|
Det låter bra! Fredagssemla går utmärkt för mig, jag är inte så kräsen.  Olle
Dito Verde
18-01-2011, 23:27
Ett rykte om en odlaträff nådde Surte i dag... Det var längesedan jag var här inne men ett sådant rykte måste ju kollas upp. Vad kul det var att se er här igen. Jag kommer mycket gärna till Partille.
Meriona
19-01-2011, 12:34
Nämen så kul, Dito! Toppen!  Det ska verkligen bli kul att ses igen, nu börjar vi bli riktigt många!
ingrid fuxwall
19-01-2011, 19:15
Vad trevligt med en växtförsäljning denn 21:a maj - det ser jag fram emot.
Som saker utvecklas kanske även jag kommer till Partille
Meriona
19-01-2011, 19:20
Annars åker vi ju faktiskt förbi dig Ingrid, så om du vill ha skjuts så går det bra. Men vi ska på rådjursfrukost hos Olle på vägen.  Jag hoppas att du kan komma oavsett, det vore så kul att ses igen!
Alexander-VG-zon3
19-01-2011, 19:28
CITAT (Dito Verde @ 18-01-2011, 23:27)  Ett rykte om en odlaträff nådde Surte i dag... Det var längesedan jag var här inne men ett sådant rykte måste ju kollas upp. Vad kul det var att se er här igen. Jag kommer mycket gärna till Partille. vad roligt att du med kommer,, det var länge sen vi såg sist
Meriona
19-01-2011, 19:33
Snart får vi överge hundklubben och boka mässan för att få plats.
Sabina87
19-01-2011, 21:27
Oj vad det kommer massor av inlägg här. Är det någon som har koll på hur många vi blir? Jag som är helt ny tänkte bara kolla lite lätt om jag har förstått rätt
Tid 11.00 Datum 19/2 Plats Partille brukshundsklubb Ta med egen fika (semla) och kaffe För de som vill vara med i lotteri, är det bara att ta med något, som har med växter och trädgård att göra. tex frön stickling ca pris 10-20kr.
Har jag missat något nu?
/Sabina
Meriona
19-01-2011, 21:37
CITAT (Sabina87 @ 19-01-2011, 21:27)  Oj vad det kommer massor av inlägg här. Är det någon som har koll på hur många vi blir? Jag som är helt ny tänkte bara kolla lite lätt om jag har förstått rätt
Tid 11.00 Datum 19/2 Plats Partille brukshundsklubb Ta med egen fika (semla) och kaffe För de som vill vara med i lotteri, är det bara att ta med något, som har med växter och trädgård att göra. tex frön stickling ca pris 10-20kr.
Har jag missat något nu?
/Sabina Du har fattat allting korrekt!  Fast jag är inte säker på att min lotteripryl har med trädgård att göra, det går allt bra med nåt annat också tycker jag. Kul att du kommer!  Ungdomar behövs! Tack för att du styr upp oss!
Sabina87
19-01-2011, 21:51
Så himla ung är jag inte =)
Jag hoppas att jag kan komma, det hänger på att någon kan ha barnen om maken jobbar. Men det är uppskrivet! =)
Hittade tråden nu. Låter kul, ska försöka komma, ska kolla busstider. Var i Partille ligger brukshundsklubben?
anne-li i olofstorp
19-01-2011, 22:35
http://www.partillebk.se/pbkny_010.htmOm du behöver skjuts får du annonsera det i tråden... Jätteroligt om du kommer!!!!
Åstebo vet jag var det är, hade en väninna som bodde i personalbostäderna när vi växte upp.
anne-li i olofstorp
20-01-2011, 23:15
Kul!!! Då ses vi då!!!
fuchsian
21-01-2011, 00:03
CITAT (anne-li i olofstorp @ 20-01-2011, 23:15)  Kul!!! Då ses vi då!!! 
Piccante
21-01-2011, 00:30
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 00:03)  Joooo det blir visst kul. häng med får du se
fuchsian
21-01-2011, 00:44
CITAT (Markus_H @ 21-01-2011, 00:30)  Joooo det blir visst kul. häng med får du se  Jag är rädd!!!!! .... Fuchsian....
Piccante
21-01-2011, 00:47
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 00:44)  Jag är rädd!!!!! .... Fuchsian.... Vi bits inte. Jag har träffat dom förr och kom hem välbehållen
Alexander-VG-zon3
21-01-2011, 00:48
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 00:03)  det var snällt skrivit till anne-li, INTE snällt........tror nog jag känner samma sak för dig, JA. men visst skulle det vara intressant att träffas.
Meriona
21-01-2011, 08:23
Tack för vägbeskrivningen Anne-Li, jag minns att vi använde den förra året och kom rätt direkt. Fast Olle är ju en duktig vägvisare, förstås.
fuchsian
21-01-2011, 10:58
CITAT (flaxss @ 21-01-2011, 00:48)  det var snällt skrivit till anne-li, INTE snällt........tror nog jag känner samma sak för dig, JA. men visst skulle det vara intressant att träffas. Nejdu flaxsen, Dina påhopp på mig är alldeles onödiga. Fatta nu att jag vill ingen illa, men har det jobbigt och då kan det gå snett. Vore du min son skulle jag nog ta dig ordentligt i nackaskinnet och skaka om, för att få mer vett. Vilket är syftet att jag skulle komma på mötet för att endast --- göras till löje eller tittas ut och få mer elakheter?????? Se på Fenjas "pung", kanske  Inte min mening att träffas av dessa orsaker, trodde jag var bjuden i all vänlighet och som alla andra. ....Fuchsian....
Alexander-VG-zon3
21-01-2011, 12:24
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 10:58)  Nejdu flaxsen, Dina påhopp på mig är alldeles onödiga. Fatta nu att jag vill ingen illa, men har det jobbigt och då kan det gå snett. Vore du min son skulle jag nog ta dig ordentligt i nackaskinnet och skaka om, för att få mer vett. Vilket är syftet att jag skulle komma på mötet för att endast --- göras till löje eller tittas ut och få mer elakheter?????? Se på Fenjas "pung", kanske  Inte min mening att träffas av dessa orsaker, trodde jag var bjuden i all vänlighet och som alla andra. ....Fuchsian.... påhopp gör du så fint själv. att visa tummen ner inför vår träff tar jag bara på ett sett. och jag skrev att känslorna är bevarade när det gäller dig. kommer du till träffen så kommer jag inte göra narr av dig eller nått, kommer vara mitt trevliga jag som jag brukar. men du har ju gjort ett första bra steg med ''  '' det var ju du som tyckte så inte jag inför anne-li/träffen........du TM inte jag....
fuchsian
21-01-2011, 13:23
CITAT (flaxss @ 21-01-2011, 12:24)  påhopp gör du så fint själv. att visa tummen ner inför vår träff tar jag bara på ett sett. och jag skrev att känslorna är bevarade när det gäller dig. kommer du till träffen så kommer jag inte göra narr av dig eller nått, kommer vara mitt trevliga jag som jag brukar. men du har ju gjort ett första bra steg med ''  '' det var ju du som tyckte så inte jag inför anne-li/träffen........du TM inte jag....  Åter missförstånd. Tummen ner var en allmän osäkerhet från mig och inte riktad åt Anne-li. Min tvekan att ställa upp som en spottkopp där. Så känner jag, även att jag har möjlighet att komma, har kollat förbindelser och så, men nu kom detta imellan så jag är både rädd och tveksam. Vad menar du med TM? Kan inte komma på alla förkortningar, eller vad de än är. Jag har inte bett om några känslor mot mig av någon, undviker själv det. ..Fuchsian ......
ingrid fuxwall
21-01-2011, 14:31
Nog är det så att alla är välkomna och att ingen blir illa bemött - varför kivas Ni?
CITAT (ingrid fuxwall @ 21-01-2011, 14:31)  Nog är det så att alla är välkomna och att ingen blir illa bemött Så är det absolut
fuchsian
21-01-2011, 15:40
Det är väl min rädsla att möta er efter alla bråk och nu när jag inte har mått bra så känner jag en tveksamhet även att jag så gärna vill. Vill visa mig och sen ta det som kommer, kanske det rätar en del frågetecken ang. mig, tänkte jag om ni kan snacka med mig IRL och bilda en uppfattning själv hur jag fungerar i IRL. Ska se nu när min terapi tar slut och hur jag mår först. Vi väntar också på en ny tid för makens operation. ... Fuchsian .....
ingrid fuxwall
21-01-2011, 18:45
CITAT (fuchsian @ 21-01-2011, 15:40)  Det är väl min rädsla att möta er efter alla bråk och nu när jag inte har mått bra så känner jag en tveksamhet även att jag så gärna vill. Vill visa mig och sen ta det som kommer, kanske det rätar en del frågetecken ang. mig, tänkte jag om ni kan snacka med mig IRL och bilda en uppfattning själv hur jag fungerar i IRL. Ska se nu när min terapi tar slut och hur jag mår först. Vi väntar också på en ny tid för makens operation. ... Fuchsian ..... Då säger vi att du kommer och så glömmer vi alla bråk just den dagen och har du lust att bråka efter det så får du väll göra det. Vet du vad - det finns ganska många här som tidigare bråkat men som sedan blivit vänner. Själv kommer jag förutsatt att sambon ligger kvar på sjukhuset, alternativt att han har hjälp hemma - alltså bara lite sjuka anhöriga är ingen ursäkt till att inte komma och har du träffat dem du bråkat med i skydd av ett nick så kanske det inte blir så mycket bråk i fortsättningen. Blir det för mycket bråk så tar jag ut min hemska hund ur bilen Fråga Olle så får du veta hur hårt hon slickas
fuchsian
21-01-2011, 19:04
Jag har ingen lust att ha något bråk på gång och är kännslig när det blir så här. Jag har kollat med maken om han kan åka till sin kompis under tiden vi träffas, och det besked väntar jag på. Bägge gubbar råkar ha sin cancer att tampas med, men det får vi se när tiden närmar sig. Jag kommer som jag är, inga förutfattade meningar av någon och intresserad att lära känna så många som man bara hinner. Resten får man väl ta på ett annat lämpligt möte. Det blir en lång resa, hoppas det är bra väder att åka. Hade det varit på den ljusa tiden av året och inget snö, skulle jag klarat av den resan själv. Se, planer har jag och vill och vill.....  .... Fuchsian ....
Alexander-VG-zon3
21-01-2011, 19:19
F jag skulle ju egentligen inte svara dig, men ingen kommer ju till träffen för att bråka (tror jag iallafall). jag kommer för att träffa andra och ha trevligt. och de flesta tycker att jag är trevlig och jag tycker alla jag mött innan på odla är trevliga. och har man problem med folk så tar man ju upp det efter träffen mellan dom personer det gäller så kommer du och vill prata med mig om saker, så efter träffen så ska vi såklart göra det lugnt och sansat. du har säkert en del frågor till mig som jag har till dig. förövrigt med tummen ner inför träffen som jag skrev kan jag inte ta på nåt annat sätt, för att undvika missförstånd kan det nog vara bättre att skriva en mening än -- höö tummen ner....
fuchsian
21-01-2011, 19:30
CITAT (flaxss @ 21-01-2011, 19:19)  F jag skulle ju egentligen inte svara dig, men ingen kommer ju till träffen för att bråka (tror jag iallafall). jag kommer för att träffa andra och ha trevligt. och de flesta tycker att jag är trevlig och jag tycker alla jag mött innan på odla är trevliga. och har man problem med folk så tar man ju upp det efter träffen mellan dom personer det gäller så kommer du och vill prata med mig om saker, så efter träffen så ska vi såklart göra det lugnt och sansat. du har säkert en del frågor till mig som jag har till dig. förövrigt med tummen ner inför träffen som jag skrev kan jag inte ta på nåt annat sätt, för att undvika missförstånd kan det nog vara bättre att skriva en mening än -- höö tummen ner.... Ber om ursäkt för mitt ovanligt konstiga humör som jag knappt själ känner igen. Jag har ju inga andra orsaker för mötet än att få hälsa på de som finns där och växla några ord och sen om någon vill fråga mig något finns det inget hinder för det. IRL far jag inte i taket utom om det blir jordbävning, så jag är van att få de mest ovanliga frågor, men jag brukar alltid ta det på allvar och ge gensvar. ... Fuchsian .....
Jag förstår inte varför någon som är rädd, orolig inte vet om de klarar av det etc. måste göra det så jobbigt för sig själv och plåga sig till att träffa oss, men om man nu vill det så tror jag ingen är intresserad av att dissikera denna männsika, vi brukar prata fröer och växter och käka semla. Föreslår att om detta är känslan så har man säkert många nära och kära man hellre umgås med den helgen för sitt eget välbefinnande, för sin egen oro inte för att något hemskt skulle hända på träffen, men varför plåga sig med en forumträff från ett oviktigt forum? Förstår inte det riktigt..
fuchsian
22-01-2011, 11:53
CITAT (Wilmer @ 21-01-2011, 23:23)  Jag förstår inte varför någon som är rädd, orolig inte vet om de klarar av det etc. måste göra det så jobbigt för sig själv och plåga sig till att träffa oss, men om man nu vill det så tror jag ingen är intresserad av att dissikera denna männsika, vi brukar prata fröer och växter och käka semla. Föreslår att om detta är känslan så har man säkert många nära och kära man hellre umgås med den helgen för sitt eget välbefinnande, för sin egen oro inte för att något hemskt skulle hända på träffen, men varför plåga sig med en forumträff från ett oviktigt forum? Förstår inte det riktigt.. Wilmer, Du kanske har missat den saken att jag går nu i hypnoterapi och mellan behandlingarna löper tankarna ammok med mig. Vill ha bort eller kunna behärska vissa, onödiga och jobbiga sidor hos mig själv. Jag bara hoppas att jag hinner bli bra i form och bra i knoppen, därför kommer dessa tankar -- hur möts jag--- Normalt skulle de inte komma fram. Jag har sett fram för mötet, men om jag inte bli färdig med mig själv, föredrar jag att komma sen till möten som resmässigt passar mig. Vill gärna lära känna er och att ni kan träffa mig. Och har massor med fröfrågor och exotiska frön att dela med mig. ... Fuchsian .....
Det har jag missat, men hoppas det funkar bra för dig! Själv väljer jag bort allt som jag tycker är jobbigt och försöker glida fram smärtfritt i tillvaron, utmaningarnas tid är förbi. Då får vi se om du orkar komma.
fuchsian
22-01-2011, 12:09
CITAT (Wilmer @ 22-01-2011, 11:59)  Det har jag missat, men hoppas det funkar bra för dig! Själv väljer jag bort allt som jag tycker är jobbigt och försöker glida fram smärtfritt i tillvaron, utmaningarnas tid är förbi. Då får vi se om du orkar komma. Det verkar vara fler som missat detta, men har gjort klart för i forum att nu måste jag ta itu det som jag får pikar av. Det finns nämligen ett mönster i det hela som jag har under tiden kommit fram till att "det är inte jag" och att jag triggas igång av vissa saker. Allt har sin början under barndomsåren och det finns lite sår som skaver och påverkar mitt beteende, kanske inte IRL så mycket som det gör när jag skriver. Så vill jag inte ha det och känner en bra hypnoterapeut som kan sina saker, visserligen blir det långa resor men jag kör då inte själv. Man alltid ta ett smärtsamt beslut när det behövs. ...Fuchsian .....
Meriona
22-01-2011, 17:01
Jag uppmanar alla att fram till träffen samla tomma toarullar, hushållsrullar, äggkartonger, glödlampskartonger, medicinkartonger och liknande tunn-kartongigt! Jag blir evigt tacksam om ni skulle vilja bidra till gerbilgnagförrådet som ekar så tomt så tomt.
ingrid fuxwall
22-01-2011, 17:25
CITAT (Meriona @ 22-01-2011, 17:01)  Jag uppmanar alla att fram till träffen samla tomma toarullar, hushållsrullar, äggkartonger, glödlampskartonger, medicinkartonger och liknande tunn-kartongigt! Jag blir evigt tacksam om ni skulle vilja bidra till gerbilgnagförrådet som ekar så tomt så tomt.  Du vill alltså ha tomma toarullar! Vad är maxtjockleken? Gör det något om det är färg - tänker på pastakartonger. ingrid
Meriona
22-01-2011, 17:44
Ingrid, du är underbar!  Pastakartonger är precis rätt tjocklek, tjockare än så går i nödfall, men sliter tänderna lite för fort för att de ska ha maximalt tidsfördriv i förhållande.  Färgat gör ingenting, enbart såna där kartonger med vaxad/plastad? yta vågar jag inte ge dem, tänker på mjölkkartonger och sånt. Eller om det har varit kött/fisk/fågelprodukter i. Kommer Xera med? Jag tror säkert att hon är välkommen in i stugan, det är ju en brukshundsklubb? Det var flera hundar med förra året, Bettis vovvar och så var det någon/några fler vill jag minnas.
Jag har hand om sopsorteringen på mitt jobb, så det är säkert ingen som protesterar om jag tar hem lite gamla förpackningar av olika slag.  Olle
Meriona
22-01-2011, 18:20
 Tack Olle!
anne-li i olofstorp
22-01-2011, 19:54
Skall se vad jag kan åstadkomma-... Lite i konkurrens med att tända i spisen, men det löser sig!!! Ses i Partille!!!
Myosotis
22-01-2011, 23:32
CITAT (Meriona @ 22-01-2011, 17:44)  Pastakartonger...  Eldade upp en idag! Jag samlar bara toarullar åt dig för att när jag frågade sist ville du inte ha andra kartonger  Är det ändrat nu? Det är bara kul att kunna bidra till gnagförrådet  så du får gärna alla andra sorters kartonger med! Utom äggkartonger som jag behöver själv. (Alltså jag kommer inte, jag bara tjuvläser tråden ändå. Men jag ska träffa Meriona senare i vår.)
Om jag får önska mig något är det som vanligt gamla äpplen, om någon mot förmodan skulle ha överskott så här års. Har ni börjat fundera över om ni ska ta med några växter? Det är absolut inget måste att ta med något alls, men lite nyfiken är man ju alltid. Själv har jag bl a följande krukväxter:
Blomstervagga (Rhoeo spathacea) Fredskalla (Spatiphyllum wallisii) Kryddkarlbergare (Plectranthus amboinicus) Plectranthus "Mona Lavender" Panteramaryllis (Hippeastrum pardinum) Palettblad (Coleus blumei) Calathea sp. Apostlalilja (Neomarica northiana) Rött gummiträd (Euphorbia sp.) Ampellilja (Chlorophytum comosum)
Det är inte säkert att alla dessa kommer med, så är ni intresserade av någon sort kan ni gärna hojta till. Jag har även lite perenner på övervintring i krukor. De ser inte mycket ut för världen nu, så dem jag tar bara med mot beställning:
Gul daglilja (Hemerocallis sp.) Ljusgrön hosta (Hosta sp.) Lila trädgårdsiris (Iris germanica) Kungsmynta (Origanum vulgare) Gult blågull (Polemonium pauciflorum) Jätteprästkrage (Leucanthemum x superbum) Bergenia (Bergenia crassifolia) Gyllenlack (Erysmium cheiri)
Olle
Toarullar sparas till Meriona from nu!
Ser verkligen fram emot att träffa er alla, både nya och gamla!
Elisabeth-Västkustkolonisten
23-01-2011, 08:07
Jag läser med här även om jag inte kommer till träffen. Men jag tycker det är roligt varje gång när den blir av
Elisabeth
Meriona
23-01-2011, 16:08
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 23-01-2011, 08:07)  Jag läser med här även om jag inte kommer till träffen. Men jag tycker det är roligt varje gång när den blir av
Elisabeth Det blir förhoppningsvis fler tillfällen då även du kan komma!  Jag tackar för allt utlovat gnag!  (Myo - pastakartonger osv begär jag normalt inte att folk ska spara eftersom det är så skrymmande, jag sparar dem inte själv om jag har gott om rullar.) Mycket gnagprat blev det en stund i tråden, ber om ursäkt...
Biggan_
23-01-2011, 16:18
 Meriona, du kommer att drunkna i toarullar! Jag skall också samla till dej, så får du komma hit och hämta till våren!
Meriona
23-01-2011, 16:49
CITAT (Biggan_ @ 23-01-2011, 16:18)   Meriona, du kommer att drunkna i toarullar! Jag skall också samla till dej, så får du komma hit och hämta till våren! Det låter som en bra anledning att träffas!
Biggan_
23-01-2011, 17:18
CITAT (Meriona @ 23-01-2011, 16:49)  Det låter som en bra anledning att träffas!  ...finns många bra anledningar!  Synd att man bor så långt ifrån Partille!
Myosotis
23-01-2011, 18:20
CITAT (Meriona @ 23-01-2011, 16:08)  (Myo - pastakartonger osv begär jag normalt inte att folk ska spara eftersom det är så skrymmande, jag sparar dem inte själv om jag har gott om rullar.) okej då förstår jag! Toapappret jag brukar köpa har ändrat sig  mindre rullar, tjockare papper så man får byta rulle oftare  men nu förstår jag varför, det är du som har mutat dem för att det ska bli fler rullar!
Meriona
23-01-2011, 18:49
Mindre rullar är INTE min önskan, jag har varit med om att en gerbil fastnat i en för liten hushållsrulle en gång. Såna som avviker från standardformatet klipper jag upp på längden, för säkerhetsskull.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|