Full version: Alkoholist?
Sidor: 1, 2, 3, 4
*Stintan*
Jösses är du sann eller? Tror du verkligen att din dotter inte super för att du gav henne hurringar???? Fy fan uppriktigt sagt hur kan man ge sig på att slå sitt drogade barn? Dessutom på akuten. Aga och våld är förbjudet vet du inte det? Jag skulle faktiskt skämmas att berätta men inte ens det gör du.

Konstigt att mina barn inte super jag har ju aldrig slagit dom utan istället pratat med dom.
fuchsian
Stintan,

När har man kunnat snacka med spriten? den ger inga svar, men jag skäms inte vad som hände och maken var med mig. min dotter har fått all den kärlek vi har gett till henne, men maken kunde inte drämma till henne och jag har jobbat på det stället och kände personalen, så det tyckte dom att om det fanns fler föräldrar som satte foten i marken så slapp de ta hand om dem.

det går inte duddelilutta med en stypfull idiot, hjälper inte.
du får ha dina åsikter, men denna gång kunde jag rädda min dotter och jag vet säkert att hon handskas med alkoholen vettigt, annars finns dom som skvallrar ..... whistling.gif fuchian ...
Biggan_
...och om någon skvallrar...hur mycket stryk ska hon då ha?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Att slå till ett banr som är onyckter???? Det var nog det värsta ja hat hört. Det är väl då dom behöver hjälp av föräldrarna eller hur?
silos
Hej Fuchia!
Du skriver min min lillebror är alkis och jag måste säga att dina ordval har många gånger förvånat mig!

Och så berättar du att du slagit till din stupfulla dotter,förvånade mig ännu mera...

Jag kan förstå att man måste skaka om ordentligt en människa som är nästan medvetslös,men att slå på det där viset....det kan jag inte förstå,att man skall behöva göra!

Man kan inte tala med spriten,det har du rätt i,men man kan vara och ta hand om sitt barn då det har blivit stupfulla så att de inte skada sig eller kvävs av spyor...

Allt detta har jag gått genom med den ena av mina söner,jag har vakat natten genom,hållit hans huvud så att han inte kvävdes av sina spyor....

Dagen efter var skammen stor,men samtidigt tackade han mig att jag inte skällde på honom,utan tog hand om honom.Vi hade allvarliga samtal när han var nykter efteråt,men först när han själv vill så slutade han att dricka.
Han har slutat att dricka för flera år tillbaka!

När man slår en människa sätter det spår i det undermedvetna och kan påverka en människa livet genom!

På det här viset tänker jag om det hela!

mamamaggan
CITAT (fuchian @ 18-07-2010, 20:54) *
Stintan,

När har man kunnat snacka med spriten? den ger inga svar, men jag skäms inte vad som hände och maken var med mig. min dotter har fått all den kärlek vi har gett till henne, men maken kunde inte drämma till henne och jag har jobbat på det stället och kände personalen, så det tyckte dom att om det fanns fler föräldrar som satte foten i marken så slapp de ta hand om dem.

du får ha dina åsikter, men denna gång kunde jag rädda min dotter och jag vet säkert att hon handskas med alkoholen vettigt, annars finns dom som skvallrar ..... whistling.gif fuchian ...

Det enda som hände när du slog henne var att du mådde bättre själv. Du slog henne för att bli av med din frustration/vrede eller vad vi ska kalla det. Du tänkte aldrig på att du kunde ha väntat med att prata med henne tills hon var nykter ?

Fast egentligen så sitter du nu någonstans och gapskrattar åt alla som går på att du , som fuchian , existerar i verkligenheten ! rotfl.gif

Jag är iaf ganska så övertygad om att det pågår ett spel hos någon som har minst två identiteter på Odla och som spelar ut identiteterna mot varandra .
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 18-07-2010, 20:54) *
Stintan,

Nej man pratar med sina barn hela tiden och långt innan något sånt händer. Mina ungar visste att dom alltid kunde ringa hem så jag kunde hämta dom vad som än hände, även om dom skulle vara fulla (vilket aldrig hänt). Man tar väl hand om sitt barn vad det än råkar ut för, nykter eller onykter. Inte fan slår man dom! Och vad är det för jäkla ställe som har personal som tycker att det är OK att en mamma ger sitt barn hurringar. Det är ju misshandel och det borde polisanmälts. Om polisen var där och såg detta så begick dom tjänstefel om dom inte gjorde något åt det.
netha
CITAT (fuchian @ 18-07-2010, 18:33) *
Tepa,

Det är en stor sak att kunna klara av de små stegen en i taget, faller man, tar man upp sig igen och tänker efter vad som gick snett.

Det är många på denna tråd som är kategoriska i sina åsikter om alkoholen, men man kanske har någon i närhet som mår inte så bra.

Jag kan ta ett glas till nyår, eller ett glas öl i Londonbubbar, när vi är där, men där stannar det.
Jag känner inte behov av det och oftast dricker vatten vid middagarna när andra delar vin mellan sig. Jag gillar inte smaken, så enkelt är det. Jag har inga åsikter att förmedla i denna fråga men har sett så många hamna till botten i flaskan att jag orkar inte se det.
Min lillebror är alkis sedan tonåren och hans liv har hängt på snöret flera gånger, men jag har tagit avstånd sedan länge från honom. Det är endast fyllesnack som kommer och den fyllekajan är inte den goa lille pojken från vår barndom. han behöver inte mig heller, så det går jämt upp.

Kanske är jag för hård, men man kan välja sitt själskap och det har jag gjort.
Det hände när min dotter i tonåren hadde fått annat än sprit i sitt glas och pojkvännen ringger oss mitt i natten att de ska köra henne till fyllecellen, men något är fel.
När vi kom till akuten, hörde jag min dotters gormande och yrande och där var polisen som försökte hålla fast henne. Hon kröp på alla fyra och spydde hit och dit. vilken hensk syn!
Jag gick fram till tösen och skakade om henne och sade att nu skärper du, men ikke då. Jag gav henne en hurring så hon hamnade på andra sidan korridoren och då kom det ynkligt ... ma ma mma?????
Just det, sa jag och sa till poliser att detta sköter jag, proverna ska tas vad hon har fått i sig för hon hade slutat att andas enl pojkvännen och de hade fått göra lung.hjärt-räddning på henne tills ambulansen tog vid.
Hon fick stanna kvar tills hennes tillstånd var stabil och varje gång hon började gapa, fick hon en hurring till.
Hon var inte van att jag tog till våld och det fick henne att tänka efter en del. Jag ville att hon skulle överleva och få sig en läxa ---- och det har fungerat. visserligen tar hon ett glas till maten, men hon super inte.
Ja, det blev visst långt, men jag ville dela med mig som mor till mitt barn ... ... -cry-.gif fuchian ..

Men alltså ... någon måtta får det väl ändå vara på fantasierna!
Inte för att jag tänkt svara på sånt dravel ... men detta övergår ... rotfl.gif
Ophelia
Att bemöta någon som är väldigt berusad med aggressiva handlingar är inte alls bra. Den som är berusad kan reagera ganska starkt med att själv uppträda aggressivt och det hela kan bli ganska påfrestande. Det absolut bästa är att försöka kunna samtala på ett lugnt sätt. Finns ingen anledning att tro att man kan "banka vett" i en berusad människa, däremot skapar man bara otrygghet och förvirring.

Själv är jag ganska restriktiv när det gäller alkohol och har sett baksidorna med alkoholens inverkan på människor både privat och via arbete.

silos
CITAT (mamamaggan @ 18-07-2010, 21:20) *
Det enda som hände när du slog henne var att du mådde bättre själv. Du slog henne för att bli av med din frustration/vrede eller vad vi ska kalla det. Du tänkte aldrig på att du kunde ha väntat med att prata med henne tills hon var nykter ?
Fast egentligen så sitter du nu någonstans och gapskrattar åt alla som går på att du , som fuchian , existerar i verkligenheten ! rotfl.gif

Jag är iaf ganska så övertygad om att det pågår ett spel hos någon som har minst två identiteter på Odla och som spelar ut identiteterna mot varandra .

Det vore jo riktigt hemskt om någon gör som du tror sad.gif
Sådant kan admin kolla är jag säker på!
fuchsian
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-07-2010, 21:14) *
Att slå till ett banr som är onyckter???? Det var nog det värsta ja hat hört. Det är väl då dom behöver hjälp av föräldrarna eller hur?

Elisabeth --- Västkustkolonisten,

Det är så lätt för er alla att döma och tala om aga och annat.
För mig var rädslan enorm när vi kom till akuten. Hon har faktiskt pratat med mig om detta och var tacksam, trots "hurringarna" att hon inte hamnade i fyllecellen, för då skulle hon varit död. vi hadde talat om alkohol innan detta hände, för hon har sett min bror. hon har varit så öppen som hon har kunnat och hon har sagt att om detta skulle hända fler gånger, kom och ta hand om mig mammis, för trots allt kan det lätt hända att få i sig skit hur förskiktig man är.

Personalen bad mig att få tyst på henne för det stod där 3 poliser som försökte hålla i henne. Läkaren sade till mig att hon får inte falla mer i medvetlöshet, håll henne någorlunda vaken tills vi vet säkert vad som orsakade detta konstiga beteende.
Poliserna stannade kvar när jag först försökte nå henne med tal och skakade på henne att håll dig vaken och de såg också denna första hurring som jag gav till min dotter och de sa att det där gjorde susen och försök hÅlla henne vaken.
Jag satt hos henne och grät av min rädsla att förlora henne, men när hon började bli lite mer vaken, låg hon i min famn på golvet i ett bås på akuten. Hon sade sedan att skaka på henne om hon somnar för nu vet jag att du, mamma är här och hon skämdes så, men jag sade att ta detta som en läxa och var mer försiktig om hon är med vänner och det finns folk som hon inte känner.
Om "hurringarna" har hon efteråt tackat mig för. Hon sa att hon visste att det var i all rädsla och oro, du mammis gjorde det som behövdes, så hon förstår det. Jag har inte behövt använda våld, mer än hemma som barn, men vi bestämde att vårt barn ska inte behöva gå igenom det helvete jag fick gå.
Man kan ha vilka som helst åsikter om detta, men hon är det käraste jag har. Hennes make kommer från ett sk. kristet hem och han har inte tagit efter dom alkoholvanor som ungdommen har nuförtiden. Maken dricker inte mer än lite vin, ibland till maten, som min dotter.
Om hon skulle vare en suput, skulle hon inte leda ett företag med ca 50 anstälda och att flera andra företag ger henne flera erbjudande om arbete.
hon fick ett erbjudande i våras av en konkurent och hon var lite less på all kärringtjafs på sin avdelning.

Hon kollade erbjudandet och det var ett bättre jobb än innan, så hon snackade med dom och sa att vad är hennes insats värt hos dem. Hon tjänade innan ca 45,000 norska kronor per månad. Hon gav sig inte förran hon fick 20.000 till per månad.
Ingen alkis skulle få det hon har fått och de skickar oftast henne ut till andra länder i Europa på affärsresor, för de vet att ingen kör över det som hennes företag har önskat av henne.

Min bror hör inte hit och jag har inte kunnat hjälpa honom, så han får leva och snacka med spriten så länge han lever.

Jag tackar för varje dag att mitt enda barn överlevde då, sedan kan man inte veta vad som kan hända ex i trafiken el sjukdommar. ..... thanks.gif ... Fuchian ...
*Stintan*
Så du vill försöka inbilla oss att personalen på akuten inklusive läkare inte duger till att ta hand om en drogad person utan dom överlåter till en hysterisk morsa att sköta det och slå sitt barn. Nej du fuchian du är bara ute efter uppmärksamhet. Och vad har din dotters jobb och lön med detta att göra? Skryt och skrävel är det värsta som finns! Att få uppmärksamhet är tydligen så viktigt för dig så att du måste svara på dina egna inlägg som du gör i en massa trådar.

Sen kan man ju undra varför du lämnar ut din dotter och familj som du gör på ett forum som är öppet för hela världen att läsa. Tror du att vi blir imponerade eller vad är du ute efter. Varför skaffar du dig inte en blogg istället där du kan skriva av dig och svamla hur mycket du vill?
herkules
att ge folk som helt tappat greppet om verkligheten en örfil är ett väl beprövat recept och skulle nog även utövas av sjukhuspersonal om det var tillåtet.
en rejäl örfil så folk vaknar till är inte misshandel, jävla trams!
bergvallmo
CITAT (mamamaggan @ 18-07-2010, 21:20) *

Tycker det låter obehagligt om folk har flera identiteter. Då kan man inte ha mycket till liv... Hoppas sådant går att ta reda på...

Håller med dig i att om man slår sitt drogade barn så måste det vara för att ge utlopp för sin egen frustration.
*Stintan*
CITAT (herkules @ 19-07-2010, 13:02) *
att ge folk som helt tappat greppet om verkligheten en örfil är ett väl beprövat recept och skulle nog även utövas av sjukhuspersonal om det var tillåtet.
en rejäl örfil så folk vaknar till är inte misshandel, jävla trams!

Vadå tappat greppet? Det var ju en totalt drogad (berusad ) person! Inte sjutton mår dom bättre av att man slår upprepade gånger dom thumbdown.gif
ninnisky
CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 09:31) *
Elisabeth --- Västkustkolonisten,

Det är så lätt för er alla att döma och tala om aga och annat.
För mig var rädslan enorm när vi kom till akuten. Hon har faktiskt pratat med mig om detta och var tacksam, trots "hurringarna" att hon inte hamnade i fyllecellen, för då skulle hon varit död. vi hadde talat om alkohol innan detta hände, för hon har sett min bror. hon har varit så öppen som hon har kunnat och hon har sagt att om detta skulle hända fler gånger, kom och ta hand om mig mammis, för trots allt kan det lätt hända att få i sig skit hur förskiktig man är.

Personalen bad mig att få tyst på henne för det stod där 3 poliser som försökte hålla i henne. Läkaren sade till mig att hon får inte falla mer i medvetlöshet, håll henne någorlunda vaken tills vi vet säkert vad som orsakade detta konstiga beteende.
Poliserna stannade kvar när jag först försökte nå henne med tal och skakade på henne att håll dig vaken och de såg också denna första hurring som jag gav till min dotter och de sa att det där gjorde susen och försök hÅlla henne vaken.
Jag satt hos henne och grät av min rädsla att förlora henne, men när hon började bli lite mer vaken, låg hon i min famn på golvet i ett bås på akuten. Hon sade sedan att skaka på henne om hon somnar för nu vet jag att du, mamma är här och hon skämdes så, men jag sade att ta detta som en läxa och var mer försiktig om hon är med vänner och det finns folk som hon inte känner.
Om "hurringarna" har hon efteråt tackat mig för. Hon sa att hon visste att det var i all rädsla och oro, du mammis gjorde det som behövdes, så hon förstår det. Jag har inte behövt använda våld, mer än hemma som barn, men vi bestämde att vårt barn ska inte behöva gå igenom det helvete jag fick gå.
Man kan ha vilka som helst åsikter om detta, men hon är det käraste jag har. Hennes make kommer från ett sk. kristet hem och han har inte tagit efter dom alkoholvanor som ungdommen har nuförtiden. Maken dricker inte mer än lite vin, ibland till maten, som min dotter.
Om hon skulle vare en suput, skulle hon inte leda ett företag med ca 50 anstälda och att flera andra företag ger henne flera erbjudande om arbete.
hon fick ett erbjudande i våras av en konkurent och hon var lite less på all kärringtjafs på sin avdelning.

Hon kollade erbjudandet och det var ett bättre jobb än innan, så hon snackade med dom och sa att vad är hennes insats värt hos dem. Hon tjänade innan ca 45,000 norska kronor per månad. Hon gav sig inte förran hon fick 20.000 till per månad.
Ingen alkis skulle få det hon har fått och de skickar oftast henne ut till andra länder i Europa på affärsresor, för de vet att ingen kör över det som hennes företag har önskat av henne.

Min bror hör inte hit och jag har inte kunnat hjälpa honom, så han får leva och snacka med spriten så länge han lever.

Jag tackar för varje dag att mitt enda barn överlevde då, sedan kan man inte veta vad som kan hända ex i trafiken el sjukdommar. ..... thanks.gif ... Fuchian ...

Brukar inte mata troll - men din stackare vilken fantasi du har thumbdown.gif
gnon49
Skulle både polis och sjuhuspersonal stå handfallna när en person flippar ur? Nej, det köper jag inte.
Såna här situatoner är näst intill vardagsmat och klaras av hur lätt som helst av utbildad personal. Men en bra skröna var det.
Meriona
CITAT (gnon49 @ 19-07-2010, 14:40) *
Skulle både polis och sjuhuspersonal stå handfallna när en person flippar ur? Nej, det köper jag inte.
Såna här situatoner är näst intill vardagsmat och klaras av hur lätt som helst av utbildad personal. Men en bra skröna var det.

Gnon, du är alltid så klok! kompiskram.gif
andersen

Det är det nog ingen som köper, idag så finns det handlingsplaner för allt möjligt, och att inte utbildad personal på sjukhus och polis inte då vet vad som skall göras,nää det finns inte en möjlighet.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 19-07-2010, 14:22) *
Vadå tappat greppet? Det var ju en totalt drogad (berusad ) person! Inte sjutton mår dom bättre av att man slår upprepade gånger dom thumbdown.gif

om jag läste rätt så var personen så vild så inte ens poliser kunde hålla henne, ramlade runt och låg på golvet och skrålade, en örfil i den situationen är inte misshandel. hålla folk vaken gör man bäst genom att dra knogarna över bröstbenet. hårt!
*Stintan*
CITAT (herkules @ 19-07-2010, 16:45) *
om jag läste rätt så var personen så vild så inte ens poliser kunde hålla henne, ramlade runt och låg på golvet och skrålade, en örfil i den situationen är inte misshandel. hålla folk vaken gör man bäst genom att dra knogarna över bröstbenet. hårt!

Det var ju fråga om att hålla vaken! Jag fattade att hon var vild just för att hon var fasthållen men man kan tydligen läsa text på olika sätt flirting.gif
fuchsian
CITAT (herkules @ 19-07-2010, 16:45) *

Det var just det jag vill få fram, Herkules, ingen av personalen el. polisen kunde göra det och jag hade inte tillåtit det så jag tog på mig skulden att få henne mer stillsam och vakna upp och hon fann tryggheten i min famn sedan även att jag fick tjata i ett att nu somnar du inte för jag kommer att se till att du klarar dig ut ur denna hemska situation.
Om det hade räknats som misshandel, fanns ju polisen på plats och hade tagit mig till finkan, men det blev en lättnad för att jag tog över det hela. Jag vet detta du nämner att dra knogarna över bröstbenet, har fått göra det för patienter efter operationer då läkaren vill att jag ser till att patienten inte sjunker ner för lågt. Även vissa andra knep, som jag inte nämner här.

Visst var det ett hemskt situation vi hamnade i och vill inte uppleva detta mera nånsin. Du kan förstå min rädsla och oro just då. Hade mardrömmar under lång tid efter detta för att inte hinna fram i tid och att hon dog pga att jag inte hann fram.

Det finns dom "gamla vanliga" åsiktsinläggen om detta händelse, men jag kommer inte svara mer av detta. din reaktion var lika sund som deras som var med, så det får räcka. ...... angel_not.gif ... fuchian ...
malcolm

Ja, sjukhuspersonal och polis kan stå handfallna och inte veta vad de skall göra och situationer liknande denna klaras inte av hur lätt som helst. En mor/far däremot kan via sina band till sin dotter/son få fram reaktioner som ingen annan kan. Jag är inte för våld på något sätt men ibland kan en riktig hurring vara det enda sättet för att få någon annan att vakna upp.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 19-07-2010, 19:56) *
Ja, sjukhuspersonal och polis kan stå handfallna och inte veta vad de skall göra och situationer liknande denna klaras inte av hur lätt som helst. En mor/far däremot kan via sina band till sin dotter/son få fram reaktioner som ingen annan kan. Jag är inte för våld på något sätt men ibland kan en riktig hurring vara det enda sättet för att få någon annan att vakna upp.

Aldrig någonsin!!!! Skrämmande okunskap!
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 19-07-2010, 12:15) *
Sen kan man ju undra varför du lämnar ut din dotter och familj som du gör på ett forum som är öppet för hela världen att läsa. Tror du att vi blir imponerade eller vad är du ute efter. Varför skaffar du dig inte en blogg istället där du kan skriva av dig och svamla hur mycket du vill?

Nu tycker jag att du är elak.
fuchsian
Tack MALCOLM,

Du har ju egna barn och kan förstå den rädslan och oron man har för sina barn. Här hjälpte det inte ens med pojkvännen lika lite som andra okändas insats till, utan i sitt förvirrade tillstånd var det enda raka att ta tag i det själv som mor. Min dotter är mitt ansvar, men andras ungar har jag skickat till polisen om inte föräldrarna hämtar dom.
Har hoppat in som sköterska motvilligt till akuten och sett dessa alkoholpåverkade ungdommar som skiter ner hela avdelningen och anhöriga vägrar att komma till hjälp. Då blir det fyllecellen man skickar dom för man har fullt upp med andra akutfall.
Så ingen har rätt att säga vad som gäller mellan mig och mitt barn. För de känner varken mig eller min dotter.
Även du, Malcolm fick sk. råd hur du ska vara, men om dessa/hon kunde prakticera det först på sig själv innan hon ger sig på andra, vore en bra upplyft till hela forumet. ......Fuchian .....
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 19-07-2010, 20:04) *
Nu tycker jag att du är elak.

Varför det? Ta det istället som ett gott råd! Jag skulle aldrig skriva något negativt om mina barn eller min familji på nätet.
Jag är inte elak men jag blir väldigt illamående när man lämnar ut nära och kära på nätet.
Aqvakul
CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 20:13) *
Så ingen har rätt att säga vad som gäller mellan mig och mitt barn. För de känner varken mig eller min dotter. ..... thumbdown.gif ... Fuchian ...

Men om du berättar om en dramatisk händelse och om ditt kontroversiella ingripande, så får du faktiskt förvänta dig att det kommenteras. Eller är avsikten att vi ska stå i stram givakt och stum beundran...
fuchsian

Aqvakul,

Det vet jag med mig att det finns dom som ska peta i allt man knappt hinner skriva färdigt, men detta var inte avsedd att brösta sig, utan en enkel reaktion och en berättelse i ämnet alkoholism.

de som inte gillar inlägget kan ta och sticka annanstans att skriva av sig. Har de jobbar på akuten under en fyllehelg? Om så, då lyfter jag hatten för deras tålamod, men för vanligt skitsnack befattar jag inte med mera. börjar känna igen dessa "typer" som petar i allt som de bara kan och i själva värket har de slutat att utvecklas i sina sinnen, fy ....fa ....sen! thumbdown.gif
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 20:29) *
Aqvakul,

Det vet jag med mig att det finns dom som ska peta i allt man knappt hinner skriva färdigt, men detta var inte avsedd att brösta sig, utan en enkel reaktion och en berättelse i ämnet alkoholism.

de som inte gillar inlägget kan ta och sticka annanstans att skriva av sig. Har de jobbar på akuten under en fyllehelg? Om så, då lyfter jag hatten för deras tålamod, men för vanligt skitsnack befattar jag inte med mera. börjar känna igen dessa "typer" som petar i allt som de bara kan och i själva värket har de slutat att utvecklas i sina sinnen, fy ....fa ....sen! thumbdown.gif

Ditt inlägg om din drogade dotter har väl inget med alkoholismen att göra.
silos
CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 20:13) *
Tack MALCOLM,

Du har ju egna barn och kan förstå den rädslan och oron man har för sina barn. Här hjälpte det inte ens med pojkvännen lika lite som andra okändas insats till, utan i sitt förvirrade tillstånd var det enda raka att ta tag i det själv som mor. Min dotter är mitt ansvar, men andras ungar har jag skickat till polisen om inte föräldrarna hämtar dom.
Har hoppat in som sköterska motvilligt till akuten och sett dessa alkoholpåverkade ungdommar som skiter ner hela avdelningen och anhöriga vägrar att komma till hjälp. Då blir det fyllecellen man skickar dom för man har fullt upp med andra akutfall.
Så ingen har rätt att säga vad som gäller mellan mig och mitt barn. För de känner varken mig eller min dotter.
Även du, Malcolm fick sk. råd hur du ska vara, men om dessa/hon kunde prakticera det först på sig själv innan hon ger sig på andra, vore en bra upplyft till hela forumet. ......Fuchian .....

