|
*Stintan*
21-01-2012, 11:06
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 10:38)  Det var så lite så......du är ju själv ganska underhållande och bjuder på goda skratt ibland! Gita
Nu får du lägga av, det du m.fl håller på med är mobbing och trakasserier av grövsta slag. Visst kan Motti tyckas vara ett enkelt offer men det gör inte din litenhet mindre snarare tvärtom. Hade Motti stått för den enligt dig rätta politiska åsikten så hade du troligen kunnat överse med hennes ibland lite rörliga och ostrukturerade sätt att uttrycka sig, något som hon dessutom inte är ensam om här på forumet. Och, något som kanske också du skall vara tacksam för, man har rätt att uttrycka åsikter även om man inte alltid är särskilt välformulerad. Och inte framstår du som särskilt intelligent när du istället för att bemöta i sak väljer den enkla vägen att förlöjliga och förnedra.
Att du dessutom har möjligheten att välja att inte läsa Mottis inlägg verkar övergå ditt förstånd. Gita Det är skillnad på åsikter och påståenden. Dessutom hur många tänker klart och uttalar sig välformulerat när dom druckit? Motti har själv vid ett flertal tillfällen sagt att hon inte spottar i glaset och det märks mycket väl i en mängd otroligt svamliga inlägg hon skrivit på nattkröken. Hur trovärdigt är det? Att inte hålla sig ifrån datorn i onyktert tillstånd förstör för andra i forumet och trådarna urartar. Mycket kan man ignorera men inte allt och det är väl inte heller vitsen med ett forum.
Gossen Ruda
21-01-2012, 11:15
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 11:06)  Det är skillnad på åsikter och påståenden. Dessutom hur många tänker klart och uttalar sig välformulerat när dom druckit? Motti har själv vid ett flertal tillfällen sagt att hon inte spottar i glaset och det märks mycket väl i en mängd otroligt svamliga inlägg hon skrivit på nattkröken. Hur trovärdigt är det? Att inte hålla sig ifrån datorn i onyktert tillstånd förstör för andra i forumet och trådarna urartar. Mycket kan man ignorera men inte allt och det är väl inte heller vitsen med ett forum. Det är väl så att vissa blundar för Mottis fyllesnack eftersom de huserar på samma planhalva. Samma med sqrulan också fö. Är det normalt för högern att småsupa?
Gunilla T
21-01-2012, 11:26
Jag tror att Juholt meddelar sin avgång idag och då uppstår en ny situation...
När han avgår finns inte längre någon anledning att fortsätta bevaka honom och han får en ny roll - kanske ett offer för det hårda politiska klimat vi har fått. Han framstår som en människa som kanske väcker sympatier och medkänsla för den golgatavandring han tvingats gå.
Då kanske man bör slänga en tanke till de personer som faktiskt placerade honom i en position som inte var särskilt lämplig för honom.
Kanske borde man ha lyssnat på Håkan själv när han fick frågan om ev. partiledarskap....nej, nej...sa han, jag är alldeles för yvig och ostrukturerad för den rollen.
Ilska och antipati kan snabbt förvandlas till sympati....
malarmaster
21-01-2012, 11:27
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 11:15)  Det är väl så att vissa blundar för Mottis fyllesnack eftersom de huserar på samma planhalva. Samma med sqrulan också fö. Är det normalt för högern att småsupa?  högern har i allafall råd med det  Ulf
*Stintan*
21-01-2012, 11:33
CITAT (malarmaster @ 21-01-2012, 11:27)  högern har i allafall råd med det  Ulf Ja det är säkert orsaken till deras politiskt förhastade beslut. Såg inte Reinfeldt lite dimmig ut på ögonen under partiledardebatten
Gossen Ruda
21-01-2012, 11:37
CITAT (malarmaster @ 21-01-2012, 11:27)  högern har i allafall råd med det  Ulf Jo, eftersom så många på den sidan ägnar sig åt utsugning av andra.
Elisabeth-Västkustkolonisten
21-01-2012, 11:44
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 11:15)  Det är väl så att vissa blundar för Mottis fyllesnack eftersom de huserar på samma planhalva. Samma med sqrulan också fö. Är det normalt för högern att småsupa?  Gossen Ruda vem ger dig rätten att mobba andra så som du gör? Bara för att andra har en annan uppfattning är du
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 11:15)  Det är väl så att vissa blundar för Mottis fyllesnack eftersom de huserar på samma planhalva. Samma med sqrulan också fö. Är det normalt för högern att småsupa?  Nu behöver man inte vara på fyllan för att formulera sig mindre bra, det är väl du själv ett bevis för, eller hur? Sen till din fråga, om du kallar det att supa att ta ett glas gott vin till maten då och då så tror jag att det är normalt för moderater precis som för alla andra. Så till en motfråga; är det normalt för vänstern att vara så sur och elak som du oftast är? Gita
Gossen Ruda
21-01-2012, 12:02
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-01-2012, 11:44)  Gossen Ruda vem ger dig rätten att mobba andra så som du gör? Bara för att andra har en annan uppfattning är du Försök då att fatta att den politiska hemvisten har ingen betydelse men jag anser att fylla och internet hör inte ihop. Lika illa som tycker om fyllon på allmän plats, lika illa tycker jag när de skriver på ett forum.
Ingela i Segersberg
21-01-2012, 12:05
CITAT (Ingela i Segersberg @ 21-01-2012, 06:57)  Tillför Mottis inlägg något i sak då? När hon kallar Juholt en psykopat, så tycker jag faktiskt att hon inte är klok!! Gita! Då frågar jag igen: Vad har Mottis inlägg tillfört i sak?
CITAT (Gunilla T @ 21-01-2012, 11:26)  Jag tror att Juholt meddelar sin avgång idag och då uppstår en ny situation...
När han avgår finns inte längre någon anledning att fortsätta bevaka honom och han får en ny roll - kanske ett offer för det hårda politiska klimat vi har fått. Han framstår som en människa som kanske väcker sympatier och medkänsla för den golgatavandring han tvingats gå.
Då kanske man bör slänga en tanke till de personer som faktiskt placerade honom i en position som inte var särskilt lämplig för honom.
Kanske borde man ha lyssnat på Håkan själv när han fick frågan om ev. partiledarskap....nej, nej...sa han, jag är alldeles för yvig och ostrukturerad för den rollen.
Ilska och antipati kan snabbt förvandlas till sympati.... Här kan jag hålla med dig, jag kan känna det som om man cyniskt har utnyttjat en människa som inte riktigt klarar att se sin egen begränsning för att dölja en djup inre kris i partiet, att Juholt fick bli en lämplig syndabock m.a.o. Gita
CITAT (Ingela i Segersberg @ 21-01-2012, 12:05)  Gita! Då frågar jag igen: Vad har Mottis inlägg tillfört i sak? Motti må framföra sina åsikter på sitt sätt, jag har åtminstone inte sett henne torgföra åsikter om andra forumister. Ditt inlägg var onödigt eftersom du bara kommenterade Motti som person, inte ord om vad hon egentligen vill ha sagt. Gita
Ingela i Segersberg
21-01-2012, 12:59
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 12:43)  Motti må framföra sina åsikter på sitt sätt, jag har åtminstone inte sett henne torgföra åsikter om andra forumister. Ditt inlägg var onödigt eftersom du bara kommenterade Motti som person, inte ord om vad hon egentligen vill ha sagt. Gita Jag har frågat Motti tidigare i tråden om vad hon menar och bett henne svara. Men eftersom hon ALDRIG läser tidigare inlägg, utan bara fortsätter mala om att Juholt är en sopprot blablabla, så tror jag inte att hon vill säga nåt annat än just det!
*Stintan*
21-01-2012, 13:01
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 12:35)  Här kan jag hålla med dig, jag kan känna det som om man cyniskt har utnyttjat en människa som inte riktigt klarar att se sin egen begränsning för att dölja en djup inre kris i partiet, att Juholt fick bli en lämplig syndabock m.a.o. Gita Det finns visst ingen botten i din påse av insinuationer och spekulationer om det socialdemokratiska partiet. Hur har du lyckats samla så mycket hat? Jag anser att valberedningen (läs Berit Andnor) gjorde ett uruselt jobb när de skulle vaska fram ny partiledare. Dom trodde säkert att han skulle kunna fixa detta och det är faktiskt möjligt att han också hade gjort det om han sluppit detta enorma drev som är utan motstycke. Det har ju inte funnits några proportioner.
Gita, jag kan inte citera med mobilen idag, men mitt svar till ditt inlägg til mig är: Det är inte för inte jag skriver en humorblogg.
CITAT (Anma @ 21-01-2012, 13:05)  Gita, jag kan inte citera med mobilen idag, men mitt svar till ditt inlägg til mig är: Det är inte för inte jag skriver en humorblogg. Gör du? kan man få en länk dit? Gita
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 13:01)  Det finns visst ingen botten i din påse av insinuationer och spekulationer om det socialdemokratiska partiet. Hur har du lyckats samla så mycket hat? Jag anser att valberedningen (läs Berit Andnor) gjorde ett uruselt jobb när de skulle vaska fram ny partiledare. Dom trodde säkert att han skulle kunna fixa detta och det är faktiskt möjligt att han också hade gjort det om han sluppit detta enorma drev som är utan motstycke. Det har ju inte funnits några proportioner. Så det är ingen kris i partiet efter två valnederlag och ständigt fallande opinionssiffror menar du? Jämtin sa så sent som i går att partiet är inne i den djupaste krisen någonsin. Och nej, det var nog ingen som trodde att han skulle fixa det även om man väl trodde att han åtminstone skulle förankra hos de egna lite mer. Men man var väl tvungen att långt om länge ta fram en partiledare. Men det skall bli spännande att se vad som händer, vem som blir hans efterträdare om han verkligen avgår.
21-01-2012, 13:57
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 11:15)  Det är väl så att vissa blundar för Mottis fyllesnack eftersom de huserar på samma planhalva. Samma med sqrulan också fö. Är det normalt för högern att småsupa?  Du vet väl att kränkningar inte är tillåtna här. Kallar man andra för fyllos, som du gjorde längre ner, så är det kränkning. Du går lite för långt Elisabeth
*Stintan*
21-01-2012, 14:11
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 13:55)  Så det är ingen kris i partiet efter två valnederlag och ständigt fallande opinionssiffror menar du? Jämtin sa så sent som i går att partiet är inne i den djupaste krisen någonsin. Och nej, det var nog ingen som trodde att han skulle fixa det även om man väl trodde att han åtminstone skulle förankra hos de egna lite mer. Men man var väl tvungen att långt om länge ta fram en partiledare. Men det skall bli spännande att se vad som händer, vem som blir hans efterträdare om han verkligen avgår. Jag menar fortfarande det jag skriver och inget annat så sluta lägga ord i min mun. Jag har inte sagt att partiet inte är i djup kris var får du det ifrån? Majoriteten på kongressen måste väl ändå ha trott på honom. CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-01-2012, 13:57)  Du vet väl att kränkningar inte är tillåtna här.
Kallar man andra för fyllos, som du gjorde längre ner, så är det kränkning.
Du går lite för långt
Elisabeth Kan en sanning vara en kränkning?
21-01-2012, 14:17
Stintan varke du ellr Gossen eller jag känner Motti, vi läser bara hennes inlägg.
A>tt kalla någon för fyllo här är en kränkning och mobbing i allra högsta grad
*Stintan*
21-01-2012, 14:23
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-01-2012, 14:17)  Stintan varke du ellr Gossen eller jag känner Motti, vi läser bara hennes inlägg.
A>tt kalla någon för fyllo här är en kränkning och mobbing i allra högsta grad Du har nog missat att läsa vad Motti själv skrivit om att dricka alkohol, inte spotta i glaset, sitta vid datorn och dricka vin m.m.
andersen
21-01-2012, 14:26
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-01-2012, 14:17)  Stintan varke du ellr Gossen eller jag känner Motti, vi läser bara hennes inlägg.
A>tt kalla någon för fyllo här är en kränkning och mobbing i allra högsta grad Ja det skall inte få förekomma på forumet.
Gossen Ruda
21-01-2012, 14:26
A>tt kalla någon för fyllo här är en kränkning och mobbing i allra högsta grad Snälla Elisabeth, Motti har själv gått ut med att hon gärna knäcker en flaska vin på kvällen. Kommer just nu inte ihåg var. När man läser i den tråden och jämför med andra alster kan man nog misstänka att det inte var en engångshändelse. Ok, fyllo var kanske en överdrift när jag inte vet exakta promillehalten men det är inte så långt från sanningen. Själv håller jag nollan ända sen jag under lumpen fick se vad alkoholen kan ställa till med. Inte hos mig men hos andra, jag har alltid nollat men då blev beslutet fast.
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 14:11)  Jag menar fortfarande det jag skriver och inget annat så sluta lägga ord i min mun. Jag har inte sagt att partiet inte är i djup kris var får du det ifrån? Majoriteten på kongressen måste väl ändå ha trott på honom. Kan en sanning vara en kränkning? Visst kan en sanning vara kränkande. Att bli påtalad om sina brister, även om dom är sanna, kan vara kränkande. Tillmälen är ju aldrig acceptabelt. Tack o lov är det sällsynt härpå Odla.
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 14:11)  Kan en sanning vara en kränkning? Och du tror att du och Rudan står för sanningen? Saken är nog den att varken du, jag eller någon annan vet vad som är sanning varken beträffande Motti eller för den delen andra skribenter. Så visst är det kränkningar och mobbing av grövsta slag som föregår här. Nu tror jag kanske Motti är så stark i sig själv och så tillfreds med det liv hon lever att hon klarar att ta påhoppen, men det är ju faktiskt inget vi kan veta. Gita CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 14:11)  Kan en sanning vara en kränkning? Och du tror att du och Rudan står för sanningen? Saken är nog den att varken du, jag eller någon annan vet vad som är sanning varken beträffande Motti eller för den delen andra skribenter. Så visst är det kränkningar och mobbing av grövsta slag som föregår här. Nu tror jag kanske Motti är så stark i sig själv och så tillfreds med det liv hon lever att hon klarar att ta påhoppen, men det är ju faktiskt inget vi kan veta. Gita
21-01-2012, 14:37
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 14:26)  Snälla Elisabeth, Motti har själv gått ut med att hon gärna knäcker en flaska vin på kvällen. Kommer just nu inte ihåg var. När man läser i den tråden och jämför med andra alster kan man nog misstänka att det inte var en engångshändelse. Ok, fyllo var kanske en överdrift när jag inte vet exakta promillehalten men det är inte så långt från sanningen. Själv håller jag nollan ända sen jag under lumpen fick se vad alkoholen kan ställa till med. Inte hos mig men hos andra, jag har alltid nollat men då blev beslutet fast. Gossen om hon dricker en flaska vin på kvällen så är det hennes sak. Men du tycker ju att alla som inte röstar på S super..... Vad du gör är din sak, jag bryr mig inte. Men jag bryr mig när det pågår mobbing här. Och du driver på det.
Red Top
21-01-2012, 14:40
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 12:43)  Motti må framföra sina åsikter på sitt sätt, jag har åtminstone inte sett henne torgföra åsikter om andra forumister. Ditt inlägg var onödigt eftersom du bara kommenterade Motti som person, inte ord om vad hon egentligen vill ha sagt. Gita Då sorterar du nog vad du läser.
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 14:11)  Kan en sanning vara en kränkning? Och du tror att du och Rudan står för sanningen? Saken är nog den att varken du, jag eller någon annan vet vad som är sanning varken beträffande Motti eller för den delen andra skribenter. Så visst är det kränkningar och mobbing av grövsta slag som pågår här. Nu tror jag kanske Motti är så stark i sig själv och så tillfreds med det liv hon lever att hon klarar att ta påhoppen, men det är ju faktiskt inget vi kan veta. Gita
ängsvädd
21-01-2012, 14:47
Kl 15 håller Juholt presskonferens - sänds även på webben, samt radion - bl a i P4 extra.
Gossen Ruda
21-01-2012, 14:49
Läser man vad Motti skrivit om exempelvis Juholt, sossar i allmänhet m.fl. får åtminstone jag intrycket av att hon är van vid förolämpningar så hon tar säkert inte illa upp. Hon har fö inte varit inloggad sen kl 2 i natt, dvs för 13 timmar sen. Dunk dunk dunk...?
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 14:26)  Själv håller jag nollan ända sen jag under lumpen fick se vad alkoholen kan ställa till med. Inte hos mig men hos andra, jag har alltid nollat men då blev beslutet fast. Inbillar du dig verkligen att det på något sätt gör dig till en bättre människa, anser du att det ger dig rätt att trakassera dem som inte lever som du? Håhåjaja.... Gita
Aqvakul
21-01-2012, 14:51
Det är uppenbart att det förekommer en del "fyllesnack" på nätterna...
Gossen Ruda
21-01-2012, 14:52
Schkålll. (Admiral von Schneider)
CITAT (*Stintan* @ 21-01-2012, 14:23)  Du har nog missat att läsa vad Motti själv skrivit om att dricka alkohol, inte spotta i glaset, sitta vid datorn och dricka vin m.m. Men herregud, ett glas vin vid datorn eller att tillsammans med sin man dela en flaska vin till en god middag ger väl dig ingen som helst rätt att avfärda någon som ett fyllo. Säger som jag sa till Rudan, håhåjaja......lägg ner med mobbing och nedsättande kommentarer mot dem vars inlägg inte passar er. Bemöt på ett hyfsat sätt eller hoppa över! Gita
Aqvakul
21-01-2012, 15:02
Mottis nattliga pladder kopplar jag till ett rejält alkoholintag..
Alternativen känns ännu värre..
Då avgick han äntligen. Det satt långt inne. Om rosornas krig fortsätter återstår att se.
Jag tycker att det är oerhört sorgligt att han aldrig fick chans att visa vad han kunde göra för svensk politik...
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 14:52)  Schkålll. (Admiral von Schneider) Du är ju en förfärlig människa och patetisk människa, vad får du egentligen ut av alla dina elakheter och kränkningar? Kalla det gärna för påhopp om du vill, det är hur som helst bara en mild susning jämfört vad du håller på med. Gita
Ugglemormor
21-01-2012, 15:28
Snälla nån, ni är ju elaka att hacka på varandra ..... snälla, gör inget ni kommer att ångra senare ..... Det är så himla lätt att trampa snett i skrift ......
CITAT (Aqvakul @ 21-01-2012, 15:02)  Mottis nattliga pladder kopplar jag till ett rejält alkoholintag..
Alternativen känns ännu värre.. Att Rudan håller på som han gör det är väl det som man förväntar sig, men jag hade inte förväntat mig att du skulle sänka dig till att spekulera i en annan forumists privatliv på det sätt du gör. Det är väl ditt yrke kanske som gör att jag hade förväntat mig att du skulle motarbeta mobbing istället för att driva på. Gita
Red Top
21-01-2012, 15:32
CITAT (Cacki @ 21-01-2012, 15:11)  Jag tycker att det är oerhört sorgligt att han aldrig fick chans att visa vad han kunde göra för svensk politik... Instämmer till fullo! Vi lever numera i ett land där mediadrev =demokrati.
CITAT (Red Top @ 21-01-2012, 15:32)  Vi lever numera i ett land där mediadrev =demokrati.  Ja, vi borde inskränka yttrandefriheten när det gäller medias bevakning av politiker och makthavare. Det borde inte vara lagligt för media att skriva om saker politiker inte vill att de ska skriva om. Eller vad är det du säger? CITAT (*Stintan* @ 20-01-2012, 14:32)  Media har gjort mer än så och inte alltid bara sånt de ska ägna sig åt. Jag är dessutom ganska säker på att om det varit Reinfeldt eller någon av de andra partiledarna som uttalat sig som Juholt gjort, åtminstone till en del, så hade inte media skrivit en rad om det. Har du alltså glömt de borgerliga ministrar som fått avgå efter liknande mediadrev?
Ugglemormor
21-01-2012, 15:40
Hur kan man då komma åt de "fel" som görs bakom kulisserna? Menar rent politisk och inte i person....
CITAT (Azur @ 21-01-2012, 15:37)  Ja, vi borde inskränka yttrandefriheten när det gäller medias bevakning av politiker och makthavare. Det borde inte vara lagligt för media att skriva om saker politiker inte vill att de ska skriva om.
Eller vad är det du säger? Har du alltså glömt de borgerliga ministrar som fått avgå efter liknande mediadrev? Men hur svårt ska det vara att fatta att det "filmteamet först och främst ska filma är det som sker på fotbollsplan och inte vad som händer på avbytarbänken"?
CITAT (Azur @ 21-01-2012, 15:37)  Ja, vi borde inskränka yttrandefriheten när det gäller medias bevakning av politiker och makthavare. Det borde inte vara lagligt för media att skriva om saker politiker inte vill att de ska skriva om.
Eller vad är det du säger? Jag frågar mig detsamma? Pravda, var det inte så den enda tillåtna sanningen hette i den gamla Sovjetstaten? gita
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 13:46)  Gör du? kan man få en länk dit? Gita Nej. Jag vill inte ha politisk dravel där.
Red Top
21-01-2012, 16:24
Eller vad är det du säger? Har du alltså glömt de borgerliga ministrar som fått avgå efter liknande mediadrev? Nämn en. Dock inte Sven Otto Littorin(M), Maria Borelius (M) och Cecilia Stegö Chilò (M). I deras fall var det ju inte något drev. De uppmanades av Reinfeldt att avgå, pga de affärer som uppdagades vid granskning. Inte påhittade affärer, som i Juholts fall
CITAT (Anma @ 21-01-2012, 16:15)  Nej. Jag vill inte ha politisk dravel där. Ok, jag förstår! Politiskt dravel håller du på med här, inget fel i det dock. Det är förstås skönt med lite skilda världar? gita
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 16:24)  Ok, jag förstår! Politiskt dravel håller du på med här, inget fel i det dock. Det är förstås skönt med lite skilda världar? gita Ja, faktiskt.
Red Top
21-01-2012, 16:29
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 15:51)  Jag frågar mig detsamma? Pravda, var det inte så den enda tillåtna sanningen hette i den gamla Sovjetstaten? gita Lustigt att du nämner just Pravda. Det är ju den våra medier mer och mer börjar likna. De granskar inte längre de, som har makten, t ex Carl Bildt som kanske medverkat till brott mot mänskligheten. I stället lägger de ut täta dimridåer för att dölja vad som försigår i maktens korridorer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|