|
Myosotis
12-01-2011, 16:03
CITAT (anne-li i olofstorp @ 12-01-2011, 14:10)  ... Ta med kamera om du vill plåga omgivningen efteråt... Ja, det är fotograferingstvång för att vi som bor för långt borta ska kunna titta på er sen!
fuchsian
12-01-2011, 17:12
Hoppsan! Då får man nog piffa till sig, och kamma håret, om ni nu ska stirra på mig tills nästa träff...... Jag ska försöka, även att resan är lång, men har grunnat på ett alternativ, få se om det funkar. Funkar det inte så går det väl fler tåg en annan gång. Tror att det ändå bli den kortaste vägen till en träff med er. ...Fuchsian ......
ninnisky
12-01-2011, 18:59
CITAT (anne-li i olofstorp @ 12-01-2011, 13:28)  Absolut!!!!  Ninnisky! Gör det till 2 beställda!!!!  fixat
Alexander-VG-zon3
12-01-2011, 19:25
jag och markus_h kommer också, vi har fått skjuts ditt av irdalen
Meriona
12-01-2011, 20:18
CITAT (flaxss @ 12-01-2011, 19:25)  jag och markus_h kommer också, vi har fått skjuts ditt av irdalen  Åååh nu blir jag glad!  Va skoj! Nu är vi ju redan en riktigt stort gäng!
Hoppas och tror att även jag kan komma den 19:e, ska se om inte Lindalunda oxå kan övertalas... Dessvärre har jag inte mycket att dela med mig av, eftersom vinter (och bristande intresse) gått hårt åt både det ena och det andra. Men det finns ju alltid plats för nytt
CITAT (Monaxe @ 12-01-2011, 22:36)  Hoppas och tror att även jag kan komma den 19:e, ska se om inte Lindalunda oxå kan övertalas... Dessvärre har jag inte mycket att dela med mig av, eftersom vinter (och bristande intresse) gått hårt åt både det ena och det andra. Men det finns ju alltid plats för nytt  Man kan ju alltid äta en semla
Meriona
13-01-2011, 12:56
Wilmer kan troligen också.
CITAT (Meriona @ 13-01-2011, 12:56)  Wilmer kan troligen också.   så kul, har frågat MariaS men hon kan nog inte i år!
Hej, jag vill också komma, träffade några av er i Surte i våras. Visserligen är det sportlov i Göteborg då, men då borde man väl vara färdigsportad.
Biggan_
13-01-2011, 17:24
CITAT (Myosotis @ 12-01-2011, 16:03)  Ja, det är fotograferingstvång för att vi som bor för långt borta ska kunna titta på er sen! Ja, så är det!
Anx kravlar ur sitt ide och tänker att jag nog vill komma...det kliar så i fingrarna efter några dagars takdropp....måste dock ta med mitt 2 åriga busfrö...hon är också blomvän:)
Kul att ni också kommer! Jag funderar på om vi kanske ska starta en ny tråd? "Januariträff" blir ju lite missvisande nu. Olle
CITAT (anx @ 13-01-2011, 19:38)  Anx kravlar ur sitt ide och tänker att jag nog vill komma...det kliar så i fingrarna efter några dagars takdropp....måste dock ta med mitt 2 åriga busfrö...hon är också blomvän:)  Busfrön, busfrön, jag tänkte på busfrökedjorna och att du inte hunnit så dina busfrön och nu ville byta.. Eller visa vad som kommit upp.. Sedan insåg jag att allt är inte trädgård. Jag kommer!! Kan ta med egenskördade fröer, kanske sticklingar av något- det är väl egentligen bara min vanliga sketna porslinsblomma som jag kan knipsa av  Vill väldigt gärna träffa er.
Meriona
13-01-2011, 21:05
CITAT (EsterM @ 13-01-2011, 17:20)  Hej, jag vill också komma, träffade några av er i Surte i våras. Visserligen är det sportlov i Göteborg då, men då borde man väl vara färdigsportad. Men inte träffades vi väl, du och jag?  OM det är så så hoppas jag att du kan förlåta mig, för jag har så dåligt minne. Men jag ser verkligen fram att träffa dig nu!  Nä ingen ny tråd behövs väl Olle, vi är ju här allihop redan, snart?  CITAT (Biggan_ @ 13-01-2011, 17:24)  Ja, så är det!  Ska kanske lägga in bilden på er tre tanter i ditt växthus eller?
Mitt sköna arsel finns redan med sedan första året, så jag betackar mig för stl jfr med i år
Meriona
13-01-2011, 21:44
CITAT (Wilmer @ 13-01-2011, 21:41)  Mitt sköna arsel finns redan med sedan första året, så jag betackar mig för stl jfr med i år  Mitt med! Jäkla Olle!  Han är en riktig Janne Josefsson!
Och jag tar med plåtburken den här gången också, så får vi se om det blir några nya bakplåtar! Olle
Meriona
13-01-2011, 21:56
Men chauffören slipper väl undan?
Det får vi se, det beror på hur snäll hon är. Olle
CITAT (Olle A @ 13-01-2011, 21:49)  Och jag tar med plåtburken den här gången också, så får vi se om det blir några nya bakplåtar! Olle  Tog ett tag innan poletten ramlade ner..
Hajar du inte klyket? Olle
Biggan_
14-01-2011, 00:02
CITAT (Meriona @ 13-01-2011, 21:05)  Ska kanske lägga in bilden på er tre tanter i ditt växthus eller?  Kaninerna? Det blir under husdjur väl? CITAT (Olle A @ 13-01-2011, 21:49)  Och jag tar med plåtburken den här gången också, så får vi se om det blir några nya bakplåtar! Olle ....och det blir under recept!
CITAT (Wilmer @ 13-01-2011, 21:41)  Mitt sköna arsel finns redan med sedan första året, så jag betackar mig för stl jfr med i år  Det är förevigat på fler ställen om jag inte missminner mej, fast då var det både du och jag som blev fångade! Minns inte vem som tog de fotona? Var det Ulrica tro?
Gossen Ruda
14-01-2011, 08:28
Rudan är tveksam, finns några frågetecken att räta ut först.
CITAT (Monaxe @ 14-01-2011, 05:45)  Det är förevigat på fler ställen om jag inte missminner mej, fast då var det både du och jag som blev fångade! Minns inte vem som tog de fotona? Var det Ulrica tro? Jag minns inte vem som fotade, men jag minns att det var du och jag Apperopå ingenting, marknad? DET ser jag fram emot! Kan vi inte ordna en igen (vi, hrm)? Jag kan bidra med... Något?
Växtmarknader kan det inte bli för många!  Trädgårdsamatörerna i Bohuslän-Dalsland har växtmarknader 14/5, 28/5 och 11/6. Men vi kanske ska ta en sak i taget. Olle
Meriona
15-01-2011, 16:36
Marknad vågar jag inte uttala mig om, eftersom jag tycker att jag bor för långt bort för att kunna hjälpa till med att förbereda arrangeremanget. Men om det blir någon så kommer jag gärna om jag kan, och hjälper då till på plats om det är nåt man kan göra.
Men angående denna träffen då: Ska vi ha ett sånt där litet lotteri igen, eller var det bara jag som tyckte att det var skoj?
Meriona, jag gillar det också  vi kan ju ha ett eget. Jag älskar krukan jag fick förra året  Inte av Meriona då, men i alla fall.
Meriona
16-01-2011, 12:02
För att förklara för nykomlingar så har vi haft ett lotteri internt, man tar med en sak per person (var det värde 10 eller 20 kr?) eller en växt eller liknande och så lottar vi vem som får välja först osv. Mysigt och opretentiös tycker jag.
anne-li i olofstorp
16-01-2011, 12:30
CITAT (Meriona @ 16-01-2011, 12:02)  För att förklara för nykomlingar så har vi haft ett lotteri internt, man tar med en sak per person (var det värde 10 eller 20 kr?) eller en växt eller liknande och så lottar vi vem som får välja först osv. Mysigt och opretentiös tycker jag.   Jättekul!!!! jag röstar "för"!!!
Jag också! Olle
CITAT (Meriona @ 16-01-2011, 12:02)  För att förklara för nykomlingar så har vi haft ett lotteri internt, man tar med en sak per person (var det värde 10 eller 20 kr?) eller en växt eller liknande och så lottar vi vem som får välja först osv. Mysigt och opretentiös tycker jag.  Låter mysigt!
Alla behöver ju inte vara med på lotteriet heller om de inte vill, vi som vill kan ju frossa i spänning
anne-li i olofstorp
18-01-2011, 12:49
Är det någon som tänkt på vilken tid vi skall bestämma? Är kl 11 ok?! Tänkte lägga till ett evenemang på Facebook om detta.... Finns ju en och annan odla-vän där också!
11 låter jättebra för min del (vattnet funkar också
anne-li i olofstorp
18-01-2011, 13:00
Toppen då tycker jag att vi kör 11..... Tur med vattnet, men det hinner nog ändra sig, än har Kung Bore inte släppt greppet om oss.....
ninnisky
18-01-2011, 15:27
Kl 11 00 låter jättebra och lotteri också!
*Ulrica*
18-01-2011, 18:01
 Efter ett tips från Wilmer sticker jag in min näsa här och meddelar att jag också kommer på träffen. Om någon har någon småbladig hoya är jag intresserad. Sedan kan jag meddela från mej och DitoVerde som är årets marknadsfixare att datum och tid för årets trädgårdsmarknad är bestämd till den 21 maj klockan 11-14. Det får ni väldigt gärna sprida till alla ni känner. Jag kommer att uppdatera hemsidan: www.tradgardsmarknad.se inom kort. I samband med det startar jag även en marknadstråd här. Just det! Har ni några bra bilder från förra årets marknad så kontakta mej. Jag behöver bilder till hemsidan.
anne-li i olofstorp
18-01-2011, 18:18
Gulle Ulle!!!! Härligt att höra! Jag är jätteglad att du kommer på vår/vinterträffen!! Det var ju du som drog igång allting'!!!! Skall sprida din tråd på Facebook också!!!! Härligt!!!! kram A-Li
Meriona
18-01-2011, 18:32
Jag håller med - underbara Ullis!  Oiiiiih vad kul att du kommer! Och OJ vad kul att det blir marknad även i år!  Det var precis vad jag behövde, jag har varit lite nere, men nu försvann det i ett vips!  11 funkar för mig med, även om jag får väcka Olle i ottan om jag ska hinna beundra hans rådjur före.
ninnisky
18-01-2011, 18:53
CITAT (*Ulrica* @ 18-01-2011, 18:01)   Efter ett tips från Wilmer sticker jag in min näsa här och meddelar att jag också kommer på träffen. Om någon har någon småbladig hoya är jag intresserad. Så roligt att få se dig igen! Jag har en småbladig hoya som jag gärna tar med mig skott ifrån.  Den behöver dessutom klippas lite.....
Ulrica, vad roligt att du kommer! Jag kanske också kan fixa skott av småbladig hoya.  Meriona, jag är uppe vid 6-tiden varje morgon (utom möjligen på helgerna) så för mig gör det inget om det blir tidigt. Dessutom är morgonen bästa tiden att se rådjuren. Fast tycker du att det blir för tidigt måste du förstås inte stanna här först. Olle
Meriona
18-01-2011, 19:55
Försök slippa undan du, Olle,  Rådjursfrukost låter väldigt trevligt tycker jag!
Du är så välkommen! Om någon mer från ditt håll (t ex Wilmer) vill komma med går det förstås också bra.  Olle
CITAT (ninnisky @ 18-01-2011, 15:27)  Kl 11 00 låter jättebra och lotteri också!  Kan bara instämma!
Hejja Ulrica!!  Som sagt, jag tycker det är så superduperroligt, men det känns inte som om jag kan hjälpa till med så mycket, men det ger sig väl. (Nu tänker jag marknad). Förmodligen har jag inte så mycket att sälja i år heller 21maj då kung bore knappt släppt greppet här, men något ska jag väl kunna hitta på! Olle, jag tackar för erbjudandet, jag har inget att bära med mig så vi får säkert plats i Merionas bil alla tre. Jag kanske får sova i stan så jag orkar upp i tid, för JAG är morgontrötter som få nuförtiden...  Men, en månad kvar.
Meriona
18-01-2011, 21:42
Hihi Wilmer ska du sova en hel månad, så vet jag inte om vi orkar med dig sedan!
Jodå, det gör vi säkert.  Jag tar inte heller med mig så mycket den här gången, lite krukväxter men inga mängder. Att få plats i bilen lär inte bli några problem. Olle
Meriona
18-01-2011, 22:04
Dåså. Men Wilmer får komma förbi mig, annars blir det omänskligt tidigt.  Sen kommer vi till dig Olle och frukostar och frossar i råddisar. Sen avfärd till Göteborg.  Semlor kan jag ordna till oss - på nåt sätt, i värsta fall är de från fredagen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|