|
Jag undrar om Odlaklubben Väst fortfarande finns, och om vi i så fall ska ha någon januariträff i år?
Olle
Meriona
05-01-2011, 17:24
Det hade varit himla kul att träffas i januari eller februari som vanligt!  Har tyvärr inte tillgång till så stor samlingslokal, annars hade vi kunnat vara här i Trollhättan.
ninnisky
05-01-2011, 17:53
Detta måste vara tankeöverföring - satt just också och undrade! Det vore väldigt trevligt att ses igen.
ingrid fuxwall
05-01-2011, 21:48
Då får vi hoppas att vi blir många
Klart vi finns kvar! Eller hur Ingrid?! Men frågan är om det är lämpligt med träff sådana här månader med vinter vi har. Å andra sidan så kan det ju vara dags att vakna ur vinterdvalan, nån gång måste man ju det. Träffen vi hade förra året var på en brukshundklubb i Sävedalen eller om det är Partille. Där fanns det gott om plats och kul hade vi.
 Jag letade efter en träfftråd häromdagen! Längtar... Vi har lokaler här på Vänersnäs, men det verkar miljöovänligt att flytta på alla er istället för några här.
Vi kan vara i vår klubbstuga i år också om ni vill (fast vattnet har fryst) men det funkar ändå, så vill ni så finns den ledig Partille brukshundklubb!
Meriona
08-01-2011, 15:48
Det tycker jag låter väldigt trevligt om vi fick vara där iår igen Bettis.  Om jag inte minns fel så var vattnet fruset även förra året? Feburari är nog bättre förstås, januari är ju snart slut.
Hade varit toppen att träffas, i fjol var inte jag med men i år ska jag definitivt försöka göra mig fri!!!!
Meriona
08-01-2011, 16:17
Det hoppas jag verkligen att du gör Mon!
Det hoppas jag också!  Klubbstugan i Partille blir säkert utmärkt, det gick ju bra förra året trots fruset vatten. Och så var den rymlig och bra och ligger inom räckhåll för många. Förhoppningsvis kan min privatchaufför ta vägen om mig, och kanske ta en fika vid rådjursfönstret innan vi åker. Vilken dag som är lämplig vet jag inte riktigt än, eftersom jag ännu inte har fått så många av årets föreningsprogram. Mina krukväxter blev ingen större succé förra året, vill ni att jag tar med några den här gången? Jag har även inkrukade perenner, men eftersom det inte är årstid för sådana tar jag bara med på beställning. Lite frön kan man ju alltid stoppa i fickorna i alla fall. Hur som helst skulle det vara kul att ses igen! Olle
Meriona
08-01-2011, 19:23
Är det mig du flirtar med Olle?  Självklart tar jag vägen förbi. Och krukväxter skulle i allafall jag behöva, jisses vad den här vintern har gått hårt åt dem!
Meriona, visst är det dig jag flirtar med!  Lite krukväxter är förstås inte så jobbigt att ta med, det kan ju knappast hända något värre än att ingen vill ha dem. Olle
Meriona
08-01-2011, 19:47
Men då så, då är det bara att hitta ett datum. Vad tror du Bettis, som står för lokalen? Jag är upptagen sista lördagarna i januari och februari, men annars är almanackan tom.
Meriona
08-01-2011, 20:08
Visst hade väl vi med oss semlor också?
Jag är troligen också upptagen sista lördagen i januari, annars vet jag inte så mycket än som sagt. Och vi får allt fortsätta traditionen med semlor.  Olle
ingrid fuxwall
08-01-2011, 21:06
CITAT (Wilmer @ 07-01-2011, 21:12)   Jag letade efter en träfftråd häromdagen! Längtar... Vi har lokaler här på Vänersnäs, men det verkar miljöovänligt att flytta på alla er istället för några här. Blir det en träff i dina trakter kommer jag - Partille är för långt bort för mig, tidsmässigt
ninnisky
08-01-2011, 21:08
För er och gemenskapens skull äter tom jag en semla och kalendern har inte speciellt mycket inbokat i helgerna slutet januari/mitten februari hittills heller!
Så synd Ingrid att det blir för långt. Hit kommer nog ingen mer än du och Meriona.. Kanske någon mer.
Partiller blir bra, jag kan ta med en 25 litersdunk med vatten, men det är egen brunn så det är inte stadskvalitet på det. Dunkar har vi efter renovering och utan vatten i 1,5 månader...
Jag har inget BEHOV av krukväxter, men ett sug.. Eller hur säger man? Jag har tagit död på lite, kan dela med mig av lite. Alla pelargoner och fuchsior klippte jag ner till minimum i höstas, så dem kan jag inte dela med mig av än. Fröer finns lite också, men framförallt kul att träffa er andra.
Jättekul att träffa er igen!! vi har inte kommit igång med kurser mm ännu så feb och mars är det ingen som ska vara där iaf inte på helgen vilket jag förmodar att vi tar en lördag eller söndag så det är bara till att komma fram till ett datum. Visst var vattnet fruset förra året också  men det behövs bara vatten till kaffe/the och om någon behöver använda toan. Semlor var det allt förra året så det måste vi ju ha i år igen
Chamomille
09-01-2011, 08:51
Varför måste ni bo så långt bort för?
Det är inte vi som bor långt borta, det är du som bor så ocentralt
Chamomille
09-01-2011, 09:02
Meriona
09-01-2011, 11:40
Nåt förslag på datum?
Myosotis
09-01-2011, 17:26
CITAT (Chamomille @ 09-01-2011, 08:51)  Varför måste ni bo så långt bort för?  Undrar jag också. CITAT (Bettis @ 09-01-2011, 08:54)  Det är inte vi som bor långt borta, det är du som bor så ocentralt  Ni bor visst långt borta, och det gör Chamo också. Bara jag som bor nära.
anne-li i olofstorp
10-01-2011, 19:31
Jaaaa! vad roligt!!!!  Bara inte den 5 februari för då är jag bortbjuden på middag!!!!! Gärna lite mer i slutet av februari, så kanske jag hunnit plantera om lite växter och ev tagit sticklingar på en del......
Meriona
10-01-2011, 21:15
Men inte sista helgen i februari, då är det hästhoppningarna!
anne-li i olofstorp
10-01-2011, 21:35
OK Nej då det behövs inte såååå sent!!! (skall du hoppa eller Wobbla???)
12-13 februari passar bra för min del, förutsatt att det är hyggligt vinteråk, annars den 19-20 februari. Har inte nåt behov av nya växter i sig (no no no no) men kolla på fröer är alltid skoj, och givetvis att få träffa er alla igen
Meriona
10-01-2011, 21:44
CITAT (anne-li i olofstorp @ 10-01-2011, 21:35)  OK Nej då det behövs inte såååå sent!!! (skall du hoppa eller Wobbla???) Knasfia! Jag ska bara hoppa S! Dels på svensk vinst och dels på att det blir en träff med Odlaiter. De helger du nämner Cilla låter bra tycker jag!  Alltså vi kanske inte ska träffas BÅDA helgerna, men en av dem.
anne-li i olofstorp
10-01-2011, 21:47
ninnisky
11-01-2011, 00:23
 jag kommer, medtagandes semla, har lite dåligt med innekrukor, inte mycket att dela med mig av. Några nyplantade orchideer finns dock och några hoyor i väldigt gottskick. Glatt Humör följer dock alltid med !
Meriona
11-01-2011, 08:25
orchideer!
ninnisky
11-01-2011, 18:51
CITAT (Meriona @ 11-01-2011, 08:25)  orchideer!  Undrar om inte en är reserverad??
Meriona
11-01-2011, 18:59
Gärna, om den tillhör de lättskötta!  Jag har inga alls för tillfället, jag misstänker att jag planerade om dem jag hade i för odränerade krukor för de ruttnade.
CITAT (CillaM @ 10-01-2011, 21:39)  12-13 februari passar bra för min del, förutsatt att det är hyggligt vinteråk, annars den 19-20 februari. Har inte nåt behov av nya växter i sig (no no no no) men kolla på fröer är alltid skoj, och givetvis att få träffa er alla igen  Hej och jag undrar om nykomlingar i "Odlaklubben" också är välkomna? Vore kul med trädgårdsprat o lite fröer kanske... Har lite fynd efter att Tradera fått mitt betalkort
Meriona
11-01-2011, 19:47
Nykomlingar är EXTRA välkomna naturligtvis!
Tackar för det!!! Avvaktar datumet då... är i Spanien 12-13 men hemma senare. Får se vad majoriteten säger. Tack o hej!
Meriona
12-01-2011, 10:07
Lördagen den 19 februari, funkar det Bettis? Och ni andra? Det börjar dyka upp fler saker i min almanacka, så det vore bra att ha ett datum bestämt ganska snart?
ninnisky
12-01-2011, 11:02
19 februari funkar jättebra för mig!
CITAT (Meriona @ 12-01-2011, 10:07)  Lördagen den 19 februari, funkar det Bettis? Och ni andra? Det börjar dyka upp fler saker i min almanacka, så det vore bra att ha ett datum bestämt ganska snart? 19 funkar jättebra (såg att stugan var uthyrd den 26 & 27), SKA VI FASTSTÄLLA LÖRDAGEN DEN 19 FEBRUARI!!!
Meriona
12-01-2011, 11:36
Jag röstar FÖR!
Som det ser ut nu funkar 19 februari för mig också.
Olle
anne-li i olofstorp
12-01-2011, 13:28
Absolut!!!!  Ninnisky! Gör det till 2 beställda!!!!
CITAT (Meriona @ 12-01-2011, 10:07)  Lördagen den 19 februari, funkar det Bettis? Och ni andra? Det börjar dyka upp fler saker i min almanacka, så det vore bra att ha ett datum bestämt ganska snart? Hej igen och JA det blir bra för mig!
Sabina87
12-01-2011, 13:47
Jag är lite nyfiken på att vara med (nu komling i så fall). Vad gör ni/hur går det till? hur många brukar komma? Jag bor i Lindome så det är inte så långt borta!
anne-li i olofstorp
12-01-2011, 14:10
Hej Sabina87! Välkommen i gänget! Angående hur det går till så är det en enda sak som gäller,..... gott humör! Resten fixar sig! Ta med sticklingar, fröer eller annat om du vill sälja/byta. Annars en plånbok....(om du vill köpa) Semla (om du vill ha en, annars något annat att stoppa i munnen) Vi brukar vara c:a 15 pers. medlemmar och andra berörda.... Ta med kamera om du vill plåga omgivningen efteråt (hahahha) Välkommen! Kom dit och ha roligt några timmar!!!!! Anne-Li
fuchsian
12-01-2011, 14:34
Jag undrar om jag kunde komma? Än är jag fri på den dagen, men jag skulle nog behöva mer info. Ni är ju "gamla i gänget" och träffats innan, så ni har erfarenheter av dessa sammankomster. Vet inte var det ligger och sen vet jag inte hur lång körsträcka jag skulle få. Det går en del funderingar, trots mina behandl. i knoppen och man undrar ........  ... Fuchsian .....
Hej fuchsian du är så välkommen, HÄR har du lite mer info var det ligger strax intill Göteborg, vill du ha mer infor så får du höra av dig.
fuchsian
12-01-2011, 15:56
Tack för info, jag ska kolla mer nogrannt det hela. Vore roligt att träffas, kanske det skulle ge mer än bara skriva bakom sin skärm. ......  .... Fuchsian .....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|