|
Full version: Cybervänskap
sqrulan
21-08-2010, 20:06
CITAT (Anki på Öland @ 21-08-2010, 21:02)  Det lär du nog aldrig få heller! Anki Nä precis! Man kan ju inte få det man redan har!
*Stintan*
21-08-2010, 20:08
CITAT (silos @ 21-08-2010, 20:39)  Tack snälla du,du är en sann cybervän!
Jag klarar inte av att träffas ändå IRL..mer än mina nära och kära,resten av mänskligheten stänger jag av.Jag tänker på medmänniskorna och önskar alla bara gott och önskar att jag kunde ställa upp för mina medmänniskor,men det skulle aldrig fungera eftersom sådant skulle ta all min kraft! Jag orkar knappt tala i telefon eftersom även detta drar kraft ur mig!Det bästa vore om jag fick bo långt borta i en skog med mina hundar.... Fast ibland är det kanske bra om man har något annat än sina egna tankar och funderingar som tar energi ock kraft. Annars blir det ju lätt att man isolerar sig och lever i en egen liten bubbla och det tror inte jag att man mår så bra av.
Jag var inne och läste precis när silos hade skapat tråden. Visserligen tyckte jag att det var ett märkligt inlägg eftersom det egentligen inte fanns något i det hon skrev som manade till vidare diskussion. Det kändes mer som att det var något privat mellan henne och någon annan. Jag vet att jag tänkte "-Jaha, det låter ju trevligt. Undra vem vänskapsförklaringen riktar sej till?" Sedan gick jag vidare till dom andra trådarna och tänkte inte mer på det. Nu ser jag att det är full fart på aktiviteten i den här tråden och jag blev nyfiken så jag öppnade den igen...och blir så förvånad. Jag fattar inte vad det är som folk retar upp sej på?? Att silos startar många trådar, eller?? Eller huruvida Fuchia är 1,2 eller 10 pers spelar väl inte så stor roll? Jag brukar nog tänka mest på vad sakfrågan som den aktuella tråden handlar om. Jag struntar fullständigt i vad det står för signaturer i inläggen. Det är väl ändå åsikten som är det viktigaste??
CITAT (*Stintan* @ 21-08-2010, 21:08)  Fast ibland är det kanske bra om man har något annat än sina egna tankar och funderingar som tar energi ock kraft. Annars blir det ju lätt att man isolerar sig och lever i en egen liten bubbla och det tror inte jag att man mår så bra av. Du har alldeles rätt,men jag klarar inte av att göra annorlunda,jag har försökt under hela mitt vuxna liv att anpassa mig,men nu har jag givit upp och accepterat detta och är faktiskt mycket nöjd med mitt sätt att leva."Ytliga" kontakter har jag många och det får räcka. Min egen bubbla är riktigt skön.
CITAT (Cacki @ 21-08-2010, 21:11)  Jag var inne och läste precis när silos hade skapat tråden. Visserligen tyckte jag att det var ett märkligt inlägg eftersom det egentligen inte fanns något i det hon skrev som manade till vidare diskussion. Det kändes mer som att det var något privat mellan henne och någon annan. Jag vet att jag tänkte "-Jaha, det låter ju trevligt. Undra vem vänskapsförklaringen riktar sej till?" Sedan gick jag vidare till dom andra trådarna och tänkte inte mer på det. Nu ser jag att det är full fart på aktiviteten i den här tråden och jag blev nyfiken så jag öppnade den igen...och blir så förvånad. Jag fattar inte vad det är som folk retar upp sej på?? Att silos startar många trådar, eller?? Eller huruvida Fuchia är 1,2 eller 10 pers spelar väl inte så stor roll? Jag brukar nog tänka mest på vad sakfrågan som den aktuella tråden handlar om. Jag struntar fullständigt i vad det står för signaturer i inläggen. Det är väl ändå åsikten som är det viktigaste?? Tack, Ska ta till mig det du säger.
sqrulan
21-08-2010, 20:21
CITAT (silos @ 21-08-2010, 20:39)  Tack snälla du,du är en sann cybervän!
Jag klarar inte av att träffas ändå IRL..mer än mina nära och kära,resten av mänskligheten stänger jag av.Jag tänker på medmänniskorna och önskar alla bara gott och önskar att jag kunde ställa upp för mina medmänniskor,men det skulle aldrig fungera eftersom sådant skulle ta all min kraft! Jag orkar knappt tala i telefon eftersom även detta drar kraft ur mig!Det bästa vore om jag fick bo långt borta i en skog med mina hundar.... Men hur i allsindar orkar du med allt detta då med egen blogg, sy dockor och skriva här? Har du flera bloggar? Jag vet då knappt hur man skapar en blogg så du är väl inte så dålig då? Visst är det konstigt att din "vän" fuchian inte visar några bilder,bara du? Ja din sagostig är förunderlig?
ängsvädd
21-08-2010, 20:28
Håller med dig Cacki. Men det är så på småbråk att det finns forumpoliser som försöker bestämma vilka som får starta trådar, hur många trådar de får starta och om vilka ämnen de får starta trådar. Vissa får starta trådar om "vad som helst" och hur många trådar som helst för forumpoliserna men det gäller inte alla  Det är olika regler för olika medlemmar enligt dessa självutnämnda poliser. Till vissa säger de bara om de deltar i en för dem intressant tråd - ja men läs inte tråden då om du inte är intresserad av ämnet, men det gäller sannerligen inte dem själva. De måste tvunget gå in o förstöra sådana trådar som vissa medlemmar skriver om vissa ämnen trots att de inte är intresserade av ämnet. De säger t o m åt vissa medlemmar att lämna småbråk - de regerar - eller försöker regera - men blir samtidigt väldigt förorättade om någon gör något liknande det dom gör. Detta gäller f f a en person som jag ser det - polismästaren. Nog om detta. Jag är iaf väldigt glad för de cybervänner jag har  CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 21:21)  [/color]Men hur i allsindar orkar du med allt detta då med egen blogg, sy dockor och skriva här? Har du flera bloggar? Jag vet då knappt hur man skapar en blogg så du är väl inte så dålig då? Visst är det konstigt att din "vän" fuchian inte visar några bilder,bara du? Ja din sagostig är förunderlig?  Jag tycker du ska lära dig mer om mental ohälsa och vad man kan orka respektive inte orka med när man har olika former av mental ohälsa.
Jag tror också att man måste erkänna för sig själv att en del forum kanske inte alls passar just mig. Då ska man söka sig vidare. Det är inte meningen att man ska känna sig illa behandlad och må dåligt. Det är lättare att ta ett beslut som är bra för mig än att försöka ändra på den stora massan. Sen kan ju den gränsen vara olika för olika människor men det gäller att se till sig själv och det egna välbefinnandet.
Piccante
21-08-2010, 20:34
CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 19:33)  Jag är 99% säker på att Silos och Fuchian är samma person! Där har du väldigt fel!
ängsvädd
21-08-2010, 20:38
CITAT (Alba @ 21-08-2010, 21:33)  Jag tror också att man måste erkänna för sig själv att en del forum kanske inte alls passar just mig. Då ska man söka sig vidare. Det är inte meningen att man ska känna sig illa behandlad och må dåligt. Det är lättare att ta ett beslut som är bra för mig än att försöka ändra på den stora massan. Sen kan ju den gränsen vara olika för olika människor men det gäller att se till sig själv och det egna välbefinnandet. Men är det verkligen den stora massan  Silos har ju fått stöd från flera.
CITAT (ängsvädd @ 21-08-2010, 21:38)  Men är det verkligen den stora massan  Silos har ju fått stöd från flera. Jag syftade inte direkt på Silos utan det var en reflektion i största allmänhet. Även om det var bara 1 person som skulle göra forumet till pest för mig och jag tog illa vid mig och mådde dåligt då skulle jag sökare mig vidare. Det kan aldrig vara värt att bita sig fast om man inte trivs. OBS att jag nu inte menar detta som en vink till någon särskild person - bara ett svar till dig Ängsvädd.
CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 21:21)  [/color]Men hur i allsindar orkar du med allt detta då med egen blogg, sy dockor och skriva här? Har du flera bloggar? Jag vet då knappt hur man skapar en blogg så du är väl inte så dålig då? Visst är det konstigt att din "vän" fuchian inte visar några bilder,bara du? Ja din sagostig är förunderlig?  Då förstår du dig inte det minsta på "annorlunda" människor! När jag skriver att jag inte orkar umås eller tala i telefon är på grund av att jag har inga som helst skydd emot medmänniskornas "energier",utan jag "suger" åt mig så gott som allting som är negativt hos mina medmänniskor d.v.s. deras negativa energier och jag har inte lärt mig hur man skaffar ett skydd tyvärr... Jag så att säga "flyr verkligheten" eftersom jag ej klarar av att vistas där för långa stunder. Att skriva,sy dockor måla rita städa diska gå i tvättstuga handla ger inga problem mer än att jag får fruktansvärt ont i kroppen. Ja,jag har flera bloggar och jag skriver även på Facebook och Netlog och jag har lärt mig jätte mycket tack vare datorn...jah är sååå tacksam för datorn och internett. Varför tycker du att min sagostig är förunderlig? Vet du att jag skulle kunna sälja hur mycket som helst dockor,mina bilder etc,men jag klarar inte av att skiljas från dessa mina "barn" Att inte Fuchian visa några bilder är inte min sak,det är upp till henne vad hon vill göra här men jag tycker om att visa mina dockor,ritade bilder och andra bilder... JAG ÄR INTE FUCHIAN,tänk om ni kunde tro på mig någon gång!!! Är det så att ni retar er på att jag är den jag är,en som lita på sina medmänniskor!?!ATT JAG ÄR FÖR MYCKET AV ALLTING!?!
sqrulan
21-08-2010, 20:44
Jag vill inte vara ovän med någon, det är jag aldrig i mitt riktiga liv heller. Men eftersom mycket verkar så otroligt så måste även jag få tycka till och jag står fortfarande fast vid mina åsikter. Men nu slutar jag "ännu en gång" att bry mej, så fortsätt att tro vad ni tror. Ha det!
CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 21:44)  Jag vill inte vara ovän med någon, det är jag aldrig i mitt riktiga liv heller. Men eftersom mycket verkar så otroligt så måste även jag få tycka till och jag står fortfarande fast vid mina åsikter. Men nu slutar jag "ännu en gång" att bry mej, så fortsätt att tro vad ni tror. Ha det! Det är bara dumt att stå fast vid sina åsikter,för då blirm det jo väldigt svårt att ta till sig någonting nytt och det är lika dumt att vara som jag som hela tiden vill förändras och hitta på nya saker i mitt liv till.ex.jag kan bli nästan galen av att veta att jag inte kan lära allt som jag vill här i livet. CITAT (Alba @ 21-08-2010, 21:42)  Jag syftade inte direkt på Silos utan det var en reflektion i största allmänhet. Även om det var bara 1 person som skulle göra forumet till pest för mig och jag tog illa vid mig och mådde dåligt då skulle jag sökare mig vidare. Det kan aldrig vara värt att bita sig fast om man inte trivs.
OBS att jag nu inte menar detta som en vink till någon särskild person - bara ett svar till dig Ängsvädd. Det är inte bra att tillåta andra människor få makt över hur och var man skall vara eller göra! IRL väljer jag att inte umgås med mina medmänniskor,ingen enda kan tvinga mig till någonting! Och här trivs jag så jag stannar ändå.... Och nu är det dags för mig att gå och lägga mig i min säng och försöka sova,nattinatt allihoppa var ni än är!
CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 19:33)  Jag är 99% säker på att Silos och Fuchian är samma person! Jag är 100% säker på att du har fel.
Alexander-VG-zon3
22-08-2010, 03:34
måste bara få låna tråden och skriva ett inlägg (hoppas det går bra Silos, din tråd är perfekt för mitt inlägg) satt här och lyssnade på låten Annikafiore - Forbidden Love,, och gick in och läste en gammal tråd jag skrev 2006 den 8 april. och jag fullkomligt brast ut i tårar när jag läste tråden och hörde på låten och tänkte på allt som jag har gått igenom och allt som hänt både bra och dåliga saker. och därefter skrev jag ett väldigt långt SMS till mamma där jag bland annat tackade för allt snällt och uppmuntrade ord hon sa den där dagen. och jag vill också TACKA ALLA här inne på odla.nu forumet som har gett mig stöd och cyber vänskap och allt vänligt ni gett mig och skrivit under tider då det gällde början eller slutet. ni är många och jag vill verkligen tacka för allt och jag har verkligen uppskattat allt och på detta forumet har jag hittat många vänner och även kärleken. kunna aldrig ana att ett trädgårdsforum skulle betyda så mycket för mig den dag jag reggade mig. nu kanske en del tycker jag är blödig och löjlig som skriver detta här öppet, men jag bryr mig inte. och hoppas att du Silos inte har nåt emot att jag skrev detta i din tråd.
Aqvakul
22-08-2010, 06:09
CITAT (flaxss @ 22-08-2010, 04:34)  måste bara få låna tråden och skriva ett inlägg (hoppas det går bra Silos, din tråd är perfekt för mitt inlägg) satt här och lyssnade på låten Annikafiore - Forbidden Love,, och gick in och läste en gammal tråd jag skrev 2006 den 8 april. och jag fullkomligt brast ut i tårar när jag läste tråden och hörde på låten och tänkte på allt som jag har gått igenom och allt som hänt både bra och dåliga saker. och därefter skrev jag ett väldigt långt SMS till mamma där jag bland annat tackade för allt snällt och uppmuntrade ord hon sa den där dagen. och jag vill också TACKA ALLA här inne på odla.nu forumet som har gett mig stöd och cyber vänskap och allt vänligt ni gett mig och skrivit under tider då det gällde början eller slutet. ni är många och jag vill verkligen tacka för allt och jag har verkligen uppskattat allt och på detta forumet har jag hittat många vänner och även kärleken. kunna aldrig ana att ett trädgårdsforum skulle betyda så mycket för mig den dag jag reggade mig. nu kanske en del tycker jag är blödig och löjlig som skriver detta här öppet, men jag bryr mig inte. och hoppas att du Silos inte har nåt emot att jag skrev detta i din tråd.  Linus!
Tack flaxss för att du delade med dig!Jag är glad att du skrev här!
herkules
22-08-2010, 07:47
stackars alla som inte kan låta solis vara ifred, jag tycker uppriktigt synd om er. här skriver hon en tråd om hur det är att ha vänner i rymden och självklart ska ni tycka om det, eller dra upp annat som inte hör hemma i tråden. grattis - ni har precis överträffat er själva! nu kan ni gå och ösa er skit någon annanstans. stå på dig solis och jag är glad för din skull flaxss!
Myosotis
22-08-2010, 09:08
CITAT (silos @ 21-08-2010, 21:42)  JAG ÄR INTE FUCHIAN,tänk om ni kunde tro på mig någon gång!!! Jag tror inte att du är fuchian.  Visst är det underbart att kunna få cybervänner här på odla, jag har t.o.m. träffat några IRL och fått nya vänner. Men man får inte glömma att det medför risker att lämna ut sig för mycket, man vet aldrig vem som finns bakom ett nick, och tyvärr finns det sjuka hjärnor som gillar att driva med andra, låtsas vänskap och medkännande och sedan njuter av att såra. Du är en känslig själ silos, jag hoppas att ingen sårar dig som du trodde var din vän. CITAT (flaxss @ 22-08-2010, 04:34)  Tack själv! CITAT (flaxss @ 22-08-2010, 04:34)  nu kanske en del tycker jag är blödig och löjlig som skriver detta här öppet, men jag bryr mig inte.  Det är inte löjligt utan modigt.
Anki på Öland
22-08-2010, 10:06
CITAT (flaxss @ 22-08-2010, 04:34)  ...............kanske en del tycker jag är blödig och löjlig som skriver detta här öppet, men jag bryr mig inte.............. Tycker du är en av Odlas mysigaste killar! Vi har ju fått följa din "utveckling" på ganska nära håll och det har varit ett nöje att höra att "din historia" slutat lyckligt! Önskar er båda ett fortsatt lika bra liv! Anki
ängsvädd
22-08-2010, 10:09
CITAT (flaxss @ 22-08-2010, 04:34)  måste bara få låna tråden och skriva ett inlägg (hoppas det går bra Silos, din tråd är perfekt för mitt inlägg) satt här och lyssnade på låten Annikafiore - Forbidden Love,, och gick in och läste en gammal tråd jag skrev 2006 den 8 april. och jag fullkomligt brast ut i tårar när jag läste tråden och hörde på låten och tänkte på allt som jag har gått igenom och allt som hänt både bra och dåliga saker. och därefter skrev jag ett väldigt långt SMS till mamma där jag bland annat tackade för allt snällt och uppmuntrade ord hon sa den där dagen. och jag vill också TACKA ALLA här inne på odla.nu forumet som har gett mig stöd och cyber vänskap och allt vänligt ni gett mig och skrivit under tider då det gällde början eller slutet. ni är många och jag vill verkligen tacka för allt och jag har verkligen uppskattat allt och på detta forumet har jag hittat många vänner och även kärleken. kunna aldrig ana att ett trädgårdsforum skulle betyda så mycket för mig den dag jag reggade mig. nu kanske en del tycker jag är blödig och löjlig som skriver detta här öppet, men jag bryr mig inte. och hoppas att du Silos inte har nåt emot att jag skrev detta i din tråd. Vad härligt att du fått både vänner och t o m mött kärleken här på odla
*Stintan*
22-08-2010, 10:12
CITAT (flaxss @ 22-08-2010, 04:34)  måste bara få låna tråden och skriva ett inlägg (hoppas det går bra Silos, din tråd är perfekt för mitt inlägg) satt här och lyssnade på låten Annikafiore - Forbidden Love,, och gick in och läste en gammal tråd jag skrev 2006 den 8 april. och jag fullkomligt brast ut i tårar när jag läste tråden och hörde på låten och tänkte på allt som jag har gått igenom och allt som hänt både bra och dåliga saker. och därefter skrev jag ett väldigt långt SMS till mamma där jag bland annat tackade för allt snällt och uppmuntrade ord hon sa den där dagen. och jag vill också TACKA ALLA här inne på odla.nu forumet som har gett mig stöd och cyber vänskap och allt vänligt ni gett mig och skrivit under tider då det gällde början eller slutet. ni är många och jag vill verkligen tacka för allt och jag har verkligen uppskattat allt och på detta forumet har jag hittat många vänner och även kärleken. kunna aldrig ana att ett trädgårdsforum skulle betyda så mycket för mig den dag jag reggade mig. nu kanske en del tycker jag är blödig och löjlig som skriver detta här öppet, men jag bryr mig inte. och hoppas att du Silos inte har nåt emot att jag skrev detta i din tråd. Härligt flaxss och du är varken löjlig eller blödig!  till er båda.
Flaxss - så fantastiskt att läsa det du skriver. Det värmer i hjärtat. Det bemötande du får här på Odla är en följd av den varma gulliga kille du är. Jag instämmer med Anki på Öland - du är en av Odlas mysigaste killar.
Alexander-VG-zon3
22-08-2010, 10:51
mamamaggan
22-08-2010, 12:17
Inte alls konstigt Linus att du blev vänligt bemött för du är en så enastående gullig kille !
fuchsian
22-08-2010, 12:57
Om så vore att vi -- silos --- fuchian ---- vore en och samma person, så undrar jag hur den sammansättningen skulle fungera här? en ensam hinner ju inte vara med alla trådar samtidigt, om vi inte är en bläckfisk med 8 armar?! Var rädd om Silos, hon är en genomgod medmänniska som jag "fuchian" har lärt att känna och den personen som jag är mest rädd om i hela forumet. Ös över skiten på mig, men lämna henne i fred. jag är starkare än ni ens anar! .... Alla goda råd ang. om vår bekantskap är redan ett avslutat kapitell så där finns endast ängsvädd som är vettig i sina åsikter och hennes ord tar jag på allvar, vad gäller med resten.....ignorering pågår. Inget händer med Silos utan hennes önskan och hur vårt vänskap, som har börjat spira, utvecklas, vet vi inte och har därtill tagit hänsyn till silos. Jag kommer att finnas för henne när hon behöver mig och stöd, men resten ska ni inte ens spekulera om för det är en privatsak mellan henne och mig. Jag känner igen mig i visa avseenden, i den hårda världen och hånet vi mött under livets gång. Jag har förmågan att kunna "läsa av" en person genom vad han/hon är för något, det hör till mediumskapet jag har. Det behövs inte många inlägg innan jag har en bild av personens alla sidor och sätt klara. Silos vet om detta och hon förstår att här är hon som bestämmer vad som ska ske i framtiden någon gång, det låter vi åt vår herre att leda dom spåren, så hamnar man rätt. ........... Fuchian ....
ja inte behöver man vara medial för att läsa av och bedömma en person utifrån vad h*n skriver. Det gör vi ju alla allt som oftast. Eller så är vi alla mediala. Fast sunt förnuft smäller nog högre.
*Stintan*
22-08-2010, 13:59
CITAT (gnon49 @ 22-08-2010, 14:52)  ja inte behöver man vara medial för att läsa av och bedömma en person utifrån vad h*n skriver. Det gör vi ju alla allt som oftast. Eller så är vi alla mediala. Fast sunt förnuft smäller nog högre.  Absolut  undrar om det ingår i den mediala förmågan att vara trångsynt också  fast jag tycker att det borde vara tvärtom.
fuchsian
22-08-2010, 17:37
Att det påklistras massa åsikter och sånt på ett medium är ett sätt att gå i motattack om det som man inte själv har kunskaper om. en av nackdelarna med att vara synsk är att man förväntas veta absolut allting och då är det lätt falla offer för alla normala mänskliga svagheter. Ibland blir vi vilseledda av våra mänskliga sinnen, man har sina för- och nackdelar, att människor förrutsätter att medier ska alltid vara beredda att hjälpa och underhålla dem.
Precis som människor med andra yrken har vi inte alltid lust att alltid prata om det eller bistå med råd. Är det så svårt att begripa? ..... fuchian ....
Biggan_
22-08-2010, 17:49
CITAT (Alba @ 22-08-2010, 11:23)  Flaxss - så fantastiskt att läsa det du skriver. Det värmer i hjärtat. Det bemötande du får här på Odla är en följd av den varma gulliga kille du är. Jag instämmer med Anki på Öland - du är en av Odlas mysigaste killar.  ...och jag instämmer också i detta!  CITAT (Myosotis @ 22-08-2010, 10:08)   Det är inte löjligt utan modigt. ....och i detta!
skånepåg
22-08-2010, 17:51
Hehe kul med webben ju, man hittar mycket roligt folk därute ^^ Har många på msn och några har man träffat, gillar mest vara själv och se film annars sitter jag vid datorn men ett par nära irl kompisar har jag som kommer ibland
fuchsian
22-08-2010, 18:16
CITAT (sqrulan @ 21-08-2010, 21:21)  [/color]Men hur i allsindar orkar du med allt detta då med egen blogg, sy dockor och skriva här? Har du flera bloggar? Jag vet då knappt hur man skapar en blogg så du är väl inte så dålig då? Visst är det konstigt att din "vän" fuchian inte visar några bilder,bara du? Ja din sagostig är förunderlig?  Sqrulan, Det är inte alls konstigt att jag inte visar några bilder i forumet, det är så att jag tar hänsyn till Silos bilder. Dom ska hon visa så länge hon vill. Man måste veta var gränssen går i detta ämne. Mina dockor är en annan femma och jag har inte ens lust att lägga dom i nån tråd. Det hela är irrelevant och elakt mot Silos. Hon kan få mina små berättelser och lite vitsar och även annat som jag svarar på åt henne. Så det är inte konstigt alls om man tänker efter, vilket jag har gjort och meddelat om det till Silos. Det kanske kan bli i ett annat sammanhang som jag tar upp dessa dockor. .....fuchian....
*Stintan*
22-08-2010, 18:26
CITAT (fuchian @ 22-08-2010, 18:37)  Att det påklistras massa åsikter och sånt på ett medium är ett sätt att gå i motattack om det som man inte själv har kunskaper om. en av nackdelarna med att vara synsk är att man förväntas veta absolut allting och då är det lätt falla offer för alla normala mänskliga svagheter. Ibland blir vi vilseledda av våra mänskliga sinnen, man har sina för- och nackdelar, att människor förrutsätter att medier ska alltid vara beredda att hjälpa och underhålla dem.
Precis som människor med andra yrken har vi inte alltid lust att alltid prata om det eller bistå med råd. Är det så svårt att begripa? ..... fuchian .... Finns väl ingen här som förväntar sig att du ska veta något och har du ingen lust att prata om dina "mediala kunskaper" så är det väl bara att låta bli istället för att dra fram det i vart och vartannat inlägg. Ingen har bett dig om råd!
*Stintan*
22-08-2010, 18:31
CITAT (fuchian @ 22-08-2010, 19:16)  Sqrulan,
Det är inte alls konstigt att jag inte visar några bilder i forumet, det är så att jag tar hänsyn till Silos bilder. Dom ska hon visa så länge hon vill. Man måste veta var gränssen går i detta ämne. Mina dockor är en annan femma och jag har inte ens lust att lägga dom i nån tråd. Det hela är irrelevant och elakt mot Silos. Hon kan få mina små berättelser och lite vitsar och även annat som jag svarar på åt henne. Så det är inte konstigt alls om man tänker efter, vilket jag har gjort och meddelat om det till Silos. Det kanske kan bli i ett annat sammanhang som jag tar upp dessa dockor. .....fuchian.... Nu är du bara patetisk. Du kan inte på allvar mena att du tror silos skulle ha något emot att du lägger ut bilder i forumet. Här lägger alla ut bilder på allt möjligt dom skapat. Orsaken till att du inte gör det är nog en helt annan.
fuchsian
22-08-2010, 18:36
CITAT (*Stintan* @ 22-08-2010, 19:26)  Finns väl ingen här som förväntar sig att du ska veta något och har du ingen lust att prata om dina "mediala kunskaper" så är det väl bara att låta bli istället för att dra fram det i vart och vartannat inlägg. Ingen har bett dig om råd! Du har din åsikt och den få vara som den är. Skulle inte ens komma i fråga att hjälpa någon i forum? helt idiotiskt att tro det. Trots allt är du med dina eftersläntare en pytteliten grupp när det gäller att ta ställning i andras namn. du står ju inte ens för dina egna åsikter, så mej kvittar det. Iden om det okända är en kär måltavla för människor som hellre tror att vi blir maskföda när vi dör och dessa människor bryr sig inte särskilt mycket om konsekvenserna av hur de behandlar andra, och det besvärar dem inte. --------fuchian.....
Alexander-VG-zon3
22-08-2010, 18:40
fuchsian
22-08-2010, 18:43
CITAT (*Stintan* @ 22-08-2010, 19:31)  Nu är du bara patetisk. Du kan inte på allvar mena att du tror silos skulle ha något emot att du lägger ut bilder i forumet. Här lägger alla ut bilder på allt möjligt dom skapat. Orsaken till att du inte gör det är nog en helt annan.  Låt mig då vara patetisk, det rör mig inte i ryggen. Läs noggrannare nästa gång! Silos och jag har snackat färdigt om dessa bilder, det finns inget mysko i det. Orsaken att jag inte gör det kan också vara den jag sett här när Silos ställer ut sina bilder, hur mycket skit får hon egentligen. Jag bara hoppas att hon få positiv respons och har ni inte det så räkert finns det många som skulle komma till tals om Silos bilder. Jag känner den smärtan som hon bråttas med. ------fuchian....
*Stintan*
22-08-2010, 18:43
CITAT (fuchian @ 22-08-2010, 19:36)  Du har din åsikt och den få vara som den är. Skulle inte ens komma i fråga att hjälpa någon i forum? helt idiotiskt att tro det. Trots allt är du med dina eftersläntare en pytteliten grupp när det gäller att ta ställning i andras namn. du står ju inte ens för dina egna åsikter, så mej kvittar det.
Iden om det okända är en kär måltavla för människor som hellre tror att vi blir maskföda när vi dör och dessa människor bryr sig inte särskilt mycket om konsekvenserna av hur de behandlar andra, och det besvärar dem inte. --------fuchian..... Dessvärre fuchian så inbillar du dig bara att du vet vad andra tror. Kan inte annat än skratta åt alla dina förutfattade meningar
Gunilla T
22-08-2010, 18:45
CITAT (mamamaggan @ 22-08-2010, 13:17)  Inte alls konstigt Linus att du blev vänligt bemött för du är en så enastående gullig kille !  ..och det tycker jag också
fuchsian
22-08-2010, 18:46
Näe, men tjocka du, vi kan skratta båda två ---------  är det nog,eller? jag citerade i mitt förra inlägg ett medium fr. USA, som finns i en serie som pågår. har läst hennes böcker och den sista fanns dessa ord som passade så bra till ditt inlägg. Enkelt, lägger mig, finns inte kvar på tråden längre.
Red Top
22-08-2010, 18:55
En stor kram till Linus/flaxss från mig oxå.
CITAT (Alba @ 22-08-2010, 11:23)  Flaxss - så fantastiskt att läsa det du skriver. Det värmer i hjärtat. Det bemötande du får här på Odla är en följd av den varma gulliga kille du är. Jag instämmer med Anki på Öland - du är en av Odlas mysigaste killar.  Instämmer jag också.
ninnisky
22-08-2010, 19:37
CITAT (mamamaggan @ 22-08-2010, 11:17)  Inte alls konstigt Linus att du blev vänligt bemött för du är en så enastående gullig kille !  kan bara hålla med  Linus
malcolm
23-08-2010, 15:15
Tycker rädslan för cyberkontakter är betydligt överdriven och tidningarna har förstorat upp det hela till orimliga proportioner, visst har det förekommit en hel del otäcka saker och tom. mord men detta förekommer även i många andra sammanhang som inte har ett dugg med internetvärlden att göra. Klart man skall vara försiktig och inte lämna ut namn, adress, telefonnummer och annat hur som helst utan att först ha haft en tids kontakt med personen ifråga. Det brukar snart skina igenom vem man har att göra med och verkar något skumt eller FÖR bra bör man dra öronen åt sig. Det är bra om man har en mobiltelefon som inte är registrerad någonstans alt. hemligt nummer vid den första telefonkontakten. Knäppgökar har en tendens att avslöja sig själva rätt snart och märker man att något känns fel skall man omedelbart bryta kontakten.
Jag har personligen varit ute på olika slag av kontaktforum sedan -98 och aldrig råkat ut för något otäckt men det är kanske värre för tjejer/kvinnorsom som är mer sårbara men jag "känner" ingen som råkat illa ut. Har träffat över 100 personer IRL som jag lärt känna via nätet och åtminstone två av dem är mina bästa vänner numera. Har hjälpt folk att flytta, byta däck mm. och varit hemma hos flera av mina kontakter och många har varit hemma hos mig också. Finns sådana som följt med mig ut och paddlat kanot fast de aldrig sett mig förut och de har alla överlevt och jag har blivit hembjuden till kvinnor för det första mötet. Nu är detta väldigt speciellt iof. sig och kanske inget att rekommendera men som sagt, det gäller att väga förnuft mot eventuell rädsla. Alla människor är inte våldsverkare och alla människor som sitter vid en dator är inte monster även om det emellanåt kan tyckas så i vissa sammanhang.
fuchsian
23-08-2010, 16:31
MALCOLM, Bra sagt av dig. Det gäller att vara försiktig med sk. privata kontakter, men det känner man bäst själv, utan att fråga forumets åsikter om en sådan sak. Man få låta tiden mogna och under tiden känner man antingen något gemensamt eller ren ondska ur inläggen. Ondskan är en lurig filur, som man får ta tid på sig eller helt enkelt neglicera personen i fråga. Onskan kan klä sig i många fina ord, men de avslöjar sig rätt snart. Det är mycket svårare att hålla reda på alla sina lögner, man åker fast rätt snart, än att man blir vänligt bemött av en person. Då finns det ett dragningskrafft att lära känna personen ändå mera, men i sin egen tackt. Tack Malcolm, det är reda på dig! ......  ... fuchian ....
Chamomille
23-08-2010, 16:41
malcolm
23-08-2010, 16:46
CITAT (Chamomille @ 23-08-2010, 17:41)  Vad var det som var så himla roligt...?
CITAT (malcolm @ 23-08-2010, 17:46)  Vad var det som var så himla roligt...?  Jag förstod!
Man får läsa med lite distans.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|