Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 06-03-2010, 15:04) *
Därför att genrositeten gentemot kungahuset i av våra skattemedel besvärar mig mer, än när privata företag belönar en farmgångsrik idrottsman..

Fast det är väl inte mer än en fallskärm till nån redan välbeställd som går till det. För övrigt så genererar väl dom skattepengarna säkert mångdubbelt tillbaka. Men du kanske tycker att det är bättre att våra skattepengar går till att subventionera "hushållsnära tjänster" åt folk som har råd att betala bortforslingen av sin egen skit själva. Nu tycker ju Maudan att även hundrastning ska subventioneras. F´låt nu blev det väldigt OT.

Jag har inget emot att vinnande idrottsmän får presenter men finns det någon rättvisa kan ju jag undra. Vad fick Kalla, Ferry, curlingtjejerna och killarnas stafettlag?
mamamaggan
Har bara läst de senaste inläggen men kan inte låta bli att skriva iaf.

Tydligen har en idrottsman ( Marcus Hellner ? ) fått något för sina prestationer . Detta ställs mot vad vårt kungahus kostar .

Iof får vi säkert vara med och betala idrottsmannens grejer , bolaget gör ju vinst , men tycker inte vi ska betala någon som ärver sin position. Dessutom tror jag att Hellner gör mycket mycket mer för Sverige än vad kungen gör.

Tänk er vad det skrivs om den som tar en guldmedalj i OS , bäst i världen , och vilket land han kommer ifrån . Hur många fler vet inte vem han är , och var han kommer ifrån , än vem kungen är ?

Mest av allt tycker jag nog synd om den som ska ta över efter kungen en dag , är inte avundsjuk på t ex hur påpassade de är . Att de sedan lever gott på vår bekostnad är något som jag alltså inte gillar .
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 06-03-2010, 16:46) *
Jag har inget emot att vinnande idrottsmän får presenter men finns det någon rättvisa kan ju jag undra. Vad fick Kalla, Ferry, curlingtjejerna och killarnas stafettlag?

Rättvisa - tror du på tomten också?
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 06-03-2010, 17:01) *
Rättvisa - tror du på tomten också?

Gör inte alla det? unsure.gif
titti49zon6
Nu var det ju Gällivare och Malmberget som stod för bl.a tomten åt Hellner. Han fick även en stadsnyckel och är för all framtid kommunens hedersmedborgare och representant.
Charlotte Kalla fick en tomt vid älven när hon hade vunnit Tour the Ski av Pajala kommun.
Gällivare ville väl inte vara sämre och säkert kommer Pajala att hylla Kalla när hon kommer hem
Dom är ju fina representanter för sina kommuner och en tomt kostar ju inte så mycket här uppe wink.gif
(Kanske är vi generösare mot våra idrottsmän hör uppe)
Hej igen
Nu är det ju så att sponsorer betalar/ger till idrottarna ...
medans kungafamiljen lever på skattepengar = är försörjda av oss utan några krav på motprestation.

Charlotte Kalla och Markus Hellner är bl.a deltidsanställda av LKAB + att de får bonus när de tar medaljer.
Det är dem väl unt att få valuta för allt slit. tummenupp.gif
*Stintan*
Va bra men observera att jag inte sagt att det var något fel att idrottare premieras och det glädjer mig att Hellner inte var ensam om att få presenter.

Varför man ska blanda in kungafamiljen begriper jag inte alls. Vad dom gör för nyta kan man väl diskutera i en annan tråd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon