Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
sqrulan
Dom har ändrat ordningen i uppställningen så att Ferry åker sist och det lät inte så populärt, men jag håller tummar o tår i alla fall för han är ju en tjurig norrlänning! (tjurskallar finns nog överallt)
Hej igen
CITAT (sqrulan @ 26-02-2010, 20:08) *
Dom har ändrat ordningen i uppställningen så att Ferry åker sist och det lät inte så populärt, men jag håller tummar o tår i alla fall för han är ju en tjurig norrlänning! (tjurskallar finns nog överallt)

Håller också tummar smile.gif
Hej igen
Jesses vad spännande sweatingbullets.gif
måste pausa ibland så stackars hjärtat inte går på högvarv hela tiden

Nääääää!!!! Där rök nog medaljchansen sad.gif
Hej igen
4:e plats blev det bravo.gif
Meriona
Duktigt tycker jag! yahoo.gif
Men Norge var återigen jätteduktiga! tummenupp.gif
Hej igen
Hockey ... Pinsamt Finland 0 - 6 mot USA sad.gif

Rena rama utklassningen.
Meriona
Aschdå, men då slipper jag se nån hockey iår, båda mina lag är utslagna. sad.gif
Hej igen

Sverige tog guld igen! bravo.gif blomma.gif yahoo.gif
Uggi
Det var starkt att vinna över Kanada på deras hemmaplan, all heder åt de svenska damerna!!!
blomma.gif
Berith
CITAT (Berith @ 25-02-2010, 19:16) *
Hockeytjejerna! tummenupp.gif

Curlingtjejerna! tummenupp.gif

Curlingkillarna! tummenupp.gif

Skidtjejerna! tummenupp.gif

Hoppas! Hoppas! Hoppas!

Hockeytjejerna missade medalj. crying.gif

Curlingtjejerna grejade guld! yahoo.gif

Curlingkillarna håller jag fortfarande tummarna för. tummenupp.gif

Skidtjejerna skulle såklart vara Skidskyttarna ( slap.gif ) och där gick det väl som väntat. Synd att inte alla deltagare tar det här på största allvar. Det är ju ändå den mäktigaste idrottstävlingen man kan delta i.
*Stintan*
Har jag missat något? Vem/vilka deltagare tar det inte på allvar?

Stort GRATTIS till curlingtjejerna såklart!
Berith
CITAT (*Stintan* @ 27-02-2010, 09:39) *
Har jag missat något? Vem/vilka deltagare tar det inte på allvar?

Dom som inte gör sitt bästa såklart.

I intervjun igår efter åket skrattade Mattias Nilsson åt frågan varför skjutningen blev som den blev och svarade "det är ju skidskytte".

Till exempel...

------------
blush.gif rättade ett enormt genant slarvfel...
Meriona
Oj jag har missat att Curlingtjejerna tog guld, vad kul! wub.gif blomma.gif yaay.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 27-02-2010, 10:10) *
Dom som inte gör sitt bästa såklart.

I intervjun igår efter åket skrattade Mattias Nilsson åt frågan varför skutningen blev som den blev och svarade "det är ju skidskytte".

Till exempel...

Det betyder väl inte att han inte gjorde sitt bästa? Han kunde väl inte bättre just då. Säkert vatr han jättebesviken på sig själv trots att han skrattade. Det är mycket som spelar in och det är väl inte värre att inte träffa prick än att köra ut i slalom eller hamna utanför pallen i någon annan gren.

Varför ska vi sitta hemma i våra soffor och kasta skit på våra duktiga idrottare när dom misslyckas? Ingen tror väl ändå att dom kan vinna allt.
Anki på Öland
Dom kom ju för 17 på fjärde plats!! Det var väl jättebra!! Eller är 3 OK men 4 ett misslyckande??
Berith
CITAT (*Stintan* @ 27-02-2010, 10:38) *
Det betyder väl inte att han inte gjorde sitt bästa? Han kunde väl inte bättre just då. Säkert vatr han jättebesviken på sig själv trots att han skrattade. Det är mycket som spelar in och det är väl inte värre att inte träffa prick än att köra ut i slalom eller hamna utanför pallen i någon annan gren.

Varför ska vi sitta hemma i våra soffor och kasta skit på våra duktiga idrottare när dom misslyckas? Ingen tror väl ändå att dom kan vinna allt.

Jag kastar inte skit. Jag skrev bara att jag tycker det är synd att inte alla tar det här på största allvar och gav Mattias Nilsson som exempel. Om det där var det bästa han kunde borde ju nån annan fått ta hans plats. Finns ju flera som kunde gjort bättre ifrån sej. Om dom inte vore bäst på det dom gör skulle dom väl knappast blivit uttagna till OS öht.

CITAT (Anki på Öland @ 27-02-2010, 10:48) *
Dom kom ju för 17 på fjärde plats!! Det var väl jättebra!! Eller är 3 OK men 4 ett misslyckande??

Laget kom fyra ja. Helt fantastiskt! yahoo.gif Men vilken plats kom Mattias Nilsson på?
*Stintan*
CITAT (Berith @ 27-02-2010, 10:53) *
Jag kastar inte skit. Jag skrev bara att jag tycker det är synd att inte alla tar det här på största allvar och gav Mattias Nilsson som exempel. Om det där var det bästa han kunde borde ju nån annan fått ta hans plats. Finns ju flera som kunde gjort bättre ifrån sej. Om dom inte vore bäst på det dom gör skulle dom väl knappast blivit uttagna till OS öht.

Laget kom fyra ja. Helt fantastiskt! yahoo.gif Men vilken plats kom Mattias Nilsson på?

Jo jag tycker att du gör det när du påstår att han inte gjorde sitt bästa. Som jag sa så finns det mycket som spelar in för att allt ska klaffa just i rätt ögonblick. Även den bäste kan lätt skjuta bort sig i skidskytte som du kanske vet. Om någon annan kunde gjort det bättre vet du inte och lär aldrig få veta och det har heller ingen betydelse. Björn Ferry misslyckades ju och blev 12:a en av de andra dagarna menar du då att inte han heller gjorde sitt bästa?
Berith
CITAT (*Stintan* @ 27-02-2010, 11:11) *
Jo jag tycker att du gör det när du påstår att han inte gjorde sitt bästa. Som jag sa så finns det mycket som spelar in för att allt ska klaffa just i rätt ögonblick. Även den bäste kan lätt skjuta bort sig i skidskytte som du kanske vet. Om någon annan kunde gjort det bättre vet du inte och lär aldrig få veta och det har heller ingen betydelse. Björn Ferry misslyckades ju och blev 12:a en av de andra dagarna menar du då att inte han heller gjorde sitt bästa?

Nej han gjorde inte sitt bästa när han blev 12:a. Eller hur?

Ser just nu på reprisen på curlingtjejernas guldmatch och där ser man hur ett lag fungerar.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 27-02-2010, 11:29) *
Nej han gjorde inte sitt bästa när han blev 12:a. Eller hur?

Ser just nu på reprisen på curlingtjejernas guldmatch och där ser man hur ett lag fungerar.

Såklart att han gjorde sitt bästa, han kunde väl inte bättre just då. Hade du sagt detsamma om curlingtjejrna om de blivit utslagna i semin eller tidigare? Sen är ju inte skidskyttarna där för att vara ett lag (som curlingspelarna) i första hand. Även toppidrottare måste faktiskt få misslyckas ibland utan att bli spottade på för det är vad du gör.
Berith
Jag spottar inte på nån.

Såg curlingfinalen för en stund sen. Wow vilka tjejer! bravo.gif Jag gissade ju på att vi skulle få medaljer i hockey och curling, men nu blev det "bara" curling tyvärr.

Håller tummarna för curlingkillarna senare. Och så är det väl några skidåkare kvar också?
sqrulan
bravo.gif Alla som har kämpat för sverige i OS är super duktiga, att klaga på dom och säga att dom inte är bra är dumt! Man kan tycka vad man vill i besvikelsens ögonblick men dom är SÅÅÅÅÅÅ mycket bättre och duktigare än mej så jag anser mej inte ha rätt att tycka att någon är dålig om jag ska sitta och tycka det så måste jag själv ställa upp och tävla för att förstå och det klarar jag inte av.
Ingen är där och ställer upp för att dom tror att det ska gå dåligt, alla vill väl vinna och dom som bestämmer vilka som ska vara med i dom olika lagen vet nog mer än vi andra varför dom är med! tummenupp.gif
Onödigt att tjafsa om sånt som (vi=jag) inte fattar!
Hej igen
Herrarna i curling lyckades inte få medalj ... men fjärde plats är icke att förakta.
Fyra bäst i världen! tummenupp.gif
bravo.gif blomma.gif yahoo.gif

Nu håller vi tummarna för Charlotte Kalla och Anna Ohlsson i tremilen ... ser bra ut så här långt. tummenupp.gif
Hej igen
Justyna Kowalczyk körde taktiskt och tog guld blomma.gif bravo.gif yahoo.gif

Charlotte Kalla gjorde ett toppenlopp och tog en sjätteplats bravo.gif yahoo.gif

Anna Ohlsson niondeplats bravo.gif
Aqvakul
Sveriges insats i årets OS är fantastiskt bra. Bara dumt att jämföra med Turin. Annars är det bästa insatsen på mycket mycket länge...
Berith
Det blev 10 medaljer för Sverige i OS! bravo.gif Visst är det fantastiskt! Och en hel drös med fjärdeplatser och högre.

Synd på curlingkillarnas chans men får dom vara med även nästa OS går dom säkert minst ett steg till. tummenupp.gif

Kanske vi fått medalj på tjejernas tre-mil igår om dom bytt skidor som många av dom andra deltagarna?

Ikväll är det herrarnas fem-mil men där finns väl ingen som kan ta medalj?
caprifol
CITAT (Berith @ 27-02-2010, 10:53) *

Så då skulle någon annan ha fått ta Helena Jonssons plats? Jag är säker på att han gjorde sitt allra bästa då och tycker snarare att det är ett sundhetstecken att han inte bryter ihop. Säkert svider det mycket inombords, men i t ex Helenas fall spekuleras ju nu om vilket stöd hon behöver etc för att kunna komma igen.
Aqvakul
Jag gläder mig åt fina svenska prestationer. Medan jag snabbt slår ifrån mig missade medaljchanser och s.k. "misslycklanden". Det finns ingen anledning att "lägga sten på börda" på våra olympier.
Meriona
Myhrer tog visst brons igår också, det hade jag missat. Grattis! bravo.gif
maramara
Aldrig, men kan inte undgå att höra elendet. då jag inte bor ensam.
Hej igen
Jesses va spännande spurt på femmilen sweatingbullets.gif

Johan Ohlsson trea blomma.gif bravo.gif yahoo.gif
Aqvakul

Grattis Johan till femmils-bronset!

rose.gif yaay.gif blomma.gif
Meriona
jaaaa! Visst var det duktigt!

bravo.gif yahoo.gif yaay.gif
Berith
"Ikväll är det herrarnas fem-mil men där finns väl ingen som kan ta medalj?" skrev jag igår men ack vad jag bedrog mej! 11 medaljer! yahoo.gif

Har inte sett avslutningen men Marcus Hellman fick ju bära flaggan. Ska absolut se reprisen senare! tummenupp.gif

Hellman....? dunno.gif

Hellner!!!!!!
Bengalow
Jösses vilken "torftig" avslutning på OS! Dom snackade om världsstjärnor som skulle framträda, och jag satt och väntade på Celine Dion och Leonard Cohen t.ex.....Hade dom skickat fram Carola med "Hallelujah" så hade det varit ett lyft - och om henne tycker jag inte! Nä, det bar prägel av "lillebrorskomplex" så det slog gnistor om det - "-Vi är lika bra som Hollywood!" Hehehe.....Urdåligt! Vår svenska älg är mycket mer känd än deras moose - även om svenske kocken i Muppet Show gjorde den känd i "Chocolate Moose"...."-First I take the chocolate, then I take the moose!"...
Simplicity
Nu är det ööööver!
Det är över! Det är över.. det är öööver!
*smågnolar förnöjt*
Betty
CITAT (Bengalow @ 01-03-2010, 18:01) *
Jösses vilken "torftig" avslutning på OS! Dom snackade om världsstjärnor som skulle framträda, och jag satt och väntade på Celine Dion och Leonard Cohen t.ex.....Hade dom skickat fram Carola med "Hallelujah" så hade det varit ett lyft - och om henne tycker jag inte! Nä, det bar prägel av "lillebrorskomplex" så det slog gnistor om det - "-Vi är lika bra som Hollywood!" Hehehe.....Urdåligt! Vår svenska älg är mycket mer känd än deras moose - även om svenske kocken i Muppet Show gjorde den känd i "Chocolate Moose"...."-First I take the chocolate, then I take the moose!"...

Håller med där, tyckte också att det var en futtig och "billig" avslutning, hade väntat mig mycket mer än det där!

CITAT (Simplicity @ 01-03-2010, 18:15) *
Nu är det ööööver!
Det är över! Det är över.. det är öööver!
*smågnolar förnöjt*

och jag har abstinens... det känns tomt... sad.gif och dessutom har jag lyckats ganska bra med att vända på dygnet, känner mig hur pigg och vaken som helst så här dags mitt i natten!
Aqvakul
Det var jättekul så länge det varade. Men nu känns det bra att det är över och att livet återgår till det normala...
Biggan_
Jag kommer att sakna OS! Det har varit till mycket glädje under sömnlösa nätter!
Så många duktiga idrotts-män och -kvinnor vi har i detta landet! Att sedan inte alla lyckas när det gäller, är väl bara mänskligt!
Hej igen
Alla ville hylla kung Hellner

Kommunalrådet Tommy Nyström gav Marcus Hellner en stadsnyckel -och gjorde honom till ambassadör för Gällivare.
Marcus blir vår ambassadör så länge han lever, sa Nyström. tummenupp.gif

Jesses vilka gåvor han fick ohmy.gif bravo.gif

Imorron Vasaloppet smile.gif
*Stintan*
CITAT (Hej igen @ 06-03-2010, 11:44) *
Alla ville hylla kung Hellner

Kommunalrådet Tommy Nyström gav Marcus Hellner en stadsnyckel -och gjorde honom till ambassadör för Gällivare.
Marcus blir vår ambassadör så länge han lever, sa Nyström. tummenupp.gif

Jesses vilka gåvor han fick ohmy.gif bravo.gif

Imorron Vasaloppet smile.gif

Vad fick han då?
Hej igen
CITAT (*Stintan* @ 06-03-2010, 12:03) *
Vad fick han då?

bl.a bil ... HÄR kan du se vilka gåvor han fick
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tycker det är överdrivet med alla dessa presenter. När det handlar bara om pengor inom idrotten då tappar man lusten.

Jag läste precis en sydtysk tidning för i den bayerska byn Wallgau hade dom mottagning för Magdalena Neuner/ skidskytte. Hon fick så klart också presenter men inte i den omfattningen, men däremot blev hon hedersmedborgare.
Aqvakul
Företagen som skänkte presenterna ser det väl som bra reklam/PR... Kostnaderna är ju relativt begränsade för dem...

(jmf. m. statens kostnader i samband med kungabröllopet - 5 miljoner kontanttilskott för bröllopet, 10 miljoner för polisbevakning, 40 miljoner till upprustning av Haga slott och 8 miljoner extra per år för kronprinsessparets nya hushåll.)
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 06-03-2010, 13:13) *
Företagen som skänkte presenterna ser det väl som bra reklam/PR... Kostnaderna är ju relativt begränsade för dem...

(jmf. m. statens kostnader i samband med kungabröllopet - 5 miljoner kontanttilskott för bröllopet, 10 miljoner för polisbevakning, 40 miljoner till upprustning av Haga slott och 8 miljoner extra per år för kronprinsessparets nya hushåll.)

Varför gör du såna jämförelser?
Alba
Jag tycker det är riktigt - eller jag måste nog säga - jag tyckte det var riktigt - fram tills nu -------klart att det ska visas uppskattning för tex idrottare och det som presterats.
De har ju själva satsat mycket för att komma dit de nu är.

Men.......när jag läser om Hellner och vad han fått så tror jag att jag ändrar inställning----splitterny Volvo , Polaris , tomt i Gällivare, ett hus från Honkamajat, Fender gitarr.
Det är ju inga rimliga proprtioner på presenter. Många människor kommer aldrig under sin livstid att kunna skaffa motsvarande.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 06-03-2010, 14:38) *
Varför gör du såna jämförelser?

Därför att genrositeten gentemot kungahuset i av våra skattemedel besvärar mig mer, än när privata företag belönar en farmgångsrik idrottsman..
Alba
CITAT (Aqvakul @ 06-03-2010, 15:04) *
Därför att genrositeten gentemot kungahuset i av våra skattemedel besvärar mig mer, än när privata företag belönar en farmgångsrik idrottsman..

Det störs jag inte alls av.....ologiskt ....ja kanske.....men kungahuset gör mer för landet så ser jag det.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tycker liksom Alba att Kungahuset arbetar för landet, det gör inte idrottande människor. Dom gör det bara för sig själva.

Jag tycker visserligen att Kungen själv också kunde öppna sin egen plånbok lite
Huggorm
Elitidrottarna lockar medelsvensson till motion, och det är väll inte så illa i dessa tider av fetma och diabetes. Men jag undrar vad alla idrottsstjärnor gör när dom blivit för gamla för att hålla sig i världstoppen? Långt ifrån alla har ju lyckats samla ihop pengar som räcker livet ut, och än färre klarar väll undvika att förbruka dom i förtid. Kommer vi få se dom i kassan på konsum, eller vad blir det av dom?

Att kungahuset betalar sig, det betvivlar jag inte för en sekund. Men det är ju en helt annan diskussion.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 06-03-2010, 16:07) *
Att kungahuset betalar sig, det betvivlar jag inte för en sekund. Men det är ju en helt annan diskussion.

Jag är lika övertygad om att Marcus Hellner "betalar sig"...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon