Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Anma
CITAT (Berith @ 21-02-2010, 12:30) *
Jag blev väldigt väldigt VÄLDIGT! upprörd över att Netha kallar honom för norrbottning när han är skaraborgare. nono.gif

Självklart får alla heja på honom! giggle.gif Trodde kanske att Netha skulle "erkänna" sitt fel och ändra i inlägget.

Vad spelar det för roll? Jag har bott granne med Europes replokal i början av 80-talet. Inte sjutton skiter jag i byxorna så fort de kommer på tal för det. giggle.gif
Berith
CITAT (Anma @ 21-02-2010, 12:34) *
Vad spelar det för roll? Jag har bott granne med Europes replokal i början av 80-talet. Inte sjutton skiter jag i byxorna så fort de kommer på tal för det. giggle.gif

Såklart det spelar roll. En stockholmare är en stockholmare och en skåning är en skåning och en skaraborgare är en skaraborgare. Ta en känd skåning tex, inte sjutton säger du att han är göteborgare. Eller tvärtom. flirting.gif

Neej! Marcus Hellner är skaraborgare, så det så.
sqrulan
Ta det där i en annan tråd så att vi får prata OS här, snälla! flirting.gif
Anma
En svensk är en svensk och jag är glad för alla medaljer som Svenskarna förtjänat hittills! yes.gif
Berith
yahoo.gif till alla medaljer av alla svenskar i årets OS! Utom Kalla för henne gillar jag inte. rolleyes.gif

Hoppas hoppas hoppas på fler medaljer. Kanske i curling och hockey?
Piccante
CITAT (Berith @ 20-02-2010, 08:55) *
Fast det är väl inte så ofta som simning är med i vinter-os. g.gif

Nä precis! och ändå kan man simma året om. giggle.gif

CITAT (Berith @ 21-02-2010, 12:39) *
Såklart det spelar roll. En stockholmare är en stockholmare och en skåning är en skåning och en skaraborgare är en skaraborgare. Ta en känd skåning tex, inte sjutton säger du att han är göteborgare. Eller tvärtom. flirting.gif

Neej! Marcus Hellner är skaraborgare, så det så.

Klart det är skillnad på folk och västgötar, det står det redan i den äldre västgötalagen.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 21-02-2010, 11:42) *
Som sagt! fear.gif

Ibland är du bara för mycket! wacko.gif
Hej igen
Synd ... det blev ingen medalj för Björn Ferry sad.gif
Hej igen
Ingen medalj heller för Helena J eller ACO sad.gif
sqrulan
slap.gif Ferry var ju så bra men så gick det åt skogen! Helena Jonsson var riktigt bra men ingen medalj ikväll! Sitter och tittar på skicross, det verkar ju livsfarligt och alla gör illa sig. duh.gif (kanske inte alla) whistling.gif
Berith
Varför kan inte alla svenska skidåkare ha enhetliga dräkter så man känner igen dom i spåret eller utför? Det hade dom ju förr!
caprifol
Men vilken match av Tre Kronor mot Finland! GRATTIS till dem!
Uggi
Jag säger detsamma, toppen. tummenupp.gif
Hej igen

Sverige 3 - Finland 0 tummenupp.gif blomma.gif
Hej igen

OS -Silver till Charlotte Kalla & Anna Haag! blomma.gif yahoo.gif

Vilken rysare!!!!

Tärendö 1Guld 1 silver Gällivare 1 Guld = Norrbotten rules yahoo.gif
Berith
Åh så synd att Marcus Hellner inte hade en annan skidkompis med sej igår. Det hade säkert blivit en medalj till. Undrar varför dom valde honom när det gäller så mycket... Det handlar ju faktiskt om OS!

Hur många medaljchanser har vi kvar? Hockey? Curling? Nån mer på skidor?
Aqvakul
CITAT (Hej igen @ 22-02-2010, 10:50) *

Sverige 3 - Finland 0 tummenupp.gif blomma.gif

att slaa finnarna i hockey kaenns aldrig fel.. tummenupp.gif
Berith
Slovakien - Norge... 3-3 efter två perioder! w00t.gif Hejja Norge!!
Berith
Blev 4-3 till slut. Förhoppningsvis vinner Sverige i morron.
Uggi
CITAT (Berith @ 24-02-2010, 08:38) *
Blev 4-3 till slut. Förhoppningsvis vinner Sverige i morron.

Ja jag både hoppas och tror.
Hej igen
Just nu herrstafetten. Håll alla tummar! tummenupp.gif
Hej igen
Johan Olsson tummenupp.gif Sverige växlar etta bravo.gif
Hej igen
Anders Södergren ... sååå roligt bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Hej igen

GULD!!!!!
Hellner fullbordade!!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif

Norrbotten fick ett till guld!!!! yahoo.gif
Meriona
Till och med jag tittade på sista halvan av stafetten, det var jättespännande!
Jag skiter i varifrån de där pojkarna kommer ifrån, men de representerar Sverige iallafall och jag är nöjd med det! wub.gif
aanderss
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa GULD!!!!!!!!!!!!
Motti
Trots att vi är en flugskit på kartan så hävdar vi oss bra !skidskyttet är rena trillern och det enda vi tittat på.Om det går bra för Sverige i ishockey så lär man titta på det också !
Gossen Ruda
Eftersom jag läser tidningar åtminstone så vet jag vad som hänt, roligt för killarna att vinna. En gång i tiden var Sverige bäst på skidorna med Gunde i spetsen. Sen tog Norge över och en del andra. Nu har svenska åkare kommit upp sig igen, ett generationsskifte helt enkelt. Att dessutom svenskorna börjar ta för sig är lika kul.
Berith
CITAT (Meriona @ 24-02-2010, 22:33) *
Till och med jag tittade på sista halvan av stafetten, det var jättespännande!
Jag skiter i varifrån de där pojkarna kommer ifrån, men de representerar Sverige iallafall och jag är nöjd med det! wub.gif

Javisst var det spännande, och lite oroligt att inte alla fyra skulle orka hänga med. Jämrars vilken norske!! fear.gif

Såklart är det Sverige som får medaljerna, men vi är ju så stolta över Marcus Hellner här. bravo.gif Det är inte ofta vi har OS-medaljörer här i krokarna. Stooort! Stoort!
Hej igen

Det blev fiasko för kronorna thumbdown.gif
Berith
Och där tog OS slut för Tre Kronor den här gången eftersom det är laget med flest antal gjorda mål i varje match som vinner och inte bästa laget. Så synd.... så synd... crying.gif
titti49zon6
Inte fiasko, men förlust!
Tycker inte att man skall fördöma en förlust mot världens bästa idrottare som fiasko, det gällar alla våra duktiga idrottare.
Vi måste inse att vi inte kan vinna guld eller medalj i alla sporter.
Gossen Ruda
CITAT (Berith @ 25-02-2010, 08:49) *
Och där tog OS slut för Tre Kronor den här gången eftersom det är laget med flest antal gjorda mål i varje match som vinner och inte bästa laget. Så synd.... så synd... crying.gif

laugh.gif Man kanske skulle slå ihop ishockey och konståkning med en massa domare runt rinken som gör bedömningar av hur spelarna åker och uppför sig. rotfl.gif
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 25-02-2010, 09:40) *
laugh.gif Man kanske skulle slå ihop ishockey och konståkning med en massa domare runt rinken som gör bedömningar av hur spelarna åker och uppför sig. rotfl.gif

Hmmm.... g.gif Är du bara på glatt humör eller hånar du mej....

giggle.gif Såklart att man skulle kunna göra det! Men jag ville nog att dom behöll sina dräkter ändå.
Gossen Ruda
Ingen fara Berith. Jag såg det mest som ett lite ironiskt inlägg över alla som haussar upp svenskar och Sverige. Klart vi skall vinna allt, även om vi kommer sist. Vi får peka på det vi är bäst på bara.
Berith
Förstod jag väl att du bara retades lite... rolleyes.gif
Betty
Jaha så gick det åt hellskotta då... sad.gif Sveriges försök att försvara sitt OS-guld var en blek historia. Nåja nu är det bara till att ladda om och hålla tummarna för våra blåvita grannar i öst smile.gif
Heja Finland, hoppas ni tar bronsmedalj för silver eller guld vågar jag inte ens hoppas på! biggrin.gif

Tillägg
ohmy.gif Höll ju alldeles på att glömma:

20.00 Ishockey Damer, bronsmatch
Canada Hockey Place

Sverige–Finland
Berith
Hockeytjejerna! tummenupp.gif

Curlingtjejerna! tummenupp.gif

Curlingkillarna! tummenupp.gif

Skidtjejerna! tummenupp.gif

Hoppas! Hoppas! Hoppas!
Hej igen
Curlingdamerna till final imorron. tummenupp.gif bravo.gif
Hej igen
Damernas stafett ... Pajala orkade inte ... men Charlotte Kalla Vilken tjej!!!! yahoo.gif
Anna Ohlsson gjorde också ett kanonlopp yahoo.gif
Ida Ingemarsdotter gjorde så bra hon kunde tummenupp.gif

Hade Anna Haag varit frisk så hade det blivit medalj.
Meriona
Jag såg de avslutande sträckorna. Norge, wow! Vilken utklassning! GRATTIS Norge, men jag är jättestolt över våra svenskor, de gjorde jättebra ifrån sig. wub.gif
Hej igen
Damkronornas match mot Finland ... just nu 1 -1 bravo.gif
Överbölingen
F-n irritera inte!
Meriona
confused.gif
Hej igen
CITAT (Överbölingen @ 25-02-2010, 22:34) *
F-n irritera inte!

Var det riktat mot mig? I så fall Varför?

Tycker att du är svar skyldig!
Uggi
Nu går jag och tittar på OS, hej så länge.
sqrulan
blomma.gif Jag tycker att det har varit och är fortfarande ett spännande OS, man måste ju jobba också men jag missar inte mycket.
Jag är såååå imponerad av Kalla och även vissa av dom norska för om inte sverige vinner så hejar jag på norge.
Synd att några blev sjuka just nu!!! Som ni kanske förstår så är det skidåkning som jag ser mest på.
I helgen är jag ledig och ska sitta som klistrad framför tv,n då sverige tävlar. rolleyes.gif
Jag har förstått att det går väldigt bra för dom svenska curling tjejerna och det är jag glad för men jag kan inte reglerna så jag fattar inte om dom är bra om ingen talar om det. wink.gif
Hej igen
Skidskyttestafetten startar 20.30, den missar jag inte. tummenupp.gif

Hoppas att inte Överbölingen kommer och svär åt mig igen ... gillar inte sånt. thumbdown.gif
Meriona
Han hade nog bara ätit dålig palt igår eller nåt. rolleyes.gif
jag ska nog också se stafetten, för stafetter är alltid spännande. Men inte har vi nån chans tro?

Hej igen
CITAT (Meriona @ 26-02-2010, 20:04) *
Han hade nog bara ätit dålig palt igår eller nåt. rolleyes.gif
jag ska nog också se stafetten, för stafetter är alltid spännande. Men inte har vi nån chans tro?

Eller tittat för djupt ......

Nej ingen medalj tror jag på ... men alltid lika kul o spännande med stafetter. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon