|
Full version: Cybervänskap
CITAT (Anki på Öland @ 26-08-2010, 21:01)  Nä, från att sittta och göra inlägg på Odla på förmiddagen och sen lyckas åka till Finland, gå på begravning och kanske t.o.m. prata ett par ord med släkten för att sen åka tillbaka hem och kasta sig ut på Odla igen 5½ timme senare och sen sitta och fortsätta skriva under kvällen, det är inte dåligt det...... ett rätt konstigt sätt att sörja också....... Anki Är Fuchian också från Finland? Min mamma gick bort 2005 och allting gick i rasande fart. Det finns lika många sätt att sörja som det finns människor...
Aqvakul
26-08-2010, 20:19
CITAT (silos @ 26-08-2010, 21:17)  Är Fuchian också från Finland?
Min mamma gick bort 2005 och allting gick i rasande fart. Det finns lika många sätt att sörja som det finns människor... Du tror alla om gott du Solis!
CITAT (Aqvakul @ 26-08-2010, 21:19)  Du tror alla om gott du Solis!  Ja,det gör jag!
fuchsian
26-08-2010, 20:35
CITAT (Anki på Öland @ 26-08-2010, 21:01)  Nä, från att sittta och göra inlägg på Odla på förmiddagen och sen lyckas åka till Finland, gå på begravning och kanske t.o.m. prata ett par ord med släkten för att sen åka tillbaka hem och kasta sig ut på Odla igen 5½ timme senare och sen sitta och fortsätta skriva under kvällen, det är inte dåligt det...... ett rätt konstigt sätt att sörja också....... Anki Anki på öa, Du vet inte mycket om världen, du. Tror du att jag enbart har en fast dator? Har min rese-sån med modem, och det som du missar är att mamma begravdes inte i Finland. Hon hade inget där och göra, men du tog dina antaganden ur luften, men nu missade du påängen. ditt sett att sörja är inte mitt sätt. visst gråter man men man får ta annat i sitt liv och låta det värka ut. Hjälper ingen att ligga på rygg och ........Det finns lika många sätt att sörja än det finns folk? Eller är det nån mall man måste ha för det? Har inte fått det dom tidigare gångerna när anhöriga till mig dog. fattade du att vi är 4 syskon som delade det arbete.... tjaaaa allt ska man då vara med om??? ... fuchian... CITAT (silos @ 26-08-2010, 21:17)  Är Fuchian också från Finland?
Min mamma gick bort 2005 och allting gick i rasande fart. Det finns lika många sätt att sörja som det finns människor... Fuchian är inte fr. Finland ...... CITAT (sqrulan @ 26-08-2010, 18:14)  Precis vad jag också tänkte! Då min pappa dog så fungerade jag inte på flera veckor! Bara att leva var tillräckligt jobbigt! Det är ditt sätt som du sörjde, men för faasiken blanda inte mig i det, för det är inte så med mig alls. Sörger gör man var och en på sitt sätt. ....fuchian..
fuchsian
26-08-2010, 20:56
CITAT (malcolm @ 26-08-2010, 19:05)  Jag börjar tycka att jakten på fuchian är jobbigare än fuchian själv, det som hände innan jag blev medlem vet jag inget om men jag har försökt läsa lite på den tråd (dock inte allt) som det hänvisats till och har inte sett något som skulle motivera en avstängning från sajten. Vill inte kalla någon för lögnare för att en person kanske inte vet exakt vad fågeln, växten eller vad det nu kan vara heter på latin och kanske vill briljera lite med materiella fördelar så kan jag överse med det. Gillar dock inte alls sådana som tror sig ha övernaturliga förmågor och tycker sig ha kontakt med "den andra sidan" eftersom det för mig är hokus pokus men för den skull hatar jag inte dessa människor eftersom var och en blir salig på sin tro.
En medlem har blivit avstängd pga. något... Okej men skall det förfölja människan ifråga i evig tid? Finns det ingen plats för förlåtelse eller överseende för andras misstag eller övertramp på detta forum utan skall man göra allt man kan för att för att verkligen trycka ner människan ifråga i skoskaften?
Jag tycker de som anmäler och hackar på andra är de värsta. Malcolm, Om du läste den fågelgrejen så är jag inte nån som hänger ut bilder och den papegojan var osäker kort för mig också, men insåg att det lönar sig inte att göra dom till viljes. Jag kunde inte handskas med kamera dito dator och det därifrån började bråket för att de inte trodde på mig. de trodde att jag ljög, men att inte kunna tekniken, det brydde ingen om. så enkelt är det. och det var nog orsaken att Stintan ringde till Adm. (hon har erkänt det i ett inlägg) att plocka bort mig. Hon var avig mot mig från första dagen. Ingen vänlighet som hon vill påskina --- och det löper ju som en röd tråd i hela forum. nu lägger jag mig ....fuchian....
herkules
26-08-2010, 21:18
CITAT (Pia L @ 26-08-2010, 14:52)  herkules : Jag kunde inte låta bli att tänka på den tydligen mycket populära bråktråden när jag läste ditt inlägg. Inga namn nämns, men den som har läst på odlas småprat under sista tiden är analfabet om den inte förstår vem dom syftar på när vederbörande benämns som F. I den tråden haglar svordomarna tätt och vad jag tror att inte alla insett är att just den tråden också är ett legitimt sätt att tala om vad man egentligen tycker och tänker om andra på odla och även en del av dom som själva är medverkande i tråden, för att kunna ursäkta sig med att "det är ju bara på skoj". Är ni säkra på att allt som skrivs i den tråden bara är på skämt, sådana skämt brukar ofta uppkomma av en inre åsikt, tänk på det när ni får er en känga eller två. Jag vet att man läser det man vill läsa och kan låta bli att öppna om man inte vill, men som i den tråden så kan man verkligen undra var intelligensnivån ligger, det känns som rena dagisgruppen som fått ett totalt frispel. Nu är jag ju iofs helt humorbefriad och ser inget roligt i alla flams och tramstrådar, men i dom andra sådana som funnits ett tag, eller evighet haglar inte svordomarna som det gör i bråktråden. Ni som skriver i den, vad finner ni för nöje i att oavsett om det är på skämt eller allvar driva med andra? bråktråden är fruktansvärt obehaglig och klart som korvspad menas det allvar det som skrivs i den. fiffigt ju att inte behöva skriva rätt ut vem man sticker kniven i ryggen på, alla vet ju ändå. kul? inte en sekund. bort bort bort.
Aqvakul
26-08-2010, 21:30
CITAT (herkules @ 26-08-2010, 22:18)  bråktråden är fruktansvärt obehaglig och klart som korvspad menas det allvar det som skrivs i den. fiffigt ju att inte behöva skriva rätt ut vem man sticker kniven i ryggen på, alla vet ju ändå. kul? inte en sekund. bort bort bort. Visst några gånger har det halkat in på F, men i det stora hela handlar det om en ren tramstråd...
*Stintan*
26-08-2010, 21:32
CITAT (fuchian @ 26-08-2010, 21:56)  Malcolm,
Om du läste den fågelgrejen så är jag inte nån som hänger ut bilder och den papegojan var osäker kort för mig också, men insåg att det lönar sig inte att göra dom till viljes. Jag kunde inte handskas med kamera dito dator och det därifrån började bråket för att de inte trodde på mig. de trodde att jag ljög, men att inte kunna tekniken, det brydde ingen om. så enkelt är det. och det var nog orsaken att Stintan ringde till Adm. (hon har erkänt det i ett inlägg) att plocka bort mig. Hon var avig mot mig från första dagen. Ingen vänlighet som hon vill påskina --- och det löper ju som en röd tråd i hela forum. nu lägger jag mig ....fuchian.... Nu får du ta och ge dig och sluta med dina lögner. Jag har aldrig någonsin ringt till någon Admin, jag har skickat ett mail och det handlade inte om att plocka bort dig utan om att dom skulle kolla igenom tråden och själva bilda sig en uppfattning om ditt beteende var OK. Det hade ingenting med din okunnighet om tekniken att göra. Jag var inte alls avig mot dig utan försökte vänligt berätta hur du skulle göra för att lägga in bilder som du sa att du inte kunde. Skyll inte på mig att du fick spel och det var inte mig du började irritera dig på och vara otrevlig emot utan andra. Vi var fler som ville hjälpa dig för du sa att du var nybörjare, det kan vem som helst läsa och se i den fågeltråden. Tro inte att medlemarna här är dummare än att dom kan läsa vad du skrivit. Var det mitt fel att du gick in i trådar i trädgårdsavdelningen och var otrevlig också? Nej du fuchian du har gjort bort dig alltför mycket för att någon ska tro på dig och repektera dig. Människorna här är inte så blåögda att dom inte genomskådat dig. Nu griper du efter varje halmstrå för att få medhåll någonstans ifrån men jag har svårt att tro att någon av dem som följt dina förehavanden från början på forumet går på dina skryt- och snyfthistorier.
Jag är väldigt ambivalent i den här frågan. Ena stunden tror jag att det bara är fråga om ett troll och då ser jag många likheter med nicket Rahmat2. Alltså den dåliga svenskan och att medvetet missförstå vad som skrivs och att gå till hårda angrepp mot de som försöker förklara. Andra stunder tror jag faktiskt att det faktiskt kan vara en reell person, en person som kanske har lite dåligt sjävförtoende och vill verka bättre än den är, och som blir oerhört frustrerad när den blir ifrägasatt. Då tror jag att det är en person som inte behärskar det svenska språket så bra och att det är därför som skär sig så. Nu har jag inte läst alla inlägg men av det som jag läst så är det alltid när det här nicket blir ifrågasatt och får mothugg som de otrevliga svaren kommer. Ungefär som ett sätt att försvara sig själv. Om nu nicket inte mår så bra så kan jag faktiskt förstå reaktionen. En sak till som jag har reflekterat över. Om det nu skulle vara fråga om ett troll som många av er hävdar, varför håller ni på och matar trollet hela tiden så att trollet växer och växer? Är det kanske så att ni faktiskt gillar att käfta och käfta emot, och därmed underhåller de otrevliga inläggen? Hade det inte varit lättare att bara svälta ut trollet, att strunta i att svara, och därmed få ett avslut? Men vad vet jag
Aqvakul
26-08-2010, 21:38
CITAT (alle @ 26-08-2010, 22:32)  Jag är väldigt ambivalent i den här frågan. Ena stunden tror jag att det bara är fråga om ett troll och då ser jag många likheter med nicket Rahmat2. Alltså den dåliga svenskan och att medvetet missförstå vad som skrivs och att gå till hårda angrepp mot de som försöker förklara. Andra stunder tror jag faktiskt att det faktiskt kan vara en reell person, en person som kanske har lite dåligt sjävförtoende och vill verka bättre än den är, och som blir oerhört frustrerad när den blir ifrägasatt. Då tror jag att det är en person som inte behärskar det svenska språket så bra och att det är därför som skär sig så. Nu har jag inte läst alla inlägg men av det som jag läst så är det alltid när det här nicket blir ifrågasatt och får mothugg som de otrevliga svaren kommer. Ungefär som ett sätt att försvara sig själv. Om nu nicket inte mår så bra så kan jag faktiskt förstå reaktionen. En sak till som jag har reflekterat över. Om det nu skulle vara fråga om ett troll som många av er hävdar, varför håller ni på och matar trollet hela tiden så att trollet växer och växer? Är det kanske så att ni faktiskt gillar att käfta och käfta emot, och därmed underhåller de otrevliga inläggen? Hade det inte varit lättare att bara svälta ut trollet, att strunta i att svara, och därmed få ett avslut? Men vad vet jag  Intressant analys - jag håller i stora drag med dig. Men jag är dock ganska säker på att F är en reel person som inte mår så bra. Jag förstår inte heller varför så många inte kan låta bli att "käfta emot"....
CITAT (alle @ 26-08-2010, 22:32)  Jag är väldigt ambivalent i den här frågan. Ena stunden tror jag att det bara är fråga om ett troll och då ser jag många likheter med nicket Rahmat2. Alltså den dåliga svenskan och att medvetet missförstå vad som skrivs och att gå till hårda angrepp mot de som försöker förklara. Andra stunder tror jag faktiskt att det faktiskt kan vara en reell person, en person som kanske har lite dåligt sjävförtoende och vill verka bättre än den är, och som blir oerhört frustrerad när den blir ifrägasatt. Då tror jag att det är en person som inte behärskar det svenska språket så bra och att det är därför som skär sig så. Nu har jag inte läst alla inlägg men av det som jag läst så är det alltid när det här nicket blir ifrågasatt och får mothugg som de otrevliga svaren kommer. Ungefär som ett sätt att försvara sig själv. Om nu nicket inte mår så bra så kan jag faktiskt förstå reaktionen. En sak till som jag har reflekterat över. Om det nu skulle vara fråga om ett troll som många av er hävdar, varför håller ni på och matar trollet hela tiden så att trollet växer och växer? Är det kanske så att ni faktiskt gillar att käfta och käfta emot, och därmed underhåller de otrevliga inläggen? Hade det inte varit lättare att bara svälta ut trollet, att strunta i att svara, och därmed få ett avslut? Men vad vet jag  Trollet ifråga skriver felfri svenska när hon själv så behagar ... för att i nästa inlägg ge sken av att vara från Finland ... ganska så genomskinligt ända från första inlägg. Hon sitter nog och skrattar åt alla kommentarer ... eldar på och skriver ännu en ... osv ... Lite sjukt är det iaf.
ängsvädd
26-08-2010, 21:40
CITAT (Aqvakul @ 26-08-2010, 22:38)  Intressant analys - jag håller i stora drag med dig. Men jag är dock ganska säker på att F är en reel person som inte mår så bra. Jag förstår inte heller varför så många inte kan låta bli att "käfta emot".... Dom gillar att bråka - det tar aldrig slut.
*Stintan*
26-08-2010, 21:42
CITAT (herkules @ 26-08-2010, 22:18)  bråktråden är fruktansvärt obehaglig och klart som korvspad menas det allvar det som skrivs i den. fiffigt ju att inte behöva skriva rätt ut vem man sticker kniven i ryggen på, alla vet ju ändå. kul? inte en sekund. bort bort bort. Du måste vara i total avsaknad av humor. 98% av inläggen är bara trams och emellanåt rätt roligt. Tar du allt lika allvarligt tycker jag synd om dig. Fuchian har själv skrivit i tråden, inte bara en gång och hon har inte blivit bemött på något annat sätt än alla andra i den tråden. Du behöver inte gilla alla trådar men du behöver inte heller vara så förbaskat skenhelig.
Solstorm
27-08-2010, 06:10
CITAT (malcolm @ 26-08-2010, 19:05)  Jag börjar tycka att jakten på fuchian är jobbigare än fuchian själv, det som hände innan jag blev medlem vet jag inget om men jag har försökt läsa lite på den tråd (dock inte allt) som det hänvisats till och har inte sett något som skulle motivera en avstängning från sajten. Min fetmarkering Ibland är du lite rolig. Du uttalar dig om att du inte sett något som skulle motivera en avstängning samtidigt som du säger att du inte läst hela tråden. Då finns det ju stor anledning att läsa hela tråden innan du tycker något. Om en forummedlem gör något dumt så behöver ju inte den vara för evig fördömd, men kunde ju vara på sin plats att skärpa till sig. Om man ständigt förstör forumtrådar, förvränger andras inlägg, medvetet missförstår, inte lyssnar/tar åt sig vad andra skriver och beter sig allänt illa åt mot forumdeltagare så är det ju inte så konstigt att många reagerar. Vill man vara omtyckt så kan man börja med att avstå från att förstöra.
malcolm
27-08-2010, 07:44
CITAT (Solstorm @ 27-08-2010, 07:10)  Min fetmarkering
Ibland är du lite rolig. Du uttalar dig om att du inte sett något som skulle motivera en avstängning samtidigt som du säger att du inte läst hela tråden. Då finns det ju stor anledning att läsa hela tråden innan du tycker något.