Jag förstod mer än väl din räddsla,tro inte annat!
Och jag dömer absolut inte dig,berättar endast om hur jag ser på sådant!

smiley_small_hug.gif
fuchsian
CITAT (ninnisky @ 19-07-2010, 14:28) *
Brukar inte mata troll - men din stackare vilken fantasi du har thumbdown.gif

Det behövs ingen fantasi alls här, märker jag!
Suz
Tepa, du är modig och likaså ni andra som öppet berättat/funderat över era alkoholproblem.
Jag tycker diskussionen som sådan är viktig men tänker inte ge mig in i den.
Däremot vill jag tipsa om ett forum där man kan få svar på både det ena och det andra vad gäller alkohol/beroende/.
http://www.alkoholhjalpen.se/forum/categories.php
fuchsian

Till SILOS,

Jag var så livrädd och när både polisen och personalen inte hadde tid mitt i natten med henne, så är det mitt ansvar som mor att göra det bästa av en situation.

Jag har jobbat som sjuksköterska extra på akuten på nätterna, så jag vet att man hinner inte med dessa ungdommar, utan man ringer till föräldrarna, vilka sällan går upp mitt i natten, så då får polisen ta med sig dessa unga.

Inget av det är något att hurra för, man gör sitt och man får in allt från svåra olyckor till gamlingar med el. utan skador.
Dessa ungdommar läggs längst ner i prioriteringen att ta hand om på akuten.
Jag skulle önska att det fanns andra platser än finkan och akuten att lämna dessa ungdommar/fyllissar, där det fanns personal som kunde ta hand om dem.

Ingen vet som inte har varit med om dessa fall och även de som efter en akut operation yrar efter narkos, kan få en spruta, men mest blir det att ta till hårdare tag tills personen vaknar till ordentligt och ingen fara ligger för deras säkerhet. Oftast har jag kallat på läkaren först att fråga vad som gäller, men det är en annan historia. Vi tar och lämnar detta, men min avsikt var att ge den sidan av alkoholen inblandad vad detta tråd har handlat om. Har läst inläggen och tyckte att "visa" en annan sida som inte är så vacker när det gäller sprit, men jag kunde inte ta upp ännu värre saker om andra patienter för det är inte tillåtet.
Jag anser inte att jag har hängt ut min dotter, ingen vet vem hon är och inte mig heller ..... Fuchian ....
Silos, vi får tänka på hur vi lägger upp vårt tråd, men jag är rädd att dessa som hackar på oss måste få först några andra att ge sig på innan vi kan få det vi vill och ta emot de som vill hänga med utan att trassla till det för oss. Kram, vännen --- vi kämpar på ... Fuchian ...
fuchsian
CITAT (Suz @ 20-07-2010, 01:11) *
Tepa, du är modig och likaså ni andra som öppet berättat/funderat över era alkoholproblem.
Jag tycker diskussionen som sådan är viktig men tänker inte ge mig in i den.
Däremot vill jag tipsa om ett forum där man kan få svar på både det ena och det andra vad gäller alkohol/beroende/.
http://www.alkoholhjalpen.se/forum/categories.php

bra gjort av dig Suz, alla borde förstå att man kan snacka med personen som vill ha hjälp, men att man kan inte snacka ett skit med själva alkoholen som talar sitt språk. Det är så synd att det är så jobbigt för dessa som druckit längre tid att få dem att inse behovet att kunna vända om med hjälp, men jag tror nog att det finns så mycket skamkänslor hos personen i fråga och hos deras omkrets att förnekelsen är det enda som de kan ta till. Såg detta hos min bror som slog vår lilla mor för att få mer pengar .... Skrämmande! .....Fuchian...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon