|
CITAT (Red Top @ 15-07-2010, 12:53)  Var har du hittat informationen om att AB ska granskas, Gnon? Granskas var nog fel ord. Det man granskar är väl turerna kring publiceringen. Tydligen hade Littorin förnekas sexköp, ändå publicerade man. AB ville nog publicera till varje pris. Om Lttorin är oskyldig eller inte är ju en annan sak. En sån röra.
herkules
16-07-2010, 10:08
CITAT (gnon49 @ 15-07-2010, 15:08)  Granskas var nog fel ord. Det man granskar är väl turerna kring publiceringen. Tydligen hade Littorin förnekas sexköp, ändå publicerade man. AB ville nog publicera till varje pris. Om Lttorin är oskyldig eller inte är ju en annan sak. En sån röra.  nåja, det har ju inte blivit (och kommer det att bli?) något tryckfrihetsmål. frågan är vem som är mest trovärdig, ett fd statsråd eller en fd prostituerad? nåt man borde slå vad om kanske.
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 23:10)  jag tycker då inte synd om honom, han har satt sig i skiten alldeles själv, han hade ett val precis som vi alla har. dravlet om att ab insinuerat detta, tror ni verkligen på allvar att ab skulle publicerat en endaste liten stavelse om ett sittande statsråd om de inte hade någelunda torrt på fötterna?eller kom igen nu, få höra lite konspirationsteorier vet jag  vad är det ni försvarar och tycker synd om? en sexköpare? jag tar mig för pannan! Blev inte just Aftonbladet fällda för förtal när det gällde "små stavelser" om Torbjörn Fälldin, Lennart Geijer m.fl. När det gäller skuldfrågan i det här fallet har jag ingen åsikt, däremot anser jag att principen att ingen är skyldig utan dom är oerhört viktig. Det kan faktiskt vara så att Littorin avstod från att gå i försvar för att skona sina barn som vad jag förstår har det jobbigt redan i centrum av en uppslitande vårdnadstvist. Jag tycker att många av er är otäckt snabba med att dra slutsatser fast ni egentligen inte vet ett dugg. Med detta försvarar jag inte på något sätt sexköp, men ingen ,inte ens moderatpolitiker, är skyldiga innan dom fallit. Gita
Gunilla T
26-07-2010, 19:06
Det var DN som tvingades till reträtt efter publiceringen om Geijer affären..
"präktiga Gunilla"
CITAT (Gunilla T @ 26-07-2010, 20:06)  Det var DN som tvingades till reträtt efter publiceringen om Geijer affären..
"präktiga Gunilla" Jo, visst har du rätt, men det ändrar inget i sak. Littorin är f.n lika oskyldig som Geijer och Fälldin. Sen är nog inte Aftonbladets trovärdighet på något sätt större än DN.s. Vad har förresten hänt i affären på sistone, kom hem i Lördagskväll efter tre veckor utomlands så detta var en nyhet för mig. Gita
Gunilla T
26-07-2010, 19:54
CITAT (Gita @ 26-07-2010, 20:41)  Jo, visst har du rätt, men det ändrar inget i sak. Littorin är f.n lika oskyldig som Geijer och Fälldin. Javisst, håller med...
herkules
28-07-2010, 19:25
tänk om alla som gjort bort sig å det grövsta fick en dryg mille ... LÄNK
Huggorm
28-07-2010, 19:32
CITAT (herkules @ 28-07-2010, 20:25)  tänk om alla som gjort bort sig å det grövsta fick en dryg mille ... LÄNKEtt års uppsägningstid är väll inte extremt? Lite mer än de flesta har, men inte så fantastiskt mycket
herkules
28-07-2010, 19:36
CITAT (Huggorm @ 28-07-2010, 20:32)  Ett års uppsägningstid är väll inte extremt? Lite mer än de flesta har, men inte så fantastiskt mycket eller så är de jäkligt glada att bli av med honom och betalar gladeligen. det är förmodligen så jag ska tänka  lite mer än de flesta - jo så kan man ju också säga.
Huggorm
28-07-2010, 19:42
CITAT (herkules @ 28-07-2010, 20:36)  eller så är de jäkligt glada att bli av med honom och betalar gladeligen. det är förmodligen så jag ska tänka  lite mer än de flesta - jo så kan man ju också säga. Så vitt jag vet är det ingen som är glad att bli av med Littorin, jag kommer inte ihåg att man någonsin läste något negativt om honom före Aftonbladets "avslöjande".
herkules
28-07-2010, 21:27
CITAT (Huggorm @ 28-07-2010, 20:42)  Så vitt jag vet är det ingen som är glad att bli av med Littorin, jag kommer inte ihåg att man någonsin läste något negativt om honom före Aftonbladets "avslöjande". jag är glad! men nog om det, tänker inte orda om honom med dig, vill inte ställa till med "bråk" på det här forumet, det ska ju vara "trevligt" att vara här vilket alltså betyder att man helst inte bör säga vad man tycker - några kan ju ta illa upp för guds skull...
*Stintan*
28-07-2010, 21:34
Bengalow
28-07-2010, 21:45
Han får 1,3 mille får att inte göra ett skit. Det är precis den insatsen han blivit avlönad för under ett par års tid. När tänker han börja jobba? När han blir pensionär? Vi har inte hört något negativt om honom, säger Huggorm. Hehe, har du hört något om honom överhuvudtaget? 0:or flyter fram i lugnvatten...har man kompisar så har man.
CITAT (Bengalow @ 28-07-2010, 22:45)  Han får 1,3 mille får att inte göra ett skit. Det är precis den insatsen han blivit avlönad för under ett par års tid. När tänker han börja jobba? När han blir pensionär? Vi har inte hört något negativt om honom, säger Huggorm. Hehe, har du hört något om honom överhuvudtaget? 0:or flyter fram i lugnvatten...har man kompisar så har man.
Huggorm
28-07-2010, 22:02
CITAT (Bengalow @ 28-07-2010, 22:45)  Han får 1,3 mille får att inte göra ett skit. Det är precis den insatsen han blivit avlönad för under ett par års tid. När tänker han börja jobba? När han blir pensionär? Vi har inte hört något negativt om honom, säger Huggorm. Hehe, har du hört något om honom överhuvudtaget? 0:or flyter fram i lugnvatten...har man kompisar så har man. Har det inte skrivits en hel del om alliansens jobblinje de sista fyra åren? Nog har jobbat alltid. Och kompisar kommer inte av sig själv, dom måste man förtjäna. Och tydligen har han gjort det.
Bengalow
28-07-2010, 22:08
"Jobblinjen" är det nog hon Persson i Malmö och "Hästsvansen" som kommit fram till. Ekonomi och försäkringsregler är det som ligger bakom det - i vilket fall så är den ett totalt misslyckande. +45000 fler i arbetslöshetskön, jämfört med förra året som var ett fiasko. Lika uruselt som Bildts "dynamiska effekter" en gång i tiden.
*Stintan*
28-07-2010, 22:15
CITAT (Huggorm @ 28-07-2010, 23:02)  Har det inte skrivits en hel del om alliansens jobblinje de sista fyra åren? Nog har jobbat alltid. Och kompisar kommer inte av sig själv, dom måste man förtjäna. Och tydligen har han gjort det. Oj jag visste inte att han författat dom skriverierna. Vad har jobblinjen givit? Drygt 300 nya jobb och 35.000 nya med aktivitetsersättning under alliansens tid stog det häromdagen i någon tidning så han är säkert värd 1,3 miljoner för det. Ett hån mot alla som drabbats av arbetslöshet och utförsäkringar är det och inget annat!
Huggorm
28-07-2010, 22:18
CITAT (Bengalow @ 28-07-2010, 23:08)  "Jobblinjen" är det nog hon Persson i Malmö och "Hästsvansen" som kommit fram till. Ekonomi och försäkringsregler är det som ligger bakom det - i vilket fall så är den ett totalt misslyckande. +45000 fler i arbetslöshetskön, jämfört med förra året som var ett fiasko. Lika uruselt som Bildts "dynamiska effekter" en gång i tiden. Du kan inte jämföra med siffror från före och efter finanskrisen. Jämför med siffror från före valet och efter valet, men före kraschen i stället, det är mer rättvisande. Annat som han har genomfört är ändringarna i A-kassan och bortplockandet av avdragsrätten för fackavgifterna. Borde väll passa oppositionen, Mona Sahlin har ju själv påstått att hon tycker det är "häftigt" att betala skatt.
Bengalow
28-07-2010, 22:24
För 1,3 mille om året, ja! Jag ser tydligt ironin i ditt inlägg. Tänk att du har kommit så långt i utvecklingen, Huggorm, att du kan kritisera din regering! Grattis!!!!
Huggorm
28-07-2010, 22:27
CITAT (Bengalow @ 28-07-2010, 23:24)  För 1,3 mille om året, ja! Jag ser tydligt ironin i ditt inlägg. Tänk att du har kommit så långt i utvecklingen, Huggorm, att du kan kritisera din regering! Grattis!!!! Att du ser det du vill se och inget annat, det är ingen nyhet.
*Stintan*
28-07-2010, 22:39
Att sko sig på andras bekostnad är symptomatiskt för alliansen, det vet väl alla vid det här laget.
Huggorm
28-07-2010, 22:42
CITAT (*Stintan* @ 28-07-2010, 23:39)  Att sko sig på andras bekostnad är symptomatiskt för alliansen, det vet väl alla vid det här laget. På vilket sätt? Det måste väll ändå vara de som lever på bidrag som skor sig på andras bekostnad, inte de som kämpar för att få sänka sina skatteinbetalningar till rätt sida 50%-gränsen För övrigt tro jag du hamnat i fel tråd nu?
*Stintan*
28-07-2010, 22:50
CITAT (Huggorm @ 28-07-2010, 23:42)  På vilket sätt? Det måste väll ändå vara de som lever på bidrag som skor sig på andras bekostnad, inte de som kämpar för att få sänka sina skatteinbetalningar till rätt sida 50%-gränsen
För övrigt tro jag du hamnat i fel tråd nu? Det tycker jag inte alls att jag har. Men hur någon kan tycka att det är rimligt att betala dessa enorma summor till avgående politiker begriper jag inte. Sen undrar jag vad som blev bättre för löntagarna med försämrad A-kassa och borttagande av avdragsrätten av fackavgiften? Varför ska Littorin premieras för det?
Huggorm
28-07-2010, 22:53
CITAT (*Stintan* @ 28-07-2010, 23:50)  Det tycker jag inte alls att jag har. Men hur någon kan tycka att det är rimligt att betala dessa enorma summor till avgående politiker begriper jag inte. Sen undrar jag vad som blev bättre för löntagarna med försämrad A-kassa och borttagande av avdragsrätten av fackavgiften? Varför ska Littorin premieras för det? Man kan tycka vad man vill om dessa åtgärder, men Bengalow hävdar att Littorin inte har utfört något arbete och det är uppenbarligen fel.
CITAT (*Stintan* @ 28-07-2010, 23:39)  Att sko sig på andras bekostnad är symptomatiskt för alliansen, det vet väl alla vid det här laget. Vad menar du med det? Avgångsvillkoren var väl lika under förra regeringen och gäller för alla stadsråd, Littorin har väl inte fått några särskilda förmåner. Jämför t.ex Messing som avgick för att starta företag, vilken smakstart att i lungn och ro och med gott om pengar kunna föbereda uppstarten. Om jag inte minns fel så är det väl en inredningsbutik hon numera äger och driver. Sen kan man väl tycka att tre månadslöner skulle räcka! Gita
*Stintan*
29-07-2010, 10:37
CITAT (Gita @ 29-07-2010, 10:35)  Sen kan man väl tycka att tre månadslöner skulle räcka! Gita Då är vi överens om något iallafall Det hade väl varit ett smart drag av alliansen att försämra lite även för politiker (inkl. sig själva) men nej Reinfeldt höjde väl sin lön för ett tag sen bl.a.
CITAT (Gita @ 29-07-2010, 10:35)  Vad menar du med det? Avgångsvillkoren var väl lika under förra regeringen och gäller för alla stadsråd, Littorin har väl inte fått några särskilda förmåner. Jämför t.ex Messing som avgick för att starta företag, vilken smakstart att i lungn och ro och med gott om pengar kunna föbereda uppstarten. Om jag inte minns fel så är det väl en inredningsbutik hon numera äger och driver. Sen kan man väl tycka att tre månadslöner skulle räcka! Gita Och Bodström aspirerar på en ev. ministerpost. Det blir till att resa rejält från Usa till Stockholm för att sköta arbetet. Fast han uteblir väl som vanligt. Riksdagsarbetet är ju en bisyssla för honom. Han vill nog bara tjäna in till pensionen den lille Bodström.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|