|
*Stintan*
16-07-2011, 16:03
CITAT (Gossen Ruda @ 16-07-2011, 16:42)  Det tycks mig som om ett flertal här och annorstädes inte vet vad den psykiatriska termen fobi, kommer av fobos som betyder skräck, och ordet fördom betyder och står för. Det är inget man skall slänga ur sig för att trycka ner en debattmotståndare eller någon annan med. Och det ska komma från dig
Mårbacka
16-07-2011, 16:28
Överlag tror jag att det finns fler accepterande kvinnor än män.
*Stintan*
16-07-2011, 16:32
CITAT (Mårbacka @ 16-07-2011, 17:28)  Överlag tror jag att det finns fler accepterande kvinnor än män. Ja det tror jag också.
Gunilla T
16-07-2011, 18:21
Kul med gurkdiskussionen men jag gissar att gåvan gavs av samma anledning som att jag aldrig odlar gurkor. Vem sjutton vill ha 59 gurkor som mognar samtidigt...
Piccante
16-07-2011, 19:41
CITAT (Gunilla T @ 16-07-2011, 19:21)  Kul med gurkdiskussionen men jag gissar att gåvan gavs av samma anledning som att jag aldrig odlar gurkor. Vem sjutton vill ha 59 gurkor som mognar samtidigt...  Hade någon kommit rusande med en gurka till mig så hade jag nog inte kunnat hålla mig utan skojat om det istället för att ta illa upp
Huggorm
16-07-2011, 20:16
Jag fick en hemodlad gurka av grannen i fjol  Får nog en i år också om jag går dit, om inte annat är växthuset värt promenaden bara för att beundra
Vilka meloner hon har, alltså hon i affären, grönsaksaffären. Ska det va en banan? Skämten är många och den som tar åt sig är humorbefriad..
*Stintan*
16-07-2011, 20:26
CITAT (gnon49 @ 16-07-2011, 21:20)  Vilka meloner hon har, alltså hon i affären, grönsaksaffären. Ska det va en banan? Skämten är många och den som tar åt sig är humorbefriad.. När man hört samma vits hundra gånger så är det inte kul längre.
Gossen Ruda
16-07-2011, 21:20
Skall man behöva förklara det uppenbara? En fobi är en psykiatrisk term för en helt förlamande eller förskräckande reakttion på en eller flera saker. Den är inte viljestyrd utan ligger djupare. T.ex. kan en person med spindelfobi inte ens se en bild på en spindel trots att den inte kan vara farlig. Samma med ormfobi. Om en person verkilgen hade homofobi skulle vederbörande inte ens kunna diskutera saken och absolut inte vara i samma rum som en gay. Dessutom skulle personen ifråga inte kunna lastas för denna fobi, det kan ingen för känslan är sagt inte viljestyrd. Det som kallas för homofobi skulle möjligen kunna kallas homoantipati. En fördom är att man bedömer något eller någon på förutfattade meningar som inte stämmer. Att exempelvis säga att man inte gillar bögar är ingen fördom i sig, möjligen kan det vara det beroende på orsaken. Är det bara en personlig ståndpunkt är det ingen fördom. Det är en fördom att säga att invandrare är smutsiga eller liknande. Eller att de bryter upp parketten för att elda eller odla potatis. Det är också en fördom att påstå att invandrare är kvinnomisshandlare, trots att det förekommer. Möjligen kan det vara en generalisering. Tänkte skriva något om Gardell också men det är sent så jag sparar den godbiten, kanske till i morgon.
Piccante
16-07-2011, 21:36
Homofobi har en vardaglig betydelse också precis som xenofobi används om invandrarfientlighet och inte om en fobi som gör att människor springer och gömmer sig. Wikipedia beskriver det bra; Homofobi, ett ord sammanfogat av orden homosexuell och fobi, som vanligen betecknar antingen
en kliniskt påvisbar fobi (kraftig irrationell rädsla) för homosexuella/homosexualitet, se homofobi (psykologi). ett allmänt starkt ogillande som, utan inslag av kraftig irrationell rädsla, riktar sig mot homosexuella/homosexualitet, se homofobi (samhälle).Homofobi (samhälle) CITAT Homofobi är fientlighet eller rädsla för homosexuella, homosexualitet, homosexuella handlingar, HBT-kultur eller andra företeelser kopplade till homosexualitet.
I en del sammahang betecknar homofobi både en enskild individs negativa attityder och samhällets generellt negativa attityder gentemot företeelserna. I andra sammahang håller man isär detta och låter ordet homofobi beteckna enbart en individs enskilda attityd, medan samhällets generella negativa attityd, dess strukturella förtryck, betecknas som heterosexism.
ingrid fuxwall
16-07-2011, 21:57
Blir så less - varför måste man bry sig om grannens sexuella läggning? fast det är ju, som jag förstått det stora samtalsämnet för grannarna - det och vilken bil och annat som grannarna kostar på sig.
Nu blev kanske mitt inlägg lite fel med tanke på ursprungsämnet men det jag lärt mig är att omgivningen väldigt gärna letar efter något att "racka" ner på och när de väl gjort det blir de nöjda och lägger efter ett tag ner sin energi på att hitta fel på grannen - så håll ut!
zaaritha
16-07-2011, 22:00
Jag bryr mej absolut inte om grannars sexualliv! Accepterar dem, för vad de är!
Törnsångare
16-07-2011, 22:10
Jag gav bort hemodlade tomater och TVÅ gurkor förra sommaren till en granne som hade hjälpt till med växthusgrunden (han fick betalt också). Han blev i alla fall glad för grönsakerna. Huruvida gurka är en stötande symbol ligger väl i mottagarens öga eller fantasi. Jag kan ibland själv ha rätt livlig (?) fantasi... Jag tror att acceptansen för homosexualitet både är en generations- och kulturell fråga. Inom vissa yrkeskategorier är det synbart vanligare med homosexualitet, musiker, skådespelare, modebranschen, dansare, frisör m.m. Om nu det beror på att man är öppnare med sin läggning där eller att man söker sig till dessa yrken låter jag vara osagt. Jag har många kollegor och vänner som är homosexuella och har aldrig frågat dem om deras sexliv eller hur det är att vara homosexuell. Varför skulle jag göra det? En kvinnlig kollega frågade en manlig kollega (gay) hur gammal han var när han kom på att han var homosexuell. Om man tänker efter är den frågan ganska dum. När kom jag på att jag var hetero? Varför ställer man en sån fråga till en gay men inte till en hetero? Vi har lång väg att gå till ett jämlikt samhälle utan fördomar.
Huggorm
16-07-2011, 22:18
CITAT (Törnsångare @ 16-07-2011, 23:10)  Jag tror att acceptansen för homosexualitet både är en generations- och kulturell fråga. Inom vissa yrkeskategorier är det synbart vanligare med homosexualitet, musiker, skådespelare, modebranschen, dansare, frisör m.m. Om nu det beror på att man är öppnare med sin läggning där eller att man söker sig till dessa yrken låter jag vara osagt. Jag tror att du syftar på manliga homosexuella? Överrepresentation av kvinnliga homosexuella får man nog söka exempelvis i byggsvängen, bilmekaniker, verkstadsindustrin, IT och andra tekniska yrken. Samt bland elitidrottare då. Det är egentligen ganska intressant, för det antyder att det inte är någon slump att det finns kvinnodominerade och mansdominerade yrken. Men det är en annan diskussion.
Törnsångare
16-07-2011, 22:28
CITAT (Huggorm @ 16-07-2011, 23:18)  Jag tror att du syftar på manliga homosexuella? Överrepresentation av kvinnliga homosexuella får man nog söka exempelvis i byggsvängen, bilmekaniker, verkstadsindustrin, IT och andra tekniska yrken. Samt bland elitidrottare då. Det är egentligen ganska intressant, för det antyder att det inte är någon slump att det finns kvinnodominerade och mansdominerade yrken. Men det är en annan diskussion. Jag känner flera kvinnliga dansare som är homosexuella...Har inte många känningar i byggbranschen eller verkstadsindustrin så jag kan inte uttala mig om dessa. Mans- och kvinnodominerade yrken är helt klart en annan intressant diskussion men som nog har mer med tradition och lönebildning att göra än med sexuell läggning...
Piccante
16-07-2011, 23:15
Jag känner att tråden har fastnat i stereotypdiskussioner och vill pigga upp med detta fantastiska klipp http://www.youtube.com/watch?v=8fPTEJ-gyf0
Trampendal
16-07-2011, 23:53
CITAT (Meriona @ 16-07-2011, 11:35)   Tack, nu slapp jag skriva själv!  Det finaste jag vet att ge bort är något man själv odlat, virkat, bakat, syltat eller liknande. Särskilt som man inte är duktig på det själv. En hemodlad gurka hade jag blivit själaglad över. Och inte anser jag det sexuellt laddat heller - hallå en gurka? Är det inte en skröna? Nån som provat?  Åjo, en gurka är allt lite laddad och kan funka oberoende av sexuell läggning. :-) Nu blev det ju stort fokus på gurkan då, men jag såg för min inre fantasi hur det här grannparet vaknade på söndagsmorgonen och över frukosten diskuterade gårdagens "samkväm" med en viss irritation. Då knackar det på dörren och där står Motti med en gurka och tackar för senast. Ren komik! (Förlåt Motti  )
Gossen Ruda
17-07-2011, 07:31
Vad som står på Wikipedia får man ta med en nypa salt, i laddade ämnen är det bra med ett helt saltpaket. Vad beträffar ämnet i övrigt har jag slutat diskutera detta pga det laddade innehållet, jag vet var jag själv står och det räcker för mig. Grundfrågan i första inlägget är dock lite intressant och typisk för Sverige idag. Man vill vara så öppet förstående att det slår över. Bättre att hålla käften och låtsas som det regnar. Som det tydligen snart kommer att göra här hos mig.
Halaj!
För ett tag sedan gick det en omröstning om vilket som var det roligaste humorprogrammet på SR (Mammas nya kille vann). Någon på nätet uttalade stor harm över att det överlägset bästa humorprogrammet inte ens var nominerat, Ring P1 nämligen. Denna tråd håller precis samma kaliber. Ofrivillig humor är den bästa humorn!
//T
Myosotis
17-07-2011, 09:23
CITAT (Gossen Ruda @ 16-07-2011, 22:20)  Skall man behöva förklara det uppenbara? (...) Nej tack, det behövs inte. Jag skrev "homofobfobi" med glimten i ögat, det vet jag väl själv att det inte är någon fobi och jag vet också att din homofobi inte får dig att springa skrikande till skogs utan bara att bli elak mot homosexuella. En fobi light kanske. Det vet nog de flesta här vad en fobi är.
Gossen Ruda
17-07-2011, 09:33
Tråkigt nog har du fel Myo. Jag är inte generellt elak mot homosexuella, inte alls pga detta. Däremot har jag haft en del bråk med en person som råkar vara detta men grundorsaken var en annan. Vilken kan kvitta med det uppenbarade sig efter ett tag i en annan fråga där jag inte alls var inblandad.
Huggorm
17-07-2011, 09:37
Homomotvilja kanske är ett bättre ord? Men det är lite svåruttalat.
Anki på Öland
17-07-2011, 10:03
CITAT (Huggorm @ 17-07-2011, 10:37)  Homomotvilja................ Följdaktligen måste man också kunna ha rödhårigmotvilja, 44-i-skor-motvilja, uppnäsamotvilja osv........ Fast jag tycker ju det måste vara svårt att känna motvilja mot en människa enbart för en egenskap som jag vet om ifall ingen talar om det för mig..........
ninnisky
17-07-2011, 11:59
Förlåt, men jag har motvilja mot tjatiga trådar som inte kommer en enda vart vidare. Som denna t ex, som jag tycker har sagt sitt! eller som kan fortsätta i all oändlighet i meningslösa tråden..........................
CITAT (ninnisky @ 17-07-2011, 12:59)  Förlåt, men jag har motvilja mot tjatiga trådar som inte kommer en enda vart vidare. Som denna t ex, som jag tycker har sagt sitt! eller som kan fortsätta i all oändlighet i meningslösa tråden.......................... Men VARFÖR läser du då?
Huggorm
17-07-2011, 14:52
CITAT (ninnisky @ 17-07-2011, 12:59)  Förlåt, men jag har motvilja mot tjatiga trådar som inte kommer en enda vart vidare. Som denna t ex, som jag tycker har sagt sitt! eller som kan fortsätta i all oändlighet i meningslösa tråden.......................... För det är väll inte bara så att du är orolig för att obekväma saker skall skrivas? Det finns minst ett dussin andra trådar bara på småprats förstasida som är både tjatigare och mera stillastående utan att jag sett dig protestera där.
Kvinnan står vid grönsaksdisken och känner på och väljer gurka. Maken ropar högt från mjölkdisken: - Köp två så kan vi äta en!! (Kunde inte låta bli, inget ont menat i någon riktining...) Mvh Fenja
Fjortispower
17-07-2011, 15:02
Hahahah asså jag och mina vänner sitter och skrattar! Det är verkligen roligt med pajkastningstrådar, jag älskar det!  CITAT (Huggorm @ 17-07-2011, 15:52)  För det är väll inte bara så att du är orolig för att obekväma saker skall skrivas? Det finns minst ett dussin andra trådar bara på småprats förstasida som är både tjatigare och mera stillastående utan att jag sett dig protestera där. Denna var verkligen bra!
ninnisky
17-07-2011, 15:12
Jag är inte ett dugg rädd för obekväma trådar- är inte rädd för särskilt mycket. Min kommentar var bara att jag tycker tråden är TJATIG . Mig veterligen har jag inte skrivit något annat men ni kanske vill läsa mellan raderna, Visst kan jag låta bli att läsa och det gör jag oftast...
Piccante
17-07-2011, 16:43
var tog Motti vägen
CITAT (ninnisky @ 17-07-2011, 16:12)  Jag är inte ett dugg rädd för obekväma trådar- är inte rädd för särskilt mycket. Min kommentar var bara att jag tycker tråden är TJATIG . Mig veterligen har jag inte skrivit något annat men ni kanske vill läsa mellan raderna, Visst kan jag låta bli att läsa och det gör jag oftast... Hi hi,nu gör du ju själv att tråden blir tjatig
Krolliljan
17-07-2011, 19:01
CITAT (Motti @ 16-07-2011, 00:46)  Jag trodde att öppenhet gällde óch att vi ska ta bort stämplar på varandra och acceptera som dom vi är ,men som hetro vet man inte alltid hur man ska bete sig mot de som har en annan läggning.Men jag inser nu att jag inte vet hur jag ska förhålla mig och jag är ärligt ledsen över om våra vänner här känner sig kränkta men jag gillar dom verkligen och dom är så himmla trevliga .Jag bad dom om ursäkt om jag varit Plump och det var verkligen inte min mening att såra dom på något vis.Så ser man då Jonas Gardell som bjuder på sig till 100 % och talar öppet om att han och Marck är Gay,lite svårt att veta hur man ska förhålla sig då !Som hetro vill man ju gärna tala om att det är okej att vara Gay och i mötet med människor så är det ju hur man trivs tillsamans oavset läggning.Jag har nog lärt mig en läxa. Ja så tokigt allt kan bli . Hoppas att allt löser sig för er. Det är inte lätt att förstå hur andra människor tänker. Den gamla klyschan att man behöver ha gått i någon annans skor för att förstå den tror jag ändå stämmer rätt bra även om jag som gått i mina egna skor inte ens alltid förstår mig själv.
Så här var det !för ni som undrar vart jag tog vägen .Vi har kännt eden ena killen i flera år och vetat om att han är Gay och vi fick veta det av andra här i byn ,jag tyckte att det inte spelar någon roll efter som jag i mitt yrke jobbat med många Gay killar och igentligen är det helt ovidkomande efter som den här killen är super trevlig och jag har fått en del växter av honom.Den där kvällen när vi gick förbi deras stuga så satt det ett grannpar till dom där de ropade på på oss och vi pratade då blev vi inbjudna på ett glas vin och min man följde med och satte sig fast han har lite homofobi,jag tyckte det var bra för då kanske han insåg att de som är Gay är precis som vi andra !killen som äger stugan sammlar på vissa prylar som jag tyckte var kola så vi gick in och tittade,då säger han till mig :ja du vet ju hur det är med mig och "han "ja sa jag det har jag förståt länge ,då frågar han hur vet du det ?jo jag bara har förståt det men det stör inte mig,då kommer hans vän och säger att jag är inte Gay jag är biasexuell !okej sa jag sen pratades det inte mer om det.Sen gick vi ut till de andra och pratade lägenheter i Stockholm.Fem dagar efter gick jag förbi och skulle lämna en egen odlad gurka som tack för en trevlig kväll och fick världens utskällning som jag inte fattade något av  tror killens vän hade konstuerat ihop något AV någon annledning själv fick jag en chock och förstog inget av det de sa ,saken är det att de själva tog upp sin homosexualitet inte jag.en sak till !om jag har fattat hur det ligger till så har ju andra här i byn också kunnat räkna ut det och jag vet att alla vet ?Jag kan tala om att jag måt skitdåligt av det här eftersom jag inte gjort dom ett skit.En sak har jag lärt mig !passa dig för Gay människor för de är känslomässigt obalanserade .det här med garderoben existerar än tydligen.
Piccante
19-07-2011, 21:04
CITAT En sak har jag lärt mig !passa dig för Gay människor för de är känslomässigt obalanserade .det här med garderoben existerar än tydligen. Fast Motti, där gör du en väldigt löjlig generalisering! Du som är så öppen säger du.... Som du beskriver det så kan jag inte fatta vad du har gjort för att de skulle ta illa upp. Du verkar ju dessutom känna den ene av dom ganska väl. De har kanske haft problem i sitt förhållande och inte ville diskutera det öppet? Den ene av männen kanske missuppfattade situationen och trodde du tog upp det eller frågade ut hans partner. Det verkar som om du hamnat i ett missförstånd. Jag hade nog frågat dom vad som är fel och försökt reda ut det så man kan ha bra grannsämja även i fortsättningen.
VitaFingrar
19-07-2011, 21:19
CITAT (Motti @ 19-07-2011, 21:56)  ...passa dig för Gay människor för de är känslomässigt obalanserade .det här med garderoben existerar än tydligen. Känslomässigt obalanserade? wtf? Alltså, jag dröjde med att komma ut ur garderoben. Länge. Så ja, det finns en garderob. Trots att alla runt omkring mig förstod sedan länge att jag var lesbisk så dröjde det ändå lång tid innan jag faktiskt berättade det själv. Det har inte med någon känslomässig obalans att göra, jag visste hela tiden exakt hur jag kände men det är inte min plikt att sprida det för hela världen. Vill jag berätta det måste det väl för fan få vara på egna villkor... Nu har jag gnällt färdigt. Tror jag.
Markus H !precis som du skiver tror jag det är anngående dom ,killen som har stugan kramade om mig innan jag gick tror inte det var hans ide alls att skälla ut mig och det var vännen som var aggresiv ja hotfull ,så här efterår tror jag det var "vännen" som satte press på honom,han skulle aldrig burit sig år så om ingen satt han på det.Verkar som de har mer problem med att vara Gay än jag har faktiskt,men som jag påpekade jag har aldrig tagit upp det det var dom själva som gjorde det,jag brur mig inte ett dugg om deras läggning jag bara tyckte att det var så trevliga tills nu .ja det här var det värsta jag varit med om på 30 år tror jag.När man bor i en by får man tänka sig för vad man vräker ur sig antingen man är hetro eller gay man ska i alla fall mötas då och då och då blir det väldigt obehagligt eller hur om man hafft konflikter.
Anki på Öland
19-07-2011, 21:36
CITAT (Motti @ 19-07-2011, 21:56)  ...................En sak har jag lärt mig !passa dig för Gay människor för de är känslomässigt obalanserade .det här med garderoben existerar än tydligen. Det var väl om något en generalisering som heter duga...... CITAT (Motti @ 19-07-2011, 22:22)  ..................När man bor i en by får man tänka sig för vad man vräker ur sig antingen man är hetro eller gay.......................... Precis så är det!!
På 70_talet och 80_talet hade jag annställda som var Gay de hade det jobbigt eftersom de oftast blev förskjutna av sin familj och de var väldigt psykist obalanserade nu för tiden är ju alla öppet gay alla vet vilka de är för det mesta eller hur och de flesta bryr sig inte utan axeptera dom som de personligheter de är de döms inte lika mycket för sin läggning.Det var det jag ville ha sakt Anki.Om någon frågar dig om du är hetro så blir väl inte du arg ?
Anki på Öland
19-07-2011, 22:07
CITAT (Motti @ 19-07-2011, 22:51)  På 70_talet och 80_talet hade jag annställda som var Gay de hade det jobbigt eftersom de oftast blev förskjutna av sin familj och de var väldigt psykist obalanserade..............
 Alla har vi fobier av något slag men visst har världen blivit lättare för dom som har en annan sexuel läggning ! Det viktigste för mig ! är själva "Mötet "med andra människor inte deras läggning åt ena eller andra hållet.Något som mina grannar här i byn missade för de ville dölja att de var Gay men alla vet här redan och alla gillar dom som dom de är fast det vet dom ju inte
herkules
19-07-2011, 22:53
tror du blev indragen i något som inte har ett dugg med dig att göra! trist bara att bo på bystan där skitsnacket frodas. hoppas att det ger sig och fortsätt var som du är, snäll och vänlig! <3
CITAT (Motti @ 19-07-2011, 21:56)  Så här var det !för ni som undrar vart jag tog vägen .Vi har kännt eden ena killen i flera år och vetat om att han är Gay och vi fick veta det av andra här i byn ,jag tyckte att det inte spelar någon roll efter som jag i mitt yrke jobbat med många Gay killar och igentligen är det helt ovidkomande efter som den här killen är super trevlig och jag har fått en del växter av honom.Den där kvällen när vi gick förbi deras stuga så satt det ett grannpar till dom där de ropade på på oss och vi pratade då blev vi inbjudna på ett glas vin och min man följde med och satte sig fast han har lite homofobi,jag tyckte det var bra för då kanske han insåg att de som är Gay är precis som vi andra !killen som äger stugan sammlar på vissa prylar som jag tyckte var kola så vi gick in och tittade,då säger han till mig :ja du vet ju hur det är med mig och "han "ja sa jag det har jag förståt länge ,då frågar han hur vet du det ?jo jag bara har förståt det men det stör inte mig,då kommer hans vän och säger att jag är inte Gay jag är biasexuell !okej sa jag sen pratades det inte mer om det.Sen gick vi ut till de andra och pratade lägenheter i Stockholm.Fem dagar efter gick jag förbi och skulle lämna en egen odlad gurka som tack för en trevlig kväll och fick världens utskällning som jag inte fattade något av  tror killens vän hade konstuerat ihop något AV någon annledning själv fick jag en chock och förstog inget av det de sa ,saken är det att de själva tog upp sin homosexualitet inte jag.en sak till !om jag har fattat hur det ligger till så har ju andra här i byn också kunnat räkna ut det och jag vet att alla vet ?Jag kan tala om att jag måt skitdåligt av det här eftersom jag inte gjort dom ett skit.En sak har jag lärt mig !passa dig för Gay människor för de är känslomässigt obalanserade .det här med garderoben existerar än tydligen. Som du beskriver det här, förstår jag inte vad som är problemet. Snarare att problemet ligger hos dom, inte hos dig. Ta ett snack med din kompis när det lugnat sig lite, så ska du se att det löser sig.
*Stintan*
19-07-2011, 23:21
Fast Motti sådär skrev du inte i ditt första inlägg utan där står det:. "Vi har ett par här i byn som är Gay och är jättegoa och trevliga på alla vis ,vi hamnade där förra lördagen på ett glas vin och då var jag lite nyfiken och pratade om att de var Gay och hur det var men att det inte störde mig".
Du får ursäkta men det känns lite som om du nu vill tona ner och förminska ditt eget agerande men sanningen kanske ligger nånstans mittemellan. Jag har mycket svårt att tro att dom blev så aggressiva om det gick till så som du nu påstår.
Nu skriver du också att dina grannar ville dölja att de var gay. Det kan ju faktiskt vara så enkelt att dom inte tycker att dom har någon skyldighet att basunera ut sin läggning i byn. Varför skulle just dom ha den skyldigheten? Det innebär ju inte att dom sitter kvar i garderoben utan bara att dom vill bli betraktade som grannar och människor vilka som helst och inte som annorlunda. Du säger flera gånger att alla i byn vet, jaha vad vet ni mer om varandra i byn. Skvallras det mycket ?
En annan sak. Alla är inte öppet gay nu för tiden som du tycks tro, det finns fortfarande många kvar i garderoben av en eller annan anledning och alla är inte psykiskt obalanserade.
mamamaggan
20-07-2011, 00:24
Obalanserade gaymänniskor ? Tillåt mig småle !
Varför har du så mycket fantasier omkring varför de blev arga och att det måste bero på att de är gay ?
Alla är vi människor och har samma känslor oavsett hur vi ser ut eller vilken sexuell läggning vi har.
Låt andra människor ha sina liv ifred och sköt dig själv !
Anki på Öland
20-07-2011, 07:56
CITAT (pejori @ 20-07-2011, 00:05)  Som du beskriver det här, förstår jag inte vad som är problemet. Snarare att problemet ligger hos dom, inte hos dig. Ta ett snack med din kompis när det lugnat sig lite, så ska du se att det löser sig.  Jag skulle nog också ha problem om någon av mina grannar kom och "grävde" i mitt sexliv! Man får väl för 17 ha lite hyfs! Om dom inte vill prata om sig och sitt ska väl inte en nyfiken granne komma och lägga sig i vad jag vill att omgivningen ska veta eller inte!
Gunilla T
20-07-2011, 08:31
CITAT (Motti @ 19-07-2011, 22:22)  När man bor i en by får man tänka sig för vad man vräker ur sig Bäst är att inte sladdra alls, varken i byn eller på nätet...
Myosotis
20-07-2011, 09:39
CITAT (Motti @ 19-07-2011, 21:56)  Jag kan tala om att jag måt skitdåligt av det här eftersom jag inte gjort dom ett skit. Ja det kan jag förstå och det låter verkligen som om de varit orättvisa mot dig - om det inte var din man som sa något elakt när du inte hörde? Men när du säger: CITAT (Motti @ 19-07-2011, 21:56)  En sak har jag lärt mig !passa dig för Gay människor för de är känslomässigt obalanserade. så är det du som är dum, orättvis och full av fördomar  så nu har du i efterhand gjort dig förtjänt av behandlingen. Hur kan man komma på tanken att generalisera så?!!
Men motti, försvarade du dig inte på något sätt när du fick utskällningen? Det är ju inte ofta folk bara skäller rakt ut, utan säger man att "men det var ju ni som tog upp det" så kommer garanterat orsaken till varför de är arga på posten. Ni måste väl ha haft någon form av meningsutbyte när det hände? Jag är mest nyfiken över vad som sades när du fick utskällningen för där borde orsaken till varför de blev arga vara ganska tydlig.
Ofta kan det vara små saker som gör folk upprörda. Det kan räcka med att du råkade säga att "hela byn pratar om det" så kan de känna sig illa till mods rent allmänt och då går det lätt ut över personen som avslöjade det. Om man får förtroendet att någon är gay så är det inte heller lämpligt att säga "det har jag inga problem med" utan då bör man snarare tacka för förtroendet. Annars är det ju lite som att säga att det trots allt finns något negativt inblandat men att man själv "står över det".
Och som myostis säger, vet du vad din man satt och pratade om när du var borta?
Men som sagt, fundera mer över vad som sades under utskällningen än vad som sades under kvällen, så är det nog enklare att lista ut varför de är upprörda.
herkules
20-07-2011, 10:17
snacka om att göra hönor här. om man får en utskällning som man inte räknat med så kan man bli tvärtyst, rent av chockad och inte säga pip. sånt kan hända. om alla ska få vara precis som de är så gäller det väl även motti? jävla trams! rotar man i folks sexliv när man talar hetero/homo? jag gör inte det. folks liv möjligtvis.
*Stintan*
20-07-2011, 11:03
CITAT (herkules @ 20-07-2011, 11:17)  snacka om att göra hönor här. om man får en utskällning som man inte räknat med så kan man bli tvärtyst, rent av chockad och inte säga pip. sånt kan hända. om alla ska få vara precis som de är så gäller det väl även motti? jävla trams! rotar man i folks sexliv när man talar hetero/homo? jag gör inte det. folks liv möjligtvis. Och även vi får då säga vad vi tycker eftersom hon nu startat en tråd om det och frågat. Att du inte fixar det är ju inget nytt. Å andra sidan är ju Motti den enda som vet vad som verkligen hände, men hon har delgett oss två olika versioner, så vad som är sant om vad som verkligen sagts och inte vet vi inte, men som hon skriver och framställer gaypersoner i den här tråden vore det mer än märkligt om ingen reagerade. Men du kanske var där?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|