Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Aqvakul
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 18:09) *
sitter du och tycker synd om en människa som köpt en annan människan kön?
skitsamma om han var mitt uppe i en skilsmässa - om han nu var det när det begav sig - man har alltid ett val och han valde.
att han sen blev statsråd OCH tog jobbet är ju bara för mycket! har folk ingen skam i kroppen?
spelar ingen roll om det är man eller kvinna, känd eller okänd, moderat eller sosse, att torskar hängs ut i tidningar gör inte ett dugg.
de enda som det är synd om i detta är hans barn och det kunde han ju ha tänkt på innan ..

yes.gif Det finns inget försvar för hans agerande... Att det blåser hårt på toppen, borde han som erfaren politiker ha bra koll på...

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 18:46) *
Och nog skall även en politiker kunna få göra felsteg. Jag har sett för lite av Littorin för att ha kunnat bilda mig någon bestämd åsikt om honom, men generellt tycker jag att riktigt kompetenta politiker har vi inte råd att mista bara på grund av mindre snedsteg.

Tycker du att sexköp är ett "mindre snedsteg"? -fear-.gif
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 10-07-2010, 19:12) *
Tycker du att sexköp är ett "mindre snedsteg"? -fear-.gif

Beroende på omständigheterna kan det vara det ja. Hade han slagit ihjäl tjejen hade det varit en helt annan sak...
Aqvakul
CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 14:54) *
Jag tycker Aftonbladets agerande i denhär affären är under all kritik! ...ett lågvattenmärke utan like! Att publicera något dylikt och driva på denna ryktesspridning kan knappast vara en medial uppgift.

Våra politiker skall granskas, jaa, men inte med antydningar och ryktesspridningar.

Jag är inte moderat och jag avskyr prostitution i alla dess former men hur många som nu deltar i drevet har rena samveten? Prostitutionen är utbredd, alltså är kundunderlaget stort.

Aftonbladet sade A...och lät sedan spekulationerna sväva fritt. Ville inte säga B med hänsyn till att personen ifråga vägrat svara. Men så var det inte när de beskyllde Danielsson (tsunamin) för att ha haft ett kärleksmöte med sin kollega i stället för att sköta sitt jobb! Vilken skenhelighet!

Bakom dessa rubriker finns en människa som lider fruktansvärt just nu - var så säker! Att vara involverad i en vårdnadstvist är bland det värsta som finns - två människor som en gång älskat varandra blir till smådjävlar och mitt i allt detta finns barnen. Att vara en offentlig person i ett sådant läge är värre än värst och att dessutom plötsligt vara måltavla i ett mediedrev måste vara på gränsen med vad en människa kan klara ut. När drevet väl satt igång går det inte längre att försöka förklara - allt blir bara värre och värre.

Jag säger bara - stackars man - hoppas du på något sätt tar dig igenom detta men ärren kommer för alltid att finnas där - hela livet!

Jag håller inte med dig Gunilla!

Visst, kvällspressen är ofta inte särskilt justa och söker sensationer i en evig kamp om upplagor. Aftonbladet har dessutom inget emot att sätta åt ett borgerligt statsråd. Men detta är en verklighet som en mycket rutinerad politiker är mycket väl medveten om. Lämnar politikerna en blotta så hugger massmedia, så är det bara..
Det som är så fruktansvärt ynkligt i detta fallet är att Littorin istället för att bemöta påståendena om sexköp avgår med hänvisning till att han vill skydda sina barn, när det med största sannolikhet handlar om att han har begått en handling som verkligen kan skada barnen. Två dygn senare förnekar han historien via sin advokat, som uppger att han inte tänker kommentera frågan ytterligare. En pratglad politiker som plötsligt fått tunghäfta, märkligt, fegt och ynkligt!
Gunilla T
Jag blev faktiskt väldigt upprörd över Aftonbladets hantering av denhär trista historien.

Att släppa lös spekulatiorena genom att antyda och sedan försvara sig med att dagen efter säga att han inte längre är en offentlig person - och - därefter fortsätta drevet trots att han enligt AF inte längre är offentlig...låter det logiskt?

Varför glömmer vi så lätt vårt rättssamhälles viktigaste grund; ingen är skyldig.....

Visst blåser det på toppen men jag tvivlar att någon kan förutse och vara införstådd med hur det känns när drevet verkligen går i gång...och det går inte att förklara sig, det ger bara mer bränsle på elden.

..och att alltid förutse konsekvenserna av sina val...den människan existerar helt enkelt inte.
vitavargen
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 19:33) *
Beroende på omständigheterna kan det vara det ja. Hade han slagit ihjäl tjejen hade det varit en helt annan sak...

Som bekant är samhället och rättsväsendet utan mercy emot de som använder sin ställning för att underlätta brottet för sig. littorin har inte varit en privar person. Littorin har sagt till de flesta i Sverige (2006) -jag kan leda er bäst. Jag kan försvara era rättigheter bäst. Jag kan försvara er ifall nåt hot uppstår. etc

Det är naturligt att samhället idag behandlar honom hårdare än vad privarpersonen X skulle behandlats, även om Littorin avgick snabbt för att behandlas som en privat person. Han har satt sig själv i centrum och i åratal har kört med medborgarna. Jag tycker att han är värd mycket hårdare bedömning från rättsväsendets sida. Ingen mercy !
vitavargen
CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 19:56) *
Jag blev faktiskt väldigt upprörd över Aftonbladets hantering av denhär trista historien.

Att släppa lös spekulatiorena genom att antyda och sedan försvara sig med att dagen efter säga att han inte längre är en offentlig person - och - därefter fortsätta drevet trots att han enligt AF inte längre är offentlig...låter det logiskt?

Varför glömmer vi så lätt vårt rättssamhälles viktigaste grund; ingen är skyldig.....

Visst blåser det på toppen men jag tvivlar att någon kan förutse och vara införstådd med hur det känns när drevet verkligen går i gång...och det går inte att förklara sig, det ger bara mer bränsle på elden.

..och att alltid förutse konsekvenserna av sina val...den människan existerar helt enkelt inte.

Tidigare i tråden har jag också efterlyst ett klart och snabbt besked från Aftonbladet. I den punkten håller jag med dig.

Samhället ( och media ) borde inte ha mercy mot Littorin, för användning av sin ställning i att begå brott bemöts hård av oss alla. Låt inte Littorin med sin avgång behandlas som en privat person. Han var ju partisekreterare innan han blev minister.
gnon49
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 19:58) *
Som bekant är samhället och rättsväsendet utan mercy emot de som använder sin ställning för att underlätta brottet för sig. littorin har inte varit en privar person. Littorin har sagt till de flesta i Sverige (2006) -jag kan leda er bäst. Jag kan försvara era rättigheter bäst. Jag kan försvara er ifall nåt hot uppstår. etc

Det är naturligt att samhället idag behandlar honom hårdare än vad privarpersonen X skulle behandlats, även om Littorin avgick snabbt för att behandlas som en privat person. Han har satt sig själv i centrum och i åratal har kört med medborgarna. Jag tycker att han är värd mycket hårdare bedömning från rättsväsendets sida. Ingen mercy !

Nej, du hade väl föredragit nackskott a,la kommunism. Jag föredrar demokrati och rättssäkerhet.
vitavargen
CITAT (gnon49 @ 10-07-2010, 20:06) *
Nej, du hade väl föredragit nackskott a,la kommunism. Jag föredrar demokrati och rättssäkerhet.

Nu får vi tala lite klarspråk !

Att Sverigedemokraterna har sjunkit i antal under alliansregeringen beror på att ni har kört med deras politik, mot arbetare, arbetslösa, sjukskrivna, vargar etc.

Att idag inte kan ni stå för det vanliga rättsväsendets krav är bara en fortsättning på det politik som ni fört ! Ni vill även göra rättsväsendets tandlös, när det gäller överklassen och dess söner.
herkules
CITAT (Gunilla T @ 10-07-2010, 18:25) *
Tänk att det gör jag - att torskar hängs ut i tidningar är helt fel! Det drabbar familjen/barnen som är helt oskyldiga och om livet lärt mig något så är det att aldrig, aldrig hetsa mot någon person offentligt. Det finns många som hakar på sådant och kanaliserar sitt hat och missnöje och vad som helst kan hända...
Jag försvarar inte att någon köper sex - det är avskyvärt i mina ögon och har alltid varit det - men nu är det så att här finns ingen förundersökning, ingen domstol och ingen rättegång eller domslut annat än Aftonbladet som iklätt sig alla rollerna och ännu lever vi förhoppningsvis i ett rättssamhälle där ingen är dömd innan domstolen sagt sitt.

det var inte det jag skrev, jag skrev att du tycker synd om någon som köper sex, du skriver stackarna man, varför det, han valde ju!?
det är inget synd om honom, han har haft sitt roliga och nu är det bara att hoppas på att han tycker det var värt det.
så kan det gå när inte haspen är på!
Huggorm
Efter fyra års trogen tjänst för samhällets bästa kan man tycka att Littorin borde bli förlåten utan vidare diskussion
gnon49
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 20:18) *
Nu får vi tala lite klarspråk !

Att Sverigedemokraterna har sjunkit i antal under alliansregeringen beror på att ni har kört med deras politik, mot arbetare, arbetslösa, sjukskrivna, vargar etc.

Att idag inte kan ni stå för det vanliga rättsväsendets krav är bara en fortsättning på det politik som ni fört ! Ni vill även göra rättsväsendets tandlös, när det gäller överklassen och dess söner.

Klarspråk sade Bill,dravel sa Bull.
herkules
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 19:33) *

du driver med oss va? ett brott - sexköp = snedsteg?
nejmenhoppsan, jag råkade visst råna en bank. men efter omständigheterna så var det ju bara ett snedsteg wink.gif
Huggorm
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 20:57) *
du driver med oss va? ett brott - sexköp = snedsteg?
nejmenhoppsan, jag råkade visst råna en bank. men efter omständigheterna så var det ju bara ett snedsteg wink.gif

Nej, det menar jag faktiskt. Sexköpens vara eller inte vara har diskuterats ganska flitigt genom åren, och bara det faktum att alla inte ens är överens om att det borde vara förbjudet borde räcka för att i vissa fall klassa det som ett lindrigt brott. Det är en jäkla skillnad på prostitution och prostitution och i vissa fall tycker jag inte att ett förbud är rimligt. När det handlar om ryska 15-åringar som lurats hit och mer eller mindre hålls som slavar av sina hallickar är det dock en helt annan sak.
vitavargen
CITAT (gnon49 @ 10-07-2010, 20:38) *
Klarspråk sade Bill,dravel sa Bull.

Kan du inte hälsa Bull att säga dravel till alliansare också, för Moderata politiker har tydligt och klart förnekat barn rätten till asyl ( vad var det för kommun ?). Sveridemokrater själva kunde inte göra detta, utan en hård motsättning i samhället.

Bara för att vi är snälla mot er, behöver ni inte klättra upp på våra axlar också.
herkules
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 21:03) *
Nej, det menar jag faktiskt. Sexköpens vara eller inte vara har diskuterats ganska flitigt genom åren, och bara det faktum att alla inte ens är överens om att det borde vara förbjudet borde räcka för att i vissa fall klassa det som ett lindrigt brott. Det är en jäkla skillnad på prostitution och prostitution och i vissa fall tycker jag inte att ett förbud är rimligt. När det handlar om ryska 15-åringar som lurats hit och mer eller mindre hålls som slavar av sina hallickar är det dock en helt annan sak.

för mig så finns det inget som rättfärdigar ett sexköp, det handlar inte om de som säljer sitt kön, spelar ingen roll om det är en heroinhora, en rysk traffickingtjej eller en svensk brud som bara gör det för stålar, det handlar om de som tror sig stå över dessa människor, de som köper kön som om det vore en bokhylla de köpte.
vilken syn de måste ha - på sig själva och på andra.
hallå - kan ingen förbjuda nyliberaler?
heja beatrice ask - ja till grällt färgade kuvert rätt ner i brevinkastet!
ge dem terapi, de lider av nåt.
Bengalow
Nej Huggorm, inte bara att du slingrar dig som den orm du är, nu har du bitit dig själv i svansen. För några inlägg sedan kritiserade du Mona Sahlin för att ha köpt en Toblerone för mer än 10 år sedan, på regeringens kontokort. Du tyckte det var oerhört.
Nu tycker du att Littorins sexköp kan vara en jämvikt till hans 4 års samhällsnytta. Nä, Huggorm. Dina åsikter är så färgade att det är äckligt. Dra dig ur debatten - du har avskyvärda åsikter - jag tror inte ens att Sverigedemoktraterna hade haft nytta av en sådan "människa" som dig!
netha
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 21:34) *
för mig så finns det inget som rättfärdigar ett sexköp, det handlar inte om de som säljer sitt kön, spelar ingen roll om det är en heroinhora, en rysk traffickingtjej eller en svensk brud som bara gör det för stålar, det handlar om de som tror sig stå över dessa människor, de som köper kön som om det vore en bokhylla de köpte.
vilken syn de måste ha - på sig själva och på andra.
hallå - kan ingen förbjuda nyliberaler?
heja beatrice ask - ja till grällt färgade kuvert rätt ner i brevinkastet!
ge dem terapi, de lider av nåt.

yes.gif tummenupp.gif
Ralf
Problemet här är att det inte är ”samhället” som sagt sitt utan det är en privat tidning som säger saker…

Detta Sade Aftonbladet
*Littorin har begått brott
*Vi har en dator som bevisar det
*För det aktuella brottet finns det fängelse i straffskalan.

Inget mera sades… ( wow tänkte jag, vad kan detta vara, det måste vara minst allvarligare barnporrbrott eller att han haft sex med kvinna under 15 år)

VAD HAR VI IDAG NU DÅ
*En f.d. prostituerad som säger att hon sålt sex för fyra år sedan till en person som hon säger är Littorin. (jag har en avlägsen kollega som ser ut precis som Littorin, tänk om det är min kollega som köpt sex?)
*e-postbrev (har nån kollat IP-nr??)
*Hennes anteckningar
*Ett mobilnummer som sedan tre år går till ett dagis men som dagiset säger att innan dem hade Littorin numret. (hur de nu kan veta det??)
Det finns troligtvis ingen polisutredning eller polisanmälan.

BROTTET
Sexbrott kan ge fängelse enlig lagtext men enligt de vägledande tillämpningarna är normalstraffet 50 dagsböter.
Ingen åklagare har hittills yrkat på fängelsestraff för sexköp.
Brottet preskriberas efter 2 år.

På nåt sätt känns det som det inte ens blev en tummetott….. hoppas AB är nöjd med resultatet.
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 10-07-2010, 21:36) *
Nej Huggorm, inte bara att du slingrar dig som den orm du är, nu har du bitit dig själv i svansen. För några inlägg sedan kritiserade du Mona Sahlin för att ha köpt en Toblerone för mer än 10 år sedan, på regeringens kontokort. Du tyckte det var oerhört.
Nu tycker du att Littorins sexköp kan vara en jämvikt till hans 4 års samhällsnytta. Nä, Huggorm. Dina åsikter är så färgade att det är äckligt. Dra dig ur debatten - du har avskyvärda åsikter - jag tror inte ens att Sverigedemoktraterna hade haft nytta av en sådan "människa" som dig!

Som Ralf skriver så betraktas inte sexköp som något speciellt svårt brott, i realiteten ger det inte ens fängelse utan endast ca. 50 dagsböter. Vad ger ekonomisk brottslighet som den Mona Sahlin höll på med? Ekonomisk brottslighet är relativt hårt bestraffad i Sverige. Man kan tycka vad man vill om det, men så vitt jag förstår är det hårdare bestraffning för det än för köp av sexuella tjänster.

I tillägg anser jag inte att Mona Sahlin varit till samhällsnytta.

Om du anser att alla som inte delar din uppfattning har "avskyvärda åsikter", så måste du ha svårt att röra dig ute bland folk. För det är nog trots allt väldigt få som håller med dig.
Aqvakul
SOL själv måste ha tyckt att detta var något han inte kunde leva med som minister - därav den snabba sortin...

Jag tror nog att de flesta tycker att sexköp är moraliskt värre än att handla ett choklad på firmans kontokort.

Fast det värsta är det som håller på att hända SOL, att bli avslöjad med en lögn - då är det helkört...

Ralf
Tror inte att MS gjort nån ekonomisk brott. Det är skillnad på olika gärningar och att vara amatörjurist är inte enkelt.
netha
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 21:03) *

Så sorgligt att du som är så ung ... har denna syn på sexköp. sad.gif
Huggorm
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:03) *
Så sorgligt att du som är så ung ... har denna syn på sexköp. sad.gif

Hade det varit bättre om jag var gammal?
gnon49
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 21:27) *
Kan du inte hälsa Bull att säga dravel till alliansare också, för Moderata politiker har tydligt och klart förnekat barn rätten till asyl ( vad var det för kommun ?). Sveridemokrater själva kunde inte göra detta, utan en hård motsättning i samhället.

Bara för att vi är snälla mot er, behöver ni inte klättra upp på våra axlar också.

Vilka är vi och vilka är ni?
netha
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 22:09) *
Hade det varit bättre om jag var gammal?

Inte alls ... och det tror jag att du förstår.
Min reaktion kom sig av att jag har barn i din ålder och de delar absolut inte din åsikt i frågan.
Faktiskt så trodde och hoppades jag att den yngre generationen såg mer till människan än männens behov av utlösning. sad.gif
Huggorm
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:16) *
Min reaktion kom sig av att jag har barn i din ålder och de delar absolut inte din åsikt i frågan.
Faktiskt så trodde och hoppades jag att den yngre generationen såg mer till människan än männens behov av utlösning. sad.gif

Tänk om dina barn döljer sina åsikter för dig? Tänk om du har missuppfattat vad de som köper sexuella tjänster egentligen är ute efter? Det finns mycket här i världen som man tror att man vet, men i själva verket kanske det är helt annorlunda.
herkules
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:16) *

även kvinnor köper sex sad.gif

CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 21:27) *

fast inte handlar den här tråden om allians vs rödgrönt?

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 22:21) *
Tänk om dina barn döljer sina åsikter för dig? Tänk om du har missuppfattat vad de som köper sexuella tjänster egentligen är ute efter? Det finns mycket här i världen som man tror att man vet, men i själva verket kanske det är helt annorlunda.

jag tycker inte att det handlar om vad man vet utan vilken människosyn man har
netha
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 22:21) *

Nej ... mina barn döljer inte sina åsikter ... vi har alltid öppen diskussion om allt från grönsaker till sex och relationer och kommunalpolitik och ogräs och världspolitik ... jag har inte misssuppfattat vad sexköparen är ute efter.
Sexköparen vill ha makt och utlösning Punkt! och det är sorgligt och tack o lov straffbart i Sverige.
Huggorm
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:27) *
Nej ... mina barn döljer inte sina åsikter ... vi har alltid öppen diskussion om allt från grönsaker till sex och relationer och kommunalpolitik och ogräs och världspolitik ... jag har inte misssuppfattat vad sexköparen är ute efter.
Sexköparen vill ha makt och utlösning Punkt! och det är sorgligt och tack o lov straffbart i Sverige.

Ja inte vet jag, jag har inte diskuterat saken med någon, men nog tror jag att det skiljer sig mellan olika sexköpare. Men om du nu vet så bergsäkert så är det väll så då.

Edit: Kvinnor som köper sex då, är dom ute efter det samma?
vitavargen
CITAT (gnon49 @ 10-07-2010, 22:12) *
Vilka är vi och vilka är ni?

Vi är de som enligt dig är ute efter "nackskott", men när din ledare gör det på sig ( Littorin ) är det bara vi som vill behandla honom mänskligare än vad hans partikamrater ( Reinfeldt ) har gjort (även enligt dig tidigare i denna tråd ).
Ni är alliansare, guds bästa barn som gör vad som behagar er i alla sammanhang emot ensamkommande barn, vargar, sjukskrivna, arbetslösa etc.

Behöver jag säga mer ?
netha
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 22:29) *
Ja inte vet jag, jag har inte diskuterat saken med någon, men nog tror jag att det skiljer sig mellan olika sexköpare. Men om du nu vet så bergsäkert så är det väll så då.

Edit: Kvinnor som köper sex då, är dom ute efter det samma?

Ingen aning eftersom jag aldrig ens hört/läst om någon kvinna som köper sex.
Huggorm
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:33) *
Ingen aning eftersom jag aldrig ens hört/läst om någon kvinna som köper sex.

Det blir allt vanligare i takt med att samhällets syn på kvinnans sexualitet ändras. Många reser även till Gambia, det har blivit de kvinnliga sexköperskornas paradis, där flockas unga, snygga vältränade och förmodligen välhängda svarta män runt dom, och gör vad som helst för småpengar
Bengalow
Huggorm, brottet som Mona Sahlin eventuellt skulle kunna fällas för faller inom epitetet "snatteri". Med dina synvinklar på politik, så har ju egentligen Sten Otto Littorin gjort en samhällsnytta, genom att tillföra den asociala delen av samhället en viss summa penningar som gör att dom kan frigöra sig från den situation dom befinner sig i. Varför inte uppphöjs det svinet till Riddare av Vasaorden, bland andra onyttigheter inom överklassen?

Jag har bara mött en rabiat som dig i mitt liv - en islänning, som satsade ALLT på uppgången av isländska banker. Han pratar inte med mig nu. Ser du, rättfärdighet råder, och Sven Otto Littorin får betala för sin kåthet. Tycker du inte det är rätt? Att sedan spotta på politiska motståndare i motvind träffar bara tillbaka i ditt eget ansikte.

"-Det jämnar ur sig när man sätter sig!" sa han som sket i byxorna. Nu har du fått ett moderatproblem på halsen. Hur känns det? När kommer nästa skandal?

Hur f-n kan du försvara brottslingar, vars straff är upp till et ½ år, genom att säga att dom är "samhällsnyttiga"?
Snöflinga
CITAT (Aqvakul @ 10-07-2010, 22:00) *
SOL själv måste ha tyckt att detta var något han inte kunde leva med som minister - därav den snabba sortin...

Jag tror nog att de flesta tycker att sexköp är moraliskt värre än att handla ett choklad på firmans kontokort.

Fast det värsta är det som håller på att hända SOL, att bli avslöjad med en lögn - då är det helkört...

Trodde du var klokare än så ... men ... Vad vet just du om L, eftersom du och många fler här tar för givet att han är skyldig till sexköp som AB insinuerat om ???

Tycker att Ralfs inlägg var både klokt och tänkvärt.

Huggorm
CITAT (Bengalow @ 10-07-2010, 22:37) *
Jag har bara mött en rabiat som dig i mitt liv - en islänning, som satsade ALLT på uppgången av isländska banker. Han pratar inte med mig nu.

Och jag har bara mött en enda som är mer rabiat än du, och det är vitavargen
netha
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 22:37) *
Det blir allt vanligare i takt med att samhällets syn på kvinnans sexualitet ändras. Många reser även till Gambia, det har blivit de kvinnliga sexköperskornas paradis, där flockas unga, snygga vältränade och förmodligen välhängda svarta män runt dom, och gör vad som helst för småpengar

Det där trodde jag bara hände i Kerstin Thorwalls värld.
*Stintan*
CITAT (Snöflinga @ 10-07-2010, 22:38) *
Trodde du var klokare än så ... men ... Vad vet just du om L, eftersom du och många fler här tar för givet att han är skyldig till sexköp som AB insinuerat om ???

tummenupp.gif
Huggorm
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:41) *

En ofrånkomlig del av den kvinnliga frigörelsen
Bengalow
Hehe, Huggorm, du har ingen vidare erfarenhet av världen, som jag kan se det. Kom igen, när du kan byta blöjan själv, utan morsans hjälp!
herkules

kära nån, inte skulle väl ab skriva som de gör och inte skulle väl littorin smita med svansen(?) mellan benen som han gjorde om det inte ligger någon sanning i detta?
folk är inte dumma i huvudet.

CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:41) *

det är vanligare än man tror tyvärr
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 10-07-2010, 22:46) *
Hehe, Huggorm, du har ingen vidare erfarenhet av världen, som jag kan se det. Kom igen, när du kan byta blöjan själv, utan morsans hjälp!

Du tror att du vet så mycket, men det kanske är så att du bestämde dig för hur saker och ting är för trettio år sedan, och inte har noterat förändringarna som har skett sedan dess? Och att angripa min ålder hade kanske varit intressant om jag var tio år yngre, men nu känns det mest som du fått slut på argument igen
netha
Undrar och försöker förstå hur kvinnor kan gå i försvar för sexköpare ... säger så, eftersom jag inte för en sekund tvivlar på att AB inte hade nog med kött på benen innan avslöjandet och det bekräftas väl också av SOL snabba flykt.

Även om man nu tycker synd om SOL så kan man väl för böveln inte förhärliga hans sexköp som ju i vårt land är olagligt och straffbart ... eller?
vitavargen
.....

I många år har Moderaterna kört med hotet att Ryssen kommer ( senast Ubåt- grejerna ). Att ha en ledare som var dessutom en av de tre största ledarna för alliansen (Reinfeldt, Borg, Littorin ) och en av de lämna fältet trots att de kommit med varning om hotet från Ryssland är mycket förnedrande för Littorin.

Idag är han en stor och tung sten. Alla som sympatiserar med honom kommer att dras ner till djupet. Gör inte det !

CITAT (herkules @ 10-07-2010, 22:47) *
......
folk är inte dumma i huvudet.
......

Jag vet en på forumet som är det smile.gif
Bengalow
Ett gott råd, Huggorm! Böj dig sakta bakut, mer och mer... när du ser något brunt, i din partifärg, så kryp in där och försvinn!
Huggorm
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:53) *
Undrar och försöker förstå hur kvinnor kan gå i försvar för sexköpare ... säger så, eftersom jag inte för en sekund tvivlar på att AB inte hade nog med kött på benen innan avslöjandet och det bekräftas väl också av SOL snabba flykt.

Även om man nu tycker synd om SOL så kan man väl för böveln inte förhärliga hans sexköp som ju i vårt land är olagligt och straffbart ... eller?

Dom hade faktiskt väldigt lite kött på benen, allt dom hade var kvinnans ord samt att hon kommit över Littorins dåvarande telefonnummer. Åtminstone har dom inte gått ut med några mer bevis än det.

CITAT (Bengalow @ 10-07-2010, 22:59) *
Ett gott råd, Huggorm! Böj dig sakta bakut, mer och mer... när du ser något brunt, i din partifärg, så kryp in där och försvinn!

Skall du inte börja skrika "skitstövel!" åt alla som inte håller med dig också?

CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 22:56) *
I många år har Moderaterna kört med hotet att Ryssen kommer ( senast Ubåt- grejerna ). Att ha en ledare som var dessutom en av de tre största ledarna för alliansen (Reinfeldt, Borg, Littorin ) och en av de lämna fältet trots att de kommit med varning om hotet från Ryssland är mycket förnedrande för Littorin.

Idag är han en stor och tung sten. Alla som sympatiserar med honom kommer att dras ner till djupet. Gör inte det !

Hotet från Ryssland har i alla år varit högst påtagligt och verkligt, det håller till och med sossarna med om
Snöflinga
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 22:56) *

Sitter du framför spegeln ?
Bengalow
Nej, det överlåter jag till dig, Huggorm. Du visar så väl moderaternas ansikte utåt. Försvara intill döden våra misstag, och angrip motståndarna för att slå ihjäl flugor. Det står i din partibok...nåja Timbros anvisningar för partifolk. Sven Otto Littorin var en av grundarna, och styrelsemedlem där. Snacka om att kasta skit i motvind.
herkules
CITAT (netha @ 10-07-2010, 22:53) *

jag tycker då inte synd om honom, han har satt sig i skiten alldeles själv, han hade ett val precis som vi alla har.
dravlet om att ab insinuerat detta, tror ni verkligen på allvar att ab skulle publicerat en endaste liten stavelse om ett sittande statsråd om de inte hade någelunda torrt på fötterna?eller kom igen nu, få höra lite konspirationsteorier vet jag smile.gif
vad är det ni försvarar och tycker synd om?
en sexköpare?
jag tar mig för pannan!
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 10-07-2010, 23:07) *
Nej, det överlåter jag till dig. Du visar så väl moderaternas ansikte utåt. Försvara intill döden våra misstag, och angrip motståndarna för att slå ihjäl flugor. Det står i din partibok...

Om du menar mig så är jag inte moderat, men jag skulle i och för sig mycket väl kunna tänka mig att rösta på dom
vitavargen
CITAT (Snöflinga @ 10-07-2010, 23:03) *
Sitter du framför spegeln ?

Jag trodde du var klok, ack att jag hade fel !

CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 23:10) *
Om du menar mig så är jag inte moderat, men jag skulle i och för sig mycket väl kunna tänka mig att rösta på dom

Har du röstat på värre än Moderater hittills ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon