Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
netha
CITAT (herkules @ 09-07-2010, 23:08) *
jag tror inte att man får en fot i röven av reinfeldt 2 månader innan valet om man inte har gjort nåt jävligt dumt.
faktiskt.

yes.gif
Inte ett " jag är ledsen att förlora en duktig medarbetare och vän ...osv" ... från statsministern.
Bara ett kort konstaterande att SOL avgått pga personliga skäl.
*Stintan*
CITAT (herkules @ 09-07-2010, 23:08) *
jag tror inte att man får en fot i röven av reinfeldt 2 månader innan valet om man inte har gjort nåt jävligt dumt.
faktiskt.

Nej det tror jag inte heller men hur intressant är det att sitta på ett forum och spekulera?
Motti
Om han nu gjort något som inte är bra för partiet så är det väl bra att han "så kallat"avgår och om nu Reinfelt hade hängt ut allt elendä som gällde Lithorin !ja inte alls bra inför valtider.NU !jäklar ska alla synas i sömarna och all skit ska dras fram eftersom det är val så se upp nu !vem som helst kan bli manglad i politisk press bara för att ha ihjäl motståndare och värva röster, ingen går säker nu.
*Stintan*
CITAT (netha @ 09-07-2010, 23:24) *
yes.gif
Inte ett " jag är ledsen att förlora en duktig medarbetare och vän ...osv" ... från statsministern.
Bara ett kort konstaterande att SOL avgått pga personliga skäl.

Reinfelt har väl aldrig visat någon empatisk sida så vem är förvånad.
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 23:32) *
....................

Din skitstövel, du har pekat ut mig för förtal. Visa mitt inlägg som innehåler förtal !
netha
CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 23:34) *
Reinfelt har väl aldrig visat någon empatisk sida så vem är förvånad.

Nej jag var inte alls förvånad .. han är mest som en robot som rabblar upp inprogrammerat ...
typ som dockan Scrollan. laugh.gif
netha
CITAT (Motti @ 09-07-2010, 23:33) *
Om han nu gjort något som inte är bra för partiet så är det väl bra att han "så kallat"avgår och om nu Reinfelt hade hängt ut allt elendä som gällde Lithorin !ja inte alls bra inför valtider.NU !jäklar ska alla synas i sömarna och all skit ska dras fram eftersom det är val så se upp nu !vem som helst kan bli manglad i politisk press bara för att ha ihjäl motståndare och värva röster, ingen går säker nu.

Jamen så är det ju i politiken och det ska vi vara tacksamma för ... alltså att liken ur garderoberna snokas fram.
Detta gäller inte enbart de rödgröna utan innefattar även alliansens politiker.
Det är rättvist, tycker jag.
Vi, alla väljare, har rätt att få veta vem/vilka politiker vi kan lita på ... oavsett om de är röda, gula eller gröna.
Vi har rätt att få veta ifall dessa politiker är laglydiga eller har begått brott ... precis som skolperssonal m.fl kontrolleras innan de får anställning.
Huggorm
CITAT (netha @ 09-07-2010, 23:44) *
Jamen så är det ju i politiken och det ska vi vara tacksamma för ... alltså att liken ur garderoberna snokas fram.
Detta gäller inte enbart de rödgröna utan innefattar även alliansens politiker.
Det är rättvist, tycker jag.
Vi, alla väljare, har rätt att få veta vem/vilka politiker vi kan lita på ... oavsett om de är röda, gula eller gröna.
Vi har rätt att få veta ifall dessa politiker är laglydiga eller har begått brott ... precis som skolperssonal m.fl kontrolleras innan de får anställning.

Skillnaden är att högersidans politiker avgår när det visat sig att de gjort dumma saker, medan vänsters skyldiga biter sig envist kvar
netha
CITAT (Huggorm @ 09-07-2010, 23:47) *
Skillnaden är att högersidans politiker avgår när det visat sig att de gjort dumma saker, medan vänsters skyldiga biter sig envist kvar

laugh.gif
Motti
Ja visst är det bra att riva upp skit men varför just innan ett val?Nu råkar jag vara Moderat har varit så i hela mitt liv ja sen jag var 18 år jag är nu 57 år;)det finns fula fiskar i alla parti men man borde väl rota fram all smörja hela tiden så vi vet att vi har Politiker vi kan lita på oavset vilket parti vi röstar på!frågan är ?finns det en enda politiker som inte har ett skellet i garderoben?hur mycket ska vi rota i det och hur långt tillbaks i tiden,alla har begåt synder i livet,ska vi lida för det hela livet eller ska vi få en ny chans?
netha
CITAT (Motti @ 09-07-2010, 23:52) *
Ja visst är det bra att riva upp skit men varför just innan ett val?Nu råkar jag vara Moderat har varit så i hela mitt liv ja sen jag var 18 år jag är nu 57 år;)det finns fula fiskar i alla parti men man borde väl rota fram all smörja hela tiden så vi vet att vi har Politiker vi kan lita på oavset vilket parti vi röstar på!frågan är ?finns det en enda politiker som inte har ett skellet i garderoben?hur mycket ska vi rota i det och hur långt tillbaks i tiden,alla har begåt synder i livet,ska vi lida för det hela livet eller ska vi få en ny chans?

Men snälla ... var inte så enögd! Detta har ju pågått i alla år ... just inför val så plockas alla liken fram.
Inte är du väl överraskad .. eller?
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 09-07-2010, 23:47) *

Fast det här var väl gammal skit i garderoben så det går tydligen bra att mörka även på högersidan. Tror inte det är någon skillnad alls mellan blocken. Sen kan man ju undra hur Reinfelts omdöme är. Det sviktar betänkligt tycker jag för nu är det väl 3 moderata ministrar som varit tvugna att kliva av.
Motti
Nä då Netha inte alls :)det är väl bra att journalisterna har koll,skrev ju det:)ingen villl väl ha skitstövlar i sitt parti vilket det än är !tycker bara det är krasst att allt ska rotas fram precis före valet,vissa journalister har stor betydelse vad som sker både före och efter valet.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 23:57) *
Fast det här var väl gammal skit i garderoben så det går tydligen bra att mörka även på högersidan. Tror inte det är någon skillnad alls mellan blocken. Sen kan man ju undra hur Reinfelts omdöme är. Det sviktar betänkligt tycker jag för nu är det väl 3 moderata ministrar som varit tvugna att kliva av.

Det är från upptäcktsdatum som tiden räknas.

Här är några exempel på röda politiker som vägrade avgå:

Mona Sahlin - tobleroneaffären med mera
Laila Freivalds - utrikesminister som gravt misskötte tsunamikatastrofen, avgick efter över ett års motstånd
Wanja Lundby-Wedin - AMF-skandalen, ja ni minns ju själv
netha
CITAT (Motti @ 10-07-2010, 00:02) *
Nä då Netha inte alls :)det är väl bra att journalisterna har koll,skrev ju det:)ingen villl väl ha skitstövlar i sitt parti vilket det än är !tycker bara det är krasst att allt ska rotas fram precis före valet,vissa journalister har stor betydelse vad som sker både före och efter valet.

Jamenvisst är det så ... men jag tycker ändå att vi ska vara tack skyldiga dessa journalister om orkar gräva och gräva och leta fram liken.
Det är oss till gagn.
Huggorm
CITAT (netha @ 10-07-2010, 00:05) *
Det är oss till gagn.

På vilket vis i det här fallet? Så vitt jag vet har Littorin på inget vis misskött sitt arbete
netha
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 00:05) *
Det är från upptäcktsdatum som tiden räknas.

Här är några exempel på röda politiker som vägrade avgå:

Mona Sahlin - tobleroneaffären med mera
Laila Freivalds - utrikesminister som gravt misskötte tsunamikatastrofen, avgick efter över ett års motstånd
Wanja Lundby-Wedin - AMF-skandalen, ja ni minns ju själv

Fredrik Reinfeldt och hans grabbklubb är hänsynslösa mot partiets kvinnor

Citat ur artikeln:

"Det går inte att ta moderaternas feminism på allvar så länge man inte gör verkliga maktanalyser. Partiet måste också göra upp med en intern kultur som backar upp sina män, men skopar ut sina kvinnor. "Cecilia Stegö Chilò, Maria Borelius, Ulrica Schenström och Kristina Axén Olin åkte ut med huvudet före när något gick snett medan HG Wessberg, Anders Borg och Tobias Billström kom undan, trots svart arbetskraft och obetalda TV-licenser" skriver moderaternas förra informationschef LENA MAGNERGÅRD."
Slut citat
Motti
Men det är ju så att vissa Journalister försöker styra valet !de har stor inverkan på oss alla,vi tror att allt som står i tidningar och allt som sägs i tv är + sant,journalister i dag har en himmla stor makt över media.men det styr inte mina personliga uppfattningar,jagvet hur jag ska rösta ,har aldrig tvekat på det.
netha
CITAT (Motti @ 10-07-2010, 00:17) *
Men det är ju så att vissa Journalister försöker styra valet !de har stor inverkan på oss alla,vi tror att allt som står i tidningar och allt som sägs i tv är + sant,journalister i dag har en himmla stor makt över media.men det styr inte mina personliga uppfattningar,jagvet hur jag ska rösta ,har aldrig tvekat på det.

Precis ... och så gäller också för mig smile.gif
*Stintan*
Jag tror inte att folk är så dumma att dom inte kan tänka och bestämma själva vad dom ska rösta på. Jag tror inte att media har så stor betydelse.
netha
CITAT (*Stintan* @ 10-07-2010, 00:30) *
Jag tror inte att folk är så dumma att dom inte kan tänka och bestämma själva vad dom ska rösta på. Jag tror inte att media har så stor betydelse.

Men det tror jag ... medias genomslagskraft är svår att bedöma ... men som sagt ...
Motti
ja men det är väl allmänt att alla vet att Journalisterna styr en stor del av vad som händer i valet,kanske inte för oss som vet vart vi ska lägga vår röst men alla är ju inte lika säkra som vi !och de andra är lättpåverkade av vad de läser och ser på TV.
Piccante
CITAT (Motti @ 09-07-2010, 23:52) *

Nu verkar det ju som om Littorin är misstänkt för ett brott som utreds och polisen tar inte hänsyn till att det råkar vara val utan brott utreds när de har bevis nog att utreda. Jag tror inte det är någon grävande journalistik bakom utan det hade kommit fram tids nog ändå om det är ett grövre brott.
Huggorm
Jaha, då kunde inte Aftonbladet hålla tyst längre då, trots att dom skrivit att dom skulle höra det eftersom Littorin inte längre är en offentlig person. Det var mycket riktigt så att han hade köpt sex, dock inte från någon minderårig.
herkules
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 07:09) *
Jaha, då kunde inte Aftonbladet hålla tyst längre då, trots att dom skrivit att dom skulle höra det eftersom Littorin inte längre är en offentlig person. Det var mycket riktigt så att han hade köpt sex, dock inte från någon minderårig.

jag tycker att det är bra, vad ska man annars med tidningar till?
*Stintan*
CITAT (netha @ 10-07-2010, 00:35) *
Men det tror jag ... medias genomslagskraft är svår att bedöma ... men som sagt ...

Så du tror att det bara är du och Motti då som inte styrs av media utan kan tänka själva? Konstigt att man säger sig själv inte styras men tror att alla andra gör det.
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 07-07-2010, 18:26) *
Kan man inte åka i fängelse för förtal?

Det finns tydligen ingen hejd på vad en del anser sig ha rätt att kläcka ur sig men Littorins familjeproblem angår väl ingen annan än dom själva.

Förklara din skitstövel, var ligger förtalet !

Varför försöker du försvara en Littorin om hans bästa vän ( Reinfeldt ) inte vill göra det ?
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 11:08) *
Förklara din skitstövel, var ligger förtalet !

Varför försöker du försvara en Littorin om hans bästa vän ( Reinfeldt ) inte vill göra det ?

Varför ska jag svara en sån oförskämd människa som dig som inte ens kan läsa innantill? Var har jag försvarat Littorin och varför skulle jag göra det? Jag förstår att Reinfelt tiger eftersom den här affären skadar både honom och moderaterna.

Du själv förtalar och gör personangrepp på både andra medlemar och politiker. Du borde sansa dig en aning.
Snöflinga
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 07:09) *

Littorin hade tydligen nätkontakt med en kvinna som när L ville träffas irl sa att hon var en betalflicka. Mötet skedde en gång 2006 och är nu preskibierat sedan 2 år tillbaka. Således pågår ej polisutredning. Jag anser att Aftonbladet borde gå en kurs i pressetik ...
gnon49
Troligtvis har aftonbladet vetat om hans affär sen tidigare men inte släppt den förrän nu.
Undrar vilka som sitter i aftonbladets styrelse? Dom flesta väljare tar det nog med en gäspning. Även oppositionspolitikerna. Fast dom gläds nog lite dom rackarna
Bengalow
Reinfeldt har uttalat sig, och hanberättar, att Littorin har sagt att, det inte stämmer. Kanske han betalade 3 tusen för lite grand "kärlek", i st.f. 2 tusen som ryktet säger...
herkules
littorin är ett äckel som skyller sin avgång (spark i röven) på sina barn när det är han själv som köpt sex.
helt rätt av aftonblaskan att skriva om det, trist bara att de är så rättrådiga så de ville ha ett uttalande från honom, hade jag fått bestämma hade det gått i tryck så folk fick morgonkaffet i vrångstrupen!
så länge inte slemmiga nyliberaler får sin vilja igenom och legaliserar sexhandel så är det ju faktiskt olagligt.

det lustiga är att detta tonas ned, det är tydligen värre att köpa en chokladbit med ett plastkort som inte tillhör en själv än att KÖPA en annan människa!!!

tvi!
Snöflinga
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 14:04) *
littorin är ett äckel som skyller sin avgång (spark i röven) på sina barn när det är han själv som köpt sex.
helt rätt av aftonblaskan att skriva om det, trist bara att de är så rättrådiga så de ville ha ett uttalande från honom, hade jag fått bestämma hade det gått i tryck så folk fick morgonkaffet i vrångstrupen!
så länge inte slemmiga nyliberaler får sin vilja igenom och legaliserar sexhandel så är det ju faktiskt olagligt.

det lustiga är att detta tonas ned, det är tydligen värre att köpa en chokladbit med ett plastkort som inte tillhör en själv än att KÖPA en annan människa!!!

tvi!

Du är verkligen fanatisk herkules.
Aqvakul
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 14:04) *

tvi!

Jag kallar helst inte människor för äckel, men annars håller jag med.. tummenupp.gif
herkules
CITAT (Snöflinga @ 10-07-2010, 14:20) *
Du är verkligen fanatisk herkules.

yep, det kan du ge dig på!
rätt ska vara rätt och var sak på sin plats.
har man skitit i det blå skåpet så har man.

CITAT (Aqvakul @ 10-07-2010, 14:23) *
Jag kallar helst inte människor för äckel, men annars håller jag med.. tummenupp.gif

ALLA som köper sex/en annan människa är äckel!
tycker jag alltså.
sen är det rätt äckligt att skylla sina egna tillkortakommanden på barnen...
*Stintan*
Det var den vårdnadstvisten det sick.gif

Fast jag tycker fasligt synd om hans barn!
Gunilla T
Jag tycker Aftonbladets agerande i denhär affären är under all kritik! ...ett lågvattenmärke utan like! Att publicera något dylikt och driva på denna ryktesspridning kan knappast vara en medial uppgift.

Våra politiker skall granskas, jaa, men inte med antydningar och ryktesspridningar.

Jag är inte moderat och jag avskyr prostitution i alla dess former men hur många som nu deltar i drevet har rena samveten? Prostitutionen är utbredd, alltså är kundunderlaget stort.

Aftonbladet sade A...och lät sedan spekulationerna sväva fritt. Ville inte säga B med hänsyn till att personen ifråga vägrat svara. Men så var det inte när de beskyllde Danielsson (tsunamin) för att ha haft ett kärleksmöte med sin kollega i stället för att sköta sitt jobb! Vilken skenhelighet!

Bakom dessa rubriker finns en människa som lider fruktansvärt just nu - var så säker! Att vara involverad i en vårdnadstvist är bland det värsta som finns - två människor som en gång älskat varandra blir till smådjävlar och mitt i allt detta finns barnen. Att vara en offentlig person i ett sådant läge är värre än värst och att dessutom plötsligt vara måltavla i ett mediedrev måste vara på gränsen med vad en människa kan klara ut. När drevet väl satt igång går det inte längre att försöka förklara - allt blir bara värre och värre.

Jag säger bara - stackars man - hoppas du på något sätt tar dig igenom detta men ärren kommer för alltid att finnas där - hela livet!
Snöflinga
CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 14:54) *
Jag tycker Aftonbladets agerande i denhär affären är under all kritik! ...ett lågvattenmärke utan like! Att publicera något dylikt och driva på denna ryktesspridning kan knappast vara en medial uppgift.

Våra politiker skall granskas, jaa, men inte med antydningar och ryktesspridningar.

Jag är inte moderat och jag avskyr prostitution i alla dess former men hur många som nu deltar i drevet har rena samveten? Prostitutionen är utbredd, alltså är kundunderlaget stort.

Aftonbladet sade A...och lät sedan spekulationerna sväva fritt. Ville inte säga B med hänsyn till att personen ifråga vägrat svara. Men så var det inte när de beskyllde Danielsson (tsunamin) för att ha haft ett kärleksmöte med sin kollega i stället för att sköta sitt jobb! Vilken skenhelighet!

Bakom dessa rubriker finns en människa som lider fruktansvärt just nu - var så säker! Att vara involverad i en vårdnadstvist är bland det värsta som finns - två människor som en gång älskat varandra blir till smådjävlar och mitt i allt detta finns barnen. Att vara en offentlig person i ett sådant läge är värre än värst och att dessutom plötsligt vara måltavla i ett mediedrev måste vara på gränsen med vad en människa kan klara ut. När drevet väl satt igång går det inte längre att försöka förklara - allt blir bara värre och värre.

Håller med varje ord tummenupp.gif Bra skrivet.

Jag säger bara - stackars man - hoppas du på något sätt tar dig igenom detta men ärren kommer för alltid att finnas där - hela livet!

Snöflinga
Hoppsan! Blev lite konstigt eftersom mitt svar hamnade i ditt inlägg Gunilla ... förökte ta bort men kunde ej.
Anki på Öland

Håller också med dig - fullständigt!
Anki
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 07-07-2010, 18:26) *
Kan man inte åka i fängelse för förtal?

Det finns tydligen ingen hejd på vad en del anser sig ha rätt att kläcka ur sig men Littorins familjeproblem angår väl ingen annan än dom själva.

(jag har förfettat texten så att din elakhet inte står ivägen för din läs förståelse av din egen texet)

För det första får du förklara och visa mig i mitt inlägg ( som är bara ett enda innan dina exkrementer lagts in ) var förtalet står ?

För det andra när du säger till vi andra att vi ska hålla tyst om Littorin, försvara du direkt honom och hans sexköp.

Nu för du förklara allt detta din skitstövel !
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 17:42) *
(jag har förfettat texten så att din elakhet inte står ivägen för din läs förståelse av din egen texet)

För det första får du förklara och visa mig i mitt inlägg ( som är bara ett enda innan dina exkrementer lagts in ) var förtalet står ?

För det andra när du säger till vi andra att vi ska hålla tyst om Littorin, försvara du direkt honom och hans sexköp.

Snälla vitavargen det du citerar är två meningar uppdelade på två stycken som inte har någon direkt anknytning till varandra.
Får jag inte ställa en fråga? Den första meningen var en fråga! Var står det i den meningen att det gäller dig? Inte heller i den andra meningen och stycket står du nämnd! Tror du att hela världen snurrar enbart kring dig?

Du hittar ju på saker hela tiden. Jag har inte sagt åt någon att hålla tyst vad gäller Littorin, varför skulle jag det?
Jag måste väl som alla andra få ha en åsikt utan att du tror att allt gäller dig.
herkules

sitter du och tycker synd om en människa som köpt en annan människan kön?
skitsamma om han var mitt uppe i en skilsmässa - om han nu var det när det begav sig - man har alltid ett val och han valde.
att han sen blev statsråd OCH tog jobbet är ju bara för mycket! har folk ingen skam i kroppen?
spelar ingen roll om det är man eller kvinna, känd eller okänd, moderat eller sosse, att torskar hängs ut i tidningar gör inte ett dugg.
de enda som det är synd om i detta är hans barn och det kunde han ju ha tänkt på innan ..
Huggorm
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 17:42) *

Har du hakat upp dig på detta skällsord, eller är det helt enkelt det enda du kan bara?
Gunilla T
Tänk att det gör jag - att torskar hängs ut i tidningar är helt fel! Det drabbar familjen/barnen som är helt oskyldiga och om livet lärt mig något så är det att aldrig, aldrig hetsa mot någon person offentligt. Det finns många som hakar på sådant och kanaliserar sitt hat och missnöje och vad som helst kan hända...

Jag försvarar inte att någon köper sex - det är avskyvärt i mina ögon och har alltid varit det - men nu är det så att här finns ingen förundersökning, ingen domstol och ingen rättegång eller domslut annat än Aftonbladet som iklätt sig alla rollerna och ännu lever vi förhoppningsvis i ett rättssamhälle där ingen är dömd innan domstolen sagt sitt.
vitavargen
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 18:19) *
Har du hakat upp dig på detta skällsord, eller är det helt enkelt det enda du kan bara?

Håll dig till försvar av Littorin & co , för försvar av en skitstövel kommer inte ge dig nånting.

Det är helt klart fel att försvara Littorin i dessa dagar. Låt honom fixa det som går att fixas.
Huggorm
CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 18:25) *
Tänk att det gör jag - att torskar hängs ut i tidningar är helt fel! Det drabbar familjen/barnen som är helt oskyldiga och om livet lärt mig något så är det att aldrig, aldrig hetsa mot någon person offentligt. Det finns många som hakar på sådant och kanaliserar sitt hat och missnöje och vad som helst kan hända...

Jag försvarar inte att någon köper sex - det är avskyvärt i mina ögon och har alltid varit det - men nu är det så att här finns ingen förundersökning, ingen domstol och ingen rättegång eller domslut annat än Aftonbladet som iklätt sig alla rollerna och ännu lever vi förhoppningsvis i ett rättssamhälle där ingen är dömd innan domstolen sagt sitt.

Precis, allt vi har att gå på är den prostituerade kvinnans ord. Men Littorins reaktion bekräftar ju i stort sett sanningshalten tyvärr.

CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 18:33) *
Håll dig till försvar av Littorin & co , för försvar av en skitstövel kommer inte ge dig nånting.

Det är helt klart fel att försvara Littorin i dessa dagar. Låt honom fixa det som går att fixas.

Jag försvara varken Littorin eller någon annan, men jag tycker du är ganska jobbig med ditt sätt att vräka ur dig vad som helst av skällsord mot dina motdebattörer. Håll hellre en vuxen och sansad ton, det vinner du själv på allra mest.
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 10-07-2010, 18:01) *
......
Får jag inte ställa en fråga? Den första meningen var en fråga! Var står det i den meningen att det gäller dig? Inte heller i den andra meningen och stycket står du nämnd! Tror du att hela världen snurrar enbart kring dig?
.....

Dessa egenskaper som du visar är de som en skitstövel har. Nu backar du från de exkrementer du lagt in i tråden. Du är feg. Du saknar principer. Du är värdelös att växla ord med. Inget annat än skitstövel passar dig och ditt gäng!

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 18:36) *
...
Jag försvara varken Littorin eller någon annan, men jag tycker du är ganska jobbig med ditt sätt att vräka ur dig vad som helst av skällsord mot dina motdebattörer. .......

I denna vekcka har det varit hårda ord mot Gubben Ruda och Stintan. Båda har betett sig brottsligst. Ruda vill införa skottpeng på någons huvud för dess tankar. Stintan har anklagat mig för förtal, men saknar mod och princip att stå vid sitt ord.

Det är de mildaste orden jag valt i det krigsföring som dessa har startat i denna tråd.
Gunilla T
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 18:34) *
Precis, allt vi har att gå på är den prostituerade kvinnans ord. Men Littorins reaktion bekräftar ju i stort sett sanningshalten tyvärr.

Jag har ingen som helst aning om han gjort detta eller inte men hans reaktion bekräftar inte att han är skyldig. Någonstans kan vi alla nå en gräns där vi helt enkelt får nog. Att vara utsatt för journalisternas bevakning på det sätt han varit en längre tid och sedan få dethär påståendet kastat i ansiktet kan vara att gränsen just passerats..

Men jisses.. visst vill vi ha politiker som fortfarande är mänskliga och reagerar eller..?
Huggorm
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 18:41) *
I denna vekcka har det varit hårda ord mot Gubben Ruda och Stintan. Båda har betett sig brottsligst. Ruda vill införa skottpeng på någons huvud för dess tankar. Stintan har anklagat mig för förtal, men saknar mod och princip att stå vid sitt ord.

Det är de mildaste orden jag valt i det krigsföring som dessa har startat i denna tråd.

Kul att du klippte bort den sista delen i citatet, var den lite obehaglig att bemöta?

CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 18:42) *
Jag har ingen som helst aning om han gjort detta eller inte men hans reaktion bekräftar inte att han är skyldig. Någonstans kan vi alla nå en gräns där vi helt enkelt får nog. Att vara utsatt för journalisternas bevakning på det sätt han varit en längre tid och sedan få dethär påståendet kastat i ansiktet kan vara att gränsen just passerats..

Men jisses.. visst vill vi ha politiker som fortfarande är mänskliga och reagerar eller..?

Visst har du rätt, han måste inte vara skyldig. Kanske hoppade han hellre av än att försöka försvara sig i media just i valspurten, kanske var han beredd att göra den uppoffringen för sitt parti. Ingen vet, och ingen lär väll få veta säkert heller eftersom någon utredning inte kommer att göras då det eventuella brottet är preskriberat.

Och nog skall även en politiker kunna få göra felsteg. Jag har sett för lite av Littorin för att ha kunnat bilda mig någon bestämd åsikt om honom, men generellt tycker jag att riktigt kompetenta politiker har vi inte råd att mista bara på grund av mindre snedsteg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon