|
Full version: Cybervänskap
skånepåg
24-08-2010, 21:53
Hehe beror ju på hur man tycker, jag är ingen privat person på nätet, folk har ju bloggar som berättar det mesta under dagen och visar allt på nätet numera. Jag har 200 personer över hela världen på msn och bloggar, nätet e ju typ nya dagboken, finns ju hur mycket som helst, sen ni som e lite gammla och gillar inte den nya tekniken ju  Bara ett nytt sätt att "skicka brev och visa foto"
Skriver jag dagbok så gör jag det för mig själv ... inte för andra att läsa mina innersta. Bloggar jag ... då är jag inte öppen som en bok ... utan väljer vad jag vill visa.
Faktiskt så tror jag att många ... helst unga, men också äldre ... inte tänker sig för utan lämnar ut hela sitt liv o leverne öppet för alla.
*Stintan*
24-08-2010, 22:06
CITAT (skånepåg @ 24-08-2010, 22:53)  Hehe beror ju på hur man tycker, jag är ingen privat person på nätet, folk har ju bloggar som berättar det mesta under dagen och visar allt på nätet numera. Jag har 200 personer över hela världen på msn och bloggar, nätet e ju typ nya dagboken, finns ju hur mycket som helst, sen ni som e lite gammla och gillar inte den nya tekniken ju Bara ett nytt sätt att "skicka brev och visa foto"  Men hemsidor och bloggar är ju av lite mer privat karaktär kan jag tycka än öppna forum och mötesplatser så där stör det mig inte alls att folk är mer privata. Där kan man ju fixa och dona precis som man vill. Om man gillar den nya tekniken eller inte har nog inte mycket med ålder att göra skulle jag vilja påstå.
ängsvädd
24-08-2010, 22:31
CITAT (Gita @ 24-08-2010, 21:36)  Jag måste säga att jag tycker att det är obehagligt också när människor jag inte känner särskilt väl är väldigt privata även i verkliga livet. Jag vill helt enkelt inte veta deras privata hemligheter och tillkortakommande, jag blir faktiskt generad på deras vägnar. Ännu värre tycker jag om människor som hänger ut sina familjemedlemmar till ytliga bekantar. För min del är familjen och den privata sfären oerhört viktig. Gita För oss som inte har någon familj blir vänner vår familj. Alla har ju inte familj som sagt.
CITAT (*Stintan* @ 24-08-2010, 23:06)  Om man gillar den nya tekniken eller inte har nog inte mycket med ålder att göra skulle jag vilja påstå. Håller med dig Stintan, åldern spelar nog ingen roll, det är nog mer hur öppen man är för att lära sig nya saker. Ungarnas farmor och mormor (74 och 76 år....farmor och mormor alltså...inte mina barns ålder  ) använder flitigt Facebook, bloggar, bilddagboken, twitter mm. Frågar man om nåt blir svaret att "Det står på Facebook.....bilderna ligger där och där...jag skickar dig ett MMS" Jag (som snart blir 45) känner mig ibland en smula efter dem...... Så jag tror det har med intresset att göra helt enkelt!
skånepåg
24-08-2010, 22:42
CITAT (*Stintan* @ 24-08-2010, 23:06)  Men hemsidor och bloggar är ju av lite mer privat karaktär kan jag tycka än öppna forum och mötesplatser så där stör det mig inte alls att folk är mer privata. Där kan man ju fixa och dona precis som man vill.
Om man gillar den nya tekniken eller inte har nog inte mycket med ålder att göra skulle jag vilja påstå. Hehe nej kanske det, men dagens ungdomar och kanske några gamla skriver ju typ om hela sitt liv överallt, jag tycker det är så bra att ha allt samlat i datorn får alla svar finns ju där typ  Jag har föröskt få min mamma att förstå sej på det men det e ju typ omöjligt, hon kan inte ens en mobil  Kom tänka på en rolig historia som e ett par år gammal, handlar om en tjej som ska förklara hur internet fungerar, enkelt förklarat så skriver hon in på google typ, hur mår britta  Hehe med twitter så funkar det ju så ^^
CITAT (skånepåg @ 24-08-2010, 23:42)  Hehe nej kanske det, men dagens ungdomar och kanske några gamla skriver ju typ om hela sitt liv överallt, jag tycker det är så bra att ha allt samlat i datorn får alla svar finns ju där typ  Jag har föröskt få min mamma att förstå sej på det men det e ju typ omöjligt, hon kan inte ens en mobil  Kom tänka på en rolig historia som e ett par år gammal, handlar om en tjej som ska förklara hur internet fungerar, enkelt förklarat så skriver hon in på google typ, hur mår britta  Hehe med twitter så funkar det ju så ^^ Det klart att det kan bero på hur väl man behärskar tekniken i vissa fall, fast det var inte det jag för min del syftade på utan vad man väljer att lägga ut till allmänt beskådande. Jag tycker att alltför många viker ut hela sitt privatliv och då framstår som mer eller mindre patetiska. Gärna personligt, som många redan påpekat, men aldrig privat! Det går ju aldrig att ta tillbaka det man en gång publicerat på nätet och hur kul är t.ex fyllebilderna eller allt om den olyckliga kärleken om fem år. Störst ansvar har nog ändå föräldrar när de väljer att vika ut sina barn på nätet, en fråga som för övrigt barnombudsmannen har börjat titta på. Gita
skånepåg
25-08-2010, 06:42
Hehe jo sant, googlar man på pjater hittar man lite gamla saker av mej =P
CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 19:33)  Jag är 99% säker på att Silos och Fuchian är samma person! Jag är lika säker på att du har fel! Silos har vänt på sitt gamla namn Solis och har funnits med här i åratal.
malcolm
25-08-2010, 16:30
CITAT (Aqvakul @ 24-08-2010, 21:57)  Jag tror att det är väldigt olika hur personlig man vill vara, vad man känner sig bekväm med. Om man är helt opersonlig så blir man nog lätt lite ointressant. Att bli privat och lämna ut både sig själv och andra, bör man absolut inte göra vare sig på nätet, i yrkeslivet eller i bekantskapskretsen. Du har rätt där, delar man inte med sig någonting av sig själv blir man snart ointressant men för den skull bör man inte som tidigare sagts vika ut sig fullständigt på öppna forum. Privata mail och PM är en annan sak, då kan man kanske dela med sig lite mer av sig själv.
malcolm
25-08-2010, 16:38
CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 19:33)  Jag är 99% säker på att Silos och Fuchian är samma person! Jag är 100% säker på att så inte är fallet.
CITAT (malcolm @ 25-08-2010, 17:38)  Jag är 100% säker på att så inte är fallet. Du har så rätt så!
fuchsian
25-08-2010, 19:43
OK, Fattar kaloppen. Jag duger inte hos "nickar", de försöker sig på att uppforstra mig i sin forummall, men där går ni bet på. Att vara en person som försökt att svara deras frågor, blivit hånad, blivit kallad med förnedrande namn, endast 2 pers, som nämnt att jag begravde mamma, men nu är det historia för min del, sedan att träffat det mest lismande medlemmar att mjölka info från mig och sedan gapflabba åt mig!? Är det sättet ni behandlar andra? tro inte att ni är några änglar IVL mot era vänner, alldeles för uppenbart. Avundsjukan ligger och knager i er!!!!!  ,men den delar jag inte med er..... Att vara helt anonum, är det bästa sättert att leva med nickedockor, som ni. Då får ni inte något att reta er på. en mycket bra lösning tycker jag och det kommer jag att vara i fortsättningen. Det är faktiskt så att jag har kontakter med mina liksinnade och som ligger med det nivå, jag tycker att det hela ska vara. Om jag lånar bekantas flyg till Casstello. är det inte eran sak, inte ens som inbjudna. Hoppas ni får ett h.....e att gå igenom innan ni trillar av pinn. Jag behöver inte krysa någon i mitt dagliga liv som jag möter, desto mindre är behovet med nickelickkar..... fortsätt ni era fajter, mig når ni inte mera! ......fuchian .....
CITAT (fuchian @ 25-08-2010, 20:43)  OK, Fattar kaloppen. Jag duger inte hos "nickar", de försöker sig på att uppforstra mig i sin forummall, men där går ni bet på. Att vara en person som försökt att svara deras frågor, blivit hånad, blivit kallad med förnedrande namn, endast 2 pers, som nämnt att jag begravde mamma, men nu är det historia för min del, sedan att träffat det mest lismande medlemmar att mjölka info från mig och sedan gapflabba åt mig!? Är det sättet ni behandlar andra? tro inte att ni är några änglar IVL mot era vänner, alldeles för uppenbart. Avundsjukan ligger och knager i er!!!!!  ,men den delar jag inte med er..... Att vara helt anonum, är det bästa sättert att leva med nickedockor, som ni. Då får ni inte något att reta er på. en mycket bra lösning tycker jag och det kommer jag att vara i fortsättningen. Det är faktiskt så att jag har kontakter med mina liksinnade och som ligger med det nivå, jag tycker att det hela ska vara. Om jag lånar bekantas flyg till Casstello. är det inte eran sak, inte ens som inbjudna. Hoppas ni får ett h.....e att gå igenom innan ni trillar av pinn. Jag behöver inte krysa någon i mitt dagliga liv som jag möter, desto mindre är behovet med nickelickkar..... fortsätt ni era fajter, mig når ni inte mera! ......fuchian ..... Fuchian! Nu blev jag riktigt besviken på det sättet som du skriver här!Du som säger att du har kontakt med andevärlden borde verkligen inte göra så som du gör! HUR kan du bara skriva som du gör här,DET förstår jag inte!!! Det som du anklaga andra människor för gör du jo själv nu! En sann medium skulle aldrig någonsin skriva som du har gjort här!!!
Aqvakul
25-08-2010, 20:06
CITAT (fuchian @ 25-08-2010, 20:43)  OK, Fattar kaloppen. Jag duger inte hos "nickar", de försöker sig på att uppforstra mig i sin forummall, men där går ni bet på. Att vara en person som försökt att svara deras frågor, blivit hånad, blivit kallad med förnedrande namn, endast 2 pers, som nämnt att jag begravde mamma, men nu är det historia för min del, sedan att träffat det mest lismande medlemmar att mjölka info från mig och sedan gapflabba åt mig!? Är det sättet ni behandlar andra? tro inte att ni är några änglar IVL mot era vänner, alldeles för uppenbart. Avundsjukan ligger och knager i er!!!!!  ,men den delar jag inte med er..... Att vara helt anonum, är det bästa sättert att leva med nickedockor, som ni. Då får ni inte något att reta er på. en mycket bra lösning tycker jag och det kommer jag att vara i fortsättningen. Det är faktiskt så att jag har kontakter med mina liksinnade och som ligger med det nivå, jag tycker att det hela ska vara. Om jag lånar bekantas flyg till Casstello. är det inte eran sak, inte ens som inbjudna. Hoppas ni får ett h.....e att gå igenom innan ni trillar av pinn. Jag behöver inte krysa någon i mitt dagliga liv som jag möter, desto mindre är behovet med nickelickkar..... fortsätt ni era fajter, mig når ni inte mera! ......fuchian ..... Om du tycker så illa om det mesta här, så förstår jag inte att du är kvar en endaste sekund mer...
bergvallmo
25-08-2010, 20:19
CITAT (fuchian @ 25-08-2010, 20:43)  OK, Fattar kaloppen. Jag duger inte hos "nickar", de försöker sig på att uppforstra mig i sin forummall, men där går ni bet på. Att vara en person som försökt att svara deras frågor, blivit hånad, blivit kallad med förnedrande namn, endast 2 pers, som nämnt att jag begravde mamma, men nu är det historia för min del, sedan att träffat det mest lismande medlemmar att mjölka info från mig och sedan gapflabba åt mig!? Är det sättet ni behandlar andra? tro inte att ni är några änglar IVL mot era vänner, alldeles för uppenbart. Avundsjukan ligger och knager i er!!!!!  ,men den delar jag inte med er..... Att vara helt anonum, är det bästa sättert att leva med nickedockor, som ni. Då får ni inte något att reta er på. en mycket bra lösning tycker jag och det kommer jag att vara i fortsättningen. Det är faktiskt så att jag har kontakter med mina liksinnade och som ligger med det nivå, jag tycker att det hela ska vara. Om jag lånar bekantas flyg till Casstello. är det inte eran sak, inte ens som inbjudna. Hoppas ni får ett h.....e att gå igenom innan ni trillar av pinn. Jag behöver inte krysa någon i mitt dagliga liv som jag möter, desto mindre är behovet med nickelickkar..... fortsätt ni era fajter, mig når ni inte mera! ......fuchian ..... Fuchian, Ibland begriper jag inte ett dugg av det du skriver. Du pendlar upp och ner och hit och dit. Ibland känns det, som läsare av dina inlägg, att du skriver innan du tänker (jag menar att orden hamnar som i oordning). Men det kanske är meningen att man inte ska förstå virrvarret...fast å andra sidan kanske det bara är jag som har svårt att förstå.
CITAT (bergvallmo @ 25-08-2010, 21:19)  Fuchian,
Ibland begriper jag inte ett dugg av det du skriver. Du pendlar upp och ner och hit och dit. Ibland känns det, som läsare av dina inlägg, att du skriver innan du tänker (jag menar att orden hamnar som i oordning). Men det kanske är meningen att man inte ska förstå virrvarret...fast å andra sidan kanske det bara är jag som har svårt att förstå. Du är inte ensam.
*Stintan*
25-08-2010, 20:46
CITAT (silos @ 25-08-2010, 20:52)  Fuchian! Nu blev jag riktigt besviken på det sättet som du skriver här!Du som säger att du har kontakt med andevärlden borde verkligen inte göra så som du gör! HUR kan du bara skriva som du gör här,DET förstår jag inte!!! Det som du anklaga andra människor för gör du jo själv nu! En sann medium skulle aldrig någonsin skriva som du har gjort här!!!  Bra silos att även du ser det många av oss andra sett hela tiden.
*Stintan*
25-08-2010, 20:56
CITAT (fuchian @ 25-08-2010, 20:43)  OK, Fattar kaloppen. Jag duger inte hos "nickar", de försöker sig på att uppforstra mig i sin forummall, men där går ni bet på. Att vara en person som försökt att svara deras frågor, blivit hånad, blivit kallad med förnedrande namn, endast 2 pers, som nämnt att jag begravde mamma, men nu är det historia för min del, sedan att träffat det mest lismande medlemmar att mjölka info från mig och sedan gapflabba åt mig!? Är det sättet ni behandlar andra? tro inte att ni är några änglar IVL mot era vänner, alldeles för uppenbart. Avundsjukan ligger och knager i er!!!!!  ,men den delar jag inte med er..... Att vara helt anonum, är det bästa sättert att leva med nickedockor, som ni. Då får ni inte något att reta er på. en mycket bra lösning tycker jag och det kommer jag att vara i fortsättningen. Det är faktiskt så att jag har kontakter med mina liksinnade och som ligger med det nivå, jag tycker att det hela ska vara. Om jag lånar bekantas flyg till Casstello. är det inte eran sak, inte ens som inbjudna. Hoppas ni får ett h.....e att gå igenom innan ni trillar av pinn. Jag behöver inte krysa någon i mitt dagliga liv som jag möter, desto mindre är behovet med nickelickkar..... fortsätt ni era fajter, mig når ni inte mera! ......fuchian ..... Förstår inte varför du håller dig kvar på forumet när du verkar hata det mesta.
Skönt att se att jag inte är ensam om att tycka att inläggen verkar ganska osammanhängande för det mesta.
Ser att självömkan o egotrippandet når nya höjder i tråden. Herre min ge. Bevara oss från allt ockult.
CITAT (silos @ 25-08-2010, 20:52)  Fuchian! Nu blev jag riktigt besviken på det sättet som du skriver här!Du som säger att du har kontakt med andevärlden borde verkligen inte göra så som du gör! HUR kan du bara skriva som du gör här,DET förstår jag inte!!! Det som du anklaga andra människor för gör du jo själv nu! En sann medium skulle aldrig någonsin skriva som du har gjort här!!!  Silos, mycket bra skrivet!!
fuchsian
26-08-2010, 03:27
CITAT (silos @ 25-08-2010, 20:52)  Fuchian! Nu blev jag riktigt besviken på det sättet som du skriver här!Du som säger att du har kontakt med andevärlden borde verkligen inte göra så som du gör! HUR kan du bara skriva som du gör här,DET förstår jag inte!!! Det som du anklaga andra människor för gör du jo själv nu! En sann medium skulle aldrig någonsin skriva som du har gjort här!!!  Här, Silos, är det inte frågan om hur ett medium jobbar utan här är det frågan hur en medmänniska har trott att kunna vara. Det handlar inte mediumskap ------- ni vet inte hur det funkar ------ jag är inte uppkoplad på några himmelska trådar när jag stänger av den delen av mig, är jag vem som helst, en ledsen, sörjande och sårbar medmänniska, vem som helst. Om du och andra är besvikna, beror enbart på er själva, hur har ni behandlad mig??? det är just det som är den STORA frågan????  GLÖM INTE hur ni mötte mig när jag började ge svar ang. det mediala???? Ni hånskrattade och förstörde mina möjligheter att ens svara på andras frågor!!!!!! EN SANN MEDIUM SKULLE ALDRIG TAGIT EMOT SKIT AV ANDRA! ---- den biten har ni glömt! Jag jobbar inte som en räddande ängel bakom nickar ---- utan som en som försöker väl, men blir missförstått i ett kör. Hur roligt är det? --------- inte det minsta för min del -------- tycker ni att jag är en bluff --- vassegoa! Mig berör det inte för jag kommer inte visa mer av den andra sidan av mig. Ska det spelas fult --- då gör vi det då --------- men blanda inte i det mediala för den är stängt förööver bakom en skärm --------- den är reserverad för mina klienter, inte er.!!!!!!!!!!  .... fuchian ....
fuchsian
26-08-2010, 03:46
CITAT (gnon49 @ 25-08-2010, 22:24)  Ser att självömkan o egotrippandet når nya höjder i tråden. Herre min ge. Bevara oss från allt ockult. Du har inget att gnälla över, mer än avundsjuka, men skit samma, jag bryr mig inte. Ingen har väl undgått att jag misste min mor, men då ska det hackas på ordentligt på den som har sorg och ligger, det är du så jävla bra på, men för den delen har jag inte mött något positivt av dig och det kommer jag inte vänta mig av, ignonerar..... ...F.... CITAT (*Stintan* @ 25-08-2010, 21:46)  Bra silos att även du ser det många av oss andra sett hela tiden.  stintan, du har varit den värsta medlemmen i hela forumet, mig kvittar det, har bara skrattat åt dig, men mot dina andra medmänniskor, som Silos har du burit svinaktigt åt ---------ignoneras därefter! ----f,,,, CITAT (bergvallmo @ 25-08-2010, 21:19)  Fuchian,
Ibland begriper jag inte ett dugg av det du skriver. Du pendlar upp och ner och hit och dit. Ibland känns det, som läsare av dina inlägg, att du skriver innan du tänker (jag menar att orden hamnar som i oordning). Men det kanske är meningen att man inte ska förstå virrvarret...fast å andra sidan kanske det bara är jag som har svårt att förstå. Det kan ligga nåt i, jag skriver fortare än tänker och därmed vänder jag ord i meningarna om jag inte ta mig tid och läsa igenom det jag skrivit. det är nog rätt du har fattat det hela och jag vet med mig att jag gör sådana fel. ..... fuchian..... CITAT (*Stintan* @ 25-08-2010, 21:56)  Förstår inte varför du håller dig kvar på forumet när du verkar hata det mesta. nån måste man reta sig på, tillhör till vardagen hos var och en! .... fuchian.....
fuchsian
26-08-2010, 04:06
CITAT (Aqvakul @ 25-08-2010, 21:06)  Om du tycker så illa om det mesta här, så förstår jag inte att du är kvar en endaste sekund mer... Aqvakul, Men har du inte haft den vetskapen att vissa hotar/hatar mig som pesten, men alla kan inte gilla alla, likväl som det är i det riktiga livet, men det som gör mig förbannad är dessa Stintan-kompaniet som hänger efter mig som svans. Jag tänker inte ge mig för dessa som har slikna hobbyn, att smutskasta andra, men jag kommer inte heller ge mig någonsstans, men det finns ju knappen - ignonera, och de är sällan bland buskar och blommor. Visst är jag en "främmande fågel" men jag skadar inte mina medmänniskor med elakheter och för det mesta har överseende/ignonera på dessa "kråkor". Som medial har de flesta den uppfattningen att man agerar som en bro så att de kan gå över en till andra sidan ån utan att bli blöta om fötterna, om du förstår liknelsen? Men till vardags är jag vem som helst och är totalt stängd för annat än här och nu. Ska jag dömas? Fler medier slutar jobba just av dessa orsaker, de stänger till sin gåva. ..... fuchian... Du kanske kan förstå min ilska och frustation som en människa, jag hämtar mig i min egen takt från den förlusten jag nyss gått igenom, men har inte bett hjälp fr. forum, endast nämnd det pga, att jag har varit osorterad i mina tankar och ledsen, som vem som helst kan bli, men jag tar inga martursroller av det utan min värld går vidare. Ha det gott! .... fuchian ... CITAT (Gunilla T @ 24-08-2010, 20:30)  Skillnaden mellan att vara personlig men inte privat... Hur funkar det att vara personlig men inte privat när man bli jagad av det privata? då ger man väl inte ut något mer än sin nick till ett inlägg? ......fuchian.....
*Stintan*
26-08-2010, 05:45
Här passar det att låna några ord av gnon49 för nu nådde självömkan o egotrippandet ännu högre höjder i tråden.
Du verkar inte ha någon som helst självinsikt fuchian utan skyller ideligen dina egna tillkortakommanden på andra. Försök inse att du valt fel målgrupp för ditt patetiska dravel.
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 04:27)  Här, Silos, är det inte frågan om hur ett medium jobbar utan här är det frågan hur en medmänniska har trott att kunna vara. Det handlar inte mediumskap ------- ni vet inte hur det funkar ------ jag är inte uppkoplad på några himmelska trådar när jag stänger av den delen av mig, är jag vem som helst, en ledsen, sörjande och sårbar medmänniska, vem som helst. Om du och andra är besvikna, beror enbart på er själva, hur har ni behandlad mig??? det är just det som är den STORA frågan????  GLÖM INTE hur ni mötte mig när jag började ge svar ang. det mediala???? Ni hånskrattade och förstörde mina möjligheter att ens svara på andras frågor!!!!!! EN SANN MEDIUM SKULLE ALDRIG TAGIT EMOT SKIT AV ANDRA! ---- den biten har ni glömt! Jag jobbar inte som en räddande ängel bakom nickar ---- utan som en som försöker väl, men blir missförstått i ett kör. Hur roligt är det? --------- inte det minsta för min del -------- tycker ni att jag är en bluff --- vassegoa! Mig berör det inte för jag kommer inte visa mer av den andra sidan av mig. Ska det spelas fult --- då gör vi det då --------- men blanda inte i det mediala för den är stängt förööver bakom en skärm --------- den är reserverad för mina klienter, inte er.!!!!!!!!!!  .... fuchian .... All respekt för mediumintresse men man kan inte slå på stora trumman om det i ett trädgårdsforum. Inte ens i Småprat. Trist att det blev så här men sådana här diskussioner blir snabbt infekterade o passar bättre i ett eget forum.
Aqvakul
26-08-2010, 06:46
FUCHIAN!
Du har fått mycket kritik och det allra mesta har faktiskt varit befogat. Det har handlat mycket om "det mediala", men det är faktiskt inte därför som människor blivit upprörda. Det som har retat är din totala avsaknad av nätetikett. Du har svamlat på om ditt eget, ändrat ämne hur som helst, skrytit ohejdat om dina förmågor och dina materiella tillgångar och ganska ofta varit både föraktfull och otrevlig. Du har först vänligt och sen mer bestämt ombetts att lugna ner dig och hålla dig inom ramarna, men utan några bestående resultat.
herkules
26-08-2010, 07:52
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 04:27)  Här, Silos, är det inte frågan om hur ett medium jobbar utan här är det frågan hur en medmänniska har trott att kunna vara. Det handlar inte mediumskap ------- ni vet inte hur det funkar ------ jag är inte uppkoplad på några himmelska trådar när jag stänger av den delen av mig, är jag vem som helst, en ledsen, sörjande och sårbar medmänniska, vem som helst. Om du och andra är besvikna, beror enbart på er själva, hur har ni behandlad mig??? det är just det som är den STORA frågan???? GLÖM INTE hur ni mötte mig när jag började ge svar ang. det mediala???? Ni hånskrattade och förstörde mina möjligheter att ens svara på andras frågor!!!!!! EN SANN MEDIUM SKULLE ALDRIG TAGIT EMOT SKIT AV ANDRA! ---- den biten har ni glömt! Jag jobbar inte som en räddande ängel bakom nickar ---- utan som en som försöker väl, men blir missförstått i ett kör. Hur roligt är det? --------- inte det minsta för min del -------- tycker ni att jag är en bluff --- vassegoa! Mig berör det inte för jag kommer inte visa mer av den andra sidan av mig. Ska det spelas fult --- då gör vi det då --------- men blanda inte i det mediala för den är stängt förööver bakom en skärm --------- den är reserverad för mina klienter, inte er.!!!!!!!!!!  .... fuchian .... kör du, var som du är, andra här får bete sig hur fan de vill, så varför skulle inte du få göra det?
Aqvakul
26-08-2010, 07:54
CITAT (herkules @ 26-08-2010, 08:52)  kör du, var som du är, andra här får bete sig hur fan de vill, så varför skulle inte du få göra det? Alla beter sig inte hur som helst, herkules!
herkules
26-08-2010, 08:02
CITAT (Aqvakul @ 26-08-2010, 08:54)  Alla beter sig inte hur som helst, herkules! jag skrev inte alla. tom du måste hålla med om att det finns fler här inne som beter sig som praktarslen. låt fuchian vara, h*n har precis lika stor rätt att vara här som vi.
En sak är säkert:jag deltar INTE i hetsjakten efter Fuchian eller någon annan! Fuchian har all rätt att vara här,precis som alla andra! CITAT (Aqvakul @ 26-08-2010, 07:46)  FUCHIAN!
Du har fått mycket kritik och det allra mesta har faktiskt varit befogat. Det har handlat mycket om "det mediala", men det är faktiskt inte därför som människor blivit upprörda. Det som har retat är din totala avsaknad av nätetikett. Du har svamlat på om ditt eget, ändrat ämne hur som helst, skrytit ohejdat om dina förmågor och dina materiella tillgångar och ganska ofta varit både föraktfull och otrevlig. Du har först vänligt och sen mer bestämt ombetts att lugna ner dig och hålla dig inom ramarna, men utan några bestående resultat. Nätetik är det många som saknar här!!!Sedan kan man undrar:VEMS eller VILKAS ramar som gäller här?
*Stintan*
26-08-2010, 08:36
CITAT (herkules @ 26-08-2010, 08:52)  kör du, var som du är, andra här får bete sig hur fan de vill, så varför skulle inte du få göra det? Ja du har ju vanan inne.
Anki på Öland
26-08-2010, 08:36
Finns flera talesätt som passar fuchian, bl.a. Som man bäddar får man ligga. Som man ropar i skogen får man svar. och så ett som f. själv har citerat ett flertal gånger - Det man gör mot andra får man tiofalt tillbaka. Anki
fuchsian
26-08-2010, 10:10
CITAT (herkules @ 26-08-2010, 09:02)  jag skrev inte alla. tom du måste hålla med om att det finns fler här inne som beter sig som praktarslen. låt fuchian vara, h*n har precis lika stor rätt att vara här som vi. Herkules, Tack, snälla du, äntligen en medlem som har ett vidare sett att se saker och ting. Jag har lagt märke till dig i forumet och det är med respekt jag ser dig, även om du skulle ge mig kritik, skulle du inte ge det i detta låga nivå som vissa pruttar ut massa nick´ers. Jag gick upp nyss, jag skrev i natt när jag inte kunde sova (av andra orsaker), men som i måndags efter begravningen öppnade jag till forum, men det som stod där om mig, fick mig storgråta. Jag skulle inte kunna i min vildaste tanke kunna göra samma sak mot en i den situationen. Om jag inte hadde sympatiserat människan, hade jag låtit bli, annars gett lite tröst, ett vänligt ord räcker..... Jag hittade det inte, än nu fr.2-3 st och det har jag tagit till mitt hjärta. Om man ser kritiskt på det hela, så har jag råkat mycket i blåsväder pga. den personen jag är. Felet har varit att jag har varit alldeles för blåögt och gett min tillit till medlemmarna, men har också bitit ifrån när det har gått för långt men inte med hårda ord för det finns dom som bara kan det. Nu påpekas det att ett medium ska inte bära sig åt!!!! Men ett medium har också normal, jordisk kropp och alla de känskor vi alla har här på jorden. Jag svarade till en del frågor i våras och intresset verkade vara äkta behov att fråga om olika saker, men sedan kom STINTAN själv och förstörde det. Hon underminerade mig mot andra medlemmar. Sånt sysslar jag inte med. Vem har sagt de grövsta tillmälen till mig, Jo, Stintan och Red Top, men jag använder inte sådana ord själv. Jag har inte bett Adm att skicka bort någon men när jag pratade med dom, så har just dessa sickat tiotals meddelanden per dag att få mig ur forumet. Ingemar var mäkta arg på detta sätt som de har gjort. Hur lågt ska man sjunka egentligen? Även jag har rätt att bli arg och blev jag igår och jag brukar vakna rätt så ofta så därför gick jag till data-rummet och såg dessa anglkagelserna. Just ovannämnda och några till har förstått att jag har det nog kanska så bra liv, och även detta får man inte ha. .....  ... fuchian ...
Gunilla T
26-08-2010, 10:34
CITAT (fuchian @ 25-08-2010, 20:43)  Hoppas ni får ett h.....e att gå igenom innan ni trillar av pinn. Detdär är nog ganska grovt fuchian...nog det grövsta jag sett här på Odla. Jag har ingen aning om du driver med oss eller om du faktiskt har det så svårt i livet som dina inlägg speglar. Ingen här är avundsjuk på dig...snarare är det bara att beklaga att du inte förstår vad du väcker för känslor hos andra.
fuchsian
26-08-2010, 10:51
CITAT (Gunilla T @ 26-08-2010, 10:34)  Detdär är nog ganska grovt fuchian...nog det grövsta jag sett här på Odla.
Jag har ingen aning om du driver med oss eller om du faktiskt har det så svårt i livet som dina inlägg speglar.
Ingen här är avundsjuk på dig...snarare är det bara att beklaga att du inte förstår vad du väcker för känslor hos andra. Snälla du, då har du inte läst på ordentligt, ska ge dig orden som jag kallas för; ---fuchian/ Lena L / silos/ copycat/ reserv m. m. samt; ------ en individ med dissociativ identitetsstörning, otrevlig, lismande, ordpajsande, trådförstörande m, m. En sak är klar; helvetet har vi här på jorden! konstigare än så är det inte, men skulle önska att vissa skulle fått/får gå igenom det hemska jag har gjort. men alla får vad de förtjänar och mitt "helvete" ligger en bra bit bakom mig. Tänk efter lite mer ---- vem som kan köra på en person som redan ligger..... fuchian .....
Solstorm
26-08-2010, 10:58
Fuchian, du går in i massa trådar utan att diskutera det som trådarna handlar om, du svamlar runt om dig själv och dina fantasier i trådar där det inte alls passar. Skriver samma saker i flera trådar, försöker inte ens hålla dig till ämnet i trådarna. Du har uppenbarligen ett stort behov av att synas och märkas. Jag tror att blogga skulle passa dig mycket bättre. Där kan du ge uttryck för vad du vill utan att sabba trådarna i forumet. Om du inte håller med mig så antar jag att ditt intresse först och främst är att djävlas och förstöra för det är precis det du gör.
fuchsian
26-08-2010, 11:05
CITAT (Anki på Öland @ 26-08-2010, 08:36)  Finns flera talesätt som passar fuchian, bl.a. Som man bäddar får man ligga. Som man ropar i skogen får man svar. och så ett som f. själv har citerat ett flertal gånger - Det man gör mot andra får man tiofalt tillbaka. Anki Anki, brukar ha dina inlägg i "ignonera" men tittade på detta för skojs skull. Du har rätt många fel i dina talessätt om du riktar dom mot mig. men dom finns ju, det vet jag. SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA; ---- Javisst, men jag ligger välldigt bekvämt och har bäddat ordentligt (borta m. gammalt skräp) SOM MAN ROPAR I SKOGEN FÅR MAN SVAR; ----- detta är jag förskonad för i mitt dagliga liv och vet inte ens hur det skulle beröra mig. Visst, det man gör mot andra får man tiofalt tillbaka ------- Får jag inte bli arg? och säga min mening? har översett det hela så länge att nu var det dags. ------ vet med mig att även här är jag skyddad mot det, för även jag har rätt att bli arg, vilket sker rätt sällan, anser det som onödigt att använda min energi för detta. Har du inte sett, eller varit med att jaga mej ur forumet till Odla? De är förbannade av dessa fjuttigheter, och det är jag med. ------- fuchian ----------
Ett enda nick finns från och med nu på min ignoreralista.
Gunilla T
26-08-2010, 11:24
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 11:51)  Snälla du, då har du inte läst på ordentligt, ska ge dig orden som jag kallas för; ---fuchian/ Lena L / silos/ copycat/ reserv m. m. samt; ------ en individ med dissociativ identitetsstörning, otrevlig, lismande, ordpajsande, trådförstörande m, m.
En sak är klar; helvetet har vi här på jorden! konstigare än så är det inte, men skulle önska att vissa skulle fått/får gå igenom det hemska jag har gjort. men alla får vad de förtjänar och mitt "helvete" ligger en bra bit bakom mig. Tänk efter lite mer ---- vem som kan köra på en person som redan ligger..... fuchian ..... ..och du förstår ff inte. Det enda som händer är att du kopplar på försvaren... Hur i hela fridens namn kan du tro att alla andra är historielösa och endast du gått igenom något hemskt? Du är hela tiden inkonsekvent...å ena sidan bryr du dig inte...när det passar dina syften så gråter du... Ditt omogna skrytande är nog det som retar mest...som att lyssna till 4-5 åringar, sorgligt och absolut inget att vara avundsjuk på. Du saknar helt känsla för andras reaktioner och det måste ge dig stora svårigheter i livet och det beklagar jag verkligen. Inte verkar du särskilt trädgårdsintresserad heller, det ända du pratat om i trädgårdstrådarna är din ängel och några pelargoner..
fuchsian
26-08-2010, 11:31
CITAT (Solstorm @ 26-08-2010, 11:58)  Fuchian, du går in i massa trådar utan att diskutera det som trådarna handlar om, du svamlar runt om dig själv och dina fantasier i trådar där det inte alls passar. Skriver samma saker i flera trådar, försöker inte ens hålla dig till ämnet i trådarna. Du har uppenbarligen ett stort behov av att synas och märkas. Jag tror att blogga skulle passa dig mycket bättre. Där kan du ge uttryck för vad du vill utan att sabba trådarna i forumet. Om du inte håller med mig så antar jag att ditt intresse först och främst är att djävlas och förstöra för det är precis det du gör. Solstorm. Är jag den ende stackare på hela forumet som ska ha dessa anklagelser på sig? Hur kan du ens säga så? Du kanske inte ha märkt att jag startar inte trådar, men om någon tråd är i sin början, kan jag hoppa in och då följer den med den skafrågan som gäller. Jag har bett om hjälp för att kunna lägga några ord vid inläggen, men vet inte hur det fungerar. Jag tycker att det är jättetråkigt att det jag ville ha sagt, enkelt -------drar iväg till slutet av tråden. Inte är det mitt fel! Har frågat fr. Odla om hjälp, men det verkar som att så är det! Men hur gör jag då???? Jag både synns och märks alldeles för mycket i mitt privata liv, så det har varit roligt att börja planera till höstrabatter och nästa vår. Där är de hjälpsamma, ikke här, för dom mesta har inget mer att komma ---håller med dig o massa nick, vad är det för diskussionsämnen? Har jag hoppat fel bland " jag håller med dig ---nick , nick nick ? Det finns på näter dom som vill gävlas, men det är inte min grej, så punta inte ihop mig med dom andra som verkligen är ute efter bråk och provocerar mig så fort jag är i forumet. Du har lätt att ge mig skulden för allt, verkar det som ----------då måste jag kanske använda fler datorer att hinna med...... ... fuchian...
CITAT (Anma @ 26-08-2010, 12:17)  Ett enda nick finns från och med nu på min ignoreralista. Förstår dig, För där måste det vara en grav bokstavs-diagnos.
fuchsian
26-08-2010, 11:32
CITAT (Anma @ 26-08-2010, 12:17)  Ett enda nick finns från och med nu på min ignoreralista. Tack gode Gud för det! Äntligen en som har fattat ett klokt val fuchian....
Tyvärr så blir jag inte glad när jag kommer hit för att läsa,alla strunt trådar,bråktrådar,alla påhopp på medlemmar!Det enda jag blir är att jag blir ledsen och besviken.Jag trodde att trädgårds folket vore mer empatiska och förstående,eftersom de odla så mycket vackert på i sina trädgårdar och balkonger.
Det kastas skit hit och dit,det försvaras i det oändliga... såååå trist såååå!!!!!!
Finns det överhuvudtaget vettiga människor här...det gör det,men de synns inte nu!
Inte ens jag är vettig som skriver,svarar och startar nya trådar.
Solstorm
26-08-2010, 11:34
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 12:31)  Solstorm.
Är jag den ende stackare på hela forumet som ska ha dessa anklagelser på sig? Ja!
CITAT (Solstorm @ 26-08-2010, 12:34)  Ja! Fy skäms på dig Solstorm nu!!! DENNA TRÅD VISAR TYDLIGT HUR CYBERVÄNSKAP ÄR HÄR  (((((
CITAT (Solstorm @ 26-08-2010, 12:34)  Ja!
CITAT (Malvia @ 26-08-2010, 12:38)  Alltså en mobbare till är du tydligen!!!!!!!!!!
*Stintan*
26-08-2010, 11:46
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 11:10)  Herkules, Tack, snälla du, äntligen en medlem som har ett vidare sett att se saker och ting. Jag har lagt märke till dig i forumet och det är med respekt jag ser dig, även om du skulle ge mig kritik, skulle du inte ge det i detta låga nivå som vissa pruttar ut massa nick´ers. Jag gick upp nyss, jag skrev i natt när jag inte kunde sova (av andra orsaker), men som i måndags efter begravningen öppnade jag till forum, men det som stod där om mig, fick mig storgråta. Jag skulle inte kunna i min vildaste tanke kunna göra samma sak mot en i den situationen. Om jag inte hadde sympatiserat människan, hade jag låtit bli, annars gett lite tröst, ett vänligt ord räcker..... Jag hittade det inte, än nu fr.2-3 st och det har jag tagit till mitt hjärta. Om man ser kritiskt på det hela, så har jag råkat mycket i blåsväder pga. den personen jag är. Felet har varit att jag har varit alldeles för blåögt och gett min tillit till medlemmarna, men har också bitit ifrån när det har gått för långt men inte med hårda ord för det finns dom som bara kan det. Nu påpekas det att ett medium ska inte bära sig åt!!!! Men ett medium har också normal, jordisk kropp och alla de känskor vi alla har här på jorden. Jag svarade till en del frågor i våras och intresset verkade vara äkta behov att fråga om olika saker, men sedan kom STINTAN själv och förstörde det. Hon underminerade mig mot andra medlemmar. Sånt sysslar jag inte med. Vem har sagt de grövsta tillmälen till mig, Jo, Stintan och Red Top, men jag använder inte sådana ord själv. Jag har inte bett Adm att skicka bort någon men när jag pratade med dom, så har just dessa sickat tiotals meddelanden per dag att få mig ur forumet. Ingemar var mäkta arg på detta sätt som de har gjort. Hur lågt ska man sjunka egentligen? Även jag har rätt att bli arg och blev jag igår och jag brukar vakna rätt så ofta så därför gick jag till data-rummet och såg dessa anglkagelserna. Just ovannämnda och några till har förstått att jag har det nog kanska så bra liv, och även detta får man inte ha. .....  ... fuchian ... Du ljuger som en häst travar. Jag har inte ens skickat 10 medelanden till Admin sen jag blev medlem 2005. Att admin skulle tala om för dig vilka som skickat PM eller mail till dom och vad dom meddelandena handlar om är att förtala Admin för det skulle dom aldrig göra kan jag lova dig. Jag har skickat 1 mail och bett dom titta på en viss tråd, som nu är raderad till största delen, inte att stänga av någon och det var jag inte ensamom att göra! Detta vet du om för det skrev jag i tråden att jag skulle göra. Tror du att dina lögner gör dig mer trovärdig? Du har själv startat hela cirkusen när du som Tottes matte betedde dig väldigt oförskämt och lögnaktigt mot andra medlemmar både i småprat och i trädgårdsavdelningen helt utan anledning. Inte någon hade svarat dig dumt utan tvärtom velat hjälpa dig. Du blev avstängd för detta men det har du väl förträngt, iallafall lärde du dig inte något av det. Sen skaffar du dig ett nytt nick och börjar genast ljuga om vem du är och annat. Att du nu sitter och skyller på andra sida upp och sida ner och tror att folk ska tycka synd om dig är så otroligt naivt så det är knappt man tror det är sant. Du får ha vilket jäkla privatliv du vill men behåll det för dig själv. För mig finns det viktigare saker i livet än pengar, jag är rik på annat. Ankis citerade talesätt passar perfekt, tragiskt att du inte kan se det men det kräver ju lite självransakan och det är väl kanske för mycket begärt av dig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|