|
andersen
04-08-2010, 17:53
Jag saknar ingen som har blivit avstängd, dom som har blivit det har blivit avstängda av en orsak. Därimot så tror jag att det finns folk som i ren förskräckelse har lämnat forumet efter att läst bråktrådarna och det är illa, men jag vill mena att det är forumsägarnas sak att se efter sitt forum. Ett annat stort stort problem här är att folk tar med sig bråk ifrån andra trådar, jag själv har bråkat med Gossen Ruda om användning av Rund up, men är helt med det klara om att han är duktig på djur och natur och beundrar hans kunskap inom det området. Tror åxå att man skall vara tydlig om man tycker sig bli illa behandlad, och då hitta ett sätt att det inte skall gå så långt till att handla om förtal. Smilys är en annan sak som både kan vara bra och dåligt, i många trådar så blir en medlem i underläge pga att det kommer in flera med bara  och inga andra ord,det är då självklart att medlem i underläge blir arg och då spårar tråden ut helt.
fuchsian
04-08-2010, 18:37
CITAT (Whiskuchi @ 04-08-2010, 10:39)  Jag har läst det mesta men inte sett något som är straffbart. Tänkte att du kanske läst i trådar där jag inte varit. Förresten - är inte det du skriver om Sgrulan och Stintan också straffbart i så fall? Därför att jag nämner bara deras namn, vilket är lagligt och jag lägger inga nedsättande ord med i mitt Tillägg. Det gäller inte Sqrulan, för hon är en reko person, så blanda inte ihop nu dessa. Stintan nämner mig i de flesta sammanhang precis som hon drog en gammal snuttefilt efter sig och har mage att säga att man ska inte skriva om det som har hänt --- det kallas ältande. Samma sak gäller hennes kompissar Rde Top och Gunilla T, fler finns men de stör mig inte. Smågnäll berör inte heller mig, och ser att just det förekommer lite varstans, så det får väl gå som ingenting ... fuchian... CITAT (andersen @ 04-08-2010, 17:53)  Jag saknar ingen som har blivit avstängd, dom som har blivit det har blivit avstängda av en orsak. Därimot så tror jag att det finns folk som i ren förskräckelse har lämnat forumet efter att läst bråktrådarna och det är illa, men jag vill mena att det är forumsägarnas sak att se efter sitt forum. Ett annat stort stort problem här är att folk tar med sig bråk ifrån andra trådar, jag själv har bråkat med Gossen Ruda om användning av Rund up, men är helt med det klara om att han är duktig på djur och natur och beundrar hans kunskap inom det området. Tror åxå att man skall vara tydlig om man tycker sig bli illa behandlad, och då hitta ett sätt att det inte skall gå så långt till att handla om förtal. Smilys är en annan sak som både kan vara bra och dåligt, i många trådar så blir en medlem i underläge pga att det kommer in flera med bara  och inga andra ord,det är då självklart att medlem i underläge blir arg och då spårar tråden ut helt. Helt enkelt att vissa kan inte utrycka sig, så används massa Smilys. ...fuchian ...
fuchsian
04-08-2010, 18:44
CITAT (Solstorm @ 04-08-2010, 11:33)  Varför anklaga någon för att anmäla till admin som om de gjorde något fel? Det är fullt tillåtet att anmäla till admin och det är ju himla bra att det görs ibland när en del är så oförskämda och bär sig illa åt.
Vad är det för mening med att anklaga forumdeltagare för att de fått vissa medlemmar avstängda? Inga forumdeltagare kan stänga av någon annan. Avstängd kan man bara bli på egna "meriter". Bär man sig tillräckligt illa åt så blir man avstängd, jag har inte sett ett enda exempel på någon som blivit avstängd utan att de har burit sig mycket illa åt.
Fuchian jag tycker att du ska skriva ut alla dina inlägg och ha dem upptejpade på väggen framför dig. Om du ska lära dig att bli en skickligare lögnare så gäller det att komma ihåg gamla lögner. Ska man ljuga så gäller det att försöka komma med trovärdiga lögner, när lögnerna inte går ihop så får du räkna med att inte bli tagen på allvar.
De deltagare som du anklagar för att vara lögnare är just sådana deltagare som jag uppfattar som mycket trovärdiga och ärliga. Att man sedan inte i varje sak delar varandras uppfattning är en sak men lögnare är de inte. En deltagare ska väl inte ha högre status bara för att de varit medlemmar länge men nog har de tack vare långt medlemmskap visat vem de är och nog ökar det deras trovärdighet. Vad du tycker är din egen sak. det finns vist många "blinda" medlemmar, eller ser de bara det de vill, mej kvittar det. Jag har annat att göra än börja samla trådar och skulle jag tejpa upp dem så jag undrar vad mina kaktussar på fönsterbrädan gillar det och persienner har jag i fönstret framför mig ......sååå ..... fuchian ...
sqrulan
04-08-2010, 18:51
fuchsian
04-08-2010, 18:59
Det börjar en film på TV som jag vill se och här kommer jag inte finnas mera, så fortsätt ni bara i er genen takt. Jag har mer angenämare saker framför mig än datorskärmen, ..... .........fuchian ..... Lycka till!
Chamomille
04-08-2010, 19:09
CITAT (fuchian @ 04-08-2010, 19:59)  Det börjar en film på TV som jag vill se och här kommer jag inte finnas mera, så fortsätt ni bara i er genen takt. Jag har mer angenämare saker framför mig än datorskärmen, ..... .........fuchian ..... Lycka till! Formel 1?
sqrulan
04-08-2010, 19:15
CITAT (kerstin z5-6 @ 04-08-2010, 01:27)  Jag är ledsen om jag klev på tår, jag menar inte att småprat ska bort.Jag menar bara att nu har det gått för långt. Så här var inte odla som jag minns det, så här ska inte odla vara.! Nån som mår uselt ignorerar man i den mån man kan o rek vård,man tjafsar inte.. tycker jag..men det är jag det. ja malin nu ska jag så en ny säsong-KAN INTE VÄNTA livet går vidare så är det bara.  Kram Kerstin och alla andra! Ibland så gör det ont o ibland så måste man gå vidare.  Du e du och jag e jag !? Om vi vore lika så.........då hände inget, för det DU gör berör mej vem du än är.. Om du/vi kan tro på himmel o helvete så kan du/vi även tro på reinkarnation eller hur? Vad är mer verkligt? Är det nån på denna jord som har sett vad som händer då man dör? Jag gruvar mej inte, jag jobbar i vården och allt är lugnt då man går vidare, snudd på avensjuk blir man då man ser lugnet!
herkules
05-08-2010, 08:25
CITAT (andersen @ 04-08-2010, 18:53)  Tror åxå att man skall vara tydlig om man tycker sig bli illa behandlad, och då hitta ett sätt att det inte skall gå så långt till att handla om förtal. Smilys är en annan sak som både kan vara bra och dåligt, i många trådar så blir en medlem i underläge pga att det kommer in flera med bara  och inga andra ord,det är då självklart att medlem i underläge blir arg och då spårar tråden ut helt. har du några förslag på vad en medlem ska göra då den förmodligen inte ens vet att pm blivit skickat till admin om att medlemmen gör ditten och datten och ska väck? här på odla pågår ju tydligen rena pm-festivalen till admin om medlemmar som inte passar vissa andra medlemmar. smajlisar är ett jävla otyg på det sätt de används här inne.
Kesigul
05-08-2010, 09:32
Sökte på nätet och fann detta som kan var en orsak till att bråktrådarna blir så omfattande. På senare år har forskning om ils¬ka och aggression visat att katharsisteorierna om ilska inte verkar stämma i verkligheten. Ju mer man lever ut sin ilska och sina aggressioner, desto mer tycks de växa i stället, ju mer man ältar oförrätter, desto argare blir man. DN artikelIlska gör både den egna och andras kroppar illa & betänk vilken otroligt tråkig värld vi skulle leva i ifall alla var överens alltid. Men lite tråkigt är det allt med allt bråk under tiden. OBS! Detta är min uppfattning och det är helt OK att ha en annan.
blomkronan
05-08-2010, 10:14
CITAT (Kesigul @ 05-08-2010, 10:32)  OBS! Detta är min uppfattning och det är helt OK att ha en annan. Vissa kan inte acceptera att andra har en annan uppfattning! och då blir det ju gnabb, men... så är livet.
fuchsian
05-08-2010, 11:00
CITAT (Solstorm @ 04-08-2010, 12:33)  Varför anklaga någon för att anmäla till admin som om de gjorde något fel? Det är fullt tillåtet att anmäla till admin och det är ju himla bra att det görs ibland när en del är så oförskämda och bär sig illa åt.
Vad är det för mening med att anklaga forumdeltagare för att de fått vissa medlemmar avstängda? Inga forumdeltagare kan stänga av någon annan. Avstängd kan man bara bli på egna "meriter". Bär man sig tillräckligt illa åt så blir man avstängd, jag har inte sett ett enda exempel på någon som blivit avstängd utan att de har burit sig mycket illa åt.
Fuchian jag tycker att du ska skriva ut alla dina inlägg och ha dem upptejpade på väggen framför dig. Om du ska lära dig att bli en skickligare lögnare så gäller det att komma ihåg gamla lögner. Ska man ljuga så gäller det att försöka komma med trovärdiga lögner, när lögnerna inte går ihop så får du räkna med att inte bli tagen på allvar.
De deltagare som du anklagar för att vara lögnare är just sådana deltagare som jag uppfattar som mycket trovärdiga och ärliga. Att man sedan inte i varje sak delar varandras uppfattning är en sak men lögnare är de inte. En deltagare ska väl inte ha högre status bara för att de varit medlemmar länge men nog har de tack vare långt medlemmskap visat vem de är och nog ökar det deras trovärdighet. Hej SOLSTORM, Just det! klistra upp dem så jag kommer ihåg "lögnerna". Saken är den att lögnerna glömmer man ju, men inte sanningen som man har sagt. Sorry, om jag missuppfattade ditt inlägg. .... fuchian ....
fuchsian
05-08-2010, 11:31
CITAT (silos @ 04-08-2010, 13:35)  Om inte en enda av de berörda hade svarat Fuchian eller andra efter att de började visa sina "aviga" sidor så skulle jo tjafset aldrig kommit igång...eller har jag fel NU? Det samma gäller oss alla...varför börja försvara sig..skriva om troll...skriva om att jag vet att du har flera nick etc...är vi egentligen såå viktiga var och en av oss att vi måste få rätt?!? Varför lägga mera bränsle på elden?Varför inte bara gå ifrån och veta med sig att man har rätt eller bara be om förlåt när man har gjort fel,det är såå enkelt att ta en väg där ingen enda blir sårad eller skadad! Och dessutom är det ENDAST våran EGOT som blir sårade,arga,ledsna! Här på Odla.nu finns sååå mycket vackert att titta på,medlemmarnas bilder och såå många underbara medmänniskor så VARFÖR bryr sig om sådana medmänniskor som man anser sig att vara elaka,bråkiga,troll etc...VARFÖR går man själv med på att må dåligt?????  SILOS, Du är en klok kvinna som jag tycker om. Om det skulle finnas flera som du ----SOLSTRÅLAR ----- så skulle dessa mobbare kanske tänka om. Det är ju som i skolan, de som mobbar, är i själva verket de svagaste och de som mår dåligt själva av olika orsaker, hemförhållanden som kan vara rena kaoset och andra fega personer. Dom av oss som har upplevt/sett detta förstår lätt att samma beteende fortsätter hos en del vuxna, tyvärr. Önskar mig mer mod och kraft, men inte till dessa utan att få behålla dessa duktiga och goa människor med mig i forumet för man har så mycket kunskap samlats på samma ställe. Blev helt lyriskt när jag tittade igenom citrontråden och ananastråden var verkligen mer än jag visste om. Jag får besök strax, men är inte så länge borta om det inte behövs. Detta med Odla är en bra sak och jag har sagt det till dom när mina beställningar har funkat så himla bra, jämfört med andra nätbutiker av växter, där jag gjorde ett dyrt misstag, så dit går jag inte mera. ....  ...fuchian...
Är bara lite nyfiken hur det kan vara fråga om förtal när det gäller en anonym, oidentifierbar signatur på ett internetforum. Skillnad om man lägger ut bilder på och/eller på ett identifierbart sätt öser galla över verkliga personer t.ex grannar eller svärmor. Gita
fuchsian
05-08-2010, 12:24
CITAT (Gita @ 05-08-2010, 13:11)  Är bara lite nyfiken hur det kan vara fråga om förtal när det gäller en anonym, oidentifierbar signatur på ett internetforum. Skillnad om man lägger ut bilder på och/eller på ett identifierbart sätt öser galla över verkliga personer t.ex grannar eller svärmor. Gita GITA, Det undrar jag också, men det är ju så att man får lämna info på sin Brevlåda om sig själv och det som jag har blädrar i dom så det är sällan som man råkar på en som gett info. Det är ju var och en att behandla som dom vill. Sedan att, som du utrycker det, galla över någon person som inte finns i forumet kan diskusteras, men det har kommit upp i flera fall av att någon råkat ut otrevligheter och vill säga det. Men att lägga bilder och namn i forumet om dessa är ju inte rätt gjort. Även att man råkar ha tx. en otrevlig granne el. annat så tycker jag att det är upp till var och en, men OBS. lämna inte ut dina egna namn och adresser el likn. för att kunna spåra dom , granne, svärmor el vem det än är. .....Fuchian ...
*Stintan*
05-08-2010, 13:10
CITAT (Gita @ 05-08-2010, 13:11)  Är bara lite nyfiken hur det kan vara fråga om förtal när det gäller en anonym, oidentifierbar signatur på ett internetforum. Skillnad om man lägger ut bilder på och/eller på ett identifierbart sätt öser galla över verkliga personer t.ex grannar eller svärmor. Gita Gita, du måste vara mycket tydligare så att alla kan förstå vad du säger
Anki på Öland
05-08-2010, 14:51
CITAT (silos @ 04-08-2010, 13:35)  Om inte en enda av de berörda hade svarat Fuchian eller andra efter att de började visa sina "aviga" sidor så skulle jo tjafset aldrig kommit igång................. Så du menar att du tycker att alla som vistas på forumet skall låta bli att svara på f.s inlägg och låta henne gaffla och kritisera allt och alla utan att reagera?? Anki
CITAT (Anki på Öland @ 05-08-2010, 15:51)  Så du menar att du tycker att alla som vistas på forumet skall låta bli att svara på f.s inlägg och låta henne gaffla och kritisera allt och alla utan att reagera?? Anki Ja,det gör jag....Varje människa kan välja sina reaktioner.Jag själv gör mitt bästa att inte reagera med irritationer på "tjafs"vem det än gäller,eftersom sådant beteende endast ökar kraften av "tjafset"... Mvh//Kyllikki
fuchsian
05-08-2010, 15:07
Så mycket änklare kan det inte bli. Sluta bara att inte svara så får ni som ni vill. mig kvittar det och tänker inte lägga mer energi på detta. Skriv hela mitt signum om ni menar fuchian/mig, så det inte er diskussion bli missförstånd. ..... fuchian .....
ängsvädd
05-08-2010, 15:15
CITAT (silos @ 05-08-2010, 16:02)  Ja,det gör jag....Varje människa kan välja sina reaktioner.Jag själv gör mitt bästa att inte reagera med irritationer på "tjafs"vem det än gäller,eftersom sådant beteende endast ökar kraften av "tjafset"... Mvh//Kyllikki Håller helt med dig.
Anki på Öland
05-08-2010, 15:20
CITAT (silos @ 05-08-2010, 16:02)  Ja,det gör jag....Varje människa kan välja sina reaktioner.Jag själv gör mitt bästa att inte reagera med irritationer på "tjafs"vem det än gäller,eftersom sådant beteende endast ökar kraften av "tjafset"... Mvh//Kyllikki Men varför kan då istället inte en person välja att inte tjafsa?? Absolut enkalste sättet att få stopp på det! Anki
ängsvädd
05-08-2010, 15:29
CITAT (Anki på Öland @ 05-08-2010, 16:20)  Men varför kan då istället inte en person välja att inte tjafsa?? Absolut enkalste sättet att få stopp på det! Anki Det är svårt det här med trolleri  Det brukar fungera mycket bra på vissa personer.
CITAT (Anki på Öland @ 05-08-2010, 16:20)  Men varför kan då istället inte en person välja att inte tjafsa?? Absolut enkalste sättet att få stopp på det! Anki Det kan tyvärr inte jag svara på.Men jag håller inte med dig om att det vore det enklaste sättet att tjaftset skulle ta slut.Det allra enklaste sättet ,enligt mitt sätt att se på saken är att,den som känner att h*n är påhoppad medmera låter den bara att passera,som om att det inte överhuvudtaget inte fanns! Men jag vet att detta är mycket svårt,eftersom det kräver att man inom sig själv frågar:varför reagerar jag på detta vis,varför måste jag ge igen,blir det bättre genom mitt eget beteende eller förvärrar det saken som pågår?! Mvh//Kyllikki CITAT (ängsvädd @ 05-08-2010, 16:29)  Det är svårt det här med trolleri  Det brukar fungera mycket bra på vissa personer. Jag tror att "trollen" anfaller endast där de kan förmå att medlemmar blir irriterade...
ängsvädd
05-08-2010, 15:44
CITAT (silos @ 05-08-2010, 16:40)  Det kan tyvärr inte jag svara på.Men jag håller inte med dig om att det vore det enklaste sättet att tjaftset skulle ta slut.Det allra enklaste sättet ,enligt mitt sätt att se på saken är att,den som känner att h*n är påhoppad medmera låter den bara att passera,som om att det inte överhuvudtaget inte fanns!
Men jag vet att detta är mycket svårt,eftersom det kräver att man inom sig själv frågar:varför reagerar jag på detta vis,varför måste jag ge igen,blir det bättre genom mitt eget beteende eller förvärrar det saken som pågår?!
Mvh//Kyllikki Jag tror att "trollen" anfaller endast där de kan förmå att medlemmar blir irriterade... Kloka ord
*Stintan*
05-08-2010, 15:52
CITAT (silos @ 05-08-2010, 16:02)  Ja,det gör jag....Varje människa kan välja sina reaktioner.Jag själv gör mitt bästa att inte reagera med irritationer på "tjafs"vem det än gäller,eftersom sådant beteende endast ökar kraften av "tjafset"... Mvh//Kyllikki Nej men Silos det där stämmer inte för du är ju själv inne och tjafsar om tjafset. Det finns bara en som borde sluta att skriva här istället för att förstöra i stort sett varenda tråd med sitt egotrippade skrävel utan att ens vara tilltalad. Om alla som tycker illa om trollet höll sig tysta så skulle det bli ett ödsligt forum men du kanske vill sitta här och ha forumet för dig själv tillsammans med fuchian.
Gossen Ruda
05-08-2010, 16:12
Citat fuchiantrollet:"Sluta bara att inte svara så får ni som ni vill." ????? Skall man börja svara då?
ängsvädd
05-08-2010, 16:12
CITAT (*Stintan* @ 05-08-2010, 16:52)  Nej men Silos det där stämmer inte för du är ju själv inne och tjafsar om tjafset. Det finns bara en som borde sluta att skriva här istället för att förstöra i stort sett varenda tråd med sitt egotrippade skrävel utan att ens vara tilltalad.
Om alla som tycker illa om trollet höll sig tysta så skulle det bli ett ödsligt forum men du kanske vill sitta här och ha forumet för dig själv tillsammans med fuchian. Det är absolut inte så Silos menar. Hon har ju själv startat en positiv tråd. Jag upplever inte att Silos tjafsar, hon ger konstruktiva råd hur man kan slippa allt detta grälande. Jag förstår precis vad hon menar.
CITAT (ängsvädd @ 05-08-2010, 17:12)  Det är absolut inte så Silos menar. Hon har ju själv startat en positiv tråd. Jag upplever inte att Silos tjafsar, hon ger konstruktiva råd hur man kan slippa allt detta grälande. Jag förstår precis vad hon menar. Tack ängsvädd! Du har verkligen förstått vad jag menar!
CITAT (Gossen Ruda @ 05-08-2010, 17:12)  Citat fuchiantrollet:"Sluta bara att inte svara så får ni som ni vill." ????? Skall man börja svara då? Det väljer du själv!
Silos verkar vara en mycket klok kvinna med otroligt sunda värderingar i denna tråd!!
Chamomille
05-08-2010, 16:32
CITAT (ängsvädd @ 05-08-2010, 16:29)  Det är svårt det här med trolleri  Det brukar fungera mycket bra på vissa personer. säger du det?
Elisabeth-Västkustkolonisten
05-08-2010, 16:40
Men Silos menar du på fullt allvar att alla vi andra här skall överlåta forumet till fuchian och dig?
F.ö fuchian hur var det nu med resan till "ditt hus" i Spanien som du skrev om för 1 eller 2 veckor sedan? Du skulle ju åka dagen efter.....
Elisabeth
TILL FUCHIAN! Jag vill bara att du skall veta att jag anser INTE att du är "troll" lika lite som jag skulle tänka eller säga om någon annan att de är "troll"...i sådanam fall är vi allihoppa "troll"anonyma som vi är....nej förresten;jag är definitivt inte anonym! "CITAT (silos @ 05-08-2010, 16:40) Det kan tyvärr inte jag svara på.Men jag håller inte med dig om att det vore det enklaste sättet att tjaftset skulle ta slut.Det allra enklaste sättet ,enligt mitt sätt att se på saken är att,den som känner att h*n är påhoppad medmera låter den bara att passera,som om att det inte överhuvudtaget inte fanns! Men jag vet att detta är mycket svårt,eftersom det kräver att man inom sig själv frågar:varför reagerar jag på detta vis,varför måste jag ge igen,blir det bättre genom mitt eget beteende eller förvärrar det saken som pågår?! Mvh//Kyllikki Jag tror att "trollen" anfaller endast där de kan förmå att medlemmar blir irriterade" Med orden ovanför menar jag oss alla,både de som anses som "troll"och de som anser sig vara "rena" från "trollerier" och ändå anser sig att "de" har rätt att kasta skit på "troll". Jag har i varje fall sett här hårda ord från båda håll Fuchian som anses vara "troll" för denna gång! Jag har suttit i den sitsen själv 2005-2006,men om jag nu minns rätt så gav jag inte igen när personer attackerade mig! Men för mig var det bara bra att det hela hände eftersom det gjorde att jag kunde växa som människa! Mvh//Kyllikki
*Stintan*
05-08-2010, 16:44
CITAT (ängsvädd @ 05-08-2010, 17:12)  Det är absolut inte så Silos menar. Hon har ju själv startat en positiv tråd. Jag upplever inte att Silos tjafsar, hon ger konstruktiva råd hur man kan slippa allt detta grälande. Jag förstår precis vad hon menar. Och du springer efter som en svans och tror du måste försvara. Jösses. Silos kan tala för sig själv, det vet jag. Jag förstår precis vad Silos menar men hon underhåller ju tjafset själv genom att själv skriva i dessa tjafstrådar. Och du hjälper till! Jag också eftersom jag skriver i tråden. Varenda en som skriver bidrar till tjafset. Så kallade "konstruktiva råd" är totalt meningslösa i infekterade trådar. Var och en avgör själv iallafall var och när man vill svara i någon tråd.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-08-2010, 17:40)  Men Silos menar du på fullt allvar att alla vi andra här skall överlåta forumet till fuchian och dig?
F.ö fuchian hur var det nu med resan till "ditt hus" i Spanien som du skrev om för 1 eller 2 veckor sedan? Du skulle ju åka dagen efter.....
Elisabeth Hej Elisabeth! Förlåt mig,men jag förstår inte dig nu?Tycker du att jag skriver för mycket eller vad menar du? Mvh//Kyllikki
*Stintan*
05-08-2010, 16:51
CITAT (silos @ 05-08-2010, 17:46)  Hej Elisabeth! Förlåt mig,men jag förstår inte dig nu?Tycker du att jag skriver för mycket eller vad menar du? Mvh//Kyllikki Jag frågade ju detsamma eftersom du tycker att man inte ska gå i svaromål när fuchian kommer med sina påhopp och falsarier. Då blir det ju bara du och fuchian och möjligtvis ängsvädd kvar som får skriva i forumet för ni håller ju varandra bakom ryggen.
Så som du tänker om mig så som du talar om mig så som du möter mig så som du ser på mig sådan blir jag Sriven av en okänd författare Och nu drar jag mig bort från denna tråd och önskar er alla glädje lycka och harmoni för det är ni värda var och en! Mvh//Kyllikki
*Stintan*
05-08-2010, 16:53
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-08-2010, 17:40)  Men Silos menar du på fullt allvar att alla vi andra här skall överlåta forumet till fuchian och dig?
Elisabeth Igår låg huset på Rivieran
Chamomille
05-08-2010, 17:12
CITAT (*Stintan* @ 05-08-2010, 17:53)  Igår låg huset på Rivieran  [attachment=53362:gapflabb.gif] ja, jösses... Men det är många jordbävningar just nu, så man vet ju aldrig var man hamnar.
Aqvakul
05-08-2010, 17:16
[attachment=53364:sSig_nicethread.gif]
Gossen Ruda
05-08-2010, 17:23
Det börjar tydligen bli svårt att hålla ihop nicket. Svårartad identitetskris?
malcolm
05-08-2010, 17:28
Är det inte dags att låta denna tråd somna in nu....?
Gossen Ruda
05-08-2010, 17:41
CITAT (malcolm @ 05-08-2010, 18:28)  Är det inte dags att låta denna tråd somna in nu....? Voffå då? Voffå gör de på detta viset?  Nej, varför somna in? Det ÄR ju frivilligt att läsa trådarna och det var JAG som skapade denna.
ängsvädd
05-08-2010, 17:58
CITAT (*Stintan* @ 05-08-2010, 17:51)  Jag frågade ju detsamma eftersom du tycker att man inte ska gå i svaromål när fuchian kommer med sina påhopp och falsarier. Då blir det ju bara du och fuchian och möjligtvis ängsvädd kvar som får skriva i forumet för ni håller ju varandra bakom ryggen. Så du menar att alla ni andra blir passiva bara för att ni ignorerar trollet? Det finns inget annat att skriva om än svara på trollets inlägg alltså  I så fall har trollet verkligen lyckats i sitt uppsåt.
*Stintan*
05-08-2010, 18:06
CITAT (ängsvädd @ 05-08-2010, 18:58)  Så du menar att alla ni andra blir passiva bara för att ni ignorerar trollet? Det finns inget annat att skriva om än svara på trollets inlägg alltså  I så fall har trollet verkligen lyckats i sitt uppsåt. Det finns ju knappt en seriös tråd som får vara ifred för trollet. För övrigt tror jag inte att du är dummare än att du förstår vad jag menar utan att vrida till det och lägga ord i munnen på andra.
ängsvädd
05-08-2010, 18:11
CITAT (*Stintan* @ 05-08-2010, 19:06)  Det finns ju knappt en seriös tråd som får vara ifred för trollet. För övrigt tror jag inte att du är dummare än att du förstår vad jag menar utan att vrida till det och lägga ord i munnen på andra. Jag ignorerar påhoppet men eftersom trollet inte kan bli avstängt utan kommer igen med ny nick så är det bästa om alla ignorerar trollet - då matar man det inte. Ju mer mat det får desto aktivare blir det.
Gossen Ruda
05-08-2010, 18:13
[attachment=53374:troll_web.jpg]
Japp. Om alla kan komma överrens, även du och solis så kan trollet få dra ner till Rivieran eller Spanien.
ängsvädd
05-08-2010, 18:16
CITAT (Gossen Ruda @ 05-08-2010, 19:13)  [attachment=53374:troll_web.jpg]
Japp. Om alla kan komma överrens, även du och solis så kan trollet få dra ner till Rivieran eller Spanien. Jag ignorerar trollet sedan länge, har inte svarat trollet sedan dess förra nick Trollet försvinner nog inte helt, om det skriver några positiva saker till någon så är det iaf bättre än dessa aldrig upphörande gräl.
Vad fint ni bråkar  , verkligen. Skäms ni inte över att ni är vuxna också?
Red Top
05-08-2010, 18:48
Det här är inte ett troll.
Det verkar mer vara en individ med dissociativ identitetsstörning.
Det värsta är att det blir svårt att ta nya medlemmar på allvar.
Om någon dyker upp som ny i en trädgårdstråd och ställer en fråga, drar åtminstone jag mig för att svara.
Om någon svarar dröjer det inte länge förrän "trollet" är där och svamlar.
Odla har varit ett av de bästa Trädgårdsforumen på nätet, men håller på att urarta totalt.
Om Odla ska överleva räcker det för tillfället inte med att sluta svara, eller sluta att komma hit.
De medlemmar, som inte har följt hela den sorgliga utvecklingen, ska kanske inte komma med pekpinnar mot det fåtal gamla och halvgamla seriösa medlemmarna, som finns kvar.
Era inlägg är nog de som tillför mest syre/mat till det sk "trollet".
Edit: Sorry Rudan, missade ditt inlägg.
Anki på Öland
05-08-2010, 19:57
CITAT (silos @ 05-08-2010, 16:40)  ............Men jag vet att detta är mycket svårt,eftersom det kräver att man inom sig själv frågar:varför reagerar jag på detta vis,varför måste jag ge igen,blir det bättre genom mitt eget beteende eller förvärrar det saken som pågår?!
Mvh//Kyllikki Jag tror att "trollen" anfaller endast där de kan förmå att medlemmar blir irriterade... Då kommer förståss följdfrågan, varför skall "alla andra" på forumet fråga sig så?? Kan du inte istället ha ett allvarligt samtal med din väninna och få henne att tänka just så innan hon skriver. Men din sista mening får mig att anta att du också egentligen anser att hon är ett troll fast du gör allt för att stå med fötterna i båda "lägren" och inte stöta dig med någon..... Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|