Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
fuchsian
CITAT (xlxl67 @ 03-08-2010, 19:58) *
Hade du dubbla konton? Alla kan väl göra fel men undrar varför? confused.gif

Nej, det hade jag inte. Jag kom in i forumet i slutet av maj som Tottes matte och inget annat, men blev hånad och utskäld och någon gillade inte mig och gick till Adm. för att stänga av mig. Jag ringde dit och det var inget dummt jag hade gjort, men stintan och Gunilla t hade sett till att jag blev avstäng, men på Adm. fick jag ett nytt tillträde till forumet och då började med att kallas "fuchian", men förföljerserna har pågott hela sommaren, sen kvittar var jag är i forumet. Jag har kallats på det ena och det andra och utöver detta ytterligare några användarnamn redan fr. 2006, då jag inte ens visste att Odla fanns.

Nu gör de ett nytt försök att "halshugga" mig och att jag tog parti för en ny medlem som kom idag och hennes skriverier maldes sönder medsamma. det gällde om homeopati, om du läser det så fattar du, vill inte peka ut någon.
det är så att har man mer kunskap och man för diskussion där vissa hänger inte med, så ser du dessa stollaryck de gör.
Under förra helgen sökte en medlem få kontakt med mig privat gm PM för jag hade visst enligt henne fel i huvudet och hon ville veta vad det var, jag svarade inte PM utan stängde ner den. Strax efter satte denna person igång en klappjakt med de andra om allt möjligt och i detta läge var personen rätt så berusad, synns på texten och hon erkänner det också. det pågick hela helgen. Hörde att hon hade visst en jädrans baksmälla igår.
Hur tror du att dessa personer är representativa i forumet att bedömma mig som är saklig och dock lite småretlig av alla namn och att man är förståndshandikappad på köpet.
Jag kommer inte ta ett nytt namn för jag står på det jag är. OK, klockan är mycket, men här har du svaret på din fråga.
Den duktiga Gossen Ruda som springer till Adm. avslöjades i denna tråd att ha åkt ut och in under sin tid i forumet och använt sig av flera namn, och då ska han vara den som Adm. lyssnar på! fyi ,,,,Fuchian....
Irene_L
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 23:07) *
Den duktiga Gossen Ruda som springer till Adm. avslöjades i denna tråd att ha åkt ut och in under sin tid i forumet och använt sig av flera namn, och då ska han vara den som Adm. lyssnar på! fyi ,,,,Fuchian....

Jag brukar inte skriva i dessa trådar men nu har du nog missuppfattat!! Gossen Ruda är absolut inte dom någon skrev! Du får nog kontrollera detta lite mer....gossen Ruda är absolut inte Grå! Ps...det är inte jag som är Grå...
Anki på Öland
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 23:07) *
Nej, det hade jag inte. Jag kom in i forumet i slutet av maj som Tottes matte och inget annat, men blev hånad och utskäld och någon gillade inte mig och gick till Adm. för att stänga av mig. Jag ringde dit och det var inget dummt jag hade gjort, men stintan och Gunilla t hade sett till att jag blev avstäng, men på Adm. fick jag ett nytt tillträde till forumet och då började med att kallas "fuchian", men förföljerserna har pågott hela sommaren, sen kvittar var jag är i forumet. Jag har kallats på det ena och det andra och utöver detta ytterligare några användarnamn redan fr. 2006, då jag inte ens visste att Odla fanns.

Nu gör de ett nytt försök att "halshugga" mig och att jag tog parti för en ny medlem som kom idag och hennes skriverier maldes sönder medsamma. det gällde om homeopati, om du läser det så fattar du, vill inte peka ut någon.
det är så att har man mer kunskap och man för diskussion där vissa hänger inte med, så ser du dessa stollaryck de gör.
Under förra helgen sökte en medlem få kontakt med mig privat gm PM för jag hade visst enligt henne fel i huvudet och hon ville veta vad det var, jag svarade inte PM utan stängde ner den. Strax efter satte denna person igång en klappjakt med de andra om allt möjligt och i detta läge var personen rätt så berusad, synns på texten och hon erkänner det också. det pågick hela helgen. Hörde att hon hade visst en jädrans baksmälla igår.
Hur tror du att dessa personer är representativa i forumet att bedömma mig som är saklig och dock lite småretlig av alla namn och att man är förståndshandikappad på köpet.
Jag kommer inte ta ett nytt namn för jag står på det jag är. OK, klockan är mycket, men här har du svaret på din fråga.

Det var väl ett steg i rätt riktning att du till slut erkänner att du varit Tottes matte som du hela tiden stenhårt förnekat när vi sagt det - resten är ju bara lögner! Ingen hånade eller skällde ut dig i din första tråd, den om Totte, som du senare ändrade i, utan alla var hjälpsamma och försökte på alla sätt hjälpa dig!! Försök hålla dig till sanningen från början till slut i i alla fall något inlägg!!!
Anki
Kryddan03
CITAT (Anki på Öland @ 03-08-2010, 23:28) *
Det var väl ett steg i rätt riktning att du till slut erkänner att du varit Tottes matte som du hela tiden stenhårt förnekat när vi sagt det - resten är ju bara lögner! Ingen hånade eller skällde ut dig i din första tråd, den om Totte, som du senare ändrade i, utan alla var hjälpsamma och försökte på alla sätt hjälpa dig!! Försök hålla dig till sanningen från början till slut i i alla fall något inlägg!!!
Anki

thanks.gif
netha
Anki

tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3
Anki

exakt det är där jag tycker det gått fel, när folk i andra trådar varit hjälpsamma och sedan fått skit tillbaka och förövrigt tycker jag inte det heller är oki att ändra i inlägg/tråden. som hände i den undulat/fågeltråden. en annan sak som hände i dom trådarna var att det svarades hysteriskt och förvirrat (ena sekunden ett snällt svar och i andra ett mer mindre snällt till samma person). vilket jag inte förstår varför man gör lika dåligt som att ändra ursprungs texten.
*Stintan*
Fuchian,

Så bra att du plötsligt efter två månader erkänner att du var Tottes matte, något som du hela tiden förnekat och därmed ljugit om. Låtsats som om du inte vet vad vi talar om när vi påtalat det för dig. Inte ett dugg trovärdig är du men du har dig själv att skylla. Du tror väl inte att någon går på dina bluffar.

Varken jag eller Gunilla T har fått dig avstängd! Jag bad Admin att titta på den aktuella tråden då du uppträdde mycket konstigt. Det sa jag också till dig att jag skulle göra. Så beslutet om avstängning tog Admin själv efter att ha läst igenom tråden. Dessutom gav inte Admin dig nytt tillträde, dom sitter inte och väljer medlemmar, det går automatiskt, utan du reggade dig med ett nytt användarnamn bara.

Det där om Ruda har du missuppfattat så ta reda på fakta innan du häver ur dig skitsnack. Säg det du vill eller fråga direkt istället för att prata skit om andra medlemmar i inlägg.
fuchsian
Fy.... n Vad ni är falska! Ni slog ner mig redan då, men nu går det att ursäkta sig, minsann. Man skulle hålla till sanningen, vad hade det att göra med mig när denne Tottes matte inte fick en chanch ens?

Hur ser era egna sanningar ut? Ännu värre, vet jag. jag har kallats lögnare och förståndshandikappad, är det så ni handskas med människor också i verkliga livet? Synd om den då.

Ok, om jag då är en lögnare så kanske "mille" el. "kalle" kanske duger bättre????? fuchian....

CITAT (*Stintan* @ 03-08-2010, 22:48) *
Fuchian,

Så bra att du plötsligt efter två månader erkänner att du var Tottes matte, något som du hela tiden förnekat och därmed ljugit om. Låtsats som om du inte vet vad vi talar om när vi påtalat det för dig. Inte ett dugg trovärdig är du men du har dig själv att skylla. Du tror väl inte att någon går på dina bluffar.

Varken jag eller Gunilla T har fått dig avstängd! Jag bad Admin att titta på den aktuella tråden då du uppträdde mycket konstigt. Det sa jag också till dig att jag skulle göra. Så beslutet om avstängning tog Admin själv efter att ha läst igenom tråden. Dessutom gav inte Admin dig nytt tillträde, dom sitter inte och väljer medlemmar, det går automatiskt, utan du reggade dig med ett nytt användarnamn bara.

Det där om Ruda har du missuppfattat så ta reda på fakta innan du häver ur dig skitsnack. Säg det du vill eller fråga direkt istället för att prata skit om andra medlemmar i inlägg.

Det där med Ruda har jag fakta.
Nej mina forummar, jag har ju kallats lögnare så det är inte säkert att det som jag skrev är sanning, det kan ni inte veta, det vet jag, men jag har inte anklagat någon för sådana vidrigheter som ni har kommit med. Du stinta är den värsta med Gunilla t. att sprida lögner eller vad det nu råkar vara ............F.........
fuchsian
CITAT (flaxss @ 03-08-2010, 22:39) *
exakt det är där jag tycker det gått fel, när folk i andra trådar varit hjälpsamma och sedan fått skit tillbaka och förövrigt tycker jag inte det heller är oki att ändra i inlägg/tråden. som hände i den undulat/fågeltråden. en annan sak som hände i dom trådarna var att det svarades hysteriskt och förvirrat (ena sekunden ett snällt svar och i andra ett mer mindre snällt till samma person). vilket jag inte förstår varför man gör lika dåligt som att ändra ursprungs texten.

Allt beror på den som frågar vad den får för svar. får man skit så är man inte så undergiven att man böjer sig i det. Kanske borde Stintan gå en kurs hur man möter människor och inte sitta bakom sin skärm!...f...
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 23:55) *
Fy.... n Vad ni är falska! Ni slog ner mig redan då, men nu går det att ursäkta sig, minsann. Man skulle hålla till sanningen, vad hade det att göra med mig när denne Tottes matte inte fick en chanch ens?

Hur ser era egna sanningar ut? Ännu värre, vet jag. jag har kallats lögnare och förståndshandikappad, är det så ni handskas med människor också i verkliga livet? Synd om den då.

Ok, om jag då är en lögnare så kanske "mille" el. "kalle" kanske duger bättre????? fuchian....

Det där med Ruda har jag fakta.
Nej mina forummar, jag har ju kallats lögnare så det är inte säkert att det som jag skrev är sanning, det kan ni inte veta, det vet jag, men jag har inte anklagat någon för sådana vidrigheter som ni har kommit med. Du stinta är den värsta med Gunilla t. att sprida lögner eller vad det nu råkar vara ............F.........

Nej du fuchian några lögner sprider jag inte. Vad förväntar du dig för bemötande efter hur du själv har betett dig?

Nej du har inga fakta om Ruda du har missuppfattat det som stog i tråden.
fuchsian

Jag har vetat hela tiden att det var du Stintan som gick till Adm. det kom fram och senare klarnade ändå mer så även blinda kan se det än en som kan läsa av folk på annat sätt. .... F.....
Annie-72
Efter att ha följt vissa trådar i Småprat, ställer jag mig väldigt frågande varför man inte tar in moderatorer/admins som är engagerade... Detta är ju fullständigt oacceptabelt hur vissa får agera... Som är mer aktiva i Småprat än i ngn växttråd...
Flera alias efter att ha blivit avstängd ska ju inte kunna vara möjligt med kontrollav IP-nummer... och har en blivit avstängd bode ju intresset vara obefintligt att komma tillbaka.

Sandlåda för en del.. mad.gif
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 03-08-2010, 23:02) *
Nej du fuchian några lögner sprider jag inte. Vad förväntar du dig för bemötande efter hur du själv har betett dig?

Nej du har inga fakta om Ruda du har missuppfattat det som stog i tråden.

Jag VET att du ljuger som en häst kaloperar utan ryttare och elaka tillmälen tillhör till ditt sätt att handskas med andra. ...........F ...........
Alexander-VG-zon3
CITAT (fuchian @ 04-08-2010, 00:00) *
Allt beror på den som frågar vad den får för svar. får man skit så är man inte så undergiven att man böjer sig i det. Kanske borde Stintan gå en kurs hur man möter människor och inte sitta bakom sin skärm!...f...

http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...ndulat&st=0

det var här det började som kände att jag tyckte det blev fel.
netha
CITAT (Annie-72 @ 04-08-2010, 00:05) *
Efter att ha följt vissa trådar i Småprat, ställer jag mig väldigt frågande varför man inte tar in moderatorer/admins som är engagerade... Detta är ju fullständigt oacceptabelt hur vissa får agera... Som är mer aktiva i Småprat än i ngn växttråd...
Flera alias efter att ha blivit avstängd ska ju inte kunna vara möjligt med kontrollav IP-nummer... och har en blivit avstängd bode ju intresset vara obefintligt att komma tillbaka.

Att få vara kvar trots flera alias ... det tycker jag också är thumbdown.gif
Men att börja rangordna medlemmar efter deras engagemang/inlägg i trädgårdstrådar ... det går jag inte med på.
Själv är jag som mest aktiv i att skriva i småprat även om jag läser och lär mig jättemycket om odling och växter i Trädgårdsforum och dess olika avdelningar.

fuchsian
OBS,

JAG ÄR INTE HÄR OCH DISKUTERAR MED NÅN VEM JAG ÄR. FINNS INTE MOTIVATION ATT GÖRA DETTA NÄR MAN FÅR SKIT OCH KALLAS FÖR ORD SOM ÄR STRAFFBARA... ................
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 04-08-2010, 00:04) *
Jag har vetat hela tiden att det var du Stintan som gick till Adm. det kom fram och senare klarnade ändå mer så även blinda kan se det än en som kan läsa av folk på annat sätt. .... F.....

Jag skrev ju det direkt till dig i tråden så det hade varit mer konstigt om du inte visste det. Ynkligt av dig att försöka få det till att det är någon annan (jag) som fått dig att uppträda som du gjort/gör. Nej du fuchian ditt ljug och svammel får du allt ta på dig själv. Eller är det mitt fel att du bar dig illa åt i trädgårdsavdelningen också kanske?
Överbölingen
Fy fan!

Så erbarmeligt ojuste att ha flera signaturer av en medlem. OK att man kan ha det. Det är teknikens dåliga begränsning men nog tusan skall man väl kunna stå för vem man är.

Visst är det väl så att man skruvar fast kulor på småilskna kossor för att de inte skall skada sina kamrater?
Anki på Öland
CITAT (flaxss @ 04-08-2010, 00:08) *
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...ndulat&st=0

det var här det började som kände att jag tyckte det blev fel.

Mmmm, fast hela tråden blir konstig i och med att första inlägget är borttaget och ersatt mitt i diskussionen. Från början var det en lång beskrivning av en mycket ovanlig papegojsort och en rolig fågel.
Anki
Annie-72
CITAT (netha @ 04-08-2010, 00:10) *
Att få vara kvar trots flera alias ... det tycker jag också är thumbdown.gif
Men att börja rangordna medlemmar efter deras engagemang/inlägg i trädgårdstrådar ... det går jag inte med på.
Själv är jag som mest aktiv i att skriva i småprat även om jag läser och lär mig jättemycket om odling och växter i Trädgårdsforum och dess olika avdelningar.

Netha, jag tror du missförstod mig... men är man mer aktiv i Småprat för att skapa konflikter än i Odlas trädgårdstrådar oavsett om man läser, deltar eller "what so ever" så har man förmodligen inget gott syfte...

Jag misstror dig inte kompiskram.gif
netha
CITAT (Annie-72 @ 04-08-2010, 00:19) *
Netha, jag tror du missförstod mig... men är man mer aktiv i Småprat för att skapa konflikter än i Odlas trädgårdstrådar oavsett om man läser, deltar eller "what so ever" så har man förmodligen inget gott syfte...

Jag misstror dig inte kompiskram.gif

Ok .. kan vara att jag missförstod dig kompiskram.gif
*Stintan*
CITAT (Annie-72 @ 04-08-2010, 00:05) *

IP-nummer är lätt att byta då syns det inte att det är samma medlem som reggar sig med annat nick.

I vilken avdelning man är mest aktiv har inte med detta att göra och ska inte ha någon betydelse. Många läser och lär bara i trädgårdsavdelningen.
netha
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2010, 00:21) *
IP-nummer är lätt att byta då syns det inte att det är samma medlem som reggar sig med annat nick.

I vilken avdelning man är mest aktiv har inte med detta att göra och ska inte ha någon betydelse. Många läser och lär bara i trädgårdsavdelningen.

Byta IP-nummer ... jag har aldrig förstått hur man kan göra så ... alla har väl tilldelat ett ... eller som jag som har BBB har fem dynamiska men det ska ändå synas att det är från samma dator.
Red Top
Vi var nog många som bad admin om att kolla dina inlägg när du var reggad som Tottes Matte, Fuchian. Jag lät dig hållas, trots att du var rätt otrevlig även mot mig.

När du började ge dig in i olika trädgårdstrådar och vara otrevlig, fick jag nog. Jag mejlade admin och bad dem kolla dina inlägg.

Resultatet av det vet du ju.

När det gäller att vara otrevlig och komma med okvädingsord är du nog den som är skickligast. Du är ju duktig på så mycket annat, så varför inte vara bäst på det oxå.

I övrigt, så har jag inte något som helst intresse av vem du egentligen är irl. För mig är du den falska, otrevliga, lismande, ordbajsande, trådförstörande Tottes Matte/Fuchia och möjligen någon till, som skryter och skrävlar och använder samma vokabulär.
malin72
ok jag skulle sätta mig på mina händer och jag vet att jag borde det, men nu lessnar jag!
Mitt förra inlägg var inte riktat med den som tydligt tagit åt sig, att jag inte ens varit så aktiv att jag fattade att F= tottesmatte/ vad det nu var, är samma person vilket jag nu ser det står för mig och min inaktivitet...men det som stör mig nu är att man säger sig veta fakta!
pinsamt nog är det många just i denna tråd som faktiskt har personlig kontakt med just Grå....och det är inte Gossen....
Så där brast det!!! Slutsnackat!

Att sedan säga att Stintan och Gunilla fått dig avstängd stämmer inte heller, det ansvaret har endast Göran och Ingemar och jag vet att dom inte svarar på vem som säger vad!! Slutpratat!
Att man sedan blir godkänd igen ja det har hänt, jag vet också att personer i fråga har fått komma tillbaka och fått nya chanser men då med sitt gamla nick! Man får självklart byta nick om man vill, jodå det händer det med, men att bli godkänd av dom om man har blivit avstängd sker inte riktigt som du beskriver det om du nu inte glömt att tala om varningar och hur man ska föra sig på ett forum!
Det är inget som dom glömmer bort när dom ger en sista chans...

Tyvärr finns fenomenet ny ip adress..så att göra sig ny om och om och om igen är inget dom kan stoppa upp!

Så vill man ha nya chanser inom ett forum, även ute i verkliga livet så gäller det att vara ärlig, är man inte det från början så märks det ganska fort!
Vill man då inte känna sig trängd..ja då får man helt enkelt börja stå för den man är och vad man säger och gör!!! Annars passar det nog bäst att vara tyst.

Sen om det var Stintan eller vem som helt spelar ingen roll, du ska veta att man inte behöver vara aktiv i en tråd för att vända sig till Admin när saker går för långt,
Tjatet om vem, vad hur och när någon vänder sig till Admin är totalt oviktigt...det är endast dom som tar bort, inte pga vad dom fått höra ang någon utan efter att dom sökt och läst igenom trådar och själva finner att personen inte är lämplig här inne
Red Top
CITAT (Överbölingen @ 04-08-2010, 00:13) *
Fy fan!

Så erbarmeligt ojuste att ha flera signaturer av en medlem. OK att man kan ha det. Det är teknikens dåliga begränsning men nog tusan skall man väl kunna stå för vem man är.

Visst är det väl så att man skruvar fast kulor på småilskna kossor för att de inte skall skada sina kamrater?

tummenupp.gif kompiskram.gif
netha
Tjänsten Ignorera ... tycker jag är otroligt bra ... jag slipper se den ignorerades inlägg ... slipper irriteras över dem. tummenupp.gif
Hur lätt som helst att bläddra förbi ignorerade och bara läsa dem man är intresserad av.
*Stintan*
CITAT (netha @ 04-08-2010, 00:24) *
Byta IP-nummer ... jag har aldrig förstått hur man kan göra så ... alla har väl tilldelat ett ... eller som jag som har BBB har fem dynamiska men det ska ändå synas att det är från samma dator.

Jag fick ett nytt IP-nummer häromdan när jag gick över från kabel till fibernät. Vad jag har hört så får vissa nytt IP-nummer varje gång dom startar upp, men jag vet inte om det stämmer.
netha
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2010, 00:30) *
Jag fick ett nytt IP-nummer häromdan när jag gick över från kabel till fibernät. Vad jag har hört så får vissa nytt IP-nummer varje gång dom startar upp, men jag vet inte om det stämmer.

OK ... frågade just dotter och hon sa att om jag anv mitt mobila så skulle IP ändras varje gång jag loggade in.

Här är jag alltid inne på mitt BBB
malin72
CITAT (Överbölingen @ 04-08-2010, 00:13) *
Fy fan!

bravo.gif a0a.gif a0a.gif
kerstin z5-6
Förtal regleras enl PUL .Det är lika allvarligt att förtala via internet som nån annanstans.

Finns massor av forum för tjafs, föreslår en migration för de som gillar sådant
fuchsian
CITAT (netha @ 04-08-2010, 00:30) *
Tjänsten Ignorera ... tycker jag är otroligt bra ... jag slipper se den ignorerades inlägg ... slipper irriteras över dem. tummenupp.gif
Hur lätt som helst att bläddra förbi ignorerade och bara läsa dem man är intresserad av.

den är bra, för den har jag på flera
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-08-2010, 00:49) *
Förtal regleras enl PUL .Det är lika allvarligt att förtala via internet som nån annanstans.

Finns massor av forum för tjafs, föreslår en migration för de som gillar sådant

ja du Kerstin det skulle vara skönt om allt sådant bara försvann, odla känns inte alls som förr no.gif så det var ett bra förslag kompiskram.gif
kerstin z5-6
hej söta >Malin så kul att se dej igen:)
jag fattar inte varför man stannar på ett TRÄDGÅRDSFORUM om man vill diskutera gardinmönster, politik eller dödsstraff.. det finns ju så många andra fora att göra det på
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-08-2010, 01:01) *
hej söta >Malin så kul att se dej igen:)
jag fattar inte varför man stannar på ett TRÄDGÅRDSFORUM om man vill diskutera gardinmönster, politik eller dödsstraff.. det finns ju så många andra fora att göra det på

wub.gif hej Kerstin, vad glad jag blev nu smiley_small_hug.gif det är kul att se dig med, jag ska hoppa härifrån ner till våra blommor istället...det känns så trist bara för det infekterar så mycket för så många, det är så många av oss som inte finns kvar här längre sad.gif och det pga av detta, det var därför jag inte kunde hålla mig längre.. kram2.gif hör gärna av dig om du vill, har ju saknat dig wub.gif
kerstin z5-6
Jag är ledsen om jag klev på tår, jag menar inte att småprat ska bort.Jag menar bara att nu har det gått för långt.
Så här var inte odla som jag minns det, så här ska inte odla vara.!
Nån som mår uselt ignorerar man i den mån man kan o rek vård,man tjafsar inte.. tycker jag..men det är jag det.
ja malin nu ska jag så en ny säsong-KAN INTE VÄNTA smile.gif
livet går vidare så är det bara.
fuchsian
CITAT (malin72 @ 03-08-2010, 23:34) *
bravo.gif a0a.gif a0a.gif

Jag har många fler signaturer i lager om det skulle passa? Men ingen tror ju på mig så det kvittar för det finns bara töntar bakom skärmen. .... misse ....
Gossen Ruda
Jag kommer inte ihåg om det var abbbe eller alle som skrev ett inlägg för att retas med mig, det kan kvitta, men om du tar ett inlägg av en anonym person för fakta då förstår jag lite mer hur du fungerar, eller inte fungerar. Gossen Ruda finns bara i ett exemplar på detta forum, en för mycket kanske enligt en del, men de flesta accepterar eller gillar mig. Med dig är det nu tvärtom, ditt påflugna egotrippade sätt, alla lögner och påhopp gör att det bara finns en sak du kan göra: DRA. Du har för alltid gjort bort dig på forumet. Eller måste du se till att admin stänger av dig? Det är nog nära nu.
Whiskuchi
CITAT (fuchian @ 04-08-2010, 00:10) *
OBS,

JAG ÄR INTE HÄR OCH DISKUTERAR MED NÅN VEM JAG ÄR. FINNS INTE MOTIVATION ATT GÖRA DETTA NÄR MAN FÅR SKIT OCH KALLAS FÖR ORD SOM ÄR STRAFFBARA... ................

Av ren nyfikenhet: exakt vad har du kallats för som är straffbart? Länka gärna.
fuchsian
CITAT (Whiskuchi @ 04-08-2010, 09:14) *
Av ren nyfikenhet: exakt vad har du kallats för som är straffbart? Länka gärna.

Jag har blivit kallad många saker och om du läser tråden "homeopati" "förtal i forum" " du ser det....." och "humorbefriad"

I dessa avd. finns det mesta och jobbigaste saker att ta emot. Jag försöker länka, men kan inte, men att en medlem kommer med en fråga hur mår du? Kanske är det nåt del i huvudet som behöver undersökas.
--- förståndshandikappad, ljugare, ordbajsande, lismande, trådförstörande Tottes matte/fuchian, stäng ut henne,

Jag håller på att plocka upp dessa ställen för att bevisa den häxjakten som har förekommit.

förra helgen började Sgrulan med att undra hur står det till..... angav sig som sjuksköterska och ville ha ett privat PM om vad det är med mig. Jag svarade inte henne, men började på fre. kväll och sedan började hon ge dumma ord och det efter en flaska vin, som hon nämner och mer perusad blev hon och det gick över gränssen, hon hade med sig Stintsn förstås och flera andra.

Jag ville komma ur detta men du förstår att man kan inte tåla vad som helst. Om jag har något inlägg till en person så då kommer Stintan och lägger sig i detta genom förtal, tro inte på henne, hon är lögnare....
Av vilken orsak ville du ha denna infon? ( börja inte håna mig) ---- Fuchian ....
Gunilla T
Såvitt jag kommer ihåg var denhär tråden den första kontakt jag öht hade med dig fuchian - jag valde medvetet bort dig eftersom dina inlägg andades TRUBBEL! Om jag minns fel får du gärna korrigera mig..

Du påstår att jag började förfölja dig, läs en gång till;

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=99751&st=0
Gossen Ruda
Snälla fuchian, lägg av nu. Du liknar mer och mer Don Quijote när du går till storms mot imaginära väderkvarnar och orättvisor. Om du känner dig förföljd så är det enbart ditt eget fel, som man bäddar får man ligga. Det finns ett enkelt sätt att lösa problemet, lämna Odla. Detta är ett råd och inget annat.
Whiskuchi
CITAT (fuchian @ 04-08-2010, 09:47) *
Jag har blivit kallad många saker och om du läser tråden "homeopati" "förtal i forum" " du ser det....." och "humorbefriad"

I dessa avd. finns det mesta och jobbigaste saker att ta emot. Jag försöker länka, men kan inte, men att en medlem kommer med en fråga hur mår du? Kanske är det nåt del i huvudet som behöver undersökas.
--- förståndshandikappad, ljugare, ordbajsande, lismande, trådförstörande Tottes matte/fuchian, stäng ut henne,

Jag håller på att plocka upp dessa ställen för att bevisa den häxjakten som har förekommit.

förra helgen började Sgrulan med att undra hur står det till..... angav sig som sjuksköterska och ville ha ett privat PM om vad det är med mig. Jag svarade inte henne, men började på fre. kväll och sedan började hon ge dumma ord och det efter en flaska vin, som hon nämner och mer perusad blev hon och det gick över gränssen, hon hade med sig Stintsn förstås och flera andra.

Jag ville komma ur detta men du förstår att man kan inte tåla vad som helst. Om jag har något inlägg till en person så då kommer Stintan och lägger sig i detta genom förtal, tro inte på henne, hon är lögnare....
Av vilken orsak ville du ha denna infon? ( börja inte håna mig) ---- Fuchian ....

Jag har läst det mesta men inte sett något som är straffbart. Tänkte att du kanske läst i trådar där jag inte varit. Förresten - är inte det du skriver om Sgrulan och Stintan också straffbart i så fall?
Myosotis
CITAT (alle @ 03-08-2010, 00:19) *
Men nu ska ni få höra. Jag har fått uppgifter från en bekant att Gossen Ruda = Grå = Rahmat2! Jo, det är sant!

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

För övrigt trodde jag att man inte skulle mata troll? unsure.gif
Solstorm
Varför anklaga någon för att anmäla till admin som om de gjorde något fel? Det är fullt tillåtet att anmäla till admin och det är ju himla bra att det görs ibland när en del är så oförskämda och bär sig illa åt.

Vad är det för mening med att anklaga forumdeltagare för att de fått vissa medlemmar avstängda? Inga forumdeltagare kan stänga av någon annan. Avstängd kan man bara bli på egna "meriter". Bär man sig tillräckligt illa åt så blir man avstängd, jag har inte sett ett enda exempel på någon som blivit avstängd utan att de har burit sig mycket illa åt.

Fuchian jag tycker att du ska skriva ut alla dina inlägg och ha dem upptejpade på väggen framför dig. Om du ska lära dig att bli en skickligare lögnare så gäller det att komma ihåg gamla lögner. Ska man ljuga så gäller det att försöka komma med trovärdiga lögner, när lögnerna inte går ihop så får du räkna med att inte bli tagen på allvar.

De deltagare som du anklagar för att vara lögnare är just sådana deltagare som jag uppfattar som mycket trovärdiga och ärliga. Att man sedan inte i varje sak delar varandras uppfattning är en sak men lögnare är de inte. En deltagare ska väl inte ha högre status bara för att de varit medlemmar länge men nog har de tack vare långt medlemmskap visat vem de är och nog ökar det deras trovärdighet.
silos
Om inte en enda av de berörda hade svarat Fuchian eller andra efter att de började visa sina "aviga" sidor så skulle jo tjafset aldrig kommit igång...eller har jag fel NU?

Det samma gäller oss alla...varför börja försvara sig..skriva om troll...skriva om att jag vet att du har flera nick etc...är vi egentligen såå viktiga var och en av oss att vi måste få rätt?!?
Varför lägga mera bränsle på elden?Varför inte bara gå ifrån och veta med sig att man har rätt eller bara be om förlåt när man har gjort fel,det är såå enkelt att ta en väg där ingen enda blir sårad eller skadad!
Och dessutom är det ENDAST våran EGOT som blir sårade,arga,ledsna!

Här på Odla.nu finns sååå mycket vackert att titta på,medlemmarnas bilder och såå många underbara medmänniskor så VARFÖR bryr sig om sådana medmänniskor som man anser sig att vara elaka,bråkiga,troll etc...VARFÖR går man själv med på att må dåligt?????

smiley_small_hug.gif
*Stintan*
Tja du lägger ju på bränsle själv Silos unsure.gif när du skriver hur du tycker andra ska göra.
silos
CITAT (*Stintan* @ 04-08-2010, 14:16) *
Tja du lägger ju på bränsle själv Silos unsure.gif när du skriver hur du tycker andra ska göra.

Vår djupaste rädsla
är inte att vara tillräckliga
Vår djupaste fruktan
är att vi är omåtligt kraftfulla
Det är vårt ljus,inte vårt mörker,
som skrämmer oss mest.
Vi frågar oss själva:
vem är jag som tror mig vara briljant,
storslagen och talangfull?
Egentligen,om du inte är det vad är du då?
Du är ett barn av Gud.
Att du leker liten förbättrar inte världen.
Det är ingenting upplyst med att förminska dig
så att andra inte skall känna sig osäkra i din närhet.
Vi föddes till att manifestera Guds härlighet
som är i oss.
Den är inte bara i några av oss,
den är i oss alla.
Och när vi låter vårt eget ljus skina
ger vi omedvetet andra människor tillåtelse
att göra det samma.
När VI är frigjorda från vår rädsla
frigör vår närvaro automatiskt andra

Av Marianne Williamsson
smiley_small_hug.gif
*Stintan*
Dikter kan vara fint på rätt plats.
fuchsian
CITAT (silos @ 04-08-2010, 12:35) *
Om inte en enda av de berörda hade svarat Fuchian eller andra efter att de började visa sina "aviga" sidor så skulle jo tjafset aldrig kommit igång...eller har jag fel NU?

Det samma gäller oss alla...varför börja försvara sig..skriva om troll...skriva om att jag vet att du har flera nick etc...är vi egentligen såå viktiga var och en av oss att vi måste få rätt?!?
Varför lägga mera bränsle på elden?Varför inte bara gå ifrån och veta med sig att man har rätt eller bara be om förlåt när man har gjort fel,det är såå enkelt att ta en väg där ingen enda blir sårad eller skadad!
Och dessutom är det ENDAST våran EGOT som blir sårade,arga,ledsna!

Här på Odla.nu finns sååå mycket vackert att titta på,medlemmarnas bilder och såå många underbara medmänniskor så VARFÖR bryr sig om sådana medmänniskor som man anser sig att vara elaka,bråkiga,troll etc...VARFÖR går man själv med på att må dåligt?????

smiley_small_hug.gif

Hej SILOS,

Du har helt rätt i det Silos, men tyvärr blir man ledsen och sårad och just då går man i en försvarsställning, som är helt onödigt, jag är klokare om jag går i min väg, bort från dessa personer. Nu vet jag hur man gör....
Nu talas det minsan så snällt om att inte riva i gamla spår, flera år rillbaka, tillomed och klistra allt man tror sig veta på mej tillomed dina nick har klistrats på mig och sen vill dom hänga mig framför varje nykomling som ett varningstecken ----det är förtal och jäkligt elakt och bli kallad för förståndshandikap --- jag skrattar åt det hela. För jag vet att mitt människovärde inte hänger på dessa elakheter för de når mig inte. den skolan har jag passerat med högsta betyg.

Arg kan jag bli om nån retar mig tillräckligt, men då bara vänder jag på klacken och låter personen stå där med lång näsa. Jag anser nämligen att jag sjunker inte i det, må de hågade hållas bäst de vill, men jag tar mina vingar .........Nej, Silos, detta är inget att ta åt sig ---vi går och läser om blommorna, de uppför sig mycket bättre. kompiskram.gif ... Fuchian ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon