|
Gossen Ruda
20-01-2012, 18:53
CITAT (gnon49 @ 20-01-2012, 18:44)  Det positiva för Juholt är väl att förtroendet hos väljarna i allmänhet o S-medlemmar i synnerhet, inte kan sjunka så mycket mer. Majoriteten sågar ju Juholt jäms med fotknölarna, oavsett partitillhörighet. Kan partiet ta sig till 30% väljarstöd, d.v.s dom lo-medlemmarna som fortfarande stödjer Juholt, så är partiet bara att gratulera. Att ledande S-toppar byter fot o åsikt beroende på läget är ganska ointressant, förutom att det skrämmer bort väljare. Vad som sades på VU kommer troligen ut till media o så är striden i full gång igen. Bara att tacka den allsmäktige att S inte sitter i regeringsställning med den S-ledningen. Det är få av partiledarna, om någon jag har dålig koll, där stödet är mer än 50% vilket behövs för en majoritet.
Huggorm
20-01-2012, 19:16
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2012, 18:53)  Det är få av partiledarna, om någon jag har dålig koll, där stödet är mer än 50% vilket behövs för en majoritet. Jodå, enligt senaste SIFO så har Reinfeldt stort eller mycket stort förtroende hos 67% av väljarna. Näst bäst var Fridolin med 43% så det är ett stort hopp. Juholt hade 16%, och lyckades därmed enbart klå Jimmie Åkesson. http://www.tns-sifo.se/media/352310/1523904.pdf
malarmaster
20-01-2012, 19:21
CITAT (herkules @ 20-01-2012, 16:52)  juholt kvar!  det goda har än en gång vunnit över det onda *glad* jösses,ni har inte mycket begrepp om politik. Juholt kommer under veckan att annonsera sin avgång. han fick chansen att själv ta det beslutet istället för att bli fockad. en indikation är att han med svansen mellan benen drog hem till oskarshamn istället för att ta presskonferensen själv.Man skall inte lyssna på vad som sägs utan på det som inte sägs,där ligger sanningen. Ulf
CITAT (Huggorm @ 20-01-2012, 19:16)  Jodå, enligt senaste SIFO så har Reinfeldt stort eller mycket stort förtroende hos 67% av väljarna. Näst bäst var Fridolin med 43% så det är ett stort hopp. Juholt hade 16%, och lyckades därmed enbart klå Jimmie Åkesson. http://www.tns-sifo.se/media/352310/1523904.pdfJag har inte öppnat länken men de där siffrorna ger 126%. Hur får du ihop det?
CITAT (malarmaster @ 20-01-2012, 19:21)  jösses,ni har inte mycket begrepp om politik. Juholt kommer under veckan att annonsera sin avgång. han fick chansen att själv ta det beslutet istället för att bli fockad. en indikation är att han med svansen mellan benen drog hem till oskarshamn istället för att ta presskonferensen själv.Man skall inte lyssna på vad som sägs utan på det som inte sägs,där ligger sanningen. Ulf Okej, gäller det Freddan också? För så fall stämmer begreppet "nya arbetarpartiet" lite bättre...
sqrulan
20-01-2012, 19:29
CITAT (malarmaster @ 20-01-2012, 19:21)  jösses,ni har inte mycket begrepp om politik. Juholt kommer under veckan att annonsera sin avgång. han fick chansen att själv ta det beslutet istället för att bli fockad. en indikation är att han med svansen mellan benen drog hem till oskarshamn istället för att ta presskonferensen själv.Man skall inte lyssna på vad som sägs utan på det som inte sägs,där ligger sanningen. Ulf Hoppas att det är sant! Jämför inte en vacker hund med svansen mellan benen med Juholt, det är det enda som är fel!
*Stintan*
20-01-2012, 19:29
CITAT (malarmaster @ 20-01-2012, 19:21)  jösses,ni har inte mycket begrepp om politik. Juholt kommer under veckan att annonsera sin avgång. han fick chansen att själv ta det beslutet istället för att bli fockad. en indikation är att han med svansen mellan benen drog hem till oskarshamn istället för att ta presskonferensen själv.Man skall inte lyssna på vad som sägs utan på det som inte sägs,där ligger sanningen. Ulf Ehhh begrepp om politik???? VU kan inte focka Juholt det kan bara kongressen göra. Annar kan han bara själv begära att få avgå.
Huggorm
20-01-2012, 19:31
CITAT (Anma @ 20-01-2012, 19:26)  Jag har inte öppnat länken men de där siffrorna ger 126%. Hur får du ihop det? Det är en undersökning för hur mycket förtroende väljarna har till de olika partiledarna, inte vilket parti de sympatiserar med. Det är mycket möjligt att den som har förtroende för Reinfeldt även har det för övriga allianspartiers ledare och vice versa. Vilket jag nog tror att du egentligen förstår
Bengalow
20-01-2012, 20:00
Jag hoppas och tror på Håkan Juholt. Har han kämpat emot så länge, till trots för det drevet som han utsatts för. Det får mig att komma ihåg den hetskampanj som drevs av moderaterna mot Olof Palme, som startades av Timbro och Unghögern med Gösta Bohmans goda minne. Fy faaan, att man kan sjunka så lågt. Detta är inte historia. Anders Borg och Fredrik Reinfeldt var med och formulerade tankarna och hetsen. Det kan man se i FR's bok om svenskarna. Vad är det han kallade oss svenskar...boskap? Heja Håkan - ge Sverigemoderaterna på skallen!
malarmaster
20-01-2012, 20:03
CITAT (*Stintan* @ 20-01-2012, 19:29)  Ehhh begrepp om politik???? VU kan inte focka Juholt det kan bara kongressen göra. Annar kan han bara själv begära att få avgå. det är riktigt, stintan. men skulle vu förklara att de inte hade haft förtroende så är det samma sak. nu uttalade de officielt att juholt har vu:s förtroende men det är bara en snygg undanmanöver då flera distrikt uttalas sitt misstroende samt att flera vu ledamöter också sagt till juholt att avgå. Bollen ligger hos Juholt men i praktiken har han inget val,han är avhängd o jobbet att hitta ny kandidat/er har varit igång sedan i julas enl. min källa. Om juholt hade fått ett uttalat förtroende hade vu-ledamöter sagt det o framförallt Juholt själv. Nu åkte han istället hem för att konferera med familjen om framtiden,det är ju inte bara partiledarskapet,utan också om han överhuvudtaget kan sitta kvar i riksdagen. Ulf
CITAT (Huggorm @ 20-01-2012, 19:31)  Det är en undersökning för hur mycket förtroende väljarna har till de olika partiledarna, inte vilket parti de sympatiserar med. Det är mycket möjligt att den som har förtroende för Reinfeldt även har det för övriga allianspartiers ledare och vice versa. Vilket jag nog tror att du egentligen förstår  Klart jag fattar nu, men när jag läste inlägget fattade jag inte, tänkte inte så långt. Även solen har sina fläckar.
Gossen Ruda
20-01-2012, 20:05
CITAT (malarmaster @ 20-01-2012, 19:21)  jösses,ni har inte mycket begrepp om politik. Juholt kommer under veckan att annonsera sin avgång. han fick chansen att själv ta det beslutet istället för att bli fockad. en indikation är att han med svansen mellan benen drog hem till oskarshamn istället för att ta presskonferensen själv.Man skall inte lyssna på vad som sägs utan på det som inte sägs,där ligger sanningen. Ulf Du är rolig.  Om han INTE annonserar sin avgång, gör du en juholtare då?
malarmaster
20-01-2012, 20:11
CITAT (Cacki @ 20-01-2012, 19:26)  Okej, gäller det Freddan också? För så fall stämmer begreppet "nya arbetarpartiet" lite bättre... det gäller alla politiker,det de säger är bara för att locka väljare,i praktisk politik visas vad de egentligen menar. och där ligger alliansen på vissa områden pyrt till. Ulf CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2012, 20:05)  Du är rolig.  Om han INTE annonserar sin avgång, gör du en juholtare då?  nä,knappast för jag vet att jag får rätt, Ulf
sqrulan
20-01-2012, 20:12
Jag är bara en av alla men för mej är Juholt ett minne blott! Som ett maskrosfrö i en häftig vårvind!
*Stintan*
20-01-2012, 20:13
CITAT (malarmaster @ 20-01-2012, 20:03)  det är riktigt, stintan. men skulle vu förklara att de inte hade haft förtroende så är det samma sak. nu uttalade de officielt att juholt har vu:s förtroende men det är bara en snygg undanmanöver då flera distrikt uttalas sitt misstroende samt att flera vu ledamöter också sagt till juholt att avgå. Bollen ligger hos Juholt men i praktiken har han inget val,han är avhängd o jobbet att hitta ny kandidat/er har varit igång sedan i julas enl. min källa. Om juholt hade fått ett uttalat förtroende hade vu-ledamöter sagt det o framförallt Juholt själv. Nu åkte han istället hem för att konferera med familjen om framtiden,det är ju inte bara partiledarskapet,utan också om han överhuvudtaget kan sitta kvar i riksdagen. Ulf Nu hade han ju VU:s förtroende eller hur, Ja vi lär väl få se vad som händer, han behöver säkert lite vila och inte kritik för att han åker hem till familjen där han faktiskt fortfarande bor.
Gossen Ruda
20-01-2012, 20:13
CITAT (malarmaster @ 20-01-2012, 20:11)  nä,knappast för jag vet att jag får rätt, Ulf Uttalandet är noterat, jag återkommer när det blir aktuellt.
Huggorm
20-01-2012, 20:20
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2012, 20:13)  Uttalandet är noterat, jag återkommer när det blir aktuellt. Ja, nu blir det spännande
CITAT (malarmaster @ 20-01-2012, 20:11)  det gäller alla politiker,det de säger är bara för att locka väljare,i praktisk politik visas vad de egentligen menar. och där ligger alliansen på vissa områden pyrt till. Ulf Det är synd att det är så många som inte genomskådat detta. Nu ska Juholt tydligen avgå enligt tv 4.
herkules
20-01-2012, 20:32
CITAT (Huggorm @ 20-01-2012, 19:16)  Jodå, enligt senaste SIFO så har Reinfeldt stort eller mycket stort förtroende hos 67% av väljarna. /.../ förtroende för reinfeldt - han skulle inte ens få passa min cykel, så om sifo hade frågat mig så hade siffrorna sett annorlunda ut! någon skrev eller sa, i tidning eller i tv att det ska vara lite mindre sifoundersökningar och lite mer politik, smart och något att ta fasta på  CITAT (malarmaster @ 20-01-2012, 19:21)  jösses,ni har inte mycket begrepp om politik. /.../ jag har en herrejösses massa begrepp om politik men det var inte det jag först tänkte på när jag skrev det jag skrev. jag menade att mediadrevet och hugg-i-ryggen-skiten från högersossar funkade inte den här gången heller. om han avgår nästa vecka är en helt annan sak.
malarmaster
20-01-2012, 20:34
CITAT (Anma @ 20-01-2012, 20:28)  Det är synd att det är så många som inte genomskådat detta. Nu ska Juholt tydligen avgå enligt tv 4. det är nog ändå många som vet detta men problemet är brist på alternativ till allianspolitiken. just den bristen gör att alliansen inte behöver anstränga sig för att rätta till bristerna i framförallt sociala sektorn o arbetsmarknaden. hoppas att det blir ändring,sossarna behöver komma tillbaks,till dess får vi lita på att v o mp tar oppositionsrollen,de har iallafall börjat bra. Ulf
sqrulan
20-01-2012, 21:38
Men det har väl dom flesta normala personer sett att Juholt är körd! Hur ska man kunna tro på en som ljuger!? Han har inte ens givit ett trovärdigt förtroende, han bara dök upp som nån djäkla tomte ur en ask??? Trovärden byggs upp under år, för mej så fanns han inte ens förrän han blev en "fjant"!!!
S gör kanske som alla andra partier. Man sparkar i regel inte någon politiskt vald, man ger honom/henne ultimatum för att personen måste säga att han/hon avgår för partiets bästa, fast alla vet hur det ligger till. Sedan blir det tack o avskedsföreställning och personen är glömd. En korrekt föreställning där alla spelar med. Sådan är politiken. Juholt är ingen korgosse i det hänseendet, men kanske han faller på eget grepp. Hans frånvaro på presskonferensen verkar tyda på det. Vill S växa kanske man får söka sig mer mot mitten-högerut. Går man åt vänster kommer man nog in i minfältet JS lagt ut.
sqrulan
20-01-2012, 21:48
Partiets bästa!!!! Undra om min chef i vården tänker så?? Måste få spy en svätt!!!!
cikkoria
20-01-2012, 23:09
Clownen kommer med största sannolikhet tillkännage sin avgång imorgon.
herkules
20-01-2012, 23:13
CITAT (cikkoria @ 20-01-2012, 23:09)  Clownen kommer med största sannolikhet tillkännage sin avgång imorgon.  vilken clown, du eller?
cikkoria
21-01-2012, 00:34
CITAT (herkules @ 20-01-2012, 23:13)  vilken clown, du eller?
Har man inte fattat att Juholt är ett stolpskott och en psykopat ! ja då vet jag inte vad.Om ni sossar vill ha en politisk motståndare så för fan skaffa en som har lite interligens och omtanke om sina väljare .En som inte bara ser till sin egen personlighet .Kan ärligt säga att vi Moderater uppskattar en värdig motståndare och det är inte Juholt !
CITAT (Motti @ 21-01-2012, 00:39)  Har man inte fattat att Juholt är ett stolpskott och en psykopat ! ja då vet jag inte vad.Om ni sossar vill ha en politisk motståndare så för fan skaffa en som har lite interligens och omtanke om sina väljare .En som inte bara ser till sin egen personlighet .Kan ärligt säga att vi Moderater uppskattar en värdig motståndare och det är inte Juholt ! Men nu får du för fan lägga ner! Psykopat?!?!? Tyst nu för i helvete. Hejdå.
I min värld så är han en psykopat !när han inför media kan stå och säga att mötet i går inte handlar om hans förtroende i partiet utan handlar om hur de ska gå till väga gentemot de Borgeliga ! ändå så står hans partimedlemar och säger att mötet handlar om Juholts framtid i partiet och om hans eventulle avgång !när man förnekar värkligheten och förhärliga sig själv då är man psykopat .
herkules
21-01-2012, 00:58
världen är inte nässjö  läs och lär och kom igen när du förstått vad du läst: http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Psykopati
I såfall är du psykopat du också, Motti.
Nä jag är verkligen ingen psykopat  men när jag ser en så vet jag att det är en .Verkar som en del av er här inte har ett hum om vad som skrivs och sägs i media ! Juholt blir inte gammal som patiledare en vecka till möjligtvis eller två,han drar ju ner sossialdemokratin till intet är det ni vill ?Vill ni inte ha en stark ledare som inte blåljuger om allt !för att få en balans i politiken så behövs det en stark sosseledare och just nu finns det bara ett stolpskott ! Även de borgeliga är intresserade av att ha en stark sosseledare och inte fan är det Juholt .Övertala Margot Wahlström att ta posten som sosseledare så det blir någon ordning !
Jag sa för flera veckor sen att det är kört för Juholt, men det förändrar inte det faktum att jag tycker att du motti ör en idiot som kallar honom psykopat.
jag grundar det på att han förhärliga sig själv och inte innser allvaret i sin uppgift som Partiledare !det enda han har tillfört är ju att dra ner det socialdemokratiska partiet i botten ! så vi borgeliga vet ju redan nu att vi vinner nästa val !i all godtrogenhet så vill väl alla Partier ha en värdig motståndare ett parti som åtmindståndet ha en ledare som har något vettigt att säga och som inte hela världen kretsar runt !det finns massor av psykopater inom politiken i alla led men Juholt är väl den som utmärker sig totalt ,han fattar ju inte ens att han är en som sänker sitt eget parti till botten han vidhåller att han har fortsatt förtroende  då har man inte koll utan ser till sin egen person först .
Ingela i Segersberg
21-01-2012, 02:17
Du är ta mig fan inte klok, Motti! Sätt alkolås på datorn din!
CITAT (Anma @ 21-01-2012, 01:44)  Jag sa för flera veckor sen att det är kört för Juholt, men det förändrar inte det faktum att jag tycker att du motti ör en idiot som kallar honom psykopat. Kan hålla med om att man skall vara försiktig med att sätta diagnoser det bör vi överlåta till läkarvetenskapen, men man kanske också skall vara försiktig med att kalla andra för idioter också. Betr. Juholt så är det väl ändå uppenbart att något är fel med hans sätt att handskas med lätt kontrollerbar fakta. "Skall man ljuga bör man ljuga om sådant ingen lätt kan kolla upp" sa alltid min käre svärfar, och visst ligger det något i det. Och visst är "eran" Juholt slut nu, gissar att han kommer att avgå på egen begäran inom några dagar (har jag fel är han dummare än jag tror). Som jag ser det är det den enda rimliga lösningen att han avgår under någotsånär värdiga former i utbyte mot att VU säger sig ha förtroende för honom. Sen gäller det att hitta någon ytterst modig man eller kvinna som skall ta över, inget drömjobb precis. Gita
CITAT (Ingela i Segersberg @ 21-01-2012, 02:17)  Du är ta mig fan inte klok, Motti! Sätt alkolås på datorn din! Ingela, får jag fråga vad du vill med inlägget ovan? Det tillför ju inget i sak, eller hur? Visst måste det vara tillåtet att skriva på forumet även om man kanske inte formulerar sig så väl alltid? Gita
CITAT (herkules @ 21-01-2012, 00:58)  världen är inte nässjö  läs och lär och kom igen när du förstått vad du läst: http://sv.m.wikipedia.org/wiki/PsykopatiMan bör nog inte använda sig av wikipedia som någon slags sanningskälla. Det är livsfarligt för det förekommer hur mycket som helst felaktigheter och tokigheter där. Du, jag eller vem som helst kan faktiskt gå in ändra eller skriva vad som helst där, eller hur? Nu avsåg jag inte din länk om psykopati utan wikipedia i stort. Gita
CITAT (herkules @ 20-01-2012, 20:32)  förtroende för reinfeldt - han skulle inte ens få passa min cykel, så om sifo hade frågat mig så hade siffrorna sett annorlunda ut! Du är skojig du! Har du mer än en röst, eller vad menar du? Gita
Ingela i Segersberg
21-01-2012, 06:57
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 05:53)  Ingela, får jag fråga vad du vill med inlägget ovan? Det tillför ju inget i sak, eller hur?
Visst måste det vara tillåtet att skriva på forumet även om man kanske inte formulerar sig så väl alltid? Gita Tillför Mottis inlägg något i sak då? När hon kallar Juholt en psykopat, så tycker jag faktiskt att hon inte är klok!!
[quDe tote name='Gita' date='21-01-2012, 05:53' post='1506205'] Ingela, får jag fråga vad du vill med inlägget ovan? Det tillför ju inget i sak, eller hur?
Visst måste det vara tillåtet att skriva på forumet även om man kanske inte formulerar sig så väl alltid? Gita [/quote] Vem har utsett dig till forumpolis? Lägg ner med det, tack.
herkules
21-01-2012, 09:09
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 05:59)  Man bör nog inte använda sig av wikipedia som någon slags sanningskälla. Det är livsfarligt för det förekommer hur mycket som helst felaktigheter och tokigheter där. Du, jag eller vem som helst kan faktiskt gå in ändra eller skriva vad som helst där, eller hur? Nu avsåg jag inte din länk om psykopati utan wikipedia i stort. Gita det värsta vore ju om motti gick in o skrev på wiki, fullständig katastrof! ska genast börja använda mig av andra källor när jag försöker lära människor som inget kan, om något.
Gossen Ruda
21-01-2012, 09:09
CITAT (Ingela i Segersberg @ 21-01-2012, 06:57)  Tillför Mottis inlägg något i sak då? När hon kallar Juholt en psykopat, så tycker jag faktiskt att hon inte är klok!! Det sägs att In vino veritas, dvs att i vinet bor sanningen men i sanningens namn bor det så mycket mer där vilket Motti tydligt visar. Fast det är väl ingen som tar hennes fylleskrivande på allvar. Beträffande HJ så vore det tråkigt om mediaasgamarna lyckas tvinga fram en avgång men det lutar kanske åt det hållet. När skandalmurvlarna blåser upp alla felsägningar till orimliga proportioner är det svårt att agera.
herkules
21-01-2012, 09:10
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 06:08)  Du är skojig du! Har du mer än en röst, eller vad menar du? Gita det var ett skämt så visst är jag rolig.
Huggorm
21-01-2012, 09:15
Jaha, nu skall han visst meddela sin avgång på en presskonferens kl. 15 i eftermiddag. Målarmäster får rätt i alla fall då.
Elisabeth-Västkustkolonisten
21-01-2012, 10:15
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 09:09)  Beträffande HJ så vore det tråkigt om mediaasgamarna lyckas tvinga fram en avgång men det lutar kanske åt det hållet. När skandalmurvlarna blåser upp alla felsägningar till orimliga proportioner är det svårt att agera. Men det är väl andå han själv som klatade sig många gånger. Skall alla sitta still och nicka när han kommer med felaktigheter. T.ex när han pratade om försvarsuppgörelse som Alliansen skulle ha gjort ihop med SD...... Vet han inte ens att SD inte satt i riksdagen gå? Sådana grova fel får man inte göra. Att sen skylla på pressen då gör man det lätt för sig. Det är så många uttalanden han gjort som är fel. Tänk om man skulle skickar honom ut i Europa vad han kunde ställa till med. Man hör så många människor säga att dom inte röstar på S om han sitter kvar. S har inte råd att förlora så många väljare. Elisabeth CITAT (Huggorm @ 21-01-2012, 09:15)  Jaha, nu skall han visst meddela sin avgång på en presskonferens kl. 15 i eftermiddag. Målarmäster får rätt i alla fall då. Det vet man inte än vad han kommer att säga
CITAT (Anma @ 21-01-2012, 09:07)  [quDe tote name='Gita' date='21-01-2012, 05:53' post='1506205'] Ingela, får jag fråga vad du vill med inlägget ovan? Det tillför ju inget i sak, eller hur?
Visst måste det vara tillåtet att skriva på forumet även om man kanske inte formulerar sig så väl alltid? Gita
Vem har utsett dig till forumpolis? Lägg ner med det, tack. Ajdå, trampade jag in på ditt område? Jag ställde en fråga till Ingela, inte till dig och det är väl ingen som utsett dig till forumpolis? "Lägg ner med det, tack". Gita
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 10:16)  Ajdå, trampade jag in på ditt område? Jag ställde en fråga till Ingela, inte till dig och det är väl ingen som utsett dig till forumpolis? "Lägg ner med det, tack". Gita Hahahahaha. tack för dagens första garv.
CITAT (Anma @ 21-01-2012, 10:31)  Hahahahaha. tack för dagens första garv. Det var så lite så......du är ju själv ganska underhållande och bjuder på goda skratt ibland! Gita CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 09:09)  Det sägs att In vino veritas, dvs att i vinet bor sanningen men i sanningens namn bor det så mycket mer där vilket Motti tydligt visar. Fast det är väl ingen som tar hennes fylleskrivande på allvar. Nu får du lägga av, det du m.fl håller på med är mobbing och trakasserier av grövsta slag. Visst kan Motti tyckas vara ett enkelt offer men det gör inte din litenhet mindre snarare tvärtom. Hade Motti stått för den enligt dig rätta politiska åsikten så hade du troligen kunnat överse med hennes ibland lite rörliga och ostrukturerade sätt att uttrycka sig, något som hon dessutom inte är ensam om här på forumet. Och, något som kanske också du skall vara tacksam för, man har rätt att uttrycka åsikter även om man inte alltid är särskilt välformulerad. Och inte framstår du som särskilt intelligent när du istället för att bemöta i sak väljer den enkla vägen att förlöjliga och förnedra. Att du dessutom har möjligheten att välja att inte läsa Mottis inlägg verkar övergå ditt förstånd. Gita
Gossen Ruda
21-01-2012, 10:41
Skål.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|