Om en forummedlem gör något dumt så behöver ju inte den vara för evig fördömd, men kunde ju vara på sin plats att skärpa till sig. Om man ständigt förstör forumtrådar, förvränger andras inlägg, medvetet missförstår, inte lyssnar/tar åt sig vad andra skriver och beter sig allänt illa åt mot forumdeltagare så är det ju inte så konstigt att många reagerar.
Vill man vara omtyckt så kan man börja med att avstå från att förstöra. Nu har jag läst HELA tråden men ser fortfarande ingen anledning till avstängning även om det var en himla massa svammel och en hel del obegripliga inlägg. Läste igenom odlas regler också när jag ändå höll på och har sett värre övertramp på andra håll än vad som syntes i den aktuella tråden. Det får vara hur det vill med detta, tänker inte anmäla någon hos admin så länge jag inte utsätts för grova angrepp och detta får bli det sista jag skriver här
Nu kan vi väl lämna detta bakom oss!!!
fuchsian
27-08-2010, 10:04
CITAT (malcolm @ 27-08-2010, 08:44)  Nu har jag läst HELA tråden men ser fortfarande ingen anledning till avstängning även om det var en himla massa svammel och en hel del obegripliga inlägg. Läste igenom odlas regler också när jag ändå höll på och har sett värre övertramp på andra håll än vad som syntes i den aktuella tråden.
Det får vara hur det vill med detta, tänker inte anmäla någon hos admin så länge jag inte utsätts för grova angrepp och detta får bli det sista jag skriver här MALCOLM, Du har helt rätt i den sakfrågan. Jag har inte orsakat de värsta övertrampen under min tid i forumet. Det ingår inte i min talspråk att svära och ge fula ord. Jag har också läst igenom medlemsreglerna och om man ser det hela så har du säkert sett vilka övertramp det görs här utan några som helst påföljder, det finns bara godtycklighet inte sanning och orsak bakom det Stinta gjorde/och försöker igen att göra mot mig. Vad säger du om den ordramsan Red Top skrev? Har nog meddelat det till dig, men värre skit finns väl knappast, eller det finns men de vågar inte på det, kanske? Men jag låter det stanna vid detta, men ville ge info till dig för om du undrar så får du det från mig direkt. Kontentan av detta är att dom vill ha mig bort från forumet, men en sak som upprepas vid helger är att dom har alltig någon/några som de behandlar illa, föremålet växlar. Vad säger detta till dig? Min okunnighet att inte kunna visa bilder har irriterat dom. Inte så lätt sak när det finns fler datorer i kontoret och alla har inte lika program och min slitterny kamera är en vetenskap, men har lärt mig under tidens gång en hel del om det och jag brukar köra in bilderna i min dator och sedan bränna dom, men längre än så har jag inte kommit, delvis ointresse från min sida, även att jag har en annan dator med ett program där jag skickar bilder mellan släkten i Norge, men den är i företagets namn och maken vill inte att det skickas genom den till okända något alls. så jag sitter fast, min stationära fick jag i våras, kan den inte, den bärbara har jag på resor. Jag ger dig denna info för du är en reko kille, sen får andra läsa om det. ger inga svar till andra i den länken, för den är död för mig. ...... Fuchian ......
F
Kunde du inte respektera Solis vädjan att lämna alllt som skrivit i denna tråd bakom oss? Och inte skriva nåt mer här!.
Vad är det för fel på dej?
Fast det vet nog de flesta redan.
fuchsian
27-08-2010, 10:23
CITAT (Malvia @ 27-08-2010, 11:10)  F
Kunde du inte respektera Solis vädjan att lämna alllt som skrivit i denna tråd bakom oss? Och inte skriva nåt mer här!.
Fast det vet nog de flesta redan. Det gör jag nu, om du läste det som jag skrev till Malcolm, så borde du fatta det som står i slutet, att denna tråd är död för mig. för det första har jag inte sett nån vädjan av personen i fråga och jag hade endast intresse att svara Malcolm det han inte visste om. Det finns inga fel på mig, varken kroppsligt eller fysiskt om man utelämnar känslorna jag har ang. mor. F...
CITAT (Malvia @ 27-08-2010, 11:10)  F
Fast det vet nog de flesta redan. Och varför kan inte du själv göra det då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|