|
CITAT (Alba @ 11-08-2010, 18:50)  Ja tänk så gamla vi kommer att bli. Absolut!  Skratt är verkligen helande!!!
Meriona
11-08-2010, 20:42
Har inte ett jota till över för homeopatiska läkemedel (hur stavas det?) men håller med Christa i en sak. Det kollas alldeles för dåligt upp vid utskrift av nya läkemedel av våra husläkare, vad vi tar för andra preparat, vad vi opererat bort osv... Jag tillochmed frågade min husäkare i somras varför registren inte samkörs (jag går till en privat läkare med 2 sjukdomar och den offentliga med de andra pga försäkringsproblematik), men hon sade att det var för patientens skull, för integriteten. VA? Vad puckat, tänk om jag vill ha knark av båda då, så lätt att få!  Och att jag alls fick medicin för blodtrycket var för att hon av en händelse tittade på min mage och såg att jag hade en vägkarta där. Jaha, du har gjort nåt här, jaha tagit bort en njure, men DET var allvarligt då måste vi verkligen kolla upp blodtrycket!, Konstigt ändå, det var ju landstinget som tog bort den där för snart 40 år sen, finns inte sånt i journaler? För patientens säkerhet skulle borde såklart allt samköras, integritet ger jag inte ett skit för, om det är viktigare att jag överlever!
[attachment=54674:97891863...26_large.jpg] Jag rekommenderar denna bok av bla Simon Singh. Mkt läsvärd och grundlig och pedagogisk. CITAT (bokförlaget) Välkommen till alternativmedicinens värld!
Tusen och åter tusen är de som försökt kurera sig med akupunktur, örtmediciner eller homeopatiska produkter. Men vilka metoder fungerar egentligen och vilka är farliga eller i bästa fall harmlösa? Äntligen kan den vetgirige få svar, tack vare Simon Singh och Edzard Ernst, världens förste professor i alternativmedicin. Tillsammans har de skrivit den definitiva boken i ämnet, Salvekvick och kvacksalveri Akupunktur, aromterapi, Feng Shui, homeopati, kiropraktik, kristallterapi, reiki och trettio andra populära behandlingar behandlas och utvärderas.
Aqvakul
03-09-2010, 20:00
mera om homeopati Visst inte att det går skattemedel till detta mumbo jumbo. http://www.dn.se/debatt/skattebetalarnas-p...iller-1.1165857
CITAT (sqrulan @ 11-08-2010, 16:43)   Vilka skojiga trådar som nu mera finns här på odla! Ett gott skratt förlänger väl livet? Och nu är det skojiga slut,det finns sååå tråååkiga ämnen på småprat,att det går inte ens att öppna dessa  Är det verkligen endast mina "galna" trådar som sätter igång "krig"
CITAT (silos @ 08-09-2010, 11:25)  Och nu är det skojiga slut,det finns sååå tråååkiga ämnen på småprat,att det går inte ens att öppna dessa  Är det verkligen endast mina "galna" trådar som sätter igång "krig"  Hmpf, så det är krig du vill ha. Där kom sanningen eller?
CITAT (Anma @ 08-09-2010, 11:28)  Hmpf, så det är krig du vill ha. Där kom sanningen eller? Inte krig precis,men häftiga diskussioner och inte är det bara jag som gillar det,titta bara hur många som läser när folk "diskuterar"!? Att jag skrev krig är för att jag inte hittade ett annat ord som jag ville ha....
CITAT (silos @ 08-09-2010, 12:06)  Inte krig precis,men häftiga diskussioner och inte är det bara jag som gillar det,titta bara hur många som läser när folk "diskuterar"!?
Att jag skrev krig är för att jag inte hittade ett annat ord som jag ville ha.... I politiktrådarna blir det diskussioner hela tiden, på en ganska sansad nivå, faktiskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|