Full version: Cybervänskap
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
fuchsian
CITAT (Solstorm @ 26-08-2010, 12:34) *
Ja!

Solstorm, skaffa glagönon eller putsa dem du har. Jag kommer bara "ignorera dig och tänker inte ha med dig att göra. ..... fuchian ....
ängsvädd
CITAT (silos @ 26-08-2010, 12:38) *
Fy skäms på dig Solstorm nu!!!

DENNA TRÅD VISAR TYDLIGT HUR CYBERVÄNSKAP ÄR HÄR sad.gif(((((

Försök ignorera dem Silos - tyvärr är det de som hörs o syns mest, de andra orkar inte bemöta eller delta - men det finns riktig cybervänskap här också smile.gif
Malvia
CITAT (silos @ 26-08-2010, 12:34) *
Tyvärr så blir jag inte glad när jag kommer hit för att läsa,alla strunt trådar,bråktrådar,alla påhopp på medlemmar!Det enda jag blir är att jag blir ledsen och besviken.Jag trodde att trädgårds folket vore mer empatiska och förstående,eftersom de odla så mycket vackert på i sina trädgårdar och balkonger.

Det kastas skit hit och dit,det försvaras i det oändliga... såååå trist såååå!!!!!!

Finns det överhuvudtaget vettiga människor här...det gör det,men de synns inte nu!

Inte ens jag är vettig som skriver,svarar och startar nya trådar.

Hej, Silos.
Du och jag har inte pratat så mycket med varann här på nätet/Odla.
Däremot för några år sen så skickade jag knappar till dig och du skickade kuvert till mig och dom har används flitigt.

Jag ber dig läsa igenom trådarna i lugn och ro så ser du att det inte är " alla påhopp på medlemmar" som du skriver.

Jag förstår att du sympatiserar med F och därför inte riktigt ser vad h*n ställer till med i sina skriverier.

Men de flesta av oss som läser inne på forumet har ledsnat sen länge sen på dessa "flummigheter"

Om inte du och F tycker vi andra är vettiga så förstår jag inte varför ni envisas med att skriva mer här.

Men det kanske finns orsaker till det också. naughty.gif
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2010, 12:46) *
Du ljuger som en häst travar. Jag har inte ens skickat 10 medelanden till Admin sen jag blev medlem 2005. Att admin skulle tala om för dig vilka som skickat PM eller mail till dom och vad dom meddelandena handlar om är att förtala Admin för det skulle dom aldrig göra kan jag lova dig. Jag har skickat 1 mail och bett dom titta på en viss tråd, som nu är raderad till största delen, inte att stänga av någon och det var jag inte ensamom att göra! Detta vet du om för det skrev jag i tråden att jag skulle göra. Tror du att dina lögner gör dig mer trovärdig?

Du har själv startat hela cirkusen när du som Tottes matte betedde dig väldigt oförskämt och lögnaktigt mot andra medlemmar både i småprat och i trädgårdsavdelningen helt utan anledning. Inte någon hade svarat dig dumt utan tvärtom velat hjälpa dig. Du blev avstängd för detta men det har du väl förträngt, iallafall lärde du dig inte något av det. Sen skaffar du dig ett nytt nick och börjar genast ljuga om vem du är och annat. Att du nu sitter och skyller på andra sida upp och sida ner och tror att folk ska tycka synd om dig är så otroligt naivt så det är knappt man tror det är sant.

Du får ha vilket jäkla privatliv du vill men behåll det för dig själv. För mig finns det viktigare saker i livet än pengar, jag är rik på annat.

Ankis citerade talesätt passar perfekt, tragiskt att du inte kan se det men det kräver ju lite självransakan och det är väl kanske för mycket begärt av dig.

s
Sluta med din predikan, jag får ju ont i huvudet av massa osammanhängande tjaffs! ... fuchian...

Cherry
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 12:32) *
Tack gode Gud för det! Äntligen en som har fattat ett klokt val fuchian....

Nyfiken fråga fröken Fuchian....vilket var valet?
Malvia
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 12:50) *
s
Sluta med din predikan, jag får ju ont i huvudet av massa osammanhängande tjaffs! ... fuchian...

-För mycket information på en gång?
fuchsian
CITAT (ängsvädd @ 26-08-2010, 12:48) *
Försök ignorera dem Silos - tyvärr är det de som hörs o syns mest, de andra orkar inte bemöta eller delta - men det finns riktig cybervänskap här också smile.gif

ÄNGSVÄDD,

Jag har inte velat någon illa även att jag vet om att jag "skills från mängden" både gott och ont,
Men det räknas inte, dessa "nickissa" fortsätter att dra fram gammal skit, och sedan påpekar att jag skulle göra det.
det är också ett sätt för dom att hitta en lämplig syndabock, mig.

Förra helgen ogillades Silos och min vänskap, helgen innan var det nåt annat, vad ska komma denna helg, får vi se....finns redan på stjärnorna. Jag trodde i min enfald att kunna stå vid den personen som for illa, silos, och vår vänskap, men förgäves, kommer inte ge mig i det igen. ...fuchian ....
silos
CITAT (Malvia @ 26-08-2010, 12:48) *
Hej, Silos.
Du och jag har inte pratat så mycket med varann här på nätet/Odla.
Däremot för några år sen så skickade jag knappar till dig och du skickade kuvert till mig och dom har används flitigt.

Jag ber dig läsa igenom trådarna i lugn och ro så ser du att det inte är " alla påhopp på medlemmar" som du skriver.

Jag förstår att du sympatiserar med F och därför inte riktigt ser vad h*n ställer till med i sina skriverier.

Men de flesta av oss som läser inne på forumet har ledsnat sen länge sen på dessa "flummigheter"

Om inte du och F tycker vi andra är vettiga så förstår jag inte varför ni envisas med att skriva mer här.
Men det kanske finns orsaker till det också. naughty.gif

Hej!

Var det du som hittade knappar till mig! Dessa har blivit använt!

Ja,jag sympatiserar med vem som helst som bli illa behandlad av andra medlemmar!
Jag säger inte att dessa medlemmar som blir illa behandlade går fria från ansvar och säkert skriver felaktigt många gånger och orsakar ännu mera problem här.
Men jag är bara emot allt skit som kommer efter att någon ha betet sig illa,ljugit etc...det är DET som kommer efteråt som gör mig mest illa!

Eftersom det är dessa vettiga människor (dessa finns här så klart) som går i attacker och anser att det är helt rätt att göra på det viset mot den som anses "flummig" ljugande provocerande etc..
För om man är en vettig människa så har man inget som helst behov av att gå och visa hur fel den "oförstående" människan har,utan man har faktiskt en förmåga att strunta i en sådan människa,SÅ ENKELT ÄR DET!!!!

Bara en fråga:VARFÖR skriver du svar i denna tråd eftersom du tycks inte gilla vad F skriver eller "flummar" om?

Men du ser säkert att även jag är verkligen mycket ovettig som skriver och svarar här och DET måste jag ta en funderare över...
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 12:50) *
s

Ja såklart att du får ont i huvudet. Det GÖR ONT att höra sanningen! Bästa medicinen borde väl vara att du stängde av datorn.

Om du tycker min text är osammanhängande vad tror du då vi andra tycker om dina skriverier?
Alba
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 11:10) *
Herkules,

Tack, snälla du, äntligen en medlem som har ett vidare sett att se saker och ting. Jag har lagt märke till dig i forumet och det är med respekt jag ser dig, även om du skulle ge mig kritik, skulle du inte ge det i detta låga nivå som vissa pruttar ut massa nick´ers.
Jag gick upp nyss, jag skrev i natt när jag inte kunde sova (av andra orsaker), men som i måndags efter begravningen öppnade jag till forum, men det som stod där om mig, fick mig storgråta.

Jag skulle inte kunna i min vildaste tanke kunna göra samma sak mot en i den situationen. Om jag inte hadde sympatiserat människan, hade jag låtit bli, annars gett lite tröst, ett vänligt ord räcker.....
Jag hittade det inte, än nu fr.2-3 st och det har jag tagit till mitt hjärta.

Om man ser kritiskt på det hela, så har jag råkat mycket i blåsväder pga. den personen jag är. Felet har varit att jag har varit alldeles för blåögt och gett min tillit till medlemmarna, men har också bitit ifrån när det har gått för långt men inte med hårda ord för det finns dom som bara kan det.
Nu påpekas det att ett medium ska inte bära sig åt!!!! Men ett medium har också normal, jordisk kropp och alla de känskor vi alla har här på jorden. Jag svarade till en del frågor i våras och intresset verkade vara äkta behov att fråga om olika saker, men sedan kom STINTAN själv och förstörde det. Hon underminerade mig mot andra medlemmar. Sånt sysslar jag inte med.

Vem har sagt de grövsta tillmälen till mig, Jo, Stintan och Red Top, men jag använder inte sådana ord själv.
Jag har inte bett Adm att skicka bort någon men när jag pratade med dom, så har just dessa sickat tiotals meddelanden per dag att få mig ur forumet. Ingemar var mäkta arg på detta sätt som de har gjort.Hur lågt ska man sjunka egentligen? Även jag har rätt att bli arg och blev jag igår och jag brukar vakna rätt så ofta så därför gick jag till data-rummet och såg dessa anglkagelserna. Just ovannämnda och några till har förstått att jag har det nog kanska så bra liv, och även detta får man inte ha. ..... -cry-.gif ... fuchian ...

Det ger mig anledning att mejla till Ingemar och ifrågasätta hur han kan lämna ut namn på de som mejlat honom.
Jag återkommer när jag fått ett svar från honom.

Och .........jag har inte mejlat honom tidigare om någon medlem.

silos
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 13:00) *
ÄNGSVÄDD,

Jag har inte velat någon illa även att jag vet om att jag "skills från mängden" både gott och ont,
Men det räknas inte, dessa "nickissa" fortsätter att dra fram gammal skit, och sedan påpekar att jag skulle göra det.
det är också ett sätt för dom att hitta en lämplig syndabock, mig.

Förra helgen ogillades Silos och min vänskap, helgen innan var det nåt annat, vad ska komma denna helg, får vi se....finns redan på stjärnorna. Jag trodde i min enfald att kunna stå vid den personen som for illa, silos, och vår vänskap, men förgäves, kommer inte ge mig i det igen. ...fuchian ....

Fuchian!
Jag har inte slutat vara din vän,fastän jag har skrivit det jag har skrivit om detta med sann medium och jag fördömer inte dig!!! smiley_small_hug.gif
Kyllikki
Malvia
CITAT (silos @ 26-08-2010, 13:01) *
Hej!

Var det du som hittade knappar till mig! Dessa har blivit använt!

Ja,jag sympatiserar med vem som helst som bli illa behandlad av andra medlemmar!
Jag säger inte att dessa medlemmar som blir illa behandlade går fria från ansvar och säkert skriver felaktigt många gånger och orsakar ännu mera problem här.
Men jag är bara emot allt skit som kommer efter att någon ha betet sig illa,ljugit etc...det är DET som kommer efteråt som gör mig mest illa!

Eftersom det är dessa vettiga människor (dessa finns här så klart) som går i attacker och anser att det är helt rätt att göra på det viset mot den som anses "flummig" ljugande provocerande etc..
För om man är en vettig människa så har man inget som helst behov av att gå och visa hur fel den "oförstående" människan har,utan man har faktiskt en förmåga att strunta i en sådan människa,SÅ ENKELT ÄR DET!!!!

Bara en fråga:VARFÖR skriver du svar i denna tråd eftersom du tycks inte gilla vad F skriver eller "flummar" om?

Men du ser säkert att även jag är verkligen mycket ovettig som skriver och svarar här och DET måste jag ta en funderare över...

Hej Silos

Jag brukar oftast inte skriva i "bråktrådar" men nu har jag gjort det och anledningen är att jag håller med vissa som svarat och skrivit här.

Får jag fråga dig Solis, tycker du om allt som F skriver?

ängsvädd
Ni som protesterar mot och bråkar med fuchian - snälla starta en EGEN tråd där ni kan diskutera ämnet Fuchian - förstör inte Silos tråd om CYBERVÄNSKAP!
silos
CITAT (Malvia @ 26-08-2010, 13:14) *
[/b]

Hej Silos

Jag brukar oftast inte skriva i "bråktrådar" men nu har jag gjort det och anledningen är att jag håller med vissa som svarat och skrivit här.

Får jag fråga dig Solis, tycker du om allt som F skriver?

NEJ,det gör jag absolut inte,utan så klart ifrågasätter jag mycket,men jag går inte och mobba henne här,det skulle aldrig falla mig i!Hon är också en människa och gör både goda och inte så goda saker,man måste se till helheten hos medmänniskorna och veta med sig dessutom att här kan vi omöjligen känna våra medmänniskor!
Fuchian är min cybervän precis som alla andra är här!

CITAT (ängsvädd @ 26-08-2010, 13:17) *
Ni som protesterar mot och bråkar med fuchian - snälla starta en EGEN tråd där ni kan diskutera ämnet Fuchian - förstör inte Silos tråd om CYBERVÄNSKAP!

Detta håller jag med dig,men tråden är tyvärr förstörd och VEM började med eländet!?!
*Stintan*

fuchians beteende har väl i högsta grad med ämnet att göra. Ett typexempel på hur man inte ska bete sig om man vill ha cybervänner.
Solstorm
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2010, 13:27) *
fuchians beteende har väl i högsta grad med ämnet att göra. Ett typexempel på hur man inte ska bete sig om man vill ha cybervänner.

Absolut rätt!
silos
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2010, 13:27) *

Och detta gäller även för dig själv Stintan!
*Stintan*
CITAT (silos @ 26-08-2010, 13:21) *
NEJ,det gör jag absolut inte,utan så klart ifrågasätter jag mycket,men jag går inte och mobba henne här,det skulle aldrig falla mig i!Hon är också en människa och gör både goda och inte så goda saker,man måste se till helheten hos medmänniskorna och veta med sig dessutom att här kan vi omöjligen känna våra medmänniskor!
Fuchian är min cybervän precis som alla andra är här!

Detta håller jag med dig,men tråden är tyvärr förstörd och VEM började med eländet!?!

Jag vet inte om du kanske tycker att det var jag men jag tolkade ditt huvudinlägg som att det var tydligt riktat direkt till fuchian. Tror knappast att jag var ensam om den tolkningen. Alltså inte någon fråga om vad vi övriga tycker om fenomenet cybervänskap. Därav mina kommentarer i början. Kanske att du menade något annat men då hade du kunnat formulera dig annorlunda.
*Stintan*
CITAT (silos @ 26-08-2010, 13:33) *
Och detta gäller även för dig själv Stintan!

Om du tycker det skulle finnas ens ett uns av likhet i fuchians och mitt beteende på forumet tyder det bara på att du inte läst mycket av det jag skrivit. Jag vet åtminsone inte någon annan jag skulle vara osams med, vet du?
malcolm

tummenupp.gif
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 25-08-2010, 21:46) *
Bra silos att även du ser det många av oss andra sett hela tiden. trostar.gif

Hur vet du det? Hur många har du anlitat för att bilda den uppfattningen du ger?

Jag går inte som öppen E4, där andar eller vad som helst kan nå mig. Även där råder "frilyst=icke uppkopplad) och det är jag för det mesta, och en människa med mina sidor i min vardag.
Då har jag även rätt att bli både arg och irriterad, precis som ni andra. Det finns ingen skillnad, eller trpdde du att medierna ska ta emot all skit som kommer? så är det inte som tur är.

Ni känner mig inte, då blir nästa fråga? Hur dumma är ni då att tro på det jag säger? Inte en susning, du.
Ni vet inte hur mitt liv ser ut, hur jag ser ut, vad jag tänker/inte tänker ..... räcker det? ...fuchian...
fuchsian
CITAT (silos @ 26-08-2010, 09:20) *
En sak är säkert:jag deltar INTE i hetsjakten efter Fuchian eller någon annan!
Fuchian har all rätt att vara här,precis som alla andra!
Nätetik är det många som saknar här!!!Sedan kan man undrar:VEMS eller VILKAS ramar som gäller här?

Silos,

Du som har varit i "blåsväder" förr, vet du vad nätetik är? Den kan du klistra på Stintan=chefen för oliktänkande medlemmar.
Har man inte rätt att bli arg, när det första jag läser är elakheter när jag kom hem fr. begravningen?
Ska man behandla en medmänniska på detta vis? Är detta den nätetiken som Stintan trycker på ----Slå bara av h..... för nu är hon/jag svagare, och sårbarare? ... fuchian ....
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 14:05) *
Ni känner mig inte, då blir nästa fråga? Hur dumma är ni då att tro på det jag säger? Inte en susning, du.

Nej det är just dumma vi inte är eftersom vi inte tror på det du säger! Du är inte trovärdig helt enkelt.
fuchsian
CITAT (Cherry @ 26-08-2010, 12:58) *
Nyfiken fråga fröken Fuchian....vilket var valet?

Det var nog en som inte orkade läsa mina inlägg. gav valet att "ignorera" knappen finns ju så då slipper hon se om jag skrivit något. ...fuchian...
herkules
CITAT (Gunilla T @ 26-08-2010, 11:34) *
Detdär är nog ganska grovt fuchian...nog det grövsta jag sett här på Odla.
/.../

då kan du inte ha läst allt bajs som kastats på fuchian och andra särskilt utvalda offer här inne under årens lopp, det fuchian skrev är nada jämförelsevis.
att några får hålla på som idioter här inne utan att det händer ett skit är en gåta, mutar dom admin eller?
tvi fan.
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2010, 12:46) *
Du ljuger som en häst travar. Jag har inte ens skickat 10 medelanden till Admin sen jag blev medlem 2005. Att admin skulle tala om för dig vilka som skickat PM eller mail till dom och vad dom meddelandena handlar om är att förtala Admin för det skulle dom aldrig göra kan jag lova dig. Jag har skickat 1 mail och bett dom titta på en viss tråd, som nu är raderad till största delen, inte att stänga av någon och det var jag inte ensamom att göra! Detta vet du om för det skrev jag i tråden att jag skulle göra. Tror du att dina lögner gör dig mer trovärdig?

Du har själv startat hela cirkusen när du som Tottes matte betedde dig väldigt oförskämt och lögnaktigt mot andra medlemmar både i småprat och i trädgårdsavdelningen helt utan anledning. Inte någon hade svarat dig dumt utan tvärtom velat hjälpa dig. Du blev avstängd för detta men det har du väl förträngt, iallafall lärde du dig inte något av det. Sen skaffar du dig ett nytt nick och börjar genast ljuga om vem du är och annat. Att du nu sitter och skyller på andra sida upp och sida ner och tror att folk ska tycka synd om dig är så otroligt naivt så det är knappt man tror det är sant.

Du får ha vilket jäkla privatliv du vill men behåll det för dig själv. För mig finns det viktigare saker i livet än pengar, jag är rik på annat.

Ankis citerade talesätt passar perfekt, tragiskt att du inte kan se det men det kräver ju lite självransakan och det är väl kanske för mycket begärt av dig.

Stintan, det är inte en som får igång bråk, det behövs ett antal grälsjuka klimakterie tanter som ger sig på en.
Du snackar som en trasig grammofon som fastnat på ett spår om mina fel, har du inte själv ens nån självkritik vad du öser ur dej?
Om du vill att jag ljuger så då sitter vi i samma soppa, inse det! Du skulle behövas få hjälp för dina privata brister. ...fuchian....
silos
CITAT (*Stintan* @ 26-08-2010, 13:49) *
Jag vet inte om du kanske tycker att det var jag men jag tolkade ditt huvudinlägg som att det var tydligt riktat direkt till fuchian. Tror knappast att jag var ensam om den tolkningen. Alltså inte någon fråga om vad vi övriga tycker om fenomenet cybervänskap. Därav mina kommentarer i början. Kanske att du menade något annat men då hade du kunnat formulera dig annorlunda.

Mitt huvudinlägg var till oss alla!!! Det är svårt att skriva så att alla kan förstå vad jag menar....

Och visst tycker jag att du startade det negativa!
Pia L
herkules : Jag kunde inte låta bli att tänka på den tydligen mycket populära bråktråden när jag läste ditt inlägg.
Inga namn nämns, men den som har läst på odlas småprat under sista tiden är analfabet om den inte förstår vem dom syftar på när vederbörande benämns som F.
I den tråden haglar svordomarna tätt och vad jag tror att inte alla insett är att just den tråden också är ett legitimt sätt att tala om vad man egentligen tycker och tänker om andra på odla och även en del av dom som själva är medverkande i tråden, för att kunna ursäkta sig med att "det är ju bara på skoj".
Är ni säkra på att allt som skrivs i den tråden bara är på skämt, sådana skämt brukar ofta uppkomma av en inre åsikt, tänk på det när ni får er en känga eller två.
Jag vet att man läser det man vill läsa och kan låta bli att öppna om man inte vill, men som i den tråden så kan man verkligen undra var intelligensnivån ligger, det känns som rena dagisgruppen som fått ett totalt frispel.
Nu är jag ju iofs helt humorbefriad och ser inget roligt i alla flams och tramstrådar, men i dom andra sådana som funnits ett tag, eller evighet haglar inte svordomarna som det gör i bråktråden.
Ni som skriver i den, vad finner ni för nöje i att oavsett om det är på skämt eller allvar driva med andra?
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 14:41) *
Stintan, det är inte en som får igång bråk, det behövs ett antal grälsjuka klimakterie tanter som ger sig på en.
Du snackar som en trasig grammofon som fastnat på ett spår om mina fel, har du inte själv ens nån självkritik vad du öser ur dej?
Om du vill att jag ljuger så då sitter vi i samma soppa, inse det! Du skulle behövas få hjälp för dina privata brister. ...fuchian....

Jag sitter åtminstone inte och svamlar om min egen förträfflighet. Din ihopkokade soppa får du sitta i själv jag föredrar att sitta på en stol.

CITAT (silos @ 26-08-2010, 14:47) *
Mitt huvudinlägg var till oss alla!!! Det är svårt att skriva så att alla kan förstå vad jag menar....

Och visst tycker jag att du startade det negativa!

Det framgick inte av huvudinlägget att det var till oss alla!!! Beklagar missförståndet!
Cacki
Pia L. Tror du verkligen på fullt allvar att det finns någon som helst verklighetsförankring i tramset vi skriver där? Jag kan visserligen bara svara för mej själv, men en förklaring på mitt bidrag till svammlet där är bara ett uttryck för min ovanligt sjuka humor...och jag bara älskar att läsa andras fantasifulla kommentarer som vräks ut där. Så barnslig är jag att jag gillar dessa frispel...och inte menar jag allvar i ett enda okvädesord, det kan jag lova dej. Bara rent och skärt svammel!! Vi har väl bara olika sorts humor och det är nog lite svårt att göra något åt. Så snälla, låt bli att försöka så några fler orosfrön. Räcker det inte med allt bråk här?
Red Top
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 11:10) *
Herkules,

Tack, snälla du, äntligen en medlem som har ett vidare sett att se saker och ting. Jag har lagt märke till dig i forumet och det är med respekt jag ser dig, även om du skulle ge mig kritik, skulle du inte ge det i detta låga nivå som vissa pruttar ut massa nick´ers.
Jag gick upp nyss, jag skrev i natt när jag inte kunde sova (av andra orsaker), men som i måndags efter begravningen öppnade jag till forum, men det som stod där om mig, fick mig storgråta.

Jag skulle inte kunna i min vildaste tanke kunna göra samma sak mot en i den situationen. Om jag inte hadde sympatiserat människan, hade jag låtit bli, annars gett lite tröst, ett vänligt ord räcker.....
Jag hittade det inte, än nu fr.2-3 st och det har jag tagit till mitt hjärta.

Om man ser kritiskt på det hela, så har jag råkat mycket i blåsväder pga. den personen jag är. Felet har varit att jag har varit alldeles för blåögt och gett min tillit till medlemmarna, men har också bitit ifrån när det har gått för långt men inte med hårda ord för det finns dom som bara kan det.
Nu påpekas det att ett medium ska inte bära sig åt!!!! Men ett medium har också normal, jordisk kropp och alla de känskor vi alla har här på jorden. Jag svarade till en del frågor i våras och intresset verkade vara äkta behov att fråga om olika saker, men sedan kom STINTAN själv och förstörde det. Hon underminerade mig mot andra medlemmar. Sånt sysslar jag inte med.

Vem har sagt de grövsta tillmälen till mig, Jo, Stintan och Red Top, men jag använder inte sådana ord själv.
Jag har inte bett Adm att skicka bort någon men när jag pratade med dom, så har just dessa sickat tiotals meddelanden per dag att få mig ur forumet. Ingemar var mäkta arg på detta sätt som de har gjort.
Hur lågt ska man sjunka egentligen?
Även jag har rätt att bli arg och blev jag igår och jag brukar vakna rätt så ofta så därför gick jag till data-rummet och såg dessa anglkagelserna. Just ovannämnda och några till har förstått att jag har det nog kanska så bra liv, och även detta får man inte ha. ..... -cry-.gif ... fuchian ...

CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 11:51) *
Snälla du, då har du inte läst på ordentligt, ska ge dig orden som jag kallas för; ---fuchian/ Lena L / silos/ copycat/ reserv m. m.
samt;
------ en individ med dissociativ identitetsstörning, otrevlig, lismande, ordpajsande, trådförstörande m, m.

En sak är klar; helvetet har vi här på jorden! konstigare än så är det inte, men skulle önska att vissa skulle fått/får gå igenom det hemska jag har gjort. men alla får vad de förtjänar och mitt "helvete" ligger en bra bit bakom mig.
Tänk efter lite mer ---- vem som kan köra på en person som redan ligger..... fuchian .....

Ja, jag har uttalat mig om nicket "fuchian" och det står jag fast vid. Här kan den, som mot förmodan är intresserad, läsa hela inläggen.

CITAT (Red Top @ 04-08-2010, 00:25) *
Vi var nog många som bad admin om att kolla dina inlägg när du var reggad som Tottes Matte, Fuchian. Jag lät dig hållas, trots att du var rätt otrevlig även mot mig.

När du började ge dig in i olika trädgårdstrådar och vara otrevlig, fick jag nog. Jag mejlade admin och bad dem kolla dina inlägg.

Resultatet av det vet du ju.

När det gäller att vara otrevlig och komma med okvädingsord är du nog den som är skickligast. Du är ju duktig på så mycket annat, så varför inte vara bäst på det oxå.

I övrigt, så har jag inte något som helst intresse av vem du egentligen är irl. För mig är du den falska, otrevliga, lismande, ordbajsande, trådförstörande Tottes Matte/Fuchia och möjligen någon till, som skryter och skrävlar och använder samma vokabulär.

CITAT (Red Top @ 05-08-2010, 19:48) *
Det här är inte ett troll.

Det verkar mer vara en individ med dissociativ identitetsstörning.

Det värsta är att det blir svårt att ta nya medlemmar på allvar.

Om någon dyker upp som ny i en trädgårdstråd och ställer en fråga, drar åtminstone jag mig för att svara.

Om någon svarar dröjer det inte länge förrän "trollet" är där och svamlar.

Odla har varit ett av de bästa Trädgårdsforumen på nätet, men håller på att urarta totalt.

Om Odla ska överleva räcker det för tillfället inte med att sluta svara, eller sluta att komma hit.

De medlemmar, som inte har följt hela den sorgliga utvecklingen, ska kanske inte komma med pekpinnar mot det fåtal gamla och halvgamla seriösa medlemmarna, som finns kvar.

Citaten är hämtade från den här tråden: Förtal på ett forum

Här kan hågade läsare också läsa att "fuchian" villigt erkänner att hon tidigare kallade sig Tottes Matte

CITAT (fuchian @ 13-08-2010, 16:20) *
SILOS ---dockmamman,

Det var en härlig bildberättelse du har fått ihop. Jag måste lära mig hur jag tar fram bilder från dadorns "bilder", och kunna skicka lite andra dockor ---- som dina dockor kan kanske gilla att prata med?
Mina dockor kunde berätta hur de fina damerna levde på 1800-talet. Kanske de kan bli lite bekanta och känna efter.....

Jag läser en bok som heter " Kyss Dem Inte farväl" och den damen som har skrivit den heter Allison Dubois och hon är ett medium som spelar huvudrollen i en TV- serie som heter "medium" och det är hennes egna upplevelser som flätas samman med storyn. Hon är inte så gammal heller, är gift och har 3 småbarn.
Jag tror att den går på TV 4+. eller TV4. På måndagar har det börjat en nyinspelad serie av "det Okända" och i måndags var min lärare Terry som hjälpte dem som hade "fått besök" i hemmet.

Det regnar idag, så jag kollade mina växter men allt var OK. Vi ville åka och segla, men inte när det regnar, kanske till helgen.

Jag trivs så bra att ligga inne på en säng och att vågorna gungar mig till inre ro. Jag mediterar varannan dag för jämnan och får en del svar från den andra sidan och just nu finns det så många som kommer därifrån och ger tröst och kärlek.

Kan du fatta det att Stintan vill att jag talar sanning!!!!! Men det enda jag har ljugit om att jag var Tottes matte, men fick komma tillbaka med ett nytt namn. det är ju inget konstigt i det, men hon maler och maler på att jag ljuger...... Vad är det jag ljuger om?

Jag tror nog att det är mina upplevelser och min jordiska status hon är avunsjuk på och jag får inga svar när jag frågar........
säg inget till dockorna ..... de ska inte behöva veta eller möta människor som vill bara göra andra illa. ....De har förlorat sitt inre barn och vet inte bättre än så, tror jag.
I boken jag läser, beskriver Allison att man kan se på foton när det inre barnet inte är med. Hon förklarar det så att när man ser en bild an en yngre människa el. barn så har de en lyster i ögonen som det inte finns hos vuxna och medelålders människorna ---- blicken är död....

Det var nytt för mig, har inte tänkt på detta, men nu förstår jag ännu mer att vi ska låta det inre barnet leva med oss när vi blir gamla.
Livet blir ljusare på alla sett och hon skrev att då utvecklas man mot det goda hela tiden.

Detta får vi inte glömma bort! kompiskram.gif fr. fuchian ....

För den , som inte har något annat för sig någon dag, går det bra att läsa även denna tråd där jag hämtat fuchians inlägg: Medans jag vandrar på min"sagostig" genom livets dagar

I övrigt kan jag bara tillägga, att jag inte har för vana att mejla varken Ingemar eller Göran, om vad medlemmar har för sig på forumet. Jag tycker de har tillräckligt att göra ändå.

Att, som "fuchian" gör, anklaga Ingemar för att lämna ut privata mejl från forummedlemmar, är under all kritik. Det visar bara ännu tydligare att personen bakom nicket inte har någon riktig verklighetsuppfattning.

Eller för att använda nickets egna ord: Hur lågt får man sjunka egentligen?

fuchsian
CITAT (Pia L @ 26-08-2010, 14:52) *
herkules : Jag kunde inte låta bli att tänka på den tydligen mycket populära bråktråden när jag läste ditt inlägg.
Inga namn nämns, men den som har läst på odlas småprat under sista tiden är analfabet om den inte förstår vem dom syftar på när vederbörande benämns som F.
I den tråden haglar svordomarna tätt och vad jag tror att inte alla insett är att just den tråden också är ett legitimt sätt att tala om vad man egentligen tycker och tänker om andra på odla och även en del av dom som själva är medverkande i tråden, för att kunna ursäkta sig med att "det är ju bara på skoj".
Är ni säkra på att allt som skrivs i den tråden bara är på skämt, sådana skämt brukar ofta uppkomma av en inre åsikt, tänk på det när ni får er en känga eller två.
Jag vet att man läser det man vill läsa och kan låta bli att öppna om man inte vill, men som i den tråden så kan man verkligen undra var intelligensnivån ligger, det känns som rena dagisgruppen som fått ett totalt frispel.
Nu är jag ju iofs helt humorbefriad och ser inget roligt i alla flams och tramstrådar, men i dom andra sådana som funnits ett tag, eller evighet haglar inte svordomarna som det gör i bråktråden.
Ni som skriver i den, vad finner ni för nöje i att oavsett om det är på skämt eller allvar driva med andra?

Hej Pia,

du ser det mönstret som genomsurar och ger sig på en enda medlem just då när hon är trasig/sorgarbete,
Du ser hur de benämner mig med allt möjligt ovh de svordommarna de ger mig hör hemma i sandlådan, men jag tänker inte fastna där. Livet är så betydelsefullt och rikt att det är synd dom som öser sin skit över mig. Jag mår prima annars och hänger inte läpp för deras skull, men detta är min sista tillägg i denna tråd, för jag har inget att göra med dessa, det finns andra i forumet som ser mig den jag är utan att falla i Stintans fallgrop för att göra mig illa. Hon når inte och inte de andra heller.
Jag undrar just samma sak --- vad har de för nöje av detta mer än agera som energitjuvar.
Jag kommer inte släppa detta som skoj, när det hände under denna tunga tid vid min mors portgång, det gjorde mig sårbar, men jag hämtar mig för livet går vidare. .....Fuchian.....
fuchsian
CITAT (herkules @ 26-08-2010, 14:37) *
då kan du inte ha läst allt bajs som kastats på fuchian och andra särskilt utvalda offer här inne under årens lopp, det fuchian skrev är nada jämförelsevis.
att några får hålla på som idioter här inne utan att det händer ett skit är en gåta, mutar dom admin eller?
tvi fan.

HERKULES,

Det är verkligen orättvist att det måste ha någon/några som offer för att få ut sin egen skit. För mig var detta som en värld dit flera konstiga hade hamnat i för att de ska ösa ur sig.
Sedan är allt mitt fel? Hur dum får man vara att förstå deras illvilja. Den klungan som håller på med dessa, borde puntas ihop och skickas till månen, med en enkel biljett. .....fuchian....
Biggan_
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 16:26) *
HERKULES,

Det är verkligen orättvist att det måste ha någon/några som offer för att få ut sin egen skit. För mig var detta som en värld dit flera konstiga hade hamnat i för att de ska ösa ur sig.
Sedan är allt mitt fel? Hur dum får man vara att förstå deras illvilja. Den klungan som håller på med dessa, borde puntas ihop och skickas till månen, med en enkel biljett. .....fuchian....

Nu glömde du dej! Det heter väl piljett!
Malvia
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 16:26) *
HERKULES,

Åh, får vi åka i ditt plan då? När vi har puntas ihop?

Cherry
Hmmmm...då jag råkat ut för någonting tragiskt eller väldigt väldigt sorgligt eller jobbigt drar jag mig för att träffa eller umgås med människor jag inte mår bra av.
Är man nere behöver man peppning för att komma upp och då gärna någonting roligt som styr tankarna åt andra håll.

För mig är det helt ofattbart hur man kan välja att läsa på ett forum i trådar där man anser sig bli smutskastad mm i en sån situation!
För mig personligen betyder det att man vill gotta sig lite...dras ner ännu lite mera...."se vad synd det är om mig och de fortsätter att plåga mig".

Självömkan och martyrskap är någonting jag inte alls förstår!
Malvia
CITAT (Cherry @ 26-08-2010, 16:43) *
Hmmmm...då jag råkat ut för någonting tragiskt eller väldigt väldigt sorgligt eller jobbigt drar jag mig för att träffa eller umgås med människor jag inte mår bra av.
Är man nere behöver man peppning för att komma upp och då gärna någonting roligt som styr tankarna åt andra håll.

För mig är det helt ofattbart hur man kan välja att läsa på ett forum i trådar där man anser sig bli smutskastad mm i en sån situation!
För mig personligen betyder det att man vill gotta sig lite...dras ner ännu lite mera...."se vad synd det är om mig och de fortsätter att plåga mig".

Självömkan och martyrskap är någonting jag inte alls förstår!

Precis vad jag också reagerat på.
När min mor gick bort för några år sen såg jag inte åt en dator flera veckor före och efter.

Red Top
Du får ursäkta fuchian om jag inte tror på att din mamma gått bort eller att du varit på begravning. I alla fall inte just nu.

Jag tyckte att det var mycket märkligt, att din mamma plötsligt blev dålig och hamnade på sjukhus, strax efter att en annan forummedlem, en trovärdig sådan, berättat att hennes mamma hamnat på sjukhus. Denna medlem fick, med all rätt, mycket sympatier från forummedlemmar.

Det verkade som om du blev avundsjuk på all den sympati, som visades den andra medlemmen, och plötsligt var din mamma dålig.

Inte bara dålig, utan när du inte fick någon sympati, trots att du pratade om din mamma i nästan alla trådar, både i småprat och i trädgårdsforum, så dog hon plötsligt och ingen, som inte ignorerat dina inlägg, kunde undgå allt ditt snack om allt du hade att göra inför begravningen. (Konstigt att du hann skriva så mycket här, när du hade så mycket att göra.)

Ledsen, fuchian, men har man någon gång i livet råkat ut för en mytoman, är det svårt att inte dra paralleller med ditt betende.
fuchsian
CITAT (Red Top @ 26-08-2010, 16:50) *
Du får ursäkta fuchian om jag inte tror på att din mamma gått bort eller att du varit på begravning. I alla fall inte just nu.

Jag tyckte att det var mycket märkligt, att din mamma plötsligt blev dålig och hamnade på sjukhus, strax efter att en annan forummedlem, en trovärdig sådan, berättat att hennes mamma hamnat på sjukhus. Denna medlem fick, med all rätt, mycket sympatier från forummedlemmar.

Det verkade som om du blev avundsjuk på all den sympati, som visades den andra medlemmen, och plötsligt var din mamma dålig.

Inte bara dålig, utan när du inte fick någon sympati, trots att du pratade om din mamma i nästan alla trådar, både i småprat och i trädgårdsforum, så dog hon plötsligt och ingen, som inte ignorerat dina inlägg, kunde undgå allt ditt snack om allt du hade att göra inför begravningen. (Konstigt att du hann skriva så mycket här, när du hade så mycket att göra.)

Ledsen, fuchian, men har man någon gång i livet råkat ut för en mytoman, är det svårt att inte dra paralleller med ditt betende.

Du behöver ursäkta med nåt för jag tror dig inte. Mamma har varit sjuk 1.5 år, men nu i våras fick vi besked att hon kommer inte klara sig, så det visste jag innan jag kom till forum.
Jag kunde rentvå mig med dödsannonsen och begravningsseremonin inkl. besked till de som var där.
Men ge fan i att säga att jag ljuger! När hon var nära sin bortgång, gav jag ett PM för en medlem ifall att,
Även bildbevis finns (hos syrran). Jag har inte berättat detta tidigare, förran det blev aktuellt och har inte bett några sympatier, det har räckt så gott här. Vi är 4 syskon och då delar man upp uppgifterna, en orkar inte allt.
Hur har du mage att "slå" den som ... f...n hur är du funtat egentligen? Har du inte begravt nån av dina föräldrar eller är du så kallhamrad och elak? begriper inte ......fuchian....
Suz
Som någon skrev så söker även jag mig till ställen och människor som jag mår bra av i mina svåra stunder.
Att söka sympatier och förståelse på ett forum ligger inte för mig.

Även då jag är på topp kan jag finna diskussioner på olika forum ledsamma och lämnar dem då genast.
Det jag mår dåligt av fysiskt och/eller psykiskt söker jag mig ifrån.
Att vissa självmant väljer att söka sig till jobbiga saker förstår jag inte.

Men alla är vi olika och tur är väl det.

"Att bli ledsen och upprörd för att stickningen gick upp hjälper inte när man själv drar i tråden"....som min mormor så klokt sa till den av oss ungar som började tjafsa.

Edit, ordföljden blev fel
Bettis
CITAT (Biggan_ @ 26-08-2010, 16:40) *
Nu glömde du dej! Det heter väl piljett!

rotfl.gif
sqrulan
CITAT (Malvia @ 26-08-2010, 16:48) *
Precis vad jag också reagerat på.
När min mor gick bort för några år sen såg jag inte åt en dator flera veckor före och efter.

Precis vad jag också tänkte! Då min pappa dog så fungerade jag inte på flera veckor! Bara att leva var tillräckligt jobbigt!
Solstorm
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 14:41) *

Papegojtråden kommer du aldrig ifrån fuchian/tottes matte. Människor var vänliga och intresserade och ville hjälpa dig. Sedan ändrade du dina ursprungliga inlägg för att slippa stå för det du skrivit.
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=98653&st=0

Skitsnack om att något skulle gett sig på dig och att du var snäll och vänlig. Du kan ju visa i papegojtråden vem som började vara otrevlig!
sqrulan
duh.gif Ja det var otroligt att kunna bli arg så fort över ingenting!?

malcolm
Jag börjar tycka att jakten på fuchian är jobbigare än fuchian själv, det som hände innan jag blev medlem vet jag inget om men jag har försökt läsa lite på den tråd (dock inte allt) som det hänvisats till och har inte sett något som skulle motivera en avstängning från sajten. Vill inte kalla någon för lögnare för att en person kanske inte vet exakt vad fågeln, växten eller vad det nu kan vara heter på latin och kanske vill briljera lite med materiella fördelar så kan jag överse med det. Gillar dock inte alls sådana som tror sig ha övernaturliga förmågor och tycker sig ha kontakt med "den andra sidan" eftersom det för mig är hokus pokus men för den skull hatar jag inte dessa människor eftersom var och en blir salig på sin tro.

En medlem har blivit avstängd pga. något... Okej men skall det förfölja människan ifråga i evig tid? Finns det ingen plats för förlåtelse eller överseende för andras misstag eller övertramp på detta forum utan skall man göra allt man kan för att för att verkligen trycka ner människan ifråga i skoskaften?

Jag tycker de som anmäler och hackar på andra är de värsta.
fuchsian
CITAT (Solstorm @ 26-08-2010, 18:15) *
Papegojtråden kommer du aldrig ifrån fuchian/tottes matte. Människor var vänliga och intresserade och ville hjälpa dig. Sedan ändrade du dina ursprungliga inlägg för att slippa stå för det du skrivit.
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=98653&st=0

Skitsnack om att något skulle gett sig på dig och att du var snäll och vänlig. Du kan ju visa i papegojtråden vem som började vara otrevlig!

Ska vi dra fram det från 1786-talet också så att allt blir utredd.? Nån papegoja är inte aktuellt. Har du inget annat att göra än vältra dig i gammal skit? Kanske behövs det mer nytt skit så du skulle ha mer att göra. F...
silos
Dessa ord passar väl på denna tråd som jag startade och vi har visat att vi inte uppnå dit;till självbehärskning,i alla falla inte många av oss:(

"Ett av de första tecknen på självbehärskning är när man visar att man kan vara vänlig och fördragsam mot medvandrare av de mest skilda karaktärer och temperament. Ett av de kraftigaste tecknen på tillbakagång är när man visar att man förväntar sig att andra skall tycka om det man själv tycker om och arbeta som man själv arbetar. "

Taget härifrån:
http://hem.fyristorg.com/teosofi/TeosofisktForum/index.htm
fuchsian
CITAT (malcolm @ 26-08-2010, 19:05) *
Jag börjar tycka att jakten på fuchian är jobbigare än fuchian själv, det som hände innan jag blev medlem vet jag inget om men jag har försökt läsa lite på den tråd (dock inte allt) som det hänvisats till och har inte sett något som skulle motivera en avstängning från sajten. Vill inte kalla någon för lögnare för att en person kanske inte vet exakt vad fågeln, växten eller vad det nu kan vara heter på latin och kanske vill briljera lite med materiella fördelar så kan jag överse med det. Gillar dock inte alls sådana som tror sig ha övernaturliga förmågor och tycker sig ha kontakt med "den andra sidan" eftersom det för mig är hokus pokus men för den skull hatar jag inte dessa människor eftersom var och en blir salig på sin tro.

En medlem har blivit avstängd pga. något... Okej men skall det förfölja människan ifråga i evig tid? Finns det ingen plats för förlåtelse eller överseende för andras misstag eller övertramp på detta forum utan skall man göra allt man kan för att för att verkligen trycka ner människan ifråga i skoskaften?

Jag tycker de som anmäler och hackar på andra är de värsta.

Malcom, jag känner till din inställning och det är inte meningen att man ska svälja allt med hull och hår, alla vi är olika och har kanske en del udda saker, men det hindrar inte att man tar hänsyn och lämnar det osagt.
Bland mina vänner finns både ock och vi har det trevligt ihop och det känns tryggt att veta vad de kan ta emot och inte, svårare är det inte. man behöver inte prata om det som den andra tar avstånd ifrån, och ändå veta att man är en god kamrat och har det roligt. Trist om alla tyckte lika!! .... fuchian....
Anki på Öland
CITAT (Red Top @ 26-08-2010, 16:50) *
Du får ursäkta fuchian om jag inte tror på att din mamma gått bort eller att du varit på begravning. I alla fall inte just nu.........

Nä, från att sittta och göra inlägg på Odla på förmiddagen och sen lyckas åka till Finland, gå på begravning och kanske t.o.m. prata ett par ord med släkten för att sen åka tillbaka hem och kasta sig ut på Odla igen 5½ timme senare och sen sitta och fortsätta skriva under kvällen, det är inte dåligt det...... ett rätt konstigt sätt att sörja också.......
Anki
*Stintan*
Visst är det märkligt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon