|
Anki på Öland
20-07-2011, 11:46
CITAT (herkules @ 20-07-2011, 11:17)  .......rotar man i folks sexliv när man talar hetero/homo? jag gör inte det. folks liv möjligtvis. Ja det tycker jag man gör om man av nyfikenhet frågar hur det är att vara gay, så sa hon att hon sagt i första versionen, för som jag ser det hela är det enda skillnaden mellan ett hetropar och ett homopar - eller??
*Stintan*
20-07-2011, 12:07
CITAT (Anki på Öland @ 20-07-2011, 12:46)  Ja det tycker jag man gör om man av nyfikenhet frågar hur det är att vara gay, så sa hon att hon sagt i första versionen, för som jag ser det hela är det enda skillnaden mellan ett hetropar och ett homopar - eller??
Meriona
20-07-2011, 16:17
CITAT (Anki på Öland @ 20-07-2011, 12:46)  Ja det tycker jag man gör om man av nyfikenhet frågar hur det är att vara gay, så sa hon att hon sagt i första versionen, för som jag ser det hela är det enda skillnaden mellan ett hetropar och ett homopar - eller?? Visst är det så!
När jag skrev första inlägget var jag helt chockad fattade inget av påhoppet !fick inte en chans ju att tänka efter ellar försvara mig vilket jag inte hade behövt när jag lugnat ner mig och fått tid att tänka .Det var de själva som tog upp att de var Gay och jag sa att det bryr jag mig inte om eftersom jag tycker ni är trevliga !Jag tror de gjorde en efterkonstruktion helt enkelt och av någon annledning som inte jag vet så fick jag mig en regäl skopa ,de verkar tro att ingen här i byn fatta att de är Gay och att det ska hållas "hemligt" men alla vet ju redan och ingen bryr sig !om jag fattade att de var Gay så måste väl andra vara lika interligenta här och också kunnat lägga ihop ett och ett !Jag vet att de flesta i byn vet och att de gillar killen som har stugan ändå för han är faktiskt väldigt trevlig .Ingen bryr sig om deras läggning!tror det var pojkvännen som ballade ur och så fick han partnen att utagera,kunde nog blivit vem som helst igentligen men det råkade bli jag och det var ingen trevlig upplevelse alls.Nu vet jag precis vad som sas när jag fick lugna ner mig och tänka efter och det var han som har stugan som tog upp det och vännen kom fram lende glad och sa att han var BI sen pratade hade en trevlig kväll sen pratade vi inte mer om det utan övergick i att prata lägenhetspriser i Stockholm fast vännen då påstog att jag pratat bögar hela tiden !skulle aldrig falla mig in kan jag säga .Tror faktiskt de har mer fobier än vi hetro har särskillt när det gäller dom själva ,och varför vara så naiv och tro att ingen i byn "vet" inte så vanligt att killar har samma man med sig varje helg och semester år efter år !Hoppas dom har lite ångest nu efter att ha get sig på mig för man lär ju träffas i en liten by ! hur trevligt blir det då ?Båda bor i Stockholm annars .
Många här har väl haft dispyter med grannar. Sånt händer. Så se dom som helt vanliga grannar som hade en dålig dag. Tycker det förstoras upp bara för att dom är gay.
*Stintan*
20-07-2011, 22:30
Efter en kväll då man suttit och kolkat vin kanske man inte minns exakt vad man sagt en vecka efteråt. Lätt att säga dumma saker om man inte är nykter. Något måste ju ha sagts eftersom du fick en utskällning. Inte ens bögar beter sig så utan anledning vilket du har bestämt dig för att tro. Efterkonstruktionen tror jag du får stå för själv. Vi gör alla bort oss ibland det är väl inte så svårt att erkänna.
När du skrev första inlägget måste det ju ha gått ganska många timmar sedan utskällningen så nog hade du tid att tänka efter innan du skrev. Eller så har du för vana att göra ogenomtänkta grejer så då kanske du gjorde nåt sånt hos dom också vilket skulle kunna vara en förklaring tilll utskällningen.
Vad jag inte förstår är att du gör sån stor affär av att dom är gay och att alla i byn vet det. Men det är så typiskt för bymentalitet att folk tycker att det är Ok att hålla reda på allt om alla. Det är som om ingen har rätt till sin egen integritet. Det enda som skiljer ett homopar från ett heteropar är ju som Anki sa det sexuella och den biten angår varken dig eller dina grannar. Att dom skulle vilja hålla det hemligt tror jag inte alls. Dom är säkert inte dummare än att dom begriper att alla vet och att det skvallras om deras sexuella läggning i byn. Antagligen tycker dom bara att ni inte har med deras sexualitet att göra utan det är deras privatsak.
Ta tjuren vid hornen och gå dit och säg att du vill reda ut saken. Be att dom förklarar vad du gjort eller sagt som gjorde att dom blev så arga. Tala om att du inte vet själv och att du tycker det är obehagligt att vara osams eftersom du gillar dom. Då får du möjlighet att be om ursäkt om det visar sig att du varit plump. Men du... ta inte med dig någon gurka!
Stintan !varför kan man inte ge egenodlad gurka till Gay människor ?anntar att de uppskattar egenodlat också efter som just de här är riktigt duktiga på trädgård .Nej jag sa inget plumt alls jag var inte onykter inte på ett glas vin ,min man var med och han kände heller inte igen vad de påstog .Alltså är det dom som har problem inte vi.Nu mer kommer jag att undvika Gay människor på alla sätt .
*Stintan*
20-07-2011, 22:47
Det där med gurkan fattade inte jag heller från början men det framgår ju helt klart i flera inlögg i tråden att det skulle kunna uppfattas som stötande. Det skulle väl anses som nån sorts fallosymbol verkar det som en del anser. Läs själv från början.
Inte vet jag hur många glas vin du hade druckit men du har ju tidigare sagt att det går åt en del på helgerna så jag tänkte att det kanske redan fanns lite innanför västen när ni gick dit. Inte helt konstigt en sommarlördag kan jag tycka.
Men herregud !alla grannar här har fått vår växthusgurka och ingen har då tagit illa vid sig tvärt om !då skulle ju de grannar med små "medel"tagit illa upp också !fattar inte hur du är funtad och inte sjutton har jag skrivit att vi hinkar i oss varje helg visa mig vad jag skrivit det !Att du inte gillar mig har jag fatta för länge sedan men nu tycker jag du går för långt i dina påståenden kan du inte hitta någon annan och hacka på ?
*Stintan*
20-07-2011, 23:36
Det var inte jag som tyckte det var olämpligt att ge bort en gurka till gayparet det var andra, läs tidigare inlägg i tråden får du se. Jag vet inte om det var bara för att dom var gay som det var mindre bra att ge dom en gurka. Här har du 2 länkar till vad du skrev om att dricka alkohol. Läs dom noga och kom sen och påstå att du inte skrivit att ni dricker varje helg: http://forum.odla.nu/index.php?s=&show...t&p=1183697 http://forum.odla.nu/index.php?s=&show...t&p=1183785Jag ogillar inte dig men det betyder inte att jag måste hålla inne med synpunkter på det du skriver.
herkules
21-07-2011, 07:38
CITAT (*Stintan* @ 20-07-2011, 12:03)  Och även vi får då säga vad vi tycker eftersom hon nu startat en tråd om det och frågat. Att du inte fixar det är ju inget nytt. Å andra sidan är ju Motti den enda som vet vad som verkligen hände, men hon har delgett oss två olika versioner, så vad som är sant om vad som verkligen sagts och inte vet vi inte, men som hon skriver och framställer gaypersoner i den här tråden vore det mer än märkligt om ingen reagerade. Men du kanske var där? förhoppningsvis så var motti där, jag var det inte. men det verkar som om vissa av er har svårt att förstå/sätta er in i den situation som uppstod. jag tycker inte att hon framställer bögarna på ngt konstigt sätt. förutom att de blev förbannade på ingenting så klart, det var ju ett litet märkligt beteende. CITAT (Anki på Öland @ 20-07-2011, 12:46)  Ja det tycker jag man gör om man av nyfikenhet frågar hur det är att vara gay, så sa hon att hon sagt i första versionen, för som jag ser det hela är det enda skillnaden mellan ett hetropar och ett homopar - eller?? ehhh nää...
mamamaggan
21-07-2011, 07:43
CITAT (Motti @ 20-07-2011, 23:55)  Men herregud !alla grannar här har fått vår växthusgurka och ingen har då tagit illa vid sig tvärt om !då skulle ju de grannar med små "medel"tagit illa upp också !fattar inte hur du är funtad och inte sjutton har jag skrivit att vi hinkar i oss varje helg visa mig vad jag skrivit det !Att du inte gillar mig har jag fatta för länge sedan men nu tycker jag du går för långt i dina påståenden kan du inte hitta någon annan och hacka på ? Ditt minne är inte så bra . Du har skrivit flera gånger att du har druckit två flaskor vin + annat själv och ändå inte känner dig påverkad. Du har också skrivit att du dricker varje helg. Det tyder väl på att din konsumtion är ganska stor ? Herkules , ingen av oss var väl där ? Därför vet vi väl inte heller exakt vad som hände föruotm det som Motti skriver ? Tycker helt klart att man inte lägger sig i vilken sexuell läggning någon har , det tyder på att man störs av den . Man lägger sig inte i andras liv på det sättet helt enkelt !
Krolliljan
21-07-2011, 07:49
Sluta med att anklaga och att dissekera texter. Ska man inte våga skriva någort på detta forum utan att någon kastar tillbaka ens formuleringar mot en.
CITAT (Motti @ 20-07-2011, 23:37)  Stintan !varför kan man inte ge egenodlad gurka till Gay människor ?anntar att de uppskattar egenodlat också efter som just de här är riktigt duktiga på trädgård .Nej jag sa inget plumt alls jag var inte onykter inte på ett glas vin ,min man var med och han kände heller inte igen vad de påstog .Alltså är det dom som har problem inte vi.Nu mer kommer jag att undvika Gay människor på alla sätt . Aha,så om det är heteromänniskor bråkar med dig,kommer du att undvika hetero människor?!? Oj oj oj så ensam du kommer att bli!!!
*Stintan*
21-07-2011, 09:58
CITAT (herkules @ 21-07-2011, 08:38)  förhoppningsvis så var motti där, jag var det inte. men det verkar som om vissa av er har svårt att förstå/sätta er in i den situation som uppstod. jag tycker inte att hon framställer bögarna på ngt konstigt sätt. förutom att de blev förbannade på ingenting så klart, det var ju ett litet märkligt beteende.
ehhh nää... Ja du har ju som sport att alltid tycka tvärtemot så det skulle förvåna mig mer om du höll med. Man får nog försöka sätta sig in i två situationer, antingen att 1. det inte fanns tillstymmelse av anledning till utskällningen eller att 2. det fanns en anledning. Jag råkar tro mer på den andra än på den första som jag ser som en efterhandskonstruktion från Mottis sida för att framställa sig själv som ett oskyldigt offer. Jag tror alltså på det Motti skrev i sitt första inlägg i tråden och att hon själv inte minns allt hon sa den där vindrickarkvällen. Att tråckla sig ur en otrevlig situation man själv är orsak till kan vara både svårt och obehagligt om man inte vågar erkänna sina egna fel och brister. Vad finns det för fler skillnader mellan heteropar och gaypar än det sexuella menar du?
herkules
21-07-2011, 10:01
CITAT (*Stintan* @ 21-07-2011, 10:58)  Ja du har ju som sport att alltid tycka tvärtemot så det skulle förvåna mig mer om du höll med. Man får nog försöka sätta sig in i två situationer, antingen att 1. det inte fanns tillstymmelse av anledning till utskällningen eller att 2. det fanns en anledning. Jag råkar tro mer på den andra än på den första som jag ser som en efterhandskonstruktion från Mottis sida för att framställa sig själv som ett oskyldigt offer. Jag tror alltså på det Motti skrev i sitt första inlägg i tråden och att hon själv inte minns allt hon sa den där vindrickarkvällen. Att tråckla sig ur en otrevlig situation man själv är orsak till kan vara både svårt och obehagligt om man inte vågar erkänna sina egna fel och brister.
Vad finns det för fler skillnader mellan heteropar och gaypar än det sexuella menar du? jaså, så jag har det som sport. vad bra att du vet något som jag inte vet då, lyckliga du.
*Stintan*
21-07-2011, 10:04
CITAT (herkules @ 21-07-2011, 11:01)  jaså, så jag har det som sport. vad bra att du vet något som jag inte vet då, lyckliga du. Men nu vet du
herkules
21-07-2011, 10:17
CITAT (*Stintan* @ 21-07-2011, 10:58)  /.../Vad finns det för fler skillnader mellan heteropar och gaypar än det sexuella menar du? den största skillnaden är väl att man blir förälskad i någon av sitt eget kön. det behöver inte ha med sex att göra. CITAT (*Stintan* @ 21-07-2011, 11:04)  Men nu vet du  jo, fast jag vet också att det du skrev inte är sant.
*Stintan*
21-07-2011, 10:55
CITAT (herkules @ 21-07-2011, 11:17)  den största skillnaden är väl att man blir förälskad i någon av sitt eget kön. det behöver inte ha med sex att göra.
jo, fast jag vet också att det du skrev inte är sant. Men att bli förälskad kan ju alla bli så det är ju inget som skiljer gaypar från heteropar. Om det sen är en av samma kön eller inte man blir förälskad i har ju ingen betydelse. Möjligt men det är så jag upplever dej.
Detta tråd har ju utvecklat sig till tjat tråd  och jag med ta del av det!
Är "fenomenet" så konstigt egentligen? Gayparet tillhör en minoritet i samanhanget "sexuell läggning". Hur reagerar man då? Man är mycket känsligare för vad folk säger om just orsaken till varför man inte tillhör majoritetsgruppen för att man känner ett visst underläge. Tillhör man dessutom en grupp som är vana vid att få försvara sej taggar man upp lättare. Det man kan prata om i den grupp som är störst och därmed "tryggast" på ett helt avslappnat sätt är inte lika självklart om den i underläge finns med i samma forum. Så Motti, ha överseende med dem, du gillar ju dem. Är allt som du säger så har du fått dej en orättvis skrapa. Försök förlåta dem för det. Du tillhör den trygga majoritetsgruppen och har blivit utsatt för " ett par rädda små barn i försvarsställning mot vargarna" och inget annat. Strunt i det och gå dit och visa att du som "varg" är en snäll "varg". Snacka med dem och försök lösa konflikten så kommer du nog att ha ett par vänner som kommer att vara lojala mot dej tillbaks. Och släpp det där med att börja generalisera gaypersoner. Du gillar ju de flesta andra med den läggning och du ska väl inte låta de här två få exemplifiera din uppfattning om hur aggressiva gays är? Dumheter!
Ang. gurkan, bara fel läge just då och inget annat. Om de två hade gått och eldat upp varann och verkligen gjort "en höna av en fjäder", så kanske reaktionen bara blev "jasså nu kommer hon med en gurka också...". Hade allt varit som vanligt mellan er så hade dom säkert reagerat på ett annat sätt och blivit glada för den.
Sätt dej över deras orättvisa utfall och gå och ta första steget till en försoning. Visst vore det väl ändå det bästa? Lycka till!
Myosotis
21-07-2011, 11:41
CITAT (*Stintan* @ 21-07-2011, 10:58)  Vad finns det för fler skillnader mellan heteropar och gaypar än det sexuella menar du? Största skillnaden verkar vara att man får ge gurkor till heterogrannar men inte till homogrannar. Mycket viktigt, ska lägga det på minnet. I och för sig särbehandlar man dem då pga av deras sexualitet, men deras rätt till gurkfrihet är större och viktigare än att inte bli diskriminerad pga sin läggning.  Om det finns liknande perversa idéer om vilka man får ge hönsägg till så ber jag er att upplysa mig, man vill ju inte göra bort sig.
*Stintan*
21-07-2011, 11:50
CITAT (Myosotis @ 21-07-2011, 12:41)  Största skillnaden verkar vara att man får ge gurkor till heterogrannar men inte till homogrannar. Mycket viktigt, ska lägga det på minnet. I och för sig särbehandlar man dem då pga av deras sexualitet, men deras rätt till gurkfrihet är större och viktigare än att inte bli diskriminerad pga sin läggning.  Om det finns liknande perversa idéer om vilka man får ge hönsägg till så ber jag er att upplysa mig, man vill ju inte göra bort sig. Ge aldrig hönsägg till en blondin.
Gossen Ruda
21-07-2011, 13:29
Jag bara undrar... Nu vet jag inte vad respektive par sysslar med men hade det inte varit mer provocerande med en gurka till ett lesbiskt par?
Meriona
21-07-2011, 13:47
CITAT (Myosotis @ 21-07-2011, 12:41)  Största skillnaden verkar vara att man får ge gurkor till heterogrannar men inte till homogrannar. Mycket viktigt, ska lägga det på minnet. I och för sig särbehandlar man dem då pga av deras sexualitet, men deras rätt till gurkfrihet är större och viktigare än att inte bli diskriminerad pga sin läggning.  Om det finns liknande perversa idéer om vilka man får ge hönsägg till så ber jag er att upplysa mig, man vill ju inte göra bort sig. Ge aldrig hönsägg till nån annan än mig, funkar det?  CITAT (Gossen Ruda @ 21-07-2011, 14:29)  Jag bara undrar... Nu vet jag inte vad respektive par sysslar med men hade det inte varit mer provocerande med en gurka till ett lesbiskt par? Jo absolut. Om nu nån kan se det som provocerande. För mig är gurka fortfarande mat. Hemodlad gurka är guld och den som ger bort det är en ängel i mina ögon. Men det är ju jag det, säkert är jag frigid eller nåt.
Piccante
21-07-2011, 14:29
Med tanke på vilken gaynoja det verkar finnas i samhället så ska man undvika att ge en gurka till en heterosexuell man. En heteroman vet ju inte hur han ska bete sig när han tar emot den! Det får inte se ut som om han har hållit i en gurka innan, han får inte se ut som om han tycker om en stor gurka och han får absolut inte hålla den fjolligt utan måste tänka på sitt kroppsspråk.
Meriona
21-07-2011, 14:31
CITAT (Markus_H @ 21-07-2011, 15:29)  Med tanke på vilken gaynoja det verkar finnas i samhället så ska man undvika att ge en gurka till en heterosexuell man. En heteroman vet ju inte hur han ska bete sig när han tar emot den! Det får inte se ut som om han har hållit i en gurka innan, han får inte se ut som om han tycker om en stor gurka och han får absolut inte hålla den fjolligt utan måste tänka på sitt kroppsspråk. Och stackars den jäkel som inte har en fru som handlar, som måste stå och klämma på eländet offentligt på Ica!
Skruttis
21-07-2011, 15:04
 Men snälla ni sluta, jag skrattar ihjäl mig!
Ok, det får bli böjda gurkor i fortsättningen. För att vara på den säkra sidan.Troligen kommer jag att asgarva nästa gång jag står framför gurkorna på ica.
*Stintan*
21-07-2011, 15:46
Eller en lite västeråsgurka kanske
Gossen Ruda
21-07-2011, 15:58
Är det ok med bananer?
Skruttis
21-07-2011, 16:09
Äsch, ta en squash istället.
Ge bort 2 gurkor eller köp 2 så man har 1 att äta också  Två stora Meloner kanske funkar också
Aktivartist
21-07-2011, 22:44
CITAT (Motti @ 16-07-2011, 00:46)  Jag trodde att öppenhet gällde óch att vi ska ta bort stämplar på varandra och acceptera som dom vi är ,men som hetro vet man inte alltid hur man ska bete sig mot de som har en annan läggning.Men jag inser nu att jag inte vet hur jag ska förhålla mig och jag är ärligt ledsen över om våra vänner här känner sig kränkta men jag gillar dom verkligen och dom är så himmla trevliga .Jag bad dom om ursäkt om jag varit Plump och det var verkligen inte min mening att såra dom på något vis.Så ser man då Jonas Gardell som bjuder på sig till 100 % och talar öppet om att han och Marck är Gay,lite svårt att veta hur man ska förhålla sig då !Som hetro vill man ju gärna tala om att det är okej att vara Gay och i mötet med människor så är det ju hur man trivs tillsamans oavset läggning.Jag har nog lärt mig en läxa. Herreguuuuud! Bry dig inte! Jag e oxå bög å visst ibland är det tröttsamt att behöva berätta om sitt liv mm men varför bli upprörd?!? Vad e felet med dom? Skäms dom? Nej omogna märkvärdiga människor är inget att bry sig om! Varför sa dom inget då du tog upp det?! Vänta med en utskällning dagen efter e ju knas. Nej ta inte åt dig då jag inte tycker att det va fel, är tyvärr sådana bögar som gör att vi andra får dåligt ryckte. Varför inte bara vara öppen och dela med sig av sin kärlek oavsett om man är straight eller gay. Man skall vara ödmjuk mot människor. Sedan är det ju klart man behöver ju inte prata om vad man gör i sänghalmen ( vilket vissa alltid frågar om ) kanske hade dom en dålig dag? Prata med dom igen eller så e dom rötägg å skit då i dom. Synd du inte bor här för här är vi öppna till alla våra grannar :-) kram! CITAT (Trampendal @ 16-07-2011, 03:02)  Varför måste du "förhålla dig" till dem? Kan du inte bara umgås som med vem som helst? Och att gå dit med just en gurka kanske inte var så smart. Ta tomater nästa gång.  Varför skulle inte gurka vara bra?! Bara för att du tänker på en snopp el dildo?! Gurka är gott och är den från eget land är det en suverän present oavsett vilken läggning du har. Eller?!
Aktivartist
21-07-2011, 23:30
CITAT (Motti @ 20-07-2011, 23:37)  Stintan !varför kan man inte ge egenodlad gurka till Gay människor ?anntar att de uppskattar egenodlat också efter som just de här är riktigt duktiga på trädgård .Nej jag sa inget plumt alls jag var inte onykter inte på ett glas vin ,min man var med och han kände heller inte igen vad de påstog .Alltså är det dom som har problem inte vi.Nu mer kommer jag att undvika Gay människor på alla sätt . Nu tycker jag faktiskt du e lite knas! " nu kommer jag att undvika gaymänniskor på alla sätt" vad har deras idiotiska sätt att göra att dom e gay å farför skulle vi andra vara lika knäppa?! Nej det va lite väl omoget sagt tycker jag. Uttrycker du dig alltid såhär kanske det inte är konstigt att du får skit ibland... Kanske e det befogat?! Jag som va på din sida förut börjar vackla... Men det e klart du skall ju "undvika" sådana som mig nu så jag kanske inte skall skriva mer. ;-) (ler med glimten i ögat)
Aktivartist
21-07-2011, 23:40
CITAT (Cacki @ 21-07-2011, 12:37)  Är "fenomenet" så konstigt egentligen? Gayparet tillhör en minoritet i samanhanget "sexuell läggning". Hur reagerar man då? Man är mycket känsligare för vad folk säger om just orsaken till varför man inte tillhör majoritetsgruppen för att man känner ett visst underläge. Tillhör man dessutom en grupp som är vana vid att få försvara sej taggar man upp lättare. Det man kan prata om i den grupp som är störst och därmed "tryggast" på ett helt avslappnat sätt är inte lika självklart om den i underläge finns med i samma forum. Så Motti, ha överseende med dem, du gillar ju dem. Är allt som du säger så har du fått dej en orättvis skrapa. Försök förlåta dem för det. Du tillhör den trygga majoritetsgruppen och har blivit utsatt för " ett par rädda små barn i försvarsställning mot vargarna" och inget annat. Strunt i det och gå dit och visa att du som "varg" är en snäll "varg". Snacka med dem och försök lösa konflikten så kommer du nog att ha ett par vänner som kommer att vara lojala mot dej tillbaks. Och släpp det där med att börja generalisera gaypersoner. Du gillar ju de flesta andra med den läggning och du ska väl inte låta de här två få exemplifiera din uppfattning om hur aggressiva gays är? Dumheter!
Ang. gurkan, bara fel läge just då och inget annat. Om de två hade gått och eldat upp varann och verkligen gjort "en höna av en fjäder", så kanske reaktionen bara blev "jasså nu kommer hon med en gurka också...". Hade allt varit som vanligt mellan er så hade dom säkert reagerat på ett annat sätt och blivit glada för den.
Kunde inte sagt det bättre själv!!
Sätt dej över deras orättvisa utfall och gå och ta första steget till en försoning. Visst vore det väl ändå det bästa? Lycka till!
Aktivartist
21-07-2011, 23:57
Ja herregud spännande läsning! :-) om jag skall frångå ämnet så tycker jag att det e lite synd med all smutskastning medlemmar emellan. Hårda ord och spydiga kommentarer, trycka ner varandra mm. Det är synd! Nu var det kanske inte sååå mycket i denna tråden men i vissa andra är det mycket om vissas inläg och personligheter. Väldigt tråkigt tycker jag. Alla kan inte tycka samma och vist kan man uttrycka sig plumpt (alla kanske inte har skrivandets gåva?) men att älta vad man sagt i andra trådar mm är väl ändå inget att ta upp? Eller?! Jag själv är väl inte Guds bästa barn och gör allt rätt men försöker iallafall att vara en god människa som respekterar alla utan att vara oförskämd som jag tycker vissa på detta forum är mot varandra. Kanske känner ni varandra privat?! Ta det då hellre mellan två ögon och lämna personliga an grepp utanför forumet så blir detta en trevligare plats för alla... Tror jag iallafall :-) annars har jag lärt mig mycket från er alla :-) kram från bögen ;-)
*Stintan*
22-07-2011, 07:30
CITAT (Aktivartist @ 22-07-2011, 00:57)  Ja herregud spännande läsning! :-) om jag skall frångå ämnet så tycker jag att det e lite synd med all smutskastning medlemmar emellan. Hårda ord och spydiga kommentarer, trycka ner varandra mm. Det är synd! Nu var det kanske inte sååå mycket i denna tråden men i vissa andra är det mycket om vissas inläg och personligheter. Väldigt tråkigt tycker jag. Alla kan inte tycka samma och vist kan man uttrycka sig plumpt (alla kanske inte har skrivandets gåva?) men att älta vad man sagt i andra trådar mm är väl ändå inget att ta upp? Eller?! Jag själv är väl inte Guds bästa barn och gör allt rätt men försöker iallafall att vara en god människa som respekterar alla utan att vara oförskämd som jag tycker vissa på detta forum är mot varandra. Kanske känner ni varandra privat?! Ta det då hellre mellan två ögon och lämna personliga an grepp utanför forumet så blir detta en trevligare plats för alla... Tror jag iallafall :-) annars har jag lärt mig mycket från er alla :-) kram från bögen ;-) Ja det där var ju ganska OT. Lustigt fenomen det här när sprillans nya medlemmar bland det första dom gör petar in ett inlägg för att tala om hur gamla medlemmar ska bete sig  Odla ÄR i allmänhet ett mycket trevligt forum!
Gossen Ruda
22-07-2011, 07:52
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2011, 08:30)  Ja det där var ju ganska OT. Lustigt fenomen det här när sprillans nya medlemmar bland det första dom gör petar in ett inlägg för att tala om hur gamla medlemmar ska bete sig  Odla ÄR i allmänhet ett mycket trevligt forum!  Fast han HAR rätt. Det är mycket hack och verbala slag här och du skall nog inte klaga för mycket. Sakfrågor kommer ofta i bakgrunden när en del avreagerar sig på andra. Pax.
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2011, 08:30)  Ja det där var ju ganska OT. Lustigt fenomen det här när sprillans nya medlemmar bland det första dom gör petar in ett inlägg för att tala om hur gamla medlemmar ska bete sig  Odla ÄR i allmänhet ett mycket trevligt forum!  Jasså,det säger det du!
*Stintan*
22-07-2011, 08:04
CITAT (Gossen Ruda @ 22-07-2011, 08:52)  Fast han HAR rätt. Det är mycket hack och verbala slag här och du skall nog inte klaga för mycket. Sakfrågor kommer ofta i bakgrunden när en del avreagerar sig på andra. Pax. Jag har inte klagat, det var bara en reflektion. Skoj att det skulle komma från just dej
Jag tycker att alla får skriva vad vi vill,bara vi inte gör personhopp!
ängsvädd
22-07-2011, 08:35
CITAT (silos @ 22-07-2011, 09:32)  Jag tycker att alla får skriva vad vi vill,bara vi inte gör personhopp! Ang. gayfobi så har jag det inte. Det är ju något helt naturligt med homo/bisexualitet och förekommer inom alla djurarter verkar det som.
andersen
22-07-2011, 08:36
CITAT (Aktivartist @ 22-07-2011, 00:57)  Ja herregud spännande läsning! :-) om jag skall frångå ämnet så tycker jag att det e lite synd med all smutskastning medlemmar emellan. Hårda ord och spydiga kommentarer, trycka ner varandra mm. Det är synd! Nu var det kanske inte sååå mycket i denna tråden men i vissa andra är det mycket om vissas inläg och personligheter. Väldigt tråkigt tycker jag. Alla kan inte tycka samma och vist kan man uttrycka sig plumpt (alla kanske inte har skrivandets gåva?) men att älta vad man sagt i andra trådar mm är väl ändå inget att ta upp? Eller?! Jag själv är väl inte Guds bästa barn och gör allt rätt men försöker iallafall att vara en god människa som respekterar alla utan att vara oförskämd som jag tycker vissa på detta forum är mot varandra. Kanske känner ni varandra privat?! Ta det då hellre mellan två ögon och lämna personliga an grepp utanför forumet så blir detta en trevligare plats för alla... Tror jag iallafall :-) annars har jag lärt mig mycket från er alla :-) kram från bögen ;-) Bra skrivit. Håller helt med dej.Men forumet har blivit mycket bättre sedan det blev ett forum för bara medlemmar.
Aktivartist
22-07-2011, 08:48
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2011, 08:30)  Ja det där var ju ganska OT. Lustigt fenomen det här när sprillans nya medlemmar bland det första dom gör petar in ett inlägg för att tala om hur gamla medlemmar ska bete sig  Odla ÄR i allmänhet ett mycket trevligt forum!  ha ha där blev man påhoppad direkt!! e hur lustigt som helst! japp jag e ny! å inte vet jag om jag kommer stanna heller. är bara förvånad över denna oödmjukhet som verkar finnas här... å det är synd då det finns så mycket kunnskap! Kanske inte ni "gammla" tycker?! dessutom så har jag inte sagt hur man SKA bete sig det var mer en förklaring om hur jag upplevt forumet och förvånats av den hårda jargongen... =) Men innerst inne kanske det inte e så farligt... fast ibland är det ändå liiite väl hårda ord. men men... =)
CITAT (Aktivartist @ 22-07-2011, 09:48)  ha ha där blev man påhoppad direkt!! e hur lustigt som helst! japp jag e ny! å inte vet jag om jag kommer stanna heller. är bara förvånad över denna oödmjukhet som verkar finnas här... å det är synd då det finns så mycket kunnskap! Kanske inte ni "gammla" tycker?! dessutom så har jag inte sagt hur man SKA bete sig det var mer en förklaring om hur jag upplevt forumet och förvånats av den hårda jargongen... =) Men innerst inne kanske det inte e så farligt... fast ibland är det ändå liiite väl hårda ord. men men... =) Finns ett par klassiker som dyker upp i skallen. "gammal i gården" och "hemmablind". Tyckte faktiskt lite som du när jag var nykomling här och verkar tydligen ha börjat bli ganska immun märker jag. Tack för tankeställaren!
*Stintan*
22-07-2011, 09:14
CITAT (ängsvädd @ 22-07-2011, 09:35)  Ang. gayfobi så har jag det inte. Det är ju något helt naturligt med homo/bisexualitet och förekommer inom alla djurarter verkar det som. Förstår inte varför homo/bisexuella ska särbehandlas och inte bemötas på samma sätt och med samma respekt som heteropersoner. Varför ska man peka ut eller antyda att någon är gay när dom är som alla andra människor förutom i sänghalmen. Om jag är bjuden på middag till Kalle och Erik så säger jag det om jag vill berätta det för någon. Jag säger inte att jag är bjuden till gayparet. Lika lite som jag säger att jag ska till heteroparet om jag är bjuden till Felix och Bettan. Sen kan jag ju klanta till det för mig oavsett jag är på middag hos Kalle och Erik eller Felix och Bettan.
Det finns många som särbehandlas i samhället.....
Gossen Ruda
22-07-2011, 09:22
CITAT (*Stintan* @ 22-07-2011, 09:04)  Jag har inte klagat, det var bara en reflektion. Skoj att det skulle komma från just dej  Man blir som man umgås. Edit stavfel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|