|
Rebecca
25-10-2010, 13:38
CITAT (Fny @ 25-10-2010, 14:19)  visade mina före-efter-bilder för min kära mor, som tjurigt sa att det var finare innan jag gick över till Bm.... =( Äääsch, min mamma var också tveksam till det där först. Speciellt min kille... han tyckte det kändes riktigt konstigt att jag bara tvättar med balsam. "Blir inte håret väldigt fett och äckligt??" osv. Det roliga var att till och med min frisör sa att mitt hår blivit mycket finare, och då frågade hon om jag börjat använda frisörschampo istället för "billighetsschampon" ...men jag kunde faktiskt inte med att säga att jag skippar schampo helt. Många frisörer är väldigt negativa till detta då det är emot allt de lärt sig. "Schampo öppnar fjällskiktet på hårstrået och tvättar rent inuti, och balsam stänger det". Men varför måste man öppna fjällskiktet om inget skit kommer in där...? CITAT (fuchsian @ 25-10-2010, 14:35)  Stackars apotekaren som blev generad av att jag frågade efter den vattenlösliga glidslem, men då sa jag att det ska jag ha i håret!!! ---- nog blev han ändå rödare, men.... ....Fuchsian......
Det är lite synd att man inte vågar erkänna för frissan att man inte använder schampo. Hur ska dom kunna ta ställning eller ens få chansen att lära om sig om ingen informerar om att detta fungerar? Jag kommer garanterat tala om det för min frissa. Sen får hon ta det som det är. Fast först ska hon få bedöma min hårkvalitet, om det hänt något med den...
Rebecca
25-10-2010, 14:43
Ja, nu såhär i efterhand ångrar jag det. Men då hade jag bara använt balsam i några månader och hört skräckhistorier om människor som råkat ut för riktigt otrevliga frisörer. Till saken hör att min frisör är en närstående person som jag absolut inte vill hamna på fel sida med.
Nu har jag dock flyttat till en annan stad och klippt mig hos en tjej som rekommenderades från Lockigs forum. Hon frågade mig nästan direkt om jag känner till balsammetoden, och var superengagerad och positiv till allt. Dessutom var hon jätteduktig på att klippa, och lät mig slippa hårtorken eftersom hon vet att det sliter massor, och att lockiga hår oftast blir katastrof om man blåser på fullt ös med en sådan... Jag gick därifrån oerhört nöjd och väldigt glad.
fuchsian
25-10-2010, 15:51
När jag varit hos frissan så låter jag dom inte blåsa mitt hår efteråt, det gör jag inte heller hemma, just för att det sliter så, hellre går jag iväg med fuktigt hår än blåst. Jag har haft några år en manlig frisör som permanentat och klippt mig. Mitt hår tål inte ammoniak, så han har haft ett helt annan permanentvätska som har funkat bra, men dock håller det ca. ½ år och jag har gått endast en gång per år för permanentens skull. Nu är jag inte säker hur jag gör med permanenten, brukar göra det i början av året, men det löser väl sig. Det var verkligen roligt att se apotekares min idag, nu glömmer inte han mig i första taget......  ..Fuchsian .....
Rebecca
25-10-2010, 15:59
Du kan färga/permanenta håret hur mycket du vill, det är bara att tvätta håret med ditt sista-schampo en gång till efter att du är klar. Så får du bort eventuella elakheter och kan fortsätta med balsamet sen. Allt förstörs inte för att man tvättar med sista-schampot ibland. Fick du tag på nåt balsam, Fuchsian?
fuchsian
25-10-2010, 17:51
Ja, det fick jag på COOP , Änglamarks och den "rosa burken" köpte jag för att ha två till hands. Shampoo hade jag hemma när jag såg Anmas lista i morsse, men jag skulle ändå till apoteket så tänkte jag mina torra toppar, så då generade jag den stackarn. Ska läsa mig till mera om detta på nätet, men nu är det dags. Har en flaska som jag kan blanda balsam och vatten till hårbotten, för det kliar av bara den, och jag har väntat med att kunna skaffa dessa grejer, så jag har hållit mig ifrån kortisonlösningen. Så det ska nog gå bra. Ska låta maken ta en bild på håret innan. ...Fuchsian....
Rebecca
26-10-2010, 07:19
Så roligt att du kommer igång nu! Hoppas det går bra för dig. Du kör samma balsam som jag, på mig funkar det kanon. Hör av dig om du har några frågor eller funderingar! Tänk nu på att gnugga hårbotten mycket när balsamet är i, och skölj massor efteråt. När du tycker du sköljt klart, skölj en vända till.
Vid min förra tvätt så testade jag nya balsam... Neutral som tvättbalsam och L'oreal El'vital non stop volume (tror jag att den hette, långt namn) testade jag som vårdande balsam. Båda fanns med på listan över godkända balsam. Neutral tvättade rent och bra, men L'oreal-balsamet var det nå lurt med! Vet inte om de har ändrat ingredienser eller om det finns olika produkter som heter nästan samma sak, oavsett så gick det bara dåligt. =( Fett och spikrakt blev längderna! Och håret känns bara inte bra...  Nej, det balsamet KAN inte vara kompatibelt med bm! Tråkigt tråkigt... Så nu ska jag ta och tvätta en gång till med sista-schampot för säkerhets skull, och sen fortsätta med bara neutral tror jag...
Rebecca
26-10-2010, 07:54
CITAT (Fny @ 26-10-2010, 08:32)  Vid min förra tvätt så testade jag nya balsam... Neutral som tvättbalsam och L'oreal El'vital non stop volume (tror jag att den hette, långt namn) testade jag som vårdande balsam. Båda fanns med på listan över godkända balsam. Neutral tvättade rent och bra, men L'oreal-balsamet var det nå lurt med! Vet inte om de har ändrat ingredienser eller om det finns olika produkter som heter nästan samma sak, oavsett så gick det bara dåligt. =( Fett och spikrakt blev längderna! Och håret känns bara inte bra...  Nej, det balsamet KAN inte vara kompatibelt med bm! Tråkigt tråkigt... Så nu ska jag ta och tvätta en gång till med sista-schampot för säkerhets skull, och sen fortsätta med bara neutral tror jag...  Hm... skulle du kunna skriva ut innehållet på Elvitalbalsamet så kan jag kolla åt dig? Jag tror det är godkänt... men ibland är det så att vissa balsam helt enkelt inte passar en. Gissar att du först tvättade botten och sedan hade i Elvitalbalsamet i längderna? Om det nu är nåt konstigt i det som inte går ihop med balsammetoden så borde det inte märkas förrän efter ett tag när silikon/mineralolja/whatever-resterna inte går att få bort... Tänk om du hade tvättat som vanligt med ett "vanligt" balsam med silikoner osv, då hade du ju inte fått ett hår som beter sig så konstigt som du beskrev, eller hur? Blev lite rörigt men jag hoppas du förstår mitt resonemang.
hmm, hittar inte den innehållsförteckningen på nätet, fy sjutton ska man behöva skriva allt allt det där?  Men när jag sökte runt så hittade jag en annan bm-tjej som beskrev "l'oreal elvital volume non-stop conditioner" som en ROSA flaska! Den flaskan jag har är vit! Och har inget bindestreck mellan non och stop... tror inte att det är samma...  Får se om jag orkar skriva av hela långa innehållsförteckningen... jag förstår vad du menar, det borde väl inte märkas direkt om man i längderna hade ett icke-godkänt balsam, men det blev ett så våldsamt dåligt resultat att det känns ännu orimligare att det just skulle vara mitt hår som bara inte trivs med just det här balsamet, om du förstår hur jag tänker! Hummm....
Rebecca
26-10-2010, 08:16
Knepigt. Kan vara så att det är mycket oljor i balsamet också... därför hade det varit bra om du skrivit ut innehållsförteckningen. Är flaskan alltså vit? Gud så knepigt. Kanske är en gammal variant som utgått med annat innehåll än den rosa... trist att du fick ett sånt resultat dock.
okej here we go.... aqua, cetearyl alcohol, behentrimonium chloride, starch acetate, hydroxyethylcellulose, chlorhexidine dihydrochloride, limonene, linalool, cetyl esters, methylparaben, potato starch modified, butylphenyl methylpropional, citronellol, hexyl cinnamal, parfum (såg förresten fel, hade visst ett bindestreck non-stop!)
Rebecca
26-10-2010, 08:31
Näe du, den är faktiskt godkänd. Ser inte några speciellt "tunga" grejer heller... det enda är väl cetearyl alcohol som är en fettalkohol, men den brukar så rätt långt fram i balsaminnehållsförteckningar så den borde inte ställa till några problem.
Då är det nog så att ditt hår inte gillar det helt enkelt.
gud så mysko...
Skicka flaskan till mig, jag behöver lite fett i topparna!
tror inte du vill ha den... det la sig liksom som en obehaglig hinna över håret, snarare än att göra hårstråna mindre torra, om du förstår vad jag menar...
Du kanske bara behöver skölja lite extra?
fuchsian
26-10-2010, 10:51
Här sitter jag håret inlindad i en handduk. Sista tvätten var Wella shampoo extra volume, som jag hadde kvar här hemma, och sen tog jag balsam, Änglagårds, och inriktade det mest i mitt hårbotten först innan jag sköljde bort det. Har inte tagit något mer i håret, vill se hur mina toppar kommer att klara sig. Har ju glidmedlet och den "rosa" i reserv i fall att.. Min väninna gör sin egen ansiktsgremen och en ringblommesalva som är så bra för hälprickor, brändskador och div, blessyr. Ansiktsgremen, som hon gör är välldigt skonsam, där har hon flera örter, men hon har inte sagt något om recept eller så, och jag skulle inte ha tid att pyssla med det. Hon bor ju i urskogen och naturen är renare där än på sämhällen. Jag har lite blandad hudtyp, men mest är det nog fukten som är den viktigaste. Hon själv tvättar sitt ansikte endast en gång per dygn och lägger på sin creme och hon är så slät och fin i hyn. Dock använder hon inte smink till vardags även att kunderna kommer och går hos henne. Det kan bli lite när hon är ute på kurs eller i andra sammanhang. Hon avnänder det schampoo som jag skrev om och hennes hårkvalite har blivit bättre och nu behöver hon inte ens permanenta det, det räcker med schampoon och hon behöver tvätta sitt hår ca. 2 ggr/veckan. Hon är kortklippt. Jag skrev det i början av tråden. En annan sak som jag har i tankarna, är deodoranter.......  Man sprutar på sig skit just vid lymfkörtlarna (i armhålan) och det är nog inte så vidare hälsosamt. Nu äntligen har jag tagit mod till mig och skaffade en "deodorantsten" som vissa annonserar om. Har haft det sen i somras, och den är hur dryg som helst och man luktar ingenting egentligen.... Jag ger er detta alternativ och den kanske finns att köpa i nån New Age. kristall- affären, Min är som en deostick, man blöter toppen med lite vatten rullar i armhålan, sköljer igen och gör om på andra sidan. Sedan sklöljer man den och låter lufttorka ..... den är effektiv!!! Min heter; "THAI" .. deodorantstift; - förhindrar svettdoft utan att täppa till porerna. - Absorberas ej av huden,. ---Utan aluminiumklorid, parfym, konserveringsämnen, alkohol. - Lämplig vid känslig hud, -- ej testad på djur, -- räcker ca 1 år. Saluföres av Sol-Tryck Hälsoprodukter AB, 181 03 Lidingö, tel; 08-54482450 nätaddr. www.soltryck.se Ni som är intresserade kan kolla, den kostade mig en hundring, så ingen större investering. dock duttar jag lite parfym på mig om jag måste vara bland andra. Lycka till alla!!!! ..Fuchsian....
spray-deo rekommenderas INTE! över huvud taget ska man vara jäkligt försiktig med sprayer, det man andas in i näsan kan påverka en på både det ena och det andra sättet, bl.a. genom att förstöra ens luktsinne. Min man slutade med spray-deo efter att ha tappat nästintill all smakkänsla i ett halvår. Själv slutade jag efter att min smakkänsla började förändras till det sämre.
fuchsian
26-10-2010, 11:54
Fny, Det med spray-deo har man ju vetat om länge och man märker hur den har påverkat affärernas hyllor här i Sverige och bara nere i Tyskland, där det finns hur mycket som helst spray-deo. Maken har svårt för roll-on och vill ha sin i spray, men då använder han inte det mer än han ska ut bland folk, om han kommer ihåg. Han är ju känslig för dofter och köper aldrig själv sina produkter utan litar på min näsa och har inte fått en enda klagomål under vår långa tid tillsammans. Har tänkt att försöka börja med att ge deodorantstenen till honom också till honom, när jag köper mer nästa gång. Den går ju inte in och är av naturmaterial. Mitt nytvättade hår är nästan torrt och så himla lent och lockigt, ligger inte platt heller!!!!!  Jag får se hur detta utvecklas, men det blev ju bättre än bra.....oj...oj... tack ni flickor!!!  ..Fuchsian .....
CITAT Mitt nytvättade hår är nästan torrt och så himla lent och lockigt, ligger inte platt heller!!!!! Jag får se hur detta utvecklas, men det blev ju bättre än bra.....oj...oj... tack ni flickor!!! ..Fuchsian .....
skogstroll
26-10-2010, 11:58
torrschampo ska ju ge en trevlig känsla på håret... har jag hört
torrschampo låter otrevligt tycker jag...
skogstroll
26-10-2010, 12:00
jag ska prova, har en flaska hemma  sen kan jag ju skicka en bild haha
fuchsian
26-10-2010, 12:08
Du Skogstoll, inte kan du lösa detta bättre med ditt mjöl än vad vi har kommit fram till. Det märks här att olika personer behöver olika balsam, beroende av håret, men i det stora hela kan detta bli en billigare sak än dyra produkter som lovar guld och gröna skogar.
Men gör du dina experiment, kanske man hittar något där. Balsam är ju inte dyrt att köpa, köpte min på COOP - änglamarks balsan och under 30 spänn och en rejäl flaska. ..Fuchian .....
fuchsian
26-10-2010, 12:15
OBS. I apoteket fanns Apoliva balsam för normalt hår som var fri från silikoner, de andra 2 till olika hår innehöll silikoner. Tänkte bara påminna om det och jag frågade ju efter den silikonfria, så killen han läste på för fullt, men jag såg att det fanns vid prislistan att denna var silikonfri. Och resten vet ni när jag skulle ha glidslem, vattenlöslig.....stackararen.....  .... Fuchsian....
*Stintan*
26-10-2010, 12:20
Orka hålla på och trixa med ditten och datten. Tvättar håret 1-2 gånger i veckan med vanligt schampo och det funkar alldeles utmärkt. Använder aldrig balsam eller annat jox.
CITAT (*Stintan* @ 26-10-2010, 13:20)  Orka hålla på och trixa med ditten och datten. Tvättar håret 1-2 gånger i veckan med vanligt schampo och det funkar alldeles utmärkt. Använder aldrig balsam eller annat jox.  Jätteskönt för dig att det funkar så enkelt, men för mig gör det inte det, tyvärr. Jag trixar gärna för att slippa klådan i hårbotten och fett hår dagen efter tvätt.
fuchsian
26-10-2010, 13:51
Det är ju olika, men jag är helnöjd på mitt första försök och det kliar inte (än?) i hårbotten heller. Min äkta olivtvål är nu på plats för ansiktet och kroppen. få se om det räcker eller om jag behöver spraya Aloe i de mer utsatta ställen. En sak till ang, den deodorantstenen, om man har lite större byst, så är den ypperlig att stryka under bysten om man inte går för jämnan med behå, vilket jag inte gör här hemma. Men vad har man vänner till i ett forum om man inte kan hjälpa andra. Jag känner mig så tacksam.  .. Fuchsian...
skogstroll
26-10-2010, 14:00
jag måste tvätta håret i alla fall varannan dag annars ser jag ut som nåt nerdekat som krupit upp ur kloakerna. Alla schampon funkar ju inte på mig i alla fall, det bästa för mig verkar vara Head & Shoulders men det måste vara Classic-varianten annars står fröken striplugg där igen
herkules
26-10-2010, 14:11
CITAT (skogstroll @ 26-10-2010, 15:00)  jag måste tvätta håret i alla fall varannan dag annars ser jag ut som nåt nerdekat som krupit upp ur kloakerna. Alla schampon funkar ju inte på mig i alla fall, det bästa för mig verkar vara Head & Shoulders men det måste vara Classic-varianten annars står fröken striplugg där igen har du provat denna?
skogstroll
26-10-2010, 14:12
nää men tack för tipset  de har eller hade nåt schampo eller så som hette Big, det hjälpte ju lite faktiskt
Rebecca
26-10-2010, 14:18
Roligt att du känner dig så nöjd fuchsian! Hoppas nu att det fortsätter såhär. Var som sagt noga med att gnugga in Änglamarksbalsamet i hårbotten och skölj noga noga noga!! Angående deosten är jag faktiskt intresserad av det där... jag brukar inte använda deo mer än när jag ska göra något speciellt. Jag luktar inte så mycket under armarna ändå...  Men det skulle kännas skönt att veta att man inte "stänger in" fukten med aluminiumklorid osv som det finns i de flesta deosar...
fuchsian
26-10-2010, 18:04
Rebecca,
Detta innehåller inte det ämnet du säger och den stänger inte porerna och den eliminerar endast svettlukt och gåller en torr under armarna i normal tempo. Tänk dig före, det finns olika sorter av dessa deostenar och att få kvalite och en inneh. teckning som det finns i denna, är bra att ha.
Jag har tänkt på detta några år, men råkat på små, platta stenar att ha med, men denna är i en genomskinglig hylsa och att det tål att användas med, även när man har rakat av håret under armarna, så svider det inte. Detta var genom bekantas bekanta jag fick tag i denna stift och jag vet att de har ingen skit i sin hälsostudio. De ger granial massage, huvud och nacke och sen har de fler andra alternativa behandlingar. Jag har inte nån nätadress till butiken, men det fanns ett på burken vilket jag skrev av i ett tidigare inlägg.
Armhålorna med sina svetsköttlar och lymfaknutor är ett ömtåligt ställe och det kan en vara säker på att allt som kan dras in i kroppssystemet.
Jag tänkte inte innan på deon, men när ni andra började med denna balsamgrejen så tänkte jag också bidra med det som är skonsamt för vår kropp och då tänkte jag på min deo. ..Fuchsian....
CITAT (Rebecca @ 25-10-2010, 16:59)  Du kan färga/permanenta håret hur mycket du vill, det är bara att tvätta håret med ditt sista-schampo en gång till efter att du är klar. Så får du bort eventuella elakheter och kan fortsätta med balsamet sen. Allt förstörs inte för att man tvättar med sista-schampot ibland. Fick du tag på nåt balsam, Fuchsian?  Måste man tvätta med "sistaschampo " innan färgning? Alla färger säger "ingen balsam eller stylingprodukter" innan färgning Förstör man inte effekten av, balsamtvätten då?
CITAT (pejori @ 26-10-2010, 23:55)  Måste man tvätta med "sistaschampo " innan färgning? Alla färger säger "ingen balsam eller stylingprodukter" innan färgning Förstör man inte effekten av, balsamtvätten då?  De förutsätter att man använder balsam med silikoner. Och det använder inte vi BMmare.
CITAT (Anma @ 27-10-2010, 00:00)  De förutsätter att man använder balsam med silikoner. Och det använder inte vi BMmare. Använder inte silikonschampo, så då bör det fungera att färga utan sistaschampo då. (el´vital nutrigloss)
CITAT (pejori @ 27-10-2010, 00:05)  Använder inte silikonschampo, så då bör det fungera att färga utan sistaschampo då. (el´vital nutrigloss) Ja, som jag förstår det borde det fungera, men det det är bara min teori, man kanske ska fråga på lockig.se forum, där borde de veta.
Rebecca
27-10-2010, 05:51
Nej, det stämmer precis som du säger Anma. Man kan färga som vanligt eftersom man ändå inte använder silikoner. Det är de som man ska tvätta bort egentligen eftersom de lägger sig som en hinna på stråna. Sånt slipper ju vi.  Däremot kan det vara knepiga grejer i själva färgen så jag rekommenderar en sista-schampotvätt efter färgning, såvida man inte vet till 100% att allt innehåll i färgen är okej.
fuchsian
27-10-2010, 09:32
Jag brukar ta L´Oreals toning utan ammoniak, även att det går bort i tvätten, så är den skonsammare för mig än permanentfärg med rand. det gör jag enbart att få lite mer lyster och tona fram mitt guldiga i hårstråna. ...Fuchsian.....
fuchsian
28-10-2010, 18:05
Nu har mitt hår varit fint och lent, men får tvätta det i morgon med balsam, den fr. Coop, Änglamarks. Mina toppar har inte heller kännts sträva och bäst av allt ---- det har slutat av klia!!!  först idag sticker det lite i hårbotten, men inte så att det kliar. Dock har jag kvar lite skorvigt efter de ställen jag rev sönder, men för det hela är jag så NÖJD!!!!  Jag ville bara berätta detta till er som hjälpt mig och jag är så himla tacksam!!! Mången tack fr. "Fuchsian"
hmmm.... har tvättat tredje gången med inpackning efteråt, Elvital nutrigloss, den rosa. Nu börjar det bli antydningar till kli i hårbotten fast jag inte ens hade det där, men det går nog ner lite ändå fast man undviker det. Tror att den kan vara boven, men är inte säker. Ska sluta med den ett tag och bara använda tvättbalsam, Wackra by CCS, och köpa jojobaolja eller nåt att ha i topparna.
fuchsian
29-10-2010, 16:31
Jag började få tillbaks lite av kliande och har inte hunnit med att tvätta håret idag, men i morgon fortsätter jag med Änglamarks balsam och tiden får visa om det behöver justeras med andra balsam, men får jag bara den härliga känslan som jag fick sist, så ....  är jag nöjd. Har nu tagit fram en liten flaska att blanda så att jag kommer åt mitt hårbotten ordentligt. Tänka sig, exemet försvann också från huden bakom öronen och har inte kommit tillbaka, men jag gnodde den också med balsamet. Ska under helgen gå igenom nätet med "lockig" och kolla igenom allt och om det går så går jag in som medlem. Nu har vi stökat hela veckan så jag tror att jag tar den tiden för lockig-sidor. ..Fuchsian...
sqrulan
30-10-2010, 08:57
Jag har inte läst hela tråden men vill ändå tillägga att jag tvättar mitt halvlånga hår för att det ska vara rent och dofta gott! Shampo och balsam är mina goa vänner! Jag har halvlångt hår med lite självlock, balsam gör så att jag får långa vågor och inget "ris". Jag är nöjd med mitt hår. Tvätta håret utan shampo är uteslutet för mej hur giftigt det än är!????
fuchsian
30-10-2010, 09:11
Var och en gör som den vill och om det har fungerat på ditt hår, Sqrulan, så du bestämmer ju själv vad som funkar hos dig. Detta är endast rekommentationer till oss och råd från dem som har hållit på ett bra tag. Själv är jag en nybörjare, men fick hjälp direkt till mitt hårbotten, och det gjorde mig glad. Skönt att slippa kortisonet.
Anma, du kanske skulle prova utan den sista inpackningen och se hur håret funkar. det skrevs ju i någongs inlägg att det skunde växla lite hit och dit i början. Ditt hår är inte likt mitt (enl. fotot) jag är närmast Gny i kvalite och färg. Kanske det går att lösa med lite enklare, enbart balsam och nåt i topparna. Detta är endast mina tankar som poppar upp, men ta och pröva. Stress kan påverka det just nu. ..Fuchsian.....
Rebecca
30-10-2010, 10:09
Ja, prova du utan den inpackningen och se om det hjälper. Fungerar det för dig att använda tvättbalsamet även i längderna så prova det ett tag, alltså samma produkt till hela håret. (fuchsian, det kommer PM snart, inte haft tid att svara bara  )
CITAT (Rebecca @ 30-10-2010, 11:09)  Ja, prova du utan den inpackningen och se om det hjälper. Fungerar det för dig att använda tvättbalsamet även i längderna så prova det ett tag, alltså samma produkt till hela håret. (fuchsian, det kommer PM snart, inte haft tid att svara bara  ) Har igår kväll haft i ett par minidroppar med kallpressad rapsolja, den enda oljan jag hade hemma, i topparna och det översta som solen blekt. Idag ser håret helt fantastiskt ut, ingen fiss alls eller torrhetskänsla. Ser heller inte fett ut. Jag måste införskaffa en bra olja! Frågan är om jag ska ta cocosolja eller jojobaolja? Eller någon annan? Denna rapsolja luktar urk, och det gör olivolja också, så de går bort. Ska nu tvätta med bara tvättbalsamet och ha olja inblandad i topparna, testa hur det går. Att slippa kliet i hårbotten är viktigast, fast det är ju bra om jag också slipper det torra på håret. Fuchsian, om du menar min avatarbild så förstår jag inte hur du kan bedöma mitt hår på den?  Inte ens hela håret syns och färgen är väldigt missvisande. Men om du vill veta så är varje enskild strå väldigt tunn, men det finns typ tre gånger så många av dem på huvudet än normalfallet. Eller jag vet inte, det var vad en frisör sa till mig. Så det blir ganska tjockt tack vare det. Finns lite fall på översta håret och underhåret är starkt vågigt, ibland till och med lockigt. Jag har funderat på om det är torrheten i övre håret som gör det så mycket rakare, eller om det bara är så att det är rakare hår som växer uppe på huvudet jämfört med baktill, det som hamnar underst.
Om jag fattat saken rätt så används det anseliga mängder av balsam i balsammetoden. Varför gör ni då inte balsam själva? Då får ni kontroll över innehållet.
Rebecca
30-10-2010, 11:53
Jag använder väl lika mycket produkter till håret som innan jag slutade med schampo, nu har jag bara bytt ut schampot med balsam kan man säga. Dessutom tvättar jag inte håret lika ofta.
Hade varit intressant att göra eget balsam men jag har varken tid eller lust att engagera mig i sådant.
Ok, fick intrycket att det var mer balsam än så som användes. Balsam är inte så krångligt som kräm att göra själv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|