|
herkules
23-01-2012, 15:17
CITAT (Ugglemormor @ 23-01-2012, 15:08)  Det har inte varit ens uns synd om någon annan än Juholt, så missuppfatta nu inte (med flit) vad jag skrev. Jag har mitt det torra så jag berörs inte av vad ni än säger, man blir rätt så ointrsserad av era små försök att nå mig, men det går inte, se..... Jag har mitt liv som ingen vet något om och så får det fortsätta med...... Hade endast en avsikt att vinkla det som hände med juholtan när jag har bättre insyn, men dock inte frihet att sätta allt det i skrift mer än så ......... men tänker inte bli ERT "hackscykling" så jag bryr mig inte ........ Ta och leta upp nån annan för era frustationer, vet ja .....  om det nu inte var synd om ngn annan än juholt, varför fortsätter du då med samma äckliga klet som andra här? har du inget bättre för dig? sluta rota i skit, du gör bara dig själv illa.
Ugglemormor
23-01-2012, 15:24
Tackar för det, men jag blir inte illa berörd av några som inte finns mer än anonyma nickar i en tråd.... har även fått vänner privat så trots allt har inte alla samma skynke framför sin dator ....... Men nu får ni hitta på någon annan ..... jag ger inget mer än väder o vind .......
Ingela i Segersberg
23-01-2012, 15:32
Ja, håll dig till väder och vind, Ugglemormor. I den tråden är det svårt att skryta och snacka skit i!
caprifol
23-01-2012, 15:43
Men Ugglemormor - om din "alltid bättre insyn"... Du har ju ingen aning om var många av oss andra jobbar och vilken insyn vi har! Vi är kanske flera i denna stora skara som rör oss i korridorerna på Sveavägen, har partners eller andra familjemedlemmar med riktigt stor insyn. Det blir ju helt dråpligt att läsa dina "spekulationer"!
*Stintan*
23-01-2012, 15:52
CITAT (Ugglemormor @ 23-01-2012, 15:08)  Det har inte varit ens uns synd om någon annan än Juholt, så missuppfatta nu inte (med flit) vad jag skrev. Jag har mitt det torra så jag berörs inte av vad ni än säger, man blir rätt så ointrsserad av era små försök att nå mig, men det går inte, se..... Jag har mitt liv som ingen vet något om och så får det fortsätta med...... Hade endast en avsikt att vinkla det som hände med juholtan när jag har bättre insyn, men dock inte frihet att sätta allt det i skrift mer än så ......... men tänker inte bli ERT "hackscykling" så jag bryr mig inte ........ Ta och leta upp nån annan för era frustationer, vet ja .....  Det finns inte många här på forumet som vi vet så mycket om som dig. Du har ju skrivit massor om dig själv under de olika namnen Tottes matte/Fuchsian/ ugglemormor! Jisses vilken dålig självinsikt du har. Jag undrar vad du är ute efter med ditt skrävel och dina konstiga försök att låtsas vara märkvärdig. Ingen går ju på det men tyvärr verkar du inte begripa det.
CITAT (Ugglemormor @ 23-01-2012, 15:08)  Det har inte varit ens uns synd om någon annan än Juholt, så missuppfatta nu inte (med flit) vad jag skrev. Jag har mitt det torra så jag berörs inte av vad ni än säger, man blir rätt så ointrsserad av era små försök att nå mig, men det går inte, se..... Jag har mitt liv som ingen vet något om och så får det fortsätta med...... Hade endast en avsikt att vinkla det som hände med juholtan när jag har bättre insyn, men dock inte frihet att sätta allt det i skrift mer än så ......... men tänker inte bli ERT "hackscykling" så jag bryr mig inte ........ Ta och leta upp nån annan för era frustationer, vet ja .....  Visst har du all frihet i världen att skriva vad vet som privatperson. Säger man A får man säga B om man skall bli trodd. Om man inte bara är ute efter att skarva förstås.
Ugglemormor
23-01-2012, 16:42
CITAT (caprifol @ 23-01-2012, 15:43)  Men Ugglemormor - om din "alltid bättre insyn"... Du har ju ingen aning om var många av oss andra jobbar och vilken insyn vi har! Vi är kanske flera i denna stora skara som rör oss i korridorerna på Sveavägen, har partners eller andra familjemedlemmar med riktigt stor insyn. Det blir ju helt dråpligt att läsa dina "spekulationer"! Du har det helt rätt, även jag vet inte och tvärsom vilka kanaler och informationskällor vi besitter eller i i vilken ställning någon av oss har så där håller jag helt med dig........ det är ingen annan än du/jag själv vet säkert och däri ligger den risken att man gör uttalanden som man inte kan ge i sin helhet, som jag har nu gjort, men avsikten var inte att vara elak på något vis, endast ett intresse i det ni andra diskuterade. Många gånger dessa saker är bättre att pratas om och inte skrivas, för hur lätt är det att missuppfatta omedvetet och medvetet det som man skriver?????  Jag har inte behaandlat någons åsikt nedlåtande pga att jag vet ju inte om det är så eller si och heller hackar jag inte på någon för hans/hennes åsikt i skrift utan har läst på allt ni skrivit och bara noterat det precis som det står........ Det är väl så man får göra och jag kommer inte blanda mig mer i de politiska pörsmålen pga omständigheterna och att jag har inte nån brinnande intresse för det heller och även om jag röstar på ett visst parti så är den inte den bästa för det, saknar mer av de andra gröna, men så är ju gången i en röstning att man kan inte göra mer än ge sin röst,........ Min bättre tillsyn om det hela låter vi nu gå i graven ........den behåller jag med dom jag umgås med..... Tack för era synpunkter, jag återgår till mitt ......
Ingela i Segersberg
23-01-2012, 16:45
CITAT (Ugglemormor @ 23-01-2012, 16:42)  Du har det helt rätt, även jag vet inte och tvärsom vilka kanaler och informationskällor vi besitter eller i i vilken ställning någon av oss har så där håller jag helt med dig........ det är ingen annan än du/jag själv vet säkert och däri ligger den risken att man gör uttalanden som man inte kan ge i sin helhet, som jag har nu gjort, men avsikten var inte att vara elak på något vis, endast ett intresse i det ni andra diskuterade. Många gånger dessa saker är bättre att pratas om och inte skrivas, för hur lätt är det att missuppfatta omedvetet och medvetet det som man skriver?????  Jag har inte behaandlat någons åsikt nedlåtande pga att jag vet ju inte om det är så eller si och heller hackar jag inte på någon för hans/hennes åsikt i skrift utan har läst på allt ni skrivit och bara noterat det precis som det står........ Det är väl så man får göra och jag kommer inte blanda mig mer i de politiska pörsmålen pga omständigheterna och att jag har inte nån brinnande intresse för det heller och även om jag röstar på ett visst parti så är den inte den bästa för det, saknar mer av de andra gröna, men så är ju gången i en röstning att man kan inte göra mer än ge sin röst,........ Min bättre tillsyn om det hela låter vi nu gå i graven ........den behåller jag med dom jag umgås med..... Tack för era synpunkter, jag återgår till mitt ......  Det var många ord om ingenting!!!
Ugglemormor
23-01-2012, 17:11
CITAT (Gossen Ruda @ 23-01-2012, 15:17)  Mytomantakterna sitter i sen Fuchsiatiden... Dina åsikter når inte fram till mig så ha dom för dig själv. Jag befinner mig inte på samma planhalva..... CITAT (Ingela i Segersberg @ 23-01-2012, 16:45)  Det var många ord om ingenting!!! Ja, det är jag bra på att leverera vid behov......  GOD NATT ALLESAMMANS NU HAR JAG FÅTT MER SPÄNNANDE ATT GÖRA!
Ingela i Segersberg
23-01-2012, 17:29
CITAT (Ugglemormor @ 23-01-2012, 17:11)  Dina åsikter når inte fram till mig så ha dom för dig själv. Jag befinner mig inte på samma planhalva..... Ja, det är jag bra på att leverera vid behov......  GOD NATT ALLESAMMANS NU HAR JAG FÅTT MER SPÄNNANDE ATT GÖRA! Mundiarré m.a.o.
*Stintan*
23-01-2012, 17:34
CITAT (Ingela i Segersberg @ 23-01-2012, 17:29)  Mundiarré m.a.o. Eller verbalonani.
Ingela i Segersberg
23-01-2012, 18:22
CITAT (*Stintan* @ 23-01-2012, 17:34)  Eller verbalonani.   Ja, Ugglemormor tycker det är viktigare att hon skriver, än vad hon skriver!
Piccante
23-01-2012, 18:47
CITAT (Ugglemormor @ 23-01-2012, 13:32)  Men då så då ger jag inte mer info om det som sker bakom ryggen på er och av naturliga skäl vill jag inte ge namnen av dem av makens vänner som sitter där uppe. Jag är rätt så trött på att börja figurera i medierna igen, det räckte gott den tiden man var i vareviga blaska under senare -80-talet och -90-talet så jag hoppas att kunna gå ute utan att bli igenkänt längre om nu bara dottern inte drar oss med igen i den karusellen ....... Nog om det ...... mer blir det inte om den biten ....... Nu är ju antalet generaldirektörer som är opolitiska rådgivare i regeringen förmodligen ganska få till antalet så om denne ens existerar så har du redan röjt den personen indirekt så varför smussla??? Om du nu är en bortglömd fd "kändis" och vill förbli så, då kan jag inte förstå varför du måste ta upp det här om du inte vill att någon ska rota i ditt förflutna??? Du börjar allt mer påminna om den extremt narcissistiska F uchian som härjade här för inte så länge sedan. För alla diskussioner börjar allt mer handla om dig, ditt liv o dina fina bekanta...
CITAT (Ingela i Segersberg @ 23-01-2012, 18:22)   Ja, Ugglemormor tycker det är viktigare att hon skriver, än vad hon skriver! Vad håller du och Stintan på med egentligen? Får det er att må bra? Det är väl ganska uppenbart för alla med lite sunt förnuft att skribenten som ni slänger skit på inte mår särskilt bra och inte lär må bättre efter era inlägg. Har tanken aldrig slagit er att man alltid har möjligheten att hoppa över, ignorera, och att det det ibland är bäst . Visst det finns vissa människor som tror sig växa genom att slå på dem som redan ligger. Tillhör ni dem? Gita
Nu är det långt från RUBRIKEN på min tråd.
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 19:20)  Vad håller du och Stintan på med egentligen? Får det er att må bra? Det är väl ganska uppenbart för alla med lite sunt förnuft att skribenten som ni slänger skit på inte mår särskilt bra och inte lär må bättre efter era inlägg. Har tanken aldrig slagit er att man alltid har möjligheten att hoppa över, ignorera, och att det det ibland är bäst . Visst det finns vissa människor som tror sig växa genom att slå på dem som redan ligger. Tillhör ni dem? Gita Njut nu, Gita, för jag håller lite med dig i det här fallet.
Ingela i Segersberg
23-01-2012, 19:30
Jag har faktiskt struntat i Ugglemormors inlägg tidigare i tråden, där hon flera gånger skrivit om samma sak. Så hon vill ju att folk ska läsa, men man får tydligen in kommentera hennes inlägg enligt dig. Du kommenterar ju vad jag skriver, så varför får jag inte göra samma sak betr. Ugglemormor. Eller är det du som ska bestämma om vem som får göra vad?
CITAT (Ingela i Segersberg @ 23-01-2012, 19:30)  Jag har faktiskt struntat i Ugglemormors inlägg tidigare i tråden, där hon flera gånger skrivit om samma sak. Så hon vill ju att folk ska läsa, men man får tydligen in kommentera hennes inlägg enligt dig. Du kommenterar ju vad jag skriver, så varför får jag inte göra samma sak betr. Ugglemormor. Eller är det du som ska bestämma om vem som får göra vad? Angående vad jag skrev i den andra tråden. Jag håller med dig också. Kanske ska jag fortsätta vara tyst i denna fråga.  Edit: Jag ska nog vara tyst för det var i denna tråd, inte i den andra.
CITAT (Ingela i Segersberg @ 23-01-2012, 19:30)  Jag har faktiskt struntat i Ugglemormors inlägg tidigare i tråden, där hon flera gånger skrivit om samma sak. Så hon vill ju att folk ska läsa, men man får tydligen in kommentera hennes inlägg enligt dig. Du kommenterar ju vad jag skriver, så varför får jag inte göra samma sak betr. Ugglemormor. Eller är det du som ska bestämma om vem som får göra vad? Jag förstår att du inte förstår vad jag menar och tydligen förstår du inte heller skillnaden mellan ditt hackande på någon som redan är svag och mitt invändande mot ditt hackande. Gita
CITAT (jaj-51 @ 23-01-2012, 19:24)  Nu är det långt från RUBRIKEN på min tråd.  Sånt är livet, men skyll inte på mig! Gita
Hmmm... "någon som redan är svag..." ?  Du menar att en människa som varit avstängd två gånger men kommer tillbaka som en bumerang och fortsätter att tjata om samma saker igen , är svag?
CITAT (Lokan @ 23-01-2012, 20:07)  Hmmm... "någon som redan är svag..." ?  Du menar att en människa som varit avstängd två gånger men kommer tillbaka som en bumerang och fortsätter att tjata om samma saker igen , är svag? Precis, varför tror du hon kommer tillbaka hela tiden fast hon alltid blir väldigt illa bemött? Och svag, ja - det är väl bara att läsa inläggen för att förstå. Gita P.s. Fast nu håller vi på med något som jag egentligen tycker väldigt illa om, nämligen att diskutera andra forumister som person.Så jag lägger ner detta nu.D.s
Gossen Ruda
23-01-2012, 20:19
Det finns ju ett väldigt bra sätt om man är svag och blir illa bemött, stäng av datorn. Eftersom det inte utförs är det nog så att det finns andra orsaker. Nätet vimlar av olika mer eller mindre kufiska personer, personer som under anonymitetens skydd avreagerar sig eller tom bedriver politisk propaganda.
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 20:06)  Sånt är livet, men skyll inte på mig! Gita Härligt at någon märkte mitt inläg tackar och bugar
*Stintan*
23-01-2012, 20:32
.......
CITAT (Gossen Ruda @ 23-01-2012, 20:19)  Det finns ju ett väldigt bra sätt om man är svag och blir illa bemött, stäng av datorn. Eftersom det inte utförs är det nog så att det finns andra orsaker. Nätet vimlar av olika mer eller mindre kufiska personer, personer som under anonymitetens skydd avreagerar sig eller tom bedriver politisk propaganda. Just det! Gita
Ingela i Segersberg
23-01-2012, 22:26
CITAT (Gita @ 23-01-2012, 19:39)  Jag förstår att du inte förstår vad jag menar och tydligen förstår du inte heller skillnaden mellan ditt hackande på någon som redan är svag och mitt invändande mot ditt hackande. Gita --------------
Ugglemormor
24-01-2012, 10:53
Tack, instämmer, Skulle ha låtit bli att gå med i diskussion som jag inte kunde fullfölja. Vi, mest dottern och maken har varit/är offentliga personer, men man åker ju själv med som en familj. Jag får tillräckligt bekräftelse av det jag gör numera, så det var inte min avsikt att dra mig med i detta. ...... Brukar går igenom min e-post dagligen och då även tittar till er på forumet, för det finns medlemmar som känner mig bättre än ni som kritiserar gör, men det gör inget jag är inte så svag att jag bryr mig om, men ska nog se vart jag lägger min energi på i fortsättningen.......
Gossen Ruda
24-01-2012, 11:55
CITAT (Ugglemormor @ 24-01-2012, 10:53)  Tack, instämmer, Skulle ha låtit bli att gå med i diskussion som jag inte kunde fullfölja. Vi, mest dottern och maken har varit/är offentliga personer, men man åker ju själv med som en familj. Jag får tillräckligt bekräftelse av det jag gör numera, så det var inte min avsikt att dra mig med i detta. ...... Brukar går igenom min e-post dagligen och då även tittar till er på forumet, för det finns medlemmar som känner mig bättre än ni som kritiserar gör, men det gör inget jag är inte så svag att jag bryr mig om, men ska nog se vart jag lägger min energi på i fortsättningen.......  Vi vet redan vad du lägger din energi på, att skriva meningslös goja i så många trådar som möjligt. Det var bl.a. därför du blev utsparkad förra gången som Fuchsian, skall du göra om den bravaden?
Ugglemormor
24-01-2012, 12:44
........  Har annat för mig så jag tänker inte mer på detta och vissa är inte viktiga för min del, men ....... även jag lever och ingen ska säga annat .......
CITAT (Gossen Ruda @ 24-01-2012, 11:55)  Vi vet redan vad du lägger din energi på, att skriva meningslös goja i så många trådar som möjligt. Det var bl.a. därför du blev utsparkad förra gången som Fuchsian, skall du göra om den bravaden? Men här bidrar du med ett riktigt meningsfullt inlägg????? Gita
*Stintan*
24-01-2012, 16:21
CITAT (Gita @ 24-01-2012, 16:15)  Men här bidrar du med ett riktigt meningsfullt inlägg????? Gita Meningsfullare än ditt här ovan iallafall!
Ingela i Segersberg
24-01-2012, 16:26
Det verkar som du har ett väldigt behov att mästra andra, Gita! Du kan ju läsa vad "den svaga" Ugglemormor skrivit för inlägg idag! Svag människa? Knappast!
Jag minns en tid då du Gita hackade på forumpoliser. Jag undrar hur det kom sig att du utvecklades till en sådan själv?
Kryddan03
25-01-2012, 20:11
... fast egentligen är det ju sig själv han tycker synd om.... "– Under lång tid har väldigt mycket av mediediskussionerna rört sig kring socialdemokratins inre liv. I den meningen är det svårt att få plats och komma ut med annat. Det tycker jag i grunden är synd, säger Fredrik Reinfeldt."
Kryddan03
25-01-2012, 20:22
CITAT (Lokan @ 25-01-2012, 20:15)  ... fast egentligen är det ju sig själv han tycker synd om.... "– Under lång tid har väldigt mycket av mediediskussionerna rört sig kring socialdemokratins inre liv. I den meningen är det svårt att få plats och komma ut med annat. Det tycker jag i grunden är synd, säger Fredrik Reinfeldt." Därav min anspelning till en känd sentens.
CITAT (Ingela i Segersberg @ 24-01-2012, 16:26)  Det verkar som du har ett väldigt behov att mästra andra, Gita! Du kan ju läsa vad "den svaga" Ugglemormor skrivit för inlägg idag! Svag människa? Knappast! Och du ser som vanligt inte skillnaden mellan att bemöta en persons åsikter eller recensera personen i fråga som just person. Visst, det torgförs åsikter och inlägg här (och inte bara från Ugglemor) som inte är värda att bemöta, men då har man alltid möjligheten att ignorera. "Drev" är aldrig särskilt trevliga eller intressanta, eller hur? Gita
CITAT (Lokan @ 25-01-2012, 20:15)  ... fast egentligen är det ju sig själv han tycker synd om.... "– Under lång tid har väldigt mycket av mediediskussionerna rört sig kring socialdemokratins inre liv. I den meningen är det svårt att få plats och komma ut med annat. Det tycker jag i grunden är synd, säger Fredrik Reinfeldt." Vilken märklig tolkning, det är ju faktiskt så att utrymme för några politiska diskussioner inte har funnits sedan Juholts tillträde, allt i media har ju handlat om hans klavertramp, eller hur? Och varför i all världen skulle Reinfeldt tycka synd om sig själv? Han har ju verkligen lyckats med sitt uppdrag att göra M till det ledande partiet inom svensk politik. Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|