Full version: Lars Vilks mord hotad
Sidor: 1, 2, 3, 4
theseraphim

Eftersom förgrundsgestalten är helig och närmast okränkbar går dyrkarna i taket så fort man kritiserar gestalten ifråga och så kommer det att förbli tills ögonen öppnas hos efterföljarna och bluffen avslöjas så även dessa kan börja tänka på egen hand.
[/quote]
kommer nog aldrig att ske tyvärr då de haft väldigt lång tid på sig att få upp ögona.
Gossen Ruda
CITAT (theseraphim @ 15-03-2010, 08:49) *
Eftersom förgrundsgestalten är helig och närmast okränkbar går dyrkarna i taket så fort man kritiserar gestalten ifråga och så kommer det att förbli tills ögonen öppnas hos efterföljarna och bluffen avslöjas så även dessa kan börja tänka på egen hand.

kommer nog aldrig att ske tyvärr då de haft väldigt lång tid på sig att få upp ögona.

Visserligen, men samtidigt har de levt i sin egna lilla värld där makthavarna styrt informationen. Nu kan vem som helst med några knapptryckningar komma överallt dit internet når och förkovra sig. Det har makthavarna också insett så därför försöker man filtrera informationen så mycket det går men i längden håller det inte. Det är nog kört för den äldre generationen så vi får hoppas på ungdomen, även i sådant religiöst toppstyrt land som Iran börjar det jäsa bland ungdomarna.
theseraphim
Trodde vi pratade om religionen här, den här tråden har växt ofantligt bara på några dagar. Självklart tror jag också att ett fritt flöde av information skapar om samhällen i slutändan speciellt då tex Iran men även Kina däremot tror jag inte att folks gudstro ändrar sig så mycket, tror man så tror man oavsett om det finns Wikipedia eller inte:-) Sen kan man ju faktiskt de till ren fakta tex här i Sverige så har kyrkan det senaste tappat väldigt många medlemmmar, dels för att folk inte vill va med då de inte uppfattar sig som troende(troende ateister) sen var det ju även så att de som tillhörde kyrkan innan staten separera inte fick välja mellan att gå ut eller fortsätta vara med utan de blev automatiskt fortsatt medlemmar och betalade skatt.
Hej igen
CITAT (theseraphim @ 15-03-2010, 11:55) *
Trodde vi pratade om religionen här, den här tråden har växt ofantligt bara på några dagar. Självklart tror jag också att ett fritt flöde av information skapar om samhällen i slutändan speciellt då tex Iran men även Kina däremot tror jag inte att folks gudstro ändrar sig så mycket, tror man så tror man oavsett om det finns Wikipedia eller inte:-) Sen kan man ju faktiskt de till ren fakta tex här i Sverige så har kyrkan det senaste tappat väldigt många medlemmmar, dels för att folk inte vill va med då de inte uppfattar sig som troende(troende ateister) sen var det ju även så att de som tillhörde kyrkan innan staten separera inte fick välja mellan att gå ut eller fortsätta vara med utan de blev automatiskt fortsatt medlemmar och betalade skatt.

Visst kunde man redan innan välja att går ur svenska kyrkan.
Det har inget med separationen från staten att göra.
Gossen Ruda
Läste just en liten notis i GP där mer vettiga israeler protesterade mot att i ultraortodoxa judiska delar av Jerusalem får kvinnor och män inte åka i samma bussar. Det finns galningar inom många religioner och mellan judar och muslimer är skillnaden inte så stor ibland.

CITAT (Hej igen @ 15-03-2010, 12:15) *
Visst kunde man redan innan välja att går ur svenska kyrkan.
Det har inget med separationen från staten att göra.

Nej, jag gick ur i samband med att skatten till kyrkan togs upp till debatt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon