Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
alle
Men nu ska ni få höra. Jag har fått uppgifter från en bekant att Gossen Ruda = Grå = Rahmat2! Jo, det är sant! Allt för att skapa debatt och sedan komma in som den "kloka gubben". I de lugnaste vattnen...

Det här är jag alldeles övertygad om men om någon kan visa upp vattentäta bevis på motsatsen så lovar jag att be om förlåtelse.

Hörru gossen, det var ju inte länge sedan som du anklagade mig för att vara samma nick som Abbbe. Har du kommit vidare i den undersökningen? Du skulle bara veta vem jag är egentligen...
Chamomille
CITAT (Red Top @ 02-08-2010, 21:06) *
Jag tycker du ska sluta att nedvärdera Gossen Ruda. Han är en av våra mest kunniga medlemmar inom flera områden.

Men det märker du kanske inte, eftersom du mest ägnar dig åt berätta om din egen förträfflighet.

tummenupp.gif

CITAT (alle @ 03-08-2010, 00:19) *
Men nu ska ni få höra. Jag har fått uppgifter från en bekant att Gossen Ruda = Grå = Rahmat2! Jo, det är sant! Allt för att skapa debatt och sedan komma in som den "kloka gubben". I de lugnaste vattnen...

Det här är jag alldeles övertygad om men om någon kan visa upp vattentäta bevis på motsatsen så lovar jag att be om förlåtelse.

Hörru gossen, det var ju inte länge sedan som du anklagade mig för att vara samma nick som Abbbe. Har du kommit vidare i den undersökningen? Du skulle bara veta vem jag är egentligen...

rotfl.gif [attachment=53254:gapflabb.gif] a0a.gif

Det var nog bland det roligaste jag har läst på väldigt länge. Va faan får ni allt ifrån rotfl.gif
alle
Åh, jag glömde fråga, hur har du det med kärleken gossen ruda? Fortfarnde inget napp efter 50-60-70 år? Neej, det är inte dig det är fel på, det är flickorna sdom inte har vett att uppskatta en insektsexpert med humor och hjärtat på rätta stället wub.gif . Lägg in en stöt på Stintan vetja, hon verkar vara på din våglängd flirting.gif
Chamomille
CITAT (alle @ 03-08-2010, 01:13) *
Åh, jag glömde fråga, hur har du det med kärleken gossen ruda? Fortfarnde inget napp efter 50-60-70 år? Neej, det är inte dig det är fel på, det är flickorna sdom inte har vett att uppskatta en insektsexpert med humor och hjärtat på rätta stället wub.gif . Lägg in en stöt på Stintan vetja, hon verkar vara på din våglängd flirting.gif

Meh... *Vrider mig av skratt* rotfl.gif
*Stintan*
Så ploppar alle in som gubben i lådan och gör sitt 73:e inlägg i forumet på 4 år. Alla 73 av samma låga stuk. Har du svårt att hålla isär under vilket nick du skriver alle?
Gossen Ruda
En strålande analys av abbbe, eller var det alle? biggrin.gif Du kan nog bli en bra trolljägare så småningom men akta dig bara så du inte skjuter dig i foten.
herkules
CITAT (*Stintan* @ 02-08-2010, 23:07) *
Men jösses vad är det för anklagelser du kommer med. Vad säger att Ruda eller någon annan pratar skit i pm till admin? Varför skulle han göra det? Det räcker väl med att man ber admin kolla en tråd om det nu finns anledning. Varken Göran eller Ingemar skulle vidta någon åtgärd utan att själva ha läst och tagit ställning var så säker. Det behövs verkligen inget skitsnack i pm till admin.

han säger ju det! det finns ju för fasiken tråd efter tråd efter tråd där ruda skriver (om än i lite förtäckta ordalag) att admin minsann är vidtalad och förhoppningsvis kommer vederbörande strax att bli förpassad ut i kylan.
det är ett jäkla tjat om troll, om flera nick och bläbläblä från rudas håll och jag är pissless på det och kommer från nu göra allt jag kan för att stoppa det.
fasiken - det finns människor som mejlar till mig (alltså inte pm:ar) och frågar vad några av er här inne håller på med!
jag är väl fömodligen den enda som är tillräckligt dum i skallen så jag skriver rakt ut vad jag tycker om vissas beteenden.
är man nöjd när man jagat folk bort från forumet?
är man nöjd med att veta att exvis vita vargen inte får vara här längre?
mår man bra då?
en del kanske gör det, jag gör det inte, jag mår illa av såna jäkla mobbingfasoner.

CITAT (Gossen Ruda @ 02-08-2010, 23:18) *
Försök fatta lite. Förtal är att man förolämpar en person offentligt. Ett brev, ett PM, ett mail, ett samtal är inte offentligt. Även om jag skulle skicka ett brev till någon där jag förolämpar någon annan eller tom mottagaren är det inte förtal. Om mottagaren gör brevet offentligt är det inte heller förtal, möjligen för den som offentliggör brevet.

Jag brukar sällan klaga hos admin om andra medlemmar, bara när det går helt över styr. Vad jag kan komma ihåg har det bara skett en gång på de senaste åren och då gällde det vitavargen. Jag var inte heller ensam om den åsikten och uppenbarligen tog det skruv för nicket är väldigt tyst, dock inte avstängd.

Sov nu och dröm snälla drömmar.

tala inte om för mig att jag ska försöka fatta något.
tack.
Aqvakul
Jag tycker också att det är för mycket "trollsnack" här och bemötandet av nya medlemmar är inte alltid det bästa. Sämst tycker jag det är när kritiken är förtäckt och lite svepande. Det är mycket bättre att säga rent ut till den det gäller. Jag tycker också att det är stor skillnad på dem som uppträder konstigt därför att de inte mår bra och de som är här för att djävlas occh driva med oss.
*Stintan*
Största felet är att så många klagar på och vill bestämma hur alla andra ska bete sig medan dom själva tycks få bete sig hur som helst. Hur ska man veta om folk mår dåligt eller om dom är här för att jävlas?

Herkules är det OK att man vidarebefordrar hot-PM till admin för kännedom eller ska man be dig om lov först??
silos
[attachment=53257:animated..._flowers.png]
Njut av livet istället,varför tjafsa,varför anmärka,varför,varför,varför.......................
Inte att undra på att det krigas i våran underbara värld -cry-.gif
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 03-08-2010, 10:30) *
Hur ska man veta om folk mår dåligt eller om dom är här för att jävlas?

Ofta är det uppenbart, men ibland är det förvisso svårt att avgöra...

Min tolereansnivå är stor för att människor kan vara väldigt olika och ibland rejält egensinniga, däremot så har jag svårt för elakheter och djävulskap...
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 03-08-2010, 09:53) *
Jag tycker också att det är för mycket "trollsnack" här och bemötandet av nya medlemmar är inte alltid det bästa. Sämst tycker jag det är när kritiken är förtäckt och lite svepande. Det är mycket bättre att säga rent ut till den det gäller. Jag tycker också att det är stor skillnad på dem som uppträder konstigt därför att de inte mår bra och de som är här för att djävlas occh driva med oss.

Tyvärr är det så att om man som jag varit med på Odla i mer än 10 år och känner till hur mycket bråk det blir när trollen gör sina attacker är det lätt att man överreagerar. Vi har ett halvtamt forumtroll som stryker omkring i utkanterna av forumet och har så gjort länge. Hur nya medlemmar tas emot beror nog lite på hur de själva uppträder. En person som går in i trädgårdsavdelningarna och ställer frågor och liknande är inga problem med. Däremot blir man lite fundersam när nykomlingar direkt hoppar in i bråktrådarna och sätter igång och tjafsar.

Jag har haft lite diskussioner med Göran om hur en del personer uppför sig på olika fora och vi är ganska överens om att hämningarna ibland släpper när man pratar via datorn, man skriver saker som man aldrig skulle kunna säga i telefon eller i direkt samtal. Ingen nämnd och ingen klämd. Det finns många olika persontyper men de som bara vill jävlas är värst. Sen har vi de som skriver av sig frustrationer och de som öht inte kan uppföra sig. Man får ta dem som en prövning. biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 03-08-2010, 11:55) *
Ofta är det uppenbart, men ibland är det förvisso svårt att avgöra...

Ja exakt.
malin72
Hej på er alla! Det var länge sedan jag gjorde mig hörd här inne, olika anledningar till det men som för många andra pga det som händer här inne. Folks stora nöje i att vilja provocera fram
bråk.
Japp jag borde inte ens öppna småprat det vet jag sen tidigare men nu har det varit så ett tag, trist väder ute och sitter och kikar på forumen!
Att många valt att lämna det har ni ju sett och även där finns tydligen behov av att få slänga lite kommentarer till den som väljer att förklara att den kommer hålla sig undan.

Om det förekommer förtal ja det kan man ju tycka mycket om, vart gränsen går kan man också fråga sig.
Vad jag anser så finns det gott om det här inne, det trista är när det just är dom så kallade "trollen" som självklart har flera nick mår gott av att röra om i grytan.
Jag tycker väldigt synd om dom som kommer som ny användare och säger hej, när jag var ny fick man mycket värme och jag föll för forumet direkt...nu ja tyvärr även om man inte frågar rakt ut så finns säkert ofta tanken där...och det här är?

Ni talar om dom som skriver till Göran och Ingemar, det sticker tydligen väldigt hårt i vissas ögon, varför? Kan man inte stå för att bli ifrågasatt? Om man många gånger blir varnad hur kan man då bli förvånad över att ett pm skickas iväg? Man brukar inte undra varför någon skriver om någon gör tex andra illa ( självklart behöver man inte påtala allt )
Jag har flera gånger talat om att även jag kontaktar dom när saker inte ligger på ett normalt väl fungerande sätt, det sticker jag inte under stolen med.

Att detta är småprats avdelningen vet jag också..men som någon skrev tidigare så kanske det skulle vara passande med en bråk avdelning, då kan Admin skicka dit alla trådar som går överstyr, där kan ni sen sitta och ha erat lilla roliga för tydligen så kan många inte slita sig från att dras till trådar som det börjar ryka i...

Varför jag skriver just nu är pga att ett nick i denna tråd blandade in en som jag ser som min vän...inte för att försvara den eller något utan för att jag blev så less på erat sätt att slänga ur vad som helst i sandlåde nivån...Jag tycker faktiskt synd om många här inne, man måste ha ett otoligt fattigt trist liv om man måste göra sig till flera olika nick och säkert prata med sig själv no.gif
Men slänger man skit för man kanske ta emot det med, vem kan man skylla på? Ingen annan än sig själv, Att man säger till när saker känns fel är inget konstigt,

synd bara att det måste bli i ett forum som faktiskt har gett mig många vänner irl och ett ställe där man har kunnat få hjälp på massa olika sätt och även bara pratat...
Förr så talade jag så gott om odla och många satte sin fot här inne och trivdes jätte bra, synd bara att man inte längre både kan vara nere i trädgårds avdelningarna och sen hoppa upp hit och läsa lite...det roliga har bytts ut mot att sitta och se era fåninga elaka inlägg mot varandra.
Säger som många andra = saknar det roliga, hjälpsamma, inspererande forum som det faktiskt har varit!
abbbe
Jag är inte samma person som alle, det kan man säkert kontrollera smile.gif

Typ, varför skulle jag ha två nick? Jag är ju frispråkig och skriver med mitt nick både i småprat och trdägårdsavdelningen.
Kesigul
CITAT (malin72 @ 03-08-2010, 14:51) *
[color=#8B0000] "trollen" som självklart har flera nick mår gott av att röra om i grytan.
color]

Så du menar att samma person döljer sig under olika namn? Vet inte om jag skall skratta eller gråta, var i allsin dar har jag hamnat? Om man nu har olika nicknames så innebär det väl åtminstone att man håller olika åsikter, vad för annan anledning finns det annars?
Gossen Ruda
CITAT (Kesigul @ 03-08-2010, 15:07) *
Så du menar att samma person döljer sig under olika namn? Vet inte om jag skall skratta eller gråta, var i allsin dar har jag hamnat? Om man nu har olika nicknames så innebär det väl åtminstone att man håller olika åsikter, vad för annan anledning finns det annars?

Ensam är stark, tvåsam är starkare. Vill man vara säker att få medhåll i en sak är det bra att kunna vara någon annan också. Inte för att det är vanligt ens här, men i bråktrådarna kan det förekomma.
fuchsian

Det står ju i reglerna att man endast få ha EN användarkonto och det tolkar jag att det begås fel någonstans om en person florerar i forumet med olika "nicknames".

Hur kan det då komma sig att man tillåter det?

Vid anmälan till forum skriver man ju det namnet man vill bli kallad och som sedan syns vem det är som skrivit inlägget. Fattar inte ..... confused.gif fuchian ...
Alexander-VG-zon3
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 15:28) *
Fattar inte ..... confused.gif fuchian ...

inte ?
Gossen Ruda
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 15:28) *
Det står ju i reglerna att man endast få ha EN användarkonto och det tolkar jag att det begås fel någonstans om en person florerar i forumet med olika "nicknames".

Hur kan det då komma sig att man tillåter det?

Vid anmälan till forum skriver man ju det namnet man vill bli kallad och som sedan syns vem det är som skrivit inlägget. Fattar inte ..... confused.gif fuchian ...

Regler är bara till för dem som respekterar dessa. Det finns mängder av sätt att regga flera identiteter utan att det går att avslöja det.
Kesigul
CITAT (Gossen Ruda @ 03-08-2010, 15:14) *
Ensam är stark, tvåsam är starkare. Vill man vara säker att få medhåll i en sak är det bra att kunna vara någon annan också. Inte för att det är vanligt ens här, men i bråktrådarna kan det förekomma.

Vad är tjusningen med att bråka? Ger det en kick av något slag? Måste ju finnas en vinst då någon gör sig omaket att fixa flera identiteter och på så vis hålla ett bråk igång! Att ha flera identiteter gör en väl inte starkare för i grunden är det ju bara en individs åsikter i allafall!

3 dagars medlemsskap på Odla har gett mig en betydligt djupare förståelse för hur djupt Jantelagen faktiskt sitter än alla mina tidigare upplevelser i verkliga livet. Jag hoppas att detta mottagande som jag fått inte vederfars alla nya, för speciellt roligt är det inte att bli förlöjligad på det sätt som jag har blivit. En ursäkt skulle inte sitta helt fel, speciellt inte om en och samma person har hoppat på mig under fler identiteter.

Mina två döttrar 12 & 16 undrar förundrat om Odla.nu inte brukades av vuxna. Vad skall jag svara? Vi tolererar ju inte mobbing bland barn, eller?

fuchsian
CITAT (Gossen Ruda @ 03-08-2010, 15:40) *
Regler är bara till för dem som respekterar dessa. Det finns mängder av sätt att regga flera identiteter utan att det går att avslöja det.

Det som är märkligt i det hela att om det nu finns flera sätt att ha olika identiteter, så varför står det i reglerna att endast ett "namn" -- signum?

En annan sak, du säger att du har varit med tio år här i forum, gör det dig bättre än andra att hålla på med samma stil som vissa har i forumet och sedan vara så skenhelig och springa med skit till Adm. gosse väx upp nån gång! ... fuchian ....
Red Top
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 16:36) *
Det som är märkligt i det hela att om det nu finns flera sätt att ha olika identiteter, så varför står det i reglerna att endast ett "namn" -- signum?

En annan sak, du säger att du har varit med tio år här i forum, gör det dig bättre än andra att hålla på med samma stil som vissa har i forumet och sedan vara så skenhelig och springa med skit till Adm. gosse väx upp nån gång! ... fuchian ....

Jag blir lika förvånad varje gång du skriver korrekt svenska. Gör du det bara när du är arg??
Gossen Ruda

Om jag skulle "springa med skit till Adm." så är det enbart vidareförmedling av skit jag fått från andra. Jag tål en jäkla massa men när någon börjar hålla på med personangrepp och lägger sig i överallt där jag eller någon annan skrivit något så är det bara admin som kan göra något åt saken. Det är fö inte bara jag som "springer med skit till Adm.", när din föregångare Tottes matte blev avstängd var det inget som jag la mig i.
*Stintan*

Tror nog fuchian att du har sprungit till Adm med skit fler gånger på den korta tid du varit medlem än vad Ruda gjort på sina 10 år.
silos
Kommer ni-vi någonsin sluta med detta tjafsande? Nu finns det ett nytt tråd där alla kan skriva fina tankar,me det passar jo inte...kolla bara vilka trådar som läses ohmy.gif.....folk vill tydligen bråka:(((((((

Du sa....han sa...jag sa inte...det var du som sa det och så vidare och sedan springer man och klaga hos "pappa" oj oj oj oj,vart har alla kloka människor tagit vägen...eller finns det sådana överhuvudtaget i samhället!?! Påhopp,personangrepp,klagan...jadi jadi jadi jaaadi,TRIST!!!!

fuchsian
CITAT (Red Top @ 03-08-2010, 16:43) *
Jag blir lika förvånad varje gång du skriver korrekt svenska. Gör du det bara när du är arg??

Jag arg??? Då har du inte sett/läst något. Jag behöver inte vara arg, så mycket dumt som det redan finns så man skrattar åt det.
När och om jag blir arg, då skulle du se på annat, men som sagt var, är jag enbart road av det hela. Väldigt konstigt beteende förresten att anmärka andras felskrivningar och inte hålla reda på sina egna.

När jag läser någons inlägg, analyserar jag inte skrivfelen utan innehållet, men du kanske är en förskolelärare i svenska, då skulle jag fatta det att du blir insnöad av bokstäver för innehållet brukar du ju skita i, har jag märkt, men en gammal man gör så gott han kan .... ...fuchian...
Kesigul
CITAT (silos @ 03-08-2010, 17:04) *
Kommer ni-vi någonsin sluta med detta tjafsande?

Du har helt rätt. Nu skippar jag dessa två trådar jag deltagit i och satsar på de som går i mera positiva tongångar. Få se hur det går yes.gif .

Ute är det helt underbart och jag håller redan på att dela plantor satta i våras pga växtvärk. Otroligt vad rätt växt på rätt plats kan expandera! Visst är lusten att överleva beundransvärd. Tänk så många celldelningar som behövs och kontrollprogram som skall till för att allt skall bli rätt, gång på gång. Fantastiskt!!!

Väntar också med spänning på CD-skivan med perenner och ett litet ritprogram som jag beställde genom odla.nu strax innan jag började titta på chatten.

Så...nu drar jag vidare. Önskar er alla en underbar eftermiddag & kväll

*Stintan*
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 17:09) *
........men som sagt var, är jag enbart road av det hela. .........
...fuchian...

Det har nog inte undgått någon. slap.gif
fuchsian
Då så, inte mig heller! ....f ....
Gossen Ruda
Hmm. Kesigul pratar om jantelagen men den är nog inte verksam här speciellt mycket. Det är nog så att stormar man in på ett forum, vilket som helst, och drar upp saker som vanligt sunt bondförnuft reagerar mot får man nog räkna med att få på tafsen. Så enkelt är det. Förresten fuchian, HUR många gånger har du skrivit att du skall lämna Odla eller den och den tråden? Lik förbaskat är du tillbaka innan man hunnit blinka. När tänker du göra allvar av ditt hot, eller löfte?biggrin.gif
Red Top
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 17:09) *
Jag arg??? Då har du inte sett/läst något. Jag behöver inte vara arg, så mycket dumt som det redan finns så man skrattar åt det.
När och om jag blir arg, då skulle du se på annat, men som sagt var, är jag enbart road av det hela. Väldigt konstigt beteende förresten att anmärka andras felskrivningar och inte hålla reda på sina egna.

När jag läser någons inlägg, analyserar jag inte skrivfelen utan innehållet, men du kanske är en förskolelärare i svenska, då skulle jag fatta det att du blir insnöad av bokstäver för innehållet brukar du ju skita i, har jag märkt, men en gammal man gör så gott han kan .... ...fuchian...

Kan bara tillägga; att det är lättare att läsa dina inlägg när du inte lägger ner all kraft på att försöka vara någon annan.

Innehållet, däremot, ser jag sällan någon anledning att kommentera.
Alba
CITAT (alle @ 03-08-2010, 00:19) *

slap.gif

Tänk vad man missar mycket ibland. sleeping.gif
Gossen Ruda
CITAT (Alba @ 03-08-2010, 18:59) *
slap.gif

Tänk vad man missar mycket ibland. sleeping.gif

Jo, jag hade tänkt att det skulle vara en hemlis.
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 03-08-2010, 19:04) *
Jo, jag hade tänkt att det skulle vara en hemlis.

Jag anade det och nu är du avslöjad. naughty.gif
malcolm
LÄGG NER! ranting.gif
fuchsian
CITAT (Red Top @ 03-08-2010, 18:56) *
Kan bara tillägga; att det är lättare att läsa dina inlägg när du inte lägger ner all kraft på att försöka vara någon annan.

Innehållet, däremot, ser jag sällan någon anledning att kommentera.

DET vore intressant att veta vem jag tros att vara? Har inte listat ut det, så vassåågod, förslag? ..f...
Blomstertanten
CITAT (malin72 @ 03-08-2010, 14:51) *
Hej på er alla! Det var länge sedan jag gjorde mig hörd här inne, olika anledningar till det men som för många andra pga det som händer här inne. Folks stora nöje i att vilja provocera fram
bråk.
Japp jag borde inte ens öppna småprat det vet jag sen tidigare men nu har det varit så ett tag, trist väder ute och sitter och kikar på forumen!
Att många valt att lämna det har ni ju sett och även där finns tydligen behov av att få slänga lite kommentarer till den som väljer att förklara att den kommer hålla sig undan.

Om det förekommer förtal ja det kan man ju tycka mycket om, vart gränsen går kan man också fråga sig.
Vad jag anser så finns det gott om det här inne, det trista är när det just är dom så kallade "trollen" som självklart har flera nick mår gott av att röra om i grytan.
Jag tycker väldigt synd om dom som kommer som ny användare och säger hej, när jag var ny fick man mycket värme och jag föll för forumet direkt...nu ja tyvärr även om man inte frågar rakt ut så finns säkert ofta tanken där...och det här är?

Ni talar om dom som skriver till Göran och Ingemar, det sticker tydligen väldigt hårt i vissas ögon, varför? Kan man inte stå för att bli ifrågasatt? Om man många gånger blir varnad hur kan man då bli förvånad över att ett pm skickas iväg? Man brukar inte undra varför någon skriver om någon gör tex andra illa ( självklart behöver man inte påtala allt )
Jag har flera gånger talat om att även jag kontaktar dom när saker inte ligger på ett normalt väl fungerande sätt, det sticker jag inte under stolen med.

Att detta är småprats avdelningen vet jag också..men som någon skrev tidigare så kanske det skulle vara passande med en bråk avdelning, då kan Admin skicka dit alla trådar som går överstyr, där kan ni sen sitta och ha erat lilla roliga för tydligen så kan många inte slita sig från att dras till trådar som det börjar ryka i...

Varför jag skriver just nu är pga att ett nick i denna tråd blandade in en som jag ser som min vän...inte för att försvara den eller något utan för att jag blev så less på erat sätt att slänga ur vad som helst i sandlåde nivån...Jag tycker faktiskt synd om många här inne, man måste ha ett otoligt fattigt trist liv om man måste göra sig till flera olika nick och säkert prata med sig själv no.gif
Men slänger man skit för man kanske ta emot det med, vem kan man skylla på? Ingen annan än sig själv, Att man säger till när saker känns fel är inget konstigt,

synd bara att det måste bli i ett forum som faktiskt har gett mig många vänner irl och ett ställe där man har kunnat få hjälp på massa olika sätt och även bara pratat...
Förr så talade jag så gott om odla och många satte sin fot här inne och trivdes jätte bra, synd bara att man inte längre både kan vara nere i trädgårds avdelningarna och sen hoppa upp hit och läsa lite...det roliga har bytts ut mot att sitta och se era fåninga elaka inlägg mot varandra.
Säger som många andra = saknar det roliga, hjälpsamma, inspererande forum som det faktiskt har varit!
tummenupp.gif
Plötsligt har jag blivit påmind om varför jag nästan helt slutade vara inne på Odla sleep.gif
Man törs inte skriva och tycka, för skulle man råka tycka annorlunda så riskerar man att få kastat i ansiktet att man är en mobbare!
Starta en tråd törs man inte heller, för risken är stor att den blir en bråktråd eller så blir man idiotförklarad! Om man inte blir hotad eller förtalad eller nåt liknande!
Blir så förbaskat trött!!!!!!! crying.gif
Chamomille
CITAT (Kesigul @ 03-08-2010, 15:07) *

Nämen vad säger du?? ohmy.gif Nu förstår jag ingenting. Är det någon som försöker lura oss?
fuchsian
Till BLOMSTERTANTEN och MALIN72

Jag vet inte hur det har varit sen forumet kom till, men under den korta tiden har jag fått veta och lära mig en hel del hur illa andra kan göra en. Man får inte vara DEN PERSONEN man är i det verkliga livet och det som gäller mig är att min mångsidighet i livets skola kastas på mig som ingenting.
Jag skulle inte vilja bete mig som vissa, med enstaka, fördålta ord att såra eller vad katten de nu vill, men det som de inte vet något om att jag är en stark, mångsidig, konstnärlig och "andligt" stor personlighet, som inte tas emot och jag behöver inte en enda av er som sitter bakom skärmarna, men för vissa har jag band till och sedan vill jag själv bestämma när detta är nog, endast den växtdelen gillar jag bäst. Där kan man se vad andra har att komma med och goda råd har jag fått, så för det stannar jag så länge det ger mig nåt och jag litar på Odlas kunniga personal med mina beställningar och alla råd de ger mig när jag har ringt dit.

Min trädgård är inte riktigt klar ännu och det kommer att behövas att få den fungera samt växterna.
Jag tycker som du att det börjar bli nog med de "tjaffs-sidorna", de har fått sin del så att det räcker och där finns nog bara dem som får starta "småbråktrådarna" och gnälla på varandra i lugn och tro.

Jag delar inget mer med dom och efter dagens behandling av en ny medlem, en kunnig och klok medmänniska bli nermejad av dessa tjaffs, så då delar jag inte med mig mer av mig själv för jag kan inte med den låga nivån. Har inte mött sånt förrän nu och har mer givande atmosfär kring mig, så.... F...
Gunilla T
..och du fuchian vevar på i samma anda...ständiga försök att skapa nya allianser.

Din entré här på forumet som Tottes matte var väl inte särskilt lyckad..

..man får bara en chans att göra ett första intryck och du missade den chansen..

Alla vet att du far med osanning så är du verkligen intresserad av odling och vill lära dig mer så var ärlig!...säg som det är så slipper vi alla dessa antydningar och spekulationer för du inser säkert att det är dig det handlar om.

Inte särskilt gångbart heller att tala om sin egen "storhet" i alla sammanhang, verkligt stora personligheter behöver aldrig skryta, det märks ändå!

Högmod är en av dödssynderna och det stöter alltid bort..

*Stintan*
CITAT (Gunilla T @ 03-08-2010, 20:44) *
..och du fuchian vevar på i samma anda...ständiga försök att skapa nya allianser.

..man får bara en chans att göra ett första intryck och du missade den chansen..

Alla vet att du far med osanning så är du verkligen intresserad av odling och vill lära dig mer så var ärlig!...säg som det är så slipper vi alla dessa antydningar och spekulationer för du inser säkert att det är dig det handlar om.

Inte särskilt gångbart heller att tala om sin egen "storhet" i alla sammanhang, verkligt stora personligheter behöver aldrig skryta, det märks ändå!

bravo.gif
Chamomille

Se där ja. tummenupp.gif
Aqvakul

tummenupp.gif
fuchsian
Bevisa osanningen! Det skulle jag också vilja veta! Ösa ut ovett är det enda ni kan, men ni bevisar inget för att det finns inget. Ni själva då??????

Bevis om osanningar sökes! Ska sedan gå igenom dem med Odla. ... F ....
Blomstertanten

Ett försök, men inget vidare lyckat resultat sleep.gif
Och nu satte jag mej på händerna .... blush.gif
xlxl67
CITAT (fuchian @ 03-08-2010, 20:52) *
Bevisa osanningen! Det skulle jag också vilja veta! Ösa ut ovett är det enda ni kan, men ni bevisar inget för att det finns inget. Ni själva då??????

Bevis om osanningar sökes! Ska sedan gå igenom dem med Odla. ... F ....

Hade du dubbla konton? Alla kan väl göra fel men undrar varför? confused.gif
gnon49
CITAT (Gossen Ruda @ 03-08-2010, 18:56) *
Hmm. Kesigul pratar om jantelagen men den är nog inte verksam här speciellt mycket. Det är nog så att stormar man in på ett forum, vilket som helst, och drar upp saker som vanligt sunt bondförnuft reagerar mot får man nog räkna med att få på tafsen. Så enkelt är det. Förresten fuchian, HUR många gånger har du skrivit att du skall lämna Odla eller den och den tråden? Lik förbaskat är du tillbaka innan man hunnit blinka. När tänker du göra allvar av ditt hot, eller löfte?biggrin.gif

Två själar, en tanke. yes.gif
Malvia

tummenupp.gif
Red Top

tummenupp.gif smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon