Full version: Tycker synd om Juholt
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
*Stintan*
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 14:43) *
Och du tror att du och Rudan står för sanningen?
Saken är nog den att varken du, jag eller någon annan vet vad som är sanning varken beträffande Motti eller för den delen andra skribenter.
Så visst är det kränkningar och mobbing av grövsta slag som pågår här.

Nu tror jag kanske Motti är så stark i sig själv och så tillfreds med det liv hon lever att hon klarar att ta påhoppen, men det är ju faktiskt inget vi kan veta.
Gita

Förlåt men du behöver inte tjata om din fråga eftersom du borde begripa att även jag har annat att göra än att sitta framför datorn.
Återigen läser du in annat än det jag skrev.

Min fråga var allmänt ställd och har inget med Motti att göra!
gnon49
Ja nu var det ju inte media som fällde Juholt, utan vad dom fick fram och vad dom refererade vid hans uttalande, som fällde honom. Visst var det ett drev men så fungerar medierna i en demokrati.Det är ju genom medierna bl.a vi får får uppfattning o vår politiker. Sedan får vi sila uppgifterna och bilda oss en uppfattning. Både politiker o media kan spelreglerna. Många politiker oavsett färg har fått avsäga sig sina uppdrag när media börjat hårdgranska dom. Hellre för mycket skriverier än för lite skriverier.
malarmaster
CITAT (gnon49 @ 21-01-2012, 16:39) *
Ja nu var det ju inte media som fällde Juholt, utan vad dom fick fram och vad dom refererade vid hans uttalande, som fällde honom. Visst var det ett drev men så fungerar medierna i en demokrati.Det är ju genom medierna bl.a vi får får uppfattning o vår politiker. Sedan får vi sila uppgifterna och bilda oss en uppfattning. Både politiker o media kan spelreglerna. Många politiker oavsett färg har fått avsäga sig sina uppdrag när media börjat hårdgranska dom. Hellre för mycket skriverier än för lite skriverier.

tummenupp.gif ulf
*Stintan*
CITAT (Azur @ 21-01-2012, 15:37) *
.........

Har du alltså glömt de borgerliga ministrar som fått avgå efter liknande mediadrev?

Jag skrev partiledare. Det går inte att jämföra det drev som föregick de borgerliga ministrarnas avgång då det var av en helt annan karaktär.
Gita

Alldeles riktig!
Gita
*Stintan*

Därom råder det delade meningar.
herkules
klart det var media. och några sossar.
Fenja
Nu kan jag ta bort herr Cirkusdirektör som avatar, må den aldrig komma till användning igen.
Cacki
CITAT (Fenja @ 21-01-2012, 18:51) *
Nu kan jag ta bort herr Cirkusdirektör som avatar, må den aldrig komma till användning igen.

Sätt dit en bild på loppcirkusättlingen istället vettja! Freddans anfader bar visst den direktörstiteln har jag läst någonstans...
malarmaster
CITAT (Cacki @ 21-01-2012, 18:57) *
Sätt dit en bild på loppcirkusättlingen istället vettja! Freddans anfader bar visst den direktörstiteln har jag läst någonstans...

är det inte bättre att bedöma en person efter hans egna gärningar än hur hans stamtavla ser ut?
Palme var delvis adlig men arbetarpolitiker,Sträng var arbetargrabb o levde därefter,reinfeldt har alltså en loppcirkusdirektör som anfader men det kan kanske behövas lite dressyr i regeringen,själv har jag som anfäder en greve,en finsk tangosångare,ett fattighjon,en dansk fiskare samt ett antal drängar o torpare,någonstans finns det också en båtsman som dog i viborgska gatloppet,vad gör det mig till? ulf
Gita

Ett väldigt seriöst, viktigt och värdefullt inlägg!
gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 20:08) *
gita

slap.gif
Gossen Ruda
Hur kan det komma sig att en person(?) skriver om att andra gör meningslösa inlägg när personen ifråga själv är Odla-mästare i grenen? Dålig självkritik eller uppblåst ego kanske? laugh.gif
Cacki
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 20:08) *
gita

Du är bara inte sann!! Tyckte du att Fenjas kommentar var speciellt seriöst, viktigt och värdefullt då? Varför lägger du din näsa iblöt överallt? Jag skrev bara en kommentar/uppmaning till Fenja och du kan inte låta bli att sticka fram näbben....pust!
Huggorm

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10963815.ab
gnon49
Nej Reinfeldt är väl inte helt "renrasig" om man ser på hans släktträd. Men vad gör det. Tycker att alla har lika värde oavsett ursprung. angel_not.gif
Cacki
CITAT (gnon49 @ 21-01-2012, 20:59) *
Nej Reinfeldt är väl inte helt "renrasig" om man ser på hans släktträd. Men vad gör det. Tycker att alla har lika värde oavsett ursprung. angel_not.gif

Synd bara att kannibalgenen finns kvar. Han hade nog kunnat framstå som aningen mindre osympatisk om han gav tusan i att ta livet av folk i konsekvenserna av hans politik.
Gita
CITAT (herkules @ 21-01-2012, 17:20) *
klart det var media. och några sossar.

Bullshit! Det som fällde Juholt var han själv, möjligen med hjälp av några partikamrater.
Gita

CITAT (Cacki @ 21-01-2012, 20:47) *
Du är bara inte sann!! Tyckte du att Fenjas kommentar var speciellt seriöst, viktigt och värdefullt då? Varför lägger du din näsa iblöt överallt? Jag skrev bara en kommentar/uppmaning till Fenja och du kan inte låta bli att sticka fram näbben....pust!

Ja, det är ju också ett försvar, kan hon så kan jag. Inte gör det ditt inlägg mer seriöst.
gita
Huggorm
Det var Juholts eget fel, han var aldrig lämpad som partiledare. Han hade en tendens att prata innan han tänkt och definitivt innan han förankrat saken inom partiet. Sånt fungerar helt enkelt inte för en statsministeraspirant, då måste man tänka före. Han är säkert en trevlig person att umgås med dock, men det räcker inte för att vara partiledare
Cacki
CITAT (Gita @ 21-01-2012, 21:08) *
Bullshit! Det som fällde Juholt var han själv, möjligen med hjälp av några partikamrater.
Gita
Ja, det är ju också ett försvar, kan hon så kan jag. Inte gör det ditt inlägg mer seriöst.
gita

...och det ska komma från dej? *GÄSP*
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 21-01-2012, 21:22) *
Det var Juholts eget fel, han var aldrig lämpad som partiledare. Han hade en tendens att prata innan han tänkt och definitivt innan han förankrat saken inom partiet. Sånt fungerar helt enkelt inte för en statsministeraspirant, då måste man tänka före. Han är säkert en trevlig person att umgås med dock, men det räcker inte för att vara partiledare

Lite så ja. Samtidigt försökte media tyda allt till det värsta. Har murvlarna väl bitit sig fast i bytet släpper de inte.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 20:46) *
Hur kan det komma sig att en person(?) skriver om att andra gör meningslösa inlägg när personen ifråga själv är Odla-mästare i grenen? Dålig självkritik eller uppblåst ego kanske? laugh.gif

Hmm... presenterar du dig själv måhända? I så fall har du trots allt en viss självinsikt.
Gita
Gita
CITAT (Cacki @ 21-01-2012, 21:26) *
...och det ska komma från dej? *GÄSP*

......men så kvick, intelligent och smart du är då! Lyd ett gott råd och lägg ner, det tänker jag göra för ditt tjafs leder inte någonstans.
Gita
Gossen Ruda
Det är lite skiftande omdömen om journalisternas uppförande: http://www.gp.se/nyheter/sverige/inrikespo...ant-granskning-
gnon49
CITAT (Gossen Ruda @ 21-01-2012, 21:43) *
Det är lite skiftande omdömen om journalisternas uppförande: http://www.gp.se/nyheter/sverige/inrikespo...ant-granskning-

Summa summarum. Gör dig aldrig ovän med en journalist. fear.gif
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 21-01-2012, 21:53) *
Summa summarum. Gör dig aldrig ovän med en journalist. fear.gif

Och absolut inte en hel skock! biggrin.gif
merlin68
För S hänger mycket på att de nu väljer rätt partiledare efter Juholt. Frågan är ju bara vem? Wallström och Bodström tackar nog inte Ja den här gången heller fast flest S sympatisörer vill se en av dem som ny partiledare.
Motti
Knappast journalisternas fel att Juholt gjort bort sig totalt whistling.gif
Red Top
CITAT (merlin68 @ 21-01-2012, 22:43) *
För S hänger mycket på att de nu väljer rätt partiledare efter Juholt. Frågan är ju bara vem? Wallström och Bodström tackar nog inte Ja den här gången heller fast flest S sympatisörer vill se en av dem som ny partiledare.

Ännu viktigare är det nog att de enas om en politik, som en framtida partiledare kan hjälpa till att driva.
Motti
finns ett gammalt bra ordspråk som säger : som man bäddar får man ligga !
herkules
medier och högersossar såg till att juholt krossades, för jävligt!
Motti
Nä men hur tänker ni ?Juholt krossade sig själv !man kan väl inte ge andra skulden för att han inte fixade sin roll som Partiledare det var väl i alla fall upp till honom ! .Han skulle aldrig satt sin fot i sossarna som partiledare från början .
herkules
med sådana vänner behöver man inga fiender sad.gif
Motti
Hur menar du nu Herkules ?
herkules
jag menar att man sitter i samma parti och har (förhoppningsvis) samma drömmar och mål för framtiden. då läcker man inte till pressen utan man tar en diskussion inom gruppen först. jag gillar inte fula fiskar!
Motti
Håller med dig !partiet ska vara som en "la familja"man avhandlar alla frågor inom familjen och se till att vara överens INNAN man går ut och frigör sina åsikte inför pressen . Tänker vi lite lika då ;)oavset partitillhörighet smile.gif=
Gita
CITAT (Motti @ 22-01-2012, 01:48) *
Håller med dig !partiet ska vara som en "la familja"man avhandlar alla frågor inom familjen och se till att vara överens INNAN man går ut och frigör sina åsikte inför pressen . Tänker vi lite lika då ;)oavset partitillhörighet smile.gif=

Nej, jag håller inte alls med, det slutna partiet med absolut förbud att kritisera ledningen öppet hör inte hemma i en demokrati utan för tankarna till Stalinregimen. Vanliga partimedlemmar, väljare och svenska folket har rätt att få veta vad som försiggår inom partierna. Detta är ju numera också möjligt tack vare att vi alla har tillgång till dagens snabba informationsflöde.
Gita
Red Top
CITAT (Gita @ 22-01-2012, 11:03) *
Nej, jag håller inte alls med, det slutna partiet med absolut förbud att kritisera ledningen öppet hör inte hemma i en demokrati utan för tankarna till Stalinregimen. Vanliga partimedlemmar, väljare och svenska folket har rätt att få veta vad som försiggår inom partierna. Detta är ju numera också möjligt tack vare att vi alla har tillgång till dagens snabba informationsflöde.
Gita

Nä, det är förstås bättre inom nya moderaterna där partipiskan ständigt viner från Reinfeldts hand och ingen får ha en egen åsikt. Reinfeldts ord är lag.

Läs gärna "Knapptryckarkompaniet : rapport från Sveriges riksdag" av Anne-Marie Pålsson, förra riksdagsledamoten och docenten i nationalekonomi, som lämnade moderaterna i protest mot partiets hårdnackade motstånd att lagstifta om insyn i partibidragen.

Det här inlägget visar tydligt att du inte har den blekaste aning om vad du pratar om. Tillåt mig småle: biggrin.gif

Ugglemormor
Det fanns ingen egen "sencurknapp" när Juholt gjorde sina klantiga uttalanden och han klarade inte av att trassla sig ur från alla fel han hade gjort. Dock var hans avskedstal redan färdigskriven av en annan person, det pga av hans opålitliga bladdrande. Han fick det talet med sig redan innan han åkte hem i fredags, hans öde hade redan bestämts i mötet, därför dessa säkerhetsåtgärder --- ut genom bakvägen och ett färdigt manus till sitt avsägande av partiledare ...... Det fanns inte många som litade på honom längre ...... whistling.gif Jag tycker inte så synd om honom efter allt som det han har i bagaget redan långt tillbaka....
Monarda
Ärlighet är en egenskap på stark tillbakagång, bland folk i allmänhet och bland politiker i synnerhet.
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 22-01-2012, 12:50) *
Det fanns ingen egen "sencurknapp" när Juholt gjorde sina klantiga uttalanden och han klarade inte av att trassla sig ur från alla fel han hade gjort. Dock var hans avskedstal redan färdigskriven av en annan person, det pga av hans opålitliga bladdrande. Han fick det talet med sig redan innan han åkte hem i fredags, hans öde hade redan bestämts i mötet, därför dessa säkerhetsåtgärder --- ut genom bakvägen och ett färdigt manus till sitt avsägande av partiledare ...... Det fanns inte många som litade på honom längre ...... whistling.gif Jag tycker inte så synd om honom efter allt som det han har i bagaget redan långt tillbaka....

Räcker det inte med skitprat om Juholt nu!
Då har du ingen aning om att han faktiskt hade sin talskrivare med sig hem till Oskarshamn så att det skulle vara färdigskrivet redan innan han åkte hem kan du glömma. För övrigt skulle man kunna tro att du och Motti är samma person eftersom ni låter som om ni satt i samma papegojbur.
Ugglemormor
Du tar ju priset ...... rotfl.gif jag följer dom spåren som jag får veta gm makens vänner och inte alls fr. Motti.
Jag vill ha fakta innan jag skriver, även om jag inte kan ge hela sanningen ännu, men jag har lyssnat på den interna depatten här bredvid, även att det inte intresserar mig så mycket men maken har en generaldirektör, opartisk som sitter där i maktens centrum....
Så låt bli att hacka på mig, skrålla bort mig, vet jag, innan du säger något om mina kontakter som du/flera inte vet något om. Är det inte bäst så? Även jag finns med mina ideer men låter andra vara ifred med sitt.
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 22-01-2012, 13:11) *
Du tar ju priset ...... rotfl.gif jag följer dom spåren som jag får veta gm makens vänner och inte alls fr. Motti.
Jag vill ha fakta innan jag skriver, även om jag inte kan ge hela sanningen ännu, men jag har lyssnat på den interna depatten här bredvid, även att det inte intresserar mig så mycket men maken har en generaldirektör, opartisk som sitter där i maktens centrum....
Så låt bli att hacka på mig, skrålla bort mig, vet jag, innan du säger något om mina kontakter som du/flera inte vet något om. Är det inte bäst så? Även jag finns med mina ideer men låter andra vara ifred med sitt.

Jag vet inte ett skit om dina "kontakter" och imponeras inte det minsta av titlar. På vilket sätt sitter den opartiske generaldirektören i maktens centrum, det får du nog förklara närmare om vi ska tro dig. Vore det inte bättre om du skapade dig en alldeles egen uppfattning om saker och ting istället för att tjuvlyssna på gubbens samtal.
Ingela i Segersberg
Ugglemormor! Jag tror knappast att någon här är intresserad av vad din man och de andra sladdertackorna sitter och skvallrar om!
Ugglemormor
Men då så då ger jag inte mer info om det som sker bakom ryggen på er och av naturliga skäl vill jag inte ge namnen av dem av makens vänner som sitter där uppe.
Jag är rätt så trött på att börja figurera i medierna igen, det räckte gott den tiden man var i vareviga blaska under senare -80-talet och -90-talet så jag hoppas att kunna gå ute utan att bli igenkänt längre om nu bara dottern inte drar oss med igen i den karusellen .......
Nog om det ...... mer blir det inte om den biten .......
herkules
CITAT (Ugglemormor @ 23-01-2012, 13:32) *
Men då så då ger jag inte mer info om det som sker bakom ryggen på er och av naturliga skäl vill jag inte ge namnen av dem av makens vänner som sitter där uppe.
Jag är rätt så trött på att börja figurera i medierna igen, det räckte gott den tiden man var i vareviga blaska under senare -80-talet och -90-talet så jag hoppas att kunna gå ute utan att bli igenkänt längre om nu bara dottern inte drar oss med igen i den karusellen .......

jo, visst är det tröttsamt att figurera i medierna - fråga juholt!
att sälla sig till asgamarna som vissa medlemmar på det här forumet gjort (och gör), vad det gäller massakern av juholt som person, är inget du behöver nedlåta dig till.
Ingela i Segersberg
CITAT (Ugglemormor @ 23-01-2012, 13:32) *

Den här tråden heter Tycker synd om Juholt INTE Tycker synd om Ugglemormor. Så håll inne med ditt skitsnack!
Ugglemormor
Det har inte varit ens uns synd om någon annan än Juholt, så missuppfatta nu inte (med flit) vad jag skrev.
Jag har mitt det torra så jag berörs inte av vad ni än säger, man blir rätt så ointrsserad av era små försök att nå mig, men det går inte, se.....
Jag har mitt liv som ingen vet något om och så får det fortsätta med......
Hade endast en avsikt att vinkla det som hände med juholtan när jag har bättre insyn, men dock inte frihet att sätta allt det i skrift mer än så ......... men tänker inte bli ERT "hackscykling" så jag bryr mig inte ........
Ta och leta upp nån annan för era frustationer, vet ja ..... a0a.gif
Ingela i Segersberg
Ännu mera skitsnack!!! Fast det är bara ett försök från dig att vara märkvärdig, men du är bara otroligt löjlig!
Gossen Ruda
Mytomantakterna sitter i sen Fuchsiatiden...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon