naughty.gif .

Naturligtvis har jag sett både det ena och det andra förutom konståkningen. Kalla och Ferry, woow! Missarna för Helena har jag inte ord för. Jag lider med henne och hoppas hon kommer igen. Jag tror hon har för stora krav på sig själv, och som så många säger, det första OS:et är kanske för stort? Jag håller i alla fall tummarna för henne framgent.

Ferry är ju för skön i sin framtoning laugh.gif . Synd att det inte gick vägen igår, men det kommer nya utmaningar.

Anja, jag säger bara Anja! Hon slår i backen i 120km/timmen, 10m upp i luften i ett 50m långt hopp!! Jag tror att vi ska vara glada att hon är så vältränad som hon är. Det kunde lika gärna gått åt skogen! Tror aldrig jag sett ett brons som ett guld förut wub.gif

Nu tänker jag föla kvällens tjejer och hålla tummarna för dem alla tummenupp.gif
Hej igen
Anna Haag Silvermedalj tummenupp.gif blomma.gif yahoo.gif
Aqvakul

Anna Haag, silvermedalj - härligt!

yaay.gif yahoo.gif bravo.gif
Piccante

Man måste absolut inte titta. Jag säger som du, jag är inte emot det bara väldigt likgiltig inför OS. Sen tycker inte jag att curling, slalom och backhoppning är några bra publiksporter på tv, simning däremot naughty.gif
Berith
CITAT (Markus_H @ 19-02-2010, 23:28) *
Man måste absolut inte titta. Jag säger som du, jag är inte emot det bara väldigt likgiltig inför OS. Sen tycker inte jag att curling, slalom och backhoppning är några bra publiksporter på tv, simning däremot naughty.gif

Fast det är väl inte så ofta som simning är med i vinter-os. g.gif

Jag tittar inte så mycket jag heller, och inte på nätterna. Men jag vill gärna hänga med i hur det går för svenskarna. Och vi har väl lite större chanser till medaljer i vinter-os än i sommarvarianten.

Eftersom jag inte kollar på nätterna så får jag uppdatera mej på nätet på morron och se om det hänt nåt. Jag såg iofs Anna Haags silverlopp igår w00t.gif och Järbyns fall fear.gif. En och annan curlingmatch blir det, och lite annat blandat med skidor. Hockeymatcherna sänds för sent för mej, men mycket av nätternas dramatik går i repris på dagarna så man kan se ändå.

Anja var fantastisk häromdan. bravo.gif Inget gnäll där inte! Finns ju dom som gnäller över lite skoskav. Adrian får också tummenupp.gif för sin åkning. Han är ju inte skaraborgare från början men nu är han det! Liksom Marcus Hellner som väl åker senare idag?

Heja Sverige!
Hej igen

Återigen en Norrbottning yahoo.gif tummenupp.gif blomma.gif

Grattis Guld-Marcus Hellner!

Grattis Brons-Johan Olsson! tummenupp.gif blomma.gif
Berith
Men herregud!! fear.gif Marcus Hellner är inte norrbottning!! Visst bor han där nu men han är faktiskt härifrån Lerdala en liten bit utanför Skövde. Mycket kan du få men honom behåller vi som skaraborgare!
sqrulan
bravo.gif Men herre guuuud så bra det var igårkväll, vilka otroliga killar!!!! Det kan man kalla för en rysare, ja jag finner inga ord! rolleyes.gif
Hej igen
Ikväll får vi hålla tummarna för våra skidskyttar. tummenupp.gif
Hej igen
CITAT (Hej igen @ 21-02-2010, 09:12) *

Återigen en Norrbottning yahoo.gif tummenupp.gif blomma.gif

Grattis Guld-Marcus Hellner!
Grattis Brons-Johan Olsson! tummenupp.gif blomma.gif

Nu går reprisen på ettan :-)
Berith
CITAT (Berith @ 21-02-2010, 09:17) *
Men herregud!! fear.gif Marcus Hellner är inte norrbottning!! Visst bor han där nu men han är faktiskt härifrån Lerdala en liten bit utanför Skövde. Mycket kan du få men honom behåller vi som skaraborgare!

Som sagt! fear.gif
Anma
CITAT (Berith @ 21-02-2010, 11:42) *
Som sagt! fear.gif

Menar du att ingen annan får heja på han förutom de som är från trakterna där han kommer i från eller vad?
Berith
CITAT (Anma @ 21-02-2010, 12:25) *
Menar du att ingen annan får heja på han förutom de som är från trakterna där han kommer i från eller vad?

Jag blev väldigt väldigt VÄLDIGT! upprörd över att Netha kallar honom för norrbottning när han är skaraborgare. nono.gif

Självklart får alla heja på honom! giggle.gif Trodde kanske att Netha skulle "erkänna" sitt fel och ändra i inlägget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon