Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Huggorm
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 23:10) *
jag tycker då inte synd om honom, han har satt sig i skiten alldeles själv, han hade ett val precis som vi alla har.
dravlet om att ab insinuerat detta, tror ni verkligen på allvar att ab skulle publicerat en endaste liten stavelse om ett sittande statsråd om de inte hade någelunda torrt på fötterna?eller kom igen nu, få höra lite konspirationsteorier vet jag smile.gif
vad är det ni försvarar och tycker synd om?
en sexköpare?
jag tar mig för pannan!

Dom hade inte speciellt torrt på fötterna. Dom hade den prostituerade kvinnans ord, samt Littorins telefonnummer, och inget mer. Sedan ringde dom Littorin, och utifrån hans reaktion valde dom att gå vidare. Så har i alla fall jag fått för mig att händelseloppet var. Nu tror jag inte Littorin är oskyldig, men om han ändå vore det så skulle det vara katastrofalt dåligt gjort av aftonbladet.

CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 23:12) *
Har du röstat på värre än Moderater hittills ?

Andra allianspartier. Vad röstar du själv på?
Bengalow
Huggorm, menar du att du överger Sverigedemokraterna, till förmån för Moderaterna?
vitavargen
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 23:14) *
Dom hade inte speciellt torrt på fötterna. Dom hade den prostituerade kvinnans ord, samt Littorins telefonnummer, och inget mer. Sedan ringde dom Littorin, och utifrån hans reaktion valde dom att gå vidare. Så har i alla fall jag fått för mig att händelseloppet var. Nu tror jag inte Littorin är oskyldig, men om han ändå vore det så skulle det vara katastrofalt dåligt gjort av aftonbladet.
Andra allianspartier. Vad röstar du själv på?

Bland riksdagspartier har jag bara röstat en gång på Vänstern.
netha
Sitter här och funderar på hur jag skulle reagerat om min dotter mått dåligt eller kanske varit drogberoende och då varit i behov av snabba pengar ... skulle jag då tyckt att det var OK om män utnyttjade hennes kropp mot betalning,
NEJ! det skulle jag inte!

Hur tänker då de kvinnor som försvarar SOL!?
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 10-07-2010, 23:14) *
Huggorm, menar du att du överger Sverigedemokraterna, till förmån för Moderaterna?

Jag har aldrig röstat på Sverigedemokraterna

CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:20) *
Sitter här och funderar på hur jag skulle reagerat om min dotter mått dåligt eller kanske varit drogberoende och då varit i behov av snabba pengar ... skulle jag då tyckt att det var OK om män utnyttjade hennes kropp mot betalning,
NEJ! det skulle jag inte!

Hur tänker då de kvinnor som försvarar SOL!?

Var den här kvinnan i det läget? Jag har ingen aning, men långt ifrån alla är det. Allt fler prostituerar sig för att ha råd med lyxkonsumtion, och dom väljer sina kunder själv och har alla makt. Dessa kvinnor tycker jag inte synd om.
netha
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 23:22) *
Jag har aldrig röstat på Sverigedemokraterna
Var den här kvinnan i det läget? Jag har ingen aning, men långt ifrån alla är det. Allt fler prostituerar sig för att ha råd med lyxkonsumtion, och dom väljer sina kunder själv och har alla makt. Dessa kvinnor tycker jag inte synd om.

Och vad har du för belägg för ditt påstående?
Huggorm
CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:24) *
Och vad har du för belägg för ditt påstående?

Uttalanden från de berörda i media och på diskussionsforum på nätet.
netha
Länkar tack!

Det jag sett på teve ... är sorgliga som varit beroende av droger och därför mot sin vilja sålt sin kropp.
Huggorm
CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:30) *
Länkar tack!

Det jag sett på teve ... är sorgliga som varit beroende av droger och därför mot sin vilja sålt sin kropp.

Flashbacks forum är en samlingsplats för alla de människor som inte får lov att framföra sina åsikter i den politiskt korrekta vardagen, så även de lyckliga prostituerade. Jag erkänner villigt att jag inte är väldigt insatt i just den delen av forumet, men en snabb koll visar att den här tråden kanske kan vara intressant: https://www.flashback.org/t1029577
Bengalow
Jag tycker att du företräder en obehaglig del av svenska folket, Huggorm. Är det inte dags att dra sig ur, innan även skinnet har blivit brunt?
netha
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 23:33) *
Flashbacks forum är en samlingsplats för alla de människor som inte får lov att framföra sina åsikter i den politiskt korrekta vardagen, så även de lyckliga prostituerade. Jag erkänner villigt att jag inte är väldigt insatt i just den delen av forumet, men en snabb koll visar att den här tråden kanske kan vara intressant: https://www.flashback.org/t1029577

Tror du verkligen att det finns lyckliga prostituerade!?

Om du själv var utlämnad .. saknade inkomst och kanske var heroinberoende ...
skulle du då tycka det var Ok att du tvingades till att sälja din kropp?
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 10-07-2010, 23:34) *
Jag tycker att du företräder en obehaglig del av svenska folket, Huggorm. Är det inte dags att dra sig ur, medan skinnet inte är brunt?

Det var ett jäkla tjat om brunt från dig, nu börjar vi faktiskt närma oss äkta förtal. Håll dig saklig i stället, jag har inte framfört några bruna åsikter.

Och att någon slår hål på den skeva verklighetsuppfattning du har kanske du kommer tacka för en vacker dag. Jag skulle tro att ganska få människor verkligen har de tillsnyggade och förenklade åsikter som Aftonbladet spyr ut. Inte minst internet har gjort det lätt för folk att finna annan fakta än den gammelmedia väljer att visa upp. Idag är det mycket lättare att få en mera komplett bild av saker och ting, och det är viktigt för att man skall kunna bilda sig en korrekt uppfattning.

CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:39) *
Tror du verkligen att det finns lyckliga prostituerade!?

Om du själv var utlämnad .. saknade inkomst och kanske var heroinberoende ...
skulle du då tycka det var Ok att du tvingades till att sälja din kropp?

Jag tror att det finns lyckliga prostituerade ja, men dom är knappast i majoritet. Det finns många skyddsnät i samhället idag, och för dom som verkligen vill komma ur sitt narkotikaberoende så finns det faktiskt hjälp att få. Allt är inte svart eller vitt.
netha
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 23:41) *
Det var ett jäkla tjat om brunt från dig, nu börjar vi faktiskt närma oss äkta förtal. Håll dig saklig i stället, jag har inte framfört några bruna åsikter.

Och att någon slår hål på den skeva verklighetsuppfattning du har kanske du kommer tacka för en vacker dag. Jag skulle tro att ganska få människor verkligen har de tillsnyggade och förenklade åsikter som Aftonbladet spyr ut. Inte minst internet har gjort det lätt för folk att finna annan fakta än den gammelmedia väljer att visa upp. Idag är det mycket lättare att få en mera komplett bild av saker och ting, och det är viktigt för att man skall kunna bilda sig en korrekt uppfattning.
Jag tror att det finns lyckliga prostituerade ja, men dom är knappast i majoritet. Det finns många skyddsnät i samhället idag, och för dom som verkligen vill komma ur sitt narkotikaberoende så finns det faktiskt hjälp att få. Allt är inte svart eller vitt.

Visst finns det skyddssnät ... men hur ofta tror du att nätet träffar på och hjälper en utsatt!?
Har du någonsin ens på teve ... sett en narkoman som vädjar om hjälp att komma ur sitt beroende ... en narkoman som sålt sin kropp och nu fått nog!?
Huggorm
CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:46) *
Visst finns det skyddssnät ... men hur ofta tror du att nätet träffar på och hjälper en utsatt!?
Har du någonsin ens på teve ... sett en narkoman som vädjar om hjälp att komma ur sitt beroende ... en narkoman som sålt sin kropp och nu fått nog!?

Om dom inte vill ur sitt missbruk finns det två alternativ - antingen låter man dom fortsätta eller så tvångsavgiftar man dom. Jag är osäker på om tvångsavgiftning är tillåtet i Sverige, och hur som helst är det nog svårt att nå bra resultat om personen inte vill ta sig ur missbruket.
netha
CITAT (Huggorm @ 10-07-2010, 23:53) *
Om dom inte vill ur sitt missbruk finns det två alternativ - antingen låter man dom fortsätta eller så tvångsavgiftar man dom. Jag är osäker på om tvångsavgiftning är tillåtet i Sverige, och hur som helst är det nog svårt att nå bra resultat om personen inte vill ta sig ur missbruket.

Kan du ens låtsas tro att en narkoman inte vill bli fri sitt missbruk och beroende!?

Vad lever du i för värld? Finns inga misslyckade där? Finns inga som mår dåligt?
Motti
Mister Lithorin har visst varit ute och pökat lite på fel ställe,inte bra om man är politiker och ska värna om samhället,bra att han avgick men å andra sidan så var det ju det samma som att han erkände att han varit ute och Pökat på fel sätt och fel ställe.Mina tankar går till hans fru och barn,de kan inte ha det så lätt just nu confused.gif himmla tur man inte är en offentlig person unsure.gif
Huggorm
CITAT (netha @ 10-07-2010, 23:57) *
Kan du ens låtsas tro att en narkoman inte vill bli fri sitt missbruk och beroende!?

Vad lever du i för värld? Finns inga misslyckade där? Finns inga som mår dåligt?

En del missbrukare verkar ha gett upp, och vill bara förbli i den värld som narkotikan skapar.

Visst finns det misslyckanden även i min värld, och jag har levererat ett och annat själv. Men det är bara att bita ihop och försöka igen.

CITAT (Motti @ 10-07-2010, 23:58) *
Mina tankar går till hans fru och barn,de kan inte ha det så lätt just nu confused.gif himmla tur man inte är en offentlig person unsure.gif

Aftonbladets tankar gick nog inte åt det hållet när det drog upp en fyra år gammal historia som dessutom är preskriberad. Men vad gör man inte för att få ytterligare ett par röster i kommande valet...
netha
[quote confused.gif himmla tur man inte är en offentlig person unsure.gif
[/quote]
Amenvisst ..och det border SOL tänkt på innan han åtog sig ministerposten
Huggorm
CITAT (netha @ 11-07-2010, 00:01) *
[quote confused.gif himmla tur man inte är en offentlig person unsure.gif

Amenvisst ..och det border SOL tänkt på innan han åtog sig ministerposten

Skulle du ha avstått en möjlighet att påverka landet i vad du ser som en positiv riktning?
Motti
Jag skrev det i tidigare innlägg !det är valtider och då ska all skit fram,skrapa botten flera år tillbaks,herre gud !ingen av oss är väl skuldfria alla har vi våra "ungdomsynder"men det skiter journalisterna i det är bara att dra fram så mycket skit som möjligt !det värsta är att de inte tror vi fattar !vi som ska gå till val,de tror faktiskt inte att vi kan ta ställning själva confused.gif
Huggorm
CITAT (Motti @ 11-07-2010, 00:11) *
Jag skrev det i tidigare innlägg !det är valtider och då ska all skit fram,skrapa botten flera år tillbaks,herre gud !ingen av oss är väl skuldfria alla har vi våra "ungdomsynder"men det skiter journalisterna i det är bara att dra fram så mycket skit som möjligt !det värsta är att de inte tror vi fattar !vi som ska gå till val,de tror faktiskt inte att vi kan ta ställning själva confused.gif

Det finns alltid en del lättpåverkade idioter där ute, och deras röster är lika mycket värda som andras
Motti
Är dom confused.gif
Huggorm
CITAT (Motti @ 11-07-2010, 00:16) *
Är dom confused.gif

En skalle, en röst. Om det är något i skallen påverkar inte.
Motti
tänker du på alla JAG sägare då ?dom som inte har någon åsikt om något utan bara säger JAG crazy.gif
vitavargen
CITAT (Huggorm @ 11-07-2010, 00:18) *
En skalle, en röst. Om det är något i skallen påverkar inte.

Ja.

Rösten missbrukades när Littorin lämnade fältet i tisdags. Det är det minsta man kan säga om en av ledarna i landet.

Din syn på demokrati är bekant, även om värd avståndstagande. Du tycker att man ska lägga sin röst på en /några ledare och sen gå hem och sova och strunta i allt som händer.

En deltagande demokrati kräver medborgarnas ständiga bevakning av den politiska miljön. En minister som får förtroende och ett uppdrag, borde sköta det och inte backa med det minsta motståndet.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 11-07-2010, 00:13) *
Det finns alltid en del lättpåverkade idioter där ute, och deras röster är lika mycket värda som andras

Vilken tur att vi är så självständigt tänkande och smarta då.. crazy.gif
Ralf
CITAT (Ralf @ 10-07-2010, 21:46) *
Problemet här är att det inte är ”samhället” som sagt sitt utan det är en privat tidning som säger saker…

Detta Sade Aftonbladet
*Littorin har begått brott
*Vi har en dator som bevisar det
*För det aktuella brottet finns det fängelse i straffskalan.

Inget mera sades… ( wow tänkte jag, vad kan detta vara, det måste vara minst allvarligare barnporrbrott eller att han haft sex med kvinna under 15 år)

VAD HAR VI IDAG NU DÅ
*En f.d. prostituerad som säger att hon sålt sex för fyra år sedan till en person som hon säger är Littorin. (jag har en avlägsen kollega som ser ut precis som Littorin, tänk om det är min kollega som köpt sex?)
*e-postbrev (har nån kollat IP-nr??)
*Hennes anteckningar
*Ett mobilnummer som sedan tre år går till ett dagis men som dagiset säger att innan dem hade Littorin numret. (hur de nu kan veta det??)
Det finns troligtvis ingen polisutredning eller polisanmälan.
BROTTET
Sexbrott kan ge fängelse enlig lagtext men enligt de vägledande tillämpningarna är normalstraffet 50 dagsböter.
Ingen åklagare har hittills yrkat på fängelsestraff för sexköp.
Brottet preskriberas efter 2 år.
På nåt sätt känns det som det inte ens blev en tummetott….. hoppas AB är nöjd med resultatet.

*bump*
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 10-07-2010, 22:38) *
Trodde du var klokare än så ... men ... Vad vet just du om L, eftersom du och många fler här tar för givet att han är skyldig till sexköp som AB insinuerat om ???

Tycker att Ralfs inlägg var både klokt och tänkvärt.

Men herre j-e, karln är politiker och har väl mål i mun och kan försvara sig... Visst kan han vara oskyldig, men även borgerliga tidningar tycker att hans agerande eller avsaknad av agerande denna veckan är mer än skumt...
herkules
CITAT (Aqvakul @ 11-07-2010, 09:28) *
Men herre j-e, karln är politiker och har väl mål i mun och kan försvara sig... Visst kan han vara oskyldig, men även borgerliga tidningar tycker att hans agerande eller avsaknad av agerande denna veckan är mer än skumt...

hehe jo det är inte bara skumt utan även dumt.
eftersom det tydligen finns folk (tillochmed kvinnor ninja.gif ) som tycker synd om littorin så kunde han ju kört snyftvalsen utan att blanda in ungarna, typ - mitt äktenskap var på väg åt h-vete och jag fattade ett dumt beslut.
jäklar vad ryggdunk han skulle fått.
istället väljer han att ljuga och får dessutom vår statsminister att stå i tv och ljuga (inget ovanligt iofs).
kölhalning någon? smile.gif
skämt åsido, han sitter nog och slickar sina sår på någon bahamasö eller nåt nu.
allt frid och fröjd, vad är väl tre barns väl och ve när det handlar om politik?
för att inte tala om tjejen som sålde sexet, är hon en lögnerska - stackars mediakåt brud som vill ha sina 5 minuter i rampljuset?
spänningen stiger.
Gossen Ruda
Jaha, det var skönt att vara i sommarstugan medans pajkastningen var igång här. Tänker inte kommentera affären i sig för det har redan sagt för mycket. Jag har dock efter genomläsning insett att vissa nick jag tidigare någorlunda respekterat ramlat rätt ner i botten eller är på väg. Där fanns redan Canis lupus f. alba. och hercules. Nu har även Bengalow ramlat ner där med sina bruna associationer. Det är märkligt att en del aldrig kan hålla sig till ämnet utan när argumenterna tryter börjar man med persongrepp i stället. Men netha, menar du verkligen att ALLA prostituerade är narkomaner? Det låter så. Det skulle fö vara kul att starta en tråd om sexköpslagen här men jag tror att pajerna är slut hos en del för tillfället. Natti.
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2010, 22:42) *
Jaha, det var skönt att vara i sommarstugan medans pajkastningen var igång här. Tänker inte kommentera affären i sig för det har redan sagt för mycket. Jag har dock efter genomläsning insett att vissa nick jag tidigare någorlunda respekterat ramlat rätt ner i botten eller är på väg. Där fanns redan Canis lupus f. alba. och hercules. Nu har även Bengalow ramlat ner där med sina bruna associationer. Det är märkligt att en del aldrig kan hålla sig till ämnet utan när argumenterna tryter börjar man med persongrepp i stället. Men netha, menar du verkligen att ALLA prostituerade är narkomaner? Det låter så. Det skulle fö vara kul att starta en tråd om sexköpslagen här men jag tror att pajerna är slut hos en del för tillfället. Natti.

*gäsp*
Piccante
CITAT (Motti @ 11-07-2010, 00:25) *
tänker du på alla JAG sägare då ?dom som inte har någon åsikt om något utan bara säger JAG crazy.gif

Man ska inte vara för snabb med att döma andra. Du säger själv att du har röstat på M i över 20 år men det är ju inte samma parti idag som det var förr. Har du själv omprövat ditt ställningstagande någon gång eller röstar du av vana?
netha
CITAT (Gossen Ruda @ 11-07-2010, 22:42) *

Hej Rudan! Nej .. jag kan inte påstå att alla prostituerade ÄR narkomaner ... men jag VILL tro att de är och den uppfattningen har jag fått av allt jag sett på teve occh läst i tidningar.
Gossen Ruda
CITAT (netha @ 11-07-2010, 23:39) *
Hej Rudan! Nej .. jag kan inte påstå att alla prostituerade ÄR narkomaner ... men jag VILL tro att de är och den uppfattningen har jag fått av allt jag sett på teve occh läst i tidningar.

Det förekommer att narkomaner finansierar sitt narkotikabehov med prostitution, kanske mest för de går på gatan. Frågan är dock vad det har med själva saken att göra, är det bättre att de tränger in sig hos åldringar och rånar dessa? Som den gamle romaren sa: Det är den fördömda jakten på pengar som är roten till allt ont.
xlxl67
Ja detta var inget roligt. En personlig tragedi/familjetragedi. Han har visst varit deprimerad också. Hoppas han kommer tillbaka stark igen.
Huggorm
CITAT (xlxl67 @ 12-07-2010, 09:37) *
Ja detta var inget roligt. En personlig tragedi/familjetragedi. Han har visst varit deprimerad också. Hoppas han kommer tillbaka stark igen.

Det är nog inte sannolikt, efter det här har han nog gjort sitt inom politiken. Man får väll hoppas att han får något hyggligt annat jobb i stället.
Motti
aftonbladet påstår att han varit ute och pippat luder !ja man kan ju undra omdet är valfläsk eller om det är sant ?Moderat som jag är så vet man inte vad man ska tro när sossestyrda Aftonbladet vräker ut det på första sidan och raserar en hel familj.men öär det snat så tycker jag som Moderat att det är för jäkligt.Sitter man i toppen ska man f:n inte ha några som helst lik i garderoben,för för eller senare kommer liken fram ninja.gif
Huggorm
Vi skall ju inte heller glömma den gamla "Geijeraffären", där vår socialdemokratiske justitieminister Lennart Geijer köpte sex av bland annat barn. Säpo gjorde vad dom kunde för att förhindra utredning, men till slut blev dom tvungna att lämna ut fakta. Statsminister Olof Palme ljög inför media för att mörka sin partikamrats sexköp, och eventuellt var även han skyldig, det fick man aldrig veta säkert. Ingen blev förstås fälld eller ens åtalad, trots att bevis fanns...
Motti
Sådan kan politiken vara !lägg locket på.Men om man ger sig in i toppen så vill det fan till att man är klanderfri !och det är väl vad vi väljare förväntar oss,politiker ska vara en förebilder.
Huggorm
CITAT (Motti @ 14-07-2010, 00:04) *
Sådan kan politiken vara !lägg locket på.Men om man ger sig in i toppen så vill det fan till att man är klanderfri !och det är väl vad vi väljare förväntar oss,politiker ska vara en förebilder.

Tror du det finns någon människa med helt rent samvete då? Kan man bli hög politiker utan att ha gjort någon endaste dumhet? Vill vi ha politiker som är pedantiskt perfekta?
Motti
det finns Politiker med ett helt rent samvete men just för att de har det så kan de aldrig armbåga sig fram för de vill inte vara med i skiten,har en bekant som är hög Moderatpolitiker i Jönköping finns ingen skit där att gräva fram om honom,jag har kännt honom i många år.
Huggorm
CITAT (Motti @ 14-07-2010, 00:14) *
det finns Politiker med ett helt rent samvete men just för att de har det så kan de aldrig armbåga sig fram för de vill inte vara med i skiten,har en bekant som är hög Moderatpolitiker i Jönköping finns ingen skit där att gräva fram om honom,jag har kännt honom i många år.

Nån skit kan man nog hitta om man bara gräver tillräckligt djupt. Han kanske rökte hasch som ung eller har fuskat med deklarationerna någon gång?
Motti
ja det skulle vara det i så fall med deklerationer men vilken svensk har inte försökt skaffa sig fördelar där :)Peter som jag prtatar om 'är uppvuxen i Tahiland som barn,en jäkla skysst kille kan jag säga,tror inte han har många lik i garderoben faktiskt smile.gifväldigt nära och jordförankrad rolleyes.gif
Gossen Ruda
Tecknaren Al Capp gjorde en parodi på temat i Knallhatten en gång. En gosse hade ända från födseln uppfostrats till att bli president, man hade noga passat honom så att han inte skulle ha några lik i lasten. Han bodde i en timmerkoja som närmast liknade ett slott och var omgiven av rådgivare. Knallhatten visade dock att han i smyg prenumererat på Orädde Oskar-magasinet, Al Capps Dick Tracy-parodi, och då var killens chanser borta.
Chamomille
Ja, jag skulle aldrig kunna bli politiker. Jag glömde betala en räkning en gång... Dessutom har jag kört för fort.
gnon49
Ja nu synas tydligen AB lite i sömmarna också. Inte helt fel eftersom Lo styr vad som skall publiceras på ledarsidorna. Att köra en smutskampanj via sin egen tidning kan ju vara ett sätt i valtider. Kan inte AB styrka sina uppgifter är man ute på mycket djupt vatten.
Red Top
Var har du hittat informationen om att AB ska granskas, Gnon?
skogstroll
CITAT (Chamomille @ 14-07-2010, 10:18) *
Ja, jag skulle aldrig kunna bli politiker. Jag glömde betala en räkning en gång... Dessutom har jag kört för fort.

nä vet hut kiss.gif själv går jag ibland för röd gubbe eller går på fel sida vägen men ingen kan bevisa det haha.
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 15-07-2010, 12:57) *
nä vet hut kiss.gif själv går jag ibland för röd gubbe eller går på fel sida vägen men ingen kan bevisa det haha.

biggrin.gif
Anki på Öland
CITAT (skogstroll @ 15-07-2010, 12:57) *

Finns säkert någon övervakningskamera som kan bevisa det....... smile.gif
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon