|
Myosotis
24-01-2011, 19:23
Nejnej inte papphylsan, den är lika stor som innan. Det är jag som får mindre pappar för att hela rullen har minskat.  Det är ju därför jag måste byta oftare, annars hade det varit tvärtom...
Nu är det snart en vecka sedan någon skrev här. Vi kanske ska putta upp tråden med jämna mellanrum, så att eventuella nya läsare kan se att vi ska ha "januariträff" i mitten av februari?
Olle
Ja det var nog en bra ide, då får man återkomma då  Trevlig helg hälsar Irene
Trevlig helg du också!  Olle
ingrid fuxwall
03-02-2011, 21:15
Bara lite drygt två veckor kvar då - hur hittar man dit?
Hej, jag har hållit mig lite borta från denna tråd eftersom jag trodde jag skulle vara bortrest den helgen, men nu ser det ut att ev. ändra på sig. Kan man komma lite hastigt påkommet och "oanmäld" (men givetvis med semla och portmonnä) om det funkar med tiden?
Ingrid och andra: Från Korsvägen i Gbg går buss 513 kl. 10.36 på lördagar. Stannar 10:58 i Åstebo där brukshundsklubbstugan ligger.
ingrid fuxwall
03-02-2011, 22:13
CITAT (EKLO @ 03-02-2011, 21:35)  Hej, jag har hållit mig lite borta från denna tråd eftersom jag trodde jag skulle vara bortrest den helgen, men nu ser det ut att ev. ändra på sig. Kan man komma lite hastigt påkommet och "oanmäld" (men givetvis med semla och portmonnä) om det funkar med tiden?
Ingrid och andra: Från Korsvägen i Gbg går buss 513 kl. 10.36 på lördagar. Stannar 10:58 i Åstebo där brukshundsklubbstugan ligger. Tyvärr har jag ingen möjlighet att ta mig till korsvägen så jag skulle gärna vilja ha en annan vägbeskrivning gärna en adress som jag kan ge GPS,en
Meriona
05-02-2011, 18:33
På grund av olika omständigheter så kanske jag måste lämna återbud.  Om Wilmer fortfarande ska åka, så kanske hon är snäll och är toarulle-transportör...
ingrid fuxwall
05-02-2011, 19:18
CITAT (Meriona @ 05-02-2011, 18:33)  På grund av olika omständigheter så kanske jag måste lämna återbud.  Om Wilmer fortfarande ska åka, så kanske hon är snäll och är toarulle-transportör...  Hoppas jag då det snart svämmar över i "musskåpet"
Alexander-VG-zon3
05-02-2011, 20:03
CITAT (Meriona @ 05-02-2011, 18:33)  så kanske jag måste lämna återbud.  neee vad tråkigt
Dito Verde
06-02-2011, 14:03
CITAT (Meriona @ 05-02-2011, 18:33)  På grund av olika omständigheter så kanske jag måste lämna återbud.  Om Wilmer fortfarande ska åka, så kanske hon är snäll och är toarulle-transportör...  Trist....Men vi ses väl 21 maj? Men vad vet Flaxxs som ingen annan vet?
Meriona
07-02-2011, 12:46
CITAT (Dito Verde @ 06-02-2011, 14:03)  Trist....Men vi ses väl 21 maj? Ja det hoppas jag verkligen! Fast den här gången ska jag INTE köpa nåt!
ninnisky
07-02-2011, 18:17
[quote name='Olle A' date='22-01-2011, 23:51' post='1353133'] Om jag får önska mig något är det som vanligt gamla äpplen, om någon mot förmodan skulle ha överskott så här års. Har ni börjat fundera över om ni ska ta med några växter? Det är absolut inget måste att ta med något alls, men lite nyfiken är man ju alltid. Själv har jag bl a följande krukväxter: Blomstervagga (Rhoeo spathacea) Fredskalla (Spatiphyllum wallisii) Kryddkarlbergare (Plectranthus amboinicus) Plectranthus "Mona Lavender" Panteramaryllis (Hippeastrum pardinum) Palettblad (Coleus blumei) Calathea sp. Apostlalilja (Neomarica northiana) Rött gummiträd (Euphorbia sp.) Ampellilja (Chlorophytum comosum) Det är inte säkert att alla dessa kommer med, så är ni intresserade av någon sort kan ni gärna hojta till. Jag har även lite perenner på övervintring i krukor. De ser inte mycket ut för världen nu, så dem jag tar bara med mot beställning: Gul daglilja (Hemerocallis sp.) Ljusgrön hosta (Hosta sp.) Lila trädgårdsiris (Iris germanica) Kungsmynta (Origanum vulgare) Gult blågull (Polemonium pauciflorum) Jätteprästkrage (Leucanthemum x superbum) Bergenia (Bergenia crassifolia) Gyllenlack (Erysmium cheiri) --------------------------------------------- Olle, jag är intresserad av din ljusgröna hosta. Har köpt en av dig tidigare för något år sedan och den är så fin - är det samma sort måntro?? Själv har jag inte mycket med mig. Ulrica ville ha små-bladig Hoya och Anne-li orchidesticklingar. Handlar nog mer än säljer  Sorry Olle, det blev lite tokigt att jag blev ansändare till din tråd.....
Jag tar gärna med mig hosta åt dig, hur många vill du ha? Just nu har de inga gröna blad alls, men de kommer när det börjar våras. Det är samma sort som jag har haft i flera år. För övrigt kan jag inte ta med så mycket växter som jag hade tänkt, eftersom jag troligen måste åka buss.
Olle
ninnisky
07-02-2011, 20:41
CITAT (Olle A @ 07-02-2011, 20:01)  Jag tar gärna med mig hosta åt dig, hur många vill du ha? Just nu har de inga gröna blad alls, men de kommer när det börjar våras. Det är samma sort som jag har haft i flera år. För övrigt kan jag inte ta med så mycket växter som jag hade tänkt, eftersom jag troligen måste åka buss.
Olle Har du två eller tre, så tar jag gärna dom! Vi kan ju alltid hoppas att Merona kommer så att du kan få lifta med henne!
Meriona
07-02-2011, 21:01
CITAT (ninnisky @ 07-02-2011, 20:41)  Har du två eller tre, så tar jag gärna dom! Vi kan ju alltid hoppas att Merona kommer så att du kan få lifta med henne! Japp, om det blir så att jag kommer så är Olle en given kartläsare.  Hoppet är det sista osv...
ingrid fuxwall
07-02-2011, 21:29
CITAT (Meriona @ 07-02-2011, 21:01)  Japp, om det blir så att jag kommer så är Olle en given kartläsare.  Hoppet är det sista osv... Även jag hoppas att hon kommer, eller så får jag packa bilen full av kartonger och åka hem till henne och lämna av ; )) musmaten
Två eller tre hostor är inga problem, oavsett på vilket sätt jag åker. Men visst hoppas jag också att Meriona ska kunna komma!  Olle
slarviga jag har tappat bort tid och datum....och är lite för lat för att plöja genom hela tråden....  dessutom undrar jag om nån har ett par luftlökar jag kan få köpa.....har längtat länge efter sådana
ingrid fuxwall
08-02-2011, 17:34
CITAT (anx @ 08-02-2011, 16:48)  slarviga jag har tappat bort tid och datum....och är lite för lat för att plöja genom hela tråden....  dessutom undrar jag om nån har ett par luftlökar jag kan få köpa.....har längtat länge efter sådana I morgon när det är ljust ska jag gå ut och se om det finns några
CITAT (ingrid fuxwall @ 07-02-2011, 21:29)  Även jag hoppas att hon kommer, eller så får jag packa bilen full av kartonger och åka hem till henne och lämna av ; )) musmaten Ingen fara, jag kommer och tar med mig alla musgnagar attiraljer ni samlat på! Jag petade just ner höstens sådda luftlökar djupare i jorden i helgen för de hade frusit upp. De såg rätt OK ut, så kan ingen annan kan jag nog få med några! Om de inte fryser innan dess... Kvaliten kan jag ej garantera.. Kicki
ingrid fuxwall
08-02-2011, 20:02
CITAT (Wilmer @ 08-02-2011, 17:42)  Jag petade just ner höstens sådda luftlökar djupare i jorden i helgen för de hade frusit upp. De såg rätt OK ut, så kan ingen annan kan jag nog få med några! Om de inte fryser innan dess... Kvaliten kan jag ej garantera..
Kicki Då behöver inte jag gå ut och gräva i snön
Meriona
09-02-2011, 13:03
CITAT (Wilmer @ 08-02-2011, 17:42)  Ingen fara, jag kommer och tar med mig alla musgnagar attiraljer ni samlat på!
....... Tack gulle dej! Fast säg inte mus högt så de små hör de, då blir de förnärmade.
Nu blir det troligen så att även jag måste lämna återbud, tyvärr. Har fått tid för ett ingrepp i knät den 16, så det känns inte troligt att jag kan ta mig till Partille några dagar efter det... typiskt
Meriona
10-02-2011, 10:38
Lycka till med operationen Monaxe!
Sabina87
13-02-2011, 11:17
CITAT (Sabina87 @ 19-01-2011, 21:27)  Oj vad det kommer massor av inlägg här. Är det någon som har koll på hur många vi blir? Jag som är helt ny tänkte bara kolla lite lätt om jag har förstått rätt
Tid 11.00 Datum 19/2 Plats Partille brukshundsklubb Ta med egen fika (semla) och kaffe För de som vill vara med i lotteri, är det bara att ta med något, som har med växter och trädgård att göra. tex frön stickling ca pris 10-20kr.
Har jag missat något nu?
/Sabina Nu närmar det sig =) Är det någon som har koll på hur många vi är uppe i som ska komma?
Jag satt precis och funderade på samma sak. Det är knappt en vecka kvar, men märkligt tyst i tråden. Bettis, som har fixat lokalen, kanske har lite koll på hur många vi blir? Hur som helst finns det gott om plats för nya som vill vara med. Tar ni med några roliga växter eller frön? Det är inte alls nödvändigt, men ändå lite kul. Själv kan jag inte ta med så mycket som jag först trodde, men några hostor åt Ninnisky tar jag med mig. Perenner i vila blir nog lättare att ta med än krukväxter, eftersom jag måste gå ett par kilometer genom skogen innan jag kommer till tåget. En påse toarullar till Meriona (via Wilmer) tar jag också med mig. Hur som helst ska det bli väldigt roligt. Är det någon mer som ser fram emot träffen?
Olle
ninnisky
13-02-2011, 14:19
Ja, det ska bli sååå roligt att träffas, både gamla och nya. Jag ser verkligen framemot det  Hoppas bara att inte barnbarnen slitit ut mig till lördag. De ska vara här på sportlovet. Olle, om du tycker det är jobbigt att ta med hostorna nu (men det tror jag inte du gör  ) så kan vi ta dom vid Surteträffen annars för då har ju Meriona lovat att ge dig skjuts
Jag tar med hostorna nu, för så länge de är i vila klarar de säkert den tillfälliga köldknäpp som en dryg halvtimmes promenad innebär. Är någon intresserad av fler perenner går det också bra, så länge det inte rör sig om stora mängder. Säkert kommer jag att ha med mig hostor på Surtemarknaden också.
Olle
tack för att ni är ute och kollar lökarna ser också fram emot träffen(men har inte tid att kolla tråden så ofta)
Jag ser jättemycket fram emot att få träffa er! Jag tar med mig lite fröer, så mycket annat har jag nog inte. Tar med en lottvinst också för säkerhets skull.
Tyvärr så har lökarna under sin nypålagda jord och nu snö och is nog blivit uteslutna, jag kollade i dag, men riskerar hacka sönder dem om jag gräver upp dem nu tror jag. Jag har två inne i en kruka jag tar med i allafall, men de är inte så fräscha. Jag kan helt 100 ta med dem till Surte. Jag hade tyvärr nolkoll på att det skulle bli så kallt nu igen, förlåt..
Meriona
14-02-2011, 15:44
Jag kan nu med bestämdhet säga att jag tyvärr inte orkar komma. Men jag hoppas att ni får jätteroligt!
Tråkigt, men du gör helt rätt som stannar hemma och tar det lugnt. Krya på dig! Olle
Biggan_
14-02-2011, 23:46
CITAT (Meriona @ 14-02-2011, 15:44)  Jag kan nu med bestämdhet säga att jag tyvärr inte orkar komma. Men jag hoppas att ni får jätteroligt!  Men så tråkigt Meriona!  Visste inte att du är sjuk, krya på dej!
Meriona
15-02-2011, 15:27
Tack för omtanken, men just nu är det inte så illa med just mig, det är annat som spökar.
Alexander-VG-zon3
15-02-2011, 15:38
snart är det lördag jaaa  ska bli jätte kul. jag och markus deltar nog inte i lotteriet. men hoppas ni gillar oss ändå och Meriona dig får vi träffas någon annan gång när allt är bättre hoppas jag
Meriona
15-02-2011, 15:42
Självklart snygging!
Sabina87
15-02-2011, 19:45
Jag som är helt ny med eran träff, jag har fundrat ett tag på vad jag ska ta med till lotteriet, vill ju inte känna mig dum och ta något för litet  För lotteriet vill jag inte missa! /Sabina
Det behöver inte vara några märkvärdigheter. Ett par fröpåsar räcker gott.
Olle
I morgon är det dags! Olle
CITAT (Olle A @ 18-02-2011, 10:45)  I morgon är det dags! Olle Japp  håller på att klippa i perlargonerna för fullt (och lite annat också)
Hinner tyvärr inte hem, hoppas kunna komma en annan gång.
fuchsian
18-02-2011, 19:42
Ha det så gott i morgon alla ni som träffas. ...Fuchsian .....
ingrid fuxwall
18-02-2011, 20:12
CITAT (fuchsian @ 18-02-2011, 19:42)  Ha det så gott i morgon alla ni som träffas. ...Fuchsian ..... Varför kommer du inte?
Hej alla! Jag har beslutat mig för att inte komma på träffen. Dels för att jag är fysiskt trött pga att diverse olika kroppsdelar inte riktigt hänger med just nu och dels för att jag är mentalt utmattad. Men jag hoppas ni har kul i morgon och så vill jag se en del "bakbilder" igen efter morgondagens träff,  . Själv ska jag försöka ta det lugnt i min egen takt och tvätta, städa och så lite fröer.
Jag har skaffat hästvakt och är laddad... Inte, men jag kommer! Ska snart lägga mig så jag orkar köra i morgon. Att träffa er ska bli kul, men jag orkar nog inte samla ihop några fröer får se om en stund. Ska kolla luftlöksstatus i morgon. Har två inne att ta med. Jag tar emot kartoner och toarullar mm till Merionas Gerbiler (inte möss  )
Hejsan! jag som har laddat och sett fram emot träffen kan inte komma min bil har frusit. Den har startat snällt hela vintern men idag sa det stopp. Hoppas på ett mirakel, men annars kan jag bara önska er en rolig träff. och att vi kan ses snart. /Anki
Anx, betyder det att jag itne ska hacka fram lökar- för det var väl du som ville ha dem..?
Aqvakul
18-02-2011, 21:44
Önskar er en trevlig samvaro i morgon..
Biggan_
19-02-2011, 00:50
CITAT (Aqvakul @ 18-02-2011, 21:44)  Önskar er en trevlig samvaro i morgon..  Det gör jag också! Ha det så kul, och glöm inte att fota flitigt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|